Tarkoitetaanko ehkä on psyykksesti sairas tai jotain sellaista?
Matt. 5:3
"Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Hengellisesti köyhät ovat autuaita!
4
55
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Jumala on ainojastaan rikas hengellisesti?
Miksi?
Siksi.
Jumala varoittaa olemasta henkilö, joka aattelee olevansa itsessään jotain riittävää, kuten talouvellisesti rikas menestyjällisyys, joka selvii ittenäisesti läpi elämänsä, eikä tarvii Jumalaa avukseensa.
Ihminen on itsessäänsä aina rutiköyhä, poikkeuksetta. Monijas aattelee ittepetoksellisest olevansa rikas,jos on vaikka fyhveetä sen verran että heikoinpija hirvittee, mutta oikejasti kaikki ihmiset ovat köyhiksii. Köyhä ihminen on autuas, sillä hän pelastuu, joten kysymys on uuvestisyntyneestä , pyhästä, kristitystä. Hänellä voi olla omaisuutta miljoonalla eurolla, mutta se ei tee hänestä rikasta, vaan Jeesus tekee hänet autuaaksi, omistuksistaan tai muista saavutelmistaan ylpeilemätöntä ihmistä, sillä heillä on ymmärrys Jeesuksesta, kuinka tarvitsevaisija olemmekaan häneksestä pelastaujaksemme, se muokkaallisoi kristityistä hissuksisuujes nöyrähtäväisii, kiitollisteisii, korvijaans Jumalan neuvokseille kääntäväisille, rauhas ja helpotukses, esiautuuksisuujes luottamukses Jumalan tämänkin autuuslupauksen toteutumuksen aijan paremmanpuolisuustoteutuvaisuujen oottavaisuujes, vaikka tavataan sanoakin, että olisimme sen autuuven jo saaneet osaksemme. Kuka sen mitenkin älyllisöi. Itse oon realisointiorijentoinen täs suhtees, koska mun autuuvest puuttuu aika lailla ollaksein just nyt autuullisoitunut.
Kun mä oon uuves ekaksessa ylösnousemukses saajus ruumiis niin silloon mä sen sanon kutakuinkillisesti jos muistallisoin : " Oon autuvas se miekiin nytte."
Selef Urge - AnonyymiUUSI
Hei, luetaanko sitä kohtaa hieman laajemmin:
1 Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
2 Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:
3 "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
4 Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
5 Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
6 Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
7 Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
Minä olen ymmärtänyt tuosta asiasta siten, että jos ja kun uskova tuntee itsensä Hengellisesti köyhäksi, voi Jumala häntä siunata.
Jotta jos uskova onkin ns. omavanhurskas eli kuvittelee itsessään olevansa jo rikas, niin hän jää ilman.
Tässä lisää aiheesta:
20 Ja hän nosti silmänsä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Autuaita olette te, köyhät, sillä teidän on Jumalan valtakunta.
21 Autuaita te, jotka nyt isoatte, sillä teidät ravitaan! Autuaita te, jotka nyt itkette, sillä te saatte nauraa!
22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
23 Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.
24 Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!
25 Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!
26 Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.
27 Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
Se vielä, että kun Jumala todella riisuu lapsensa kaikista harhakuvitelmista oman "hyvyytensä" sun muun kyvykkyytensä luulotteluista, niin silloin käy näin, eli on saatu vihdoin silmävoidetta, jonka kautta oma viheliäisyys on paljastunut kaikessa kauheudesssaan:
15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Eli ensin siis riisuminen vääristä kuvitelmista itsensä suhteen ja vasta sitten voidaan todella pukea, mutta jos siis yhä vain kuvittelee itsestään liikoja, jää ilman:
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
Monella täälläkin on tuo väärä sydämen asenne, eli "Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse ", joka estää siis uuden oppimisen ja Herran Sanan lisääntymisen uskovassa.
Siis ei edes lähdetä tutkimaan Raamatusta sitä, mitä toinen on jakanut, sillä sen estää "MINÄ tiedän jo" asennevamma.
Ja moni siis kuvittelee olevansa opettaja, jopa Opettaja itse, eikä ole se oikea sydämen asenne, että "minä olen ja pysyn aina oppilaana".
Kyse on siis sydämen asenteesta, eli oletko siis "köyhä", joka jo tietää sen, ettei itsessään ole yhtään mitään, vaan tarvitsee kipeästi Herraa kaiken aikaa ja kaikkeen ?
Vai jo muka rikas, joka yhä kuvittelee itsestään ihan liikoja ja siten porskuttaa lihallisuudessaan vain eteenpäin. - AnonyymiUUSI
Vajaamieliset selittämässä Raamattua. Sitä se tarkoittaa.
- AnonyymiUUSI
Tässä yksi hyvä esimerkki "rikkaasta", jonka oma sydämen asenne näkyy ja kuluu ja on tätä samaa, kuin tälläkin itseensä luottavalla fariseuksella:
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Eli ihan sama asia, joka kerrotaan tuossa jakeessa 9 .
Liian suuret kuvitelmat omasta hyvyydestään ja pyhyydestään.
Publikaanilla taas ei ollut samaa ongelmaa.
Ja Herran oma todistus kertoo paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1132332Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from341912Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen281872- 1021856
Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276481855Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la571142- 1101046
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei20923- 54870
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110847