Alkuseurakuntaa nimitetään Ilmestyskirjassa Saatanan synagoogaksi.
Ilm. 2:9
Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
Ilm. 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
Ilmestyskirjan sanoma
12
62
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Jeesus ei perustanut mitään alkuseurakuntia. Jeesus oli Synagoogan jäsen ja edellytti, että kastetut kuuluvat Juutalaiseen synagoogaan.
Alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuueensa hyvin nopeasti. Kommunistinen yhteisomistus, antikristukset saivat sen valtaansa. Yksi pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi. Syy laitettiin Pyhän Hengen piikkiin ja täydestä meni. Paavali oli murhamies ja hajotti ja repi seurakuntia hajalle omilla uusilla opeillaan.
Johannes oli harvoja, jotka säilytti terveen uskon, siksi toiset karkottivat hänet sieltä pois Patmos -nimiselle saarelle kuolemaan.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. Siis sekä seurakuntahistorian
alussa heti toisena
mainittu Mirhalle tuoksuva seurakunta
kuin seurakuntakauden lopussa
toiseksi viimeisenä mainittu
Veljesrakkauden seurakunta
joutuu kärsimään saatanan synagoogasta.
Synagooga on juutalaisten
uskonnollinen kokoontumispaikka.
Näitä oli tuohonkin aikaan valtavan paljon.
Jerusalemissakin satoja.
Nämä ovat siis Jumalanpalveluspaikkoja.
Mutta joitakin tällaisia
Jeesus nimittää saatanan synagoogaksi.
Jumalan pitäisi olla läsnä
siellä missä Häntä palvotaan.
Mutta on paikkoja,
joissa ei tosiasiassa palvotakaan Häntä.
On myös yksittäisiä ihmisiä,
jotka ovat kuin palvelisivat Jumalaa,
mutta eivät tosiasiassa palvokaan.
Eli kun synagooga tarkoittaa
erityisesti huonetta,
niin myös jokainen ihminen on temppeli.
Mutta ketä tällaisessa temppelissä
sitten palvotaan, siitä riippuu
onko kysymyksessä
Jumalan vai paholaisen temppeli.
Uskovien eli todellisten juutalaisten
joukkoon tulee aina myös niitä,
jotka eivät olekaan todellisia juutalaisia,
vaan ovat saatanan synagooga.
Jotenkin näinä aikoina tuntuu,
että juuri sellaiset ihmiset,
jotka eivät ollenkaan välitä
Jumalan Sanasta ja Vanhurskauden laista,
erityisesti oikein vaativat
saada päästä sisälle Jumalan seurakuntaan.
Johanneksen päivinä kaksi seurakuntaa,
jotka olivat kumpikin niin moitteettomia,
ettei Jeesuksella ollut
mitään pahaa sanottavaa heistä,
olivat joutuneet
tuon saatanan synagoogaan ahdistamaksi.- AnonyymiUUSI
Ei Jeesus odota mitään palvontaa.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]
Joh. 14:21
Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
- AnonyymiUUSI
Ennustukset kävi toteen.
Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
Alkuseurakunnassa yksi pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. Syy laitettiin Pyhän Hengen piikkiin ja täydestä meni.
Ruumiit haudattiin heti, hautajaisia ei järjestetty eikä tapausta ilmoitettu viranomaisille.- AnonyymiUUSI
Jos murhia olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty niihin tekoihin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos murhia olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty niihin tekoihin.
Pyhän Hengen syyttäminen murhamieheksi on raju Pyhän Hengen pilkka, mihinkä ei pidä yhtyä.
- AnonyymiUUSI
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen, eikä perustanut mitään muuta uutta uskontoa.
Luuk. 4:16
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Ei siellä pyhässä kaupungissa ole muita ihmisiä kuin Israelin kansan jälkeläisiä.
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - AnonyymiUUSI
Pakanat surmasi Jeesuksen, ei Juutalaiset, kuten pakanat yleensä valehtelevat.
Luuk. 18:32-33
Hänet annetaan PAKANOIDEN käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä JA TAPPAVAT HÄNET. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista." - AnonyymiUUSI
Ei Kristinusko tee pakanasta Juutalaista.
Juutalaiset ovat Israelin heimon jälkeläisiä, heillä on veriside Jeesuksen kanssa.
He ovat Jeesuksen lähisukulaisia. - AnonyymiUUSI
Ilmestyskirjan mukaan Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Paavali tiesi sen itsekin hyvin. Häntä pidettiin apostolina vain Kreikassa Korintossa, mutta ei muualla.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. - AnonyymiUUSI
Ilm. 7:4
Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista. - AnonyymiUUSI
Sana Juutalainen juontuu kreikan kielestä, jossa Ioudaios tarkoittaa Juudan heimon jäsentä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset20817045Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"16512133Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1766656Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El415930Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään644832MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny104676Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.183914Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m973606Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta803546En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk103271