Nyt näköjään sitten alkaa tuo sota Euroopassa sitten pikkuhiljaa eskaloitumaan jo suursodaksi.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/8a530e18-d199-4814-9896-f040dbb748c2
Ei hyvältä näytä !
126
676
Vastaukset
- Anonyymi
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump aivan varmasti nyt raivostuu todella kovaa jos esimerkiksi nato meinaa tehdä ennakoivan iskun Venäjän kimppuun, ja Yhdysvallat lähtee sitten samantien natosta menemään mahdollisimman pitkälle ja kauaksi.
- Anonyymi
Trump on itserakas narsisti jolle vain oma napa ja raha merkkaavat. Kiukkuaa siitä, että Nobelin rauhanpalkintoa ei saanut ja sekin taitaa valua entistä kauemmaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trump on itserakas narsisti jolle vain oma napa ja raha merkkaavat. Kiukkuaa siitä, että Nobelin rauhanpalkintoa ei saanut ja sekin taitaa valua entistä kauemmaksi.
HALOO
Rummmpukka sai Nobelin, se tyttöhän
On mukana ryöstämässä maduron maan öljyt. - Anonyymi
"NATO ON VAIN PERSEAUKINEN TURVANSOITTAJA,EI HÄTÄÄ"!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Runkkarinen on lapsen tasolle jäänyt gansteri mielinen ryssän kätyri.Soluttanut lähimmäisensä,diiliensä hyötyjiksi,varmaan nimittää kohta juniorinkin talous- ja puolustus minesteriksi.Pääsee jakamaan Venäjän jäähdytettynä rahoja omaan taskuunsa ja keräämään suojelurahoja Euroopasta myös omaan taskuunsa.On valtava joukko uusia Zauzeskuja Runkkarisen lähipiirissä.Mutta rupikulli Putte tulee kusettamaan lahjakkaasti.Tuota orangia ja sen joukkiota.
- Anonyymi
Nato todellakin harkitsee Venäjään kohdistuvia ennaltaehkäiseviä iskuja.
Asiasta kertoo puolustusliiton sotilaskomitean puheenjohtaja amiraali Giuseppe Cavo Dragone Financial Timesille. Hänen mukaansa ”ennaltaehkäisevät iskut” voitaisiin katsoa ehkä jopa osaksi jonkinlaista puolustusta.
Dragone toki myöntää kuitenkin, että tämänkaltainen toiminta tarkoittaisi merkittävää muutosta Naton toiminnassa. Se todellakin on paljon kauempana Naton perinteisestä ajattelutavasta ja toiminnasta.
Dragone kuvailee Venäjän aggressioiden estämistä Naton tulikokeeksi, johon liittyviä keinoja pohditaan nyt Natossa kuumeisesti.
Pelotevaikutuksen saavuttaminen kostoiskun tai ennaltaehkäisevän iskun kautta on asia, jota olemme analysoineet syvällisesti jo todella pitkään Natossa Dragone kertoo. - Anonyymi
Eurooppaanhan on jo esimerkiksi kohdistunut monenlaista hybridisodankäyntiä Itämeren kaapelirikosta kyberiskuihin. Osa tapauksista on yhdistetty Venäjään, mutta osassa tapauksista tekijästä ei ole minkäänlaista varmaa oikeaa tietoa olemassa.
Vastareaktio olisi helpoin toteuttaa kyberiskun muodossa, sillä monilla Naton jäsenmailla on kyvykkyyttä tällä saralla. Sen sijaan sabotaasin tai drooneilla tehtävä häirintä olisi paljon vaikeampaa toteuttaa onnistuneesti.
Erityisesti itäeurooppalaiset valtiot ovat vaatineet Natoa iskemään kovaa takaisin pelkän reaktiivisuuden sijaan.
Financial Timesin haastatteleman balttialaisen diplomaatin mukaan reaktiivisuudessa piilee vaaroja:
– Jos jatkamme vain reaktiivisuutta, annamme Venäjälle luvan jatkaa yrittämistä ja satuttamista. Näin on erityisesti siksi, että hybridisodankäynti on asymmetristä — se maksaa heille vähän ja meille paljon. Meidän pitää pyrkiä olemaan paljon luovempia.- Anonyymi
Meidän pitää olla luovia ja älykkäitä.
LAITTAA oranssi mies kuriin, eli Trömpökkä
- Anonyymi
Nato ei uhkaisi yhtään ketään, ellei itse ensiksi aiheuttaisi uhan Natoa kohtaan. Nato perustettiin Neuvostoliiton länsimaille aiheuttaman uhan takia. Venäjä on jatkanut tätä uhan ylläpitämistä.
- Anonyymi
Natoon halutaan liittyä. Eikö olekin jännää, että jotkut venäjän lähellä olevat maat haluavat liittyä. Ketään ei pakoteta liittymään, eikä Nato tavoittele jäseniä tai laajentumista.
Miten sinun mukaasi USA yritti saada Ukrainaa NATO:on sen jälkeen, kun Ukrainan parlamentti teki päätöksen, ettei Ukraina enää edes pyri NATO:n jäsenmaaksi?
- Anonyymi
moloch_horridus kirjoitti:
Miten sinun mukaasi USA yritti saada Ukrainaa NATO:on sen jälkeen, kun Ukrainan parlamentti teki päätöksen, ettei Ukraina enää edes pyri NATO:n jäsenmaaksi?
Noinko se hoitajasi sinulle kertoi?
- Anonyymi
Pohjoiskorea /venäjä juopot ja reppanat ovat kohta 4 vuotta valloittaneet Ukrainaa.
🤣- Anonyymi
Ja toki myös onnistuneet siinä todella hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovat toki valloittaneet jonkun verran maata, mutta "todella hyvin", niin on varmasti liioittelua.
- Anonyymi
Ja meillä menee hyvin rumpukan ja tupin
Kanssa.
Suomi oikein kukoistaa
. HEHE HEHEE HEH HEH - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanssa.
Suomi oikein kukoistaa
. HEHE HEHEE HEH HEHVenäjä puolestaan EI KUKOISTA! PUTLER panee nuorisoaan turpeen alle sen kuin kerkiää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vieläpä pelkät kenttälapiot aseenaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vieläpä pelkät kenttälapiot aseenaan.
Totta!
Anonyymi kirjoitti:
Jep .... tuolla rypemisellä, reppanaryssiltä menee vielä 50 vuotta, että Ukraina on vallattu ja se maksaa tappioina sellaiset näppärät 50 000 000 mobikkia.
- Anonyymi
44.Div kirjoitti:
Jep .... tuolla rypemisellä, reppanaryssiltä menee vielä 50 vuotta, että Ukraina on vallattu ja se maksaa tappioina sellaiset näppärät 50 000 000 mobikkia.
Ensi viikolla Ukraina joutuu antautumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidätkö itse muka suoritusta hyvänä!? Stalin olisi vallannut maan 2:ssa viikossa! Venäjä vain pienen osan liki 4:ssä vuodessa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanssa.
Suomi oikein kukoistaa
. HEHE HEHEE HEH HEHParemmin kukoistaa kuin Tiltu sallisi!🤡😅😂🤪🤣👍👏
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi viikolla Ukraina joutuu antautumaan.
Noin olet sanonut jo kohta neljä vuotta!
"Ja meillä menee hyvin rumpukan ja tupin Kanssa. Suomi oikein kukoistaa . HEHE HEHEE HEH HEH"
Stubb on valittu tehtäväänsä vaaleilla. Etkö sinä käynyt äänestämässä? Tai jos ehdokkaasi ei voittanut, niin on aika turhaa olla katkera sille joka voitti.
Tuosta kukoistamisesta en tiedä, mutta huonomminkin voisi mennä. Onneksi sentään pääsimme NATOon että on (toivottavasti) ainakin jotain selkänojaa. Sitähän ei tiedä minkä valtion Venäjä ottaa seuraavaksi kohteekseen. Onneksi meillä on sellaiset VAALEILLA valitut päättäjät, jotka ottavat Venäjän tosissaan.- Anonyymi
"Etkö sinä käynyt äänestämässä? "
Minä en ole enää tällä vuosituhannella enää lainkaan käynyt missään vaaleissa äänestämässä.
Kun minä aikoinani ymmärsin ihan itse todella hyvin ja selkeästi sen tosiasian, että äänestämällä vaaleissa sinä käytännössä et voi itse vaikuttaa koskaan yhtään mitenkään yhtään mihinkään. Koska esimerkiksi kaikki vaalilupaukset on tehtykin aina vain pelkästään petettäviksi. Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole enää tällä vuosituhannella enää lainkaan käynyt missään vaaleissa äänestämässä.
Kun minä aikoinani ymmärsin ihan itse todella hyvin ja selkeästi sen tosiasian, että äänestämällä vaaleissa sinä käytännössä et voi itse vaikuttaa koskaan yhtään mitenkään yhtään mihinkään. Koska esimerkiksi kaikki vaalilupaukset on tehtykin aina vain pelkästään petettäviksi.No tuohan on varsin lohduton tilanne.
Siinä tapauksessa en osaa neuvoa muuta kuin:
1) PIDÄ MÖLYT MAHASSASI
tai
2) Muuta pois tästä maasta
tai
3) ryhdy ULKOPARLAMENTAARISEEN toimintaan. Tästä on esimerkkejä esim. RAF Saksasta 1970- ja 80-luvuilla. Ja onhan tämä vastarintaliike vaimikäsenykyäänon ja nyt uutena ilmiönä joku "activeCLub" tai jotain sinnepäin.
Mutta aika noilla lähestymistavoilla on melko heikot prospektit saada mitään muutosta, missään.Anonyymi kirjoitti:
Kun minä aikoinani ymmärsin ihan itse todella hyvin ja selkeästi sen tosiasian, että äänestämällä vaaleissa sinä käytännössä et voi itse vaikuttaa koskaan yhtään mitenkään yhtään mihinkään. Koska esimerkiksi kaikki vaalilupaukset on tehtykin aina vain pelkästään petettäviksi.Onhan se selitys tuokin ... sille, että kaltaiseltas on otettu äänioikeus pois, koska kaltaises, vtun IDIOOTTI, ei ole OIKEINKIRJOITUSTAITOINEN, saati OIKEUSTOIMIKELPOINEN.
Mutta tuo on pitkällä aikavälillä vain hyvä asia ... kuolet aiemmin.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011653398.html
... Toivottavasti väkivaltaisesti.- Anonyymi
44.Div kirjoitti:
Ei sulla päärsaukisella KELA-variksella ole edes puhelinta. :-)
Noinko se hoitajasi sinulle kertoi?
- Anonyymi
Olisi ollut kauhistut jos voittaja olisi ollut joku vihreä armeijaa käymätön mitään sanomaton pelokas jeesmies.😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun minä aikoinani ymmärsin ihan itse todella hyvin ja selkeästi sen tosiasian, että äänestämällä vaaleissa sinä käytännössä et voi itse vaikuttaa koskaan yhtään mitenkään yhtään mihinkään. Koska esimerkiksi kaikki vaalilupaukset on tehtykin aina vain pelkästään petettäviksi.Olet aivan oikeassa siinä, ettei yksinäisen venäläisen Tiltun asia etene Suomessa lainkaan ainakaan äänestämällä silloin kun kannatuksesi maassa on 0,00000001 %
"Minä en ole enää tällä vuosituhannella enää lainkaan käynyt missään vaaleissa äänestämässä ... kaikki vaalilupaukset on tehtykin aina vain pelkästään petettäviksi"
No mutta, etkö sinä osaa lukea rivien välistä? Eihän kukaan koskaan ikinä toteuta VAALILUPAUKSIAAN, missään. Ne pitää osata TULKITA, niitä ei missään tapauksessa saa ottaa KIRJAIMELLISESTI.
Katsos, vaaleilla valitaan edustajat, jotka toivottavasti vievät asioita siihen suuntaan mitä ovat luvanneet. Tällaista on demokratia. Jos siitä ei pidä, niin aina saa ehdottaa tilanteeseen parannusta. Marttyyrin viitan kantaminen ei edesauta asioita. Silloin on matkustaja, ei kuljettaja.- Anonyymi
No nyt ainakin nämä nykyiset Suomen päättäjät ovat jo upottaneet esimerkiksi valtio nimeltä Suomen talouden jo ainakin niin syvälle suohon, ettei sieltä Suomi nouse enää koskaan yhtään mitenkään. Pelkkää kurjuutta on Suomen valtiovallalla enää vain tarjolla meille kaikille Suomen kansalaisille.
Anonyymi kirjoitti:
No nyt ainakin nämä nykyiset Suomen päättäjät ovat jo upottaneet esimerkiksi valtio nimeltä Suomen talouden jo ainakin niin syvälle suohon, ettei sieltä Suomi nouse enää koskaan yhtään mitenkään. Pelkkää kurjuutta on Suomen valtiovallalla enää vain tarjolla meille kaikille Suomen kansalaisille.
Kovasti PESSIMISTINEN maailmankuva. Asiat eivät ole sentään noin surkeasti. Suurella osalla ihmisistä on TÖITÄ ja liike-elämä pyörii. En missään nimessä kiistä ongelmien olemassaoloa.
Mutta kun ollaan NATOon liittyvällä keskustelualustalla, niin totean jälleen, ettei NATOlla ole mitään tekemistä Suomen talousongelmien kanssa. Päinvastoin, se on tuonut tilauksia puolustusteollisuudelle ja säästää puolustuskustannuksiamme, jotka olisivat paljon suuremmat ilman NATOaÄlä ota enempää tänään. Laita korkki kiinni. Olet ottanut jo riittävästi tälle päivälle. Palataan huomenna asiaan. Älä aloita ryyppäämistä heti aamusta.
- Anonyymi
törkyturpa kirjoitti:
Kovasti PESSIMISTINEN maailmankuva. Asiat eivät ole sentään noin surkeasti. Suurella osalla ihmisistä on TÖITÄ ja liike-elämä pyörii. En missään nimessä kiistä ongelmien olemassaoloa.
Mutta kun ollaan NATOon liittyvällä keskustelualustalla, niin totean jälleen, ettei NATOlla ole mitään tekemistä Suomen talousongelmien kanssa. Päinvastoin, se on tuonut tilauksia puolustusteollisuudelle ja säästää puolustuskustannuksiamme, jotka olisivat paljon suuremmat ilman NATOaMitä sekoilet?
Esimerkiksi tänä vuonna 2025 on jo yli 3000 yritystä Suomessa mennyt konkurssiin ja joutunut lopettamaan pakosti oman toimintansa, ja pelkästään tämän kertomani asian johdosta sitten Suomeen on tullut taas vain noin 12 000 työtöntä ihmistä lisää.
Ja edelleenkin vain tämä ihan sama meno jatkuu entistä kovemmin. Eli Suomi pysyy edelleenkin vain siellä syvällä suossa, ja kansa kärsii. Anonyymi kirjoitti:
Mitä sekoilet?
Esimerkiksi tänä vuonna 2025 on jo yli 3000 yritystä Suomessa mennyt konkurssiin ja joutunut lopettamaan pakosti oman toimintansa, ja pelkästään tämän kertomani asian johdosta sitten Suomeen on tullut taas vain noin 12 000 työtöntä ihmistä lisää.
Ja edelleenkin vain tämä ihan sama meno jatkuu entistä kovemmin. Eli Suomi pysyy edelleenkin vain siellä syvällä suossa, ja kansa kärsii.Voi harmi sentään. Ja sen lisäksi olet vakuuttunut, ettei äänestäminenkään enää auta.
Siinä tapauksessa en voi neuvoa muuta kuin muuta pois tästä maasta. Ei voi mitään.- Anonyymi
törkyturpa kirjoitti:
Voi harmi sentään. Ja sen lisäksi olet vakuuttunut, ettei äänestäminenkään enää auta.
Siinä tapauksessa en voi neuvoa muuta kuin muuta pois tästä maasta. Ei voi mitään.Minä se olen muuttanut jo yli 25 vuotta sitten kauaksi pois Suomesta. Ei minua itseäni ainakaan mitenkään henkilökohtaisesti tuo tuleva Suomen talouden kaatuminen kovinkaan paljoa hetkauta yhtään mitenkään suuntaan eikä toiseen. Sillä minä kyllä osaan ajatella omilla aivoillani, enkä minä ole koskaan ollut mitään esimerkiksi sinun kaltaistasi täysin aivotonta vaalikarjaa.
Minua nyt vain harmittaa tuo suomalaisten nykyisten päättäjien harjoittama pelkästään vain riistoon perustuva täysin vääränlainen politiikka, jossa köyhät vain köyhtyy entistä enemmän, ja rikkaat rikastuu vain entistä enemmän.
Ja Suomea kumminkin edelleenkin mainostetaan muka jonkinlaisena pohjoismaisena hyvinvointivaltiona, joka ei todellakaan enää ole sitä. Anonyymi kirjoitti:
Minä se olen muuttanut jo yli 25 vuotta sitten kauaksi pois Suomesta. Ei minua itseäni ainakaan mitenkään henkilökohtaisesti tuo tuleva Suomen talouden kaatuminen kovinkaan paljoa hetkauta yhtään mitenkään suuntaan eikä toiseen. Sillä minä kyllä osaan ajatella omilla aivoillani, enkä minä ole koskaan ollut mitään esimerkiksi sinun kaltaistasi täysin aivotonta vaalikarjaa.
Minua nyt vain harmittaa tuo suomalaisten nykyisten päättäjien harjoittama pelkästään vain riistoon perustuva täysin vääränlainen politiikka, jossa köyhät vain köyhtyy entistä enemmän, ja rikkaat rikastuu vain entistä enemmän.
Ja Suomea kumminkin edelleenkin mainostetaan muka jonkinlaisena pohjoismaisena hyvinvointivaltiona, joka ei todellakaan enää ole sitä.No sieltä kaukaahan on sitten hauska huudella. Olet kuitenkin perillä Suomen asioista? Miksi seuraat tapahtumia tai edes käyt täällä jos kaikki on noin päin persettä?
Todettakoon kuitenkin, että en näe ensimmäistäkään merkkiä "riistoon perustuvasta politiikasta". Ja mitä NATOn jäsenyyteen tulee, ylivoimainen murskaava enemmistö kannatti sitä ja vielä suurempi osa kannattaa tänä päivänä.
Suomi on kansainvälisessä mittapuussa hyvinvointivaltio. Täällä pääsee sairaalaankin ilman massiivista sairausvakuutusta jne.
"köyhät vain köyhtyy entistä enemmän, ja rikkaat rikastuu vain entistä enemmän"
Niin, tuloerojen kasvamista on yritetty suitsia kaikkialla maailmassa kautta historian. Siis demokraattisissa maissa. Kehitysmaissa kuten Venäjällä pyritään täysin päinvastaiseen.- Anonyymi
törkyturpa kirjoitti:
No sieltä kaukaahan on sitten hauska huudella. Olet kuitenkin perillä Suomen asioista? Miksi seuraat tapahtumia tai edes käyt täällä jos kaikki on noin päin persettä?
Todettakoon kuitenkin, että en näe ensimmäistäkään merkkiä "riistoon perustuvasta politiikasta". Ja mitä NATOn jäsenyyteen tulee, ylivoimainen murskaava enemmistö kannatti sitä ja vielä suurempi osa kannattaa tänä päivänä.
Suomi on kansainvälisessä mittapuussa hyvinvointivaltio. Täällä pääsee sairaalaankin ilman massiivista sairausvakuutusta jne.
Niin, tuloerojen kasvamista on yritetty suitsia kaikkialla maailmassa kautta historian. Siis demokraattisissa maissa. Kehitysmaissa kuten Venäjällä pyritään täysin päinvastaiseen.Suomi ei ole ollut pohjoismainen hyvinvointivaltio enää 1990-luvun laman jälkeen.
Täällä Suomessa nykyään elää noin 1,3 miljoonaa ihmistä toimeentulorajalla, ja yli 700 000 suomalaista ihmistä sen alla. Lisäksi Suomessa elää nykyään yli 150 000 lasta jatkuvassa köyhyydessä ja monenlaisessa arjen puutteessa. Silti vieläkin joku höpöttelee jostain hyvinvointivaltiosta. Ei sellaista instituutiota ole edes ollut Suomessa enää pitkiin aikoihin.
Yli 500 000 työssä käyvää ihmistä elää Suomessa nykyään toimeentulorajan alapuolella. Heistä suurimman osan käteen jäävä tulo ei riitä lainkaan ihmisarvoiseen elämiseen, vaikka saisi palkan lisäksi yhteiskunnan maksamia sosiaalisia tukia ja jonottaisi leipäjonoissa päivittäistä ateriaansa.
Sosiaaliturvan taso on hyvinvointivaltion instituutio, mutta Suomessa sen taso on nykyään aivan liian alhainen ja asenne välinpitämätön.
Jos hyvinvointivaltiota ei nähdä laajasti instituutiona, ei silloin voida edes puhua siitä. Hyvinvointivaltiota ei pidä nähdä omavikaisten "loisyhteiskuntana". Aito hyvinvointivaltio pitää huolta aina heikommistaan, ei leikkaa heidän jo ennestään liian pienestä toimeentulostaan.
Kaikenlainen eriarvoisuuden ja köyhyyden vähentäminen, koskee se sitten taloudellisia tai ihmisoikeudellisia asioita, valinnanvapauksia, palkkatyötä tai sosiaalisia etuisuuksia, on suorassa yhteydessä sisäiseen turvallisuuteen. Eriarvoisuus on vakava kansallinen uhka, joka ei näytä olevan julkisenvallan vastuulla tai hallinnassa ollenkaan.
Useasti pohjoismaisen hyvinvointivaltion alasajosta puhuttaessa on viitattu Esko Ahon (kesk.) hallitukseen tai 1990-luvun alun lamaan. Se on vielä muistoissamme, miten tuolloin tehtiin julkisen sektorin säästöpolitiikkaa, eikä muutoksia parempaan ole tullut edes talouden nousukaudella.
Pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon kuuluvien keskeisten käsitteiden alasajo ja hylkääminen hallitusohjelmissa tapahtui viimeistään Alexander Stubbin (kok.) ja Juha Sipilän (kesk.) hallitusten aikana. He tuhosivat lopulta Suomen pohjoismaisen hyvinvointivaltion statuksen ja identiteetin ihan vallan kokonaan.
Tämän nykyisen Petteri Orpon (kok.) johtamalla hallituksella on tarjota enää vain entistä enemmän kurjuutta ja puutetta köyhille ja heikompiosaisille suomalaisille ihmisille. Kansallinen identiteetti ja sisäinen turvallisuus tutisevat liitoksissaan jo ihan tässä lähitulevaisuudessa. Sitä ei tiedä kukaan, paljonko se tulee maksamaan Suomelle. Anonyymi kirjoitti:
Suomi ei ole ollut pohjoismainen hyvinvointivaltio enää 1990-luvun laman jälkeen.
Täällä Suomessa nykyään elää noin 1,3 miljoonaa ihmistä toimeentulorajalla, ja yli 700 000 suomalaista ihmistä sen alla. Lisäksi Suomessa elää nykyään yli 150 000 lasta jatkuvassa köyhyydessä ja monenlaisessa arjen puutteessa. Silti vieläkin joku höpöttelee jostain hyvinvointivaltiosta. Ei sellaista instituutiota ole edes ollut Suomessa enää pitkiin aikoihin.
Yli 500 000 työssä käyvää ihmistä elää Suomessa nykyään toimeentulorajan alapuolella. Heistä suurimman osan käteen jäävä tulo ei riitä lainkaan ihmisarvoiseen elämiseen, vaikka saisi palkan lisäksi yhteiskunnan maksamia sosiaalisia tukia ja jonottaisi leipäjonoissa päivittäistä ateriaansa.
Sosiaaliturvan taso on hyvinvointivaltion instituutio, mutta Suomessa sen taso on nykyään aivan liian alhainen ja asenne välinpitämätön.
Jos hyvinvointivaltiota ei nähdä laajasti instituutiona, ei silloin voida edes puhua siitä. Hyvinvointivaltiota ei pidä nähdä omavikaisten "loisyhteiskuntana". Aito hyvinvointivaltio pitää huolta aina heikommistaan, ei leikkaa heidän jo ennestään liian pienestä toimeentulostaan.
Kaikenlainen eriarvoisuuden ja köyhyyden vähentäminen, koskee se sitten taloudellisia tai ihmisoikeudellisia asioita, valinnanvapauksia, palkkatyötä tai sosiaalisia etuisuuksia, on suorassa yhteydessä sisäiseen turvallisuuteen. Eriarvoisuus on vakava kansallinen uhka, joka ei näytä olevan julkisenvallan vastuulla tai hallinnassa ollenkaan.
Useasti pohjoismaisen hyvinvointivaltion alasajosta puhuttaessa on viitattu Esko Ahon (kesk.) hallitukseen tai 1990-luvun alun lamaan. Se on vielä muistoissamme, miten tuolloin tehtiin julkisen sektorin säästöpolitiikkaa, eikä muutoksia parempaan ole tullut edes talouden nousukaudella.
Pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon kuuluvien keskeisten käsitteiden alasajo ja hylkääminen hallitusohjelmissa tapahtui viimeistään Alexander Stubbin (kok.) ja Juha Sipilän (kesk.) hallitusten aikana. He tuhosivat lopulta Suomen pohjoismaisen hyvinvointivaltion statuksen ja identiteetin ihan vallan kokonaan.
Tämän nykyisen Petteri Orpon (kok.) johtamalla hallituksella on tarjota enää vain entistä enemmän kurjuutta ja puutetta köyhille ja heikompiosaisille suomalaisille ihmisille. Kansallinen identiteetti ja sisäinen turvallisuus tutisevat liitoksissaan jo ihan tässä lähitulevaisuudessa. Sitä ei tiedä kukaan, paljonko se tulee maksamaan Suomelle.Joopa joo. Oliko muuta valitettavaa Suomesta? Kerrotko seuraavaksi miten paljon paremmin asiat ovat siinä maassa minne muutit niin voimme tehdä vertailuja?
Ja mikä se linkki NATOn jäsenyyteen tässä oli?- Anonyymi
törkyturpa kirjoitti:
No sieltä kaukaahan on sitten hauska huudella. Olet kuitenkin perillä Suomen asioista? Miksi seuraat tapahtumia tai edes käyt täällä jos kaikki on noin päin persettä?
Niin, tuloerojen kasvamista on yritetty suitsia kaikkialla maailmassa kautta historian. Siis demokraattisissa maissa. Kehitysmaissa kuten Venäjällä pyritään täysin päinvastaiseen."Olet kuitenkin perillä Suomen asioista? Miksi seuraat tapahtumia tai edes käyt täällä jos kaikki on noin päin persettä?"
Koska olen edelleenkin Suomen kansalainen, ja näin sitten esimerkiksi kaikki Suomea koskevat erilaiset asiat kiinnostavat edelleenkin minua. Ja toki minä aina kesäisin olen käynyt paljonkin Suomessa omassa kesähuvilallani siellä Puumalassa kauniin Saimaan rannalla.
Mutta kyllä minun mielestäni Suomi on nykyään todella kaukana siitä oikeasta ja todellisesta hyvinvointivaltiosta. Ei esimerkiksi EU ota koskaan nyt minkäänlaiseen omaan erityistarkailuunsa minkäänalaisen oikean ja todellisen hyvinvointivaltion taloutta koskevia asioita.
Ja kyllä nyt tuo tuloerojen kasvun suitseminen on mennyt Suomelta sitten vain ihan päin honkia, sillä nykyään edelleenkin täysin todistettavasti vain entistä enemmän köyhät ne köyhtyy vain entistä enemmän ja rikkaat vain rikastuu enistä enemmän siellä entisessä hyvinvointivaltiossa nimeltä Suomi. - Anonyymi
törkyturpa kirjoitti:
Joopa joo. Oliko muuta valitettavaa Suomesta? Kerrotko seuraavaksi miten paljon paremmin asiat ovat siinä maassa minne muutit niin voimme tehdä vertailuja?
Ja mikä se linkki NATOn jäsenyyteen tässä oli?Suomen EU:n tarkkailuluokalle joutuminen ei esimerkiksi ole pelkästään valtiovarainministeri Riikka Purran syy.
Kyllä siinä mukana oli Orpon kokoomus, Adlercreutzin RKP ja Essayahin kristillisdemokraatit Purran persujen ohella sorvaamassa Suomelle todella ankeuttavaa, tuhoisaa leikkauspolitiikkaa, joka on salvannut kulutuskysynnän ja aiheuttanut konkurssi- ja työttömyyssuman. Verotuotot ovat laskeneet vajaa 2 miljardia 2024 budjetoidusta, velkaantuminen on Suomen historian sekä EU-maiden selvästi pahinta, talous ainoana EU-maana miinuksella ja työttömyys EU-maiden toisiksi pahin ja nousemassa ykköseksi, jota se miesten osalta jo on. Ei siis mikään ihme että nykyinen hallituspohja on ylivoimaisesti epäsuosituin hallituspohja Suomen seuraavaksi hallitukseksi.
- Anonyymi
2. joulukuuta. Plitico.
Venäjä ja Yhdysvallat etenevät neuvotteluissa Ukrainan rauhansuunnitelmasta, huolimatta eurooppalaisten pyrkimyksistä estää prosessia, Venäjän ja EU:n kauppa on laskenut historiallisen pohjalle, kun pakotteet jatkavat pitkäaikaisten taloussuhteiden purkamista, ja Kiinan ulkoministeri Wang Yi on saapunut Moskovaan uuteen strategisten turvallisuusneuvottelujen kierrokseen. Nämä tarinat nousivat tiistain sanomalehtien otsikoiden kärkeen ympäri mailmaa. - Anonyymi
STT. 02.12-25.
Näin ne asiat äkkiä muuttuikin.
"Pääministeri Petteri Orpo (kok.) sanoo, että Suomi voi auttaa Ukrainan turvallisuusjärjestelyissä, mutta ei antaa Ukrainalle turvatakuita. Orpo kommentoi asiaa tiistaina tiedotustilaisuudessa Ruotsin pääministerin Ulf Kristerssonin Suomen-vierailun yhteydessä.
– Täytyy ymmärtää, että turvatakuut ovat vakava asia. Ja me emme ole valmiita antamaan turvatakuita. Mutta voimme auttaa turvallisuusjärjestelyissä, ja ero näiden kahden välillä on valtava, Orpo sanoi" - Anonyymi
2.12.2025 11:30 ・ Päivitetty: 2.12.2025 11:53
Mediatiedot: EKP kieltäytyy takaamasta Ukrainan sotakorvauslainaa.
Euroopan keskuspankki EKP kieltäytyy takaamasta 140 miljardin euron lainaa Ukrainalle, uutisoi Financial Times.
DEMOKRAATTI/STT
Tämä vaikeuttaa lehden mukaan EU:n suunnitelmia räätälöidä sotakorvauslaina Ukrainalle. Kyse on lainasta, joka rahoitettaisiin Venäjältä jäädytettyjen varojen käteistuotoilla. Ukraina maksaisi lainan EU:lle takaisin vain siinä tapauksessa, että Venäjä maksaa maalle sotakorvauksia. - Anonyymi
Tekeillä on Great Reset. Kuolleena et omista mitään ja olet onnellinen.
https://static-3.bitchute.com/live/cover_images/2OL1D4iinAXM/0SdcAozl1ba9_640x360.jpg Päinvastoin ... tuollaiset julkitulot alkavat laittaa painetta Z-naZZi hallinnolle, joka TIETÄÄ olevansa korviaan myöten ku*essa, kun länsiliittoutuneet alkavat toimimaan.
- Anonyymi
ei sun kaltaiset länsieunukit enää koskaan pysty mitenkään toimimaan tehokkaasti ja oikein.
- Anonyymi
Taas on Suomi yksin..
- Anonyymi
Siltä se nyt pahasti kyllä näyttää. Tai voi Ruotsi ehkä hiukan jelpata Suomea tarvittaessa.
- Anonyymi
Ei ole vaan yksi Naton jäsenmaista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vaan yksi Naton jäsenmaista!
Ja jos SSuomeen hyökätään niin saamme apua muilta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos SSuomeen hyökätään niin saamme apua muilta!
Nii saamme Ruotsilta, emme muilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii saamme Ruotsilta, emme muilta.
” Nii saamme Ruotsilta, emme muilta.”
Tuo on silkka venäläisen Tiltun mielipide! Olet jo vuosikausia urputtanut Ukrainan avusta, joka kuitenkin on vapaaehtoista!
Nato-Suomi voi odottaa paljon suurempaa apua, koska siihen on sitouduttu! Ja se luvattu apu on juuri suurin syy siihen, miksi Venäjää niin suuresti kyrsii Nato järjestönä!
Ei hyvältä näytä!
Nyt SOTAKÄÄPIÖ laukoo, että eurooppalaiset estävät saavuttamasta rauhaa ja että sen ehdot ovat mahdottomia hyväksyä.
Kuinkas arvattiinkaan, ei tästä mitään rauhaa tule, oliko yllätys.
Kyllähän me TIESIMME, että rauha tarkoittaisi Putinille pahaa, todella pahaa paikkaa.- Anonyymi
Kyllä rauha tulee aivaan varmasti hyvin pian siinä vaiheessa kun Ukrainalta loppuvat kaikki tukijat ja sitä myötä rahat ja toki myös sotilaat kun Ukrainalla ei ole enää varaa maksaa palkkoja sotilalleen.
- Anonyymi
Tuttiturpa.
Mitenköhän rauha olisi paha Venäjälle tai Putinille.
Ei kai venäjä tee "kivaa" rauhaa jenkkien aloittamassa sodassa.
Suomen pitää vaan todeta, lähdimme idioottien kelkkaan ja mitä voimme tehdä
Paremmin.
Tällaiset tuttiturpien uhoamiset on yhtä tyhjän kanssa.
Ei paskaa saa kullaksi vaikka kuinka kiillottaa Anonyymi kirjoitti:
Tuttiturpa.
Mitenköhän rauha olisi paha Venäjälle tai Putinille.
Ei kai venäjä tee "kivaa" rauhaa jenkkien aloittamassa sodassa.
Suomen pitää vaan todeta, lähdimme idioottien kelkkaan ja mitä voimme tehdä
Paremmin.
Tällaiset tuttiturpien uhoamiset on yhtä tyhjän kanssa.
Ei paskaa saa kullaksi vaikka kuinka kiillottaaTiltu itse yrittää pestä mustaa valkoiseksi valheillaan:
"Ei kai venäjä tee "kivaa" rauhaa jenkkien aloittamassa sodassa."- Anonyymi
moloch_horridus kirjoitti:
Tiltu itse yrittää pestä mustaa valkoiseksi valheillaan:
"Ei kai venäjä tee "kivaa" rauhaa jenkkien aloittamassa sodassa."Miksi valehtelet?
- Anonyymi
Maailmassa on ikävä kyllä idiootteja politiikkoja ja sotahulluja.Onhan se nähty,että tietyt tahot haluavat jopa oman maan kansalaiset toistensa kurkkuun.Näköjäännraha ja valta ei tuo onnea.Kun mieli on sairas niin haluaa vain tuhota.Sairasta tosiaan.
- Anonyymi
Suurvaltojen harjoittama politiikka on tarvittaessa aina kovinkin julmaa ja surullista katsottavaa.
Tämän saa nyt sitten vain valtio nimeltä Ukraina kokea todella raskaasti.
- Anonyymi
Nyt on EUnukit kusessa. Orpo ihmettelee, miksi Suomi mainitaan maana joka antaa Ukrainalle TURVATAKUUT…….HUUTOnaurua….Näivistö, häkkänen, valtonen, orpo,stubb.nämä kokomustat lännen demokraatit on riekkuneet vuositolkulla halukkuudesta antaa turvatakuut natseille. Voi hyvää päivää. EKP ei lainaa ukrainaan,vetelät paskat sielläkin housuissa. Brysselissä on valtava kriisi, MISTÄ kaivaa yli 350 miljardia ………..KORKOINEEN. 350 miljardia ryöstettyjä varoja on palautettava Venäjälle . Uhanalainen katoava luonnonvara tarkkanäköinen Suamalainen tolkunmiäs. NAUTTIi😎🇫🇮🇫🇮😎
- Anonyymi
Totta turiset.
- Anonyymi
Eurooppa haluaa sotaa, yhdessä natsi naton kanssa.
- Anonyymi
Stuballe, Nynnystölle,Vaaaltoselle, Häkähäkähäkköselle ja Urpolle tehty
looobotomiaa.
Kansa ei huomaa kun jäänyt jäljelle
paskan puhumisen ja narsismin taito. - Anonyymi
On olemassa vain sotakiimainen Nazi-Venäjä! Ei Eurooppa sotaa kaipaa!
"Tuttiturpa. Mitenköhän rauha olisi paha Venäjälle tai Putinille."
Tämä voi olla KAKSIAIVOSOLUISEN vaikea ymmärtää, mutta vuosia kestäneestä sotataloudesta ja -tilanteesta ei niin vain hypätä suoraan rauhanajan talouteen. Ei, siihen liittyy aina ja väistämättä ristiriitatilanteita ja konflikteja, jotka ovat myrkkyä Putinin juuri ja juuri tasapainossa pysyvälle asemalle.
Katsokaas, Putin ei lähtisi tarjoilemaan maansa kansallisaarteita periviholliselle USA:lle - muistathan mitä propaganda on rummuttanut vuositolkulla - ellei hänen olisi PAKKO. Tämä todistaa, että Putinin asema on kaikkea muuta kuin vakaa. Hänen asemansa perustuu yksinomaan siihen, että hänen itsensä nimittämä verkosto alapuolellaan edelleen tottelee häntä.
Voin ottaa vertauksen Rooman keisarikunnan loppuajoilta, jossa keisarin henkivartiokaarti valitsi keisariksi sen, joka maksoi heille parhaiten. Putinin asemaa voi nyt huoletta verrata tällaiseen, jossa hänen lähikaartinsa tuki saattaa koska tahansa päättyä. Putinilla ei ole samanlaista valtaa kuin Stalinilla. Sellaisen luomiseen eivät tämän koulujakäymättömän entisen kylmän sodan vakoojan ja Leningradin mafiapomon taidot todellakaan riitä.
Vastaukseni oli aika pitkä. Ei tainnut mennä jakeluun? Eli status quo:n jatkuminen on varmin tapa pitkittää Putinin asemaa (ja elämänkaarta)- Anonyymi
Miksi valehtelet?
- Anonyymi
Voi voi tutti turpa, vielä jaksat sieltä pinnasängyn pinnojen välistä huutaa.
Me olemme juuri tuttiturpien kaltaisten
Vatien takia luoneet Venäjälle länsivastaisuutta.
Putin loi Venäjälle vaurautta ja turvallisuutta kaasun ja öljyn avulla.
Uuesaassa ei miljardöörit jaa kansalle
mitään, ei ole asuntoja, ei terveydenhoitoa
Ei koulutusta, kuin rikkaille.
Rumpukan tämän kertaisen presintteydyn aikana on kolme ihmistä on
järjesteelleet lähes 300 000 000 000 dollarin taskurahaa itselleen.
Kaikki tietää nämä tyypit, kun länsi-media hehkuttaa näitä sooosiopaatti narsisteja
jatkuvasti.
Niin ei Putinin kannatus omalta lähipiiriltään tullut, vaan kansalta.
Länsi "demokratiassa" valtaan päästään
rahalla ja tyhjillä lupauksilla.
Leikitään, Euroopassa ja juueiceessä säännöt ja arvot.
KYLLÄ KYLLÄ. Tälläkin hetkellä hyökätään
Keksityin perustein joka suuntaan.
Katso vaan se Jeffrey Sachs eu puhe - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi tutti turpa, vielä jaksat sieltä pinnasängyn pinnojen välistä huutaa.
Me olemme juuri tuttiturpien kaltaisten
Vatien takia luoneet Venäjälle länsivastaisuutta.
Putin loi Venäjälle vaurautta ja turvallisuutta kaasun ja öljyn avulla.
Uuesaassa ei miljardöörit jaa kansalle
mitään, ei ole asuntoja, ei terveydenhoitoa
Ei koulutusta, kuin rikkaille.
Rumpukan tämän kertaisen presintteydyn aikana on kolme ihmistä on
järjesteelleet lähes 300 000 000 000 dollarin taskurahaa itselleen.
Kaikki tietää nämä tyypit, kun länsi-media hehkuttaa näitä sooosiopaatti narsisteja
jatkuvasti.
Niin ei Putinin kannatus omalta lähipiiriltään tullut, vaan kansalta.
Länsi "demokratiassa" valtaan päästään
rahalla ja tyhjillä lupauksilla.
Leikitään, Euroopassa ja juueiceessä säännöt ja arvot.
KYLLÄ KYLLÄ. Tälläkin hetkellä hyökätään
Keksityin perustein joka suuntaan.
Katso vaan se Jeffrey Sachs eu puheVoisin jatkaa oikeaa tietoa tuttiturvalle
maailman tappiin, se on kuitenkin turhaa.
Sama kuin puhuisi kumisaappaalle. Anonyymi kirjoitti:
Voisin jatkaa oikeaa tietoa tuttiturvalle
maailman tappiin, se on kuitenkin turhaa.
Sama kuin puhuisi kumisaappaalle.Mutta nyt äkkäsin!! Oletko sinä se SAIRAS ELÄKELLÄINEN? Se PRESITENTTI? Sinäkö puhuit niistä SIO-NATSEISTA? Osaatko kertoa mitä SIO-NATSIEN koulukunnalle tänä päivänä kuuluu? Ukrainassako he pitävät päämajaansa? Onko tietoa minne päin he aitovat paeta jos Ukrainan ajautuu kokonaan Putinin vallan alle?
MUAHAHAA
"Niin ei Putinin kannatus omalta lähipiiriltään tullut, vaan kansalta."
Myös eräs entinen suomalainen Bäckman, nykyisin venäläinen ja nimeltään BEKMAN pitää Venäjän vaaleja täysin rehellisinä. Tosin Putin on vielä kaukana PRK:n lukemista. Siellähän kansa suorastaan RAKASTAA Kim Jong Un:ia, hänen kannatuksensa lienee yli 99% prosenttia. Mutta en usko että se on yli 100%, vaikka ei se mahdotonta ole.
Oletko venäläinen ja kirjoitat ns. "maksettuja ilmoiituksia"? Muuten en voi ymmärtää väitteitäsi. Venäjä on maailman korruptoituneimpia maita ja raaka-aineiden myyntitulot menevät kovin harvojen taskuihin. Tuloerot ovat valtavat.
Mutta onneksi Putinin valta päättyy pian. Se ei kestä tätä sotaa, jonka Putin itse aloitti.- Anonyymi
Törkyturpa yrittää ajaa muunnellulla totuudella käärmettä piippuun.
Suorastaan ratkiriemukasta.
Trump oli testien mukaan keskimääräistä
tyhmempi.
Se on intiaanien maassa valkoiselta "mieheltä" aika huolestuttava tulos.
En usko kylläkään stubin pärjäävän sen kummemmin, tulosten valossa. Anonyymi kirjoitti:
Törkyturpa yrittää ajaa muunnellulla totuudella käärmettä piippuun.
Suorastaan ratkiriemukasta.
Trump oli testien mukaan keskimääräistä
tyhmempi.
Se on intiaanien maassa valkoiselta "mieheltä" aika huolestuttava tulos.
En usko kylläkään stubin pärjäävän sen kummemmin, tulosten valossa.MUAHAHA
HUUMORI senkun vaan jatkuu! Mahtavaa mitä VITSIMAAKAREITA!!!!
"Trump oli testien mukaan keskimääräistä tyhmempi."
Kerropas mihin "testeihin" viittaat? Vaikka Trump olisi meidän mielestämme IDIOOTTI, niin en suinkaan usko hänen olevan "tyhmä". Sen sijaan Putinin hengenlahjoista ei olla nähty ENSIMMÄISTÄKÄÄN merkkiä.
"En usko kylläkään stubin pärjäävän sen kummemmin, tulosten valossa."
Stubb on kyselyiden mukaan pätjännyt työtehtävissään vallan mainiosti. Itsekin olen samaa mieltä. Mitä luulet hänen tehneen "väärin"?- Anonyymi
törkyturpa kirjoitti:
MUAHAHA
Kerropas mihin "testeihin" viittaat? Vaikka Trump olisi meidän mielestämme IDIOOTTI, niin en suinkaan usko hänen olevan "tyhmä". Sen sijaan Putinin hengenlahjoista ei olla nähty ENSIMMÄISTÄKÄÄN merkkiä.
Stubb on kyselyiden mukaan pätjännyt työtehtävissään vallan mainiosti. Itsekin olen samaa mieltä. Mitä luulet hänen tehneen "väärin"?##Stubb on kyselyiden mukaan pätjännyt työtehtävissään vallan mainiosti.##
Nimenomaan Stubb on nyt pätjännyt erittäin hyvin ihan kaikissa työtehtävissään.:-)) - Anonyymi00137
törkyturpa kirjoitti:
MUAHAHA
Stubb on kyselyiden mukaan pätjännyt työtehtävissään vallan mainiosti. Itsekin olen samaa mieltä. Mitä luulet hänen tehneen "väärin"?Israelin pääministeri Benjamin Rotanhaju on ollut pääurakoitsijan USA:n edustajanan ja toiminut projektin pääjohtajana, Yhdysvaltojen Gasan "RIVIERA"- projektissa.
Onko edennyt suunnitelmien mukaan kaikki tuon kaunosieluisen esteetikko Trumpin suunnitelmat?
- Anonyymi
Laatiohan on kovin yleinen nimi sitä saadessa mitä on tilannut pitkään?
- Anonyymi00136
Miksei näytä hyvältä? Kuka tällä palstalla hoki, että tulisi se sota, niin nähtäisi, että Kollaa kestää?
Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176319Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3796135Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695930Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443962Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452365Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42345Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1191403- 121231
- 1851077
- 59887