Tuoreen tutkimuksen mukaan nykyaikaiset sähköauton akut ovat erittäin epätodennäköisiä vikaantumaan.

Anonyymi-ap

Uusi tutkimus sähköautojen akkujen seurantaan erikoistuneelta Recurrentilta hälventää useimmat huolenaiheet. Tutkimuksen mukaan nykyaikaiset sähköauton akut ovat erittäin epätodennäköisiä vikaantumaan. Teknologia on kehittynyt ajan myötä yhä luotettavammaksi, ja kehitys jatkuu edelleen.

”On hyvin harvinaista, että akku täytyy vaihtaa”, Recurrentin analyytikko Liz Najman kertoo aiheesta uutisoivan Inside EVs-sivuston haastattelussa.

Vuosina 2017–2021 myydyissä sähköautoissa akkujen vaihtoprosentti on vain 2 %. Vuosina 2022 tai sen jälkeen myydyissä autoissa vaihtoprosentti on vain 0,3 %.

Inside EVs huomauttaa, että akkutekniikan kehityksen jatkuessa tällä vauhdilla akkujen vaihtaminen voi tulevaisuudessa olla hyvinkin yksinkertainen ja edullinen toimenpide – jos tarve ylipäätään ilmenee.

https://tekniikanmaailma.fi/sahkoauton-akun-piiputtamisesta-ei-tarvitse-enaa-huolehtia-tutkimus/

51

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moni sähköautoihin epäillen suhtautuva ”tietää”, että sähköautojen akkujen käyttöikä on vain 8–10 vuotta, jonka jälkeen ne täytyy vaihtaa. Itseäni tämä tieto ei kuitenkaan ole millään konkreettisella tasolla saavuttanut. Akkuja ei vaihdeta tuossa iässä.

      Tuo käsitys 8–10 vuoden vaihtoiästä lienee peräisin siitä, että akkujen takuuaika on usein samaa luokkaa. Kilometriraja saattaa olla esimerkiksi 160 000 kilometriä.

      Autojen takuut oikeasti näin toimi. Muutenhan maanteiden varret olisivat täynnä 3–5 vuotta vanhoja bensiini- ja dieselautoja, joiden takuu on juuri rauennut.

      • Anonyymi

        Eihän auton tarvitsekaan kestää kuin 8-10 vuotta. Se on silloin jo vanha romu.


      • Anonyymi

        Kyseessä lienee sähköauton akut tässä keskustelussa, eivät diesel autot, jotka toimivat 50 vuotta vanhoinakin.


      • Anonyymi

        Polttiksesta taas hajoaa jotain isoa lähes varmasti viimeistään 5 vuoden kohdalla. Siksipä polttiksen uutena ostaneet aina myivät auton viimeistään 4 vuoden ikäisenä. Ainahan on löytynyt riittävän typeriä ostamaan käytetyn polttiksen...


    • Anonyymi

      Ei sen tarvitse vikaantua kun riittää että sen kunto on välillä 70-80% niin akku on edelleen valmistajan määrittämässä toleranssissa vaikka siitä olisi lähtenyt jo neljäsosa rangea pois. Mikään tutkimus ei kerro kuinka paljon näitä huonompia akkuja on liikenteessä.

      • Anonyymi

        Oikeassa elämässä tuo 70-80% tarkoittaa sitä että auto pitää ladata vanhana kolmena yönä viikossa koun se uutena ladattiin kaksi kertaa.
        Arkiajamiseen asialla ei ole mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassa elämässä tuo 70-80% tarkoittaa sitä että auto pitää ladata vanhana kolmena yönä viikossa koun se uutena ladattiin kaksi kertaa.
        Arkiajamiseen asialla ei ole mitään merkitystä.

        Kun akussa on jäljellä 70% niin sähköauto on täysin arvoton ja kelpaa lähinnä kierrätykseen. Lisäksi silloin akku voi hajota minä päivänä tahansa. Nimittäin akku lopettaa toimintansa jo 60% paikkeilla.


    • Anonyymi

      Luuletko että nämä polttispösilöt välittävät mitään tutkitusta tiedosta?
      Voin vastata itselleni että heidän autoymmärryksensä sikiää essonbaarin homekorvien tarinapiiristä ja siinä porukassa on varma tieto siitä että kaikki mulkosilmä-corollaa tuoreemmat autot ovat saatanasta.

      • Anonyymi

        Esson baarien ns. asiantuntijoiden tieto on tosiaankin pelkkää kuvitelmaa, uskoa ja luuloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esson baarien ns. asiantuntijoiden tieto on tosiaankin pelkkää kuvitelmaa, uskoa ja luuloa.

        Esimerkiksi Kokkolan Autohuollossa voidaan olla eri mieltä akkujen ja yleensä akkuautojen kestävyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi Kokkolan Autohuollossa voidaan olla eri mieltä akkujen ja yleensä akkuautojen kestävyydestä.

        Enemmän siellä(kin) korjataan pakoputkiautoja ja joka kaupungissa on satoja pakoputkiautokorjaamoja.

        Ja Kokkolan Autohuollon Jesse on moneen kertaan todennut, että sähköautoissa on huomattavasti vähemmän vikoja kuin pakoputkiautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän siellä(kin) korjataan pakoputkiautoja ja joka kaupungissa on satoja pakoputkiautokorjaamoja.

        Ja Kokkolan Autohuollon Jesse on moneen kertaan todennut, että sähköautoissa on huomattavasti vähemmän vikoja kuin pakoputkiautoissa.

        "Ja Kokkolan Autohuollon Jesse on moneen kertaan todennut, että sähköautoissa on huomattavasti vähemmän vikoja kuin pakoputkiautoissa."

        Tätäkään faktaa polttispösilön tajunta ei ole kyennyt sulattamaan. Kun Jesse näyttää yhden videon sähköauton korjaamisesta niin ne ovat kaikki paskoja.
        Polttispösilöltä jää täysin ottamatta huomioon ne kaikki muut videot joissa korjataan muita autoja.

        Tämä taudinkuva on kyllä hyvin selkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi Kokkolan Autohuollossa voidaan olla eri mieltä akkujen ja yleensä akkuautojen kestävyydestä.

        Heillä on mitätön kokemus tuohon tutkimukseen verrattuna. Muutamiin tapauksiin ei voi luottaa ja yleistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heillä on mitätön kokemus tuohon tutkimukseen verrattuna. Muutamiin tapauksiin ei voi luottaa ja yleistää.

        Joo, mutta akkuautojen korjaajilla riittää töitä.. ja työt senkun lisääntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän siellä(kin) korjataan pakoputkiautoja ja joka kaupungissa on satoja pakoputkiautokorjaamoja.

        Ja Kokkolan Autohuollon Jesse on moneen kertaan todennut, että sähköautoissa on huomattavasti vähemmän vikoja kuin pakoputkiautoissa.

        Polkuautossa on vielä vähemmän vikoja.


    • Anonyymi

      Itse akku on jo hyvinkin luotettava. Ongelmakohdiksi ovat muodostuneet eräiden merkkien korkeajännitejohdot ja erityisesti liittimet. Samoin latauselektroniikka ja tehonsäätö aiheuttavat joissakin autoissa ongelmia.
      Luotettavuus selviää vain pitkän ajan kuluessa jolloin malli on jo poistunut myynnistä ja uudet mallit tulleet tilalle. Ja kenties uudet tyyppiviat ?

    • Anonyymi

      Tästä Kokkolan pajasta puhuttaessa liikaa yleistetään yksittäistapauksia.

      • Anonyymi

        osta mersu


    • Anonyymi

      Sähköauton pulmana on akusto johon on sitoutunut liikaa kokoa, painoa ja pääomaa !?
      Akuston vaihto kustantaa 15000-40000€ joka on keskituloiselle Suomalaiselle erittäin korkea summa !?

      Mikäli uusi sähköauto on ollut taksissa, niin akuston takuu on loppunut 2 vuoden jälkeen !? Tämän jälkeen autoa on vaikea myydä vaikka se muuten olisi vielä kunnossa !

      Lisäksi sähköauton akusto nostaa tulipalo riskiä suuren energiamääränsä vuoksi !?
      Oikosulun sattuessa energia purkautuu hallitsemattomasti ja sytyttää kaiken ympärillään !?

      Mikäli kuitenkin haluaa hankkia itselleen sähköauton, niin vain Leasing-sopimuksella !?
      Omistaa ei kannata edellä mainittujen riskien vuoksi !!

      • Anonyymi

        Taas ilmaantui tämä, joka jostain syystä tahtoisi työntää sähköauton akuston anaaliinsa, mutta kiukuttaa kun se ei mahdu ja on vielä liian kalliskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas ilmaantui tämä, joka jostain syystä tahtoisi työntää sähköauton akuston anaaliinsa, mutta kiukuttaa kun se ei mahdu ja on vielä liian kalliskin.

        Ehkä tuon kannattaisi hankkia dildo, siihen ei ole ” sitoutunut liikaa kokoa, painoa ja pääomaa” ja saisi sen mahtumaan rektumiinsa.


    • Anonyymi

      samakait se uusille...ongelma tuleekin kun auto täyttää 8vuotta...sitten se muuttuu arvaksi ja köyhemmällä pienipalkkaisella ei ole varaa sitä korjauttaa jos akku hajoaa,,,

      • Anonyymi

        Se on vain sinun harhasi, kuvitelmasi, luulosi.........


    • Anonyymi

      no mietitään mitä maksaa vanhemman akun korjaus ja moottorin laakerointi,,,latausluukun korjaus tai llitin...laturi jne.. jos auto maksaa käytettynä 10,000 niin voi olla että on seuraavana aamuna 10.000 köyhempi..

      • Anonyymi

        Miksi sinä yrität pelotella ihmisiä kuvitteellisilla asioilla??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä yrität pelotella ihmisiä kuvitteellisilla asioilla??

        Kokkolan Autohuollossa ja muillakin Youtuben kanavilla esiintyvät Akkuautokorjaamot kertoo mitä mikin korjaus maksaa..eikä se ole halpaa lystiä. Kaiken huipuksi akkuautojen ongelmat ei lopu akku ongelmiin,,,ajomoottoreissakin on ongelmia paljon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokkolan Autohuollossa ja muillakin Youtuben kanavilla esiintyvät Akkuautokorjaamot kertoo mitä mikin korjaus maksaa..eikä se ole halpaa lystiä. Kaiken huipuksi akkuautojen ongelmat ei lopu akku ongelmiin,,,ajomoottoreissakin on ongelmia paljon!

        Oletko aivan oikeasti noin tyhmä?
        Suomen merkkiautokorjaamot on täynnä kaikenmerkkisiä autoja, joita pitää korjata.
        Jokaisesta automerkistä löytyy yksilöitä, joihin jo pienillä kilometreillä pitää vaihtaa polttomoottori, vaihteisto, perä, tms. ja jokainen niistä remonteista maksaa tuhansia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokkolan Autohuollossa ja muillakin Youtuben kanavilla esiintyvät Akkuautokorjaamot kertoo mitä mikin korjaus maksaa..eikä se ole halpaa lystiä. Kaiken huipuksi akkuautojen ongelmat ei lopu akku ongelmiin,,,ajomoottoreissakin on ongelmia paljon!

        Totta VAG:lla, Teslalla ja Mersulla on moottorien kanssa ongelmia mutta se ei tarkoita että kaikilla muillakin olisi kuten se että VW ei osa tehdä automaattia, ei tarkoittai ettei muut osaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko aivan oikeasti noin tyhmä?
        Suomen merkkiautokorjaamot on täynnä kaikenmerkkisiä autoja, joita pitää korjata.
        Jokaisesta automerkistä löytyy yksilöitä, joihin jo pienillä kilometreillä pitää vaihtaa polttomoottori, vaihteisto, perä, tms. ja jokainen niistä remonteista maksaa tuhansia.

        Paitsi Toyotaa ei tarvitse juurikaan rassata... Siksi se on Maailmanlaajuisestikkin suosituin automerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko aivan oikeasti noin tyhmä?
        Suomen merkkiautokorjaamot on täynnä kaikenmerkkisiä autoja, joita pitää korjata.
        Jokaisesta automerkistä löytyy yksilöitä, joihin jo pienillä kilometreillä pitää vaihtaa polttomoottori, vaihteisto, perä, tms. ja jokainen niistä remonteista maksaa tuhansia.

        Ei tarvitse olla tyhmä, todetakseen, että Sähköautot on kalliita ylläpitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla tyhmä, todetakseen, että Sähköautot on kalliita ylläpitää.

        ...paitsi että kaikki jutut lehdissä kertovat että niiden ylläpitokustannukset ovat paljon halvemmat kuin polttomoottoriautoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...paitsi että kaikki jutut lehdissä kertovat että niiden ylläpitokustannukset ovat paljon halvemmat kuin polttomoottoriautoilla.

        Ylläpitokustannukset voivat olla halvemmat, mutta kun sähkis alkaa rassauttamaan, niin tulee paljon polttista kalliimmaksi.


    • Anonyymi

      Sähköauton pulmana on akusto johon on sitoutunut liikaa kokoa, painoa ja pääomaa !?
      Akuston vaihto kustantaa 15000-40000€ joka on keskituloiselle Suomalaiselle erittäin korkea summa !?

      Mikäli uusi sähköauto on ollut taksissa, niin akuston takuu on loppunut 2 vuoden jälkeen !? Tämän jälkeen autoa on vaikea myydä vaikka se muuten olisi vielä kunnossa !

      Lisäksi sähköauton akusto nostaa tulipalo riskiä suuren energiamääränsä vuoksi !?
      Oikosulun sattuessa energia purkautuu hallitsemattomasti ja sytyttää kaiken ympärillään !?

      Mikäli kuitenkin haluaa hankkia itselleen sähköauton, niin vain Leasing-sopimuksella !?
      Omistaa ei kannata edellä mainittujen riskien vuoksi !!

      • Anonyymi

        Akkupelle jaksaa hokea kuvitelmaansa ja luuloaan.


      • Anonyymi

        Monessa asiassa olen samaa mieltä. Puhtaasti kustannussäästö mielessä sähköauto ei kannata ainakaan vähän vuodessa ajavan kannalta, Vuosittainen arvon alenema on senverran suuri. Samoin tulevina vuosina verotuskäytäntöä joudutaan muuttamaan kun verotulo pienenee vähenevän polttomoottori kannan myötä. Huippukalliit korjaukset ovat kuitenkin yksittäistapauksia joista tosin uutisoidaan näyttävästi. Esittämäsi Leasing-sopimus on hyvin järkevä koska ylimääräisten kustannusten riski poistuu.

        Lisääntynyt paino on haitta ja kustannus, tulipaloarkuutta pidän liioiteltuna. Toisaalata atomivoimalakin on hyvin turvallinen mutta sitten kun poksahtaa on jälki sitäkin kauheampaa joten lopullista totuutta ei tiedä kukaan.

        Itse omistan kaksi polttomoottoriautoa . Seuraava autoni saattaa olla sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monessa asiassa olen samaa mieltä. Puhtaasti kustannussäästö mielessä sähköauto ei kannata ainakaan vähän vuodessa ajavan kannalta, Vuosittainen arvon alenema on senverran suuri. Samoin tulevina vuosina verotuskäytäntöä joudutaan muuttamaan kun verotulo pienenee vähenevän polttomoottori kannan myötä. Huippukalliit korjaukset ovat kuitenkin yksittäistapauksia joista tosin uutisoidaan näyttävästi. Esittämäsi Leasing-sopimus on hyvin järkevä koska ylimääräisten kustannusten riski poistuu.

        Lisääntynyt paino on haitta ja kustannus, tulipaloarkuutta pidän liioiteltuna. Toisaalata atomivoimalakin on hyvin turvallinen mutta sitten kun poksahtaa on jälki sitäkin kauheampaa joten lopullista totuutta ei tiedä kukaan.

        Itse omistan kaksi polttomoottoriautoa . Seuraava autoni saattaa olla sähköauto.

        Mennyt arvon alenema ei ole tulevaisuuden arvonalenemaa.


    • Anonyymi

      Vai on akun vaihto tulevaisuudessa yksinkertainen ja helppo toimenpide. Onko halpakin. Vaikka akku painaisi vain 200 kg, sen vaihto ei ole koskaan helppo.

      • Anonyymi

        Ei sitä koko akkua koskaan vaihdeta. Vain komponentti kerrallaan.


    • Anonyymi

      Kannattaa muistaa autoilla ajettavan keskimäärin noin 13 000 km. 20 % ammattiautoilijoista ja paljon ajavista, ajaa tuosta suoritteesta kenties 30 %. Laskenta kannattaa tehdä noin 9 000 km mukaan tavallisille ihmisille.
      Lisäksi nämä seisottavat autoaan, kenties puoli vuotta Thaimaassa tai Espanjassa ollessa. Sähköautoa ei voi edes seisottaa puolta vuotta omillaan.
      Lasketaan sähköauton kannattavuus vaikkapa 65-80 vuotiaalle, jolla on varaa uuteen sähköautoon, muttta ilman järkeä näin tehdä. Paljonko vähän ajavia maassamme onkaan?

    • Anonyymi

      Valehtelua sähköautojen akkujen kestämättömyydestä on turha jatkaa. Näyttöä on niin paljon.

      • Anonyymi

        Sähköauton pulmana on akusto johon on sitoutunut liikaa kokoa, painoa ja pääomaa !?
        Akuston vaihto kustantaa 15000-40000€ joka on keskituloiselle Suomalaiselle erittäin korkea summa !?

        Mikäli uusi sähköauto on ollut taksissa, niin akuston takuu on loppunut 2 vuoden jälkeen !? Tämän jälkeen autoa on vaikea myydä vaikka se muuten olisi vielä kunnossa !

        Lisäksi sähköauton akusto nostaa tulipalo riskiä suuren energiamääränsä vuoksi !?
        Oikosulun sattuessa energia purkautuu hallitsemattomasti ja sytyttää kaiken ympärillään !?

        Mikäli kuitenkin haluaa hankkia itselleen sähköauton, niin vain Leasing-sopimuksella !?
        Omistaa ei kannata edellä mainittujen riskien vuoksi !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton pulmana on akusto johon on sitoutunut liikaa kokoa, painoa ja pääomaa !?
        Akuston vaihto kustantaa 15000-40000€ joka on keskituloiselle Suomalaiselle erittäin korkea summa !?

        Mikäli uusi sähköauto on ollut taksissa, niin akuston takuu on loppunut 2 vuoden jälkeen !? Tämän jälkeen autoa on vaikea myydä vaikka se muuten olisi vielä kunnossa !

        Lisäksi sähköauton akusto nostaa tulipalo riskiä suuren energiamääränsä vuoksi !?
        Oikosulun sattuessa energia purkautuu hallitsemattomasti ja sytyttää kaiken ympärillään !?

        Mikäli kuitenkin haluaa hankkia itselleen sähköauton, niin vain Leasing-sopimuksella !?
        Omistaa ei kannata edellä mainittujen riskien vuoksi !!

        Osta dildo, siihen tuski on ”sitoutunut liikaa kokoa, painoa ja pääomaa !?”, joten siihen sinulla on rahaa ja saat sen mahtumaan anaaliisi, kun se tuntuu olevan sinulle tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton pulmana on akusto johon on sitoutunut liikaa kokoa, painoa ja pääomaa !?
        Akuston vaihto kustantaa 15000-40000€ joka on keskituloiselle Suomalaiselle erittäin korkea summa !?

        Mikäli uusi sähköauto on ollut taksissa, niin akuston takuu on loppunut 2 vuoden jälkeen !? Tämän jälkeen autoa on vaikea myydä vaikka se muuten olisi vielä kunnossa !

        Lisäksi sähköauton akusto nostaa tulipalo riskiä suuren energiamääränsä vuoksi !?
        Oikosulun sattuessa energia purkautuu hallitsemattomasti ja sytyttää kaiken ympärillään !?

        Mikäli kuitenkin haluaa hankkia itselleen sähköauton, niin vain Leasing-sopimuksella !?
        Omistaa ei kannata edellä mainittujen riskien vuoksi !!

        samaa mieltä leasing on ehkä paras vaihtoehto.. jop köyhemmille kun on työpaikka ,,työttömänä ei kannata omistaa.


    • Anonyymi

      Akuista saadaan koko ajan hyvää tietoa. Ne kestävät hyvin.

      • Anonyymi

        Media kertoo koko ajan kaikkialla maailmassa, että akkujen kestävyys ei ole ongelma. Ne eivät myöskään pala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Media kertoo koko ajan kaikkialla maailmassa, että akkujen kestävyys ei ole ongelma. Ne eivät myöskään pala.

        Youtubessa on paljon tietoa Akkuautojen kestävyydestä, auton kaikista osa-alueista, eli akkuauto hajoaa milloin mistäkin kohdasta ja aina kalliiksi tulee. Eikä vähäisimpänä arvon alennus, joka voi kalliin remontin sattuessa johtaa auton romuttamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Youtubessa on paljon tietoa Akkuautojen kestävyydestä, auton kaikista osa-alueista, eli akkuauto hajoaa milloin mistäkin kohdasta ja aina kalliiksi tulee. Eikä vähäisimpänä arvon alennus, joka voi kalliin remontin sattuessa johtaa auton romuttamiseen.

        "Tulipalot saavat usein alkunsa itsesyttymisenä tai jätteen seassa olevasta vierasesineestä, kuten akusta."

        Teslan seassa (inside EV) on aina iso akku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tulipalot saavat usein alkunsa itsesyttymisenä tai jätteen seassa olevasta vierasesineestä, kuten akusta."

        Teslan seassa (inside EV) on aina iso akku.

        Akkuauto on vaarallisimmillaan Krematorio, kun ei päästä matkustajia ulos autosta syttyessään tuleen!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkuauto on vaarallisimmillaan Krematorio, kun ei päästä matkustajia ulos autosta syttyessään tuleen!!!!!!!!!

        Saahan sitä tuollaistakin uskoa ja kuvitella,


    • Anonyymi

      Lehdissä näkyy olevan ainoastaan sellaisia juttuja joissa akut kestävät todella hyvin eivätkä ne edes syty tuleen saatikka palaisivat.

      • Anonyymi

        Eivät ne vikaannu eivätkä pala kuin polttopellen kuvitelmissa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

      Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      108
      7556
    2. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

      10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      244
      7474
    3. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

      vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      145
      5163
    4. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

      Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      140
      4849
    5. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

      * * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      50
      4593
    6. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

      Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      90
      4282
    7. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

      viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      116
      4100
    8. Ootko sä nainen suuttunut

      jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      164
      1841
    9. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

      Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      9
      1619
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

      Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      268
      1491
    Aihe