Tapaus Ananias ja Safiira

Millä Raamatun lauseella voidaan perustella kaksi selvää murhaa, jotka Pietari ja hänen hengelliset mafiaveljensä toteuttivat Pyhän Hengen vaikutuksesta?

247

1385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei millään. Viides käsky.

      • Anonyymi

        Aloituksen on kirjoittanut nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää.

        Hän on ottanut käyttöön myös uudet nimimerkit "imbecille", "K.T.S.", "he-ma" ja "Holokrates" sekä rekisteröitymättömät nimimerkit "Lightning" ja "Pe.ku".

        Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

        Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan adventisteja ja juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

        Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa kannata keskustella ollenkaan.

        Perkeleen Temppeli ry on aktivoitunut ja alkanut levittää somessa kaikenlaisia valheita.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18224869/perkeleen-temppeli-ryta-johtaa-kirjastotyontekija-henri-hiljander-espoon-kirjastosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksen on kirjoittanut nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää.

        Hän on ottanut käyttöön myös uudet nimimerkit "imbecille", "K.T.S.", "he-ma" ja "Holokrates" sekä rekisteröitymättömät nimimerkit "Lightning" ja "Pe.ku".

        Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

        Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan adventisteja ja juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

        Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa kannata keskustella ollenkaan.

        Perkeleen Temppeli ry on aktivoitunut ja alkanut levittää somessa kaikenlaisia valheita.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18224869/perkeleen-temppeli-ryta-johtaa-kirjastotyontekija-henri-hiljander-espoon-kirjastosta

        Yllä olevan viestin on kirjoittanut foorumin toraisti, joka häiriköi palstaa jatkuvilla copy paste roskapostituksilla.

        Israel-Apu ry ja Keijo Lindeman käännyttävät kristittyjä toraismiin siellä, mihin heidät kutsutaan puhujiksi ja missä tehdään yhteistyötä heidän kanssaan. Käännyttäminen on heille pakkomielle. Keijo Lindeman tekee tätä käännytystyötä joka päivä tällä foorumilla.

        Keijo Lindeman opettaa toraismia Israel-Apu ry:n youtube videoilla.

        https://www.youtube.com/channel/UCgYfBiDBzY1duoHYd06dZvQ

        Israel-Apu ry tekee yhteistyötä Joseph Shulam nimisen teologin kanssa. Hän on Netivyah Bible Instruction Ministry järjestön perustaja ja johtaja.

        https://www.israel-apu.fi/category/kirjoittaja/shshulam/

        Israel-Apu ry:n Keijo Lindemanin ja Joseph Shulamin kanssa ei kannata tehdä yhteistyötä eikä heitä kannata kutsua puhujiksi seurakuntaan.


    • Anonyymi

      Jeesus: ”En minä ole tullut tuomaan rauhaa maan päälle, vaan miekan”.

      • Anonyymi

        Tämä tarkoittaa Jumalan sanaa ja Jeesusta. Jumalan totuus jakaa ihmiset eri leireihin, joko puolesta tai vastaan. Alkaen perheistä, kun joku perheenjäsenistä tulee uskoon.


      • Anonyymi

        Pistä miekkasi tuppeen. Joka miekkaan tarttuu, se miekkaa hukkuu.

        Ananiaan ja Safiiran kuolinsyytä ei tutkittu. Tapausta ei ilmoitettu viranomaisille eikä omaisille kunnialisten hautajaisia ei järjestetty Juutalaisen tavan mukaan.

        Salailun maku on selvä, kun ruumiin heti haudattiin ja piilotettiin.


    • Anonyymi

      Ei Raamatusta todellakaan löydy tuollaista.
      Joten vastaus kysymykseesi on, ei millään.

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Lue seuraava vastaus.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Lue seuraava vastaus.

        Niin, ei tuossa tekstikohdassa todellakaan ole mitään mainintaa aloituksen kysymykseesi liittyen.

        Eli edelleen, vastaus aloituksen kysymykseesi on, että Raamatusta ei löydy sellaista lausetta, minkä perään aloituksessasi kyselet.

        Pelastuksen evankeiumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Kerrankin ollaan sama mieltä !!


    • Anonyymi

      Voi tuota umpisokeutta !

      Pietariko tappoi Ananiaksen ?

      Lue kunnolla !

      1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
      2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
      3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
      4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
      5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
      6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.

      • Anonyymi

        Eikö Pietaria voi syyttää ahneudesta? Jokainen antakoon sen, mitä sydämessään kokee oikeaksi. Ei se ole syy alkaa syyttämään, saati tappamaan.


      • Anonyymi

        Eikä olisi ensimmäinen kerta, kun Pietari miekkaan tarttuisi. Vrt. Getsemanen tapahtumat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Pietaria voi syyttää ahneudesta? Jokainen antakoon sen, mitä sydämessään kokee oikeaksi. Ei se ole syy alkaa syyttämään, saati tappamaan.

        Eihän Pietari ketään tappanut !

        Oletko aivan sokea ja tyhmä ?

        Pietari itse ei tehnyt mitään, vaan Jumala toimi !

        Safirankin tapauksessa Pietari vain totesi sen, mitä tälle tuleman pitää, eli minkä Jumala hänelle ilmoitti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Pietari ketään tappanut !

        Oletko aivan sokea ja tyhmä ?

        Pietari itse ei tehnyt mitään, vaan Jumala toimi !

        Safirankin tapauksessa Pietari vain totesi sen, mitä tälle tuleman pitää, eli minkä Jumala hänelle ilmoitti !

        Ei Jumala ole niin pikkumainen, että tappaa jonkun rahan takia. Eihän sellainen yksinkertaisesti sovi mihinkään muuhun Raamatun kuvaukseen Jumalasta. Kyllä tässä kohtaa pitäisi hälytyskellojen soida. Joko Pietari osallistui murhaamiseen taikka kyse on tekstiin lisätystä kansantarusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala ole niin pikkumainen, että tappaa jonkun rahan takia. Eihän sellainen yksinkertaisesti sovi mihinkään muuhun Raamatun kuvaukseen Jumalasta. Kyllä tässä kohtaa pitäisi hälytyskellojen soida. Joko Pietari osallistui murhaamiseen taikka kyse on tekstiin lisätystä kansantarusta.

        Olet umpisokea ja ymmärtämätön !

        Jumala toimii tapauskohtaisesti !

        Jos mietimme ja tutkimme sitä, että miksi Jumala toimi noin, niin asia selviää kunhan lukee ja ymmärtää sen, mitä jatkossa tapahtui !

        10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.
        !!!
        11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.
        12 Ja apostolien kätten kautta tapahtui kansassa monta tunnustekoa ja ihmettä; ja he olivat kaikki yksimielisesti koolla Salomon pylväskäytävässä.
        13 Eikä muista kukaan uskaltanut heihin liittyä, mutta kansa piti heitä suuressa kunniassa.
        14 Ja yhä enemmän karttui niitä, jotka uskoivat Herraan, sekä miehiä että naisia suuret joukot.
        !!!

        Eli Jumala siis puhdisti Seurakuntaa vääristä aineksista, eli moni väärä ei uskaltanut enää liittyä joukkoon, vaan vain aidot / puhtaat uskovat !

        Eli Jumala suojeli siis alkuseurakuntaa noin ja erotti pahat hyvistä, eli tuon kautta tapahtui ns. seulonta !

        Samaa seulontaa jo Jeesus suoritti useaan kertaan, eli erotti väärät seuraajat todellisten opetuslasten joukosta !

        Tässä hyvä esimerkki siitä:

        48 Minä olen elämän leipä.
        49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
        50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
        51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
        53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
        58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
        59 Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.
        !!!
        60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
        61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
        62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
        63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.
        65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
        66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
        67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
        !!!
        68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
        69 ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
        70 Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele."
        71 Mutta sen hän sanoi Juudaasta, Simon Iskariotin pojasta; sillä tämä oli hänet kavaltava ja oli yksi niistä kahdestatoista.

        Raju seulonta oli siis kyseessä !

        Ja tuon Ananiaksen ja Safiran tapauksen kautta ja vuoksi ihan samoin kävi kova seulonta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala ole niin pikkumainen, että tappaa jonkun rahan takia. Eihän sellainen yksinkertaisesti sovi mihinkään muuhun Raamatun kuvaukseen Jumalasta. Kyllä tässä kohtaa pitäisi hälytyskellojen soida. Joko Pietari osallistui murhaamiseen taikka kyse on tekstiin lisätystä kansantarusta.

        parempi kun kunnioitamme Jumalan Sannaa, emmekä mestaroi Jumalaa


    • Anonyymi

      Henki vaikuttaa olevan hyvin hengissä.

      Eräät hurmahenget täällä jäivät näin rysän päältä kiinni Jumalan Nimen turhaan lausumisessa sekä raittiin Jumalan sanan puolustajien alas mollaamisessa.

      Jumalan kunnia pysyy aina, Hänen Nimeään väärinkäyttävät valheapostolitkaan eivät voi sitä kaataa.

      Jeesus on kärsivällinen, Hengenkin suhteen.
      Miksi tuo Safira ja Ananias nyt ovat käyneet noin Hengen sydämelle?

      Joskus voi Jumalan pilkkaajille käydä noinkin huonosti. Ei Pietari heitä murhannut vaan Pyhä Henki Pietarin kautta puhui ja osoitti näiden rikokset suoraan Jumalaa vastaan ja tuomitsi heidät. Pietarin sanat olivat ikäänkuin profeetalliset. Kyllä tuollaista tapahtuu.

      Maailmassa kuolee paljon ihmisiä. Syntyy ja kuolee.

      Jumala antaa ihmiselle hengen, mutta myös kunkin ajalla ottaa sen. Tuolloin löivät kellot Safiralle ja Ananiakselle.

      • >>> Miksi tuo Safira ja Ananias nyt ovat käyneet noin Hengen sydämelle?

        Ei mistään erityisestä syystä. Käsittelen Raamatun opetuksia sattumanvaraisessa järjestyksiä.


    • Anonyymi

      Miksi olet tullut tänne kiusaamaan meitä kunnollisia Herran palvelijoita? Etkö voisi tuota kärsimystäsi mennä jakamaan muualle.

      Pitääkö kaikki aina rautalangasta vääntää. Ne kaksi olivat pimittäneet sen mikä kuului Jumalalle ja sydämessään tehneet siinä vääryyden. Kaikki pitää uudestaan ja uudestaan selittää koko ajan ymmärtämättömille. Ymmärrä nyt jo, viimeistä kertaa tätä sinulle selvitämme.

      • Anonyymi

        Ja mistähän lähtien Jumala tappaa rahan puutteessa? Milloin viimeksi hän tappoi jonkun, joka ei maksanut kymmenyksiä?


    • Anonyymi

      1.Kuningasten kirja:
      18:40 Mutta Elia sanoi heille: "Ottakaa Baalin profeetat kiinni; älköön yksikään heistä pääskö pakoon". Ja he ottivat heidät kiinni. Ja Elia vei heidät Kiisonin purolle ja tappoi heidät siellä.

      Matteuksen evankeliumi:
      3:10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen

    • Anonyymi

      Kukaan ei tappanut ketään. Kuolivat, koska olivat tehneet pahan teon. Niin myös Daavid teki pahan teon ja tämän lapsi kuoli. Niin kuoli myös Saara kun otti pilkkapatsaat mukaan. Kuoli jos katsoi taakseen kun ei saanut katsoa.

      Ymmärrätkö nyt?

      • Anonyymi

        Ei ole ymmärrettävää. Tuolla logiikalla Safiran lapsen olisi pitänyt joutua kostonhimoinen Jumalan tuhon kohteeksi. Oletko nyt ihan järjissäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ymmärrettävää. Tuolla logiikalla Safiran lapsen olisi pitänyt joutua kostonhimoinen Jumalan tuhon kohteeksi. Oletko nyt ihan järjissäsi?

        Voi tuota umpisokeutta !

        Jumala toimii tavalla ja toisella, siis tapauskohtaisesti !

        Etkö tämän vertaa käsitä ?

        Joten kuka tässä on totaalisesti ymmärrystä vailla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tuota umpisokeutta !

        Jumala toimii tavalla ja toisella, siis tapauskohtaisesti !

        Etkö tämän vertaa käsitä ?

        Joten kuka tässä on totaalisesti ymmärrystä vailla ?

        Voi tuota uskosta osattomuuttasi! Sinulla ei ole pyhää henkeä! Kunhan omiasi juttelet.


    • Anonyymi

      Pietari ei heitä tappanut, vaan syyllisyytensä paljastuminen Pyhälle Hengelle valehteluksi. Pyhän Hengen ei tarvitse perustella ihmisille mitään. Vaikuttipa Hän ihmisten kohtaloon miten tahansa, niin se on paras mahdollinen tulos kokonaisvaltaiseen hyvään lpputulokseen. Tämä tarina kirjautui ikiajoiksi Raamattuun, eräänä opetuksena ihmiskunnalle Jumalamme valtavista ja tutkimattomista tuomioista. Lopeta sinäkin aloittaja Jumalan pilkkasi, sillä sinäkin elät jatkoaikaasi vain Jeesuksen armon suojassa. Jos Hän kääntää selkänsä sinulle, samoin kuin sinä olet hylännyt Jeesuksen tarjoukset, niin lähtösi voi olla hyvin nopea.

      • Anonyymi

        Kaatuiko Ananias siis Pyhän hengen voimasta, vai järkytyksestä vai kenties teki itsemurhan?


      • Anonyymi

        Niin...kysehän on vain tarinasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaatuiko Ananias siis Pyhän hengen voimasta, vai järkytyksestä vai kenties teki itsemurhan?

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.


    • Kiitos kaikille vastanneille. Käyn tässä tähän mennessä tulleet vastaukset läpi.

      >>> Ne kaksi olivat pimittäneet sen mikä kuului Jumalalle ja sydämessään tehneet siinä vääryyden.

      Raamattu kyllä kertoo, mistä. Avauksessa ei kuitenkaan käsitellä syitä, vaan yritetään selvittää likaisen työn tekijät eli murhaajat.

      >>> Kukaan ei tappanut ketään. Kuolivat, koska olivat tehneet pahan teon.

      Tämä on yleisin tulkinta uskovien keskuudessa. Selitys kuitenkin ontuu ja pahasti.

      Tuon ajan perinteisiin kuului, että jopa pahimpien, myös ristiinnaulittujen rikollisten ruumiit luovutettiin omaisille hautaamista varten. Mutta ei tässä tapauksessa - murha piti salata Ananiaksen omaisilta. Ennen kaikkea Ananiaksen vaimolta, joka murhattiin seuraavaksi.

      Ananias ja Safiira haudattiin salaa kertomatta heidän läheisilleen ja järjestämättä oikeita hautajaisia. Tapa, jolla tekoa yritettiin salata ja peitellä, on omiaan kertomaan tapahtuneesta: uhrit murhattiin apostolien toimesta.

      Kyseinen tarina on kertomus hengellisen mafian synnystä. Mafian, joka on jo vuosituhansien ajan alistanut ja käyttänyt hyväkseen hyväsydämisiä ihmisiä. Jeesuksen "mikä on minun, on myös sinun" muuttui apostolien suulla "mikä on sinun, on myös minun" -käskyksi. Näennäisesti ero on pieni, mutta merkittävä.

      • Anonyymi

        Tähän ei oikein muuta ole enää sanottavaa, kuin:

        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

        Eli kaiken väärämielinen uskosta osaton vääntää kieroon !

        Siitä tässä nyt vain on kyse, ei mistään muusta !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tähän ei oikein muuta ole enää sanottavaa, kuin:

        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

        Eli kaiken väärämielinen uskosta osaton vääntää kieroon !

        Siitä tässä nyt vain on kyse, ei mistään muusta !

        >>> Tähän ei oikein muuta ole enää sanottavaa, kuin...
        >>> Siitä tässä nyt vain on kyse, ei mistään muusta !

        Selviä ja pitäviä todisteita, jotka itse asiassa löytyvät Raamatusta, on vaikea kumota puhumalla tai hautaamalla päätä hiekkaan.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Tähän ei oikein muuta ole enää sanottavaa, kuin...
        >>> Siitä tässä nyt vain on kyse, ei mistään muusta !

        Selviä ja pitäviä todisteita, jotka itse asiassa löytyvät Raamatusta, on vaikea kumota puhumalla tai hautaamalla päätä hiekkaan.

        Kieroon vääntäjä vain vääntää omassa päässään kaiken kieroon !

        Joten se on yksin sinun oma ongelmasi !


        Ei minun !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieroon vääntäjä vain vääntää omassa päässään kaiken kieroon !

        Joten se on yksin sinun oma ongelmasi !


        Ei minun !

        Älä kitise, ketään ei kiinnosta omat ongelmasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kitise, ketään ei kiinnosta omat ongelmasi.

        Menikö jo herne nenään, kun jouduit kohtaamaan totuuden ?

        Ja minulla siis ei ole mitään ongelmaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menikö jo herne nenään, kun jouduit kohtaamaan totuuden ?

        Ja minulla siis ei ole mitään ongelmaa !

        Näyttää kyllä olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää kyllä olevan.

        Sinä vain et itse kykene erottamaan omia omaa tilaasi ja ongelmiasi muiden elämästä.

        Minulla näet ei ole mitään ongelmaa hahmottaa oikein tuota asiakokonaisuutta.

        Minulle se on aivan selvä.

        Mutta sinulla on selvästi pahoja ongelmia sen kanssa.


      • Anonyymi

        >> Avauksessa ei kuitenkaan käsitellä syitä, vaan yritetään selvittää likaisen työn tekijät eli murhaajat. <<

        Ja sinut tuntien haluat osoittaa sormella Jumalaa.

        >> Ananias ja Safiira haudattiin salaa kertomatta heidän läheisilleen ja järjestämättä oikeita hautajaisia. Tapa, jolla tekoa yritettiin salata ja peitellä, on omiaan kertomaan tapahtuneesta: uhrit murhattiin apostolien toimesta. Kyseinen tarina on kertomus hengellisen mafian synnystä. >>

        Jopas vitsin murjaisit. Raamattu ei kerro jokaista yksityiskohtaa tapahtumista, joita siellä kuvaillaan, vaan ainoastaan oleellisimmat asiat. Kysymys on siis siitä, eikä mistään salailusta ja mafiasta. 😂

        Näen tämän sinun aloituksesi pelkkänä provona. Eikö ollut taas muutakaan tekemistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Avauksessa ei kuitenkaan käsitellä syitä, vaan yritetään selvittää likaisen työn tekijät eli murhaajat. <<

        Ja sinut tuntien haluat osoittaa sormella Jumalaa.

        >> Ananias ja Safiira haudattiin salaa kertomatta heidän läheisilleen ja järjestämättä oikeita hautajaisia. Tapa, jolla tekoa yritettiin salata ja peitellä, on omiaan kertomaan tapahtuneesta: uhrit murhattiin apostolien toimesta. Kyseinen tarina on kertomus hengellisen mafian synnystä. >>

        Jopas vitsin murjaisit. Raamattu ei kerro jokaista yksityiskohtaa tapahtumista, joita siellä kuvaillaan, vaan ainoastaan oleellisimmat asiat. Kysymys on siis siitä, eikä mistään salailusta ja mafiasta. 😂

        Näen tämän sinun aloituksesi pelkkänä provona. Eikö ollut taas muutakaan tekemistä?

        Raamatun kertomus Ananiaksen ja Safiiran kohtalosta ei ole kunnianosoitus Jumalalle. Se on evankelista Luukkaan tuleville sukupolville osoitettu varoitus rahanahneista ja murhanhimoisista apostoleista, joita nykyisin myös lahkopastoreiksi sanotaan.


    • Anonyymi

      Kun Jumala oli tappanut Ananiaan ja Safiran, niin ihmeitä tapahtui valtavia määriä kansan keskuudessa ja kansa piti apostoleja suuressa arvossa...

      ja toi kiltisti rahat heille!

      Koko tarina on keksitty rahan saamisen tarkoituksessa. Tuskin mitään pariskuntaa oli, joka olisi kuollut, mutta jos oli, niin silloinhan apostolit olisivat tappaneet heidät...

      ei kaukaa haettu arvaus tuokaan: rahan himossaan saattoivat jopa tappaa.

    • Anonyymi

      Paavali oli tappaja luonnoltaan ja osasi ne hommat.
      Pääepäilty tapoista.

      • Anonyymi

        Paavali harrasti taistelulajeja ja oli fyysisesti vahva.


        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        2. Kor. 12:7

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        Noudattakaa minun antamaani esimerkkiä, veljet, ja ottakaa oppia niistä, jotka elävät meidän tavallamme.


      • Anonyymi

        Saulus tarsolainen oli murhaaja,

        mutta Paavali oli Jeesuksen apostoli! Ei tappaja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saulus tarsolainen oli murhaaja,

        mutta Paavali oli Jeesuksen apostoli! Ei tappaja!

        Tosin kyse on Pietarista, ei Paavalista.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pelkkiä valheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkiä valheita.

        >> Pelkkiä valheita. >>

        Aivan, nimimerkki "hengen" aloitus perustuu valheeseen.
        Kysymyksessä on tarkoituksellinen Raamatun totuuden vääristäminen.

        Mistä se johtuu?

        Kun täällä nykyisin lukee näitä kommentteja, niin käy aivan selvästi ilmi Raamatun ilmoitusta vastaan toimivat voimat, sanottaisiinko "mafia", aloittajaa lainaten.

        Raamatun ilmoituksen totuus vaikuttaa olevan kiusallista monille, sitä pilkataan ja halvennetaan.

        Mutta sekin on jo edeltäpäin ilmoitettu Raamatussa, esim:

        3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan (2Piet 3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Pelkkiä valheita. >>

        Aivan, nimimerkki "hengen" aloitus perustuu valheeseen.
        Kysymyksessä on tarkoituksellinen Raamatun totuuden vääristäminen.

        Mistä se johtuu?

        Kun täällä nykyisin lukee näitä kommentteja, niin käy aivan selvästi ilmi Raamatun ilmoitusta vastaan toimivat voimat, sanottaisiinko "mafia", aloittajaa lainaten.

        Raamatun ilmoituksen totuus vaikuttaa olevan kiusallista monille, sitä pilkataan ja halvennetaan.

        Mutta sekin on jo edeltäpäin ilmoitettu Raamatussa, esim:

        3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan (2Piet 3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Jumala vain koettelee ihmisiä näillä kertomuksilla.

        Syyttämällä Pyhää Henkeä murhamieheksi ihminen syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala vain koettelee ihmisiä näillä kertomuksilla.

        Syyttämällä Pyhää Henkeä murhamieheksi ihminen syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan.

        Mitä sinä oikein sekoilet ?

        Jumalan käsissä on jokaisen ihmisen elinaika.

        Ananiasta ja Safiraa ei kukaan ihminen tappanut, Jumala sen itse teki.

        Ps. 37:10 Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä oikein sekoilet ?

        Jumalan käsissä on jokaisen ihmisen elinaika.

        Ananiasta ja Safiraa ei kukaan ihminen tappanut, Jumala sen itse teki.

        Ps. 37:10 Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa.

        Jumala ei tapa ketään ihmisten rahojen saamiseksi.
        Kyllä se ne sellaiset ryöstömurhat on Saatanan ja sen apureiden lahkolaisten tekosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei tapa ketään ihmisten rahojen saamiseksi.
        Kyllä se ne sellaiset ryöstömurhat on Saatanan ja sen apureiden lahkolaisten tekosia.

        Eihän raha ollut tuossa mikään ongelma.

        3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
        ( Apt 5)

        Vaan petollisuus.

        Rahat olivat myynnin jälkeenkin heidän rahojansa.
        Eikä heidän olisi tarvinnut antaa varoistaan killinkiäkään, mutta he valitsivat petollisuuden.

        Petollisuuden vuoksi.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän raha ollut tuossa mikään ongelma.

        3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
        ( Apt 5)

        Vaan petollisuus.

        Rahat olivat myynnin jälkeenkin heidän rahojansa.
        Eikä heidän olisi tarvinnut antaa varoistaan killinkiäkään, mutta he valitsivat petollisuuden.

        Petollisuuden vuoksi.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        "Eikä heidän olisi tarvinnut antaa varoistaan killinkiäkään, mutta he valitsivat petollisuuden."

        Oletko oikeasti tyhmä vai tyhmä? 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä heidän olisi tarvinnut antaa varoistaan killinkiäkään, mutta he valitsivat petollisuuden."

        Oletko oikeasti tyhmä vai tyhmä? 😅

        Katso sinä itse peiliin ja kysy sitä ihan itseltäsi !

        Jos nimittäin et tuon vertaa käsitä, niin todella heikkoa on.


    • Anonyymi

      Aika vakava syytös ilman mitään konkreettista näyttöä.

      • Anonyymi

        Ei ruumista ei rikosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ruumista ei rikosta?

        Haluaisitko itse syytteen murhasta ja kuulumisesta järjestäytyneeseen rikollisjärjestöön aloituksen näytöllä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko itse syytteen murhasta ja kuulumisesta järjestäytyneeseen rikollisjärjestöön aloituksen näytöllä ?

        Murhaajat ja niiden puolustajat eivät tietenkään halua. Peittelevät jäljet hyvin.


    • Anonyymi

      Taru Ananiaan ja Safiran kuolemasta on keksitty, jotta seurakunta antaisi auliisti ja kyselemättä paljon almuja sen johtajien käytettäväksi. Tarkoitus oli herättää pelkoa ja hyväuskoiset tosiaan pelkäsivät Jumalan surmaavan heidät, jos he eivät antaisi paljon almuja johtajilleen. Ja nämä johtajat saivat elantonsa almuista.

    • Anonyymi

      Poliisin virkamiehenä sanoisin:

      -"Miekka syö milloin sieltä,milloin täältä.....".

      • Anonyymi

        Sinä olet satusetä, et poliisin virkamies. ne eivät postaile tällaisilla palstoilla.

        Älä viitsi naurattaa!!


    • Anonyymi

      Pyhä Henki ei tapa ketään rahojen saamiseksi.

      Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin -- itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.

      • Anonyymi

        Toki Jumala käyttää ihmisiä.

        19 Mutta yöllä avasi Herran enkeli vankilan ovet ja vei heidät ulos ja sanoi:
        20 "Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämän elämän sanat".
        ( Samainen Apostolien tekojen 5. luku)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Monet alkuseurakunnan jäsenistä myivät omaisuutensa ja toivat rahat apostoleille, jotta olisi kaikille ruokaa, uskoivathan he että Jeesus tulisi pian takaisin.

      Ananias ja Safiira halusivat myös kuulua niihin, jotka olivat luopuneet omaisuudestaan yhteisön hyväksi, mikä merkitsi, että he saivat anteliaan maineen, ja toiset antoivat ruokaa yhteisistä varoista.

      Barnabas oli vähän ennen myynyt maatilan jonka hinnan hän antoi yhteiseen rahastoon.
      Tietysti Ananias ja Safira olisivat voineet sanoa, että he eivät antaneet kuin osan maapalstansa hinnasta, mutta silloin he eivät olisi saaneet samanlaista arvostusta eivätkä olisi saaneet ruokaa ilmaiseksi . Siksi he päättivät piilottaa osan hinnasta ja olla antavinaan yhtä anteliaasti kuin monet muut. He valehtelivat, koska eivät halunneet olla toisia huonompia.
      Ei heidän olisi tarvinnut antaa mitään, niinkuin Pietari sanoi heille.

      On vaarallista yrittää valehdella Jumalalle ja teeskennellä parempaa kuin on.

      • Anonyymi

        "Ei heidän olisi tarvinnut antaa mitään, niinkuin Pietari sanoi heille."

        Tämä on valhe. Ananiaan ja Safiran olisi pitänyt antaa koko se summa, jonka he saivat myymällä omistamansa maatilan.

        Apostolien teot:
        5:1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
        5:2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
        5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        5:4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
        5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.

        Tällä tarinalla pyrittiin saamaan rahaa seurakunnan johtajille vielä vuosikymmeniä itse väitetyn tapauksen jälkeen. Todellisuudessa tuota ei siis tapahtunut. Kyse on tarusta, jolla rahan himoiset johtajat pyrkivät saamaan lahjoituksia ja käyttivät näin saadut rahat itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei heidän olisi tarvinnut antaa mitään, niinkuin Pietari sanoi heille."

        Tämä on valhe. Ananiaan ja Safiran olisi pitänyt antaa koko se summa, jonka he saivat myymällä omistamansa maatilan.

        Apostolien teot:
        5:1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
        5:2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
        5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        5:4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
        5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.

        Tällä tarinalla pyrittiin saamaan rahaa seurakunnan johtajille vielä vuosikymmeniä itse väitetyn tapauksen jälkeen. Todellisuudessa tuota ei siis tapahtunut. Kyse on tarusta, jolla rahan himoiset johtajat pyrkivät saamaan lahjoituksia ja käyttivät näin saadut rahat itselleen.

        Pgelmaaietari sanoi, että rahat olivat Ananiaksen, vielä myynnin jälkeen. Ei häntä moitittu huonosta uhraamisesta vaan siksi, että hän väitti antaneensa kaikki, vaikka ei ollut antanutkaan.

        Ei kannata kerskua lahjoituksillaan! Voi antaa mitä haluaa, ja siinä ei ole mitään ongelmaa.

        Vähän sama tilanne on nykyään, jos väittää antavansa kymmenykset, vaikka ei annakkaan kuin osan. Pitää silloin olla kerskumatta anteliaisuudellaan.

        Ihminen ei saa teeskennellä olevansa parempi kuin on.


    • Anonyymi

      Ei Jeesus perustanut maan päälle mitään alkuseurakuntia. Ne oli rahanahneiden apostoleiden touhuja.

      Jeesus antoi vain kastekäskyn kastaa kaikki ihmiset syntien anteeksisaamiseksi omikseen ja lupasi pitää heistä itse huolta. Jeesus tarkoitti katolista, eli yhtä seurakuntaa, jonka pää hän itse on. Ja kasteessa lahjaksi antamansa Hengen avulla Herra pitää yhteyttä ihmiseen.

      On vain Yksi lauma ja Yksi Paimen.


      Hes. 34:12

      Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet.

      palkkapaimen ei ole oikea paimen

      Joh. 10:12

      Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman.

      Ihmisiä kaatava ja syövä lahkosusi on saanut lampaat valtaansa ja hurmannut ne hurmoshengillä ja ihmeillä ja tunnusteoilla.

      Ilm. 16:14

      Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä, ja ne lähtivät kokoamaan maanpiirin kaikki kuninkaat taisteluun, joka käydään Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.

    • Anonyymi

      Siinä puhutaan juuri paikallisseurakuntien syntymisestä.

      Joh. 10:12

      Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman.

      • Anonyymi

        Alkuseurakunta hajosi samoihin aikoihin kun temppeli hajotettiin n. 70jkr. Katolinen kirkko on ollut siitä asti Jumalan asialla.

        Eikä niitä Ilmestyskirjassa mainittuja seurakuntia ole enää sellaisenan olemassa. Tuomio on käynyt niidenkin ylitse.

        Helluntailaisuus on vasta 1900-luvun alussa Amerikkaan perustettu lahkoliike, joka on riidoissa kristillisten kanssa.


    • Anonyymi

      Osaisiko joku selittää miksi ruumiit piti hävittää salaa, järjestämättä hautajaisia ja mihin raamattukohtaan toiminta perustuu?

      • Anonyymi

        Lue nyt edes vähän tarkemmin:

        6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.

        10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.

        Haudattiinko heidät vai ei ?


      • Anonyymi

        Vielä tiedoksesi se, että juutalaisilla oli sellainen käytäntö, että esim. juuri ennen sapattia kuollut, piti saada hautaan ennen sapatin alkua.

        Siksi esim. Jeesuksen hautaamisella oli kiire !

        Ei pidä siis verrata juutalaisten tapoja meidän yhteiskutamme tapoihin !


      • Anonyymi

        Ei mihinkään!

        Noissa kulttureeissa kalmo haudataan pian, mieluummin samana päivä.
        Koska ei ollut ruumishuoneita, kylmiä.Pilaantumisen syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue nyt edes vähän tarkemmin:

        6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.

        10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.

        Haudattiinko heidät vai ei ?

        Älä typerys täällä kysele.

        Lue mitä Apostolien teto kertoo, Apt 5:6, ja 10


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä typerys täällä kysele.

        Lue mitä Apostolien teto kertoo, Apt 5:6, ja 10

        Meinaatko sinä raukka niin, että ruumiit olisi pitänyt jättää kadulle koirien syötäväksi ?

        Vai mitä haluat sanoa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä typerys täällä kysele.

        Lue mitä Apostolien teto kertoo, Apt 5:6, ja 10

        Niin ja kuvitteletko sinä harhoissasi niin, että salaa voi haudata jonkun keskellä Jerusalemia ?

        Oletko nyt ihan tosissasi ja kaikissa ruumiin ja sielun voimissa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kuvitteletko sinä harhoissasi niin, että salaa voi haudata jonkun keskellä Jerusalemia ?

        Oletko nyt ihan tosissasi ja kaikissa ruumiin ja sielun voimissa ?

        Ei. Ei tämä nikki - Henki -ole ollut PITKÄÄN aikaan kaikissa ruumiin ja sielun voimissa.
        Eikä Herran Henki hänessä vaikuta. Vaikka onkin tehnyt nikin - Henki. Oikein Isolla Alkukirjaimella.

        Herra on määrännyt hänelle sauraamukset. Pilkkamisesta. Valheista, YM.sta


    • Anonyymi

      Paavali oli paha mies ja tappaja luonnoltaan.

      Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

      • Anonyymi

        Paavali sai saamaltaan Saatanan enkeliltä lisää voimaa lihaksiinsa.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"

        Harrasti juoksua ja nyrkkeilyä tappolajina, siihen aikaan ei käytetty nyrkkeilyhanskoja.

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali sai saamaltaan Saatanan enkeliltä lisää voimaa lihaksiinsa.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"

        Harrasti juoksua ja nyrkkeilyä tappolajina, siihen aikaan ei käytetty nyrkkeilyhanskoja.

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Harrastiko siis Jeesuskin viinin viljelyä ?

        Ja oliko Hän savenvalaja ym ym... ?

        Voi hyvää päivää näitä teidän juttujanne !

        Melkoisia satusetiä / tätejä te olette !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrastiko siis Jeesuskin viinin viljelyä ?

        Ja oliko Hän savenvalaja ym ym... ?

        Voi hyvää päivää näitä teidän juttujanne !

        Melkoisia satusetiä / tätejä te olette !

        Joh. 15:1

        "Minä olen tosi viinipuu, ja Isäni on viinitarhuri."

        Joh. 2:10

        ja sanoi: "Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."

        Joh. 19:30

        Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 15:1

        "Minä olen tosi viinipuu, ja Isäni on viinitarhuri."

        Joh. 2:10

        ja sanoi: "Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."

        Joh. 19:30

        Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.

        Minä kyllä viitasin tähän, eli viininviljelijän ammattitaitoon:

        Joh. 15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.


    • Anonyymi

      Aam. 9:14

      Minä käännän kansani Israelin kohtalon. He rakentavat jälleen hävitetyt kaupunkinsa ja asettuvat niihin asumaan. He istuttavat viinitarhoja ja nauttivat niiden viinin. He istuttavat puutarhoja ja nauttivat niiden hedelmän.

    • Anonyymi

      Juoppojen perustamissa lahkoyhteisössä ei saa maistaa viiniä eikä olutta, vaikka ne on Jumalan siunaus.

      • Anonyymi

        Kaikista pahimmat rikolliset, kuten Breivik ovat raivoraittiita.


    • Anonyymi

      Aloittaja - kirjoittaja -Henki

      on

      A) Palstan pomminvarma SatuSetä ja
      B) Varma Valheopettaja!

      Onnea kaikille jotka tuollaista "viihdettä " kaipaavat!

    • Anonyymi

      Aloittaja nimimerkki "Henki" on Jumalan mies.

      Ei kannata pilkata sellaista henkilöä, kuten eräät täällä tekee työkseen.

      Gal. 6:7

      Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

      • Anonyymi

        Aloittaja - Henki - on omilla teksteillään todistettu Valheiden puhujaksi'Kirjoitusten Kieroon Vääntäjäksi, joka demonisten eksytysten henkien sitomana
        on Paholaisen palvelijaksi todistettu!

        Siis hän on OMILLA kirjoituksillaanTodistanut KUKA ja millainen on! Itse on todistanut.

        Ei auta itku markkinoilla!

        Aloittaja -Henki - on "jumala mies" - mutta kenen jumalan?

        mutta ei Pyhän Kaikkivaltiaan valtakunnan piirissä!


      • Anonyymi

        Aloittaja nimimerkki "Henki" on Jumalan mies.

        joku sepitti`

        Minkä "jumalan"`
        Ei ainakaan Pyhän ja Totuuden, Kaikkivaltiaan Taivaan Jumalan mies?

        Mistä sen tietää?

        Hänen omat sanansa ja kirjoituksensa Todistavat Hänestä!

        NImittäin Taivaan Pyhän Jumalan ihminen:

        ''** EI kirjoita valheita!

        ** EI Pilkkaa Raamatun Sanaa!

        ** EI väännä Kirjoituksia kieroon...
        ** EI pilkkaa Jeesusta eikä apostoleita!

        Ja? Tuota kaikkea tämä - Henki - on julkisesti tehnyt!
        Hän on ITSE todistanut itsestään, että...

        Ja kymmenet tätä palstaa käyttävät voivat todistaa, että...


    • Anonyymi

      Summa summarum

      Helluntailaisuus ei muutu terveeksi ja oikeaksi kristinuskoksi, vaikka tänne kopioisi sivukaupalla Raamatun lehtiä.

      • Anonyymi

        olisi kiva tietää, mistä sinä olet tuon "helluntailaisen " mallin saanut. Mene Helsingin Saalemiin, mene Tampereen Saalemiin, mene Turun Helluntaiseurakuntaan, mene Oulun helluntaiseurakuntaan, mene Oulaisten helluntaiseurakuntaan, niin missään ei ole tuollaista, mitä on häpäisty muka helluntailaisuutena. Olen tullut siihen tulokseen, että näissä nettisivustoissa käytetään pahoje hyeenojen keksimiä juttuja.


    • Anonyymi

      Onko tämä - Henki - aineiden käyttäjä? Sen sekavat jutut ja harhat viittaa...



      Muualta Euroopasta tuttu bilehuume ketamiini on yleistynyt Suomessa. Suosiosta kertoo se, että tullin haaviin jääneen ketamiinin määrä on kasvanut räjähdysmäisesti parissa vuodessa.

      • Anonyymi

        Hellareila on monella takanaan vuosia laitoksissa, ne on alan miehiä ja naisia.


      • Anonyymi

        Tuo - Henki - kyllä vaikuttaa tosi oudolta...??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellareila on monella takanaan vuosia laitoksissa, ne on alan miehiä ja naisia.

        Kas kummaa, minä en tunne yhtään, vaikka olen elänyt helluntailaisten joukossa


    • >>> Osaisiko joku selittää miksi ruumiit piti hävittää salaa...

      Raamattu kertoo, että Ananias ja Safiira haudattiin salaa kertomatta heidän läheisilleen ja järjestämättä oikeita hautajaisia. Mitä siis tarkoittaa "haudata salaa" ja millaiset ovat "perinteiset hautajaiset"?

      Luetaan ensin yhdessä, mitä Ramattu kertoo (Apt. 5:5-7):

      5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
      5:6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
      5:7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.

      Raamattu kertoo, että murhan jälkeen nuoret miehet korjasivat Ananiaksen ja kantoivat hänet pois ja hautasivat. Juuri tähän kertomukseen uskovien kaikki selitykset perustuvat - Ananias haudattiin.

      Tässä yhteydessä on hyvä muistaa, että on olemassa hautajaisia ja "hautajaisia".

      Perinteisissä juutalaisissa hautajaisissa ruumis pestiin tuoksuaineilla kuten nardusöljy, mirha ja aloe. Ruumis käärittiin kankaaseen ja kannettiin perheen kotiin, missä sukulaiset ja naapurit saattoivat käydä jättämässä hyvästit ja lausumassa rukouksen sanan jne.

      Raamattu ei kerro rikkaan Ananiaksen perinteisista hautajaisista. Nykytermein ilmaistuna Raamattu kertoo ruumiin kätkemisestä. Murhamiesten apurit kätkivät ruumiin hautaamalla se.

      Raamattu kertoo selvästi myös sen, että Ananiaksen vaimolla Safiiralla ei ollut mitään tietoa miehensä kohtalosta, vaikka hänen jos kenen kuului tietää ensimmäisenä miehensä kuolemasta.

      Samat tekijät suorittivat toisen murhan, kätkivät Safiiran ruumiin ja anastivat uhrien omaisuuden. Tahallisesta henkirikoksesta (lue murha) kertoo myös se, ettei yksikään apostoleista ilmoittanut tapahtuneesta virkavallalle. Jokainen heistä tiesi hyvin, että siinä tapauksessa "Jumalan suosio" olisi loppunut alta aika yksikön ja he löytäisivät itsensä hirtettynä lähimmästä hirsipuusta.

      Summa summarum

      Apostolit murhasivat Ananiaksen ja Safiiran ja anastivat uhrien omaisuuden. Raamattu kertoo hengellisen mafian synnystä. Mafian, joka on jo vuosituhansien ajan alistanut ja käyttänyt hyväkseen hyväsydämisiä ihmisiä. Jeesuksen "mikä on minun, on myös sinun" muuttui apostolien suulla "mikä on sinun, on myös minun" -käskyksi. Näennäisesti ero on pieni, mutta merkittävä.

      • Anonyymi

        Tajusin vasta nyt: Luukas lisäsi kertomuksen varoittaakseen apostoleista, ei korostaakseen heidän kunniaa tai pyhyyttä. Kiitos Henki.


      • Anonyymi

        Ananias itse aiheutti kuolemansa.

        "Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä".

        Henki lähti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ananias itse aiheutti kuolemansa.

        "Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä".

        Henki lähti.

        Tuliko se tänne palstalla kiusamaan sitä että ei kait noin on kirjoitettu Ananiaksesta ?

        Kaikki sitä maan päällä lukekin ? Niinkuin tä kettju joka saatana tuon hengenavulla on saanut aikaan.


      • Anonyymi

        Erinomainen selitys. Pastorit eivät tätä opeta.


      • Anonyymi

        Kirottu valhekirjoitus, kirottu se käsi joka tuota valhe-eeposta kirjoitti!


      • Anonyymi

        Siitä yhdessä lukemisesta ja lukemisen ymmärtämisestä.

        Etiopialainen hoviherra luki Jesajan kirjaa, mutta ei ymmärtänyt lukemaansa.

        Niin vaikuttaa tässäkin tapauksessa olevan.

        Aloituksen tekijä edustanee salaliittoteorioita, puhuessaan salaisesti tapahtuneista.

        Eihän tekstissä mitään sellaista todistetta löydy.

        5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat. ( Apt 5)

        Tieto tapahtuneesta levisi nopeasti Jerusalemissa.

        Ei mikään tapahtunut salassa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siitä yhdessä lukemisesta ja lukemisen ymmärtämisestä.

        Etiopialainen hoviherra luki Jesajan kirjaa, mutta ei ymmärtänyt lukemaansa.

        Niin vaikuttaa tässäkin tapauksessa olevan.

        Aloituksen tekijä edustanee salaliittoteorioita, puhuessaan salaisesti tapahtuneista.

        Eihän tekstissä mitään sellaista todistetta löydy.

        5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat. ( Apt 5)

        Tieto tapahtuneesta levisi nopeasti Jerusalemissa.

        Ei mikään tapahtunut salassa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        5:11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.

        Kuulivat, mutteivät nähneet. Mitä ihmiset kuulivat, mitä ihmiset eivät saaneet nähdä?

        Ihmiset kuulivat äänet ja huudot, jotka syntyivät, kun apostolit iskivät uhria teräaseilla uudelleen ja uudelleen. Ihmiset todistivat kaiken sen. Ihmiset eivät nähneet Jumalan rankaisevaa kättä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        5:11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.

        Kuulivat, mutteivät nähneet. Mitä ihmiset kuulivat, mitä ihmiset eivät saaneet nähdä?

        Ihmiset kuulivat äänet ja huudot, jotka syntyivät, kun apostolit iskivät uhria teräaseilla uudelleen ja uudelleen. Ihmiset todistivat kaiken sen. Ihmiset eivät nähneet Jumalan rankaisevaa kättä.

        Olisivatko kuitenkin kuristaneet hengiltä? Silloin vainajan näyttäminen hautaamista varten ei olisi ollut niin ilmiselvä murhan todistus.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        5:11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.

        Kuulivat, mutteivät nähneet. Mitä ihmiset kuulivat, mitä ihmiset eivät saaneet nähdä?

        Ihmiset kuulivat äänet ja huudot, jotka syntyivät, kun apostolit iskivät uhria teräaseilla uudelleen ja uudelleen. Ihmiset todistivat kaiken sen. Ihmiset eivät nähneet Jumalan rankaisevaa kättä.

        Tarina on keksitty, joten kukaan ei kuollut. Tarinan avulla haluttiin saada lisää rahaa johtajille, mutta ketään ei kuitenkaan tapettu. Kun tarina kirjoitettiin 30 vuotta väitetyn tapauksen jälkeen, niin ei kukaan voinut sitä tarkistaa (sen todenperäisyyttä). Pelästyneet seurakuntalaiset antoivat kuitenkin auliisti enemmän rahaa johtajilleen tarinan kuultuaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisivatko kuitenkin kuristaneet hengiltä? Silloin vainajan näyttäminen hautaamista varten ei olisi ollut niin ilmiselvä murhan todistus.

        Saattaa tuokin olla totta. Tieto murhan tekotavasta on sinänsä epärelevanttia. Oleellista sen sijaan on se, että Luukas korostaa kahteen kertaan, ettei kukaan nähnyt Jumalan rankaisevaa kättä, mutta kuuli selvästi suljettujen ovien takana tapahtuneet murhat.


    • Anonyymi

      Se on jännä ilmiö.
      Luja usko ei salli epäilystä.

      Pastori Hikiä Peräkylä oikaisee sormensa ja talonpoika Joukahainen kuoleepi poies. Pastori kertoo Jumalan lainsormen olleen asialla, koska Joukahainen oli pimityänyt varallisuuttaan, joka kuului Jumalalle ja täten siis seurakunnalle. Asia selvä toteaa tuomaristo Pastori Hikiä todetaan puhtaaksi ja pyhäksi.

      Kun kyse on Raamatusta, ainoa oikea tapa uskoa on puolustaa jokaista siinä olevaa kirjainta viimeiseen hengenvetoon asti.

      Lightning

      • Anonyymi

        Hyvin kiteytetty, kiitos. Lujassa uskossa on hyvin suuri mahdollisuus olla näkemättä sen sokeita pisteitä, koska siinä ei ole tervettä epäilyä uskon koettelijana. Silloin ihminen voi omaksua mitä vain ja rakentaa koko elämänsä uskon korttitalon varaan.

        Toisaalta on ymmärrettävää, miksi uskossa ei sallita epäilyä. Korttitalo saattaa romahtaa. Ja joidenkin ihmisen on vaikeaa elää epäilevänä. Sokea usko on helpompaa ja se antaa virheellisen voiman tunteen, mutta varjopuolena voi tuhota järjen ja analyyttisen ajattelun. Pahimmillaan lopullisesti.


    • Uskon että sut viedään kohta pakkopaidalla ? Niin sekaisin on sun kirjoitukset mennyt.

    • Anonyymi

      Luin nim. Hengen kirjoituksen. Luin toistamiseen. Monta kertaa luin läpi. Ei hitto... Olisiko tosiaan niin että Luukas tarkoitti jotain aivan muuta kuin se mitä uskoville on tähän asti opetettu?

    • Anonyymi

      "Henki" on oikeassa, Ananias ja Sariifa murhattiin rahanahneiden apostolien toimesta rahojen saamiseksi heiltä.

      Sellaisten murhien hyväksyminen tarkoittaa, että ihminen hyväksyy ne sydämessään ja valitsee vääryyden. Heistä tulee osallisia niihin vääryyden tekoihin ja Jeesus sanoo heille kerran näin:

      "Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

      • Anonyymi

        No, laitetaan uudestaan.

        Aloitus perustuu vääryyden palvelemiseen, siinä tarkoituksellisesti halvennetaan Luukaskin vääryyden palvelijaksi.

        Jos lähdet mukaan tuohon vääryyden tekemiseen, niin eikö silloin tuo siteeramasi teksti ..

        "Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        .. koske myös sinua itseäsi.

        Jos Raamatun ilmoituksesta ottaa tekstikohdan, niin eikö se silloin pitäisi ajatella koskevan myös itseään?

        Eli miksi teet vääryyttä Raamatun ilmoitusta, Luukasta, Pietaria ja apostoleita vastaan.
        Ja myöskin vääryyden palveleminen on Jumalaa vastaan, kuten Ananiaksen ja Safiirankin vääryyden palveleminen ja sen seuraus osoittaa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, laitetaan uudestaan.

        Aloitus perustuu vääryyden palvelemiseen, siinä tarkoituksellisesti halvennetaan Luukaskin vääryyden palvelijaksi.

        Jos lähdet mukaan tuohon vääryyden tekemiseen, niin eikö silloin tuo siteeramasi teksti ..

        "Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        .. koske myös sinua itseäsi.

        Jos Raamatun ilmoituksesta ottaa tekstikohdan, niin eikö se silloin pitäisi ajatella koskevan myös itseään?

        Eli miksi teet vääryyttä Raamatun ilmoitusta, Luukasta, Pietaria ja apostoleita vastaan.
        Ja myöskin vääryyden palveleminen on Jumalaa vastaan, kuten Ananiaksen ja Safiirankin vääryyden palveleminen ja sen seuraus osoittaa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Vastaus tuolla:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18022450/tapaus-ananias-ja-safiira#comment-123264140


    • Anonyymi

      Harhaiset lahkolaiset kuten helluntailaiset vetoavat omiin uskonratkaisuihinsa ja hurmoshenkien tekoihin päästäkseen taivaaseen.

      Mt.7
      21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon
      22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
      23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

      • Anonyymi

        Kerro, mihin sinä vetoat?

        Ketä sinä rakastat?
        Mitä sinä rakastat?

        Perustuuko kommenttisi ja aloituksesi mihin?

        Tässä ketjussa aloittaja ja osa muita kommentoijia halventaa Raamatun ilmoitusta ja tekee myös Luukkaasta valehtijan.

        Miksi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro, mihin sinä vetoat?

        Ketä sinä rakastat?
        Mitä sinä rakastat?

        Perustuuko kommenttisi ja aloituksesi mihin?

        Tässä ketjussa aloittaja ja osa muita kommentoijia halventaa Raamatun ilmoitusta ja tekee myös Luukkaasta valehtijan.

        Miksi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        >>> Tässä ketjussa aloittaja ja osa muita kommentoijia halventaa Raamatun ilmoitusta ja tekee myös Luukkaasta valehtijan. Miksi?

        Lahkolaisten yksi tyypillisistä tavoista puolustaa omaa "totuutta" on toisten sanojen vääristäminen. Allekirjoittanut ei missään keskustelun vaiheessa halventanut Raamatun ilmoitusta tai syyttänyt Luukasta valehtelijaksi.

        Päivastoin, tulkintani perustuu vain ja ainoastaan Raamatun omaan ilmoitukseen. Olen monesti tuonut esille (myös tämän keskustelun ulkopuolella) sen tosiasian, että Luukas oli sivistynyt ja korkeasti koulutettu ihminen. Itse asiassa, pidän Luukasta tässä tapauksessa ainoana rehellisenä ihmisenä, joka ripotteli tekstin sekaan pienen pieniä totuuden leivänmurusia tulevien sukupolvien löydettäviksi. Näistä leivänmurusista piirtyy totuudenmukainen kuva apotolien todellisesta luonteesta ja toiminnasta.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Tässä ketjussa aloittaja ja osa muita kommentoijia halventaa Raamatun ilmoitusta ja tekee myös Luukkaasta valehtijan. Miksi?

        Lahkolaisten yksi tyypillisistä tavoista puolustaa omaa "totuutta" on toisten sanojen vääristäminen. Allekirjoittanut ei missään keskustelun vaiheessa halventanut Raamatun ilmoitusta tai syyttänyt Luukasta valehtelijaksi.

        Päivastoin, tulkintani perustuu vain ja ainoastaan Raamatun omaan ilmoitukseen. Olen monesti tuonut esille (myös tämän keskustelun ulkopuolella) sen tosiasian, että Luukas oli sivistynyt ja korkeasti koulutettu ihminen. Itse asiassa, pidän Luukasta tässä tapauksessa ainoana rehellisenä ihmisenä, joka ripotteli tekstin sekaan pienen pieniä totuuden leivänmurusia tulevien sukupolvien löydettäviksi. Näistä leivänmurusista piirtyy totuudenmukainen kuva apotolien todellisesta luonteesta ja toiminnasta.

        Niin, tulkintasi on Raamatun ilmoituksen vastainen.

        Ja todellakin teet Luukkaasta vääryyden palvelijan.

        Jos Pietari ja apostolit olisivat surmanneet Ananiaksen ja hänen vaimonsa, niin se olisi kyllä kirjoitettuna esillä.

        Nyt olet mennyt yli sen, mikä kirjoitettu on ja syyllistät Pietarin ja apostolit tekoihin, joista Raamatun ilmoitus ei todista.

        Syyllistät myös Raamatun ilmoitukseen perustavat "lahkolaisiksi" , koska eivät hyväksy Raamatun ilmoituksen halventamista, mitä selkeästi edustat.

        Mainitsemasi "muruset" menevät yli sen, mikä kirjoitettu on ja ne ovat oman pääsi tuottamia murusia.

        Ja niitä yli sen, mikä kirjoitettu on "murusia" kylvät.

        Kerro mikä ajaa sinua halventamaan Raamatun ilmoitusta.
        Miksi teet Pietarista Ananiaksen murhaajan?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tulkintasi on Raamatun ilmoituksen vastainen.

        Ja todellakin teet Luukkaasta vääryyden palvelijan.

        Jos Pietari ja apostolit olisivat surmanneet Ananiaksen ja hänen vaimonsa, niin se olisi kyllä kirjoitettuna esillä.

        Nyt olet mennyt yli sen, mikä kirjoitettu on ja syyllistät Pietarin ja apostolit tekoihin, joista Raamatun ilmoitus ei todista.

        Syyllistät myös Raamatun ilmoitukseen perustavat "lahkolaisiksi" , koska eivät hyväksy Raamatun ilmoituksen halventamista, mitä selkeästi edustat.

        Mainitsemasi "muruset" menevät yli sen, mikä kirjoitettu on ja ne ovat oman pääsi tuottamia murusia.

        Ja niitä yli sen, mikä kirjoitettu on "murusia" kylvät.

        Kerro mikä ajaa sinua halventamaan Raamatun ilmoitusta.
        Miksi teet Pietarista Ananiaksen murhaajan?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Sinä Usko Toivonen et näytä ymmärtävän ollenkaan mistä tuulee, ethän?! Yhden tunnetun kirjan tiedoilla on vaikea, miltei mahdotonta käsittää kirjoituksen kaikkia ulottuvuuksia. Hyvä jos yhdenkin jotenkuten ymmärtää.

        Otetaan yksinkertainen esimerkki. Jossain Raamatun kuvitteellisessa kertomuksessa lukee näin:

        1:1 Ja isä oli lähdössä kauppaan.
        1:2 Lähtiessään hän antoi omalle tyttärelleen halauksen.
        1:3 Tämä oli viimeinen kerta, kun tytär näki isänsä.

        Mitä isälle on tapahtunut?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Sinä Usko Toivonen et näytä ymmärtävän ollenkaan mistä tuulee, ethän?! Yhden tunnetun kirjan tiedoilla on vaikea, miltei mahdotonta käsittää kirjoituksen kaikkia ulottuvuuksia. Hyvä jos yhdenkin jotenkuten ymmärtää.

        Otetaan yksinkertainen esimerkki. Jossain Raamatun kuvitteellisessa kertomuksessa lukee näin:

        1:1 Ja isä oli lähdössä kauppaan.
        1:2 Lähtiessään hän antoi omalle tyttärelleen halauksen.
        1:3 Tämä oli viimeinen kerta, kun tytär näki isänsä.

        Mitä isälle on tapahtunut?

        Sitä ei tarina kerro.

        Kuten ei myöskään Luukkaan kautta saatu kirjoitus kerro Pietarin ja apostolien tappaneen Ananiaan ja hänen vaimonsa.

        Viitteitä moiseen ei löydy Raamatun ilmoituksesta mistään kohtaa.

        Ja jos sitten ajatellaan teologisia tutkielmia, niin se on sekamelskaa, koska ihmisen vaikutus tulee niistä esille.

        Väitöskirjoja hyväksytään, vaikka kysymys ei olisi kuin osatotuudesta.
        Myöhemmin niitä sitten kiistetään.

        Minun ymmärrykseni mukaan aloituksessasi tuulee muualta kuin todellisesta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ei tarina kerro.

        Kuten ei myöskään Luukkaan kautta saatu kirjoitus kerro Pietarin ja apostolien tappaneen Ananiaan ja hänen vaimonsa.

        Viitteitä moiseen ei löydy Raamatun ilmoituksesta mistään kohtaa.

        Ja jos sitten ajatellaan teologisia tutkielmia, niin se on sekamelskaa, koska ihmisen vaikutus tulee niistä esille.

        Väitöskirjoja hyväksytään, vaikka kysymys ei olisi kuin osatotuudesta.
        Myöhemmin niitä sitten kiistetään.

        Minun ymmärrykseni mukaan aloituksessasi tuulee muualta kuin todellisesta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        >>> Sitä ei tarina kerro.

        Huomaatko Usko Toivonen, mihin yhteen kirjaan perustuva yksiulotteinen ajattelu johtaa?! Täydelliseen sokeuteen ja kyvyttömyyteen ajatella boksin ulkopuolelta.

        Oikea vastaus on, ettei isälle tapahtunut mitään, vaan tytär sokeutui - hän ei enää nähnyt isäänsä. Tyttären sokeutumiseen viitataan epäsuorasti, rivien välissä. Samoin on Ananiaksen ja Safiiran tapauksessa - murhasta kerrotaan epäsuorasti.

        >>> Kuten ei myöskään Luukkaan kautta saatu kirjoitus kerro Pietarin ja apostolien tappaneen Ananiaan ja hänen vaimonsa.

        Lue vastaukseni 2023-09-22 21:11:23


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Sitä ei tarina kerro.

        Huomaatko Usko Toivonen, mihin yhteen kirjaan perustuva yksiulotteinen ajattelu johtaa?! Täydelliseen sokeuteen ja kyvyttömyyteen ajatella boksin ulkopuolelta.

        Oikea vastaus on, ettei isälle tapahtunut mitään, vaan tytär sokeutui - hän ei enää nähnyt isäänsä. Tyttären sokeutumiseen viitataan epäsuorasti, rivien välissä. Samoin on Ananiaksen ja Safiiran tapauksessa - murhasta kerrotaan epäsuorasti.

        >>> Kuten ei myöskään Luukkaan kautta saatu kirjoitus kerro Pietarin ja apostolien tappaneen Ananiaan ja hänen vaimonsa.

        Lue vastaukseni 2023-09-22 21:11:23

        Vastaus oli väärä, koska sokeakin näkee.
        Eikä sokeutuminen tarkoita, etteikö voisi nähdä.

        Jos tarinasi tytär ja isä vielä kohtasivat, niin toki tytär näki isänsä muistikuviensa ja muiden aistiensa kautta.

        Noin yksipuolinen ymmärrys juuri saa aikaan sokeutta kirjoitetun sanan suhteen.
        Sokeutuneena kirjoitetulle sanalla, ihminen menee sen ylitse, aivan kuten vauhtisokeus voi aiheuttaa ylinopeuden ajamista.

        Apostolien tekojen tekstikohta ei todista mitään sellaista, mitä esität Pietarista ja apostoleista.

        Jonkinmoisesta sokeudesta kirjoitettuun sanaan on siis kohdaltasi kysymys.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus oli väärä, koska sokeakin näkee.
        Eikä sokeutuminen tarkoita, etteikö voisi nähdä.

        Jos tarinasi tytär ja isä vielä kohtasivat, niin toki tytär näki isänsä muistikuviensa ja muiden aistiensa kautta.

        Noin yksipuolinen ymmärrys juuri saa aikaan sokeutta kirjoitetun sanan suhteen.
        Sokeutuneena kirjoitetulle sanalla, ihminen menee sen ylitse, aivan kuten vauhtisokeus voi aiheuttaa ylinopeuden ajamista.

        Apostolien tekojen tekstikohta ei todista mitään sellaista, mitä esität Pietarista ja apostoleista.

        Jonkinmoisesta sokeudesta kirjoitettuun sanaan on siis kohdaltasi kysymys.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        >>> Vastaus oli väärä, koska sokeakin näkee.

        Huomaatko Usko Toivonen, että alat hyökätä toista vastaan heti, kun todellisuus ei vastaa kuvitelmiasi?! Alat vääristellä toisten sanoja ja keksimään mitä ihmeellisimpiä selityksiä, jotta saisit runnottua ainoan ja oikean totuutesi ihmisten mieliin. Yrität kontrolloida ihmisiä oman "totuutesi" kautta, et hyväksy eriäviä mielipiteitä. Syytät jopa tarinan esittäjää siitä, ettei se tiedä oikeaa vastusta, mutta sinä tiedät.

        Peittämätön halusi kontrolloida ihmisiä ei toimi kohdallani. Kun ymmärrät sen, voidaan jatkaa keskustelua.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Vastaus oli väärä, koska sokeakin näkee.

        Huomaatko Usko Toivonen, että alat hyökätä toista vastaan heti, kun todellisuus ei vastaa kuvitelmiasi?! Alat vääristellä toisten sanoja ja keksimään mitä ihmeellisimpiä selityksiä, jotta saisit runnottua ainoan ja oikean totuutesi ihmisten mieliin. Yrität kontrolloida ihmisiä oman "totuutesi" kautta, et hyväksy eriäviä mielipiteitä. Syytät jopa tarinan esittäjää siitä, ettei se tiedä oikeaa vastusta, mutta sinä tiedät.

        Peittämätön halusi kontrolloida ihmisiä ei toimi kohdallani. Kun ymmärrät sen, voidaan jatkaa keskustelua.

        Kuten esimerkiksi?

        Minulle lähtökohta Raamatun käytön osalta on sen luotettavuus.

        Eikä Luukas todellakaan kirjoita mistään Pietarin ja apostolien mafiasta ja
        sen puitteissa tekimistä murhista.

        Siitä, sinun "totuudestasi" tässä keskustelua käydään.

        Se on sinun oma asiasi, jos haluat esittää Raamatun ilmoitusta vääristettynä, niin eihän se mikään uusi ilmiö ole tässä ajassa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        helluntailainen vetoaa jeesuksen Kristuksen vereen. Se on ainoa, jolla peritään Jumalan valtakunta. Tänä iltana polvistun taas jumalani eteen, kiitän pelastuksesta, jonka Jumala antoi ihmisille, kun hän lähetti Poikansa kuolemaan meidän syntiemme tähden


    • Anonyymi

      Mikä siinä on, että monet eivät usko tarinan olevan keksitty ja vain sitä varten, että seurakuntien johtajat saisivat enemmän rahaa?

      • Anonyymi

        Jokainen tervehenkinen Kristitty käsittää, että Jeesus ei tapa ketään rahojen saamiseksi heiltä.

        Helluntailaisten lahkoissa sillä tavallakin puhumall auhkaillaan, jotta ihmiset antaisivat rahansa ja omaisuutensa lahkolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tervehenkinen Kristitty käsittää, että Jeesus ei tapa ketään rahojen saamiseksi heiltä.

        Helluntailaisten lahkoissa sillä tavallakin puhumall auhkaillaan, jotta ihmiset antaisivat rahansa ja omaisuutensa lahkolle.

        >> Helluntailaisten lahkoissa sillä tavallakin puhumall auhkaillaan, jotta ihmiset antaisivat rahansa ja omaisuutensa lahkolle. >>

        Niin, eihän tuossa tekstikohdassa hengen lähtö perustunut rahaan.

        Maatilan myymisestä saadut rahat olivat kirjoitun mukaan yhä Ananiaan ja hänen vaimonsa rahoja.

        3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
        ( Apt 5)

        Ja mitä tulee siihen lahjoittako ihminen varoistaan seurakuntatoimintaan, niin se näyttää olevan monille ulkopuolisille ihmettelyn aiheena.

        Eikö jokainen se tehdä niin kuin sydämessään kokee?

        Miksi seurakunnan toimintaan ei saisi lahjoittaa varoistaan?
        Onko se sinulta pois?

        Eräällä paikkakunnalla oli Viktor Klimenko esiintymässä ja kyseisen paikkakunnan mieshenkilö suureen ääneen puhui paikkakunnalla menevänsä ko. tilaisuuteen katsomaan kuinka ihmisiltä "huijataan" rahat.

        Kuinkas kävikään, mies tulikin tilaisuuden vuoksi uskoon.
        Uskohan tulee evankeliumin kuulemisen kautta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Helluntailaisten lahkoissa sillä tavallakin puhumall auhkaillaan, jotta ihmiset antaisivat rahansa ja omaisuutensa lahkolle. >>

        Niin, eihän tuossa tekstikohdassa hengen lähtö perustunut rahaan.

        Maatilan myymisestä saadut rahat olivat kirjoitun mukaan yhä Ananiaan ja hänen vaimonsa rahoja.

        3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
        ( Apt 5)

        Ja mitä tulee siihen lahjoittako ihminen varoistaan seurakuntatoimintaan, niin se näyttää olevan monille ulkopuolisille ihmettelyn aiheena.

        Eikö jokainen se tehdä niin kuin sydämessään kokee?

        Miksi seurakunnan toimintaan ei saisi lahjoittaa varoistaan?
        Onko se sinulta pois?

        Eräällä paikkakunnalla oli Viktor Klimenko esiintymässä ja kyseisen paikkakunnan mieshenkilö suureen ääneen puhui paikkakunnalla menevänsä ko. tilaisuuteen katsomaan kuinka ihmisiltä "huijataan" rahat.

        Kuinkas kävikään, mies tulikin tilaisuuden vuoksi uskoon.
        Uskohan tulee evankeliumin kuulemisen kautta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Oletuksena oli, että maatilan myynnistä saatu koko summa oli annettava apostoleille. Eivät ne rahat myymisen jälkeen olleet enää Ananiaan ja Safiran omaisuutta: heillä ei katsottu olevan valtaa päättää niiden rahojen kohtalosta. Ja koska "lahjoitus" ei ollut vapaaehtoinen vaan pakollinen, niin oli myös annettava se koko summa tai muuten (lähti henki pois).

        Terve ihminen ei nykyään tällaisia tarinoita luettuaan anna lantin lanttia seurakunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletuksena oli, että maatilan myynnistä saatu koko summa oli annettava apostoleille. Eivät ne rahat myymisen jälkeen olleet enää Ananiaan ja Safiran omaisuutta: heillä ei katsottu olevan valtaa päättää niiden rahojen kohtalosta. Ja koska "lahjoitus" ei ollut vapaaehtoinen vaan pakollinen, niin oli myös annettava se koko summa tai muuten (lähti henki pois).

        Terve ihminen ei nykyään tällaisia tarinoita luettuaan anna lantin lanttia seurakunnalle.

        Eipä tuossa selaista oletusta ole.

        Rahat olivat maatilan myymisenkin jälkeen heidän rahojaan, omaisuuttaan.

        4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun?

        Kuten voimme sen tuosta lukea.

        Se on jokaisen oma asia, antaako varoistaan seurakuntatoimintaan tai ei.
        Tosin kirkollisvero lankeaa kirkkoon kuuluvalle halusipa sitä tai ei.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät tuomitse eikä tunnusta edes vääräksi oman lahkonsa perustajien Parhamin ja Olsenin sodomian tekoja, joista molemmat miehet vietiin vankilaan. Yrittävät vain salata oman lahkonsa teot, samalla tavalla kuin salasivat aikanaan Ananiaan ja Safiiran murhan.
      Helluntailaiset aloittavat vaan Kristillisten vanhojen kirkkojen herjaamisen, kun pitäisi mennä peilin eteen ja tunnustaa omia ja lahkojohtajiensa syntejä.

      3. Moos. 26:40 "Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan."

      • Anonyymi

        Mutta se vasta on erikoista, että luterilaiset eivät tunnusta sitä, että Luther oli sarjamurhaaja ja juutalaisten vainoaja. Täysi sadisti:
        "Luther puhuu aina tappamisesta:
        "": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi."


      • Anonyymi

        Miksi sinäkin palvelet vääryyttä?

        Helluntailaiset, kuten kaikki uskovat, tuynnustavat vääryyden, synnin harjoittamisen, vääräksi.

        Mutta Raamatun ilmoituksen mukaan itsekukin on vastuussa omasta pahuudestaan, vääryydestään, kuten Raamatun ilmoitus sen ilmoittaa:

        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)

        Kuten varmaan ymmärrät, tämän koskevan myös sinua.

        Sinun on käännyttävä itse pois pahuudestasi, sinäkin olet "itsekukin".
        Kuten myös minuakin tuo koskee.

        Eli, et sinä ole vastuussa kirkonmiesten pedofilian harjoittamisesta, vaan jos itse moista harjottaisit, niis silloin olisit siitä vastuussa.

        Samoin ei myöskään kukaan toinen voi luopua sinun edestäsi pois sinun pahuudestasi, synnin tekemisestä.

        Uskovien tehtävä on varoittaa synnin seuraamuksista.

        20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
        ( Jaak 5)

        Ajattele tykönäsi onko sydämesi tila oikea?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        Kovin on sekavaa. Väität apostolien olleen helluntailaisia jotka murhasivat Ananiaan ja Safiran. Toisissa ketjuissa taas väität Helluntaiherätyksen syntyneen vasta 1900 -luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on sekavaa. Väität apostolien olleen helluntailaisia jotka murhasivat Ananiaan ja Safiran. Toisissa ketjuissa taas väität Helluntaiherätyksen syntyneen vasta 1900 -luvulla.

        Sekavalle kaikki on sekavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on sekavaa. Väität apostolien olleen helluntailaisia jotka murhasivat Ananiaan ja Safiran. Toisissa ketjuissa taas väität Helluntaiherätyksen syntyneen vasta 1900 -luvulla.

        Sama helluntailaisuuden hurmoshenki teki tuhojaan jo Korintossa.

        Pisti Paavalinkin valehtelemaan ja puhumaan hurmoshenkien voimasta sekavia.

        1. Kor. 14:9

        Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin.


    • Anonyymi

      Se on sellainen juttu, että ei sitä tiedä pitäisikö sääliä vai olla ymmärtämättä, että ihmiset sortuvat hyvin takapajuiseen ajattelumalliin.

      Hyvin läheltä olen joutunut seuraamaan myös sitä, kun ihmisen mielestä koko yhteiskunta on salaliittojen vallassa, youtubekanavia katsoo, valtamedia on valheellinen. Pitkälti samaan kytkeytyy usko Jumalaan, ainakin hänen kohdallaan ja myös monien muiden. Ei hyväksy, jos toinen esittää toista näkökulmaa, silti tarve kertoa on suuri.

      Kerroin siksi, että on aina ja tulee ehkä aina olemaan ihmisiä, jotka näkevät maailman tietyllä tapaa ja ei voi edes odottaa muuta.

      Kiva, jos sinusta on mukavaa keskustella..mutta muutos tai jonkin saavuttaminen sillä..kaikillahan on jokin motiivi...toki minullakin...mutta se on lähinnä laiskuuden vuoksi, tämä on ajankulua, jos olen rehellinen itselleni, muuta en täältä saa.

      Ja kyseinen kertomus, on kaikki vain satua, josta ihmiset eivät ole valmiita luopumaan. Se on totuus.

      Lightning

    • Anonyymi

      Lahkoissa hurmoshenkien voimalla ja hurskastelemalla viedäät herkkäuskoisilta ihmisiltä rahat ja talot , kuten tapahtui jo alkuseurakunnan aikana.

      Luukas viittaa Ananiaksen ja Safiiran tapaukseen.

      Luuk. 20:47 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa."

      • Anonyymi

        Raamatun kirjeet koskee juuri alkuseurakunnan toimintaa.

        2. Tim. 3:13

        Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun kirjeet koskee juuri alkuseurakunnan toimintaa.

        2. Tim. 3:13

        Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.

        Paavali valehteli härskisti tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes syntinä.

        Kerskuu valehtelemisistaan Rooman sotakavereilleen.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali valehteli härskisti tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes syntinä.

        Kerskuu valehtelemisistaan Rooman sotakavereilleen.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Paavali oli rahalla ostanut Rooman kansalaisuuden ja Rooman sotilaiden kanssa tappoi kristittyjä. Paha mies luonnoltaan. Ei ihmisen luonne siitä miksikään muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli rahalla ostanut Rooman kansalaisuuden ja Rooman sotilaiden kanssa tappoi kristittyjä. Paha mies luonnoltaan. Ei ihmisen luonne siitä miksikään muutu.

        -92 painos ja Svenska Bibeln sanoo, että Paavali oli epärehellinen "min lögnaktighet".

        Paavali: Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?


      • Anonyymi

        Jospa pysyisit siinä, mikä kirjoitettu on.

        45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion"
        ( Luuk 20)

        13 Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä, he ihmettelivät; ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa. ( Apt 4)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Toisesta Ananias ja Safiira-ketjusta:

      >>Anonyymi
      2023-09-23 12:45:27

      Tässä noiden tapahtumien koko asiayhteys:

      Apt. 4: 31-37 📖
      31 Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.
      32 Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.

      33 Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.

      34 Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan
      35 ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi.

      36 Niinpä Joosef, jota apostolit kutsuivat Barnabaaksi-se on käännettynä: kehoittaja-leeviläinen, syntyisin Kyprosta,
      37 myi omistamansa pellon, toi rahat ja pani ne apostolien jalkojen juureen.

      Apt. 5: 1-12 📖
      1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
      2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.

      3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
      4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

      5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
      6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.

      7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.
      8 Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".
      9 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
      10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.

      11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.
      12 Ja apostolien kätten kautta tapahtui kansassa monta tunnustekoa ja ihmettä; ja he olivat kaikki yksimielisesti koolla Salomon pylväskäytävässä. <<
      🌿

      • Anonyymi

        Juudaskin oli valittu apostoli, mutta hänellä oli erikoitehtävä.

        Samalla tavalla, Paavalin tehtäväksi tuli kirjoittaa sen väkevän eksytyksen siemenet sinne kirjoituksiin.

        Paavali oli taustaltaan murhamies ja luoteeltaan epärehellinen eli oikea henkilö siihen tehtävään.

        Paavali oli epärehellinen "min lögnaktighet".

        Paavali: Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?


      • Anonyymi

        Monenlaisia kertomuksia on kirjoiteltu jäkikäteen ja lisätty kirjoituksiin ihmisten pelottelemiseksi.

        Monet on runollista retoriikkaa sen ajan ilmaisuja, joilla ei välttämättä ole realista perusteita.

        Jeesus varoitti ennen kuolemaansa juuri alkuseurakunnan ajan eksyttäjistä.

        Petolliset apostolit ja pariskuntien murhamiehet aloitti heti eksyttämisen kun Jeesus nousi taivaaseen.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juudaskin oli valittu apostoli, mutta hänellä oli erikoitehtävä.

        Samalla tavalla, Paavalin tehtäväksi tuli kirjoittaa sen väkevän eksytyksen siemenet sinne kirjoituksiin.

        Paavali oli taustaltaan murhamies ja luoteeltaan epärehellinen eli oikea henkilö siihen tehtävään.

        Paavali oli epärehellinen "min lögnaktighet".

        Paavali: Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

        Juudas ei ollut apostoli, vaan opetuslapsi.
        Jeesus kutsui apostolit vasta ylösnousemuksensa jälkeen.

        Sama joukko tosin, mutta eri tehtävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juudas ei ollut apostoli, vaan opetuslapsi.
        Jeesus kutsui apostolit vasta ylösnousemuksensa jälkeen.

        Sama joukko tosin, mutta eri tehtävät.

        Kirjoitit Sanan vastaisesti, Juudas oli myös apostoli: hän (juudas) oli meidän joukkoomme luettu ja oli saanut osalleen tämän viran...kummanko näistä kahdesta sinä olet valinnut
        ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa"
        päivän tultua hän (Jeesus) kutsui tykönsä opetuslapsensa ja valitsi heistä kaksitoista, joille hän myös antoi apostolin nimen...
        ja Juudaan, Jaakobin pojan, sekä Juudas Iskariotin, josta tuli kavaltaja.
        Siis kummatkin väittääsi olivat harhaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juudas ei ollut apostoli, vaan opetuslapsi.
        Jeesus kutsui apostolit vasta ylösnousemuksensa jälkeen.

        Sama joukko tosin, mutta eri tehtävät.

        Juudashan oli kaikista vaativamman apostolisen tehtävän saanut mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juudashan oli kaikista vaativamman apostolisen tehtävän saanut mies.

        On aina oikea ilo huomata, että joku on ymmärtänyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monenlaisia kertomuksia on kirjoiteltu jäkikäteen ja lisätty kirjoituksiin ihmisten pelottelemiseksi.

        Monet on runollista retoriikkaa sen ajan ilmaisuja, joilla ei välttämättä ole realista perusteita.

        Jeesus varoitti ennen kuolemaansa juuri alkuseurakunnan ajan eksyttäjistä.

        Petolliset apostolit ja pariskuntien murhamiehet aloitti heti eksyttämisen kun Jeesus nousi taivaaseen.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Armahtakoon Jumala, ettei joku heikko ihminen lukisi tälläista Jumalan Sanan vääristelyä. Jos he eivät tunne Jumalan Sanaa, niin tällaiset kauheat vääristelyt on heille paha


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on harhaoppi, heresia, jolla on yhteys henkivaltoihin.

      • Anonyymi

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan.


      • Anonyymi

        jeesus sanoi: Älkää siitä iloitko, että HENGET OVAT TEILLE ALAMAISET, vaan iloitkaa siitä, että nimenne ovat kirjoitettuna elämän kirjaan taivaissa


    • Anonyymi

      hellarit kikkailee pelkillä yksittäisillä suomen kielen sanoilla ja jopa pilkun paikka määrittelee heidän mukaan koko asian toiseksi, melkoista eksyttämistä pitävät

      ja jos jokin sana ei sovi heidän oppiinsa niin kylmästi vaihdetaan vaikka Jeesuksen suuhun ihan jotain muuta, mitä Jeesus on alunperin sanonut

    • Anonyymi

      Ihminen puolustaa Hannu ja Kerttu sadun päähenkilöitä = ihminen puolustaa Raamatun kertomuksia ja kirjassa olevia fiktiivisiä henkilöitä. Erotus on että on suuri joukko, joka uskoo sadutkin todeksi.

      Lightning

      • Anonyymi

        Raamatun henkilötkö fiktiivisiä?


    • Anonyymi

      Apostolien tekojen kuvaamat apostolien tekemät ihmeet ovat tarua. Miksi ei tarua olisi myös kertomus Ananiaasta ja Safirasta? Sen tarkoitus on lisätä rahatuloja seurakuntien johtajille ja keinona on pelottelu: jos et anna, niin voit päästä hengestäsi.

      • Anonyymi

        uusi Testamentti , evankeliumit, apostolien teot, Paavalin kirjeet, ovat kaikki Jumalan Sanaa, Se sana tuomitsee meidät viimeisenä päivänä. En voi ymmärtää, että Jumalan Sanaa voi häikäilemättömästi pilkata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uusi Testamentti , evankeliumit, apostolien teot, Paavalin kirjeet, ovat kaikki Jumalan Sanaa, Se sana tuomitsee meidät viimeisenä päivänä. En voi ymmärtää, että Jumalan Sanaa voi häikäilemättömästi pilkata

        Tässä lienee kyse Jumalan sanaksi esitetyn ihmisten kirjoitusten väärinymmärtäjien pilkkaamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uusi Testamentti , evankeliumit, apostolien teot, Paavalin kirjeet, ovat kaikki Jumalan Sanaa, Se sana tuomitsee meidät viimeisenä päivänä. En voi ymmärtää, että Jumalan Sanaa voi häikäilemättömästi pilkata

        Helluntailaisille käärmeen puhe paratiisissa, jossa käärme kieltää koko perisynnin on Jumalan sanaa.


    • Anonyymi

      Oletetaan että kertomus kuvaa todellisia tapahtumia ja Jumala surmasi Ananiaan ja Safiran.

      Pidätkö oikeana tällaista rangaistusta?

      Terveellä oikeudentajulla varustettu ihminen tuomitsee Jumalan teon väärämieliseksi.

      Hihhulien oikeustaju on vääristynyt, kun pitävät Jumalan toimintaa oikeutettuna.

      Se, että pariskunta tahtoi pitää osan maatilan myynnistä saaduista rahoista itsellään, mutta ei kehdannut sitä sanoa ja valehteli sen vuoksi summan, ei ole mikään kuoleman rangaistusta vaativa rikos. Jumala oli väärämielinen tuomitessaan - jälleen kerran.

      • Anonyymi

        Jumala ei tosiaan toiminut Mooseksen lain mukaan tässä tapauksessa, sillä se laki ei määrää mitään rangaistusta vapaaehtoisen lahjan antamisen laiminlyönnistä ja summan valehtelemisesta.


    • Anonyymi

      jumala sana on kaikinpuolin vastaanottamisen arvoinen. Minusta on turvallista että Raamattu ilmoittaa Safiiran ja Ananiakse petoksen ja Jumalan rangaistuksen. Kukaan ei voi mennä pidemmälle, kuin minkä Jumala sallii. Ei tarvi pelätä mitään eikä ketään. Jumalan kädessä on kaikki. Jos joku menee jumalattomuudessaan liian pitkälle, Jumala voi ottaa hengen pois.

    • Anonyymi

      jumalan sana on kokonansa totuus. Uusi Testamentti, paavalin kirjeet Apostolien teot, kaikki Paaavalin kirjeet, kaikki on Jumalan Sanaa

      • Anonyymi

        Jumalan sanaa vain silloin kun "Herra sanoi".... ja kun Jeesus sanoi....ja enkelien puheet pitää ottaa vakaasti. Mutta ei Saatanan puheita eikä Jobin väärämielisten ystävien puheita, ,ei ne ole mitään Jumalan sanaa.


        Yksi apostoli kertoo, etto molemmat ryövärit pilkkasivat Jeesusta.
        Toinen kertoo, että vain toinen pilkkasi Jeesusta jne.

        Raamatun tutkimuksessa kun löytyy aina vanhempia kirjakääröjä, niin selviää, että asiat onkin ollut eri lailla vanhempien kiroitusten mukaan.

        Tuntemattomien kulkumiesten satojen vuosien perästä sepittämiä tekstejäkin on sinne lisätty riitaisissa kirkolliskokouksessa.

        Esim. koko Markuksen evankeliumin loppu on sellainen, josta on varoitus v.-92 painoksessa näin sanoen:

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, jossta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Jeesus ei kuolemansa jälkee kehottanut ketään juomaan mykkyä tai pistättämään itseään käärmeillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sanaa vain silloin kun "Herra sanoi".... ja kun Jeesus sanoi....ja enkelien puheet pitää ottaa vakaasti. Mutta ei Saatanan puheita eikä Jobin väärämielisten ystävien puheita, ,ei ne ole mitään Jumalan sanaa.


        Yksi apostoli kertoo, etto molemmat ryövärit pilkkasivat Jeesusta.
        Toinen kertoo, että vain toinen pilkkasi Jeesusta jne.

        Raamatun tutkimuksessa kun löytyy aina vanhempia kirjakääröjä, niin selviää, että asiat onkin ollut eri lailla vanhempien kiroitusten mukaan.

        Tuntemattomien kulkumiesten satojen vuosien perästä sepittämiä tekstejäkin on sinne lisätty riitaisissa kirkolliskokouksessa.

        Esim. koko Markuksen evankeliumin loppu on sellainen, josta on varoitus v.-92 painoksessa näin sanoen:

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, jossta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Jeesus ei kuolemansa jälkee kehottanut ketään juomaan mykkyä tai pistättämään itseään käärmeillä.

        Paavali ei kaihtanut valehtelemista, koska oli saanut Saatanan enkelin matkaan.

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?


    • Anonyymi

      Helluntailaiset on maalikoita, mutta esiintyy täällä alkukielten asiantuntijoina ja löytää kovasti niitä käännövirheitä ja väittää selvää tekstiä pelkäksi vertauskuvaksi ja symbooliksi.
      Eivätkä kaihda suoraa valehtelemistakaan. Vaihtavat jopa Jeesuksen suuhun ihan jotain muuta, mitä Jeesus on alunperin sanonut.

    • Anonyymi

      Yksi asia on varma: Jumala ei olemattomuutensa vuoksi tehnyt mitään tässäkään tarinassa. Se, miltä osin tarina on fiktiota muutoin, on epäselvää. Ananias ja Safira saattoivat olla todellisia ihmisiä ja jopa kuolla, mutta he eivät kuolleet siten kuin Apostolien teoissa kerrotaan, jos kuolivat ollenkaan.

      Ja kertomuksen tarkoitus oli saada seurakuntien johtajille lisää rahaa pelottelun avulla.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset uskovat puhuviin aaseihin ja käärmeisiin ja siihen, että Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, joten kyllä he uskovat kaiken muunkin soopan Raamatusta. Eivät edes epäile lukemaansa, etteikö se olisi totta.


    • Anonyymi

      Eikös Ananias huijannut syöpänsä?!?

    • Anonyymi

      Vääryyttä ei pidä hyväksyä, vaikka se laitettaisiin Pyhän Hengen teoksi.

      Sillä ihmisen sydämestä se vääryys lähtee....

    • Anonyymi

      Uskovaiset ovat sokeita kun eivät näe selvää henkirikosta.

    • Anonyymi

      Pastorit perivät avoimesti suojelurahaa ja uskovaiset yrittävät pysyä hengissä maksamalla kuukausittain kalliista henkivakuutuksesta kymmenysten muodossa.

    • Anonyymi

      Tätä pastorit eivät opeta.

    • Anonyymi

      Ei ole näyttöä siitä, että tapaus olisi autenttinen. Ainakin sen jälkeen väitetyt ihmeet ja sairaiden parantaminen ovat valhetta. Miksi ei koko juttu?

    • Anonyymi

      Aloituksen on kirjoittanut nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää, joka haluaa koko ajan puhua tappamisesta.

      Hän on ottanut käyttöön myös uudet nimimerkit "imbecille", "K.T.S.", "he-ma" ja "Holokrates" sekä rekisteröitymättömät nimimerkit "Lightning" ja "Pe.ku".

      Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

      Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan adventisteja ja juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

      Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa kannata keskustella ollenkaan.

      Perkeleen Temppeli ry on aktivoitunut ja alkanut levittää somessa kaikenlaisia valheita.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18224869/perkeleen-temppeli-ryta-johtaa-kirjastotyontekija-henri-hiljander-espoon-kirjastosta

      • Anonyymi

        Yllä olevan viestin on kirjoittanut foorumin toraisti, joka häiriköi palstaa jatkuvilla copy paste roskapostituksilla.

        Israel-Apu ry ja Keijo Lindeman käännyttävät kristittyjä toraismiin siellä, mihin heidät kutsutaan puhujiksi ja missä tehdään yhteistyötä heidän kanssaan. Käännyttäminen on heille pakkomielle. Keijo Lindeman tekee tätä käännytystyötä joka päivä tällä foorumilla.

        Keijo Lindeman opettaa toraismia Israel-Apu ry:n youtube videoilla.

        https://www.youtube.com/channel/UCgYfBiDBzY1duoHYd06dZvQ

        Israel-Apu ry tekee yhteistyötä Joseph Shulam nimisen teologin kanssa. Hän on Netivyah Bible Instruction Ministry järjestön perustaja ja johtaja.

        https://www.israel-apu.fi/category/kirjoittaja/shshulam/

        Israel-Apu ry:n Keijo Lindemanin ja Joseph Shulamin kanssa ei kannata tehdä yhteistyötä eikä heitä kannata kutsua puhujiksi seurakuntaan.


    • Anonyymi

      Aloittaja on pilkannut Pyhää Henkeä. Hän ei voi enää pelastua.

      Matt 12:31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.
      32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.

      • Anonyymi

        Aloittaja on oikeassa eikä hän tietenkään pilkannut Pyhää Henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on oikeassa eikä hän tietenkään pilkannut Pyhää Henkeä.

        Aloittaja selvästi herjaa Pyhää Henkeä, jota syntiä ei voi saada anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja selvästi herjaa Pyhää Henkeä, jota syntiä ei voi saada anteeksi.

        Selitä.


    • Raamattu kertoo, että Ananias ja Safiira haudattiin salaa kertomatta heidän läheisilleen ja järjestämättä oikeita hautajaisia. Mitä siis tarkoittaa "haudata salaa" ja millaiset ovat "perinteiset hautajaiset"?

      Luetaan ensin yhdessä, mitä Ramattu kertoo (Apt. 5:5-7):

      5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
      5:6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
      5:7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.

      Raamattu kertoo, että murhan jälkeen nuoret miehet korjasivat Ananiaksen ja kantoivat hänet pois ja hautasivat. Juuri tähän kertomukseen uskovien kaikki selitykset perustuvat - Ananias haudattiin.

      Tässä yhteydessä on hyvä muistaa, että on olemassa hautajaisia ja "hautajaisia".

      Perinteisissä juutalaisissa hautajaisissa ruumis pestiin tuoksuaineilla kuten nardusöljy, mirha ja aloe. Ruumis käärittiin kankaaseen ja kannettiin perheen kotiin, missä sukulaiset ja naapurit saattoivat käydä jättämässä hyvästit ja lausumassa rukouksen sanan jne.

      Raamattu ei kerro rikkaan Ananiaksen perinteisista hautajaisista. Nykytermein ilmaistuna Raamattu kertoo ruumiin kätkemisestä. Murhamiesten apurit kätkivät ruumiin hautaamalla se.

      Raamattu kertoo selvästi myös sen, että Ananiaksen vaimolla Safiiralla ei ollut mitään tietoa miehensä kohtalosta, vaikka hänen jos kenen kuului tietää ensimmäisenä miehensä kuolemasta.

      Samat tekijät suorittivat toisen murhan, kätkivät Safiiran ruumiin ja anastivat uhrien omaisuuden. Tahallisesta henkirikoksesta (lue murha) kertoo myös se, ettei yksikään apostoleista ilmoittanut tapahtuneesta virkavallalle. Jokainen heistä tiesi hyvin, että siinä tapauksessa "Jumalan suosio" olisi loppunut alta aika yksikön ja he löytäisivät itsensä hirtettynä lähimmästä hirsipuusta.

      Summa summarum.

      Apostolit murhasivat Ananiaksen ja Safiiran ja anastivat uhrien omaisuuden. Raamattuun kirjattu kertomus on evankelista Luukkaan todistus hengellisen mafian synnystä. Mafian, joka on vuosituhansien ajan alistanut ja käyttänyt hyväkseen hyväsydämisiä ihmisiä. Jeesuksen "mikä on minun, on myös sinun" oli muuttunut apostolien suulla "mikä on sinun, on myös minun" -käskyksi. Näennäisesti ero on pieni, mutta sisällöltään äärimmäisen merkittävä.

      Raamatun kertomus Ananiaksen ja Safiiran kohtalosta ei ole kunnianosoitus Jumalalle. Se on tuleville sukupolville osoitettu varoitus rahanahneista ja murhanhimoisista apostoleista, joita nykyisin myös lahkopastoreiksi sanotaan.

      • Anonyymi

        Sinun meriselityksesi ei poista sitä kauheaa tosiasiaa, että olet aloituksessa pilkannut Pyhää Henkeä, minkä vuoksi et voi enää pelastua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun meriselityksesi ei poista sitä kauheaa tosiasiaa, että olet aloituksessa pilkannut Pyhää Henkeä, minkä vuoksi et voi enää pelastua.

        Kukaan ei tarvitse lahkolaisten tarjoamaa pelastusta. Raamattu kehottaa hylkäämään lahkolaiset ja lahkolaisten levittämät eksytykset.


      • Anonyymi


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet tunnettu saatananpalvoja. Mene täältä pois.

        Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

        Yllä olevan viestin on kirjoittanut foorumin toraisti, joka häiriköi palstaa jatkuvilla copy paste roskapostituksilla.

        Israel-Apu ry ja Keijo Lindeman käännyttävät kristittyjä toraismiin siellä, mihin heidät kutsutaan puhujiksi ja missä tehdään yhteistyötä heidän kanssaan. Käännyttäminen on heille pakkomielle. Keijo Lindeman tekee tätä käännytystyötä joka päivä tällä foorumilla.

        Keijo Lindeman opettaa toraismia Israel-Apu ry:n youtube videoilla.

        https://www.youtube.com/channel/UCgYfBiDBzY1duoHYd06dZvQ

        Israel-Apu ry tekee yhteistyötä Joseph Shulam nimisen teologin kanssa. Hän on Netivyah Bible Instruction Ministry järjestön perustaja ja johtaja.

        https://www.israel-apu.fi/category/kirjoittaja/shshulam/

        Israel-Apu ry:n Keijo Lindemanin ja Joseph Shulamin kanssa ei kannata tehdä yhteistyötä eikä heitä kannata kutsua puhujiksi seurakuntaan.


    • Anonyymi

      >> murhaa, jotka Pietari ja hänen hengelliset mafiaveljensä toteuttivat <<

      En ole huomannut, että missään tuolla tavalla lukisi Raamatussa.

      Pietari antoi Ananiakselle ja Safiralle sanallisen tuomionjulistuksen Jumalan sanan perusteella. Sana teki tehtävänsä, sillä Raamatun mukaan Jumalan sana ei tyhjänä palaja, vaan tekee sen, minkä takia Jumala sanan lähetti.

      Ja koska Raamatusta saa sen kuvan, että pariskunta heitti veivinsä nurkkaan samantien tuon tuomion lausumisen jälkeen, niin Jumala mitä ilmeisemmin salli molempien äkkikuoleman. Sydän vain pysähtyi tai jotain muuta. Sitä Raamattu ei tarkemmin kerro. Jumalan äkkikuolematuomio on kuitenkin tuttu jo VTsta.

      4. Moos. 14:37
      ne miehet, jotka olivat saattaneet sen maan pahaan huutoon, kuolivat äkkikuolemalla Herran edessä.

      Hes. 24:16
      Ihmislapsi, katso, minä otan sinulta äkkikuolemalla pois silmiesi ihastuksen

      • Anonyymi

        Myös, jos Herran ehtoollista nautitaan väärällä tavalla, erottamatta sitä muusta syömisestä ja juomisesta, saattaa Raamatun mukaan seurauksena olla sairastuminen tai kuolema.

        1. Kor. 11:29-30
        joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa. Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois

        Aika huomionarvoista on sekin, että Raamattu mainitsee tällaisia uskovia olleen paljon.


      • >>> pariskunta heitti veivinsä nurkkaan samantien tuon tuomion lausumisen jälkeen, niin Jumala mitä ilmeisemmin salli molempien äkkikuoleman...

        Oletetaan ihan vain hetkeksi, että kaikki kertomasi on totta. Raamattu kertoo, että uhrien ruumiit kätkettiin. Uhrien ruumiita ei luovutettu omaisille hautaamista varten, perinteisia hautajaisia ei järjestetty. Virkavallalle ei ilmoitettu tapahtuneesta.

        Kun muistamme, että tuon ajan juutalaisessa yhteiskunnassa kaikkien kuolemaan tuomittujen rikollisten, jopa kaikkein pahimpien, kuten Jeesus oli ollut fariseusten silmissä, ruumiit luovutettiin omaisille hautaamista varten, niin voitko kertoa, miksi Ananiaksen ja Safiiran ruumiit piti kätkeä entisten kalastajien (lue opetuslasten) käskystä?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> pariskunta heitti veivinsä nurkkaan samantien tuon tuomion lausumisen jälkeen, niin Jumala mitä ilmeisemmin salli molempien äkkikuoleman...

        Oletetaan ihan vain hetkeksi, että kaikki kertomasi on totta. Raamattu kertoo, että uhrien ruumiit kätkettiin. Uhrien ruumiita ei luovutettu omaisille hautaamista varten, perinteisia hautajaisia ei järjestetty. Virkavallalle ei ilmoitettu tapahtuneesta.

        Kun muistamme, että tuon ajan juutalaisessa yhteiskunnassa kaikkien kuolemaan tuomittujen rikollisten, jopa kaikkein pahimpien, kuten Jeesus oli ollut fariseusten silmissä, ruumiit luovutettiin omaisille hautaamista varten, niin voitko kertoa, miksi Ananiaksen ja Safiiran ruumiit piti kätkeä entisten kalastajien (lue opetuslasten) käskystä?

        Nyt Henki laittoi uskovaiset sellaiseen solmuun josta ei enää kiemurrella vapaaksi. Shakki ja matti 👏


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> pariskunta heitti veivinsä nurkkaan samantien tuon tuomion lausumisen jälkeen, niin Jumala mitä ilmeisemmin salli molempien äkkikuoleman...

        Oletetaan ihan vain hetkeksi, että kaikki kertomasi on totta. Raamattu kertoo, että uhrien ruumiit kätkettiin. Uhrien ruumiita ei luovutettu omaisille hautaamista varten, perinteisia hautajaisia ei järjestetty. Virkavallalle ei ilmoitettu tapahtuneesta.

        Kun muistamme, että tuon ajan juutalaisessa yhteiskunnassa kaikkien kuolemaan tuomittujen rikollisten, jopa kaikkein pahimpien, kuten Jeesus oli ollut fariseusten silmissä, ruumiit luovutettiin omaisille hautaamista varten, niin voitko kertoa, miksi Ananiaksen ja Safiiran ruumiit piti kätkeä entisten kalastajien (lue opetuslasten) käskystä?

        Tämä on puhtaasti sinun käsityksesi asiasta. Missään ei Raamatussa puhuta ruumiin kätkemisestä. Laita jae, jossa niin sanotaan, koska väitit, että muka sanottaisiin. Rivien väli ei käy vastaukseksi.

        Ja sen ajan "virkavalta" taisi olla roomalaiset ja sanhedrin - kummalleko asia sinun mielestäsi olisi pitänyt ilmoittaa ja miksi, koska Jumalan päätös katkaista jonkun elämänlanka ei taida olla minkään maallisen tahon virka-asia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on puhtaasti sinun käsityksesi asiasta. Missään ei Raamatussa puhuta ruumiin kätkemisestä. Laita jae, jossa niin sanotaan, koska väitit, että muka sanottaisiin. Rivien väli ei käy vastaukseksi.

        Ja sen ajan "virkavalta" taisi olla roomalaiset ja sanhedrin - kummalleko asia sinun mielestäsi olisi pitänyt ilmoittaa ja miksi, koska Jumalan päätös katkaista jonkun elämänlanka ei taida olla minkään maallisen tahon virka-asia?

        >>> Missään ei Raamatussa puhuta ruumiin kätkemisestä...

        Älä esitä tyhmää. Tiedät tarkalleen missä Raamatun kirjassa kerrotaan Ananiaksen ja Safiiran murhaamisesta ja uhrien rumiiden kätkemisestä.

        Mitä tulee kysymykseen virkavallasta, Rooman vallan alaisten juutalaisten oma ylin poliittinen ja uskonnollinen elin Suuri Neuvosto oli tarpeeksi pätevä ratkasemaan keissin tapahtumat, jossa ei ollut kysymys Jumalan tahdosta, vaan puhtaasti uskonnollisesta murhasta.

        Raamatun kertomus Ananiaksen ja Safiiran kohtalosta ei ole kunnianosoitus Jumalalle. Kertomuksessa ei korosteta Jumalan kunniaa tai osoiteta kunniaa Jumalalle. Se on evankelista Luukkaan tuleville sukupolville osoitettu varoitus rahanahneista ja murhanhimoisista apostoleista, joita nykyisin myös lahkopastoreiksi sanotaan.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Missään ei Raamatussa puhuta ruumiin kätkemisestä...

        Älä esitä tyhmää. Tiedät tarkalleen missä Raamatun kirjassa kerrotaan Ananiaksen ja Safiiran murhaamisesta ja uhrien rumiiden kätkemisestä.

        Mitä tulee kysymykseen virkavallasta, Rooman vallan alaisten juutalaisten oma ylin poliittinen ja uskonnollinen elin Suuri Neuvosto oli tarpeeksi pätevä ratkasemaan keissin tapahtumat, jossa ei ollut kysymys Jumalan tahdosta, vaan puhtaasti uskonnollisesta murhasta.

        Raamatun kertomus Ananiaksen ja Safiiran kohtalosta ei ole kunnianosoitus Jumalalle. Kertomuksessa ei korosteta Jumalan kunniaa tai osoiteta kunniaa Jumalalle. Se on evankelista Luukkaan tuleville sukupolville osoitettu varoitus rahanahneista ja murhanhimoisista apostoleista, joita nykyisin myös lahkopastoreiksi sanotaan.

        Ehkä Anton LaVeyn mustassa raamatussa lukee niin, mutta Jumalan sanassa ei tapahdu murhaa, eikä ruumista kätketä.

        Edelleen ne jakeet tänne, kiitos, missä niin sinun mielestäsi sanotaan Jumalan sanassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä Anton LaVeyn mustassa raamatussa lukee niin, mutta Jumalan sanassa ei tapahdu murhaa, eikä ruumista kätketä.

        Edelleen ne jakeet tänne, kiitos, missä niin sinun mielestäsi sanotaan Jumalan sanassa.

        Helpotan elämääsi ja jopa laitan ko. kohdan Jumalan sanasta:

        1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,

        2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.

        3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?

        4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

        5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.

        6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.

        7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.

        8 Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".

        9 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."

        10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.

        11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.

        Missä murha?
        Missä kätkeminen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helpotan elämääsi ja jopa laitan ko. kohdan Jumalan sanasta:

        1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,

        2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.

        3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?

        4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

        5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.

        6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.

        7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.

        8 Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".

        9 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."

        10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.

        11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.

        Missä murha?
        Missä kätkeminen?

        Jos ei osaa syödä omalla lusikalla, ei pidä pyrkiä aikuisten päytään.


    • Anonyymi

      Aloitus on järkyttävää jumalatonta vääristelyä jollaista kukaan Jumalan Hengestä osallinen ei kirjoita.

      Jokainen päätelkööt itse mistä silloin on kyse.

      • Ollaanko samaa mieltä siitä, että rahauhri perustuu vapaaehtoisuuteen ja Pyhä Henki ei kehota ketään murhaamaan?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ollaanko samaa mieltä siitä, että rahauhri perustuu vapaaehtoisuuteen ja Pyhä Henki ei kehota ketään murhaamaan?

        Sinä olet aloituksessa pilkannut Pyhää Henkeä, minkä vuoksi et voi enää pelastua.

        Matt 12:31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.
        32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ollaanko samaa mieltä siitä, että rahauhri perustuu vapaaehtoisuuteen ja Pyhä Henki ei kehota ketään murhaamaan?

        Ei täällä kukaan halua ymmärtää vaikka rautalangasta asiaa vääntäisit, näin se vaan on.

        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet aloituksessa pilkannut Pyhää Henkeä, minkä vuoksi et voi enää pelastua.

        Matt 12:31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.
        32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.

        Kuten totesin aiemmin, kukaan ei tarvitse lahkolaisten tarjoamaa pelastusta. Raamattu kehottaa hylkäämään lahkolaiset ja lahkolaisten levittämät eksytykset.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kuten totesin aiemmin, kukaan ei tarvitse lahkolaisten tarjoamaa pelastusta. Raamattu kehottaa hylkäämään lahkolaiset ja lahkolaisten levittämät eksytykset.

        Juu, mutta ei Raamatun oppi ole sitä lahkolaisuutta, mistä Raamattu puhuu.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ollaanko samaa mieltä siitä, että rahauhri perustuu vapaaehtoisuuteen ja Pyhä Henki ei kehota ketään murhaamaan?

        Vanhassa testamentissa synnistä tuli jopa kuolemanrangaistus.

        Ja vaikuttaa ainakin minusta siltä, että myös Uudessa testamentissa voi uskovan kohdalla, joka tekee tarpeeksi ison synnin, elämä katketa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhassa testamentissa synnistä tuli jopa kuolemanrangaistus.

        Ja vaikuttaa ainakin minusta siltä, että myös Uudessa testamentissa voi uskovan kohdalla, joka tekee tarpeeksi ison synnin, elämä katketa.

        Elämä voi toki katketa, mutta pitkät perinteet eivät katkea noin vain. Israelilaisille merkitsi paljon se, että ihminen, takemmin ihmisen ruumis haudataan kunniallisella tavalla. Ananiaksen ja Safiiran tapauksessa ruumiit kätkettiin eli haudattiin salaa apostolien käskystä.

        Raamatun kertomus Ananiaksen ja Safiiran kohtalosta ei ole kunnianosoitus Jumalalle. Kertomuksessa ei korosteta Jumalan kunniaa tai osoiteta kunniaa Jumalalle. Se on evankelista Luukkaan tuleville sukupolville osoitettu varoitus rahanahneista ja murhanhimoisista apostoleista, joita nykyisin myös lahkopastoreiksi sanotaan.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Elämä voi toki katketa, mutta pitkät perinteet eivät katkea noin vain. Israelilaisille merkitsi paljon se, että ihminen, takemmin ihmisen ruumis haudataan kunniallisella tavalla. Ananiaksen ja Safiiran tapauksessa ruumiit kätkettiin eli haudattiin salaa apostolien käskystä.

        Raamatun kertomus Ananiaksen ja Safiiran kohtalosta ei ole kunnianosoitus Jumalalle. Kertomuksessa ei korosteta Jumalan kunniaa tai osoiteta kunniaa Jumalalle. Se on evankelista Luukkaan tuleville sukupolville osoitettu varoitus rahanahneista ja murhanhimoisista apostoleista, joita nykyisin myös lahkopastoreiksi sanotaan.

        Vai että tuollainen tulkinta. Enpä ole ennen kuullutkaan. Mikä ettei sitä rahanahneisiin lahkopastoreihinkin voi soveltaa.

        Mutta sitä pariskuntaa eivät murhanneet apostolit, eikä mitään ruumistakaan kätketty.

        Pyhä Henki on kolminaisuuden yksi persoona, siis Jumalan Henki. Ainakin Jumalan sanaa, tahtoa ja kunniaa tapaus kyllä korosti.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Elämä voi toki katketa, mutta pitkät perinteet eivät katkea noin vain. Israelilaisille merkitsi paljon se, että ihminen, takemmin ihmisen ruumis haudataan kunniallisella tavalla. Ananiaksen ja Safiiran tapauksessa ruumiit kätkettiin eli haudattiin salaa apostolien käskystä.

        Raamatun kertomus Ananiaksen ja Safiiran kohtalosta ei ole kunnianosoitus Jumalalle. Kertomuksessa ei korosteta Jumalan kunniaa tai osoiteta kunniaa Jumalalle. Se on evankelista Luukkaan tuleville sukupolville osoitettu varoitus rahanahneista ja murhanhimoisista apostoleista, joita nykyisin myös lahkopastoreiksi sanotaan.

        En usko, että sitä on tarkoitettu varoitukseksi, mutta sillä voi olla jokin tarkoitus sen kanssa, että uskonto pyrkii hallitsemaan toisten varoja eli mikä on ihmisen on Jumalalta ja kuuluu koko seurakunnalle eli kirkolle. Kirkko pyrkii hallitsemaan kaikkea jäsentensä elämässä.

        Nykyaikana kun seurakunnat keräävät kymmenyksiä ja käyttävät sen keräämisessä apuna Raamattua. Muistan minullekin pidetyn henkilökohtaisen keskustelun ja pettymyksekseni se keskustelu koski kymnenyksiä ja oli suorastaan härski puhuttelu siitä että kaikkien tulisi antaa niitä saadakseen siunauksen. Minä elin vähän yli kahdensadan euron opintoetuudella ja lapsilisiä sain lisäksi.

        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai että tuollainen tulkinta. Enpä ole ennen kuullutkaan. Mikä ettei sitä rahanahneisiin lahkopastoreihinkin voi soveltaa.

        Mutta sitä pariskuntaa eivät murhanneet apostolit, eikä mitään ruumistakaan kätketty.

        Pyhä Henki on kolminaisuuden yksi persoona, siis Jumalan Henki. Ainakin Jumalan sanaa, tahtoa ja kunniaa tapaus kyllä korosti.

        >>> Mutta sitä pariskuntaa eivät murhanneet apostolit, eikä mitään ruumistakaan kätketty.

        Voihan sitä esittää ymmärtämätöntä, kun totuus ei miellytä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Mutta sitä pariskuntaa eivät murhanneet apostolit, eikä mitään ruumistakaan kätketty.

        Voihan sitä esittää ymmärtämätöntä, kun totuus ei miellytä.

        Ne jakeet varmaan sitten löytyvät, joista väitteesi osoitat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne jakeet varmaan sitten löytyvät, joista väitteesi osoitat?

        Jakeet ovat esillä myös tässä keskustelussa. Etsivä löytää.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jakeet ovat esillä myös tässä keskustelussa. Etsivä löytää.

        Siihen löytämiseen tarvittaisiin sinun kierosilmät?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jakeet ovat esillä myös tässä keskustelussa. Etsivä löytää.

        Ahaa, siis "Anton LaVeyn mustassa raamatussa lukee niin".


      • Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että sitä on tarkoitettu varoitukseksi, mutta sillä voi olla jokin tarkoitus sen kanssa, että uskonto pyrkii hallitsemaan toisten varoja eli mikä on ihmisen on Jumalalta ja kuuluu koko seurakunnalle eli kirkolle. Kirkko pyrkii hallitsemaan kaikkea jäsentensä elämässä.

        Nykyaikana kun seurakunnat keräävät kymmenyksiä ja käyttävät sen keräämisessä apuna Raamattua. Muistan minullekin pidetyn henkilökohtaisen keskustelun ja pettymyksekseni se keskustelu koski kymnenyksiä ja oli suorastaan härski puhuttelu siitä että kaikkien tulisi antaa niitä saadakseen siunauksen. Minä elin vähän yli kahdensadan euron opintoetuudella ja lapsilisiä sain lisäksi.

        Lightning

        Lahkoissa on tapana vääristellä Raamatun ilmoitusta joko ihan vain omaksi hyväksi tai puolueellisesti jotakuta suosivasti. Esim. eräs TV7:stä tuttu pastoripariskunta alkoi esiintyä rahojen välittäjinä Jumalan siunauksia kaupatessaan:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15397348/jumalan-tilinumero


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, siis "Anton LaVeyn mustassa raamatussa lukee niin".

        Samat jakeet löytyvät sekä Raamatusta, että tästä keskustelusta. Etsivä löytää.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Lahkoissa on tapana vääristellä Raamatun ilmoitusta joko ihan vain omaksi hyväksi tai puolueellisesti jotakuta suosivasti. Esim. eräs TV7:stä tuttu pastoripariskunta alkoi esiintyä rahojen välittäjinä Jumalan siunauksia kaupatessaan:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15397348/jumalan-tilinumero

        Varmaankin. Mutta se on eri keskustelu.

        Raamatussa ei puhuta mitään apostolien tekmästä murhasta eikä ruumiiden kätkemisestä, vaan siitä, että pariskunta kuoli äkkikuoleman kautta - jollain tavalla Jumalan sallimuksesta siis - mutta miten, sitä ei meille kerrota. Kerrotaan kuitenkin, että heidät "haudattiin" sen jälkeen, ei siis kätketty.

        Mutta jos olisi ollut kysymys kätkemisestä, niin silloin Raamatussa varmastikin lukisi kätkeminen, kuten sillä tavoin Raamatussa lukee silloinkin, kun esim. Mooses tappoi egyptiläisen ja piilotti hänen ruumiinsa:

        "Silloin hän katseli ympärillensä joka taholle, ja kun hän näki, ettei ketään ollut läheisyydessä, löi hän egyptiläisen kuoliaaksi ja kätki hänet hiekkaan." 2. Moos. 2:12

        Ei kerrottu myöskään, keitä ne nuorukaiset olivat, jotka hautasivat heidät. Eikä kerrota, kävivätkö he ensin suruviestin viemässä kotiin, koska ne eivät ole oleellisia tietoja.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Samat jakeet löytyvät sekä Raamatusta, että tästä keskustelusta. Etsivä löytää.

        Ja jakeiden lopusta löytyi pari kysymystä sinulle. Mutta et nähnyt niitä, koska et lukenut niitä jakeita itse? Vaikka syytä olisi kyllä lukea ne uudestaan ymmärryksellä, jota voi ammentaa vaikka tämän ketjun sinulle osoitetuista vastauksista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin. Mutta se on eri keskustelu.

        Raamatussa ei puhuta mitään apostolien tekmästä murhasta eikä ruumiiden kätkemisestä, vaan siitä, että pariskunta kuoli äkkikuoleman kautta - jollain tavalla Jumalan sallimuksesta siis - mutta miten, sitä ei meille kerrota. Kerrotaan kuitenkin, että heidät "haudattiin" sen jälkeen, ei siis kätketty.

        Mutta jos olisi ollut kysymys kätkemisestä, niin silloin Raamatussa varmastikin lukisi kätkeminen, kuten sillä tavoin Raamatussa lukee silloinkin, kun esim. Mooses tappoi egyptiläisen ja piilotti hänen ruumiinsa:

        "Silloin hän katseli ympärillensä joka taholle, ja kun hän näki, ettei ketään ollut läheisyydessä, löi hän egyptiläisen kuoliaaksi ja kätki hänet hiekkaan." 2. Moos. 2:12

        Ei kerrottu myöskään, keitä ne nuorukaiset olivat, jotka hautasivat heidät. Eikä kerrota, kävivätkö he ensin suruviestin viemässä kotiin, koska ne eivät ole oleellisia tietoja.

        On erittäin vaarallista yrittää perustella murhaa toisella murhalla. Samalla logiikalla voitaisiin myös yllyttää pedofilaan, kuten Mooses on tehnyt.

        >>> Eikä kerrota, kävivätkö he ensin suruviestin viemässä kotiin, koska ne eivät ole oleellisia tietoja.

        Luetaan ensin yhdessä, mitä Ramattu kertoo (Apt. 5:5-7):

        5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        5:6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
        5:7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.

        Raamatun oman ilmoituksen mukaan Safiira, Ananiaksen vaimo, ei tiennyt tapahtuneesta. Hänet raahattiin jostakin paikasta apostolien eteen kolmen hetken kuluttua. Sillä välin Ananias haudattiin salaa. Nykytermein ilmaistuna Raamattu kertoo ruumiin kätkemisestä eli todisteiden hävittämisestä. Pienelläkin vaivalla pystyy ymmärtämään, mitä tämä tarkoittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja jakeiden lopusta löytyi pari kysymystä sinulle. Mutta et nähnyt niitä, koska et lukenut niitä jakeita itse? Vaikka syytä olisi kyllä lukea ne uudestaan ymmärryksellä, jota voi ammentaa vaikka tämän ketjun sinulle osoitetuista vastauksista.

        Kuten totesin aiemmin, pyydetyt jakeet löytyvät sekä Raamatusta, että tästä keskustelusta. Etsivä löytää.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        On erittäin vaarallista yrittää perustella murhaa toisella murhalla. Samalla logiikalla voitaisiin myös yllyttää pedofilaan, kuten Mooses on tehnyt.

        >>> Eikä kerrota, kävivätkö he ensin suruviestin viemässä kotiin, koska ne eivät ole oleellisia tietoja.

        Luetaan ensin yhdessä, mitä Ramattu kertoo (Apt. 5:5-7):

        5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        5:6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
        5:7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.

        Raamatun oman ilmoituksen mukaan Safiira, Ananiaksen vaimo, ei tiennyt tapahtuneesta. Hänet raahattiin jostakin paikasta apostolien eteen kolmen hetken kuluttua. Sillä välin Ananias haudattiin salaa. Nykytermein ilmaistuna Raamattu kertoo ruumiin kätkemisestä eli todisteiden hävittämisestä. Pienelläkin vaivalla pystyy ymmärtämään, mitä tämä tarkoittaa.

        Eipäs. Safiira oli jossain, ties missä, me emme tiedä sitä, missä, emmekä sitäkään, yrittikö joku viedä hänelle viestiä, koska sitäkään ei kerrota. Sinä lisäilet omiasi Raamattuun. Raamattu ei ole mikään romaani, jossa jokainen käänne kerrottaisiin. Tai jota kuuluisi itse täydentää, jos jotain ei kerrota.

        Ja kun Raamatussa joku "kätkee" jotain, kuten Ananias ja Safiira osan rahoista, Mooses tappamansa ihmisen, laiska palvelija herransa rahan, tai Herra itse Baarukin ja Jeremian jne., niin silloin Raamatussa käytetään sanaa kätkeminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs. Safiira oli jossain, ties missä, me emme tiedä sitä, missä, emmekä sitäkään, yrittikö joku viedä hänelle viestiä, koska sitäkään ei kerrota. Sinä lisäilet omiasi Raamattuun. Raamattu ei ole mikään romaani, jossa jokainen käänne kerrottaisiin. Tai jota kuuluisi itse täydentää, jos jotain ei kerrota.

        Ja kun Raamatussa joku "kätkee" jotain, kuten Ananias ja Safiira osan rahoista, Mooses tappamansa ihmisen, laiska palvelija herransa rahan, tai Herra itse Baarukin ja Jeremian jne., niin silloin Raamatussa käytetään sanaa kätkeminen.

        >>> Sinä lisäilet omiasi Raamattuun

        Luetaan uudestaan yhdessä, mitä Ramattu kertoo (Apt. 5:5-7):

        5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        5:6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
        5:7 Noin kolmen hetken kuluttua HÄNEN VAIMONSA tuli sisään EIkä TIENNYT, MITÄ OLI TAPAHTUNUT.

        Jakeessa 5:7 kerrotaan, että Ananiaksen vaimo Safiira ei tiennyt tapahtuneesta. Pienelläkin vaivalla pystyy ymmärtämään, mitä tämä tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        On erittäin vaarallista yrittää perustella murhaa toisella murhalla. Samalla logiikalla voitaisiin myös yllyttää pedofilaan, kuten Mooses on tehnyt.

        >>> Eikä kerrota, kävivätkö he ensin suruviestin viemässä kotiin, koska ne eivät ole oleellisia tietoja.

        Luetaan ensin yhdessä, mitä Ramattu kertoo (Apt. 5:5-7):

        5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        5:6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
        5:7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.

        Raamatun oman ilmoituksen mukaan Safiira, Ananiaksen vaimo, ei tiennyt tapahtuneesta. Hänet raahattiin jostakin paikasta apostolien eteen kolmen hetken kuluttua. Sillä välin Ananias haudattiin salaa. Nykytermein ilmaistuna Raamattu kertoo ruumiin kätkemisestä eli todisteiden hävittämisestä. Pienelläkin vaivalla pystyy ymmärtämään, mitä tämä tarkoittaa.

        Raamattu ei aina kerro asioista kronologisessa järjestyksessä. Ananiaksen tarina kerrottiin ensin kokonaan loppuun asti, sitten Safiiran tarina. Hautaaminen saatettiin silti tehdä niin, että kummatkin vainajat haudattiin samassa hautaustilaisuudessa, eikä niin, että "sillä välin" olisi mies jo haudattu, kun naista vasta etsittiin.

        On aika erikoista teologiaa koittaa tehdä aposteleista murhaajia, apostoleista, jotka tulevat saamaan jopa Uuden Jerusalemin peruskiviin oman nimensä, kuten Ilm. 21:14 kertoo:

        "kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä".

        Ja varsinkin, kun Jeesus vieläpä sanoo Ilmestyskirjassa, että "murhaajat ovat Uuden Jerusalemin ulkopuolella ".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei aina kerro asioista kronologisessa järjestyksessä. Ananiaksen tarina kerrottiin ensin kokonaan loppuun asti, sitten Safiiran tarina. Hautaaminen saatettiin silti tehdä niin, että kummatkin vainajat haudattiin samassa hautaustilaisuudessa, eikä niin, että "sillä välin" olisi mies jo haudattu, kun naista vasta etsittiin.

        On aika erikoista teologiaa koittaa tehdä aposteleista murhaajia, apostoleista, jotka tulevat saamaan jopa Uuden Jerusalemin peruskiviin oman nimensä, kuten Ilm. 21:14 kertoo:

        "kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä".

        Ja varsinkin, kun Jeesus vieläpä sanoo Ilmestyskirjassa, että "murhaajat ovat Uuden Jerusalemin ulkopuolella ".

        >>> Raamattu ei aina kerro asioista kronologisessa järjestyksessä...

        Yritätkö trollata, oikeesti?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Sinä lisäilet omiasi Raamattuun

        Luetaan uudestaan yhdessä, mitä Ramattu kertoo (Apt. 5:5-7):

        5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        5:6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
        5:7 Noin kolmen hetken kuluttua HÄNEN VAIMONSA tuli sisään EIkä TIENNYT, MITÄ OLI TAPAHTUNUT.

        Jakeessa 5:7 kerrotaan, että Ananiaksen vaimo Safiira ei tiennyt tapahtuneesta. Pienelläkin vaivalla pystyy ymmärtämään, mitä tämä tarkoittaa.

        Niin, se helposti ymmärtäen tarkoittaa sitä, että Safiira oli teillä tietymättömillä, siis tavoittamattomissa, ja tietämätön tapahtuneesta. Kenties juuri siksi, ettei häntä tavoitettu! Hän oli kolme tuntia pois. On voinut olla missä vain kaukana, josta häntä ei löydetty.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Raamattu ei aina kerro asioista kronologisessa järjestyksessä...

        Yritätkö trollata, oikeesti?

        Muun muassa Jeremian kirjan luvut on ei-kronologisessa järjestyksessä. Muitakin tapahtumia ja asioita kerrotaan Raamatussa jossain kohtaa seikkaperäisesti, toisessa kohtaa tarkemmin. Jne.

        Sinun mafiamurhasi on oma salapoliisitarinasi. KIva harrastus ehkä, muta ei sovi vakavasti otettavaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, se helposti ymmärtäen tarkoittaa sitä, että Safiira oli teillä tietymättömillä, siis tavoittamattomissa, ja tietämätön tapahtuneesta. Kenties juuri siksi, ettei häntä tavoitettu! Hän oli kolme tuntia pois. On voinut olla missä vain kaukana, josta häntä ei löydetty.

        >>> Safiira oli teillä tietymättömillä, siis tavoittamattomissa, ja tietämätön tapahtuneesta...

        Pienellä vaivalla pystyy ymmärtämään, että Safiira, joka oli Ananiaksen vaimo ja hänen lähiomainen, oli tietämätön tapahtuneesta. Edellinen puolestaan tarkoittaa sitä, että:

        a. Apostolit salasivat tapahtuneen ja käskyvät haudata Ananiaksen ruumiin ja hävittää todisteet, ennen Safiiran paikalle saapumista.

        b. Safiira ei itse saattanut tapahtunutta viranomaisten tietoon. Safiira ei tiennyt, mitä oli tapahtunut. Muussa tapauksessa rikas nainen ei olisi jättänyt asiaa sikseen.

        c. Safiira ei järjestänyt aviomiehelleen perinteisiä hautajaisia. Safira ei tiennyt, mitä oli tapahtunut ja kuoli samana päivänä, kuin aviomiehensä. Apostolit käskyvät haudata myös Safiiran ruumiin hävittääkseen todisteet.

        Raamatun kertomus Ananiaksen ja Safiiran kohtalosta ei ole kunnianosoitus Jumalalle. Kertomuksessa ei korosteta Jumalan kunniaa tai osoiteta kunniaa Jumalalle. Se on evankelista Luukkaan tuleville sukupolville osoitettu varoitus rahanahneista ja murhanhimoisista apostoleista, joita nykyisin myös lahkopastoreiksi sanotaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muun muassa Jeremian kirjan luvut on ei-kronologisessa järjestyksessä. Muitakin tapahtumia ja asioita kerrotaan Raamatussa jossain kohtaa seikkaperäisesti, toisessa kohtaa tarkemmin. Jne.

        Sinun mafiamurhasi on oma salapoliisitarinasi. KIva harrastus ehkä, muta ei sovi vakavasti otettavaksi.

        Kun ihminen ei tiedä VT:n rakenteesta, hän saattaa kompastua kysymykseen järjestyksestä. VT on järjestetty ei aika- vaan kategoriajärjestykseen. VT:n kirjat siis käsittelevät aiheita kategorioittain. Yksittäisen kirjan kertomukset etenevät kuitenkin a:sta ö:hön noudattaen Jumalan ilmoitusta: olen Alfa ja Omega ( A ja O) eli olen "alusta loppuun".


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Safiira oli teillä tietymättömillä, siis tavoittamattomissa, ja tietämätön tapahtuneesta...

        Pienellä vaivalla pystyy ymmärtämään, että Safiira, joka oli Ananiaksen vaimo ja hänen lähiomainen, oli tietämätön tapahtuneesta. Edellinen puolestaan tarkoittaa sitä, että:

        a. Apostolit salasivat tapahtuneen ja käskyvät haudata Ananiaksen ruumiin ja hävittää todisteet, ennen Safiiran paikalle saapumista.

        b. Safiira ei itse saattanut tapahtunutta viranomaisten tietoon. Safiira ei tiennyt, mitä oli tapahtunut. Muussa tapauksessa rikas nainen ei olisi jättänyt asiaa sikseen.

        c. Safiira ei järjestänyt aviomiehelleen perinteisiä hautajaisia. Safira ei tiennyt, mitä oli tapahtunut ja kuoli samana päivänä, kuin aviomiehensä. Apostolit käskyvät haudata myös Safiiran ruumiin hävittääkseen todisteet.

        Raamatun kertomus Ananiaksen ja Safiiran kohtalosta ei ole kunnianosoitus Jumalalle. Kertomuksessa ei korosteta Jumalan kunniaa tai osoiteta kunniaa Jumalalle. Se on evankelista Luukkaan tuleville sukupolville osoitettu varoitus rahanahneista ja murhanhimoisista apostoleista, joita nykyisin myös lahkopastoreiksi sanotaan.

        No niin, joskus olin sitä mieltä, että tuo sinun profiilikuvasi näyttää ihan lp-levyltä ja tokaisin, että se sopiikin sinulle oikein hyvin, koska tapaat jäädä paikallesi pyörimään.

        Ja niin kävi nytkin. Joten keskustelu tästä aiheesta on nyt minun osaltani ohi, koska sama levy hollaa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kun ihminen ei tiedä VT:n rakenteesta, hän saattaa kompastua kysymykseen järjestyksestä. VT on järjestetty ei aika- vaan kategoriajärjestykseen. VT:n kirjat siis käsittelevät aiheita kategorioittain. Yksittäisen kirjan kertomukset etenevät kuitenkin a:sta ö:hön noudattaen Jumalan ilmoitusta: olen Alfa ja Omega ( A ja O) eli olen "alusta loppuun".

        Esim. mainittu Jeremian kirja ei etene tapahtumajärjestyksessä. Mutta jotkut Raamatun opettajat ovat kyllä kirjoittaneet Raamatun kirjoja kronologiseen muotoon omissa kirjoissaan. Kuten Mailis Janatuinen Jeremian kirjan, omassa kirjassaan Itkevä pronssimuuri. Tai se, joka laati koko Raamatun kronologiseen muotoon ja antoi sille nimen Kronologinen Raamattu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niin, joskus olin sitä mieltä, että tuo sinun profiilikuvasi näyttää ihan lp-levyltä ja tokaisin, että se sopiikin sinulle oikein hyvin, koska tapaat jäädä paikallesi pyörimään.

        Ja niin kävi nytkin. Joten keskustelu tästä aiheesta on nyt minun osaltani ohi, koska sama levy hollaa.

        Kiitos osallistumisestasi. Omia arvioita nimimerkin vieressä komeilevasta kuvakkeesta voi esittää tuolla:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992412/raamatullinen-sudoku


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esim. mainittu Jeremian kirja ei etene tapahtumajärjestyksessä. Mutta jotkut Raamatun opettajat ovat kyllä kirjoittaneet Raamatun kirjoja kronologiseen muotoon omissa kirjoissaan. Kuten Mailis Janatuinen Jeremian kirjan, omassa kirjassaan Itkevä pronssimuuri. Tai se, joka laati koko Raamatun kronologiseen muotoon ja antoi sille nimen Kronologinen Raamattu.

        Jokaisella on tietysti jakamaton oikeus verrata Raamatun johdonmukaisia kirjoituksia (kuten esim. Apt. 5:5-10) kirpun sattumanvaraiseen hyppelyyn. Itse en jaa näkemystä, sillä juuri kyseisessä tapauksessa kuulostaisi todella hassulta, jos ruumiin kätkeminen ja uhrin kuolema kulkisivat murhan edellä jne.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jokaisella on tietysti jakamaton oikeus verrata Raamatun johdonmukaisia kirjoituksia (kuten esim. Apt. 5:5-10) kirpun sattumanvaraiseen hyppelyyn. Itse en jaa näkemystä, sillä juuri kyseisessä tapauksessa kuulostaisi todella hassulta, jos ruumiin kätkeminen ja uhrin kuolema kulkisivat murhan edellä jne.

        >> kuulostaisi todella hassulta, jos ruumiin kätkeminen ja uhrin kuolema kulkisivat murhan edellä jne. <<

        Raamattu monessa kohtaa kertoo tapahtumat, ajassa hyppien. Esimerkki:

        Ester 9:12
        Ja kuningas sanoi kuningatar Esterille: "Suusanin linnassa juutalaiset ovat tappaneet ja tuhonneet 500 miestä ja Haamanin 10 poikaa

        Ester 9:13
        Niin Ester sanoi: "Jos kuningas hyväksi näkee, sallittakoon Suusanin juutalaisten huomennakin tehdä saman lain mukaan kuin tänä päivänä. Ja ripustettakoon Haamanin 10 poikaa hirsipuuhun."

        Tästä voida sellaisen saa kuvan, että, että Haamanin pojat hirtettiin 2 kertaa. Jakeessa 12 kerrottiin, että heidät hirtettiin jo. Sitten jakeessa 13 kuvataan kuitenkin, kuinka Ester vasta ehdottaa heidän hirttämistään huomenna.

        Asia selittyy yksinkertaisesti sillä, että asia kerrottiin ensin kokonaisuudessaan jakeessa 12, sitten Esterin suulla jakeessa 13.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> kuulostaisi todella hassulta, jos ruumiin kätkeminen ja uhrin kuolema kulkisivat murhan edellä jne. <<

        Raamattu monessa kohtaa kertoo tapahtumat, ajassa hyppien. Esimerkki:

        Ester 9:12
        Ja kuningas sanoi kuningatar Esterille: "Suusanin linnassa juutalaiset ovat tappaneet ja tuhonneet 500 miestä ja Haamanin 10 poikaa

        Ester 9:13
        Niin Ester sanoi: "Jos kuningas hyväksi näkee, sallittakoon Suusanin juutalaisten huomennakin tehdä saman lain mukaan kuin tänä päivänä. Ja ripustettakoon Haamanin 10 poikaa hirsipuuhun."

        Tästä voida sellaisen saa kuvan, että, että Haamanin pojat hirtettiin 2 kertaa. Jakeessa 12 kerrottiin, että heidät hirtettiin jo. Sitten jakeessa 13 kuvataan kuitenkin, kuinka Ester vasta ehdottaa heidän hirttämistään huomenna.

        Asia selittyy yksinkertaisesti sillä, että asia kerrottiin ensin kokonaisuudessaan jakeessa 12, sitten Esterin suulla jakeessa 13.

        Ei tule sellaista mielikuvaa. Jakeessa Ester 9:10 on jo ilmoitettu Hamanin poikien kohtalosta.

        Kuninkaan puoliso Ester oli tunnettu Hamanin vastustaja. Esterin sanat (Ester 9:13) tarkoittavat sitä, että myös jatkossa (huomenna) Hamanin kannattajien tappaminen on tervetullut asia ja Ester toivoo näkevänsä Hamanin kaikki pojat hirtettynä vaikka päivittäin. Tällä tavalla Ester oli selvästi imaissut syvän vihansa Hamania kohtaan ja neuvoi kuningasta jatkamaan taistelua ja tuhoamaan kaikki Hamanin kannattajat.


    • Anonyymi

      Pietari ja Paavali on pääepäillyt pariskunnan murhasta.

      Pietari puhuu siitä.
      Pietari oli kiivas luonteinen ja kantoi miekkaa. Löi miekalla yhden miehen korvan poikki.

      Paavali oli tappaja luonnoltaan ja valehteli tarvittaessa.

      Paavali harrasti taistelulajeja, nyrkkeilyä, oli fyysisesti vahva, sisällä saatanan enkeli, tosi vaarallinen mies.

    • Anonyymi

      Pyhän Hengen syyttäminen murhamieheksi on raju Pyhän Hengen pilkka, mitä ei saa anteeksi milloinkaan.

      • Anonyymi

        Pyhä Henki ja Jeesus kunnioittaa ja on sidottu Jumalan lakeihin "älä tapa".


      • Avauksessa ei syytetty Pyhää Henkeä murhaajaksi. Avauksessa väitettiin apostolien tehneen raa'an uskonnollisen murhan, mikä on eri asia.

        Kuten totesin aiemmin, kukaan ei tarvitse lahkolaisten tarjoamaa pelastusta. Raamattu kehottaa hylkäämään lahkolaiset ja lahkolaisten levittämät eksytykset.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Avauksessa ei syytetty Pyhää Henkeä murhaajaksi. Avauksessa väitettiin apostolien tehneen raa'an uskonnollisen murhan, mikä on eri asia.

        Kuten totesin aiemmin, kukaan ei tarvitse lahkolaisten tarjoamaa pelastusta. Raamattu kehottaa hylkäämään lahkolaiset ja lahkolaisten levittämät eksytykset.

        Miksi aloittaja on kiinnotunut ryöstömurhista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi aloittaja on kiinnotunut ryöstömurhista?

        Ei mistään erityisestä syystä. Käsittelen Raamatun kirjoituksia sattumanvaraisessa järjestyksessä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ei mistään erityisestä syystä. Käsittelen Raamatun kirjoituksia sattumanvaraisessa järjestyksessä.

        Ensin käsitellään ryöstömurhat ja sitten uhrilahjat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin käsitellään ryöstömurhat ja sitten uhrilahjat.

        Joissain lahkoissa kolehtin keruu aloitetaan vihjaisemalla Ananiaan ja Safiiran tapaukseen.


      • Anonyymi

        Jumala ottaa Raamatussa kyllä hengen pois monessakin kohtaa. Jos on ongelma sen suhteen, valita sinne ylös.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Avauksessa ei syytetty Pyhää Henkeä murhaajaksi. Avauksessa väitettiin apostolien tehneen raa'an uskonnollisen murhan, mikä on eri asia.

        Kuten totesin aiemmin, kukaan ei tarvitse lahkolaisten tarjoamaa pelastusta. Raamattu kehottaa hylkäämään lahkolaiset ja lahkolaisten levittämät eksytykset.

        Lahko ei edes voi tajota mitään pelastusta.

        Ja sinä olet kyllä nyt ihan itse jossain lahko-opeissa, luultavammin ihan omien aivolohkojesi syöttämässä lahko-opissa, jossa omat järjenpäätelmät on nostettu suurimmaksi epäjumalaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissain lahkoissa kolehtin keruu aloitetaan vihjaisemalla Ananiaan ja Safiiran tapaukseen.

        On lasten nukkumaanmenoaika.


    • Anonyymi

      Toistaiseksi kukaan ei pystynyt kumoamaan aloittajan väitettä Raamatun sanalla. Erilaisia tulkintoja ja joitakin kehäpäätelmiäkin on esitetty. Yksikään niistä ei kuitenkaan perustu Sanaan. Keskustelun ensimmänen kommentti on ehkä lähinnä totuutta.

      • Anonyymi

        Jos laki on voimassa myös "Älä tapa"- käsky on voimassa. Uudestisyntyneillä kun on tapana sanoa että laki ei enää sido heitä. He ovat Jeesuksessa vapaita. On syytä uskoa että myös apostolit olivat Jeesuksessa vapaita ja käsky "Älä tapa" ei heitä koskenut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos laki on voimassa myös "Älä tapa"- käsky on voimassa. Uudestisyntyneillä kun on tapana sanoa että laki ei enää sido heitä. He ovat Jeesuksessa vapaita. On syytä uskoa että myös apostolit olivat Jeesuksessa vapaita ja käsky "Älä tapa" ei heitä koskenut.

        Entiset kalanperkaajat olivat taitavia kylmäaseiden käyttäjiä. Siitä ei ole epäilystäkään.


    • Anonyymi

      Lestoilla on nyt uusi puheenaihe, kun maksetut viulut mies puolisella laulajalla, on lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö kontollaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      445
      2170
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      220
      1921
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1293
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1261
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1237
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      38
      1084
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1036
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe