Mitä veribensa tarkoittaa?

Anonyymi-ap

Se tarkoittaa sitä, että teboil-yrittäjät ja teboileilla tankkaavat rahoittivat ukrainalaisten lasten murhaamista. Sitä se tarkoittaa.

35

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saa lisätä sanakirjaan.

      • Anonyymi

        21.11.2025 oli merkittävä päivä. Siitä eteenpäin eivät teboil-yrittäjät ja teboililla tankkaavat pystyneet enää rahoittamaan ukrainalaisten lasten murhaamista.

        Kiitos USAn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        21.11.2025 oli merkittävä päivä. Siitä eteenpäin eivät teboil-yrittäjät ja teboililla tankkaavat pystyneet enää rahoittamaan ukrainalaisten lasten murhaamista.

        Kiitos USAn.

        .....Kiitos USAn....

        Onhan tämä kyllä aika nolo tilanne ollut Suomelle. Olemme maailmalla tarmokkaasti viestineet, kuinka pitkä EU raja ja NATO raja on Suomen ja Venäjän välillä ja kerjänneet apua.

        Samalla emme ole tehneet mitään tälle asialle.

        Olemme tukeneet hybridialustan (= Teboil) rakentumista Suomeen. Samoin olemme tukeneet polttoainevarastojen, yli mitotettujen, ylläpitoa turvallisuuskriittisellä alueilla, esimerkiksi itäraja ja Ahvenanmaa. Nyt jos vielä selviää että näitä Huoltovarmuusvarastoja on tuettu huoltovarmuusrahoilla, saamme kyllä hävetä touhujamme

        No jospa se nyt loppuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .....Kiitos USAn....

        Onhan tämä kyllä aika nolo tilanne ollut Suomelle. Olemme maailmalla tarmokkaasti viestineet, kuinka pitkä EU raja ja NATO raja on Suomen ja Venäjän välillä ja kerjänneet apua.

        Samalla emme ole tehneet mitään tälle asialle.

        Olemme tukeneet hybridialustan (= Teboil) rakentumista Suomeen. Samoin olemme tukeneet polttoainevarastojen, yli mitotettujen, ylläpitoa turvallisuuskriittisellä alueilla, esimerkiksi itäraja ja Ahvenanmaa. Nyt jos vielä selviää että näitä Huoltovarmuusvarastoja on tuettu huoltovarmuusrahoilla, saamme kyllä hävetä touhujamme

        No jospa se nyt loppuisi.

        https://de.wikipedia.org/wiki/Finnlandisierung

        Löyhkäävä ajanjakso Suomen historiassa. Onneksi on nyt ohi, myös teboilin osalta.


    • Anonyymi

      Onko puolustusasianajajilla veriset kädet heidän puolustaessaan henkirikoksen tehneitä?

      Teboil yrittäjät tekivät vain työtään. Heidän tehtävänä ei ollut pohtia moraalikysymyksiä. Tämän pitäisi jo vähän vajaallakin käyvän tajuta.

      • Anonyymi

        Oikeuskäytäntöön kuuluu, ja on kuulunut aina se, että rikoksen tehneellä on oikeus puolustukseen.

        "Teboil yrittäjät tekivät vain työtään."

        Niin tekivät ryssän palkkasoturit, jotka pommittivat lastensairaaloita, synnytyssairaaloita ja päiväkoteja Ukrainassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeuskäytäntöön kuuluu, ja on kuulunut aina se, että rikoksen tehneellä on oikeus puolustukseen.

        "Teboil yrittäjät tekivät vain työtään."

        Niin tekivät ryssän palkkasoturit, jotka pommittivat lastensairaaloita, synnytyssairaaloita ja päiväkoteja Ukrainassa.

        Ukraina tappelee reilusti? Korruptioskandaalista voi jotain päätellä mikä on meininki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ukraina tappelee reilusti? Korruptioskandaalista voi jotain päätellä mikä on meininki.

        Sota ei ole koskaan reilua minkään osapuolten välillä. On naiivia uskoa toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sota ei ole koskaan reilua minkään osapuolten välillä. On naiivia uskoa toisin.

        Palstallakin näkee hyvin kuinka on värilasit silmillä. Korruptioskandaalista on oltu hyvin hiljaa. Eipä ole paljon tuomittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstallakin näkee hyvin kuinka on värilasit silmillä. Korruptioskandaalista on oltu hyvin hiljaa. Eipä ole paljon tuomittu.

        Venäjä murhaa ukrainalaisia lapsia, mihin teboil-kauppiaat ja teboililla asioivat välillisesti osallistuvat.

        Kukaan ei kiellä, etteikö Ukrainassa olisi korruptiota ja korruptioskandaali.

        Mutta onhan ukrainalaisten lasten murhaaminen ja siihen välillisesti osallistuminen aivan eri mittaluokan asia. Vai eikö sinusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä murhaa ukrainalaisia lapsia, mihin teboil-kauppiaat ja teboililla asioivat välillisesti osallistuvat.

        Kukaan ei kiellä, etteikö Ukrainassa olisi korruptiota ja korruptioskandaali.

        Mutta onhan ukrainalaisten lasten murhaaminen ja siihen välillisesti osallistuminen aivan eri mittaluokan asia. Vai eikö sinusta?

        Mitä niistä ukrainalaislapsista, joita venäjä on murhannut ja yrittänyt murhata, koska Ukrainassa on se korruptioskandaalikin.

        Sitäkö yrität sanoa? Selitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä niistä ukrainalaislapsista, joita venäjä on murhannut ja yrittänyt murhata, koska Ukrainassa on se korruptioskandaalikin.

        Sitäkö yrität sanoa? Selitä.

        Ukrainan korruptiokulttuuri periytyy entisen valloittajan kulttuurista.

        Kestää aikaa että se saadaan kitkettyä pois. Toisaalta tämä entinen valloittaja ei edes yritä poistaa korruptiota, koska se on politiikan teon väline.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ukrainan korruptiokulttuuri periytyy entisen valloittajan kulttuurista.

        Kestää aikaa että se saadaan kitkettyä pois. Toisaalta tämä entinen valloittaja ei edes yritä poistaa korruptiota, koska se on politiikan teon väline.

        Mutta tämä ei liity Suomen Teboiliin ja Suomeen. Suomen Teboil yrittää tosin vielä hybridi vaikuttaa Suomessa mm. syyttää aiheetta Suomalaisia pankkeja.

        Johtoryhmän oikeus oppinut jäsen tietää hyvin periaatteet, mutta ajautuu silti Teboilin johtoryhmän jäsenenä hybridivaikuttajaksi. Se on ikävää, koska Teboil on vannonut olevansa Suomalainen yritys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstallakin näkee hyvin kuinka on värilasit silmillä. Korruptioskandaalista on oltu hyvin hiljaa. Eipä ole paljon tuomittu.

        Jaa, mutta esimerkiksi YLEltä voit lukea Su8omen suhtautumisen asiaan:

        https://yle.fi/a/74-20174206
        Ulkoministeri Valtonen: Ukrainan EU-tie katkeaa ilman korruption kitkemistä

        En ole varma mitä Pravda on aiheesta kirjoittanut, joku varmaan voi kertoa?


      • Anonyymi

        .....Teboil yrittäjät tekivät vain työtään. Heidän tehtävänä ei ollut pohtia moraalikysymyksiä. ...

        Kummallinen väittämä.

        Jos yrittäjä ei pohdi moraalikysymyksiä, niin eikö olisi kannattanut miettiä oman liiketoiminnan riskejä?

        Tosin taitaa olla aika pieni porukka Suomessa joka ei mieti moraalikysymyksiä. Jopa SAK mietti ja muutti linjaa Teboil yhteistyöhön vuonna 2022,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeuskäytäntöön kuuluu, ja on kuulunut aina se, että rikoksen tehneellä on oikeus puolustukseen.

        "Teboil yrittäjät tekivät vain työtään."

        Niin tekivät ryssän palkkasoturit, jotka pommittivat lastensairaaloita, synnytyssairaaloita ja päiväkoteja Ukrainassa.

        Kyllähän natsikaasuttajatkin tekivät työtään. Eivät olleet kaikki sotilaita vaan osa siviilejä, eikös vain? Vai olivatko? Kuusi miljoonaa juutalaista tuhottiin työtään tekevien johdosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tämä ei liity Suomen Teboiliin ja Suomeen. Suomen Teboil yrittää tosin vielä hybridi vaikuttaa Suomessa mm. syyttää aiheetta Suomalaisia pankkeja.

        Johtoryhmän oikeus oppinut jäsen tietää hyvin periaatteet, mutta ajautuu silti Teboilin johtoryhmän jäsenenä hybridivaikuttajaksi. Se on ikävää, koska Teboil on vannonut olevansa Suomalainen yritys.

        Oletko ihan varma, ettei kirjoiteta "peri aatteet"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän natsikaasuttajatkin tekivät työtään. Eivät olleet kaikki sotilaita vaan osa siviilejä, eikös vain? Vai olivatko? Kuusi miljoonaa juutalaista tuhottiin työtään tekevien johdosta.

        Juurikin näin.

        Nyt Venäjä hyökkää vastaavasti viattomien kimppuun, valtavat määrät ohjuksia, pommeja, droneja ja ammuttuja luoteja.

        Miten tämä liittyy Teboiliin? No Teboilin omistaa Venäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän natsikaasuttajatkin tekivät työtään. Eivät olleet kaikki sotilaita vaan osa siviilejä, eikös vain? Vai olivatko? Kuusi miljoonaa juutalaista tuhottiin työtään tekevien johdosta.

        Aika kaukaa haettu vertaus maahan jossa ei ole sotatilannetta päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ihan varma, ettei kirjoiteta "peri aatteet"?

        Joo kyllä puhuisin petiaatteesta, mutta miten vaan.

        Pankit keskeyttivät Teboilin maksuliikenteen, koska niiden lakisääteiset riskienhallinta- ja varovaisuusvelvoitteet estivät jatkamasta palvelua kohonneen sanktio- ja maine­riskin vuoksi.

        Mitään lakia ei ole, joka pakottaisi pankkeja jatkamaan palvelua tällaisessa tilanteessa, ja pankkien olisi jopa voinut katsoa laiminlyövän velvollisuuksiaan, jos ne eivät olisi toimineet näin.

        Eli oletan että Teboilin johto ymmärtää tämän ja voi kysyä miksi he syyttävät valtiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstallakin näkee hyvin kuinka on värilasit silmillä. Korruptioskandaalista on oltu hyvin hiljaa. Eipä ole paljon tuomittu.

        Pieni tatkastelu yähän bäliin. korruption havainnon (CPI) uusimmat tiedot Ukrainasta, Venäjästä ja Suomesta (Transparency Internationalin mukaan, vuodelle 2024):

        Maa CPI-pisteet (2024) Maailman sijoitus / kommentti

        Ukraina 35 / 100 Sijoittui 105. sijalle 180 maasta.

        Venäjä 22 / 100 Sijoittui 154. sijalle – huonoin tulos CPI:n historiassa.

        Suomi 88 / 100 Sijoittui 2. sijalle (erittäin alhainen korruption kokemus julkisella sektorilla).

        Kaikilla petrattavaa, Suomi vasta hopealla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni tatkastelu yähän bäliin. korruption havainnon (CPI) uusimmat tiedot Ukrainasta, Venäjästä ja Suomesta (Transparency Internationalin mukaan, vuodelle 2024):

        Maa CPI-pisteet (2024) Maailman sijoitus / kommentti

        Ukraina 35 / 100 Sijoittui 105. sijalle 180 maasta.

        Venäjä 22 / 100 Sijoittui 154. sijalle – huonoin tulos CPI:n historiassa.

        Suomi 88 / 100 Sijoittui 2. sijalle (erittäin alhainen korruption kokemus julkisella sektorilla).

        Kaikilla petrattavaa, Suomi vasta hopealla.

        Mielenkiinnon vuoksi vielä toinen listaus:

        Vertailuksi muut EU-maat (CPI 2024):

        Maa CPI 2024 EU-sijoitus

        Suomi 88 2. sijalla EU:ssa
        Tanska 87 3. sijalla
        Slovakia 51 Keskitaso
        Unkari 42 Alhaisin Keski-Euroopassa
        Romania 45 Huonoin EU:ssa

        Unkari on surkeimpien joukossa, Venäjän kumppani EUssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiinnon vuoksi vielä toinen listaus:

        Vertailuksi muut EU-maat (CPI 2024):

        Maa CPI 2024 EU-sijoitus

        Suomi 88 2. sijalla EU:ssa
        Tanska 87 3. sijalla
        Slovakia 51 Keskitaso
        Unkari 42 Alhaisin Keski-Euroopassa
        Romania 45 Huonoin EU:ssa

        Unkari on surkeimpien joukossa, Venäjän kumppani EUssa.

        Oho, pikku näppis virhe, Unkari on huonoin EUssa eli huonompi kuin Romania.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä puhuisin petiaatteesta, mutta miten vaan.

        Pankit keskeyttivät Teboilin maksuliikenteen, koska niiden lakisääteiset riskienhallinta- ja varovaisuusvelvoitteet estivät jatkamasta palvelua kohonneen sanktio- ja maine­riskin vuoksi.

        Mitään lakia ei ole, joka pakottaisi pankkeja jatkamaan palvelua tällaisessa tilanteessa, ja pankkien olisi jopa voinut katsoa laiminlyövän velvollisuuksiaan, jos ne eivät olisi toimineet näin.

        Eli oletan että Teboilin johto ymmärtää tämän ja voi kysyä miksi he syyttävät valtiota.

        ....ja pankkien olisi jopa voinut katsoa laiminlyövän velvollisuuksiaan, jos ne eivät olisi toimineet näin...

        No hyvä ettei mene Ossuuspankin tilit kiinni.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi kirjoitti:

        .....Teboil yrittäjät tekivät vain työtään. Heidän tehtävänä ei ollut pohtia moraalikysymyksiä. ...

        Kummallinen väittämä.

        Jos yrittäjä ei pohdi moraalikysymyksiä, niin eikö olisi kannattanut miettiä oman liiketoiminnan riskejä?

        Tosin taitaa olla aika pieni porukka Suomessa joka ei mieti moraalikysymyksiä. Jopa SAK mietti ja muutti linjaa Teboil yhteistyöhön vuonna 2022,


    • Anonyymi

      Veribensa on verisuonen laajentuma, joka voi esiintyä esimerkiksi ihon pinnalla. Se voi olla seurausta verenpaineesta, perinnöllisistä tekijöistä tai muista terveysongelmista.

    • Anonyymi

      Onneks kerkesin tankata tankit täyteen halpaa Teboilin bensaa!

      • Anonyymi

        Toivottavasti ei tule kovia pakkasia, löydät pian itsesi tienpenkalta apua pyytämästä.


      • Anonyymi

        No hyvä, sait halpaa bensaa ja on sitten vähemmän siivoamista säiliöissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä, sait halpaa bensaa ja on sitten vähemmän siivoamista säiliöissä.

        Jonkun ne viimeiset litrat pitää polttaa.


    • Anonyymi

      Mie oon ottant kopiot näist kaikista jos vaik tulloo puuttinille joskus asiaa

      T:Pena

    • Anonyymi00034

      Krimin motti keittyy hyvää vauhtia ja on kohta valmistunut. Sitten alkaa motin tyhjennys.

    • Anonyymi00040

      Tiesittekö muuten että länsimaiset yritykset toimivat yhä Venäjällä ja siten rahoittavat hyökkäyssotaa.

      https://yle.fi/a/74-20229964

      • Anonyymi00041

        Täytyy arvostaa kyseistä ruotsalaista meppiä joka uskaltaa kritisoida omia.


        ”Kesäkuun alussa EU julkisti rutiininomaisesti Venäjän-vastaisen pakotepaketin numero 21.
        – Jokainen pakotepaketti on tervetullut ja tärkeää edistystä. Silti monenlainen liiketoiminta on edelleen laillista ja pakotteita on mahdollista kiertää. Se osoittaa, että EU ei tee kaikkea voitavaansa hyökkäyksen pysäyttämiseksi, Karlsbro sanoo.

        Venäjällä toimivien länsimaisten yritysten joukossa suurin ongelma ovat kuluttajatuotteita valmistavat suuryhtiöt, sanoo Ella Skybenko. Ukrainalainen Skybenko on vanhempi tutkija kansainvälisessä Business and Human Rights Centre -tutkimusjärjestössä.

        – EU-maat tukevat ja rahoittavat Ukrainaa, mutta niillä ei ole poliittista tahtoa estää omia yrityksiään tukemasta Venäjän sotaponnisteluja, Skybenko sanoo.”

        Juuri näin. EU pitää huippukokouksia ja kampaviinereiden mutustelun lomassa ollaan paheksuvinaan. Päätetään että laitetaan nyt taas joku pikku avustepaketti, että voidaan sanoa olevamme hengessä mukana.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Täytyy arvostaa kyseistä ruotsalaista meppiä joka uskaltaa kritisoida omia.


        ”Kesäkuun alussa EU julkisti rutiininomaisesti Venäjän-vastaisen pakotepaketin numero 21.
        – Jokainen pakotepaketti on tervetullut ja tärkeää edistystä. Silti monenlainen liiketoiminta on edelleen laillista ja pakotteita on mahdollista kiertää. Se osoittaa, että EU ei tee kaikkea voitavaansa hyökkäyksen pysäyttämiseksi, Karlsbro sanoo.

        Venäjällä toimivien länsimaisten yritysten joukossa suurin ongelma ovat kuluttajatuotteita valmistavat suuryhtiöt, sanoo Ella Skybenko. Ukrainalainen Skybenko on vanhempi tutkija kansainvälisessä Business and Human Rights Centre -tutkimusjärjestössä.

        – EU-maat tukevat ja rahoittavat Ukrainaa, mutta niillä ei ole poliittista tahtoa estää omia yrityksiään tukemasta Venäjän sotaponnisteluja, Skybenko sanoo.”

        Juuri näin. EU pitää huippukokouksia ja kampaviinereiden mutustelun lomassa ollaan paheksuvinaan. Päätetään että laitetaan nyt taas joku pikku avustepaketti, että voidaan sanoa olevamme hengessä mukana.

        Samoilla linjoilla on Suomen pankin vanhempi ekonomisti. Asioille voisi tehdä enemmänkin.

        ”EU:lla olisi ekonomistin mukaan halutessaan monia keinoja kiristää ja laajentaa pakotteita sekä kaupan että yritystoiminnan osalta. Myös olemassa olevien pakotteiden valvontaa voisi tehostaa.

        – Kun Venäjän talouskehitys alkaa heikentyä, painostuksen lisääminen on entistä tärkeämpää, Simola sanoo.”


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe