Kun sähköautomarkkinat alkoivat kiihtyä n. 2010 tietämillä nokkelimmat puhuivat pitkistä jatkojohdoista.
Samoin peräkärryyn asennettavasta varageneraattorista.
Eräs ilmiö olivat myös vara-akku peräkärryt.
Nyt on kehitys kehittynyt ja varageneraattori on integroitu auton rakenteisiin.
Koska ulkoista lautausmahdollisuutta ei ole on auton oman polttomoottorigeneraattorin pakko toimia latausvirtalähteenä.
Jotta idea ei kuulostaisi täydellisen idioottimaiselta nimettiin apusähkögeneraattorilla varustettu auto TÄYSHYBRIDIKSI.
Kuitenkin auto on periaatteeltaan aina POLTTOMOOTTORIAUTO.
Muuta primäärienergian lähdettähän ei ole kuin polttoaine.
Mikä on täyshybridi?
18
142
Vastaukset
- Anonyymi
Noita kutsutaan kansankielellä latauskelvottomiksi hybrideiksi. Täysin järjetön vehje jossa on sekä sähköauton tekniikka että bensavehkeen tekniikka mutta silti siihen ei voi ladata halpaa sähköä.
Kaikkki ajaminen tapahtuu kalliilla bensalla.
Mitä järkeä on rakentaa autoon sähkömoottori ja akut jos sillä ei voi oikeasti ajaa halvalla sähköllä?- AnonyymiUUSI
Itselataavan hybridikoneiston laittaminen autoon on kaikkein järkevin toimenpide kaupunkikulutuksen pienentämiseksi. Itselataava hybridi-Toyota on edelleenkin kaikkein nerokkaimmin rakennettu auto maailmassa. Latausmahdollisuuden laittaminen autoon tekee sen vain huonommaksi. Itselataavasta Toyotasta saisi kyllä äärimmäisen helpolla tehtyä ladattavan hybridiauton, mutta sitä temppua ei kuitenkaan kannata tehdä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itselataavan hybridikoneiston laittaminen autoon on kaikkein järkevin toimenpide kaupunkikulutuksen pienentämiseksi. Itselataava hybridi-Toyota on edelleenkin kaikkein nerokkaimmin rakennettu auto maailmassa. Latausmahdollisuuden laittaminen autoon tekee sen vain huonommaksi. Itselataavasta Toyotasta saisi kyllä äärimmäisen helpolla tehtyä ladattavan hybridiauton, mutta sitä temppua ei kuitenkaan kannata tehdä.
Toyota on ajastaan jäljessä mutta kuitenkin toyotakin on lopulta nähnyt järjen valon ja tekee nykyään ladattavia hybridejä.
Katsopa vaikka Corollan myyntilukuja. Corollaa ei saa kuin ainoastaan latauskelvottomana ja sen myynti on pudonnut 47% viime vuoden aikana.
Ne toyotamallit joita voi ladata ovat ne joita ihmiset ostavat. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on ajastaan jäljessä mutta kuitenkin toyotakin on lopulta nähnyt järjen valon ja tekee nykyään ladattavia hybridejä.
Katsopa vaikka Corollan myyntilukuja. Corollaa ei saa kuin ainoastaan latauskelvottomana ja sen myynti on pudonnut 47% viime vuoden aikana.
Ne toyotamallit joita voi ladata ovat ne joita ihmiset ostavat.Ladattavasta autosta on monelle tullut suorastaan pakkomielle, vaikka ymmärrys ei riitäkään asioiden kokonaisvaltaisempaan käsittelyyn. Ihmisiltä unohtuu kokonaan se, kuinka hankalaa ladattavalla autolla on lähteä ajelemaan pitkiä reissuja syrjäisille teille. Näillä reissuilla itselataava hybridiauto tai taloudellinen dieselauto on vielä pitkään täysin lyömätön ajopeli. Mikä tämän asian ymmärtämisessä tuottaa vaikeuksia sähköautointoilijoille?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ladattavasta autosta on monelle tullut suorastaan pakkomielle, vaikka ymmärrys ei riitäkään asioiden kokonaisvaltaisempaan käsittelyyn. Ihmisiltä unohtuu kokonaan se, kuinka hankalaa ladattavalla autolla on lähteä ajelemaan pitkiä reissuja syrjäisille teille. Näillä reissuilla itselataava hybridiauto tai taloudellinen dieselauto on vielä pitkään täysin lyömätön ajopeli. Mikä tämän asian ymmärtämisessä tuottaa vaikeuksia sähköautointoilijoille?
Eiköhän se lähde ihan omista tarpeista, ja mikä käyttövoima sopii niihin parhaiten. Suurimmalla osalla autoilijoista hyvin todennäköisesti ei ole jokapäiväisessä elämässä mitään tarvetta ajella pitkin syrjäseutuja satoja kilometrejä. Ja kellä sellainen tarve jostain syystä on niin ajaa sitten varmaan jatkossakin polttomoottoriautolla, ei siinä mitään sen kummempaa ole.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se lähde ihan omista tarpeista, ja mikä käyttövoima sopii niihin parhaiten. Suurimmalla osalla autoilijoista hyvin todennäköisesti ei ole jokapäiväisessä elämässä mitään tarvetta ajella pitkin syrjäseutuja satoja kilometrejä. Ja kellä sellainen tarve jostain syystä on niin ajaa sitten varmaan jatkossakin polttomoottoriautolla, ei siinä mitään sen kummempaa ole.
Lataamisesta tarvitsee ymmärtää vain yksi asia. Lataussähköllä ajaa sata km alle kahdella eurolla. Latauskelvottomalla noin kymmenen euroa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ladattavasta autosta on monelle tullut suorastaan pakkomielle, vaikka ymmärrys ei riitäkään asioiden kokonaisvaltaisempaan käsittelyyn. Ihmisiltä unohtuu kokonaan se, kuinka hankalaa ladattavalla autolla on lähteä ajelemaan pitkiä reissuja syrjäisille teille. Näillä reissuilla itselataava hybridiauto tai taloudellinen dieselauto on vielä pitkään täysin lyömätön ajopeli. Mikä tämän asian ymmärtämisessä tuottaa vaikeuksia sähköautointoilijoille?
Kerrotko miten ajaminen syrjäseuduilla on hankalaa ladattavalla autolla?
Mökkini on todella syrjäseudulla, eikä sinne ajeleminen ole ollut yhtään hankalampaa kuin edellisellä dieselilläni.
- Anonyymi
Ehkä se viiden hengen autossa tarkoittaa 6 hengen tunkemista niihin.
- AnonyymiUUSI
90-luvun tekniikkaa. Sama kuin ostaisi NMT- puhelimen.
- AnonyymiUUSI
Täyshybridi on Toyotan Suomessa käyttämä nimitys polttomoottoriautosta, jonka moottorin puutteita paikataan sähkömoottorin ja pienen akun avulla. Moottori on suunniteltu pienen kulutuksen ehdoilla, eikä sen käyttöominaisuudet ole kelvolliset ilman sähkömoottorin avustusta pienillä kierroksilla.
Ihan hyvä keksintö viime vuosituhannella, mutta sähköautot ovat jo syrjäyttämässä ne, kuten muutkin polttomoottoriautot. - AnonyymiUUSI
Näinhän se on. Sarjahybridijärjestelmä pitää polttomoottorin koko ajan optimikierros- ja kuormitusalueella ja palotapahtuman stökiömetrisenä. Vaikka auto liikkuu eteenpäin sähkömoottorilla kuten dieselveturitkin, energia tulee palotapahtumasta.
- AnonyymiUUSI
Hybridi-Toyota ei ole sarjahybridiauto. Toyotan nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjatoimii välillä sarja- ja välillä rinnakkaismoodissa. Juuri tästä syystä se onkin niin pistämätön normaalissa pyöritysajossa. Kun toimintamatkakin on vielä luokkaa 1000 km, niin tietysti ihmiset Toyotia mielellään ostavat. Ei se suuri suosio tyhjästä tule.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi-Toyota ei ole sarjahybridiauto. Toyotan nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjatoimii välillä sarja- ja välillä rinnakkaismoodissa. Juuri tästä syystä se onkin niin pistämätön normaalissa pyöritysajossa. Kun toimintamatkakin on vielä luokkaa 1000 km, niin tietysti ihmiset Toyotia mielellään ostavat. Ei se suuri suosio tyhjästä tule.
TM:ssä ilmestyi juuri perheautojen vertailu. Mukana olivat Skoda, Rellu, Dacia ja Toyota. Tuo oli myöskin vertailun sijoitusjärjestys. Toyotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjasta jäi mieleen maininta "kiihtyy kuin märkä sukka". Eli muita hitaammin kovasta melusta huolimatta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
TM:ssä ilmestyi juuri perheautojen vertailu. Mukana olivat Skoda, Rellu, Dacia ja Toyota. Tuo oli myöskin vertailun sijoitusjärjestys. Toyotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjasta jäi mieleen maininta "kiihtyy kuin märkä sukka". Eli muita hitaammin kovasta melusta huolimatta.
Liukkailla talvikeleillä auton kiihtyvyys ei tarvitse olla kovin suuri. Kun kävin päivällä viinakaupassa, niin sillä reissulla luistonestovalo vilkutteli keltaista aika herkästi, vaikka yritin painaa kasua hyvin maltillisesti. Kun keli on liukas, niin hybridi-Toyotankin kiihtyvyys on aivan liian kova.
- AnonyymiUUSI
"Ei se suuri suosio tyhjästä tule."
Toyotan myynti on laskenut Suomessa vuoden aikana 16%
Latauskelvottomien keulakuva Corolla miinus 47% - AnonyymiUUSI
"Kerrotko miten ajaminen syrjäseuduilla on hankalaa ladattavalla autolla?
Mökkini on todella syrjäseudulla, eikä sinne ajeleminen ole ollut yhtään hankalampaa kuin edellisellä dieselilläni."
Nämä jälkenjääneet essonbaarin seniilit näkevät kaiken uuden uhkana elämäntavalleen.
Ei mitään yhteyttä oikeaan elämään vuonna 2025 Suomessa. - AnonyymiUUSI
"Nämä jälkenjääneet essonbaarin seniilit näkevät kaiken uuden uhkana elämäntavalleen."
Se hyvä juttu on tässä on se että näiden fossiilpolttiksiin tarrautuminen ei vähennä heidän bensalaskuaan.
Kun ajaa sähköllä niin se maksaa vain vähän. Täysin riippumatta siitä täällä kirjoittaa. - AnonyymiUUSI
"Mitä järkeä on rakentaa autoon sähkömoottori ja akut jos sillä ei voi oikeasti ajaa halvalla sähköllä?"
Sillä voi ajaa vähemmällä bensalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1942665Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki522628- 1812573
Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from702252Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen412115Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276712115Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä21985Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la731596- 1461467
Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue11350