Mitä tämä oikein on? Selittäkää.
En tiedä yhtäkään ihmistä, uskossa olevaakaan, joka olisi pystynyt kieltämään seksuaalisuutensa ja lopettamaan sen ennen vanhuuttaan.
Onko varmaa, että haureus on syntiä?
25
175
Vastaukset
- Anonyymi
Seksi on luonnollista mutta uskovaisuus itse hankittu ongelma. Tosin ympäristö altistaa tuollekin sairaudelle.
Raamatussa ei ole sanaa
seksi.
Raamattu ilmoittaa meille
Rakkauden.
Rakkaus on luonnollista.
Haureus ei.
- Anonyymi
Ei seksuaalisuus ole haureutta.
Sen sijaan seksuaalisen tyydytyksen kieltäminen puolisoltaan on.
Raamattu kehoittaa rakastamaan toisiamme. Siihen liittyy myös vastapuolen seksuaalisen kaipuun ja hellyyden kaipuun tyydyttäminen.
Yksinäisilläkin on lupa osoittaa hellyyttä toisilleen. Haureus on oman nautinnon hankkimista toisten kustannuksella.- AnonyymiUUSI
Seurakunnassamme on naisia joilla on kova hellyyden kaipuu vaikka ovat naimisissa. Aviomiehet eivät halua taikka pysty tyydyttämään heidän kaipuutaan. Onko syntiä auttaa näitä naisia saamaan tyydytyksen kaipuuseensa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Seurakunnassamme on naisia joilla on kova hellyyden kaipuu vaikka ovat naimisissa. Aviomiehet eivät halua taikka pysty tyydyttämään heidän kaipuutaan. Onko syntiä auttaa näitä naisia saamaan tyydytyksen kaipuuseensa.
On kyllä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On kyllä
Vai on se syntiä voi harmi, sitä on niin vaikea katsoa kun näkee todellista kaipuuta eikä voi auttaa. Saatan pian langeta syntiin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
taas tymäpää kirjoittaa ateistisena mielikuviaan, aivan kuin ne olisi tosia.
Ei pidä sekoittaa päätään ja puheitaan omiin mieltymyksiin.
Ei kaikki ole sinunlaisiasi.
- Anonyymi
Haureutta voi olla myös viehättymistä muuhun kuin omaan herkkupeppuun.
Vaikka aviopuolisot ei Paavalin mukaan itse hallitse kehoaan, vaan se toisen vallassa tasapuolisesti.
Jos se ei miellytä, Paavalin voi lytätä.- Anonyymi
Paavali taisi tykätä nuoresta Timoteus-pojasta.
Ap. t. 16:3
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paavalihan opetti, että ympärileikkaus ei kuulu enää Juutalaisille. Kovin oli kiero tyyppi. Yritti houkutella Juutalaisia syntiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paavalihan opetti, että ympärileikkaus ei kuulu enää Juutalaisille. Kovin oli kiero tyyppi. Yritti houkutella Juutalaisia syntiin.1. Moos. 17:12
Kahdeksantena päivänä syntymästä ympärileikattakoon jokainen poikalapsi sukupolvesta toiseen. Ympärileikattakoon kaikki talossasi syntyneet orjat samoin kuin heimoosi kuulumattomat orjat, jotka itsellesi ostat,13 siis jokainen talossasi syntynyt tai rahalla ostamasi orja. Näin te kannatte ruumiissanne merkkiä siitä, että minun tekemäni liitto on ikuinen.
14 Mutta jokainen ympärileikkaamaton poistettakoon kansansa parista. Hän on rikkonut liiton." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalihan opetti, että ympärileikkaus ei kuulu enää Juutalaisille. Kovin oli kiero tyyppi. Yritti houkutella Juutalaisia syntiin.Tässä taas kerran näkyy vain todella heikko Raamatun tuntemus ja perehtyminen asioihin sitä kautta.
Tutkisit edes hieman enemmän sitä Raamattuasi, niin ei tarvitsisi sinunkaan levittää tälläisiä valheita. - AnonyymiUUSI
Sinä et edes tajua - sitä haureellisuutte- Raamatusta. Ilmestyskirja kertoo juuri sinulle, että epäjumalanpalvelusi on haureutta ja olet Yljällesi uskoton ja siksi makaamisesi luciferin pedissä tekee sinusta sille nuppisiherkkupepun, että voi aivosi siittää - mistä puhutkin.
Päänuppisi häpy on auki ja et ole uskollinen, siksi kuolet synteihisi..
*Siitä on sinun haureutesi kotoisin. pitää osata lukea- mitä haureus on ja sitä opettaa luomistyö, eli uskollisuutta.... jos se ei nupissasi kohise ollenkaan.
Oma haureutesi on siis pakanuus ja epäjumalanpalvelus...
- Anonyymi
Onko haureus siis sallittua?
- Anonyymi
Kaikki himoitseminen on syntiä.
Jos tällä alueella on ongelmia, on syytä pyytää Herralta apua vapautumiseen.
- Anonyymi
1Moos.17:14 Ja jonka esinahallisen miehenpuolen esinahan liha ei ympärileikata, se sielu pitää hukutettaman kansastansa: hän on minun liittoni rikkonut. Biblia (1776)
- Anonyymi
Uudessa liitossa ei syntiä mitata tai määritellä minkään kirjoituksen tai lain mukaan, vaan sen mukaan elääkö ihminen Herran Hengen vallassa ja toteuttaako siten Jeesuksen uskoa. Kirjoitusten mukaan vain näkee sen mistä tunnistaa Hengen, mitkä ovat lihallisia henkiä, harhaoppisia henkiä, eksyttäviä henkiä, uskonnollisia henkiä ja niin voi erotella syntejä. Ei sen mukaan miten kukin viilaa lain kirjainta omien himojensa mukaan.
- Anonyymi
Job.31:1 Minä olen tehnyt liiton silmäini kanssa, etten minä katsoisi neitseen päälle. Matt.5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo vaimon päälle himoitaksensa häntä, hän teki jo huorin hänen kanssansa sydämessänsä. Biblia (1776)
- Anonyymi
On kaksi vaihtoehtoa välttää kadotuksen kuilu: Mennä avioliittoon, jossa seksuaaliset tarpeet tyydyttyvät puolison kanssa, tai lopettaa seksuaalisuuden harjoittaminen.
- AnonyymiUUSI
Kykenetkö sinä itse siis täydelliseen synnittömyyteen ?
Et esim. valehtele koskaan ym ym ?
- Anonyymi
Apostoli Paavali syntiluettolassa ensimmäisenä mainitsee haureuden.
Ja toisessa paikassa vielä että hän tekee omaa ruumista vastaan. - AnonyymiUUSI
Kaikilla ei ole yhtä suuret seksuaaliset tarpeet. Raamattu neuvoo hyvään elämään. Se joka pystyy pidättäytymään pidättäytyy ja se joka ei, menee naimisiin. Lankeemukset voi saada anteeksi ja homot eivät voi mennä naimisiin, mutta voivat tarpeen vaatiessa elää parisuhteessa armosta, jos uskovia ja tunnustavat Jumalalle asian. Maailmaan ei tarvitse puuttua. Ensisijaisesti homo kieltää vääristyneet tarpeensa ja elää yksin selibaatissa tai ystävyyssuhteessa ilman seksiä.
- AnonyymiUUSI
Ohjeet Raamatusta vai omasta päästä?
- AnonyymiUUSI
Ei-helluntailainen kommentti:
Haureus-sanan erilaisia tulkintoja
- seksi sellaisten välillä, jotka eivät ole naimisissa keskenään,
- irtosuhteet, sitoutumattomien seksi
- kaikenlainen väärä seksi,
- symbolisesti, epäjumalat, varsinkin Israelin historiassa Vanhassa testamentissa.
https://biblehub.com/greek/4202.htm
https://biblehub.com/multi/1_corinthians/7-2.htm
. - AnonyymiUUSI
On näillä toinen toistaan hurskaammilla ongelma jotta kun naitattaa niin saako naida🤣
- AnonyymiUUSI
Ihminen voi elää pyhää elämää, puhdasta elämää, jos on uskossa ja uudestisyntynyt. Olen ollut uskossa 49 vuotta. Rehellisyyden nimessä voin sanoa, että nuorena uskovana minulla oli kolmen viikon lankeemus. Eräs tuli minun elämääni valheen kautta ja lankesin, petokseen. Kävin silloinkin kokouksissa ja kerroin tilanteestani. Sitten eräässä telttakokouksessa sain taivaasta sellaisen Hengen sateen, että koin: "Voi hyvä ihme! , onko minulla ollut tallainen ilo!" Lankeemuksen aika oli kamala. Normaalisti Pyhä Henki iloitsee minussa. Silloin oli sydämessä suru. Oli kauniita, kesäisiä päiviä, ja minä olin surullinen, en kyennyt iloitsemaan niistä. Kun selvisin koko asiasta ja se jäi taakse, sen jälkeen olen elänyt voitto-elämää. Tottakai kiusauksia on ollut, mutta tiesin, että synti ei anna mitään hyvää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki2073556Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen133246Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä632499Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman92145Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling411960Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.61868Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue401698- 901581
- 721143
- 741120