Mac&cheese syntyy, kun ostaa makarooneihin hieman yhtä sulatejuusto slaissia, jonka nimeä ei oikein muista (olikohan se cheddar?). Ja laittaa huolellisesti keitetyt macaroonit microaaltouuniin hautumaan cheesen kanssa n. minuutiksi. Myös edamia voi käyttää (mutta vain osan), jos on slaissirauta. Pekoni ja maggaranpalat antavat tuhria ja rehtiä makua sekä reipasta suutuntumaa annokseen, mikäli ovat paistetut. Ne voi joko sotkea sekaan tai laittaa vain annoksen kylkeen, etenkin makkara on enemmän sellainen kylkivihannes, samoin kuin naps nakitkin.
Miten te teette annoksen, mitä spesiaalitetttejä? Kumpaa kylkeen sweet, hot chilikastiketta vai BBQ puolen smoked whiskey kastiketta?
Annoksen laadinnan aloittaminen
21
161
Vastaukset
mac and cheese.. pasta alfredo? hmmm olen aina tehnyt lootia... makaroonilootan juustoisena. ja kylkilihaa on tullut laitettua jauhelihana..olen nykyään hieman pettynyt suomalaiseen jauhelihaan sen ilma ja vesipitoisuuden vuoksi..
ehkä en ole täysin kykenevä tähän vastaamaan..mutta oman osani nyt halusin antaa asiaasi kun näistä jutuista olen kiinnostunut ..lisäksi sen vuoksi että mulle delegoitiin juustoa..kovaa juustoa.. sulatejuustoja olen käyttänyt lootissa ja niin ja käyttäsin hot chilisoossia kun tuo smoked whiskey ei oikein uppoa vaikka muuten savustatustakin tykkään..
mutten ole whisky miehiä..muut viinat uppoaa ja on hyvinkin uponnut..köyhänä ei vaan ole varaa punkkuihin ja brändyihin..ei ainakaan kovin usein..yritämme kestää.. mutta juustoa piisaa....jatkaen.. voisin delegoida osan juustosta naapureille kun hyvä sopu..niin harvoin suomessa solidaarisuuttaa piisaa..mutta juustoa nyt tällä kertaa piisaa..
- Anonyymi
Oli hyvä havainto mac&cheesen lähisukulaisuus mm. makaronillaatikoiden maailmaan. Myös spagetin jämistä voi keittää ja leikellä keitettyt spagetit juuston kanssa mikroaaltouuniin. Maustaminen tarjoaa vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia. Alelaarista voi ostaa sesongin mausteeen, joka voi olla pizzamauste, curry, chlipepper, koreanstyle pepper jne. sen mukaan, kuin alelaari tarjoaa. Ja kuvitelma napakasta suutuntumasta pääsee syntymään.
Joskus juomana voi olla haalea vesi. Ja varsinkin vaativimmissa tilateisssa. Ei sitä aina ole sitä kuplavettä makunesteilä. Siksi tulisikin miettiä veden valmistusta tarkkaan, että olisi sitä kylmänä mistä ottaa.
Rahan tai vaihtopullojen päivänä suositus on jäätävän kylmä punainen maito kunnon kermalla vahvistettuna tai jäätävän kylmät colajuomat jääpaloilla. - Anonyymi
P.ervokki kirjoitti:
..jatkaen.. voisin delegoida osan juustosta naapureille kun hyvä sopu..niin harvoin suomessa solidaarisuuttaa piisaa..mutta juustoa nyt tällä kertaa piisaa..
Ruokarinkiin voisi jokainen tuoda jotakin. Miehet voisivat katsoa vaikka televisiota, kun naiset sitten tekevät ruoan. Mikä on tämän päivän lähimmäinen ja yhteisöllisyys? Tai joskus miedet voisivat tehdä hyvää ruokaa ja naiset voisivat käsitellä omia asioitaan saman aikaisesti.
Anonyymi kirjoitti:
Ruokarinkiin voisi jokainen tuoda jotakin. Miehet voisivat katsoa vaikka televisiota, kun naiset sitten tekevät ruoan. Mikä on tämän päivän lähimmäinen ja yhteisöllisyys? Tai joskus miedet voisivat tehdä hyvää ruokaa ja naiset voisivat käsitellä omia asioitaan saman aikaisesti.
ruokaringit olis hyvä ja tosiaan arkisolidaarisuutta tarvitaan.. näin tärkeissä asioissa.. ruuan tekeminen laittaminen on niiinn helppoa että joskus ihmettelen joissain suomalaisissa ns äijissä.. minähän en ruokaa tee vaa naiset..
ennen miehet metsästivät ruokkivat naisen eikä toisinpäin.. minä kyllä uskon tasa-arvoon ja mukaviin naisiin..mua ei tarvitse miellyttää eikä toisinpäinkään..ja vuositsatajo on miehet nimeenomaan kokkailleet..
kaverit tykkää sukulaiset tykkää ja jos oikein hyvin käy se kumppanikin tykkää..naiset omassa tapauksessa heterona..
- Anonyymi
Kaikki vaan paistipannulle, voit, juustot sekaan, lihat, munat, makaronitkin tulee rapeiksi
Mikroaalto uuni on humpuukilaite.
En ole ikinä tarvinnut, saati käyttänyt vekotinta.
:)tästä olen täysin samaa mieltä..mikroaaltouunista..mulla on perushella perusuuni.. näillä mennään ei näitä piippauskoneita..käännät nuppia ja se siinä..ilman mitään muuta..siis hellassa..
- Anonyymi
Liha, kananmuna jne. on oikeaa ravintoa. Korvikemaailmasta mac&cheese on yksi mahdollisuus. Kuitenkin alelaareilla on oltava sen verran ahkerasti, jos on mahdollista, että korvitkkeinen aika ei pääse muodostamaan pääasialliseksi ajaksi. Pohdinnan paikka on se, käyttääkö ruokakorvikkeita, vai paastoaako rahanhetkeen, jolloin voi olla taas tekemisissä elintarvikkeiden kanssa. Lyhyt paastokin voi olla terveellisempi, jos ei ole päässyt muodostumaan heikon ravintotilanteen mukana seuraavia terveyden ongelmia. Mutta näissä on oltava tarkkana.
Mac&cheese kuitenkin tukee microaaltouunia. Anonyymi kirjoitti:
Liha, kananmuna jne. on oikeaa ravintoa. Korvikemaailmasta mac&cheese on yksi mahdollisuus. Kuitenkin alelaareilla on oltava sen verran ahkerasti, jos on mahdollista, että korvitkkeinen aika ei pääse muodostamaan pääasialliseksi ajaksi. Pohdinnan paikka on se, käyttääkö ruokakorvikkeita, vai paastoaako rahanhetkeen, jolloin voi olla taas tekemisissä elintarvikkeiden kanssa. Lyhyt paastokin voi olla terveellisempi, jos ei ole päässyt muodostumaan heikon ravintotilanteen mukana seuraavia terveyden ongelmia. Mutta näissä on oltava tarkkana.
Mac&cheese kuitenkin tukee microaaltouunia.kananmunat kuuluvat kavalkaadiiin. uskon myös juureksiin ja papuihin. mikroon niitä ei kannata laittaa.. kananmunia siis.. mutta onhan tuo mikroaaltouuni joillekin ja joihinkin tapauksiin soveltuva. en tuomitse.
kummitustarinoita olen kuullut mikroaaltouuniin laitetuista kananmunista..
en minäkään mikroaaltouunia pelkää. itselle tuntuu vain olevan vähän turha. ja kananmunasia en sellaiseen tunge. uuni löytyy ja se riitttää pelkistettynä versiona mulle.
no en minä niitä kananmunia uuniikaan tunge vaan joko keraamisella paistinpannulla paistettuna..ehkä parhaitan..terästä ja valurautaakin löytyy.. teflonia en muovialtistuksen vuoksi käytä.. tai sitten kananmunaset keitettynä se olisko 8-9 minunuuttia?+..se on passeli näillä uunivoimilla..- Anonyymi
P.ervokki kirjoitti:
tästä olen täysin samaa mieltä..mikroaaltouunista..mulla on perushella perusuuni.. näillä mennään ei näitä piippauskoneita..käännät nuppia ja se siinä..ilman mitään muuta..siis hellassa..
Ugnen ei ole aina mahdollisuus. Jos ugnen ja aikaa on, on myös mahdollisuus. Nykyaikainen microaalto uuni ei pärjää kiertävän ilman uunille.
Kananmunat ja monet muut herkut kuten pekoni sopivat hyvin microaaltouunin kavalkaadiin. - Anonyymi
P.ervokki kirjoitti:
kananmunat kuuluvat kavalkaadiiin. uskon myös juureksiin ja papuihin. mikroon niitä ei kannata laittaa.. kananmunia siis.. mutta onhan tuo mikroaaltouuni joillekin ja joihinkin tapauksiin soveltuva. en tuomitse.
kummitustarinoita olen kuullut mikroaaltouuniin laitetuista kananmunista..
en minäkään mikroaaltouunia pelkää. itselle tuntuu vain olevan vähän turha. ja kananmunasia en sellaiseen tunge. uuni löytyy ja se riitttää pelkistettynä versiona mulle.
no en minä niitä kananmunia uuniikaan tunge vaan joko keraamisella paistinpannulla paistettuna..ehkä parhaitan..terästä ja valurautaakin löytyy.. teflonia en muovialtistuksen vuoksi käytä.. tai sitten kananmunaset keitettynä se olisko 8-9 minunuuttia? ..se on passeli näillä uunivoimilla..Paistinkananmunat ovat klassikko. Jääkylmän colan, tuoreleipästen ja voin kanssa niiden lisäksi voi syödä paistinpekonia.
Nämä ovat toki kalliita haaveita, mutta joinain rahanpäivinä on unemillakin mahdollisuus realisoitua.
Nykyään on tullut uusia vihreitä säilykepapuja tunnetulta kotimaiselta valmistajalta. Juurekset ovat haastavia, vaikka niistä voikin tehdä uunijuureksia. Kaikillehan ne eivät sovi. Mutta koten todettua, ei toista voi tuomita sen mukaan, kuin voi syödä. Anonyymi kirjoitti:
Ugnen ei ole aina mahdollisuus. Jos ugnen ja aikaa on, on myös mahdollisuus. Nykyaikainen microaalto uuni ei pärjää kiertävän ilman uunille.
Kananmunat ja monet muut herkut kuten pekoni sopivat hyvin microaaltouunin kavalkaadiin.täytyypä sanoa ettei köyhällä ole aikaa..ei tosiaankaan.. ei ainakaan täällä.. ja sitten kun miettii noita halpistaloja maaseuvulla..mutta ei mulla semmoseen leivinuuniin ole varaa vaikka mieli kyllä tekisi..bilevuodet on aika lailla taputeltu..ainakin suurissa määrin.. joten kaupunkieläminenkin on vähän pakollista..ellei sitten ole päijänteen erakko tai vätsärin pekka..tai ne vanhoillis-ortodoksit siperiassa..
riippuen kananmunan mikrottamisesta..olen kuullut että munat räjähtävät..ei ole kyllä koskaan kokeillu.. enkä tuu kokeilee.. jos tekee omeletin tai paellan JA SIIHEN JUUSTOA.... luulisin että mikrottaminen on ookoo..Anonyymi kirjoitti:
Paistinkananmunat ovat klassikko. Jääkylmän colan, tuoreleipästen ja voin kanssa niiden lisäksi voi syödä paistinpekonia.
Nämä ovat toki kalliita haaveita, mutta joinain rahanpäivinä on unemillakin mahdollisuus realisoitua.
Nykyään on tullut uusia vihreitä säilykepapuja tunnetulta kotimaiselta valmistajalta. Juurekset ovat haastavia, vaikka niistä voikin tehdä uunijuureksia. Kaikillehan ne eivät sovi. Mutta koten todettua, ei toista voi tuomita sen mukaan, kuin voi syödä.joskus on unelmillakin kuin siivet... vaikkei kanalla ole..
P.ervokki kirjoitti:
täytyypä sanoa ettei köyhällä ole aikaa..ei tosiaankaan.. ei ainakaan täällä.. ja sitten kun miettii noita halpistaloja maaseuvulla..mutta ei mulla semmoseen leivinuuniin ole varaa vaikka mieli kyllä tekisi..bilevuodet on aika lailla taputeltu..ainakin suurissa määrin.. joten kaupunkieläminenkin on vähän pakollista..ellei sitten ole päijänteen erakko tai vätsärin pekka..tai ne vanhoillis-ortodoksit siperiassa..
riippuen kananmunan mikrottamisesta..olen kuullut että munat räjähtävät..ei ole kyllä koskaan kokeillu.. enkä tuu kokeilee.. jos tekee omeletin tai paellan JA SIIHEN JUUSTOA.... luulisin että mikrottaminen on ookoo....tarkoitin siis että oman uunin lämmittämiseen on kyllä aikaa mutta muuten kiireellistä köyhälläkin..jos ei sitten olemaan sohvaperuna..
- Anonyymi
P.ervokki kirjoitti:
..tarkoitin siis että oman uunin lämmittämiseen on kyllä aikaa mutta muuten kiireellistä köyhälläkin..jos ei sitten olemaan sohvaperuna..
Sitten on olemassa sellaista juustoa, jota laitetaan hieman annoksen päälle. Sellaista oli ennen mm. työmaaruokalassa. Se oli ikään kuin sen ajan juttu. Naiset olivat tehneet ruoan ja ne olivat sitten laittaneet sellaisen lasisen kipon, josta sitä juustoa sellaista hieman pölyistä sai lapioda annokseen. Nimi e muisu mieleen, mutta jotenkin mielessä on rucola. Mutta voi se rucola olla maustekin. Kun ei aina muista menneiden aikojen maku hyviä ja spesialiteettejä.
- Anonyymi
Vielä parempaa ruokaa saa, kun lakkaa sluibailemasta kotona toisten rahoilla ja älyää lähteä johonkin TÖIHIN.
olisi mukavaa että joku älyäisi ettei töihin niin vain mennä vaan niihin pitää päästä....itselläkin osaamista riittää..mikä on sun vikasi aloittajaa kohtaan? jotain henkilökohtaista häntä kohtaan vai jotain muuta???
- Anonyymi
P.ervokki kirjoitti:
olisi mukavaa että joku älyäisi ettei töihin niin vain mennä vaan niihin pitää päästä....itselläkin osaamista riittää..mikä on sun vikasi aloittajaa kohtaan? jotain henkilökohtaista häntä kohtaan vai jotain muuta???
Jotain henkilökohtaista anonyymipalstalla? Älä ota enää, paitsi lääkkeesi💊💊
- Anonyymi
Kerro osoitteesi, niin ihmiset voivat tulla. Paljonko maksat?
Anonyymi kirjoitti:
Jotain henkilökohtaista anonyymipalstalla? Älä ota enää, paitsi lääkkeesi💊💊
en lähde näin vanhana lapsellisuuksiin. en ole tosikko.
- Anonyymi
Ihan älytöntä tunkea sitä munaa jokapaikkaan! Juuston makua saa sen makuisesta kauravalmisteesta jos sitä välttämättä haluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel353385Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1302424Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v241927Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen71520Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.721505Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma541310- 621147
Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen661142Mun on pakko uskaltaa
Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e521100- 611011