Rahaa olisi heti 15 000 euroa. Käytettyä autoa etsimässä, mutta ei kiitos polttista enää meillekään.

Anonyymi-ap

Saisi olla hauska ajaa tai ei ainakaan mikää riisipussiohjauksella pilattu. Tilaa ei tarvita, kun pääasiassa yksi henkilö ajaa max neljä ruokakassia kyydissä.

Hyvät stereot saisi olla, koska tykkään kuunnella musiikkia. Etuveto riittää.

Ladataan pääasiassa kotona.

Heittäkää ehdotuksia.

44

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osta Suomen vanhin Tesla , niin voi vähän rahaakin jäädä .

    • Anonyymi

      Corsa-e.

    • Anonyymi

      miten olisi leasing auto... paljonko tippuu arvo omalla sähköautolla 5 vuodessa .-takuuajan jälkeen maksat itse kaikki korjauskulut omasta autosta..siitäpä laskee kumpi kannatta ostaa.?

      • Anonyymi

        Aika monissa autoissa on tai rahalla saa jatkotakuun.
        Autoissa on eroa sen suhteen millaisia korjauskuluja on odotetavissa.

        Tuubista voi vagen-kanavalta katsella millaisia tyyppivikoja löytyy.


      • Anonyymi

        Leasing on yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta aina kallein vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leasing on yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta aina kallein vaihtoehto.

        Niin on. Sen voi itsekin tajuta sillä että kaikki bisnes vaatii voittoa. Kukaan ei liisaa autoa sillä että se olisi kaikkein halvin vaihtoehto.
        Halvin tapa hankkia auto on ostaa se suoraan ilman velkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Sen voi itsekin tajuta sillä että kaikki bisnes vaatii voittoa. Kukaan ei liisaa autoa sillä että se olisi kaikkein halvin vaihtoehto.
        Halvin tapa hankkia auto on ostaa se suoraan ilman velkaa.

        no ei...80 tonnin auto voi olla seuraavana aamuna 20 tonnin arvoinen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no ei...80 tonnin auto voi olla seuraavana aamuna 20 tonnin arvoinen..

        Kuvitteletko että leasing-yhtiö ei tuollaista pudotusta (nyt siis ihan esimerkkinä) osaisi arvioida/ennakoida?

        Yksittäisiä tapauksia voi olla, mutta aika kova usko pitää itseensä olla jos kuvittelee että pystyy ennustamaan autojen markkinahintakehityksen paremmin kuin leasing-yhtiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leasing on yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta aina kallein vaihtoehto.

        Leasing kannattaa vain, jos voit vähentää sen kulut verotuksestasi. Minulla se ei onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no ei...80 tonnin auto voi olla seuraavana aamuna 20 tonnin arvoinen..

        Sadan tonnin polttiskin on arvoton jos mälläät sen heti saatuasi lunastukseen.


    • Anonyymi

      Teillon liian vähän rahaa. Jonkun käytetyn polttiksen tuolla kai saisi.

      • Anonyymi

        Jos on 15k budjetti niin ei missään nimessä polttista. Jos on rahaa aivan sattanaasti niin sitten on aivan sama minkä Ferrarin ostaa.


    • Anonyymi

      Renault zoe. Tuolla rahalla saa vähän ajettuja ja nissä on 20 kW ac lataus joka on mainio erikoisuus. Isompi mahdollinen on uusikoppainen leaf, jos ei tarvitse pikaladata, siinä kun on vain chademo pikalataus joita on vähän tarjolla.

      • Anonyymi

        eipä noillakaan saa viiden vuoden päästä mitään..


      • Anonyymi

        Tuon 22 kW AC-latauksen hyöty on aika marginaalinen, jos lataukset ovat lähinnä kotona.

        Vaihtoehtoja voisi olla myös Opel Corsa-e tai Mokka-e, ja Hyundai Konaakin saa jo tuohon hintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eipä noillakaan saa viiden vuoden päästä mitään..

        Sanoisin kyllä että paremmin saa kuin käytetystä polttiksesta + voittaa bensarahat. Toimivan sähköautojen hinnat ei helposti alle 10 k€ mene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon 22 kW AC-latauksen hyöty on aika marginaalinen, jos lataukset ovat lähinnä kotona.

        Vaihtoehtoja voisi olla myös Opel Corsa-e tai Mokka-e, ja Hyundai Konaakin saa jo tuohon hintaan.

        Riippuu pääsulakkeista. Kauppareissulla saa ladattua tuplaten kuin muita, pikalataus monesti liian nopea…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu pääsulakkeista. Kauppareissulla saa ladattua tuplaten kuin muita, pikalataus monesti liian nopea…

        Silti, ei minusta millään tavalla olennainen tai iso asia jos lataukset on pääsääntöisesti kotona jolloin 11 kW:kin riittää aivan täysin. Toki ei tuosta ominaisuudesta mitään haittaakaan ole.


      • Anonyymi

        Chademo autoilla on eniten latauspisteitä tarjolla, kunhan vain ccs-chademo adapterin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Chademo autoilla on eniten latauspisteitä tarjolla, kunhan vain ccs-chademo adapterin.

        Toki, hinta 1000€. Tuon kuolettamiseen saa ladata aika usein.


    • Anonyymi

      Kannattaa myös katsoa SOH. Tuolla hinnalla sähköauton akun SOH pitää olla vähintään 90%, toki mieluiten yli 95%.

      • Anonyymi

        Miksi? Jo 5 vuotiaassa alle 100 tkm ajetussa autossa se saattaa olla 88% ja pysyä siinä seuraavat 100tkm. Akun varauskyvyn aleneminen ei ole lineaarista vaan ensimmäiset vuodet alentavat enemmän, sitten tasaantuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Jo 5 vuotiaassa alle 100 tkm ajetussa autossa se saattaa olla 88% ja pysyä siinä seuraavat 100tkm. Akun varauskyvyn aleneminen ei ole lineaarista vaan ensimmäiset vuodet alentavat enemmän, sitten tasaantuu.

        Ja kun alitetaan 80% niin pian sen jälkeen varauskyvyn aleneminen taas kiihtyy huomattavasti. Eli ensin akun varauskyky heikkenee nopeasti, sitten tasaantuu joksikin aikaa ja sitten noin 80% paikkeilla taas heikentyy nopeammin. Ja varsinkin 70% jälkeen heikkeneminen on huimaavan nopeaa. Minkä lisäksi akku lopettaa yleensä lopullisesti toimintansa jo 60% paikkeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun alitetaan 80% niin pian sen jälkeen varauskyvyn aleneminen taas kiihtyy huomattavasti. Eli ensin akun varauskyky heikkenee nopeasti, sitten tasaantuu joksikin aikaa ja sitten noin 80% paikkeilla taas heikentyy nopeammin. Ja varsinkin 70% jälkeen heikkeneminen on huimaavan nopeaa. Minkä lisäksi akku lopettaa yleensä lopullisesti toimintansa jo 60% paikkeilla.

        Ja edelleen sanoisin, että jos on noin 15 000 euroa sähköautoon rahojaan käyttää niin minimivaatimus on 90%. Ne jotka puhuvat pienemmästä luvusta ovat huijareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen sanoisin, että jos on noin 15 000 euroa sähköautoon rahojaan käyttää niin minimivaatimus on 90%. Ne jotka puhuvat pienemmästä luvusta ovat huijareita.

        Laittaisit nyt jotain faktaakin etkä vaan merkityksetöntä mielipidettäsi.
        Mielipide on kuin peräreikä, jokaiselta sellainen löytyy, mutta sen muodolla ei ole mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittaisit nyt jotain faktaakin etkä vaan merkityksetöntä mielipidettäsi.
        Mielipide on kuin peräreikä, jokaiselta sellainen löytyy, mutta sen muodolla ei ole mitään merkitystä.

        Ja silti 15 tonnia maksavan käytetyn sähköauton kohdalla minimivaatimus on tuo 90%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Jo 5 vuotiaassa alle 100 tkm ajetussa autossa se saattaa olla 88% ja pysyä siinä seuraavat 100tkm. Akun varauskyvyn aleneminen ei ole lineaarista vaan ensimmäiset vuodet alentavat enemmän, sitten tasaantuu.

        Ja kun akun varauskyky on alle 80% niin varauskyvyn aleneminen kiihtyy taas.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos rahaa on käytettävissä vain 15000 €, niin missään nimessä ei kannata haaveilla sähköautosta. Kunnollisen polttomoottoriauton sillä rahalla saa helpostikin.

      • Anonyymi

        15 000 eurolla ei voi ostaa 15 000 euron polttista, koska rahaa pitää jäädä polttoaineeseenkin...


      • Anonyymi

        Ja määritelmäsi "kunnolliselle polttomoottoriautolle" on mikä?


    • Anonyymi

      Jos riittää itsetuntoa niin ostaa halvan polttiksen jota voi myös itse korjata. saa olla vain tarkkana minkä valitsee..

      • Anonyymi

        15 000€:lla saa varmatoimisia bensiiniautoja. TSI, Ecoboost ja puretech kun unohtaa alkuunsa, niin on jo voiton puolella. Lopuista jäljelle jääneistä tekee vielä pikaisen googlauksen, niin jopas löytyy lujia ja edullisesti ylläpidettäviä autoja.

        15000€:lla ei saa muuta kuin kaupunkisähköauton, joka on ladattava joka päivä pienen toimintamatkan vuoksi. Jollekin sekin riittää.


      • Anonyymi

        Kuvitteletko kaikkien pystyvän korjaamaan itse autoaan, taitaa olla niin että sellaisia ihmisiä on enää vähemmistö suomalaisista, myös pitäisi olla paikka missä korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        15 000€:lla saa varmatoimisia bensiiniautoja. TSI, Ecoboost ja puretech kun unohtaa alkuunsa, niin on jo voiton puolella. Lopuista jäljelle jääneistä tekee vielä pikaisen googlauksen, niin jopas löytyy lujia ja edullisesti ylläpidettäviä autoja.

        15000€:lla ei saa muuta kuin kaupunkisähköauton, joka on ladattava joka päivä pienen toimintamatkan vuoksi. Jollekin sekin riittää.

        Onhan tuolla nettiautossa jopa runsaasti 50kWh akustolla varustettuja autoja, en sanoisi niitä kaupunkiautoiksi. Suomalainen autoilija ajaa keskimäärin 50 km päivässä joten 300 km rangella varustettu auto ajaa asiansa loistavasti. Harvassa on autoilijat jotka päivittäin ajaa esim yli 200 km päivässä.. Heidän pitäisi kyllä miettiä elämänsä uusiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuolla nettiautossa jopa runsaasti 50kWh akustolla varustettuja autoja, en sanoisi niitä kaupunkiautoiksi. Suomalainen autoilija ajaa keskimäärin 50 km päivässä joten 300 km rangella varustettu auto ajaa asiansa loistavasti. Harvassa on autoilijat jotka päivittäin ajaa esim yli 200 km päivässä.. Heidän pitäisi kyllä miettiä elämänsä uusiksi.

        Käytännön toimintamatka on tuollaisella 200 km, talvella ei edes sitä. Sopii siis kaupunkiköröttelyyn. Ei kannata edes harkita, jos muutakin käyttöä autolle on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuolla nettiautossa jopa runsaasti 50kWh akustolla varustettuja autoja, en sanoisi niitä kaupunkiautoiksi. Suomalainen autoilija ajaa keskimäärin 50 km päivässä joten 300 km rangella varustettu auto ajaa asiansa loistavasti. Harvassa on autoilijat jotka päivittäin ajaa esim yli 200 km päivässä.. Heidän pitäisi kyllä miettiä elämänsä uusiksi.

        Oleellista onkin, että autoa tarvitaan satunnaisesti pitkiin matkoihin, myös pieniä autoja. Ja jos sähköautossa on vain 50 kWh akku niin ei siitä pidä maksaa yli 15 tonnia uutena. Ei edes vaikka tuo akku riittäisikin. Pieniakkuisen auton pitää myös maksaa vähän.

        Eli sähköautot ovat edelleen järkyttävän ylihintaisia ja itse odottaisin niiden hintojen alenemista. Lisäksi tulevaisuudessa mikään autovalmistaja ei myy alle 50 kWh akulla varustettua sähköautoa, koska jokainen tuolla akulla varustetuista automalleista floppaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oleellista onkin, että autoa tarvitaan satunnaisesti pitkiin matkoihin, myös pieniä autoja. Ja jos sähköautossa on vain 50 kWh akku niin ei siitä pidä maksaa yli 15 tonnia uutena. Ei edes vaikka tuo akku riittäisikin. Pieniakkuisen auton pitää myös maksaa vähän.

        Eli sähköautot ovat edelleen järkyttävän ylihintaisia ja itse odottaisin niiden hintojen alenemista. Lisäksi tulevaisuudessa mikään autovalmistaja ei myy alle 50 kWh akulla varustettua sähköautoa, koska jokainen tuolla akulla varustetuista automalleista floppaa.

        Tuo on tietysti sun mielipide, mutta kyllä 50 kWh:n akullakin olevalla autolla ajaa isommitta ongelmitta ne satunnaiset pitkät matkat. Suurin este on korkeintaan omat ennakkoluulot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tietysti sun mielipide, mutta kyllä 50 kWh:n akullakin olevalla autolla ajaa isommitta ongelmitta ne satunnaiset pitkät matkat. Suurin este on korkeintaan omat ennakkoluulot.

        Hyväkuntoinenkin käytetty 50 kWh akku on enää 45 kWh akku. Se ladattuna 80% on vain 37 kWh akku. Akkua ei voi ajaa tyhjäksi, joten käytössä on ehkä (jopa) 30 kWh.
        Keskikokoinen auto, keskikulutus 20 kwh/100 km, mutta talvipakkasilla meneekin 30 kWh/100 km. Todellinen talvirarange on vaatimaton 100 km ja reissatessa sekin edellyttää, että teholaturi löytyy 100 km välein.

        Tuollaisella ei todellakaan aja ongelmitta edes satunnaisiakaan pitempiä talvimatkoja. Eikä muuten ole pienimpiäkään ennakkoluuloja, ajan myös sähköautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväkuntoinenkin käytetty 50 kWh akku on enää 45 kWh akku. Se ladattuna 80% on vain 37 kWh akku. Akkua ei voi ajaa tyhjäksi, joten käytössä on ehkä (jopa) 30 kWh.
        Keskikokoinen auto, keskikulutus 20 kwh/100 km, mutta talvipakkasilla meneekin 30 kWh/100 km. Todellinen talvirarange on vaatimaton 100 km ja reissatessa sekin edellyttää, että teholaturi löytyy 100 km välein.

        Tuollaisella ei todellakaan aja ongelmitta edes satunnaisiakaan pitempiä talvimatkoja. Eikä muuten ole pienimpiäkään ennakkoluuloja, ajan myös sähköautolla.

        Sulla mitään sähköautoa ole, sen verran on tuossa tekstissä asiavirheitä/vääriä oletuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla mitään sähköautoa ole, sen verran on tuossa tekstissä asiavirheitä/vääriä oletuksia.

        Tuossa ei minusta ollut mitään asiavirheitä. Käytännössä 50 kWh akulla ei ajeta edes satunnaisesti pitkiä matkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa ei minusta ollut mitään asiavirheitä. Käytännössä 50 kWh akulla ei ajeta edes satunnaisesti pitkiä matkoja.

        No ensinnäkin matkalle lähtiessä akun voi ladata täyteen 100 prosenttiin, ei ole mitään syytä lähteä vain 80% varauksella jos edessä on pidempi reissu. Lisäksi talviaikanakaan maantiekulutus ei tuollaisen pienen/keskikokoisen luokan sähköautolla nouse lähellekään 30 kWh/100 km tasoon. Varsinkin kun muistetaan että ne mielellään usein mainitut 30 asteen pakkaset ovat oikeasti varsin harvinaisia.

        Mutta onhan se noloa kun polttispösilö yrittää esittää sähköautoilijaa ja jää siitä heti verekseltään kiinni...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ensinnäkin matkalle lähtiessä akun voi ladata täyteen 100 prosenttiin, ei ole mitään syytä lähteä vain 80% varauksella jos edessä on pidempi reissu. Lisäksi talviaikanakaan maantiekulutus ei tuollaisen pienen/keskikokoisen luokan sähköautolla nouse lähellekään 30 kWh/100 km tasoon. Varsinkin kun muistetaan että ne mielellään usein mainitut 30 asteen pakkaset ovat oikeasti varsin harvinaisia.

        Mutta onhan se noloa kun polttispösilö yrittää esittää sähköautoilijaa ja jää siitä heti verekseltään kiinni...

        Vaikka kulutus olisi 25 kWh/100 km talvella niin jo se tekisi 50 kWh akulla varustetun auton käyttökelvottomaksi satunnaisilla pitkillä matkoilla.

        Ja edelleen, jos sähköautossa on vain 50 kWh akku niin ei se ole yli 15 tonnin arvoinen edes uutena. Pienellä akulla varustetun auton hinnankin pitäisi olla pieni.

        Käytännössä jopa pikkuautoissa pitäisi olla yli 70 kWh akku, sitä pienemmällä akulla varustettuja malleja ei kannata edes harkita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ensinnäkin matkalle lähtiessä akun voi ladata täyteen 100 prosenttiin, ei ole mitään syytä lähteä vain 80% varauksella jos edessä on pidempi reissu. Lisäksi talviaikanakaan maantiekulutus ei tuollaisen pienen/keskikokoisen luokan sähköautolla nouse lähellekään 30 kWh/100 km tasoon. Varsinkin kun muistetaan että ne mielellään usein mainitut 30 asteen pakkaset ovat oikeasti varsin harvinaisia.

        Mutta onhan se noloa kun polttispösilö yrittää esittää sähköautoilijaa ja jää siitä heti verekseltään kiinni...

        Eipähän tuo model 3 takatuuppari kelpaa monellekaan sen pienen akun vuoksi. Pitäisi olla kulutuksen ja latausominaisuuksien puolesta vieläkin ihan ok kampe 5-vuotta vanhanakin. 200km on talvirange siinäkin, ihan monen suusta todettu teslan facebook- ryhmässä. Toki siinä on muuta vikaa sitten senkin edestä, että ei pääse hirveesti säästämään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      288
      7103
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      56
      5010
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      100
      4501
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      12
      4319
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      43
      3825
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      120
      3692
    7. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      68
      3646
    8. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      27
      3559
    9. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      71
      3343
    10. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

      Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      59
      2490
    Aihe