Dan Brown on kirjoittanut kirjan "Salaisuuksien salaisuus" (Englanniksi
The Secret of Secrets) . Teos on uunituore ja löytyy kirjastoista ja kirjakaupoista ja netistä löytyy lisäviitteitä.
Kirja on vain romaani mutta se esittää hämmästyttäviä ajatuksia siitä mitä tapahtuu ihmiselle kun hän kuolee. Jonkinlainen tietoisuus jää olemaan senkin jälkeen kun ruumis kuolee. Tällaisestahan on paljonkin kirjoiteltu mitä ihminen on kokenut kuolinhetkellään kun hän kuitenkin on palannut elävien kirjoihin takaisin.
Jos haluat tietää itse mitä tulee sillä hetkellä tapahtumaan kun elinpäiväsi päättyvät niin suosittelen lukemaan kirjan.
Tietoisuus ja kuolema ovat outoja asioita
59
577
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on lukeminen vielä kesken. Kirjan tapahtumat ovat jotenkin James Bondmaisia lapsellisia yllätyksiä ja käänteitä täynnään mutta perusajatus yhteisestä tietoisuudesta on varsin mielenkiintoinen sisältäen paljon tieteellistä jargonia. Antamaan uskottavuutta?
Kiinnostaisikin kuulla jonkun alan asiantuntijan kommentteja siitä esim. voiko GABA:n (Gamma-aminobutyric acid) avulla jotenkin laajentaa yhteisen tietoisuuden vastaanottoa. Samoin että tapahtuuko epilepsian yhteydessä jonkinlaisia tietoisuuden muutoksia.
Vai onko kaikki pelkästään kirjailijan mielikuvituksellista runosuonen pulpahtelua vailla mitään tieteellistä pohjaa ja pelkkää myynninedistämistä?- Anonyymi
Se on pseudotiedettä kuten kaikki Brownin kirjat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on pseudotiedettä kuten kaikki Brownin kirjat.
Aika paljon siinä on kuitenkin totuuspohjaa vaikka maallikko ei sitä kaikkea pysty arvioimaankaan kuinka paljon on mitäkin. En sanoisi että täyttä huuhaata olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika paljon siinä on kuitenkin totuuspohjaa vaikka maallikko ei sitä kaikkea pysty arvioimaankaan kuinka paljon on mitäkin. En sanoisi että täyttä huuhaata olisi.
Onko monikin kuollut tullut kertomaan, ettei se ole täyttä huuhaata?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei lainkaan mitään huuhaata, valtiokonttori saa kaivaa viimeisetkin roponsa kirstunsa pohjalta Auerin katraan korvauksiin!
T. Bertil Perversson. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue enemmän. Tutki tarkemmin. Luulet vähemmän. Avarru.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue enemmän. Tutki tarkemmin. Luulet vähemmän. Avarru.
Kerro lisää avartumisesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro lisää avartumisesta?
Se on just sitä tietoisuuden lisäämistä, jota sulta tuntuu uupuvan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei monikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei monikaan.
Mutta joku on. Lue vaikka kirjoja aiheesta.
- Anonyymi
Kaikissa, jokaisessa romaanissa mitä olen lukenut on myös sitä oikeaa tietoa kuvitellun seassa.
- Anonyymi
Sittenhän tuon näkee kun tulee tuo jännä hetki. Toivottavasti edes etäisesti muistuttaa kaunista Tuonenlehtoamme. Ajattelen paljon kuolemanjälkeistä elämääni, haaveilen paremmista oloista siellä. Muistuttaa entistä, kaukaisempaa Suomeamme, mutta paremmalla tavalla ja paremmissa oloissa.
- Anonyymi
Ilman kirja höpötyksiä on tietoa että ihmisellä on sielu joka on ikuinen.
Jumalolentojen ts edistyneiden olentojen luomilla human ihmislajilla on sielu.
Meitä edistyneemmät maan ulkopuoliset luojat päivitti ja paransi löydetyt alkuihmisiä ja auttoivat ruuan kanssa ja kehitys alkoi nopeutua.
Kun me täällä kehitymme tarpeeksi ja ymmärrämme enemmän niin voimme edetä helpompiin olosuhteisiin pois kärsimyksestä, huonosta terveydestå ja toimeentulo huolista, laitomista veroista ja laista ja vapaudumme pahoista asioista ja henkilöistä jotka estäneet meitä edistymistä. Se Raamatussa mainittu ylös nousemus tarkoittaa em.- Anonyymi
Ylösnosusemus edellyttää tietoisuuden korkeata tasoa nykyisestå.
Tämä sotaisuus ja riitely, pahan teko pitää jättää taakse. Toistan ihmisten vahingoittamien ja rikokset esim ihmiskauppa yms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylösnosusemus edellyttää tietoisuuden korkeata tasoa nykyisestå.
Tämä sotaisuus ja riitely, pahan teko pitää jättää taakse. Toistan ihmisten vahingoittamien ja rikokset esim ihmiskauppa yms.Tuota pitäisi saarnata diktaattoreille joka päivä....!
- Anonyymi
Dan Brownin kirjat ja niistä tehdyt leffat ovat lukemisen ja katsomisen arvoisia,suosittelen. Tämä uusi( Salaisuuksien salaisuus) on myös pakko lukea.
- Anonyymi
Keskittyminen ei enää toimi romaanien lukemiseen, ajatus alkaa harhailla höpötyksistä.
- Anonyymi
Amerikkalainen neurokirurgi Eben Alexander on kirjoittanut kirjan Proof of heaven- suomalaiselta nimeltä-Totuus taivaasta.
Jos kiinnostaa, mitä ihmiselle tapahtuu kuoleman jälkeen, niin tuo kirja kertoo siitä kirjailijan omat kokemukset.- Anonyymi
Dan Brown kirjoitti aikaisemmassa kirjassa Pyhästä Ehtiollisesta js siitä tehdystä maalauksesta.
Hänen spekulaatiohan on, että Jeesuksen vieressä oleva opetuslapsi ei suinkaan ole mies, vaan nainen.
Nimeltään Maria Magdaleena.
Olen uusin silmin katsonut kuvia maalauksesta.
Mielenkiintoinen teoria. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dan Brown kirjoitti aikaisemmassa kirjassa Pyhästä Ehtiollisesta js siitä tehdystä maalauksesta.
Hänen spekulaatiohan on, että Jeesuksen vieressä oleva opetuslapsi ei suinkaan ole mies, vaan nainen.
Mielenkiintoinen teoria.Siis... elokuva da Vinci-koodi.
Kirja ja elokuva perustuu mielikuvitukseen, gnostilaisiin päättelyihin. Mistä tahansa tai kuvasta voi löytää erilaisia sattumanvaraisuuksia ja tehdä niistä sitten holtittomia päättelyitä. Jos itse da Vinci olisikin tuollaisia "vihjeitä" tarkoituksella maalaukseensa laittanut, ne eivät silti välttämättä ole tosia vaan edustavat jotain hänen omaa motiiviaan.
Tuo taulu ei ole valokuva vaan da Vincin joskus n. 1500 vuotta myöhemmin mielessä syntynyt tapahtumakuvaus. Evankeliumit eivät tarkasti kuvaa tuota illallista, muutoin kuin, että sille osallistuivat vain nuo 12 opetuslasta, miehiä jokainen. Maria Magdaleena ei ollut tuolla illallisella. Jos olisi ollut, evankelistat olisivat hänet maininneet, kuten muissakin yhteyksissä.
Koko kirjan ja elokuvan juonihan perustuu tuohon päättelyketjuun, mutta ei se silti tee asiasta todenmukaista. Brownin kaikki kirjat ovat pseudotarinoihin perustuvaa viihdettä. Ne eivät sisällä myöskään aidosti tieteellisiä totuuksia, vaan "väännöksiä". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis... elokuva da Vinci-koodi.
Kirja ja elokuva perustuu mielikuvitukseen, gnostilaisiin päättelyihin. Mistä tahansa tai kuvasta voi löytää erilaisia sattumanvaraisuuksia ja tehdä niistä sitten holtittomia päättelyitä. Jos itse da Vinci olisikin tuollaisia "vihjeitä" tarkoituksella maalaukseensa laittanut, ne eivät silti välttämättä ole tosia vaan edustavat jotain hänen omaa motiiviaan.
Tuo taulu ei ole valokuva vaan da Vincin joskus n. 1500 vuotta myöhemmin mielessä syntynyt tapahtumakuvaus. Evankeliumit eivät tarkasti kuvaa tuota illallista, muutoin kuin, että sille osallistuivat vain nuo 12 opetuslasta, miehiä jokainen. Maria Magdaleena ei ollut tuolla illallisella. Jos olisi ollut, evankelistat olisivat hänet maininneet, kuten muissakin yhteyksissä.
Koko kirjan ja elokuvan juonihan perustuu tuohon päättelyketjuun, mutta ei se silti tee asiasta todenmukaista. Brownin kaikki kirjat ovat pseudotarinoihin perustuvaa viihdettä. Ne eivät sisällä myöskään aidosti tieteellisiä totuuksia, vaan "väännöksiä".Mulla on tuo mummulta peritty taulu. Tutkin sitä oikein taskulampun valossa.
Pöydässä Kristuksen molemmin puolin istuu tai seisoo yhteensä 12 miestä. Jeesuksen (itsensä) oikealla puolella istuu nuorin, apostoli Johannes (pitkät hiukset) nojaten poispäin Jeesuksesta ja heidän väliinsä syntyy kolmiomainen tyhjä tila. Jeesuksen vasemmalla puolen olevat opetuslapset ovat siten Hänestä etäällä, että samankaltainen tyhjä tila on heidän välissään. Näin maalaukseensa on da Vinci luonut Kristuksen ympärille himmeän valokehän, korostamaan Hänen pyhyyttään.
Tämän pyhän kuvan Brown on liannut omilla, perättömillä pseudo-"tulkinnoilaan". Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoinen teoria.https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kuka-kukin-on-
Tuossa linkissä on kuva Leonardo da Vincin "Viimeinen ehtoollinen" (Pyhä ehtoollinen) maalauksesta, ja kiinnostavaa tietoa sen historiasta ja siinä kuvatuista henkilöistä.- Anonyymi
Luin ja vaikutuin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoinen teoria.Maria Magdalena on ilmestyksen ja ihmismuodon omaava ilmestyvä henkisielu, Jeesuksen sisarsielu. Maria Magdalena mainitaan evankeliumeissa kaksitoista (12) kertaa. Maria Magdalena on sielunvoimassaan tuotu esiin useiden aikakautensa mestarien töissä, ei ainoastaan Leonardo Da Vincin.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/68/Caravaggio_(1571–1610),_Martha_and_Mary_Magdalene_(The_Conversion_of_the_Magdalen),_c._1598.jpg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin ja vaikutuin.
No, tuossa oli seassa myös Myllykosken omia, henk.koht. mietteitä ja tulkintoja asiasta.
Anonyymi kirjoitti:
No, tuossa oli seassa myös Myllykosken omia, henk.koht. mietteitä ja tulkintoja asiasta.
Linkin sisällössä oli paljon tietoa maalauksen historiasta. Sen kokemista kolhuista ja niiden korjaamisesta.
Nykyinen maalaus ei välttämättä ole lainkaan alkuperäisen teoksen kaltainen.
Myllykosken kertomat asiat opetuslapsista ja sen ajan sosiaalisesta kulttuurista, johon maalaus sijoittuu, perustuvat suurelta osin tieteellisiin tutkimuksiin. Osa artikkelin sisällöstä on Myllykosken omia oletuksia.
Minä luin artikkelin suurella mielenkiinnolla.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin kommenttini hävisi? Ihmettelin siinä, mikä Myllykoski? Kommenttini oli vatsaus anonyymille 7.12. klo 21:31. Totuus taivaasta -kirjassa ei ole muitten "mietteitä ja tulkintoja" kuin sen kirjoittajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis... elokuva da Vinci-koodi.
Koko kirjan ja elokuvan juonihan perustuu tuohon päättelyketjuun, mutta ei se silti tee asiasta todenmukaista. Brownin kaikki kirjat ovat pseudotarinoihin perustuvaa viihdettä. Ne eivät sisällä myöskään aidosti tieteellisiä totuuksia, vaan "väännöksiä".Mistä sinä tiedät mikä on totuus, olitko itse paikalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä tiedät mikä on totuus, olitko itse paikalla?
Elokuvatkin kertovat jotain, aina.
- Anonyymi00030
Anonyymi kirjoitti:
Elokuvatkin kertovat jotain, aina.
Tottakai juonellinen elokuva on kertomus. Mutta on ihan eri asia, onko se faktaa vai fiktiota. Joskus se voi olla molempia, mutta silloin ilmoitetaan erikseen, että elokuva / kertomus perustuu todellisiin tapahtumiin.
- Anonyymi00031
Anonyymi kirjoitti:
Mihin kommenttini hävisi? Ihmettelin siinä, mikä Myllykoski? Kommenttini oli vatsaus anonyymille 7.12. klo 21:31. Totuus taivaasta -kirjassa ei ole muitten "mietteitä ja tulkintoja" kuin sen kirjoittajan.
Tuon yhden linkin takana kirjoittaa mielipidettään pappi Matti Myllykoski (laulaja Pekka Myllykosken ✝️ veli).
Anonyymi00031 kirjoitti:
Tuon yhden linkin takana kirjoittaa mielipidettään pappi Matti Myllykoski (laulaja Pekka Myllykosken ✝️ veli).
Myllykoski toimii Helsingin yliopistossa Uuden testamentin eksegetiikan dosenttina. Siinä ominaisuudessa hän ko. linkissä esiintyy-ei pappina.
https://www.helsinki.fi/fi/teologinen-tiedekunta/tutkimus/tieteenalat-ja-tutkijat/eksegetiikka
- Anonyymi
Taas herättiin tietoisuuteen, hyvää huomenta!
p.s. John Lennon on muistoissa tänään... - Anonyymi00034
Varmaan tekevät vielä elokuvankin tästä Salaisuuksien salaisuus -opuksesta.
Da Vinci -koodi näköjään nelosella tänään klo 23.15. siinä tarjolla kahden ja puolen tunnin elokuvapläjäys plus mainokset tekee yhteensä 3 tuntia pois yöunista keskellä yötä.. Kuka jaksaa kiinnostua niin siitä vaan. Sanotaan, että kuoltuaan ihminen siirtyy johonkin toiseen tietoisuuden tilaan. Kerrotaan myös kuolemanrajakokemuksista, jolloin oltu ikään kuin irtaantuneita ruumiista, ja sitten palattu takaisin kehoon. Kyseessä on kuitenkin aivotoiminnasta kun ollaan lähellä kuolemaa. Tuonlaisessa tilassa oleva ei ole kuitenkaan todella kuollut.
”Jos haluat tietää itse mitä tulee sillä hetkellä tapahtumaan kun elinpäiväsi päättyvät niin suosittelen lukemaan kirjan.”
Suosittelen lukemaan Raamattua niin tiedät mitä elinpäiviesi päättyessä ja sen jälkeen tapahtuu.
- - -
Saarn. 9:5
Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään
Job 14:10-14
10. Mutta mies kun kuolee, makaa hän martaana [vainajana]; kun ihminen on henkensä heittänyt, missä hän on sitten?
11. Vesi juoksee pois järvestä, ja joki tyhjenee ja kuivuu;
12. niin ihminen lepoon mentyänsä ei enää nouse. Ennenkuin taivaat katoavat, eivät he heräjä
eivätkä havahdu unestansa.
13. Oi, jospa kätkisit minut tuonelaan, piilottaisit minut, kunnes vihasi on asettunut, panisit minulle
aikamäärän ja sitten muistaisit minua!
14. Kun mies kuolee, virkoaako hän jälleen henkiin? Minä vartoaisin kaikki sotapalvelukseni
päivät, kunnes pääsyvuoroni joutuisi.
Joh. 11:11-15, 23,24
11. Näin hän puhui, ja sitten hän sanoi heille: "Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen
herättämään hänet unesta".
12. Niin opetuslapset sanoivat hänelle: "Herra, jos hän nukkuu, niin hän tulee terveeksi".
13. Mutta Jeesus puhui hänen kuolemastaan; he taas luulivat hänen puhuneen unessa-
nukkumisesta.
14. Silloin Jeesus sanoi heille suoraan: "Lasarus on kuollut,
15. ja minä iloitsen teidän tähtenne siitä, etten ollut siellä, jotta te uskoisitte; mutta menkäämme
hänen tykönsä".
23. Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".
24. Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä
päivänä".
¤ ¤
Joh. 14:1-6
1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3. Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
5. Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6.Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
¤ ¤
- - -- Anonyymi00035
Piti se sitten jonkun tuoda tänne Raamatun uskoakin mukaan turhanpäiväisine ohjeineen ja korulauseineen.
Olemmeko mielestäsi syntisiä kun keskustelemme kirjallisuudesta? Oletko itse tämän vuoden aikana lukenut mitään muuta kuin virsikirjoja ja Raamattua.
Jospa kerrankin perehtyisit oikeisiin faktoihin etkä eläisi haaveissasi ikuisesta elämästä. Suosittelen todella muutakin lukemista. - Anonyymi00036
Mistä "raamatusta" nuo lainaukset ovat? Eivät kuulosta kristittyjen kirkkoraamatulta.
Jokin helluntailaisten tai j.todistajien oma "käännös"? - Anonyymi00037
Ja plääplääplää...
Olisit säästänyt palstatilaa ja lukijoiden aikaa kun olisit laittanut pelkästää linkin Raamattuusi. Veikkaan että se löytyy yksikertaisesti raamattu.fi -osoitteella. - Anonyymi00039
Anonyymi00036 kirjoitti:
Mistä "raamatusta" nuo lainaukset ovat? Eivät kuulosta kristittyjen kirkkoraamatulta.
Jokin helluntailaisten tai j.todistajien oma "käännös"?Jotkut larsleeviläiset kai niitä pahimpia oman uskonsa tyrkyttäjiä ja vääntäjiä ovat.
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Jotkut larsleeviläiset kai niitä pahimpia oman uskonsa tyrkyttäjiä ja vääntäjiä ovat.
Kaiken aikaa suolletaan uusia "käännöksiä". Itse luen ainoastaan KR33/38:aa.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Miksi sitää pitä lukea jos sen kerran on lukenut? Ei kai kukaan hullukaan lue uudestaan kertaalleen luettuja kirjoja.
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Miksi sitää pitä lukea jos sen kerran on lukenut? Ei kai kukaan hullukaan lue uudestaan kertaalleen luettuja kirjoja.
Nk. uskovaisille kyseessä on "vähän enemmän" kuin pelkkä kertomakirjallisuus. Etenkin Uusi testamentti on kristityille pikemminkin eräänlainen oppikirja ja asiaa ja omaksuttavaa on "paljon".
Kyseessä on myös mystinen kirjakokoelma, jotka nk. monikerroksisia. Juutalaisten rabbien mukaan Raamatussa on ainakin 47 eri kerrostumaa.
Niiden löytäminen ja oppiminen onkin sitten suorastaan elinikäinen agenda. Anonyymi00040 kirjoitti:
Nimimerkki EAK:n laittamat tekstit löytyvät Raamatun käännöksestä, jota luet.
- Anonyymi00043
kylmätotuus kirjoitti:
Nimimerkki EAK:n laittamat tekstit löytyvät Raamatun käännöksestä, jota luet.
Joo, kun tarkistin, huomasin asian itsekin. Tuo sana "... makaa hän martaana... " hämäsi, enkä heti löytänyt sitä Raamattu-hausta. Ensimmäistä kertaa törmäsin tuohon suomenkielen sanaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Marras
= kuolemaa tekevä ihminen tai vainaja.
"Marras"-sanan, tässä muodossa, kyllä olen kuullut, että se tarkoittaa tietynlaista elottomuutta, kuollutta. Marras-kuussa maa, eli luonto tekee kuolemaa, on jo osin kuollutkin. Ja ihmisellä on myös ihon tietty kerrostuma: "marraskesi". - Anonyymi00048
Anonyymi00041 kirjoitti:
Kyllä ihmiset lukevat jo lukemiaan kirjoja uudestaan. Ja kannattaakin. Et sinä(kään) näkemästäsi elokuvasta(kaan) muista kaikkea yhdellä katsomalla.
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Kyllä ihmiset lukevat jo lukemiaan kirjoja uudestaan. Ja kannattaakin. Et sinä(kään) näkemästäsi elokuvasta(kaan) muista kaikkea yhdellä katsomalla.
Joka ihmettelee hulluksi sitä joka lukee kertaalleen jo luetun, ei ole todennäköisesti koskaan lukenut mitään kirjaa itse.
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Joka ihmettelee hulluksi sitä joka lukee kertaalleen jo luetun, ei ole todennäköisesti koskaan lukenut mitään kirjaa itse.
Jooo-jooo, mutta miksi et vastannut hänelle, joka niiin väitti? Vastauspaikan valinta taitaa olla vaikeaa.
- Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Jooo-jooo, mutta miksi et vastannut hänelle, joka niiin väitti? Vastauspaikan valinta taitaa olla vaikeaa.
Joo, sano rengit päissään, jos ei vastausta löydä, ketä se haittaa, ei ketään.
- Anonyymi00053
Anonyymi00051 kirjoitti:
Joo, sano rengit päissään, jos ei vastausta löydä, ketä se haittaa, ei ketään.
Ja vielä peukutatkin itseäsi. Hah.
- Anonyymi00044
Suosittelen lukemaan Jouni Lallukan kirjoittaman kirjan Raamattu Totta vai tarua? Siinä vertaillaan mm. arkeologisia löytöjä ja Raamatun kertomuksia, ovat hyvin yhtäpitäviä. Kristinuskoiselle ei pitäisi olla epäselvää, millaista on kuoleman jälkeen.
- Anonyymi00045
Meillä on kaikilla oma tietoisuutemme.
Me joko tajuamme sen äärimmäisetkin mielialojen vaihtelut, toden ja uinen rajalinnat, tai emme koskaan edes tule ajatelleeksi asioita perin pohjin ollaksemme täysin varmoja siitä mitä tiedämme, minkä olemme lukenet, tai kuulleet.
Kaikki kykenevät kirjoittamaan omia ajatuksiansa luoden niistä oman mielikuvan, joka on totta hänelle, vaikka niitä ei kukaan uskoisikaan.
Kun tarpeeksi on saanut mielikuviansa julki, hänestä tuleekin tietäjä, hän arvioi ja lausuu mielipiteitä, mutta ne ovat vain mielipiteitään, eivät tutkittua totuutta.
Kukaan ei ole kuollut ja herännyt kokemuksestansa kertomaan!
Kukaan ei ollut mukana Jeesuksen viimeisellä ateriakka ja tullut kertomaan että
opetuslapsissa oli joku nainen.
Minä kirjoitan, mutta en kerro omia mielipiteitäni ainoana totuutena, koska ne ovat vain minun näkemyksiäni tapahtumista joista kerron.
Vain historiantutkijat kertovat tutkittua totuutta, kirjailijoilla on aina oma totuutensa, vaikka siinä historiaan olisikin viitteitä.
Yksilö ei ole koko yhteiskunta, yksi on aina yksi ja omilla mielipiteillään tulee esiin, jos jossain jotain julkaisee.
Satu on satua, siihen voi uskoa, koska silläkin on joku lähde, josta se on kirjoittajan mieleen "pulpahtanut!"- Anonyymi00046
Neljä evankelistaa kirjoitti tuosta viimeisestä ilta-ateriasta, ehtoollisesta, ja mainitsee vain 12 opetuslasta.
Muista ei ole mainintoja. Jeesyksella oli n. 70 muutakin seuraajaa joista Maria M. oli vain yksi. He eivät olleet siellä läsnä. Miksi pitää väittää, että nimenomaan Maria M. olisi siellä ollut ja sepittää tarinoita?
Dan Brown sepitti ja tekee rahaa näillä katolisilla fiktioillaan. Muuta merkitystä ei D. B:n kirjoilla ole kuin että ovat toinen toistensa kaltaisia kopoita: mielikuvituksellista tarinaa joissa jännitys saadaan paljolti kaahaamalla autoletkoissa paikoista tosiin. Joka kirjaa toistaa tätä pääjuonta. Kun on lukenut yhden Dan Brownin, on lukenut kaikki. - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Neljä evankelistaa kirjoitti tuosta viimeisestä ilta-ateriasta, ehtoollisesta, ja mainitsee vain 12 opetuslasta.
Muista ei ole mainintoja. Jeesyksella oli n. 70 muutakin seuraajaa joista Maria M. oli vain yksi. He eivät olleet siellä läsnä. Miksi pitää väittää, että nimenomaan Maria M. olisi siellä ollut ja sepittää tarinoita?
Dan Brown sepitti ja tekee rahaa näillä katolisilla fiktioillaan. Muuta merkitystä ei D. B:n kirjoilla ole kuin että ovat toinen toistensa kaltaisia kopoita: mielikuvituksellista tarinaa joissa jännitys saadaan paljolti kaahaamalla autoletkoissa paikoista tosiin. Joka kirjaa toistaa tätä pääjuonta. Kun on lukenut yhden Dan Brownin, on lukenut kaikki.Samaa mieltä. Tekemällä yriteltyä jännitystä ja lapsellisia "yllätyksiä" toinen toisensa perään. Ei tulis mieleenkään mennä katsomaan elokuvana jos sellainen joskus tästä tehdään.
- Anonyymi00052
Anonyymi00047 kirjoitti:
Samaa mieltä. Tekemällä yriteltyä jännitystä ja lapsellisia "yllätyksiä" toinen toisensa perään. Ei tulis mieleenkään mennä katsomaan elokuvana jos sellainen joskus tästä tehdään.
No tuostahan juuri on tehty myös tuo elokuva Da Vinci-koodi: salaseura suojelee "Jeesuksen ja Maria M:n jälkeläisiä", "pyhää verta", "Graalin maljaa" tässä merkityksessä.
Satua koko juttu, mutta paljon murhia ja autoilla kaahailua.
- Anonyymi00054
Maria Magdalenan lähtemättömäksi muodostunut perintö Raamatun historiassa. Maria Magdalena oli se nainen joka suoritti Jeesuksen voitelun juuri ennen tämän joutumista tuomiolle ja ristiinnaulituksi.
Kuolemansa jälkeen Jeesuksen ilmestyksessä, Jeesus palaa omiensa luo ja ilmestyy ensimmäiseksi juuri Maria Magdalenalle. Hän ei ilmesty tässä opetuslapsille, ei Pietarille eikä kaikkein rakkaimmalleen opetuslapselle vaan ainoastaan juuri Marialle. Tämä tapahtuma on ristiriitainen kristittyjen keskuudessa yhä vieläkin, osa kristityistä ei pidä voitelua ja jalkojen puhdistautumisrituaalia kristillisyyteen kuuluvaksi seremoniaksi. Tapahtuman ajankohtana ei mitään kristillisyyttä edes vielä ollut olemassa. Toiseksi puhdistautumis ja uhrin voitelurituaalit ovat itse jo tuhansia vuosia kristinuskoa vanhempia riittejä ihmiskunnan historiassa joita suorittivat tehtäviin valitut papittaret.- Anonyymi00055
Lasaruksen ja Martan sisar Maria käsittääkseni voiteli Jeesuksen jalat, ei Maria Magdalena.
Nämä ovat kaksi eri Mariaa. "Mirjam" = lat. "Maria", oli yleinen juutalainen naisen etunimi, Raamatussa niitä oli useita.
Jehoshua / Jeshua (= "Jeesus") oli samaten yleinen miesten nimi. Esim. VT:n Jeesus Siirakki ei ollut sama "Jeesus" kuin Vapahtajamme. Eivätkä kaikki "Judah't" (lat. "Juudakset") olleet kavaltajia.
On luettava tarkkaan kenestä kulloinkin puhutaan. - Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Lasaruksen ja Martan sisar Maria käsittääkseni voiteli Jeesuksen jalat, ei Maria Magdalena.
Nämä ovat kaksi eri Mariaa. "Mirjam" = lat. "Maria", oli yleinen juutalainen naisen etunimi, Raamatussa niitä oli useita.
Jehoshua / Jeshua (= "Jeesus") oli samaten yleinen miesten nimi. Esim. VT:n Jeesus Siirakki ei ollut sama "Jeesus" kuin Vapahtajamme. Eivätkä kaikki "Judah't" (lat. "Juudakset") olleet kavaltajia.
On luettava tarkkaan kenestä kulloinkin puhutaan.Graalin maljaan laskivat Jeesuksen verta, hänen haavastaan.
- Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Graalin maljaan laskivat Jeesuksen verta, hänen haavastaan.
Kyllä. Mutta Dan Brownin kirja kiistää tämän ja juoni rakentuu Brownin mielikuvitukselle siitä.
Puolen tunnin päästä Nelosella alkaa toinen Brownin kirjaan perustuva elokuva "Enkelit ja demonit" jonka juoni rakentuu tieteen ja uskonnon ristiriidoille. Runsaasti murhia, juoksemista ja autoilla kaahailua ympäri Rooman.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2334169Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122634Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit402380Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811436Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161426- 481169
- 781087
- 59963
- 45936
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921