Eli
Jos sinä luet jonkin tekstin täällä tai missä hyvänsä, niin mietihän ainakin se pari kertaa, tulkitsetko juuri sillä tavalla kuin sen kirjoittaja on sen kirjoittaessaan ajatellut.
Nimittäin voi tulkita ja voi tulkita.
Jos esimerkiksi minä kirjoitan jonkin asian ja ajattelen vaikka positiivisena sen, sinä saatat tulkita sen väärin. Negatiivisesti.
Mistä se sit johtuu?
Ainakin siitä, että sinulla voi olla jo valmiiksi negatiivinen asenne.
Toiseksi sinulla voi olla jokin muu syy tai kenties useampikin.
Kuitenkin sinä olet siinä väärässä. Ei ole minun vika, jos sinä tulkitset väärin. Tahallasi tai tahattomasti. Kuitenkin. Sinä olet se, joka tulkitsee sillä omalla tavalla. Minä omallani.
Joka tapauksessa minun versio - sen tekstin perimmäinen merkitys - sr on se oikea versio. Ei sinun.
Joskus tottakai käy niin, että saatan kirjoittaa sillä tavalla, että sen voi tulkita monella tavalla. Tahallani tai tahattomasti.
Tässä kohtaa tulee mieleen, pitäisikö minun olla se, joka kirjoittaa niin, ettei syntyisi tällaisia tilanteita. Enhän voi sinuakaan syyttää, kuinka tulkitset mitäkin.
Paitsi.
Jos teet sen tahallasi.
Tämän yhden kerran vain kirjoitan tämän
Anonyymi-ap
5
197
Vastaukset
- Anonyymi
Olipa sekavaa tekstiä 🥱
- Anonyymi
Jaa sitten, OK sitten.
eiköhän ole sama miten tulkittee: nopeet liikkeet on näyttäviä
- Anonyymi
Ei täällä varmaan kukaan lue niin että tosissaan perehtyisi kirjoittajan intentioon. Anonyymi palsta ja kaikkea..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks705788Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.774117Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?
Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää903576- 1162981
En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä
kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri682509Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1111936Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu431854En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa131425Mikä ihmeen v&v megastore?
Tulee Pohjoisväylälle. Mitä siellä myydään? Keski-uudessamaassa juttua.11418Miksi kastetaan luterilaisia ?
Tiesitkö että helluntailaiset ja jehovantodistajat kastavat luterilaisia saadaksen uusia maksavia jäseniä ? Tätä hellunt1801101