Paavali soluttautui Korintossa sekä apostoliksi että nasiiriksi.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]
Paavalin kaksoisrooli
5
97
Vastaukset
- Anonyymi
Korintossa Paavali teki ns. sijaiskasteita kuolleitten puolesta. Mormonit ottivat sen opetuksen oman lahkonsa opinkappaleeksi ja tekevät sijaiskasteita kuolleitten puolesta täysin eri henkilöille.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?- Anonyymi
Raamatun mukaan vainajat pitäisi jättää täysin rauhaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan vainajat pitäisi jättää täysin rauhaan.
Onhan tälläkin palstalla eräs "sankari," joka on riehunut jatkuvasti, yli 3 vuotta sitten kuolleen vainajan kimpussa. Kaiken huippu on, että hän jakelee tuomioitaan muille, välittäen itse Raamattunsa opeista hölynpölyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tälläkin palstalla eräs "sankari," joka on riehunut jatkuvasti, yli 3 vuotta sitten kuolleen vainajan kimpussa. Kaiken huippu on, että hän jakelee tuomioitaan muille, välittäen itse Raamattunsa opeista hölynpölyä.
Olisiko se ns. "hoidettu hoitomies" jolla on valtuudet tuomita syntiin langenneita?
- Anonyymi
Mitä sitten?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki1913487Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen102920Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä612468Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman92115Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling411890Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.41839Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue391682- 901551
- 721103
- 741080