Kun sähköautomarkkinat alkoivat kiihtyä n. 2010 tietämillä nokkelimmat puhuivat pitkistä jatkojohdoista.
Samoin peräkärryyn asennettavasta varageneraattorista.
Eräs ilmiö olivat myös vara-akku peräkärryt.
Nyt on kehitys kehittynyt ja varageneraattori on integroitu auton rakenteisiin.
Koska ulkoista lautausmahdollisuutta ei ole on auton oman polttomoottorigeneraattorin pakko toimia latausvirtalähteenä.
Jotta idea ei kuulostaisi täydellisen idioottimaiselta nimettiin apusähkögeneraattorilla varustettu auto TÄYSHYBRIDIKSI.
Kuitenkin auto on periaatteeltaan aina POLTTOMOOTTORIAUTO.
Muuta primäärienergian lähdettähän ei ole kuin polttoaine.
Mikä on täyshybridi?
42
445
Vastaukset
- Anonyymi
Noita kutsutaan kansankielellä latauskelvottomiksi hybrideiksi. Täysin järjetön vehje jossa on sekä sähköauton tekniikka että bensavehkeen tekniikka mutta silti siihen ei voi ladata halpaa sähköä.
Kaikkki ajaminen tapahtuu kalliilla bensalla.
Mitä järkeä on rakentaa autoon sähkömoottori ja akut jos sillä ei voi oikeasti ajaa halvalla sähköllä?- Anonyymi
Itselataavan hybridikoneiston laittaminen autoon on kaikkein järkevin toimenpide kaupunkikulutuksen pienentämiseksi. Itselataava hybridi-Toyota on edelleenkin kaikkein nerokkaimmin rakennettu auto maailmassa. Latausmahdollisuuden laittaminen autoon tekee sen vain huonommaksi. Itselataavasta Toyotasta saisi kyllä äärimmäisen helpolla tehtyä ladattavan hybridiauton, mutta sitä temppua ei kuitenkaan kannata tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselataavan hybridikoneiston laittaminen autoon on kaikkein järkevin toimenpide kaupunkikulutuksen pienentämiseksi. Itselataava hybridi-Toyota on edelleenkin kaikkein nerokkaimmin rakennettu auto maailmassa. Latausmahdollisuuden laittaminen autoon tekee sen vain huonommaksi. Itselataavasta Toyotasta saisi kyllä äärimmäisen helpolla tehtyä ladattavan hybridiauton, mutta sitä temppua ei kuitenkaan kannata tehdä.
Toyota on ajastaan jäljessä mutta kuitenkin toyotakin on lopulta nähnyt järjen valon ja tekee nykyään ladattavia hybridejä.
Katsopa vaikka Corollan myyntilukuja. Corollaa ei saa kuin ainoastaan latauskelvottomana ja sen myynti on pudonnut 47% viime vuoden aikana.
Ne toyotamallit joita voi ladata ovat ne joita ihmiset ostavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on ajastaan jäljessä mutta kuitenkin toyotakin on lopulta nähnyt järjen valon ja tekee nykyään ladattavia hybridejä.
Katsopa vaikka Corollan myyntilukuja. Corollaa ei saa kuin ainoastaan latauskelvottomana ja sen myynti on pudonnut 47% viime vuoden aikana.
Ne toyotamallit joita voi ladata ovat ne joita ihmiset ostavat.Ladattavasta autosta on monelle tullut suorastaan pakkomielle, vaikka ymmärrys ei riitäkään asioiden kokonaisvaltaisempaan käsittelyyn. Ihmisiltä unohtuu kokonaan se, kuinka hankalaa ladattavalla autolla on lähteä ajelemaan pitkiä reissuja syrjäisille teille. Näillä reissuilla itselataava hybridiauto tai taloudellinen dieselauto on vielä pitkään täysin lyömätön ajopeli. Mikä tämän asian ymmärtämisessä tuottaa vaikeuksia sähköautointoilijoille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattavasta autosta on monelle tullut suorastaan pakkomielle, vaikka ymmärrys ei riitäkään asioiden kokonaisvaltaisempaan käsittelyyn. Ihmisiltä unohtuu kokonaan se, kuinka hankalaa ladattavalla autolla on lähteä ajelemaan pitkiä reissuja syrjäisille teille. Näillä reissuilla itselataava hybridiauto tai taloudellinen dieselauto on vielä pitkään täysin lyömätön ajopeli. Mikä tämän asian ymmärtämisessä tuottaa vaikeuksia sähköautointoilijoille?
Eiköhän se lähde ihan omista tarpeista, ja mikä käyttövoima sopii niihin parhaiten. Suurimmalla osalla autoilijoista hyvin todennäköisesti ei ole jokapäiväisessä elämässä mitään tarvetta ajella pitkin syrjäseutuja satoja kilometrejä. Ja kellä sellainen tarve jostain syystä on niin ajaa sitten varmaan jatkossakin polttomoottoriautolla, ei siinä mitään sen kummempaa ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se lähde ihan omista tarpeista, ja mikä käyttövoima sopii niihin parhaiten. Suurimmalla osalla autoilijoista hyvin todennäköisesti ei ole jokapäiväisessä elämässä mitään tarvetta ajella pitkin syrjäseutuja satoja kilometrejä. Ja kellä sellainen tarve jostain syystä on niin ajaa sitten varmaan jatkossakin polttomoottoriautolla, ei siinä mitään sen kummempaa ole.
Lataamisesta tarvitsee ymmärtää vain yksi asia. Lataussähköllä ajaa sata km alle kahdella eurolla. Latauskelvottomalla noin kymmenen euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattavasta autosta on monelle tullut suorastaan pakkomielle, vaikka ymmärrys ei riitäkään asioiden kokonaisvaltaisempaan käsittelyyn. Ihmisiltä unohtuu kokonaan se, kuinka hankalaa ladattavalla autolla on lähteä ajelemaan pitkiä reissuja syrjäisille teille. Näillä reissuilla itselataava hybridiauto tai taloudellinen dieselauto on vielä pitkään täysin lyömätön ajopeli. Mikä tämän asian ymmärtämisessä tuottaa vaikeuksia sähköautointoilijoille?
Kerrotko miten ajaminen syrjäseuduilla on hankalaa ladattavalla autolla?
Mökkini on todella syrjäseudulla, eikä sinne ajeleminen ole ollut yhtään hankalampaa kuin edellisellä dieselilläni.
- Anonyymi
Ehkä se viiden hengen autossa tarkoittaa 6 hengen tunkemista niihin.
- Anonyymi
90-luvun tekniikkaa. Sama kuin ostaisi NMT- puhelimen.
- Anonyymi
Täyshybridi on Toyotan Suomessa käyttämä nimitys polttomoottoriautosta, jonka moottorin puutteita paikataan sähkömoottorin ja pienen akun avulla. Moottori on suunniteltu pienen kulutuksen ehdoilla, eikä sen käyttöominaisuudet ole kelvolliset ilman sähkömoottorin avustusta pienillä kierroksilla.
Ihan hyvä keksintö viime vuosituhannella, mutta sähköautot ovat jo syrjäyttämässä ne, kuten muutkin polttomoottoriautot. - Anonyymi
Näinhän se on. Sarjahybridijärjestelmä pitää polttomoottorin koko ajan optimikierros- ja kuormitusalueella ja palotapahtuman stökiömetrisenä. Vaikka auto liikkuu eteenpäin sähkömoottorilla kuten dieselveturitkin, energia tulee palotapahtumasta.
- Anonyymi
Hybridi-Toyota ei ole sarjahybridiauto. Toyotan nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjatoimii välillä sarja- ja välillä rinnakkaismoodissa. Juuri tästä syystä se onkin niin pistämätön normaalissa pyöritysajossa. Kun toimintamatkakin on vielä luokkaa 1000 km, niin tietysti ihmiset Toyotia mielellään ostavat. Ei se suuri suosio tyhjästä tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi-Toyota ei ole sarjahybridiauto. Toyotan nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjatoimii välillä sarja- ja välillä rinnakkaismoodissa. Juuri tästä syystä se onkin niin pistämätön normaalissa pyöritysajossa. Kun toimintamatkakin on vielä luokkaa 1000 km, niin tietysti ihmiset Toyotia mielellään ostavat. Ei se suuri suosio tyhjästä tule.
TM:ssä ilmestyi juuri perheautojen vertailu. Mukana olivat Skoda, Rellu, Dacia ja Toyota. Tuo oli myöskin vertailun sijoitusjärjestys. Toyotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjasta jäi mieleen maininta "kiihtyy kuin märkä sukka". Eli muita hitaammin kovasta melusta huolimatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM:ssä ilmestyi juuri perheautojen vertailu. Mukana olivat Skoda, Rellu, Dacia ja Toyota. Tuo oli myöskin vertailun sijoitusjärjestys. Toyotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjasta jäi mieleen maininta "kiihtyy kuin märkä sukka". Eli muita hitaammin kovasta melusta huolimatta.
Liukkailla talvikeleillä auton kiihtyvyys ei tarvitse olla kovin suuri. Kun kävin päivällä viinakaupassa, niin sillä reissulla luistonestovalo vilkutteli keltaista aika herkästi, vaikka yritin painaa kasua hyvin maltillisesti. Kun keli on liukas, niin hybridi-Toyotankin kiihtyvyys on aivan liian kova.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM:ssä ilmestyi juuri perheautojen vertailu. Mukana olivat Skoda, Rellu, Dacia ja Toyota. Tuo oli myöskin vertailun sijoitusjärjestys. Toyotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjasta jäi mieleen maininta "kiihtyy kuin märkä sukka". Eli muita hitaammin kovasta melusta huolimatta.
Mukana ei ollut Rellj, vaan Nissan. No, saman konsernin tuotteita kumpikin.
- Anonyymi
"Ei se suuri suosio tyhjästä tule."
Toyotan myynti on laskenut Suomessa vuoden aikana 16%
Latauskelvottomien keulakuva Corolla miinus 47% - Anonyymi
"Kerrotko miten ajaminen syrjäseuduilla on hankalaa ladattavalla autolla?
Mökkini on todella syrjäseudulla, eikä sinne ajeleminen ole ollut yhtään hankalampaa kuin edellisellä dieselilläni."
Nämä jälkenjääneet essonbaarin seniilit näkevät kaiken uuden uhkana elämäntavalleen.
Ei mitään yhteyttä oikeaan elämään vuonna 2025 Suomessa. - Anonyymi
"Nämä jälkenjääneet essonbaarin seniilit näkevät kaiken uuden uhkana elämäntavalleen."
Se hyvä juttu on tässä on se että näiden fossiilpolttiksiin tarrautuminen ei vähennä heidän bensalaskuaan.
Kun ajaa sähköllä niin se maksaa vain vähän. Täysin riippumatta siitä täällä kirjoittaa. - Anonyymi
"Mitä järkeä on rakentaa autoon sähkömoottori ja akut jos sillä ei voi oikeasti ajaa halvalla sähköllä?"
Sillä voi ajaa vähemmällä bensalla.- Anonyymi
Ratkaisevin parannus tapahtuu kaupunkiajossa. Itselataava hybridi-Toyota pudottaa kaupunkikulutuksen alle puoleen.
Edellinen saksalainen automaattivaihteinen autoni vei kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, mutta koriltaan suunnilleen samankokoinen hybridi-Toyota vain 4 - 4,5 l/100 km. Säästö on siis merkittävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratkaisevin parannus tapahtuu kaupunkiajossa. Itselataava hybridi-Toyota pudottaa kaupunkikulutuksen alle puoleen.
Edellinen saksalainen automaattivaihteinen autoni vei kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, mutta koriltaan suunnilleen samankokoinen hybridi-Toyota vain 4 - 4,5 l/100 km. Säästö on siis merkittävä.Olet seniili joka toistelee vanhoja höpinöitään. Tällä vuosituhannella pelkästään bensalla kulkeva rakkine on rahasyöppö.
Tuo 4,5 litraa satasella maksaa moninkertaisesti enemmän kuin sähköllä ajaminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratkaisevin parannus tapahtuu kaupunkiajossa. Itselataava hybridi-Toyota pudottaa kaupunkikulutuksen alle puoleen.
Edellinen saksalainen automaattivaihteinen autoni vei kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, mutta koriltaan suunnilleen samankokoinen hybridi-Toyota vain 4 - 4,5 l/100 km. Säästö on siis merkittävä.Edellinen vm 2005 tojotani kulutti 10 litraa/100km. ja nykyinen vm 2015 litranen tsi golffi 4,3 L/100km. Säästö on siis merkittävä. Täyshybridissä ei mitään järkeä rahjata painavia akkuja ja sähkömoottoreita mukana, kun pelkällä polttomoottorilla päästään yhtä pieneen kulutukseen.
https://moottori.fi/koeajo/koeajossa-uusi-kolmisylinterinen-volkswagen-golf/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellinen vm 2005 tojotani kulutti 10 litraa/100km. ja nykyinen vm 2015 litranen tsi golffi 4,3 L/100km. Säästö on siis merkittävä. Täyshybridissä ei mitään järkeä rahjata painavia akkuja ja sähkömoottoreita mukana, kun pelkällä polttomoottorilla päästään yhtä pieneen kulutukseen.
https://moottori.fi/koeajo/koeajossa-uusi-kolmisylinterinen-volkswagen-golf/Täyshybridin akut eivät paina paljoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyshybridin akut eivät paina paljoa.
Painaa ne kuitenkin useita kymmeniä kiloja. Jostain luin että n. 50kg. Ja sen lisäksi vielä hybridyksikkö. Tsi turbo painaa vain muutaman kilon.
Vm. 2020 Viistoperäinen corolla painaa yli 100kg enemmän kuin saman vuosimallinen Golffi. Ja silti Toyotan jarrullinen vetomassa vain 750kg kun Golffilla se on 1300kg.
Onnettomia leluautoja toijjotat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Painaa ne kuitenkin useita kymmeniä kiloja. Jostain luin että n. 50kg. Ja sen lisäksi vielä hybridyksikkö. Tsi turbo painaa vain muutaman kilon.
Vm. 2020 Viistoperäinen corolla painaa yli 100kg enemmän kuin saman vuosimallinen Golffi. Ja silti Toyotan jarrullinen vetomassa vain 750kg kun Golffilla se on 1300kg.
Onnettomia leluautoja toijjotat.Ja se automaatin irvikuva sitten 100kg siihen jakoääviallisen moottorin päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se automaatin irvikuva sitten 100kg siihen jakoääviallisen moottorin päälle.
Niin, mikä se on se automaatin irvikuva? Onko Golfissasi huono DSG-vaihteisto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mikä se on se automaatin irvikuva? Onko Golfissasi huono DSG-vaihteisto?
Ei ole huono vaihteisto kun on kestäny yli 200 000 km ilman suurempia remontteja. Normi huolloilla ja öljynvaihdoilla kestää vielä toiset 200 tkm. Toisin kuin cv-t pommit.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/15380629
https://www.opelclubfinland.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=279636&start=15 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole huono vaihteisto kun on kestäny yli 200 000 km ilman suurempia remontteja. Normi huolloilla ja öljynvaihdoilla kestää vielä toiset 200 tkm. Toisin kuin cv-t pommit.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/15380629
https://www.opelclubfinland.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=279636&start=15Olet ajellut pitkään kusiautolla - otan osaa.
- Anonyymi
Huomenna Trafi kertoo meille kaikille, miten suosittuja täyshybridiautot ovat.
- Anonyymi
Hyvinhän nämä täyshybridit käyvät kaupaksi Suomessa. Kenellekään ei lmeisesti ole epäselvää, mikä automerkki viisaita suomalaisia kiinnostaa.
1....TOYOTA YARIS CROSS............457....7,5
2....TOYOTA YARIS............................206....3,4
3....TOYOTA COROLLA...................237....3,9
4....TOYOTA RAV4.............................227....3,7
5....VOLVO XC60 ..............................136....2,2
6....SKODA ENYAQ...........................206....3,4
7....VOLKSWAGEN ID.4..................140....2,3
8....TESLA MOTORS MODEL Y....144....2,4
9....NISSAN QASHQAI.....................128....2,1
10...KIA CEED........................................73....1,2
Tuloshan on aivan selvä, joten turhat pulinat pois! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvinhän nämä täyshybridit käyvät kaupaksi Suomessa. Kenellekään ei lmeisesti ole epäselvää, mikä automerkki viisaita suomalaisia kiinnostaa.
1....TOYOTA YARIS CROSS............457....7,5
2....TOYOTA YARIS............................206....3,4
3....TOYOTA COROLLA...................237....3,9
4....TOYOTA RAV4.............................227....3,7
5....VOLVO XC60 ..............................136....2,2
6....SKODA ENYAQ...........................206....3,4
7....VOLKSWAGEN ID.4..................140....2,3
8....TESLA MOTORS MODEL Y....144....2,4
9....NISSAN QASHQAI.....................128....2,1
10...KIA CEED........................................73....1,2
Tuloshan on aivan selvä, joten turhat pulinat pois!Kansalaiset arvostavat eniten nykyaikaista helppokäyttöistä ja taloudellista hiilivetyautoa. Pelkästään siitä Toyotan suuri suosio johtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansalaiset arvostavat eniten nykyaikaista helppokäyttöistä ja taloudellista hiilivetyautoa. Pelkästään siitä Toyotan suuri suosio johtuu.
Ihmiset haluavat ostaa rahoillaan parhaan mahdollisen auton.
- Anonyymi
Täyshybridi on auto, jossa on sekä polttomoottori että sähkömoottori, jotka voivat liikuttaa autoa joko yhdessä tai erikseen. Akku latautuu itsestään ajon aikana moottorijarrutuksella ja polttomoottorin avulla, eikä sitä voi ladata ulkoisesta pistokkeesta. Täyshybridi pystyy ajamaan lyhyitä matkoja pelkällä sähköllä, erityisesti hitaassa kaupunkiajossa.
- Anonyymi
Hybridiauto painaa yleensä enemmän kuin pelkällä polttomoottorilla varustettu auto, koska siinä on lisäksi raskas ajoakku, joka voi painaa satoja kiloja. Tästä syystä moni hybridi ja sähköauto painaa selvästi yli 2 000 kiloa, kun taas monien polttomoottoriautojen paino jää tämän alle.
Hybridiauto: Painavampi, koska se sisältää polttomoottorin, vaihteiston, polttoainesäiliön ja lisäksi sähkömoottorin sekä suuren ja painavan ajoakun.
Polttomoottoriauto: Keveämpi, koska siinä on ainoastaan polttomoottori ja siihen liittyvät tarvikkeet. - Anonyymi
Toyota on alkanut käyttämään noista itselataavista tai täyshybrideistä nimitystä sähköistetty auto.
- Anonyymi
Autot ovat olleet jo sata vuotta sähköistettyjä. Valoista lähtien kaikki on vähitellen sähköistetty. Viimeisenä apumoottori (hybridi) ja ilmastointi lämpöpumppuineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autot ovat olleet jo sata vuotta sähköistettyjä. Valoista lähtien kaikki on vähitellen sähköistetty. Viimeisenä apumoottori (hybridi) ja ilmastointi lämpöpumppuineen.
Ja lopulta se polttiskin jätettiin pois ja ajetaan kokonaan sähköllä. Paitsi tietenkin Toyotalla, jolla 95% on Suomessa edelleen polttiksia. Viimeinen dinosaurus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lopulta se polttiskin jätettiin pois ja ajetaan kokonaan sähköllä. Paitsi tietenkin Toyotalla, jolla 95% on Suomessa edelleen polttiksia. Viimeinen dinosaurus.
Ihan tottahan sinä haastelet. Trafin marraskuun ensirekisteröintitilaston mukaan Toyota on Suomessa melkoinen dinosaurus.
1....TOYOTA YARIS CROSS............457....7,5
2....TOYOTA YARIS............................206....3,4
3....TOYOTA COROLLA...................237....3,9
4....TOYOTA RAV4.............................227....3,7
5....VOLVO XC60 ..............................136....2,2
6....SKODA ENYAQ...........................206....3,4
7....VOLKSWAGEN ID.4..................140....2,3
8....TESLA MOTORS MODEL Y....144....2,4
9....NISSAN QASHQAI.....................128....2,1
10...KIA CEED........................................73....1,2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tottahan sinä haastelet. Trafin marraskuun ensirekisteröintitilaston mukaan Toyota on Suomessa melkoinen dinosaurus.
1....TOYOTA YARIS CROSS............457....7,5
2....TOYOTA YARIS............................206....3,4
3....TOYOTA COROLLA...................237....3,9
4....TOYOTA RAV4.............................227....3,7
5....VOLVO XC60 ..............................136....2,2
6....SKODA ENYAQ...........................206....3,4
7....VOLKSWAGEN ID.4..................140....2,3
8....TESLA MOTORS MODEL Y....144....2,4
9....NISSAN QASHQAI.....................128....2,1
10...KIA CEED........................................73....1,2Mukava tuollaista luetteloa on katsella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukava tuollaista luetteloa on katsella.
Ihanaa katseltavaa. Ostajilla on sentään järki päässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa katseltavaa. Ostajilla on sentään järki päässä.
On sieltä lompakosta löytynyt rahaakin, koska on noin paljon kauppoja tehty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sieltä lompakosta löytynyt rahaakin, koska on noin paljon kauppoja tehty.
Toyotat ostetaan usein käteisellä, sillä rahat eivät ole kuluneet korjauksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2366587Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r524646Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1004441Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli74229Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s393723Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1173628Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan683606Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava233511SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha713283Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739532425