Kun käski julistamaan evankeliumia pakanoille.
Oliko Jeesus aivopesijä
22
132
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus tuli vain Israelin kansan kadonneita lampaita varten, joita olivat hajallaan eri kansojen seassa.
Matt. 15:24
Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."
Pakanat tuomitaan omissa valtioissaan tekojensa mukaan. Ei heitä mihinkään pyhään kaupunkiin viedä kultaisia katuja pitkin kävelemään. Ne opit on pelkkiä utopioita.
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat ISRAELIN LASTEN kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nime- Anonyymi
Juudaksen tilalle uudeksi 12. Karitsan apostolin virkaan valittiin Mattias, ei Paavalia, kuten usein opetetaan. Murhamiehet eivät edes ole kelvollisia apostolin virkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juudaksen tilalle uudeksi 12. Karitsan apostolin virkaan valittiin Mattias, ei Paavalia, kuten usein opetetaan. Murhamiehet eivät edes ole kelvollisia apostolin virkaan.
Entä huorintekijät? Olethan kertonut aiemmin tehneeksi aviorikoksen, koska vaimosi teki ensin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä huorintekijät? Olethan kertonut aiemmin tehneeksi aviorikoksen, koska vaimosi teki ensin.
Käykö kateeksi, ei sinulle kyllä kukaan antaisikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ole kuullut, että laupias ja armahtavainen on Herra.
1. Joh. 1:9
Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
- Anonyymi
No olihan se. Minusta Jeesus olisi pitänyt laittaa syytteeseen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.
- Anonyymi
Raamatussa Jumalan lupaukset on annettu vain Aabrahamin jälkeläisille.
- Anonyymi
John Lennon oli parempi Jeesus kuin uskovaisten Jeesus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa Jumalan lupaukset on annettu vain Aabrahamin jälkeläisille.
Niin, ei ne muita koske.
- Anonyymi
Apt.1
21 Niin pitää siis yhden niistä miehistä, jotka ovat vaeltaneet meidän kanssamme kaiken sen ajan, jona Herra Jeesus kävi sisälle ja ulos meidän tykönämme,
22 Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme."
23 Ja he asettivat ehdolle kaksi, Joosefin, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, lisänimeltä Justukseksi, ja Mattiaan.
24 Ja he rukoilivat ja sanoivat: "Herra, sinä, joka kaikkien sydämet tunnet, osoita, kummanko näistä kahdesta sinä olet valinnut
25 ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa".
26 Ja he heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle, ja hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon. - Anonyymi
Raamattu puhuukin Aabrahamin, Iisakin ja Jaakkobin Jumalasta.
- Anonyymi
1. Moos. 17:9
Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Moos. 17:9
Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.1.Ms.17
9 Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.
10 Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
11 Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
12 Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
13 Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin MINUN LIITTONI on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI LIITOKSI.
14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.Ms.17
9 Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.
10 Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
11 Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
12 Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
13 Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin MINUN LIITTONI on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI LIITOKSI.
14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan ja toteuttamaan.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.Ms.17
14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."Hyvä esinahkiainen!
- Anonyymi
AI-yhteenveto
Psykologia tutkii ihmisen toimintaa, käyttäytymistä ja psyykkisiä prosesseja empiirisesti ja tieteellisin menetelmin, kun taas uskonto on järjestelmä uskomuksia, rituaaleja ja arvoja, jotka liittyvät usein jumalolentoihin tai yliluonnolliseen ja ei-tieteelliseen todellisuuteen. Psykologian kohde on havaittava ja mitattava ihmismieli, kun taas uskonnon kohde on uskomuksellinen ja henkinen todellisuus.
Psykologia
Mitä tutkii: Ihmisen käyttäytymistä, ajatuksia, tunteita, oppimista, persoonallisuutta ja psyykkisiä prosesseja.
Menetelmät: Käyttää tieteellisiä menetelmiä, kuten kokeita, havainnointia ja tilastollisia analyysejä.
Tavoite: Selittää ja ennustaa ihmisen toimintaa sekä kehittää hoitoja ja interventioita psyykkisten ongelmien ratkaisemiseksi, kuten kliininen psykologia.
Uskonto
Mitä tutkii: Uskomuksia, rituaaleja, jumaluuksia, henkisyyttä ja elämän tarkoitusta.
Menetelmät: Perustuu uskomuksiin, dogmeihin, pyhiin teksteihin ja uskonnollisiin kokemuksiin.
Tavoite: Tarjota merkitystä, moraalista ohjausta ja yhteisöllisyyttä sekä selittää elämää yliluonnollisesta näkökulmasta.
Yhteenveto
Ominaisuus Psykologia Uskonto
Pääasiallinen lähestymistapa Tieteellinen ja empiirinen Uskomuksellinen ja henkinen
Metodologia Kokeellinen, havaittava, mitattava Dogmit, rituaalit, pyhät tekstit
Kohde Ihmismieli ja käyttäytyminen Uskomukset ja henkinen todellisuus
Tavoite Selittää ja muuttaa psyykkisiä prosesseja Antaa merkitystä ja moraalista ohjausta- Anonyymi
Lahkosaarnaajat käyttää kaikkia keinoja käännyttämisekseen ihmisiä omiin harhaoppisiin lahkountiinsa maksaviksi jäseniksi, aivopesua, hypnoosia jne.
Kaatamiseen käytetään shaktipat-tekniikkaa, nopea tönäisy otsaan ja kanttuvei selälleen taju kankaalla.
- Anonyymi
Jeesus ei lukenut Uutta Testamenttia ollenkaan, eikä olisi sitä kokonaan hyväksynyt.
- Anonyymi
Eikä Jumala ole kuollut eikä mitään testamentteja tehnyt, ei vanhempia eikä uudempia.
- Anonyymi
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.Siis auringossa elää ja asuu.
- Anonyymi
Aidot evankelistat ei ole fiksuudella kuorrutettuja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1197041KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4046753Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693413Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521302976Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092564Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään432124- 1251864
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro211727Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821397- 741287