ISÄ Jumalalle vaiko Jeesukselle he ovat kylläkin yhtä, ovatko sama? Laulussa on sanat "tule Pyhä Henki tule pieneen sydämeen". Jos rukoilee käyttäen nimeä Jumalalle tai Jeesukselle, ovatko yhtä tehokkaita rukouksia kumman nimellä rukoilee ? Ilta rukouksessa " levolle laske Luojani",
Rukousten suuntaaminen
21
81
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä. Isä meidän rukous.
Jeesus ei enää käytä tavallista miehen nimeä.
Kukaan Jumalan Kolmesta eri Persoonsasta ei paljastanut taivaallista nimeään, ettei se olisi tullut pilkatuksi.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. - AnonyymiUUSI
Tyypillinen luterilaisen aloitus. Hengellisistä asioista et tiedä mittään. Mitä papit teille opettavat ? Vai nukutko kirkossa ?
- AnonyymiUUSI
Olen aloituksen tekijä. Ei minua papit ole opettaneet enkä nuku kirkoissakaan kun en siellä ole kymmeniin vuosiin käyny, olen luterilaiseen kirkkoon kuuluva siltikin. Hengelliset asiat ovat mielessä joka päivä, mielellään kyselen.
Ikääkin on kertynyt yli seittemänkymppiä ja tutkistellut hengellisiä miltei puoli vuosisataa. Tämäkin yksi aihe minkä toin aloituksessa esille ja olipa toinenkin tehnyt aloituksen samasta aiheesta, oliko sitten hengen yhteyttä viestit tälle foorumille, Herra yksin tietää sen.
- AnonyymiUUSI
”Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”
Johannes 14:5-6 FB38
-----
”Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä. Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.”
1. Johanneksen kirje 5:11-14 FB38
-----
Jumala on ilmoittanut tahtonsa Sanassaan.
Jumala joka on Henki on ilmoittanut itsensä SanassaanJumalan Sana on Hengen ilmoitus.
”Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:23-24 FB38
-----
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1, 3 FB38
-----
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:14 FB38
-----
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
-----
Eräs Jumalan tahdon mukainen rukous on lähimmäisen uskoon tulo.( Toki sen lisäksi on myös kerrottava evankeliumia, puheella, kirjallisuudella. äänitteillä..")
”Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.”
1. Timoteuskirje 2:3-4 FB38
----
”Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,”
1. Timoteuskirje 2:1-6 FB38 - AnonyymiUUSI
Koska uskomme myös ikuiseen koskaan päättymättömään helvettiin, niin voimme suunnata rukouksemme myös Saatanalle. Kas näin:
"Minä uskon perkeleeseen, Kaikkivaltiaaseen Pahuuden Isään,
kaiken Hävittäjään, taivaan ja maan sekasorron Luojaan,
sekä Antikristukseen, hänen ainoaan Poikaansa, meidän Vainoojaamme,
joka sikisi Pahasta Hengestä,
syntyi jumalattomasta, typerästä neitsyestä,
hallitsi ihmiskuntaa, joka hänet ylensi,
nousi Kaikkivaltiaan Jumalan valtaistuimelle,
jolta Hänet syrjäytti ja josta käsin hän solvaa eläviä ja kuolleita.
Minä uskon Pahaan Henkeen,
Saatanan synagoogaan,
pahain yhteyteen,
ruumiin kadotukseen
ja iankaikkiseen kuolemaan ja helvettiin. Amen."- AnonyymiUUSI
Antikristuksia on monta, ei vain yhtä.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
- AnonyymiUUSI
Jeesus kun nousi taivaaseen, niin Saatana tuli maan päälle ja otti Jeesus-nimen käyttöönsä.
'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.- AnonyymiUUSI
Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
- AnonyymiUUSI
"Jeesus kun nousi taivaaseen, niin Saatana tuli maan päälle ja otti Jeesus-nimen käyttöönsä.
'Minä se olen', ja he eksyttävät monta."
Juuri näin.... ja nyt uskonnollisissa kokouksissa kaadetaan ihmisiä tämän "jeesuksen" ja hänen kaverinsan "pyhän hengen" nimissä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesus kun nousi taivaaseen, niin Saatana tuli maan päälle ja otti Jeesus-nimen käyttöönsä.
'Minä se olen', ja he eksyttävät monta."
Juuri näin.... ja nyt uskonnollisissa kokouksissa kaadetaan ihmisiä tämän "jeesuksen" ja hänen kaverinsan "pyhän hengen" nimissä.Oikeat kristityt eivät pyydä paikalle pelkkää "jeesusta" tai pelkkää "pyhää henkeä"...
Kristittyjen Jumala on Kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat. Ei erikseen.
Siksi Jeesus kehotti kuolemansa jälkeen kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen
Matt.28:16-20.
- AnonyymiUUSI
Oikea Jeesus varoitti Damaskontien valejeesuksista ja Paavalin kaltaisista uusista julistajista, joita hän ei ole lähettänyt. He ovat heti Juutalaisten eli valittujen uskon kimpussa sitä hävittämässä.
Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." - AnonyymiUUSI
Mitä tulee tuohon ( uskonnolliseen , ei terveen uskon mukaiseen) lauluun niin mikäli jo uskossa oleva tuota laulaa sanoilla " tule köyhään sydämeen" niin hän pettää sydämensä valehdellen huulillaan.
Miksi?
Uskovasaa JO ASUU Jumalan Henki, ja Kristuksessa on JO lahjoitettu kaikki mitä elämään ja jumalissuuteen tarvitaan . On epäuskoa ja Jumalan nimeä halventavaa pyytää sellaista mitä Hän on JO ANTANUT.
-----
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK---"PERINTÖMME VAKUUTENA..". Uskova on jo tulevan perinnön saaja ehtona että pysyy uskossa ja luottamuksessa loppuun saakka.
”ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,”
Efesolaiskirje 3:17 FB38
-------
AARRE USKOVAN SYDÄMESSÄ. MIkä "aarre"?
Evanskeliumi. Onko uskova köyhä sydäminen? Ehkä sokea käsittämään minkä aarteen hän on saanut lahjana!
”Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.”
2. Korinttilaiskirje 4:6-7 FB38
-----
”Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,”
Efesolaiskirje 1:3 FB38
------
”Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,”
Efesolaiskirje 1:11 FB38
-------
”Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä, josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä, että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne, niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.”
Efesolaiskirje 3:14-19 FB38
-----
LAITA KÄYTÄNTÖÖN MITÄ JO OLET SAANUT. Se on uskovan osa, Jumala varmasti tekee oman osuutensa.
”Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,”
2. Pietarin kirje 1:3-5 FB38
”Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea; sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.”
2. Pietarin kirje 1:8-11 FB38 - AnonyymiUUSI
Oikea Pyhä Henki ei tule synnin sekaan ihmisen sisälle ennen kuin kasteessa kaikki synti on pesty pois, mukaan lukien perisynnin kadotustuomio poistettu,
sydän on tyhjennetty omasta uskosta, kunnian Kuninkaan tulla sisälle.
Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei ole sovelias Jeesukselle.
Johannes ei kastanut ollenkaan itse itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.- AnonyymiUUSI
"Sydäntä " ei tyhjennetä, se on valhe opetusta. Kuka sen tyhentäisi? Synneissään eläväkö ihminen joka itse rakastaa syntiä, eihän hän siitä tahdo luopua eikä voikaan onin voimin.
Evsnkeliumin kuulleelle ja sen uskoneelle Jumala itse tekee "sydän operaation", Hän poistaa kivisydämen ja antaa lihasydämen.
”Ja minä annan heille sydämen, heidän tunteakseen minut, että minä olen Herra; ja he saavat olla minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa; sillä he kääntyvät minun tyköni kaikesta sydämestänsä.”
Jeremia 24:7 FB38
”Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.”
Hesekiel 11:19-20
”Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä, te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana ( evankeliumina ) julistettu.”
1. Pietarin kirje 1:22-25 FB38
- AnonyymiUUSI
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne,
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - AnonyymiUUSI
Uskon huutokauppakeisarit myyskentelee sitä harhaoppista uskoa ihmisille. Siellä nousi käsi ja siellä...
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?- AnonyymiUUSI
Ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa ja hänelle voidaan uskotella kaikenlaista evankeliumia ja uskonoppia sen jälkeen.
Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä eli uskonlahkoa ja uskonkulttia.
Jos ne kaikki kuuluisivat Jeesuksen ruumiiseen, niin Jeesus muistuttaisi tuhatjalkaista matoa. - AnonyymiUUSI
Teot eivät pelasta, mutta elävää uskoa seuraavat hyvät teot.
”Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja — ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.”
Efesolaiskirje 2:8-10 FB38
- AnonyymiUUSI
Luterilaisuus on röyhkeää ja silmitöntä ja häpeilemätöntä ja tietoista valehtelua!
Raamatun yksi keskeisimmistä totuuksia on oppi syntien anteeksi saamisesta:
-uhri syntien edestä, Jeesus
-parannus ja kääntyminen Jumalan puoleen
-syntien tunnustaminen
Sana selkeästi ilmoittaa: Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Mutta luterilaiset käärmeen sikiöt ja valheet lapset ovat muuttaneet syntien anteeksi saamiseen ehdoksi heidän kirkkonsa sakramentit ja ilman heidän oman kirkon toimittamaan päänkastelua kukaan ei pelastu!
LUTERILAISUUS TULEE VALHEEN KAIKELLA VOIMALLA JA KAIKELLA VÄÄRYYDEN VIETTELYKSELLÄ! - AnonyymiUUSI
Mitä pitempi ja vaikeampi rukous, sen tehokkaampi.
- AnonyymiUUSI
"ISÄ Jumalalle vaiko Jeesukselle he ovat kylläkin yhtä, ovatko sama? "
Ei-helluntailainen kommentti:
Jeesus sanoi isän olevan häntä suurempi. Suurempi ei tarkoita parempi. Ajattelen, että kaikkivaltiaan alue on laajempi. On tehnyt pahatkin teot. Mutta Kristus lain täyttymys. Osa-alue. Uskovat siirretty "rakkaan pojan valtakuntaan".
Minulla on näin radikaali tulkinta, että kolminaisuudessa isä on perkele, ja suhtaudun kriittisesti myös Jeesuksen sanomisiin. Mutta tilanne on samantapainen kuin monessa maallisessa perheessä. Että isä saattaa olla öykkäri, eikä veljeenkään aina luottamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki1833366Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from1042585Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä572430Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen82419Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276942351Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman51990Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.01770Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling391679Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue321633- 831367