Dan Brown on kirjoittanut kirjan "Salaisuuksien salaisuus" (Englanniksi
The Secret of Secrets) . Teos on uunituore ja löytyy kirjastoista ja kirjakaupoista ja netistä löytyy lisäviitteitä.
Kirja on vain romaani mutta se esittää hämmästyttäviä ajatuksia siitä mitä tapahtuu ihmiselle kun hän kuolee. Jonkinlainen tietoisuus jää olemaan senkin jälkeen kun ruumis kuolee. Tällaisestahan on paljonkin kirjoiteltu mitä ihminen on kokenut kuolinhetkellään kun hän kuitenkin on palannut elävien kirjoihin takaisin.
Jos haluat tietää itse mitä tulee sillä hetkellä tapahtumaan kun elinpäiväsi päättyvät niin suosittelen lukemaan kirjan.
Tietoisuus ja kuolema ovat outoja asioita
4
89
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on lukeminen vielä kesken. Kirjan tapahtumat ovat jotenkin James Bondmaisia lapsellisia yllätyksiä ja käänteitä täynnään mutta perusajatus yhteisestä tietoisuudesta on varsin mielenkiintoinen sisältäen paljon tieteellistä jargonia. Antamaan uskottavuutta?
Kiinnostaisikin kuulla jonkun alan asiantuntijan kommentteja siitä esim. voiko GABA:n (Gamma-aminobutyric acid) avulla jotenkin laajentaa yhteisen tietoisuuden vastaanottoa. Samoin että tapahtuuko epilepsian yhteydessä jonkinlaisia tietoisuuden muutoksia.
Vai onko kaikki pelkästään kirjailijan mielikuvituksellista runosuonen pulpahtelua vailla mitään tieteellistä pohjaa ja pelkkää myynninedistämistä?- Anonyymi
Se on pseudotiedettä kuten kaikki Brownin kirjat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on pseudotiedettä kuten kaikki Brownin kirjat.
Aika paljon siinä on kuitenkin totuuspohjaa vaikka maallikko ei sitä kaikkea pysty arvioimaankaan kuinka paljon on mitäkin. En sanoisi että täyttä huuhaata olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika paljon siinä on kuitenkin totuuspohjaa vaikka maallikko ei sitä kaikkea pysty arvioimaankaan kuinka paljon on mitäkin. En sanoisi että täyttä huuhaata olisi.
Onko monikin kuollut tullut kertomaan, ettei se ole täyttä huuhaata?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.724924Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113349Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202632Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571685- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941302
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2191083Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71995IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875