Mikä seurakunta on oikea?

Anonyymi-ap

Me kaikki uskossa Jeesukseen olevat ihmiset olemme Hänen seurakuntansa. Siksi me kaikki samassa kaupungissa asuvat ja uskossa Jeesukseen olevat ihmiset olemme Hänen seurakuntansa kotikaupungissamme. Tämä pätee kaikissa kaupungeissa. Näin on ollut seurakunnan alusta asti.

Raamatun kirjoittamisen aikana oli mm. sellaisten kaupunkien kuin
– Jerusalemin (Apt. 8:1, 11:22),
– Antiokian (Apt. 13:1),
– Kenkrean (Room. 16:1),
– Filippin (Fil. 4:15),
– Korintton (1 Kor. 1:2),
– Tessalonikan (1. Tessal. 1:1),
– Babylonin (1. Piet. 5:13),
– Efeson, Smyrnan, Pergamonin, Tyatiran, Sardeen, Filadelfian ja Laodikean (Ilm. 1:11) seurakunta.

Jeesus itse perusti seurakunnan kuolemansa ja ylösnousemuksensa kautta Jerusalemissa 2000 vuotta sitten. Sieltä se lähti leviämään kaikkialle maailmaan (Matt. 28:19). Tämä sama seurakunta on levinnyt myös Suomeen.

Emme ajattele yhdenkään uskossa Jeesukseen olevan ja Hänen nimeensä kastetun ihmisen kuuluvan eri seurakuntaan kuin me (Gal. 5:20). Raamattu todistaa selkeästi, ettei yhdessä kaupungissa voi olla monia seurakuntia (1 Kor. 1:2 & 2 Kor. 1:1, Ilm. 1:11, 1. Kor 1:11-13, 3:4-11). ”Jätin sinut Kreetaan sitä varten, että järjestäisit sen, mikä jäi vielä järjestämättä, ja asettaisit jokaiseen kaupunkiin vanhimmat, kuten sinua käskin.” Tiit. 1:5.
Voimme kyllä kokoontua monissa eri paikoissa, mutta nämä paikat eivät ole seurakuntia, vaan seurakunta olemme me (Apt 1:12, 12:12, 19:9, 1. Kor. 16:19, Kol. 4:15, Filem. 1:2). Jumala näkee jokaisessa kaupungissa vain kaksi ihmisryhmää: oman seurakuntansa jäsenet ja jumalattomat ihmiset. Siksi emme rajaa yhtäkään uskossa Jeesukseen olevaa ihmistä tämän seurakunnan jäsenyyden ulkopuolelle.
Seurakunta johon kuulumme, on Jumalan. Siksi sitä on oikein kutsua Jumalan seurakunnaksi (1 Kor. 1:2, 10:32, 11:16, 11:22, 15:9, 2 Kor. 1:1, Gal. 1:13, 1 Tessal. 2:14, 1. Tim. 3:15). Jumalalla on yksinoikeus seurakuntansa nimeen ja jäsenkirjaan (Kol. 3:17, Luuk. 10:20, 2. Sam 24:1-10). Emme jaa Jumalan seurakuntaa kutsumalla sen jäseniä jonkun keksityn nimen alla olevaan yhteyteen tai pitämällä sen jäsenistä omaa jäsenkirjaa (1. Kor 1:11-13, 3:4-11).

Jumala itse liittää ihmiset seurakuntaansa, niin kuin Hän on tehnyt alusta asti:
”Niin Pietari sanoi heille: ’Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan’ […]
Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. […]
Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. […]
kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.” (Apt. 2:38, 41, 42, 47).

Me kaikki olemme tulleet kristityiksi ja Jumalan lisäämiksi seurakunnan jäsenyyteen tämän Raamatussa ilmoitetun alkuperäisen evankeliumin mukaisesti, eli tehtyämme parannuksen JA uskoon tulleina otettuamme kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Paavali kirjoitti ”Korinttossa olevalle Jumalan seurakunnalle” (1 Kor. 1:2), eli Korintton kaupungissa asuville Jeesukseen uskoville ja Hänen nimeensä kastetuille ihmisille: ”te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne Hänen jäseniänsä” (1 Kor. 12:27). On siis Raamatullista sanoa samassa kaupungissa asuville Jeesukseen uskoville ja Hänen nimeensä kastetuille ihmisille, että te olette kotikaupungissanne oleva Jumalan seurakunta, Kristuksen ruumis, ja kukin osaltanne Hänen jäseniänsä. Tämä on Raamatun mukaista seurakunnan jäsenyyttä.

32

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Jos siis olet kristitty siinä merkityksessä, jonka Raamattu kyseiselle nimitykselle antaa, silloin sinä olet jo tämän seurakunnan jäsen. Toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi tämän oman seurakuntasi yhteyteen (Hepr. 10:25). Tehtävämme on auttaa muitakin tulemaan kristityiksi tällä Raamatun opettamalla tavalla ja näin pääsemään seurakunnan jäseniksi ja kasteelle.
      Jeesus rukoilee oman seurakuntansa puolesta ”että he olisivat täydellisesti yhtä” (Joh. 17:23). Jumalan tahto on, että Hänen seurakuntansa ennallistetaan kussakin kaupungissa alkuperäisen ja Raamatussa ilmoitetun järjestyksen mukaiseksi.

Raamatussa ei ole opetusta, että tulisi perustaa eri uskonsuuntia ja kirkkokuntia. Vaikka niissä onkin Jumalan seurakunnan jäseniä, yksikään niistä ei ole Jumalan seurakunta. Jumala ei ole perustanut niistä yhtäkään. Niihin soveltuu Jeesuksen opetus: ”Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois” (Matt. 15:13). Jeesuksen rukoilema täydellinen yhteys ei kuitenkaan toteudu siten, että yritämme kitkeä uskonsuuntia ja kirkkokuntia pois maailmasta. Ne tulevat aina olemaan keskuudessamme tässä maailmassa. Todellinen yhteys tulee näkyväksi ainoastaan silloin, kun kitkemme ne pois itsestämme.

Siksi emme rakenna yhteyttä ylitse uskonsuunta- ja kirkkokuntarajojen, vaan ilman niitä. Meidän ei siis tule olla enää luterilaisia, katolilaisia, ortodokseja, adventisteja, metodisteja, baptisteja, helluntailaisia tai muitakaan ”laisia” tai ”istejä”. Mitään edellä mainituista ei ollut olemassa silloin kun seurakunta perustettiin. Jumalan tahto on, että olemme vain kristittyjä, samalla tavoin kuin hekin, jotka Hän alusta saakka oli liittänyt seurakuntaansa.

Rakennamme kotikaupungissamme seurakuntayhteyttä tällä edellä kerrotun mukaisella Jumalan tavalla, emme ihmisten tavoilla. Näin alkaa seurakunnassa vallita näkyvällä tavalla oikea Raamatullinen järjestys (Kol. 2:5). Seurakuntayhteyden rakentamiseksi Jumala asettaa keskuuteemme palvelustehtäviä (Tit. 1:5, Efes. 4:11-15). Jumala siunaa kristittyjen tehtävät, varustaa heidät työhönsä ja antaa heille hengellisen kasvun seurakunnan kautta (Apt. 13:1-4, 2 Kor. 8:23, Filip. 2:25, 1. Kor 3:6-11). On siis oltava seurakuntayhteydessä, jotta tämä kaikki voisi tapahtua Jumalan tavalla. Tämä seurakunta pysyy koossa, keskinäisessä yhteydessä ja apostolisessa opetuksessa (Apt. 2:42, Kol. 2:19).
      Siunausta sinulle kristitty, joka tahdot pitää kiinni tästä Raamatullisesta seurakuntajärjestyksestä ja alkaa kokoontua sen mukaisesti! Jeesus on johdattava sinua kaikessa.

”Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.” 1. Korinttolaiskirje 3:9

• Anonyymi
      UUSI

Tekihänhän iskän Tahdon.

• Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

Harhaoppiset Jenkkilahkot eivät ole mitään kristillisiä seurakuntia.

Gal.5:20..."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.

• Anonyymi
        UUSI

Kuten myöskään saksalaissyntyisrt lahkot kuten luterilaisuus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten myöskään saksalaissyntyisrt lahkot kuten luterilaisuus.

Luterilaisuus on kristinuskoa

• Anonyymi
        UUSI

• UUSI

• Anonyymi
      UUSI

Olet harhaoppinen, joten et kuulu seurakuntaan.

• UUSI

Hermannin nuorisoseura on paras seurakunta.🤠🌾🍀🐮🚜👍

• Anonyymi
      UUSI

Ei ole olemassa kuin yhdenlaisia Jumalan lapsia. Niitä, jotka on yhteydessä Jumalaan Pyhän Hengen kautta.

Se ylittää seurakuntarajat.

Kun ihmiset kohtaavat kadulla, he tunnistavat Jumalan lapseuden iloisuudesta, rauhasta ja rakkaudesta.

Myös tietysti näkevät, että tuolla se harhaoppinen murjaani menee.

• UUSI

murjaani 😹👍

• Anonyymi
      UUSI

Amen. Näin on.

• Anonyymi
      UUSI

Uskovaiset ovat kovin ahdasmielisiä, eivätkä välitä pätkääkään faktoista ja järjen äänestä. Uskovat ihmisen luomaan harhaan ja mikään järkiperäinen fakta ei uppoa.
      🤡

• Anonyymi
      UUSI

Riiteleviä kuppikuntia ja uskonnollisia menoja ja kaavoja. Kuka sellaisia "tarvitsisi"?

Uskovien kanssa on hyvä olla tekemisissä, mutta ne menot ym. voi kyllä jättää hyvin väliinkin, eikä siinä menetä mitään. Itsellä on ollut jopa rauhallisempikin mieli usein sillä välin, kun olen ollut välillä pois niistä menoista.

• Anonyymi
        UUSI

Tarkoitatko kirkon menoja.

• Anonyymi
      UUSI

Kaikilla Jumalan seurakuntaan kuuluvilla tulee olla JEESUKSEN USKO, sillä se on KRISTITTYJEN Raamatun UTn mukaan se tekijä, joka erottaa lampaat vuohista, ei maallisen Haagar-Israelin siunaaminen.

Ilm. 14:12
      Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja
      Jeesuksen uskon.

Matt.25
      31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
      34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      35 Sillä MINUN oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; MNUN oli jano, ja te annoitte minulle juoda; MINÄ olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      36 MINÄ olin alaston, ja te vaatetitte minut; MINÄ sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; MINÄ olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
      40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet MINULLE'.
      41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      42 Sillä MINUN oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; MINUN oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
      43 MINÄ olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; MINÄ olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
      44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
      45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä MINULLE'.
      46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Luuk.20
      21 Ja ne kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, me tiedämme, että sinä puhut ja opetat oikein ETKÄ KATSO HENKILÖÖN, vaan OPETAT JUMALAN TIETÄ TOTUUDESSA.

Jeesus siis "ei katso henkilöön", vaan asettuu aina kärsivien puolelle kansallisuudesta ja uskonnosta riippumatta.

Rasistisilla siionistijuutalaisilla ei ole Jeesuksen uskoa, vaan heidän Jumalansa KÄSKEE heitä tekemään KANSANMURHAN.

5.Moos.20
      16 Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, ÄLÄ JÄTÄ AINOATAKAAN HENKEÄ ELOON,
      17 vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, NIINKUIN HERRA, SINUN JUMALASI, ON SINUA KÄSKENYT.

Vanhan liiton valhekristityt, jotka valitsevat asettua rasististen siionistijuutalaisten puolelle, jotka murhaavat avuttomia ihmisiä - varsinkin lapsia - "siunaamalla"/palvomalla heitä vastoin Jeesuksen opetuksia ja uskoa, eivät ole lainkaan kristittyjä Jeesuksen seuraajia.

He ovat silloin myös itsekin OSALLISIA näihin murhiin ja sotarikoksiin.

• Anonyymi
      UUSI

Tosiaan nykyajassa uskovaisuus mennyt aivan mahdottomaksi.

• Anonyymi
        UUSI

Uskovaisten avustuksella maailman vahvimman sotilasmahdin johtoon nostettiin aivan päästään vialla oleva diktaattoriksi pyrkivä patologinen valehtelija ja RIKOLLINEN, joka ei kunnioita ihmisiä, ei perustuslakia, eikä mitään muitakaan lakeja, vaan uhkaa nyt jopa perustuslain puolustajia kuolemantuomiolla ja nimittää heitä "pettureiksi".

Itse hän lietsoi kannattajansa hyökkäämään kongressitaloon, jossa hyökkäyksessä kuoli ja loukkaantui ihmisiä ! Valtaan päästyään hän ensitöikseen armahti ja vapautti kaikki nämä RIKOLLISET HULIGAANIT vankilasta ja kutsui heitä "patriooteiksi"!

Eli samaa touhua, jota hänen sielunveljensä Putlerkin harrastaa Venäjällä...

• Anonyymi
      UUSI

Sana kirkko on väärä termi käyttää seurakunnasta. Englanniksi myös church on väärä termi.

• Anonyymi
      UUSI

Sovittaisiinko, että jokainen seurakunta on sen jäsenelle oikea? Itse en ole minkään seurakunnan jäsen, mutta yritän tulla kaikkien kanssa toimeen. Reaalielämäkin tukee käsitystäni, koska esimerkiksi kaikilla teillä saa ajaa autoa kuka vaan, kunhan ei vaaranna toisten turvallisuutta.

• Anonyymi
      UUSI

Kiertäkää kaikki lahkot kaukaa, lahkot harrastavat aivopesua, muutamassa kuukaudessa muutut täysin eri ihmiseksi. Aikaisemmin suvaitsevainen ihminen muuttuu raivoavaksi rasistiksi ainoa totuus on pelkästään lahkon totuus, ja rahaa pitää lähettää niin sanotusti vapaaehtoisesti heidän järjestöilleen. Minä kirjoitan kokemuksesta. Liittykää evankelisluterilaiseen kirkkoon siellä teitä ei painosteta ja voitte säilyttää oman mielenterveytenne.

• Anonyymi
        UUSI

Olen kallistumassa samoille linjolle jo pelkästään sen pienen kappelin tähden, josta alkaa liikuntareitit. Hiljentymisellä alkaa reippailu ja ei kun Looppia kuulokkeille ja menoksi. Seuravana rastina on autoliikkeet ja sitten laavu. Olen myös mennyt rullaluistimilla tämän reitin. Hyvää liikuntaa ja mielekästä.

Mb_76

• Anonyymi
        UUSI

Ja joudutte hukkaan kirkossa ei kannata

• Anonyymi
      UUSI

Ilmestys kirja mainitsee Ilm. 18:4 "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani,
      Onko tämä koku kirkkokunta vai mistä pitää lähteä ulos.
      Joku voi varmaan selittää.

• Anonyymi
        UUSI

En lähde mihinkään pois pikku kappelistani, josta alkaa liikuntareitit. Helluntalaisuus ei kiinnosta muuta kuin jutteluseurana. Ensin hiljennytään ja sitten laitetaan Loop:ia päälle ja retkelle.

Mb_76

• Anonyymi
        UUSI

>>>>>Ilmestys kirja mainitsee Ilm. 18:4 "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani,
        Joku voi varmaan selittää.<<<<

Jumalan Henki ei kehoita ketöän lähtemään pois Kristuksen srk:sta. Oma petollinen liha omavanhurskaudessaan ja ylpeydessään voi lähtemistäkin ehdottaa. Samoin saatanan asiamiehet, joita se käyttää hajottamaan srk:aa

>>>>.Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat... <<<<<< Mistä on kyse tekstin asiayhteydessä??
        Jumala antoi lähtökäskyn Baabelissa olleille pakkosiirtolaisille palata takaisin Isrelin maahan ja Jerusalemiin.( Jes.52:11.)

Tätä ei tule soveltaa asiayhteydestään irroitettuna "lähdöksi pois Jeesuksen Kristuksen srk:sta" sellaiseen kehoittamien on srk:n hajoittamista joka ei ole Pyhän Hengen vaikuttamaa, vaan jonkun muun. Pyhä Henki ei hajoita vaan kokoaa ja rakentaa Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa.

Baabelista palaavat pakkosiirtolaiset kantoivat samalla Jerusalemin temppelistä vietyjä astioita takaisin Jerusalemin temppelliin. ( Esra 1:7.-11.) Astiat olivat aikoinaan pyhitetty Jerusalemin temppelin käyttöön .Baabelin kunigas Nebukadnessar oli vienyt ne pois Jerusalemista . Näiden pyhien astoiden kantajien tuli puhdistautua kaikesta Baabelin epäjumala ym. saastaisuudesta.
        Baabelista lähdöstä profeetta Jesaja aikoinaaan profetoi Jes.52:11. "..Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.....( "astioiden kantajat") .." Biblia 1776. Jes 52:11."..Paetkaat, paetkaat, lähtekäät sieltä, ja älkäät mihinkään saastaiseen sattuko; menkäät ulos heidän tyköänsä, puhdistakaat teitänne, te jotka Herran kalua kannatte..." (JKR) Jes.52:11.".. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen. Lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran pyhien astioiden kantajat..."

Tätä Jesajan profetiaa ( Jes.52:11.) apostoli Paavali soveltaa Uuden liiton srk:n elämään, että seurakuntalaisten tulisi erottautua maailman mallin ( lihan mukaan) mukaan elämisestä , ja elää Hengen mukaan.

Seurakunnasta eroamiseen,poislähtemisestä ei tässä kehoiteta, vaan srk:n jäsenten puhdistautumiseen. ( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias"..7:1.Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa. ..."
        Huomaa että asiayhteys jatkuu yli lukunumeron (6:18 jatkuu 7:1.)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>>Ilmestys kirja mainitsee Ilm. 18:4 "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani,
        Joku voi varmaan selittää.<<<<

Jumalan Henki ei kehoita ketöän lähtemään pois Kristuksen srk:sta. Oma petollinen liha omavanhurskaudessaan ja ylpeydessään voi lähtemistäkin ehdottaa. Samoin saatanan asiamiehet, joita se käyttää hajottamaan srk:aa

>>>>.Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat... <<<<<< Mistä on kyse tekstin asiayhteydessä??
        Jumala antoi lähtökäskyn Baabelissa olleille pakkosiirtolaisille palata takaisin Isrelin maahan ja Jerusalemiin.( Jes.52:11.)

Tätä ei tule soveltaa asiayhteydestään irroitettuna "lähdöksi pois Jeesuksen Kristuksen srk:sta" sellaiseen kehoittamien on srk:n hajoittamista joka ei ole Pyhän Hengen vaikuttamaa, vaan jonkun muun. Pyhä Henki ei hajoita vaan kokoaa ja rakentaa Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa.

Baabelista palaavat pakkosiirtolaiset kantoivat samalla Jerusalemin temppelistä vietyjä astioita takaisin Jerusalemin temppelliin. ( Esra 1:7.-11.) Astiat olivat aikoinaan pyhitetty Jerusalemin temppelin käyttöön .Baabelin kunigas Nebukadnessar oli vienyt ne pois Jerusalemista . Näiden pyhien astoiden kantajien tuli puhdistautua kaikesta Baabelin epäjumala ym. saastaisuudesta.
        Baabelista lähdöstä profeetta Jesaja aikoinaaan profetoi Jes.52:11. "..Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.....( "astioiden kantajat") .." Biblia 1776. Jes 52:11."..Paetkaat, paetkaat, lähtekäät sieltä, ja älkäät mihinkään saastaiseen sattuko; menkäät ulos heidän tyköänsä, puhdistakaat teitänne, te jotka Herran kalua kannatte..." (JKR) Jes.52:11.".. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen. Lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran pyhien astioiden kantajat..."

Tätä Jesajan profetiaa ( Jes.52:11.) apostoli Paavali soveltaa Uuden liiton srk:n elämään, että seurakuntalaisten tulisi erottautua maailman mallin ( lihan mukaan) mukaan elämisestä , ja elää Hengen mukaan.

Seurakunnasta eroamiseen,poislähtemisestä ei tässä kehoiteta, vaan srk:n jäsenten puhdistautumiseen. ( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias"..7:1.Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa. ..."
        Huomaa että asiayhteys jatkuu yli lukunumeron (6:18 jatkuu 7:1.)

( KR-33) Esra 1:7.".. Ja kuningas Koores tuotatti esiin Herran temppelin kalut, jotka Nebukadnessar oli vienyt pois Jerusalemista ja pannut oman jumalansa temppeliin. 8. Ne Koores, Persian kuningas, tuotatti aarteistonvartijalle, Mitredatille, ja tämä laski niiden luvun Sesbassarille, Juudan ruhtinaalle. 9. Ja tämä oli niiden luku: kolmekymmentä kultamaljaa, tuhat hopeamaljaa, kaksikymmentä yhdeksän uhriastiaa, 10. kolmekymmentä kultapikaria, niitä arvolta lähinnä neljäsataa kymmenen hopeapikaria, tuhat muuta kalua. 11. Kulta- ja hopeakaluja oli kaikkiaan viisituhatta neljäsataa. Kaikki nämä Sesbassar toi, silloin kun pakkosiirtolaiset tuotiin Baabelista Jerusalemiin..."

• Anonyymi
      UUSI

”Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.”
      ‭‭Matteus‬ ‭16‬:‭15‬-‭18‬ ‭FB38‬‬
      (Tälle tunnustukselle...Jeesus Kristus on Jumalan Poika..)
      -----
      ”Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”
      ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭19‬-‭22‬ ‭FB38‬‬
      --------
      Seurakunnan Herra armoittaa Sanansa ilmoituksen mukaan ( em. Ef. 4:7-16.) joitakin vanhimmistoon, eli paimeniksi siis pastoreksi.( Latinan sanasta ” pastor” - paimen, kreikaksi ” poimen”)  Apostoliset nk. paimenkirjeet” ( 1.Tim.3: 1- 7. , Tiit. 1: 5-9.)  osoittavat viranhaltijaksi miespuolisen seurakunnan jäsenen.

UT ei tunne "yhden miehen ministryä", srk:aa johtaa, kaitsee , paimentaa vanhemmisto jonka yläpuolella on vain "ylipaimen" Jeesus Kristus.

Nk. "paimen kirjeissä"(1,ja2 Tim.,Tiit.) neuvotaan millainen tämän vanhemmiston jäsenen tulisi olla. Siis jokaisen vanhemmiston jäsenen jotka kaikki ovat "pastoreita"(lat.), "paimenia"(kr.), "kaitsijoita","johtajia".

NOVUM Apt.20:jae.17. kutsui tykönsä srk:n vanhimmat— bresbyterus—jae 28.—(-KR-38 ) Kaitsijoiksi— Novum: koko laumasta (poimnio) johon teidät Henki Pyhä asetti johtajiksi- (monikko) episkopus...... paimentamaan poimainein—— ) seurakuntaa Jumalan Herran....
      ---------
      He johtivat ,mutta evät hallinneet —

1.Piet.5:1.”..
      Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:2. kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,3. ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,4. niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen…”
      -----

• Anonyymi
        UUSI

Jeesuksen Kristuksen seurakunta ei ole joku kivi tai puu tms. rakennus, joissa kyllä on hyvä kokoontua sää olosuhteiden takia, mutta Seurakunta on pyhä temppeli Herrassa Ef.2: 21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; Seurakunta on Jumalan asumus Ef.2: 22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen Kristuksen seurakunta ei ole joku kivi tai puu tms. rakennus, joissa kyllä on hyvä kokoontua sää olosuhteiden takia, mutta Seurakunta on pyhä temppeli Herrassa Ef.2: 21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; Seurakunta on Jumalan asumus Ef.2: 22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

Hyvä pointti.

• UUSI

🎩
      👀
      👃
      👅

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      270
      17566
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      188
      12481
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      73
      6212
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      34
      5148
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      77
      5038
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      57
      4184
    7. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      51
      3773
    8. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      100
      3702
    9. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      67
      3486
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3169
    Aihe