Kaikki opetukset tulee arvioida Raamatun opetusten valossa. Mutta myös rukoillen, että Pyhä Henki, Totuuden Henki avaa asiat taivaasta tulevassa siunauksen virrassa.
Jeesuksen verellä puhdistettu sydän, joka aina tahtoo olla aralla tunnolla Pyhän Sanan edessä, tuntee totuuden puhtaan sävyn.. Eikä uskalla olla sitä kertomatta.
Totuuden tuntemiseen tarvitaan Sana ja Henki yhdessä.
JA
"Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta – ei ainoastaan vedessä vaan vedessä ja veressä. Ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus. On kolme todistajaa: Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme pitävät yhtä." 1 Joh. 5:6-8. = 1. Pyhä Henki. 2. kastevesi. 3. Jeesuksen veri.
Uudestisyntymisessä eli uskoon tulossa saadaan Pyhän Hengen sinetti sydämeen. Sen jälkeen parannuksen tehnyt lähtee raamatulliselle upotuskasteelle Jeesuksen nimeen. Näin Jeesuksen verellä puhdistettu ihminen on sisällä siinä uskossa, jota Raamattu opettaa. Mutta esim. kastamaton ei ole vielä sisällä tässä. Ja jos joku kastamattomaksi jäävä vastustaa kasteelle menemisen välttämättömyyttä, on sellainen ihminen eksyttäjä.
Aamen
Koetellaan opetukset
35
301
Vastaukset
- Anonyymi
Ja höpöööö
- Anonyymi
Höpön höpöä: "Mutta esim. kastamaton ei ole vielä sisällä tässä (uskossa, jota Raamattu opettaa." Jumalan evankeliumin vastaan ottaneet ovat uskossa, jota Raamattu opettaa. Uskovat kastetaan, eikä kasteessa saa uskoa, vaan kaikki, mitä elämää ja jumalisuuteen tarvitaan, lahjoitetaan Jeesuksen tuntemisen kautta.
- Anonyymi
Aivan.
Heb 11:1-4
Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu.
Hepr. 11:1-4 Usko kiinnittyy todellisuuteen
https://sansa.fi/rkk/kuuntele/?fwp_rkk_testamentti=ut&fwp_raamatun_kirjat=58&fwp_paged=3#rukoukset
Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois". Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle. Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
(Heb 11:4-6) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan.
Heb 11:1-4
Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu.
Hepr. 11:1-4 Usko kiinnittyy todellisuuteen
https://sansa.fi/rkk/kuuntele/?fwp_rkk_testamentti=ut&fwp_raamatun_kirjat=58&fwp_paged=3#rukoukset
Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois". Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle. Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
(Heb 11:4-6)Huomaa että Hepr. 11. katsoivat eteenpäin odottaen lupauksen totetumista.
”Ja vaikka nämä kaikki uskon kautta olivat todistuksen saaneet, eivät he kuitenkaan saavuttaneet sitä, mikä oli luvattu; sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen.”
Heprealaiskirje 11:39-40 FB38
-----
Uuden liiton uskova katsoo taakse päin jo täytettyyn ja lupauksen toteutumiseen Kristuksessa Jeesuksessa.
Rukous johon ei tule vastausta on pyytää sellaista mitä on jo annettu. Epä uskossa kun ei usko että on jo annettu. Miksi anoa vettä janoonsa kun lähde on vieressä ja tarvitsisi vain alkaa juoda.
-----
”Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,”
Efesolaiskirje 1:3 FB38
-----
”Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,”......jne.
2. Pietarin kirje 1:3-5 FB38
Saatu on laitettava käytäntöön muuten jää hedelmättömäksi ja vaaraksi langeta.
”Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa. Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea; sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.”
2. Pietarin kirje 1:8-11 FB38
- Anonyymi
Tulee koetella kaikki henget mistä lähteestä ovat lähtöisin.
1234567---- Anonyymi
Adventismi on loppujen lopuksi lähtöisin katolilaiselta kirkolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventismi on loppujen lopuksi lähtöisin katolilaiselta kirkolta.
Aikoinaan kävin useissa, useissa eri seurakunnissa. Heidän julistuksensa on minulle erittäin tutuja.
Miksi valitsin aikoinani Adventismin: Adventisteilla ei sika kuulu ruuaksi, sikaa inhoan. Adventisteilla ei ole ikuisen piinan oppia tulijärvessä.
Nuoruudessani kävin naapureissa kuuntelemassa helluntailaisten ja vapaakirkollisten kokouksissa, ikuisesta piinasta tulijärvessä. Muistan kuinka koulumatkalla mietin, voi kauheaa ikuinen poltto pelastumattomalla tulijärvessä. Adventisteilla helpottava julistus: Jumala ei ole mikään sadisti ikuisesti piinaava tulemeressä.
Olen entinen Luterilainen, kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen paaviin.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikoinaan kävin useissa, useissa eri seurakunnissa. Heidän julistuksensa on minulle erittäin tutuja.
Miksi valitsin aikoinani Adventismin: Adventisteilla ei sika kuulu ruuaksi, sikaa inhoan. Adventisteilla ei ole ikuisen piinan oppia tulijärvessä.
Nuoruudessani kävin naapureissa kuuntelemassa helluntailaisten ja vapaakirkollisten kokouksissa, ikuisesta piinasta tulijärvessä. Muistan kuinka koulumatkalla mietin, voi kauheaa ikuinen poltto pelastumattomalla tulijärvessä. Adventisteilla helpottava julistus: Jumala ei ole mikään sadisti ikuisesti piinaava tulemeressä.
Olen entinen Luterilainen, kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen paaviin.
1234567---Tietysti meillä on eri motiiveja seurakunnan valinnassa
koska olemme yksilöitä ja erilaisia ihmisiä.
Minä valitsin helluntaiseurakunnan kotiseurakunnaksi
koska Jumala vei minut sinne, suorastaan pakotti
seurakuntaan. Minulla ei siis ollut epäselvyyttä siitä,
mihin seurakuntaan Jumala tahtoo minun menevän.
Sitten uskoon tultuani aloin lukea Raamattua.
Huomasin, että helluntaiseurakunnassa, ja -seurakunnissa
opetetaan Raamattua samalla tavalla kuin olin itse
lukenut, löytänyt ja oppinut Raamatusta. Siksi tiesin, että
he opettavat oikein Jumalan Sanaa, Jumala vahvisti saamani
opin toisen uskovan julistuksen kautta.
Tietysti olen myös saanut "ahaa" kokemuksia toisten uskovien
sananjulistuksen kautta. Ne ovat nousseet Sanasta. Mutta opit,
joista kirjoitan, olen itsenäisesti löytänyt Raamatusta.
Lukija/kuulija sitten koettelee Raamatun Sanalla, onko oppi
Jumalasta vai puhunko omiani. Koettele siis kirjoitusteni
opit Jumalan Sanalla ja Hengellä.
Minulle ei ruoka, eikä varsinkaan sika, ollut syy seurakunnan
valinnassa. Minulle oli Jumalan Sana ja Herra Jeesus Kristus
auktoriteetti ja syy liittyä helluntaiseurakuntaan.
Mutta uskon, ettei kaikille ihmisille sovi helluntailaisuus.
Jumalalla on lampaita myös muissa seurakunnissa.
Mutta minun tapauksessa se oli ja on helluntaiseurakunta.
Tässä(kin) kohtaa on tärkeää noudattaa Jumalan tahtoa.
Herra osoittaa sen seurakunnan, johon hän tahtoo viedä
vastasyntyneen lapsensa.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti meillä on eri motiiveja seurakunnan valinnassa
vastasyntyneen lapsensa.
Mvh J - KMinulle ei käy sunnuntaiseurakunnat koskaan. Niin varma on Jumalan johdatus myös mitä sapattiin tulee.
1234567--- - Anonyymi
Henget koetellaan Jumalan Sanalla ( asiayhteyksineen!)
Jumalan Sana on Jumalan Hengen ilmoitus.
Jumalan Henki heti syntymässä
Jumalan Henki asuu Jumalan lapsessa heti syntymästä( uudestisyntymästä, eli uskoon tulosta ) alkaen. Ei Jumalan Henkeä erikseen pyydetä. Eikä erikseen jotakin "täyttymistä Hengellä". Niinhän se on ihmis lapsellakin ihmisellä on oma henki heti syntymästä alkaen,ellei ole henkeä on kuollut.
”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:9 FB38
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
Jumalan Henki asuu uskovassa heti uudestisyntymästä alkaen.Ei ole erikseen jotakin "voimalla pukemista ylhäältä". Kristuksessa on jo annettu Hänen tuntemuksensa kautta kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.
Jumalan Henki joka on tullut ihmiseen asumaan tämän uskoon tullessa on myös "Voiman Henki"
2. kirje Timoteukselle 1:7 FINRK
”Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä vaan voiman, rakkauden ja terveen ymmärryksen hengen.”
”Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,...”
2. Pietarin kirje 1:2-3 FB38
Jumalaa ei tule tuntemaan ellei itse lue Raamattua ( asiayhteyksineen).ja ojentaudu Sanan ilmoituksen mukaan. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan , ei ihmisen vaihtelevissa tunne tiloissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Pelastun on suuri kun pelastuu myös "tulijärveen " joutumisesta ,yksin uskon kautta evankeliumiin ja uskoon tultuaan kääntymällä pois entisestä synti elämästä, joka kuuluu Kristuksen opin alkeisiin (Hepr.6:1-3.)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastun on suuri kun pelastuu myös "tulijärveen " joutumisesta ,yksin uskon kautta evankeliumiin ja uskoon tultuaan kääntymällä pois entisestä synti elämästä, joka kuuluu Kristuksen opin alkeisiin (Hepr.6:1-3.)
On suurta syntiä julistaa ikuista tuskaa tulimeressä, aivan järjetöntä. Vastoin Jumalan sanaa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vastasyntyneen lapsensa.
Mvh J - KVakavat sanat Raamatussa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. MINÄ TUNNEN HEIDÄN TEKONSA JA AJATUKSENSA. AIKA TULEE, ETTÄ MINÄ KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.
TÄMÄ ON JUMALAN SANAA.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle ei käy sunnuntaiseurakunnat koskaan. Niin varma on Jumalan johdatus myös mitä sapattiin tulee.
1234567---Jatkan vielä: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, sapatti mukaan lukien EI OLE HÄNEN OMANSA.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vastasyntyneen lapsensa.
Mvh J - KNk. helluntaiseurakunnat ovat muiden "seurakuntien" tavoin puolueita ja lahkoja. Ja tällaisiin sitoutuneet ja tällaisia edustavat eivät Paavalin mukaan peri Jumalan valtakuntaa.
Puolue tai lahko on mikä hyvänsä uskovien ihmisten muodostama ryhmä, joka määrittelee ja nimeää (oman) uskovien yhteisön(sä) seurakunnaksi jonkin muun seikan kuin paikkakunnan rajojen perusteella.
Niinpä esimerkiksi Suomessa jok'ikinen seurakunta kullakin paikkakunnalla on pirstoutunut puolueiksi ja lahkoiksi.
Se, että taustalla on pitkä historiallinen jatkumo, jonka käynnistäjinä olivat katolinen ja luterilainen kirkko, ei muuta tätä tosiseikkaa miksikään.
Seurakunta on yhtä kuin tietyllä paikkakunnalla asuvat Jeesukseen uskovat ihmiset. Se, joka muodostaa uskovien paikallisyhteisön jollakin muulla perusteella kuin tällä, kutsukoon ryhmittymäänsä puolueeksi tai lahkoksi.
- Anonyymi
Kaste- lähetyskäskyn jälkeen Raamatussa ei ole opetusta tai esimerkkiä, että joku uskoon tullut olisi jäänyt kastamatta Jeesuksen nimeen. Apt. 2:41. 22:16.
- Anonyymi
Vesikaste kuuluu vanhaan liittoon ja on ulkoinen lihan pesu !
Opetuslapset kastoivat Pyhällä Hengellä !
Opetuslapset kastoivat vedellä vain juutalaisia ja vain siihen asti, kun temppeli hävitettiin vuonna 70 ! Siihen asti juutalaisille oli voimassa vanha liitto yhtä aikaa uuden liiton kanssa !
Voi voi miten huonosti tunnet Raamatun !!!- Anonyymi
Älä höpötä joutavia !
Apostolit kastoivat uskoontulleet ja niin tehdään tänäänkin !
- Anonyymi
Eihän siinä ole mitään epäselvää. Raamattu ei tunne kastamattomia kristittyjä. Vaan kuten joku jo kirjoitti, ettei lähetyskäskyn jälkeen jäänyt kukaan uskoon tullut kastamattomaksi.
Raamattu on niin kuin se tulkitaan. 📖😇
- Anonyymi
Pyhä Henki saadaan kasteessa, kun kasteesssa sydän on puhdistettu synnistä, mukaanlukien perisynnin kadotustuomio. Oma usko on este ja tulppa oikean Pyhän Hengen lahjan saamiseksi. Silloin siellä sydämessä on jo asukas valmiina.
Vain synti pitää tunnustaa ennen kastetta. Usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus.
Apt2
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."- Anonyymi
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia.
Vain ne kastettiin, jotka tunnustivat syntisyyden kasteen saamisen perusteeksi.
Johannes kutsui helluntailaisten kaltaisia itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia käärmeen sikiöiksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia.
Vain ne kastettiin, jotka tunnustivat syntisyyden kasteen saamisen perusteeksi.
Johannes kutsui helluntailaisten kaltaisia itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia käärmeen sikiöiksiPakkovauvakastetuilta ei ole kukaan kysynyt syntisyyttä! Ei pakkovauvakasteessa eikä sen jälkeen!
- Anonyymi
Pyhän Hengen erottaa siitä ettei herjaa ei puolustele kansanmurhaa.
Pyhä Henki saa tekemään asioita eikä ole vain teoria mitä herjataan. - Anonyymi
Helluntailaisuus ja muut Jenkkilahkot ovat pahoja Amerikasta tänne tuotuja eksytyksiä ja heresioita.
- Anonyymi
Pakkovauvakastettu oletko koetellut arkkipiispasi opetuksen, koska hän käskee vihkimään homoja?
Luterilaisuus on tullut ( natsi)Saksasta.
- Anonyymi
Jesaja 35 ei kirjoiteta “että hullukaan ei sillä ( tiellä) eksy”. VAAN xxxx EI SILLE ( TIELLE ) EKSY.
“..Saastainen ei sillä vaella. Se on niille, jotka kulkevat tietä. Mielettömätkään(2) eivät sille eksy…”
( Kirjasta -Profeetta Jesaja puhuu-käännös Hepreasta Suomeksi Raamatun tutkimuksen valossa- Mirja Ronning Jerusalem-Päivä Oy 2014 )
(JESAJA) 35. luku
"......8. Siellä on väylä, tie --sitä kutsutaan Pyhyyden(i) tieksi. Saastainen ei sillä vaella. Se on niille, jotka kulkevat tietä. Mielettömätkään(2) eivät sille eksy....."
------
VIITTEET) (1) Täsmällinen merkitys epävarma. Saattaa merkitä myös narsissia tai krookusta.
(2) Sana 'evil (26 x), 'mieletön', 'tyhmä', merkitsee VT:ssa yleensä moraalitonta ihmistä, joka ei usko Jumalaan. Ks. Jer. 4:22.
—————————————————
Em. Jeremian kirjan paikka.
(RK- Jer.4: 22. Minun kansani on typerä, minua he eivät tunne. He ovat typeriä lapsia, heillä ei ole ymmärrystä. He ovat viisaita tekemään pahaa, mutta hyvää he eivät osaa tehdä.---- ( JKR- Jer.4: 22. ”Minun kansani on mieletön[, sanoo Herra]. Siihen kuuluvat eivät tunne minua. He ovat tyhmiä lapsia, heillä ei ole ymmärrystä. He ovat viisaita tekemään pahaa, he eivät osaa tehdä hyvää.”) - Anonyymi
Saksasta tullut luterilaisuus on eksytystä kaikilta osin. Sen voi nähdä, kun pyytää rukouksessa Jumalalta rehellisyyttä käsittää asia.
- Anonyymi
”Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa, ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan, en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme — sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan, jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa, korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.”
Efesolaiskirje 1:15-21 FB38 - Anonyymi
Suurin osa luterilaisen kirkon opeista on lainattu katolilaiselta kirkolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa luterilaisen kirkon opeista on lainattu katolilaiselta kirkolta.
Sunnuntai pyhä, monilla uskon suunnilla.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sunnuntai pyhä, monilla uskon suunnilla.
1234567---Niin myös kymmenen käskyn laki, johon adventistien sapatti nojaa, on otettu katolilaisesta kirkolta.
- Anonyymi
Kaste vedessä kuuluu uuteen liittoon samoin kuin ehtoollinen. Rituaalit eivät pelasta, mutta Herraa on toteltava.
- Anonyymi
Jenkkilahkot ovat jälkikäteen kylvettyä lustetta.
Last in, firs out !
Luste vielä pidättelee, se temmataan ensin pois, jotta Jeesus voi palata rauhassa takaisin Galilean vuorelle Israeliin.
Ensimmäisten ufo-alusten kyytiin temmattavaksi ei pidä pyrkiä.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi
Sinulle:
"Ja nyt, mitä viivyttelet! Nouse ja huuda avuksi hänen nimeään, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.’" Apt. 22:16.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1464701BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2043930- 2113157
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1093019Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main712823- 1231663
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok91605- 601306
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2471156MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1431105