💵💵💵💵💵💵💵💵💵💵💵💵💵💵💵💵💵💵💵
Siis jos ei halua tyytyä polttiksiin ja tuhlata rahojaan polttoaineisiin vaan saada rahalla autoa alle.
Opel Corsaa, Fiatia, joku MG, Nissan Leafia ja Peugeotia nykyaikaisella moottorilla.
Jos budjetti on pienempi, niin kyllä valikoima on onneton. Se on kuulkaas nykyään 90 000 mummonmarkkaa naurettavan pieni summa käytettyä autoa ostettaessa.
Kyllä se vain on niin, että nykyään ei saa järkevää käytettyä autoa alle 15 000 eurolla.
27
232
Vastaukset
- Anonyymi
Totta turiset.
Maksoin omastani 17 tuhatta 8 vuotta sitten. Pikkuauto mutta hyvä kuin mikä. Olen tullut siihen tulokseen että jos ostan alle 10k auton koska olen pihi niin se on polttis mutta jos yli niin silloin se on sähkö. Silloin ei oikein ollut muita käyttövoimia ja tämä oli polttoainetaloudellisin auto jonka löysin.
Corsa, Leaf tai Peugeot sopii minulle oikein hyvin ja saa "halvalla".
Corsan hinnat lähtee siitä 14-15 tuhannesta. Sillä saa jo -22 mallisen 50 tuhatta ajetun.
Ei tulisi enää mielenkään maksaa tuollaista summaa pottiksesta koska siihen osarin päälle tulee vielä polttoaineet. Ja osarillahan köyhä kansa ostaa. Samalla logiikalla ostin pienen auton pienellä motilla enkä enää isolla moottorilla olevaa suurta autoa.
Mutta ajan nykyisellä niin kauan kuin se toimii ja pelkään että menee vielä jokusen vuoden kun olen pitänyt hyvää huolta.- Anonyymi
Järkevän auton saa tuolla rahalla . Järkevää sähköautoa ei saa . Kai tajuat eron ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkevän auton saa tuolla rahalla . Järkevää sähköautoa ei saa . Kai tajuat eron ?
Saa aivan varmasti. Polttisterot ei ymmärrä kun Rane tepoililla sanoi toista.
- Anonyymi
Omasta ford focuksesta vuodelta 99 maksoin 2400€ pari vikaa tuli korjattua ja varmuudeksi ruostesuojasin takakaaret. leppoisaa menoa ollut.
- Anonyymi
Joo polttiksen saa lopulta maksaa kahteen kertaan eli toinen raha menee tankkaamisiin.
- Anonyymi
Näin on jos ajaa paljon ja kulutus on enemmän kuin 5 litraa sadalle.
Itselläni menee sellaiset 150 euroa bensaan kuussa. Tuon rahan voisi laittaa sähköauton osariin.
Eli polttista ei enää tule kun vanha hajoaa.
Mutta ei tuo kulu ole mitään. Monet työkaverini maksaa pelkästä työmatkasta paljon enemmän.
Tässä yksi esimerkki.
Edestakainen matka kuukaudessa 2600km. Oivoi. Vanha auto jossa kulutus 7 litraa sadalla. Tämäkin on alakanttiin. Bensa maksaa 1,8 euroa litra.
327,60€ kuukaudessa. Ja tämäkin on pelkkää unelmaa. Muut ajot päälle niin 400 paukkuu. En maksaisi ikinä tuollaista summaa polttoaineesta vaan ostaisin heti käytetyn sähköauton. Tuolla rahalla maksaa osamaksua pois.
Sama matka maksaa sähköautolla 30 euroa.
https://teslasuomi.fi/bensalaskuri/
https://blogi.rintajouppi.fi/sahkoauton-kulutuslaskuri-laske-helposti-kulut-laskurillamme
Nyt kun oikein kirjoitin nämä ylös niin aloin vakavasti miettiä sähköautoa jo nyt. Ehkä se on heipat vanhalle autolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on jos ajaa paljon ja kulutus on enemmän kuin 5 litraa sadalle.
Itselläni menee sellaiset 150 euroa bensaan kuussa. Tuon rahan voisi laittaa sähköauton osariin.
Eli polttista ei enää tule kun vanha hajoaa.
Mutta ei tuo kulu ole mitään. Monet työkaverini maksaa pelkästä työmatkasta paljon enemmän.
Tässä yksi esimerkki.
Edestakainen matka kuukaudessa 2600km. Oivoi. Vanha auto jossa kulutus 7 litraa sadalla. Tämäkin on alakanttiin. Bensa maksaa 1,8 euroa litra.
327,60€ kuukaudessa. Ja tämäkin on pelkkää unelmaa. Muut ajot päälle niin 400 paukkuu. En maksaisi ikinä tuollaista summaa polttoaineesta vaan ostaisin heti käytetyn sähköauton. Tuolla rahalla maksaa osamaksua pois.
Sama matka maksaa sähköautolla 30 euroa.
https://teslasuomi.fi/bensalaskuri/
https://blogi.rintajouppi.fi/sahkoauton-kulutuslaskuri-laske-helposti-kulut-laskurillamme
Nyt kun oikein kirjoitin nämä ylös niin aloin vakavasti miettiä sähköautoa jo nyt. Ehkä se on heipat vanhalle autolle.Joo paljon ajavalle nykyaikainen auto ja vähän ajava pärjää polttomoottoriaikakauden pöristimellä.
- Anonyymi
Joo vuodessa menee se liki 600€ pensaan. Sehän on jo kk sähköauton osari.
- Anonyymi
ja kalliit vakuutukset päälle...taitaa nekin nousta lisää kun ovat pirun kalliita nuo sähköautot korjata tai lunastaa vakuutusyhtiölle--
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja kalliit vakuutukset päälle...taitaa nekin nousta lisää kun ovat pirun kalliita nuo sähköautot korjata tai lunastaa vakuutusyhtiölle--
Kannattaa tutustua faktoihin eikä luulla totuuksiksi niitä mitä Rape sanoo tepoililla tai mitä pienessä mielessä liikkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa tutustua faktoihin eikä luulla totuuksiksi niitä mitä Rape sanoo tepoililla tai mitä pienessä mielessä liikkuu.
justiin..ottakaa selvää .täyskasko on melkein pakko olla..?
- Anonyymi
hyvällä bensa-autolla ajaa kohtuu huolloilla sen auton käyttöiän loppuun. Sähkö- ja hybridillä akun joutuu uusiin viimeistään 10 v päästä ja se maksaa toimivan auton hinnan (+ muut kallit korjaukset sinä aikana). Itse luulin et nyt loppuu auton huoltaminen koska eihän sähkölaitteet juuri kaipaa huoltoa. Toisin kävi.
- Anonyymi
Parillakympillä saa jo, tosin km-lukema voi olla 150 - Grand.
- Anonyymi
Auto, tuo pyhä lehmä.. Hallelujaa!
Vain idiootit tekee velkaa 30-60t autoa varten, sillä harvalla on lyödä setelitukkoa käteen. Sitten maksaa huikeita pakkovakuutuksia, kun omistaja on rahoitusyhtiö.
Itse olen ikäni pärjännyt muutaman tonnin autoilla, edellinen oli n 15 v, nykynen jo yli 3. Ei niitä montaa ole ollut, kun jokaisella ajanut +10v. Yksikään ei ole mennyt paaliin vaan myyty pois.
Mulle auto on käyttötavara, jolla pääsee paikasta toiseeb, ei mikään Jumala.
Huonon itsetunnon omaavat ressukat pullistelee autoillaan. Eipä mulla muuta- Anonyymi
Miten sinä tiedät että joku joka osaa 60ke auton ostaa sen vain saadakseen sinut kateelliseksi?
Se kateus on vain sinun korvien välissä ja kertoo SINUN huonosta itsetunnosta.
Siitä kertoo se että toisten autot aiheuttaa sinussa tuollaisen reaktion.
- Anonyymi
Täällä taas joku huutelee kovaa kuinka ajaa jollain tonnin pommilla. Kannattaa ajatella mitä tapahtuu kun ajaa sillä tonnin pommilla hirvikolarin tai tai joku tulee eteen yllättäen. Voi olla että sitä miettii autovalintaansa uudelleen pyörätuolissa.
Kaikista kamalinta on kun vanhemmat tunkee lapsensa johonkin ikivanhaan romuun. Ei yhtään ajatella lapsen parasta siinä kohtaa. Ottaisin huostaan jos saisin päättää. Jos on varaa ajaa tonnin autolla niin on varaa muutaman vuoden vanhaan käytettyyn.
Tonnin auto kuluttaa paljon ja siihen menee korjauksiin rahaa aivan tolkuton määrä vaikka ei sitä nämä tonnin pommit myönnäkään.
Moni sukulainen tai tuttava ajelee tuollaisella romulla ja aina ne on korjattavana. Eräällä meni vuoden sisällä joka kuukausi jokunen kymppi tai jopa jokunen satanen. Mutta kun oli HALPA. On vitun halpa. Itse ostin uudemman auton kun nämä parin tonnin romut tuli kalliiksi ja olen suorastaan säästänyt rahaa siinä.- Anonyymi
hah..kyllä sähköauton omistajallekkin maistuu viina... voihan olla että tonnin pommilla ajava ei juo viinaa ollenkaan eikä rasvaisia ruokia..kun läski sähköautolla ajava hukkuu rasvaan ja kuolee maksakiroosioon ja haima posahtaa..
- Anonyymi
vasta alkusoittoa..odottakaapa kun ei ole muuta markkinoilla kuin käytettyjä sähköautoja...sekin aika tulee vielä..
- Anonyymi
Se on hyvä juttu se. Nyt myydään paljon "laatuautoja" joilla on ajettu puoli miljoonaa ja valitettavasti toisilla on varaa vain näihin. Mieluummin ajan 20 vuoden päästä käytetyllä sähköautolla kuin loppuun ajetulla polttomoottorilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on hyvä juttu se. Nyt myydään paljon "laatuautoja" joilla on ajettu puoli miljoonaa ja valitettavasti toisilla on varaa vain näihin. Mieluummin ajan 20 vuoden päästä käytetyllä sähköautolla kuin loppuun ajetulla polttomoottorilla.
hah,,puoli miljoonaa..puristimeen joutaa...
- Anonyymi
Itse olen miettinyt mitä liikkuu niiden päässä jotka edelleen jostain kumman syystä seikkailevat liikenteessä jollain 1,5 tonnin muovikipolla. Ymmärtävätkö he ollenkaan minkälaista jälkeä syntyy, kun nykyaikainen 3-tonin SUV posauttaa muovikipon yli??
Itse asiassa on aika itsekästä ajella kipoilla ja samalla nostaa kanssa-autoilijoiden riskiä joutua syytteeseen kuolemantuottamuksesta.- Anonyymi
Ei ole mitään merkitystä ellei rekan keulaan aja.
- Anonyymi
Miksi kaikkien pitäisi ajaa isoilla autoilla? Sittenhän kaikkien kannattaisi ajaa rekalla päivittäin. Tuo ajattelutapasi on aivottoman typerä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kaikkien pitäisi ajaa isoilla autoilla? Sittenhän kaikkien kannattaisi ajaa rekalla päivittäin. Tuo ajattelutapasi on aivottoman typerä.
Lisäksi jo 2 tonnin auto on todella painava auto eikä 1,5 tonniakaan ole kevyt auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi jo 2 tonnin auto on todella painava auto eikä 1,5 tonniakaan ole kevyt auto.
Itse asiassa vielä hieman yli 20 vuotta sitten monet autot painoivat noin tonnin eikä kyse ollut edes pienistä autoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa vielä hieman yli 20 vuotta sitten monet autot painoivat noin tonnin eikä kyse ollut edes pienistä autoista.
Ja valtaosalle autoilijoista riittäisi noin 4 metriä pitkä pikkuauto aivan hyvin. Sen isompaa autoa ei tarvita.
- Anonyymi
Tuttu osti just äskettäin Skodan ja hinta oli 5000 euroa eikä ollut kuin 15 vuotta vanha. Skoda on turvallinen laatuauto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1392803Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2622449Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?261466Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.351442- 1211172
- 1081133
Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041043Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee131002Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La58896Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.297867