Keskustelin kerran erään helluntailaisen pastorin kanssa kristinuskon alkujuurista.
Väitin, että vaikka kristinuskoa pidetään juutalaisuuden pohjalta syntyneenä uskontona, joka erkaantui juutalaisuudesta Jeesuksen seuraajien levittäessä sanaa Jeesuksesta Jumalan poikana ja vapahtajana, uskonto itsessään pitää edelleen sisällään paljon juutalaisuuteen kuuluvia oppeja.
Esim. kristityttyjen opit nojaavat vahvasti VT:n kirjoituksiin ja nykyajan opetukset ja niiden kautta uskovien käsitykset ovat myös tiivisti sidoksissa vuosituhansia vanhoihin kirjoituksiin.
Kyseinen pastori väitti, että Jeesus oli luopunut juutalaisuudesta - Jeesus ei noudattanut sapattia. Hänen mielestään kristinuskolla ei ole mitään yhteistä juutalaisuuden kanssa.
Pastorin esittämä väite on tietysti hölynpölyä ja kertoo olennaisesti sen, miten vähän helluntaipastorit ymmärtävät opettamansa uskonnon alkujuuria.
Jeesus tai yksikään opetuslapsiosta eivät koskaan luopuneet juutalaisuudesta. Kristinusko on sama, kuin juutalaisuus höystettynä kauniilla ajatuksilla rakkaudesta.
Raamatusta ei löydy yhtään kirjoitusta, joka vahvistaisi pastorin puheet. Vai löytyykö (luku ja jae) ?
Kristinusko on sama kuin juutalaisuus
50
175
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Helluntailiikkeen perustaja Charles Fox Parham oli vapaamuurari, KuKLuxKLaanin veljeskunnan jäsen, antisemitisti, piti nuorta Juutalaispoikaa J.J.Jourdania sodomiasuhteessa, mistä vietiin vankilaan v. 1907.
- AnonyymiUUSI
Kaikki helluntaina 3000 kastettua olivat Juutalaisia, eivätkä he luopuneet Juutalaisuudesta, vaan pysyivät synagoogan yhteydessä, lukivat Tooraa ja muita Juutalaisten pyhiä kirjoituksia.
Juutalaiset vertasivat kaikki uudet opetukset Vanhan Testamentin kirjoituksiin. Vain ne opit hyväksyttiin, mitkä vastasivat Juutalaisten omia opetuksia.
Ap. t. 17:11
Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.
Uusi-Testamentti on kirjoitettu vasta satojen vuosien perästä ja sitä on mulkattu ja muutettu kirkolliskokouksissa moneen kertaan. - AnonyymiUUSI
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Ei mikään lahkoissa hilluva ja kaatuileva ja sekavia moliseva helluntailainen.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja
Jeesuksen uskon.- AnonyymiUUSI
Keillä kristityillä on Jeesuksen usko?
Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Keillä "kristityillä" on juutalaisten usko?
5.Moos.20
16 Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon,
17 vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, - AnonyymiUUSI
Hyvin sanottu.
- AnonyymiUUSI
"Ilm. 14:12
Jeesuksen uskon."
Juutalaiset ja kristityt erottaa siitä, että juutalaisilla ei ole Jeesuksen uskoa.
Siksi he eivät ole kristittyjä.
Myöskään juutalaisia palvovilla "kristityillä" ei ole Jeesuksen uskoa. Siksi hekään eivät ole kristittyjä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Ilm. 14:12
Jeesuksen uskon."
Juutalaiset ja kristityt erottaa siitä, että juutalaisilla ei ole Jeesuksen uskoa.
Siksi he eivät ole kristittyjä.
Myöskään juutalaisia palvovilla "kristityillä" ei ole Jeesuksen uskoa. Siksi hekään eivät ole kristittyjä.Kristityt pelastuvat uskomalla Jeesukseen.
Vanhan liiton siionisti"kristityt" pelastuvat siunaamalla Israelia.
- AnonyymiUUSI
Pikkujoulu on kenraaliharjoitus. Vaikka vieraissa.
- AnonyymiUUSI
Pakanauskovista ei tehty juutalaisia.
Apostolien teot:
15:16 'Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn,
15:17 että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee,
15:18 mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista'.
15:19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.- AnonyymiUUSI
Paavalin horinoita tuollaiset. Ei Jeesuksen puhetta ollenkaan.
Paavali oli valheveikko, murhamies, joka yritti kiemurella lakiasian kanssa, ettei olisi joutunut vastuusen Stefanoksen murhasta ja mahdollisesti monesta muusta murhasta.
- AnonyymiUUSI
Ei siellä pyhässä kaupungissa kultaisilla kaduilla kävelemässä, uudessa Jerusalamissa ei ole muita kuin Israelin heimon jälkeläisiä.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- AnonyymiUUSI
"Ei siellä pyhässä kaupungissa kultaisilla kaduilla kävelemässä, uudessa Jerusalamissa ei ole muita kuin Israelin heimon jälkeläisiä."
Nämä eivät kuitenkaan ole lihasta syntyneitä Haagar-israelilaisia.
Gal.4:25
sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
Joh. 1:47
Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!" - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Ei siellä pyhässä kaupungissa kultaisilla kaduilla kävelemässä, uudessa Jerusalamissa ei ole muita kuin Israelin heimon jälkeläisiä."
Nämä eivät kuitenkaan ole lihasta syntyneitä Haagar-israelilaisia.
Gal.4:25
sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
Joh. 1:47
Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"Jeesuskin oli lihasta syntynyt, ei pelkkä henkiolento.
- AnonyymiUUSI
Jeesuksen uskosta en tiedä mutta silmänkääntäjä hän oli!osasi tehdä nuita temppuja,kävely vetten päällä ja pietarin kalasaalis ym ym
- AnonyymiUUSI
Nuori Timoteus oli kolmannen polven kristitty, lapsena (brephoksena) kastettu kristityksi, mutta lisäksi hänet ympärileikattiin Juutalaiseen uskoon. Hän oli kahden eri ikuisen liiton kautta Jumalan valtakunnan perillinen.
Ap. t. 16:3
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän. - AnonyymiUUSI
Paavalilla oli kaksoisrooli. Paavali oli kuin karavaaneri. Kaikkien kaveri.
Tekeytyi Korintossa kristinuskon apostoliksi ja Juutalaisuuden nasiiriksi.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24] - AnonyymiUUSI
Kristinusko on eri asia kuin juutalaisuus. Juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen ja samalla kristinuskon. Yksittäiset juutalaiset voivat tulla uskon kautta kristityiksi.
Kristinuskolla ja juutalaisuudella on yhteistä vain Aabrahamin usko.
Roomalaiskirje:
11:13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
11:14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
11:15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
11:16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
11:17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
11:18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
11:19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
11:20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
11:21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
11:22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
11:23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
11:24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
11:25 Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
11:27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.- AnonyymiUUSI
Helluntaina kaikki 3000 syntisyytensä myöntänyttä Juutalaista miestä kastettiin kristityiksi, mutta eivät he eronneet Juutalaisesta uskonnosta eikä synagoogan jäsenyydestä.
- AnonyymiUUSI
Kristinusko on silloisten sionistien keksimä tapa turvata rahavirtojen jatkuvuus vuosituhansiksi eteenpäin.
- AnonyymiUUSI
Fariseukset ja Saddukeukset olivat laholaisia ja terroristeja, jotka vainosivat oikeita Juutalaisia, kuten Jeesusta. Johannes ei kastanut heitä ollenkaan Jordanilla, vaan kutsui käärmeen sikiöiksi.
Suurin osa Juutalaisista, 90 % hyväksyi Jeesuksen omaksi opettajakseen. Jeesus oli pidetty opettaja, Rabbi.
Luuk. 4:16
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.
Joh. 1:49
Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!" [Matt. 16:16, 27:42; Joh. 6:69] - AnonyymiUUSI
Korintossa monta vuotta ollessaan Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan, koska oli Rooman kansalainen ja sympatiat oli siihen suuntaan. Haki sieltä kannatusta ja suojelusta.
Kuriiri vei kirjeen perille, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.
On syytä olettaa, että Paavalin valheet liittyvät juuri Korinton tapahtumiin ja sinne lähetettyihin kirjeisiin.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Paavali oli murhamies. Hyvin epäluotettava mies. Rooman hirmuvallan palkkamurhaaja, jota ei saatu vastuuseen edes Jumalanmiehen, Juutalaisen Stefanoksen murhasta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - AnonyymiUUSI
Kun kyse oli Stefanoksen murhasta, niin kyllä kelpasi miehelle armo ja rakkaus, mutta kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta, niin kyllä kaivettiin lakipykälät esiin.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo. - AnonyymiUUSI
Alkuseurakunta luisui nopeasti roistojen ja antikristuksien valtaan. Kommunistinen seurakunta oli perkeleestä. Yksi pariskuntakin tapettiin rahojen saamiseksi heiltä.
Syy laitettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.
Ei Jeesus mitään alkuseurakuntaa perustanut.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.- AnonyymiUUSI
Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon.
Paavali oli murhakoplan johtaja, joka hyväksyi ne teot.
Eikä se Stefanoksen murha ollut ainoa laatuaan..."silloinkin"...
Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.' - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on aloittajan selvä mielipide tapauksesta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18022450/tapaus-ananias-ja-safiira
- AnonyymiUUSI
”Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.”
Galatalaiskirje 4:4-5 FB38
------
”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.”
Matteus 5:17 FB38
--------
”Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
Roomalaiskirje 13:7-11 FB38- AnonyymiUUSI
Rakkausmantroilla yritetään kumota Jumalan lait, mitkä on kirjoitettu Raamattuun.
Jeesus puhuu kirjoitetuista laista "piirto", ei mistään tunne-elämyksistä.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Rakkausmantroilla yritetään kumota Jumalan lait, mitkä on kirjoitettu Raamattuun.
Jeesus puhuu kirjoitetuista laista "piirto", ei mistään tunne-elämyksistä.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.>>>>>Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]<<<
”Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.”
Luukas 16:16-17 FB38
--------
”Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne sisälle . Mutta ennemmin katoaa taivas ja maa kuin häviää yksikään lain piirto.”
Luukas 16:16-17 FINRK
------
”»Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne. Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.”
Evankeliumi Luukkaan mukaan 16:16-17 FB92
-------
”Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.”
Luukas 16:16-17 FB38
------
16:17----Ihmisen on syytä kiirehtiä Jumalan valtakuntaan , muutoin heidän täytyy pitäytyä lakiin jota ei voinut muuttaa.
(Tulkinta: Hän tarkoitti yksinkertaisesti sitä että lakia ei voi muuttaa)
- AnonyymiUUSI
Tarsolaisen murhamiehen Paavalin lapseus tarkoitti Saatanan enkelin vallassa olemista koko lopun elämän ajan.
Demonia ei otettu miehestä pois anelemisesta ja pyynnöistä huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Paavali ei tehnyt todellista parannusta pahoista teoistaan, vaan laittoi omat syntinsä lihojen ja vanhojen aatamien piikkiin.- AnonyymiUUSI
Demoni viimeisteli tekonsa Roomassa. Paha äkkikuolema.
- AnonyymiUUSI
Paavali ei mahtanut mitään hänessä asuvalle Saatanan demonille.
Room. 7:19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.- AnonyymiUUSI
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.>>>>1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.<<<<<
--------
”Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia.
Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.”
1. Johanneksen kirje 3:8-10 FB38
--------
”Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.”
1. Johanneksen kirje 5:1 FB38
-------
”Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä, te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
1. Pietarin kirje 1:22-25 FB38
- AnonyymiUUSI
Jeesus ei anna enää mitään merkkiä eikä tee yhtään ihmettä.
Luuk. 11:29
Kun ihmisiä tuli yhä lisää, Jeesus alkoi puhua heille: "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi. Se vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.- AnonyymiUUSI
Kuolleista ylösnoussut ja taivaaseen korotettu Jeesus Kristus tekee yhäti moniakin ihmeitä.
- AnonyymiUUSI
Nyt on kyllä maailmankirjat sekaisin, koska olen Henki-nikin kanssa samaa mieltä! 😂
"Kristinusko on sama, kuin juutalaisuus höystettynä kauniilla ajatuksilla rakkaudesta."
Vain tätä kohtaa korjaisin siten, että oikeastaanJeesus näytti, miten Jumalan tahtoa olisi ollut määrä toteuttaa eli hän puuttui siihen, että uskosta oli tullut uskonnollisuutta ja ihmiskäskyjä. - AnonyymiUUSI
Ja tietysti juutalaisten erehdys oli myös siinä, etteivät he uskoneet Jeesusta Messiaakseen.
- AnonyymiUUSI
Fariseukset ja Saddukeukset olivat äänekkäitä ja saatanallisia lahkolaisia. Sitä lahkot ovat.
Tavalliset Juutalaiset ottivat Jeesuksen vastaan ja pitivät häntä hyvänä opettajana.
Luuk. 4:16
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.
Matt. 5:19
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
- AnonyymiUUSI
Moni messiaaninen on sanonut, että he kokevat olevansa entistäkin juutalaisempia, alettuaan uskoa Jeesukseen.
- AnonyymiUUSI
Voieikä ja hän ei käyttänyt lahjaansa.
- AnonyymiUUSI
Kaikki helluntaina 3000 kastettua olivat Juutalaisia, jotka uskoivat Jeesuksen messiaaksi.
- AnonyymiUUSI
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Paavalin levittämät valheet olivat este sille, että Juutalaiset eivät heti pitäneet Jeesusta messiaana.
Ap. t. 17:11
Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.- AnonyymiUUSI
Kristinusko organisoitui terveelle pohjalla Katolisen ja Ortodoksien sekä Luterilaisten uskonpuhdistuksen jälkeen, kunnes Amerikasta tulee lustaryöppy 1900-luvun alussa anabaptisten lahkojen muodossa eksyttämään ja harhauttamaan kristittyjä lahkohenkiin sidottavaksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko organisoitui terveelle pohjalla Katolisen ja Ortodoksien sekä Luterilaisten uskonpuhdistuksen jälkeen, kunnes Amerikasta tulee lustaryöppy 1900-luvun alussa anabaptisten lahkojen muodossa eksyttämään ja harhauttamaan kristittyjä lahkohenkiin sidottavaksi.
Harhaoppiset Jenkkilahkot olisivat saaneet pysyä Atlantin sillä puolella.
- AnonyymiUUSI
Juutalainen jumalakäsitys on ehdottoman yksijumalainen: Jumala on yksi (5. Moos 6:4), jakamaton, rajaton, vailla aineellista ruumista, alkua tai loppua, ja hänestä ei voi eikä saa tehdä kuvaa.[19][20] Tähän jumalakäsitykseen nojaten juutalaisuus hylkää monijumalaisuuden, dualismin ja kolminaisuusopin.
- AnonyymiUUSI
Kristinusko on taivaasta lähtöisin sieltä se annettiin
se oli valmiina ennen kuin maailma perustettiin
periaatteet olisi jo suunniteltu valmiiksi
Sitten ne vähitellen annettiin sitten annettiin Moosekselle laki
juutalaisten piti olla opetus kansa muille kansoille
mutta he pettivät
Vanhan testamentin lupaus on Jeesus Kristus
joka sovitti maailman synnit Golgatan ristillä ja kärsineet sinunkin puolestasi jos vaan otat Jeesuksen sydämeesi vastaan - AnonyymiUUSI
>> Kristinusko on sama, kuin juutalaisuus höystettynä <<
Niin. Kristinuskohan tarkoittaa uskoa Kristukseen eli uskoa Messiaaseen, jonka Herra lupasi omaisuuskansalleen juutalaisille. Kristus on kreikkaa ja Messias heperaa, mutta samaa Vapahtaja-hahmoa niillä tarkoitetaan.
Uskovat vain unohtavat, että Kristus tarkoittaa samaa kuin Messias. Siksi on olemassa jako messiaanisten ja kristtyjen välillä ja kaikenmaailman lentäviä lauseita siitä, että kristityt eivät ole messiaanisia, eikä messiaaniset kristittyjä. Nämä ovat ihan päättömiä juttuja, koska kristitty ja messiaaninen kerran tarkoittavat samaa. Jeesuksen uskovia molemmat. Ja Raamatun mukaan uskovia alettiin Antiokiassa kutsua kristityiksi. Hepreankielellä tässä kohtaa lukee messiaanisiksi, koska se on sama asia, mutta vain eri kielellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset26717512Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"18612441Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El716191MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny275068Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään735011Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.534148Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja503742Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta1003692NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun623266Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1463149