Jumalasta sanotaan, että se on henkiolento, joka ei vaikuta fyysiseen todellisuuteen. Havaitsemamme todellisuus kiertää aurinkoa 107 000 kilometrin tuntivauhtia. Aurinkokunta kiertää linnunradan keskustaa noin 700 000 km/h ja linnunrata liikkuu avaruudessa 2,2 milj. km/h. Koska Jumala on henkiolento, sen pitää sovittaa vauhtinsa kaikkiin näihin nopeuksiin, jotta pysyisi vuohipaimenten keskellä Lähi-idässä.
Jumalasta ei ole kuitenkaan yhtään ainutta havaintoa sen jälkeen kun ihminen on alkanut vakavammin ja rationaalisemmin tarkkailla ympäristöään. Jumala on kerta kaikkiaan kadonnut kuin pieru Saharaan. En usko, että Jumala on enää Saharassa vaan hänen otteensa herpaantui jossain välissä ja nyt reppana ajelehtii avaruuden pimeydessä tuhansien valovuosien päässä. Ehkäpä Jumala kyllästyy siellä yksinäisyyteen ja alkaa taas luoda.
Jumala on kadottanut maapallon
21
156
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala ilmestyi dokukenttiteos Raamatun mukaan muinoin palavana pensaana. Kuka tahansa palaisi moisessa touhussa karrelle. Turha siis odotella Jumalaa edes kirkkoihin ns. jumalanpalvelusten aikaan.
- Anonyymi
musta aukko nielaisi jumalan 🤣
- Anonyymi
Universumissa on 2000 miljardia galaksi. Kussakin galaksissa satoja miljardeja tähtiä. Havaintojen mukaan tähtiä kiertää keskimäärin yli yksi planeetta.
Näin planeettojen määrä on luku, jossa on ainakin 25 merkitsevää numeroa. Äkkiäkös yksi maapallo tuohon määrään hukkuu. - Anonyymi
Täällä joka aamu Jumala käy siunaamassa uuden päivän.
- Anonyymi
Miksei se kommentoi mitään? Hiippailee näkymättömissä kuin olematon nurkissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei se kommentoi mitään? Hiippailee näkymättömissä kuin olematon nurkissa.
Kyllä hän minulle juttelee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jutteleeko ihan ääniaalloilla vai miten fysikaalisessa todellisuudessa havaitsematon henkiolento sinulle juttelee? Ettei vain Jumala ole aivojesi tuottamaa harhaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala kertoi juuri minulle, että olet Saatanan eksyttämä vääräuskoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jutteleeko ihan ääniaalloilla vai miten fysikaalisessa todellisuudessa havaitsematon henkiolento sinulle juttelee? Ettei vain Jumala ole aivojesi tuottamaa harhaa?
Jumala aivojen harhana?
Tämä on klassinen kysymys: onko uskonnollinen kokemus todellista vai aivojen tuottamaa?
• Neurotieteessä on havaittu, että mystiset kokemukset liittyvät usein aivojen tietyille alueille, kuten ohimolohkoon.
• Filosofisesti voidaan sanoa: jos kokemus on aivojen tuottama, se ei välttämättä tee siitä merkityksetöntä. Kaikki kokemukset – rakkaus, kauneus, kipu – ovat aivojen välittämiä.
• Teologisesti taas monet uskovat, että Jumala käyttää juuri ihmisen tietoisuutta ja aivoja välineenä puhutakseen. Eli "harha" ja "ilmoitus" voivat näyttää samalta ulkoisesti, mutta merkitys riippuu tulkinnasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä hän minulle juttelee"
Ihanko mukavia? Oikein vitsiä vääntää.
Samasta syystä vissiin jotkut naureskelevat itsekseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä hän minulle juttelee"
Ihanko mukavia? Oikein vitsiä vääntää.
Samasta syystä vissiin jotkut naureskelevat itsekseen.Juu aikamoinen vitsien kertoja, vaikuttaa savolaiselta.
- Anonyymi
Linnunrata liikkuu siis 611 kilometriä sekunnissa avaruudessa. Toisaalta tuo on osoitus Jumalan suuruudesta.
- AnonyymiUUSI
Suhteessa mihin tuo liike on mitattu?
- AnonyymiUUSI
"oisaalta tuo on osoitus Jumalan suuruudesta."
Toisaalta kun Jumala ei henkiolentona vuorovaikuta linnunrataan ja avaruuteen millään lailla niin Jumala kutistuu uskovaisen päässä olevaksi deluusioksi.
"Suhteessa mihin tuo liike on mitattu?"
Taustasäteilyyn.
- AnonyymiUUSI
Onko Jumala siis niin kaikkivoipa jotta voi tehdä itsemurhan?
Miksei muka olisi, ja juuri näin on todennäköisesti käynytkin, sillä lupasihan Jeesus tulla takaisin Maan päälle vielä osan kuulijoistaan eläessä, eikä miestä ole näkynyt ei kuulunut. - AnonyymiUUSI
"Jumalasta sanotaan, että se on henkiolento, joka ei vaikuta fyysiseen todellisuuteen."
Miksi uskovaiset sitten väittävät, että vaikuttaa fyysiseen todellisuuteen?
Toisaalta jos ei vaikuta, miten olisi voinut luoda maailmankaikkeuden? - AnonyymiUUSI
Oletko aikuisten oikeesti tosissasi että tupsahdit tänne täydellisesti räätälöityyn todellisuuteen yks kaks tuhjyydestä. Ja että tämän kaiken piiruntarkasti räätälöidyn jälkeen katoat tyhjyyteen? Siis ihan oikeastikko kyseenalaistat kaiken näkyvän ja sitä myöten myös itsesi. Nipistä kinttuasi? Oletko elävä,jos olet ,niin sinäkö itse itsesi eläväksi teit? Jos et niin mikäkötai kukako? Tuhkastako kaikki syntyi,ja mistä se tuhka syntyi? Mitään niin typerää ei ole kuin ateismi,mutta ei se mitään .viisaatkin on ollut ateisteja aikoinaan. Oppia ikä/triljoonat elämät/ kaikki 🤷♀️
- AnonyymiUUSI
Luulenpa että ateistit pelkää ja siksi kyseenalaistaa,muutenhan se olisi järjetöntä. Kokonainen maailmankaikkeus kaikkine täydellisine moniin toimintoihin erikoistuneineen ötököineen,puut jotka kommunikoi juurineen ,happi/hiilidioksidi,kaikki hienosti ja tarkasti täysin käsittämätön yhtälö,maailman kaikkeus,syntynyt tyhjästä! Mitä te ateistit pelkäätte? 🤷♀️
- AnonyymiUUSI
"Oletko aikuisten oikeesti tosissasi että tupsahdit tänne täydellisesti räätälöityyn todellisuuteen yks kaks tuhjyydestä."
Miten niin yks kaks? Elämää on ollut jo 3,5 miljardia vuotta maapallolla. Kyllä siinä ajassa voi kehittyä jopa tietoisuus.
"Ja että tämän kaiken piiruntarkasti räätälöidyn jälkeen katoat tyhjyyteen?"
Tämä väite on mainio osoitus uskovaisen omahyväisyydestä ja itsekeskeisyydestä. Todellisuudessa sinua ei ole piiruntarkasti räätälöity vaan olet pelkkä geeninkantoteline 3,5 miljardin vuoden evoluutiossa.
"Siis ihan oikeastikko kyseenalaistat kaiken näkyvän ja sitä myöten myös itsesi. Nipistä kinttuasi?"
Ei kai kukaan kyseenalaista näkemäänsä. Vain sen, että sen olisi luonut pronssikautinen vuohipaimenjumala.
"Oletko elävä,jos olet ,niin sinäkö itse itsesi eläväksi teit?"
Ei vaan perusvuorovaikutukset, joista seuraa kemia ja josta seuraa biologia, josta seuraa elämä ja josta lopulta seuraa tietoisuus.
" Tuhkastako kaikki syntyi,ja mistä se tuhka syntyi?"
No ei. Genesiksen savesta leipominen on lapsellinen vuohipaimensatu. Ei elämä synny tuhkasta tai savesta.
"Mitään niin typerää ei ole kuin ateismi,mutta ei se mitään ."
Mitään niin tyhmää ei ole kuin kehitysvammaiset modernit ihmiset uskovat pronssikautisten vuohipaimenten myytteihin. - AnonyymiUUSI
"Oletko aikuisten oikeesti tosissasi että tupsahdit tänne täydellisesti räätälöityyn todellisuuteen yks kaks tuhjyydestä."
Et sinä enkä minä tänne mistään tyhjyydestä ole yks kaks tupsahtanut.
Tarkempia yksityiskohtia voit kysyä äidiltäsi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä enkä minä tänne mistään tyhjyydestä ole yks kaks tupsahtanut.
Tarkempia yksityiskohtia voit kysyä äidiltäsi.Minä ajattelin samaa. En todellakaan ole "tupsahtanut" tyhjyydestä. Äitini synnytti minut.
Eikä ihmiskuntakaan ole "tupsahtanut" tyhjyydestä.
Ovatko uskovaiset oikeasti näin typeriä vai esittävätkö tyhmää? Vai trollaavatko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot19017587Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss4810091Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?1686222Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman463240Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.232939Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.342901"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita592731Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling882690- 1401942
Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen521941