Suomalaiset vakuutusyhtiöt sanovat, etteivät sähköautot näy tilastoissa riskinä millään tavalla. Päinvastoin, dieselautoissa tilastojen mukaan paloriski on kolminkertainen sähköautoihin verrattuna.
Toisaalta kun polttomoottoriauto palaa, se tapahtuu lähes poikkeuksetta ajon aikana. Auto palaa tällöin myös lunastuskuntoon. Sähköautojen kohdalla keskimääräinen korvaussumma on muutama tuhat euroa.
Eli se palo ei polta koko autoa.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/80a363ef-d9d1-4dea-b4e7-38dbb98bc2bd
Sähköautojen paloista leviää vakuutusyhtiöiden mukaan täysin väärä käsitys
20
193
Vastaukset
- Anonyymi
Artikkelissa on virhe, dieselautojen paloriski on n. 80-kertainen sähköautoon verrattuna.
- Anonyymi
Hah hah haa... Edelleenkin aivoton sähköautofanaatikko toistaan tuon ikivanhan paskatutkimuksen valheita. Tuon jälkeen on monta kertaa todettu, että tuo "tutkimus" oli arvotonta paskaa ja luvut olivat pelkkää valetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah haa... Edelleenkin aivoton sähköautofanaatikko toistaan tuon ikivanhan paskatutkimuksen valheita. Tuon jälkeen on monta kertaa todettu, että tuo "tutkimus" oli arvotonta paskaa ja luvut olivat pelkkää valetta.
Lisään... Tuo kolminkertainen paloriski on uudempien tutkimusten tulos ja jopa se on todennäköisesti liioittelua. On täysin mahdollista, että sähköautot palavat aivan yhtä helposti kuin dieselautot. Tosin niiden sammuttaminen on kymmeniä kertoja vaikeampaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Tuo kolminkertainen paloriski on uudempien tutkimusten tulos ja jopa se on todennäköisesti liioittelua. On täysin mahdollista, että sähköautot palavat aivan yhtä helposti kuin dieselautot. Tosin niiden sammuttaminen on kymmeniä kertoja vaikeampaa.
Siinä on sinulla sitä kuvitelmaa, luuloa ja uskoa. Tiedoksi siitä ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah haa... Edelleenkin aivoton sähköautofanaatikko toistaan tuon ikivanhan paskatutkimuksen valheita. Tuon jälkeen on monta kertaa todettu, että tuo "tutkimus" oli arvotonta paskaa ja luvut olivat pelkkää valetta.
Olet täysin vapaa esittämään tilaston/tutkimuksen väitteesi tueksi.
Mutta tiedän jo etukäteen, että sitä on turha odottaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täysin vapaa esittämään tilaston/tutkimuksen väitteesi tueksi.
Mutta tiedän jo etukäteen, että sitä on turha odottaa.Tuon arvottoman paskatutkimuksen jälkeen on tehty kymmeniä tutkimuksia joissa lukemat ovat vuosi vuodelta pienentynyt. Teslakin käyttää tutkimusta jonka mukaan palojen määrä on kymmenkertainen ja Tesla tunnetusti valehtelun ammattilainen eikä edes Tesla väitä että ero on 80-kertainen. Tuo artikkelin mainitsema kolminkertainen riski on myös uudempi joten voimme rauhassa viimeinkin pyyhkiä persettä tuolla muutaman vuoden takaisella höpöhöpö-tutkimuksen tuloksilla.
Sähköautofanaatikot valitsevat tuon ikivanhan tutkimuksen, koska se on ainoa joka väittää tuollaista vaikka joka vuosi tulee tutkimuksia kumoaa tuon. Joten sähköautofanaatikot ovat pelkkä patologisia valehtelijoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon arvottoman paskatutkimuksen jälkeen on tehty kymmeniä tutkimuksia joissa lukemat ovat vuosi vuodelta pienentynyt. Teslakin käyttää tutkimusta jonka mukaan palojen määrä on kymmenkertainen ja Tesla tunnetusti valehtelun ammattilainen eikä edes Tesla väitä että ero on 80-kertainen. Tuo artikkelin mainitsema kolminkertainen riski on myös uudempi joten voimme rauhassa viimeinkin pyyhkiä persettä tuolla muutaman vuoden takaisella höpöhöpö-tutkimuksen tuloksilla.
Sähköautofanaatikot valitsevat tuon ikivanhan tutkimuksen, koska se on ainoa joka väittää tuollaista vaikka joka vuosi tulee tutkimuksia kumoaa tuon. Joten sähköautofanaatikot ovat pelkkä patologisia valehtelijoita.Eikä vieläkään tullut tutkimusta, en yllättynyt.
Sama persaukinen vinkuu kateuttaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon arvottoman paskatutkimuksen jälkeen on tehty kymmeniä tutkimuksia joissa lukemat ovat vuosi vuodelta pienentynyt. Teslakin käyttää tutkimusta jonka mukaan palojen määrä on kymmenkertainen ja Tesla tunnetusti valehtelun ammattilainen eikä edes Tesla väitä että ero on 80-kertainen. Tuo artikkelin mainitsema kolminkertainen riski on myös uudempi joten voimme rauhassa viimeinkin pyyhkiä persettä tuolla muutaman vuoden takaisella höpöhöpö-tutkimuksen tuloksilla.
Sähköautofanaatikot valitsevat tuon ikivanhan tutkimuksen, koska se on ainoa joka väittää tuollaista vaikka joka vuosi tulee tutkimuksia kumoaa tuon. Joten sähköautofanaatikot ovat pelkkä patologisia valehtelijoita.Helppo tutkimus polttisääliölle, joka rääkyy nuppi sinisenä. Tänään ollut harvinaisen hyvä päivä polttomoottoriautoille. "Vain" viisi palanut viimeisen vuorokauden aikana. ja sama tahti jatkuu varmaan huomenna. Rääkymistä maailamaan mahtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Tuo kolminkertainen paloriski on uudempien tutkimusten tulos ja jopa se on todennäköisesti liioittelua. On täysin mahdollista, että sähköautot palavat aivan yhtä helposti kuin dieselautot. Tosin niiden sammuttaminen on kymmeniä kertoja vaikeampaa.
Kyllä sen kommenteista näkee kuka ei halua uskoa TUTKITTUA TIETOA.
- Anonyymi
Nämä sähköautojen palot on nyt sitten lopullisesti valheiksi taputeltu. Akut eivät suostuneet syttymään edes suuressa pysäköintihallipalossa.
Sähköauton akku kestää lähellä olleen tulipalon hyvin, vaikka auto muutoin vaurioituisi kuumuudessa.
Tämä selvisi, kun Tampereen rajussa parkkihallipalossa tuhoutuneiden sähköautojen akkuja tutkittiin tarkemmin Akkuautossa Pirkkalassa.
Korjaamoinsinööri Niklas Pitkäkosken mukaan ainoa merkki rajusta palosta oli nokijälki akkujen päällä.
– Akkujen sisällä ei näkynyt merkkejä siitä, että ne olisivat olleet syttymässä tai edes tulipalossa osallisina.
https://yle.fi/a/74-20195447- Anonyymi
Sähköautosta se alkoi, ihan sama onko akku vai muu vikana.
- Anonyymi
Ai muka keskimääräinen vakuutus korvaus sähköautolle tonnin verran. Tuo on täysi vale sillä pikku pusu kiveen pohjaan maksaa aina vähintään 4-10 000€
- Anonyymi
Sinulla on varmaankin esittää jotain faktaa väitteesi tueksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on varmaankin esittää jotain faktaa väitteesi tueksi?
Repa sanoi tepoililla.
- Anonyymi
Muovin palasia niistä irtoaa, paloina, pitkin teitä.
- Anonyymi
Matemaattinen totuus tuotettujen vahinko korvausten määrään , sähköauton maksettujen vakuutusmaksujen ja paloista maksettujen korvausten suhde on salaista tietoa .
- Anonyymi
Mikä tuollainen älytön väite on?
- Anonyymi
Tämän vuorokauden aikana palanut 6 polttomoottoriautoa. Polvijärvellä yksi. "Omistajan nopea toiminta pelasti"......sai palavan rotiskonsa käyntiin ja pois talonsa vierestä.
Saisiko polttisautojen paloista koottua sellaisen kulkuneuvon, joka ei olisi niin paloherkkä.
Ps.
Oli siinä äijällä pahempi pipi lähellä. - Anonyymi
Polttomoottoriauton tulipaloriski yli 60 kertaa suurempi kuin sähköauton.
Sataatuhatta myytyä polttomoottoriauto kohti syttyy 1529,9 tulipaloa
Vastaava luku sähköautojen kohdalla on 25,1
https://www.autoweek.com/news/a38225037/how-much-you-should-worry-about… - Anonyymi
Tätä ketjua ei jätetä eikä unohdeta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2254117Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112603Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382325Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te981327- 481159
- 751047
- 59923
- 45906
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58901