Kaikki vapaa-ajattelijat ovat itse liittyneitä. Ketään ei ole liitetty lapsena vanhempien toimista. Tä.ä on päin vastoin kuin evl kirkossa, jossa suurin osa jäsenistä on vauvana kyselemättä liitettyjä.
Vapaa-ajattelijat ovat itse liittyneitä
40
359
Vastaukset
- Anonyymi
"Tä.ä on päin vastoin kuin evl kirkossa, jossa suurin osa jäsenistä on vauvana kyselemättä liitettyjä."
Pakkoliitettyjä on 96-97%.
Omaehtoisesti liittyneitä on vain 3-4%.
Aika noloa kirkon kannalta!
Vaikka ok, eihän ne oikeastaan mistään ymmärrä hävetä!Miltä ajalta luku on? Mietin vaan että paitsi eronneiden myös liittyneiden määrät ovat kasvaneet (oikeastikin, oikaisten "0-vuotiaat liittyneet"), ja sikäli entistä useampi on jossain vaiheessa itse liittynyt.
- Anonyymi
On myös itse oppineita ja opetettuja. (Erno Paasilinna)
- Anonyymi
Onko yhtenä liittymisen ehtona Jeesuksen historiallisuuden kieltäminen?
- Anonyymi
Ei tarvitse olla erityisen lähdekriittinen, kun näkee pahojakin puutteita tuon 'Jeesuksen' historiallisuudessa!!!
Raamatun ulkopuoliset 'todisteet' ovat, ihan kiltisisti sanottuna, puhdasta 'hevon suoliston tuotetta'!
Mutta ok, kyllähän tuollaisen varaan saa maailmankatsomuksensa rakentaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse olla erityisen lähdekriittinen, kun näkee pahojakin puutteita tuon 'Jeesuksen' historiallisuudessa!!!
Raamatun ulkopuoliset 'todisteet' ovat, ihan kiltisisti sanottuna, puhdasta 'hevon suoliston tuotetta'!
Mutta ok, kyllähän tuollaisen varaan saa maailmankatsomuksensa rakentaa.Eli Jeesuksen historiallisuus pitää kieltää, jos meinaat olla vapaa-ajattelijoiden jäsen?
Anonyymi kirjoitti:
Eli Jeesuksen historiallisuus pitää kieltää, jos meinaat olla vapaa-ajattelijoiden jäsen?
Vastasin tähän kysymykseen aiemmin, ja silloinen vastaukseni oli että ei tarvitse kieltää. Olen edelleen tuota mieltä.
Tämä aiempi vastaus oli päivä tai pari sitten, ja silloin automatiikka poisti viestini. Mitenkähän käy nyt.- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Vastasin tähän kysymykseen aiemmin, ja silloinen vastaukseni oli että ei tarvitse kieltää. Olen edelleen tuota mieltä.
Tämä aiempi vastaus oli päivä tai pari sitten, ja silloin automatiikka poisti viestini. Mitenkähän käy nyt.Mutta mies voi synnyttää - oppi on kyllä jäsenten hyväksyttävä Valiitossa muuten liiton pohja putoaisi
- Anonyymi
Tämä aiempi vastaus oli päivä tai pari sitten, ja silloin automatiikka poisti viestini. Mitenkähän käy nyt.Vapaa-ajattelija on erinäisiin väitteisiin jo lähtökohtaisesti kriittisesti suhtautuva, ja kun paraskin eksegeettinen tutkimus ei ole kyennyt esittämään mitään vakavasti otettavaa todistusta jonkun ihan fyysisesti olemassa olleeseen jeesukseen, on täysin legitiimiä kyseenalaista tuollaisen olennon olleen olemassa!!!!
Pitää olla kohtuullisen pinnallisestin aiheeseen perehtynyt, ellei kykene havaitsemaan Jeesuksen olemaasa olevuuden puolesta olevan 'todistusmateriaalin' heikkouden!!!!!!!!!
- Anonyymi
Iso ero kirkon liitettyihin.
- Anonyymi
Onpa itsekästä ja individualistista menoa.
- Anonyymi
No on kyllä!
- Anonyymi
Tosiaan, pitäisikin tästä.
Tässä on kyllä kirkon puolustuksena yksi asia sentään todettava: eroakirkosta.fi.
Ei nimittäin voine juuri kukaan olla jäsen enää ainakaan siksi, ettei voisi helposti selvittää miten erota ja hoitaa eroa kuntoon. Sen verran paljon tuosta on tiedotettu, ja eroaminen kestää minuutin tai kaksi.- Anonyymi
Lasten erottaminen on hankalampaan. Se ei ole pakollista. Mutta sopisi monelle perheelle hyvin.
- Anonyymi
Kirkon jäseninä löytyy vaikka kuinka paljon sellaisia, joilla ei ole ylipäänsä konetta, tai kykyä käyttää sitä eroamiseen.
Nörttisukupolvelle nuo ovat tietenkin vaikeasti ymmärettäviä asioita;.D Anonyymi kirjoitti:
Kirkon jäseninä löytyy vaikka kuinka paljon sellaisia, joilla ei ole ylipäänsä konetta, tai kykyä käyttää sitä eroamiseen.
Nörttisukupolvelle nuo ovat tietenkin vaikeasti ymmärettäviä asioita;.DOn kyllä, mutta heistä sentään lähes kaikilla joku, joka osaa näyttää mitä nappia painaa koneelta.
- Anonyymi
On kyllä, mutta heistä sentään lähes kaikilla joku, joka osaa näyttää mitä nappia painaa koneelta.
Osalla aika hoitaa.
Anonyymi kirjoitti:
Osalla aika hoitaa.
Toki joo, reilu prosenttihan suomalaisista joka vuosi vaihtuu. Vauvoista kastetaan alle 60 %, kuolleista kirkon jäseniä on... ööh, 80 tai 85%? Pitäisi tarkistaa.
- Anonyymi
Erittäin ok. Liitetyt ei ok.
- Anonyymi
Siitä tietysti pisteet.
- Anonyymi
Häh häh hää, meillä ovatkin jo lapsesta. T. Kirkkoherra
- Anonyymi
Joulukuussa hakemus sisään.
- Anonyymi
Ovatpa itsellisiä.
- Anonyymi
Onneksi olkoon itsenäisestä päätöksestä.
- Anonyymi
Itse oppinutkin on hyvä.
- Anonyymi
Niin kuuluukin olla.
- Anonyymi
>>>>Kaikki vapaa-ajattelijat ovat itse liittyneitä. Ketään ei ole liitetty lapsena vanhempien toimista
Pysyisivät vaan siellä vapariyhdistyksissään, ja jumalattomilla hautausmaillaan !
Mutta näyttää siltä että sekään ei näitä kaiken maailman ajattelijoita tyydytä.
Ja kun vaparien elämästä puuttuu elämän tarkoitus, niin pitää vastustaa Jumalaa ja kristittyjä - tavalla tai toisella.
Ja siinähän käy lopulta huonosti. - Anonyymi
Vapaa-ajattelijat ovat itsenäisiä!
- Anonyymi
Jotkut hakeutuvat sitten vanhempina vapaaehtoisesti erilaisiin uskonlahkoihin ja niitten mitä hullumpiin tapoihin.
- Anonyymi
Itsenäisiä!
- Anonyymi
Hyvä Te!
- Anonyymi
Niin sitä pitää!!
- Anonyymi
Voi poloisia. Itse tarvii liittyykin
- Anonyymi
Niin sitä pitääkin. Hyvä.
- Anonyymi
Olennainen ero kirkon keskivertojäseneen
- Anonyymi
Siitä pisteet.
- Anonyymi
Elä suotta epäröi.
- Anonyymi
Itsenäisyys kunnossa.
- Anonyymi00037
Liity sinäkin itse: vapaa-attelijat.fi
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986148KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495617Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522649Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042066Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071778- 1241717
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191613Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731187
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään33998