Vapaa-ajattelijat ovat itse liittyneitä

Anonyymi-ap

Kaikki vapaa-ajattelijat ovat itse liittyneitä. Ketään ei ole liitetty lapsena vanhempien toimista. Tä.ä on päin vastoin kuin evl kirkossa, jossa suurin osa jäsenistä on vauvana kyselemättä liitettyjä.

40

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Tä.ä on päin vastoin kuin evl kirkossa, jossa suurin osa jäsenistä on vauvana kyselemättä liitettyjä."

Pakkoliitettyjä on 96-97%.

Omaehtoisesti liittyneitä on vain 3-4%.

Aika noloa kirkon kannalta!

Vaikka ok, eihän ne oikeastaan mistään ymmärrä hävetä!

• Miltä ajalta luku on? Mietin vaan että paitsi eronneiden myös liittyneiden määrät ovat kasvaneet (oikeastikin, oikaisten "0-vuotiaat liittyneet"), ja sikäli entistä useampi on jossain vaiheessa itse liittynyt.

• Anonyymi

On myös itse oppineita ja opetettuja. (Erno Paasilinna)

• Anonyymi

Onko yhtenä liittymisen ehtona Jeesuksen historiallisuuden kieltäminen?

• Anonyymi

Ei tarvitse olla erityisen lähdekriittinen, kun näkee pahojakin puutteita tuon 'Jeesuksen' historiallisuudessa!!!

Raamatun ulkopuoliset 'todisteet' ovat, ihan kiltisisti sanottuna, puhdasta 'hevon suoliston tuotetta'!

Mutta ok, kyllähän tuollaisen varaan saa maailmankatsomuksensa rakentaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse olla erityisen lähdekriittinen, kun näkee pahojakin puutteita tuon 'Jeesuksen' historiallisuudessa!!!

Raamatun ulkopuoliset 'todisteet' ovat, ihan kiltisisti sanottuna, puhdasta 'hevon suoliston tuotetta'!

Mutta ok, kyllähän tuollaisen varaan saa maailmankatsomuksensa rakentaa.

Eli Jeesuksen historiallisuus pitää kieltää, jos meinaat olla vapaa-ajattelijoiden jäsen?

• Anonyymi kirjoitti:

Eli Jeesuksen historiallisuus pitää kieltää, jos meinaat olla vapaa-ajattelijoiden jäsen?

Vastasin tähän kysymykseen aiemmin, ja silloinen vastaukseni oli että ei tarvitse kieltää. Olen edelleen tuota mieltä.

Tämä aiempi vastaus oli päivä tai pari sitten, ja silloin automatiikka poisti viestini. Mitenkähän käy nyt.

• Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

Vastasin tähän kysymykseen aiemmin, ja silloinen vastaukseni oli että ei tarvitse kieltää. Olen edelleen tuota mieltä.

Tämä aiempi vastaus oli päivä tai pari sitten, ja silloin automatiikka poisti viestini. Mitenkähän käy nyt.

Mutta mies voi synnyttää - oppi on kyllä jäsenten hyväksyttävä Valiitossa muuten liiton pohja putoaisi

• Anonyymi

Vapaa-ajattelija on erinäisiin väitteisiin jo lähtökohtaisesti kriittisesti suhtautuva, ja kun paraskin eksegeettinen tutkimus ei ole kyennyt esittämään mitään vakavasti otettavaa todistusta jonkun ihan fyysisesti olemassa olleeseen jeesukseen, on täysin legitiimiä kyseenalaista tuollaisen olennon olleen olemassa!!!!

Pitää olla kohtuullisen pinnallisestin aiheeseen perehtynyt, ellei kykene havaitsemaan Jeesuksen olemaasa olevuuden puolesta olevan 'todistusmateriaalin' heikkouden!!!!!!!!!

• Anonyymi

Iso ero kirkon liitettyihin.

• Anonyymi

Onpa itsekästä ja individualistista menoa.

• Anonyymi

No on kyllä!

• Anonyymi

Tosiaan, pitäisikin tästä.

• Tässä on kyllä kirkon puolustuksena yksi asia sentään todettava: eroakirkosta.fi.

Ei nimittäin voine juuri kukaan olla jäsen enää ainakaan siksi, ettei voisi helposti selvittää miten erota ja hoitaa eroa kuntoon. Sen verran paljon tuosta on tiedotettu, ja eroaminen kestää minuutin tai kaksi.

• Anonyymi

Lasten erottaminen on hankalampaan. Se ei ole pakollista. Mutta sopisi monelle perheelle hyvin.

• Anonyymi

Kirkon jäseninä löytyy vaikka kuinka paljon sellaisia, joilla ei ole ylipäänsä konetta, tai kykyä käyttää sitä eroamiseen.

Nörttisukupolvelle nuo ovat tietenkin vaikeasti ymmärettäviä asioita;.D

• Anonyymi kirjoitti:

Kirkon jäseninä löytyy vaikka kuinka paljon sellaisia, joilla ei ole ylipäänsä konetta, tai kykyä käyttää sitä eroamiseen.

Nörttisukupolvelle nuo ovat tietenkin vaikeasti ymmärettäviä asioita;.D

On kyllä, mutta heistä sentään lähes kaikilla joku, joka osaa näyttää mitä nappia painaa koneelta.

• Anonyymi

On kyllä, mutta heistä sentään lähes kaikilla joku, joka osaa näyttää mitä nappia painaa koneelta.

Osalla aika hoitaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Osalla aika hoitaa.

Toki joo, reilu prosenttihan suomalaisista joka vuosi vaihtuu. Vauvoista kastetaan alle 60 %, kuolleista kirkon jäseniä on... ööh, 80 tai 85%? Pitäisi tarkistaa.

• Anonyymi

Erittäin ok. Liitetyt ei ok.

• Anonyymi

Siitä tietysti pisteet.

• Anonyymi

Häh häh hää, meillä ovatkin jo lapsesta. T. Kirkkoherra

• Anonyymi

Joulukuussa hakemus sisään.

• Anonyymi

Ovatpa itsellisiä.

• Anonyymi

Onneksi olkoon itsenäisestä päätöksestä.

• Anonyymi

Itse oppinutkin on hyvä.

• Anonyymi

Niin kuuluukin olla.

• Anonyymi

>>>>Kaikki vapaa-ajattelijat ovat itse liittyneitä. Ketään ei ole liitetty lapsena vanhempien toimista

Pysyisivät vaan siellä vapariyhdistyksissään, ja jumalattomilla hautausmaillaan !

Mutta näyttää siltä että sekään ei näitä kaiken maailman ajattelijoita tyydytä.
      Ja kun vaparien elämästä puuttuu elämän tarkoitus, niin pitää vastustaa Jumalaa ja kristittyjä - tavalla tai toisella.
      Ja siinähän käy lopulta huonosti.

• Anonyymi

Vapaa-ajattelijat ovat itsenäisiä!

• Anonyymi

Jotkut hakeutuvat sitten vanhempina vapaaehtoisesti erilaisiin uskonlahkoihin ja niitten mitä hullumpiin tapoihin.

• Anonyymi

Itsenäisiä!

• Anonyymi

Hyvä Te!

• Anonyymi

Niin sitä pitää!!

• Anonyymi

Voi poloisia. Itse tarvii liittyykin

• Anonyymi

Niin sitä pitääkin. Hyvä.

• Anonyymi

Olennainen ero kirkon keskivertojäseneen

• Anonyymi

Siitä pisteet.

• Anonyymi

Elä suotta epäröi.

• Anonyymi

Itsenäisyys kunnossa.

• Anonyymi00037

Liity sinäkin itse: vapaa-attelijat.fi

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6148
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5617
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2649
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2066
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1778
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      124
      1717
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1613
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      998
    Aihe