Tänään iltalehdessä samaa mitä Raamatussa kerrottiin n. 2000v sitten PROFETIA toteutuneena , käytöksen erollisuus tojettuna, sen huomaavat niin jumalattomat itsessään kuin kristityt itsessään, käytös paljastaakin sen kuka on Jumalasta ja kuka ei, se tulee esiin ennemmin nopeasti nykyisyyves tai myöhemmin viimeisellieelliseellä tuomijolla:
" Olen ollut asiakaspalvelutyössä noin 20 vuoden ajan. Viimeisten viiden vuoden aikana asiakkaista on tullut niin raskaita, että en nauti enää yhtään asiakaspalvelusta. Ihmiset ovat itsekkäitä, kiukkuisia, törkeitä. Muutos tapahtui koronan jälkeen. Tuntuu että olen menettänyt uskoni ihmisiin, kirjoittaa nimimerkki Myyjä."
Tämä koskee jumalattomien ihmisten käyttäytymistä. Hyväkäytöksiset ovat kristittyjä. Huom! Esim. liberaaliteologit eivät ole kristittyjä vaan harhaoppisia jumalattomia, samoin jehovan todistajat, itsekin pidin juuri uskoontulleena jehovan todistajia kristittyinä, aivan erikoisen hurskaina , koska en tiennyt jehovan todistajuus oista riittävästi, en juurikaan mitään, näin vain sen tekopyhyyden, jota luulin suureksi pyhyyden tasoksi, kunnes sain tarpeeksi tietoa heistä.
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/924e8a4f-07bb-45b8-a87b-5453c05663b3
Raamattu kuvaa viimeisinä aikoina vallitsevaa huonokäytöksisyyttä ja yleistä turmelusta.
" Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta. Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja, jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen. Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä. Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi."
Olen kuullut eräältä suursaarnaajamieheltä että tässä kerrotaan kristityistä että luku on heistä kirjoitettu.Mutta jos luet tarkoin keskittyen niin huomaat että 2 tess. 3 luvussa vaihdellaan muutamaan kertaan jumalattomien ja kristittyjen ryhmien välillä. Ja kuten tiedämme YLEISTÄEN niin aitokristityt uudestisyntyneet kristityt elävät käyttäytyen toisin ja eron näkee paljain silmin kenen käytös on saatanansta ja kenen käytös Jumalasta.On paljon ulkokultaisia jumalattomia jotka käyttäytyvät julkisesti hyvinkin, mutta kotonaan he käyttäytyvät huonommin. Tämä sopivassa suhteessa yleistäen. Jeesuksesta juttelu riittävän kauan hyväkäytösteeskentelijäjumalattomankin kanssa tuo lopulta esiin sitä, mitä hän parhaansa mukaan koittaa hillitä pinnan alla. Ole havainnut tämän jumalattoman sukulaiseni itsehillinnän ja asiallisen käytöksen "mestaristakin" kuinka sieltä tulee se primitiivireaktio kun aikansa kutkuttelee.
2 Tess. 3 luvussa vaihdetaan kohderyhmien jumalattomat ja kristityt vaälillä mutta sanoja lauseen aluksessa käyttäjällisöijen.
Eli ensin kerrotaan pahoista huonokäytöksisistä jumalattomista sitten sävy muuttuu Jumalan mielisuosiosta kertovallisuujeksi: " Mutta sinä olet seurannut minun opetustani.......jne" eli puhutaan kristitystä, ja yleisemmin kristityistä, heidän käytöksensä ei ole pahaa.
Sitten taas aletaan puhua jumalattomista, huomaa kuin " mutta " vaihtaa viimeisellisten päivällisten jumalattomista kertomaan :
" Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen. "
Kristityt eivät ole pahoja ihmisiä eikä pettureita, eivät eksyttäjiä eivätkä eksy. Me tiedämme liperalitejolookit eksyttäjiksi ja eksyneiksi eikä sellainen ole kristitty, tämänkin ymmärrämme vaikka liperaalitejolookit teeskentelevät olevansa kristittyjä paitsi eräät jota sanovat suoraan olevansa esim. ateisteja jumalattomina kieroutuneesti ja saastaisen saatanallisesti pappeina palkan ja eksyttämisen takia.Liperaalitejolooki on kauhistuvaaksujien syntijen puolustukselija.
"Mutta" kohjat vaihtavat aina sitä milloin puhutaan kristityistä ja milloin jumalattomista.
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR38/2TI.3
Tämä käytöksen selvä muutos huonommaksi tulee ilmi jokaiselle käyttäymistä oikein lukevallisile siinä kun katselee vanhoja vitejoita esim. Helsinkissä asuksivaisista niin huomaallisoi kuin jumalattomatkin käyttäytyvät 1960-lukulla kuin pyhäkoulupojat tojella kohtelijaasti verjattuna tähän päiväkseen ja varmaan vieläkin paremmin maaseuvulla, olen huomannut maaseutulla kasvaneisten ihmisten olevan kunnollisempija ja tasapainoisenpija kuin kaupunnissa kasvaneen.
Kaupunnissa syntynöinyt kättärillä ja kasvanoinut petonill,
Selef Urge
Raamattu on totta
16
165
Vastaukset
- Anonyymi
Ajatella miten kaikkitietävä ja voipa Jumala ei saa valmista aikaiseksi.
Loi ihmisen omaksi kuvakseen ja huomasi sitten miten huono selfie tuli räpsästyä.
Päätti tuo rakastava Jumala sitten itselleen suutuspäissään hukuttaa koko porukan muutamaa valosta lukuunottamatta ja aloittaa alusta.
Mutta ei kun ei, aina vaan se on tuo omakuva kelvoton ja se pitäisi kelvottomana delegoida.
Tuleeko kohta suuri hukutus vai palaako kaikki, saapa nähdä.
Varmaan kohta tai parinkolmen vuoden sisään tiedetään.- Anonyymi
Ja Jumala ei ymmärtänyt edes arkkienkeli Luciferia luodessaan tästä tulevan vastustajansa Saatanan. Jotta sellainen kaikkitietävä.
- Anonyymi
"Anonyymi 2025-12-03 06:52:15
Ajatella miten kaikkitietävä ja voipa Jumala ei saa valmista aikaiseksi.
Loi ihmisen omaksi kuvakseen ja huomasi sitten miten huono selfie tuli räpsästyä.
Päätti tuo rakastava Jumala sitten itselleen suutuspäissään hukuttaa koko porukan muutamaa valosta lukuunottamatta ja aloittaa alusta.
Mutta ei kun ei, aina vaan se on tuo omakuva kelvoton ja se pitäisi kelvottomana delegoida.
Tuleeko kohta suuri hukutus vai palaako kaikki, saapa nähdä.
Varmaan kohta tai parinkolmen vuoden sisään tiedetään."
< < < - > > >
Jatkoa Anonyymi 2025-12-03 06:52:15 näytelmään: Osa 2:
Mukaillen Aleksis Kiven näytelmästä Nummisuutarit:
"Mikko Vilkastus on Nummisuutarin Eskon puhemies ja hänen ”lupa-kirjansa” (kanttorin laatiman naimisiinmenoluvan) todistaja. Vilkastus saa myös haltuunsa Eskolle annetun kahdentoista riksin matka- ja hääkassan.
Häämatkan epäonnistuttua Mikko tuhlaa hänen haltuunsa annetut rahat, karkaa Eskon seurasta ja tekee tästä syyllisen. Eskon sanoin: "Kaksitoista riksiä, jotka äiti antoi minulle häärahoiksi, joi hän ylös, sitten löi hän minua korvalle ja juoksi tiehensä..."
Vilkkaan mielikuvituksen mukaan kadonneessa näytelmän jatko-osassa Esko toteaa näytelmän lopuksi:
"Raamattu on Mikko Vilkkaan mielikuvituksen tuote, ei mitään muuta.
Raamattu on niin Mikko Vilkkaan mielikuvituksen tulos, että Raamattua ei edes ole koskaan ollutkaan!"
-
Näytelmä päättyy ja yleisö poistuu hankittuine ominaisuuksineen, kultahampaat välkkyen, kainaloissaan uskontonsa päivälehti Pravda (suom. Totuus).
- Anonyymi
Kalevala on meidän oma Raamattu, parempi kuin lähi idästä peräisin oleva tuhannen ja yhden yön satukirja Raamattu.
- Anonyymi
Jaa mitä kalevala lupaa sinulle .?
- Anonyymi
Pakanallinen luonnonuskontokirja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa mitä kalevala lupaa sinulle .?
Ei mitään, joten on rehellisempi kuin se Raamatuksi mainitun Lähi-idän paimentolaisheimon satukirjan lupaukset tai uhkaukset, riippuen siitä ymmärtääkö vai eikö ymmärrä palvoa ja ylistää opuksen pääroolihahmoa,
Anonyymi kirjoitti:
Pakanallinen luonnonuskontokirja.
Lönnrotin tekele karjalaisten kansanhorinoiden pohjalta on tämä Suuresti Kunnioitettu Kalavale.📖 📖
Oluen synty -runo on kyllä hauska.🍺👍- Anonyymi
"Anonyymi 2025-12-03 08:50:08
Kalevala on meidän oma Raamattu, parempi kuin lähi idästä peräisin oleva tuhannen ja yhden yön satukirja Raamattu."
--------------------
Monien mielestä Raamattu on paljon enemmän kuin historiankirja, koska havaitsevat sen sisältävän etukäteen kirjoitettua historiaa.
Vertaa Kalevalaan:
KUINKA LUOTETTAVIA RAAMATUN ENNUSTUKSET OVAT?
Koska muinaiset tapahtumat todistetusti täyttivät Raamatun ennustuksia, eikö olisi loogista, että nykyajallekin ajoitetut ennustukset toteutuvat yhtä selkeästi ilman tulkintamahdollisuutta?
ASSYRIA JA ISRAEL
Jesaja 28 ennusti: ”Jalkoihin tallataan Israelin juoppojen ylväs kruunu.”
N. 740 eKr. assyrialaiset valloittivat pääkaupungin Samarian ja veivät 10-sukukunnan Pohjoisen valtion pakkosiirtolaisuuteen.
Assyrian pääkaupunki Ninive oli kuuluisa pakkosiirtolaisiinsa kohdistuvasta julmuudesta.
Sefanja ja Naahum ennustivat tuon maailmanvallan tuhon ja Niiniven täydellisen autioituksen.
Naahum 3 ”Voi verivelkojen kaupunkia, joka on täpötäynnä valhetta. Katso, minä käyn sinun kimppuusi, sanoo Herra Sebaot, viskaan likaa päällesi, häpäisen sinut.
Ja kaikki, jotka näkevät sinut, kaikkoavat sinusta kauas ja sanovat: "Hävitetty on Niinive!”
Heidän ennustuksensa toteutuivat vuonna 632 eKr., kun Babylonian ja Meedian armeijat hävittivät Niniven niin perusteellisesti, ettei edes sen sijaintia tiedetty yli 2000 vuoteen.
BABYLON JA ISRAEL
Myös Babylonin, seuraavan maailmanvallan tuho ennustettiin etukäteen. Jesaja ennusti, että kaupungin läpi virtaava Eufrat kuivuisi ja portit olisivat auki, kun ”Koores” tulee hyökkäämään.
Juuri noin kävi. Historioitsija Herodotoksen mukaan Kyyroksen insinöörit johtivat vedet soistuneeseen tekojärveen ja koska humalaiset vartijat olivat jättäneet jokivarren portit auki, sotilaat kahlasivat jokea pitkin keskelle kaupunkia, joka vallattiin yhdessä yössä (Dan.5).
Jesaja (Jes.13-14) oli ennustanut 800-luvulla eKr., että ”Baabelin käy niinkuin Sodoman ja Gomorran, jotka Jumala hävitti. EI SITÄ IKINÄ ENÄÄ ASUTA.”
Muutaman vuosisadan kuluessa tuo suurkaupunki muuttui asumattomaksi rauniokasaksi, turistikohteeksi Bagdadin lähellä.
MUTTA VALTANSA HUIPULLA 1990-LUVUN ALUSSA IRAKIN DIKTAATTORI SADDAM UHOSI, ETTÄ HÄN RAKENTAA BABYLONIN ENTISEEN LOISTOONSA. SADDAM HIRTETTIIN 30.12.2006.
Babylonissa ollut Daniel 8 ennusti, että sen tulee valloittamaan meedialaiset ja persialaiset. Hän ”näki” 2-sarvisen oinaan ja kauriin, jolla oli keskellä otsaa suuri sarvi. Sitten kauris hyökkäsi oinaan kimppuun ja murskasi sen 2 sarvea.
Sitten särkyi kauriin suuri sarvi ja tilalle kasvoi 4 sarvea.
Historia on vahvistanut nuokin Raamatun ennustukset. 2-sarvinen oinas tarkoitti Meedo-Persiaa, kauris Kreikkaa. ”Suuri sarvi” osoittautui Aleksanteri Suureksi. Kun tämä ”suuri sarvi” särkyi, neljä ”sarvea” eli valtakuntaa tuli tilalle.
Dan.8:20–22 Ennustus täyttyi, kun Aleksanterin kuoltua 4 kenraaliaan nousi valtaan: Palestiinassa ja Egyptissä Ptolemaios I Soter, Mesopotamiassa ja Syyriassa Seleukos I Nikator, Kreikassa ja Makedoniassa Kassandros sekä Vähässä-Aasiassa ja Traakiassa Lysimakhos.
ENNUSTUKSET MESSIAASTA JA VAROITUKSET RAAMATTU-KRIITIKOISTA
Messiasta koskevia ennustuksia on yli 400 ja ne täyttyivät 2000 vuotta sitten Jeesus-nimisessä miehessä.
Jeesus ennusti kymmeniä tapahtumia, joiden piti täyttyä meidän aikanamme. Näin on käynyt tarkasti ja ajallaan. Monissa aikakauttamme koskevissa ennustuksissa mainitaan, että Raamattua vastaan tullaan hyökkäämään rajusti ja vääristellen.
2.piet.3 ”Ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään. (Raamatussa) on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Koska te siis tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, etteirietasten eksymys tempaa mukaansa.”
Tällä perusteella voidaan uskoa, että nekin ennustukset, jotka paljastavat, mitä lähitulevaisuudessa tulee tapahtumaan, toteutuvat varmasti.
ENNUSTUSTEN TÄYTTYMISTEN TARKOITUS
Vaikka sen havaitseminen, että aikamme päätapahtumat on ennustettu ja täyttyvät tarkasti on mielenkiintoista, niiden tarkoitus on osoittaa, että ajan Luoja on tiennyt alusta saakka, että pahuuden sallinta johtaa ekokatastrofiin
ja siksi tulee viime hetkellä pelastamaan elämän maapallolla, mahdollistaen samalla halukkaiden yksilöiden pelastua maailmantilanteesta, jossa puhdistaa maan pahuudesta.
Ilmst.11 "Siksi kansat ovat vihastuneet siksi, että olet perustanut hallituksen, mutta sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika tuhota ne, jotka maan turmelevat."
-
KALEVALASSA ei tuollaisia asioita havaita, koska maksakirroosiset isännät ja orjansa keskittyvät pelkästään oluthuuruisiin runonlauluihin. - Anonyymi
Demokrates kirjoitti:
Lönnrotin tekele karjalaisten kansanhorinoiden pohjalta on tämä Suuresti Kunnioitettu Kalavale.📖 📖
Oluen synty -runo on kyllä hauska.🍺👍Kalevalan merkittävimmät runot ovat rinnakkaisia Mesopotamiasta arkeologien esiin kaivamat dokumentit, kuten esim. Nimrodin eli Lemminkäisen ja vaimo-äitinsä tapaus.
Kieltensekoituksen jälkeen Nimrod eli Tammus (suom. 'Rakastettu' eli Lemminkäinen tapettiin Raamatun ulkopuolisen perimätiedon mukaan Nooan ja liittolaistensa toimesta joulukuun 24. päivänä. Teologiassa äitinsä haravoi palaset Tuonelanjoesta, ompeli yhteen ja herätti spiritistisellä tempulla ’eloon’ Babylonin kaupunginhallituksen nähtäville.
Heistä tuli ”Tietäjiä”, maageja, jotka ”tiesivät”, että Nimrod oli elossa, vaikka oli kuollut. Hänestä tuli teologiassa äitinsä ’pienokainen’, (kaldeaksi jule eli joulu), ja on istunut julena eli pienokaisena äitinsä sylissä kaikkien kansojen perimätiedoissa jo 4000 vuoden ajan.
Kuollut Nimrod korotettiin jumalaksi ja häntä edustaa spiritisteillä Orion (hepreaksi Kesil eli 'houkka'. Kalevalassa Nimrod on Kaleva eli Väinämöinen, spiritisteillä häntä edustaa Kalevan miekka eli Väinämöisen (Untamoinen eli Nooa, suom. uinua, lepo), viikate eli Orion.
Kalevalassa Väinämöinen (Aasiassa Vishnu) pelastuu Vedenpaisumuksesta elossa poikkeuksellisen hyvän kellumisominaisuutensa ansiosta ja näkee kasvillisuuden toipuvan siitä.
Australian aboriginaalien runonlauluja ei nimitetä Kalevalaksi vaan "Uniajaksi", Onnelaksi, joka on sama kuin esi-isänsä "Nooan"- eli Uniaika (uinua, vishnu) ennen vedenpaisumusta.
- Anonyymi
Luuk.5 ”Jeesus vastasi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."
Niin he sanoivat hänelle: "Fariseustenkin opetuslapset paastoavat usein ja pitävät rukouksia, mutta sinun opetuslapsesi syövät ja juovat".
Jeesus sanoi heille: "Ettehän voi vaatia häävieraita paastoamaan silloin, kun ylkä on heidän kanssaan? Mutta päivät tulevat, jolloin ylkä otetaan heiltä pois, ja silloin, niinä päivinä, he paastoavat.
Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja ompele vanhaan vaippaan; koska se kutistuessaan repeytyy irti, uudesta vaipasta otettu paikka ei vanhaan sovi.”
Jeesus paljasti tällä vertauksella, että hän toi ihmiskunnalle aivan uuden asiainjärjestelmän, joka samalla vapautti juutalaiset Mooseksen laista. Mooseksen lakihan ei ole koskaan koskenut muita kansoja, vaan ainoastaan Israelia n. 1500 eKr. alkaen Jeesuksen teloitukseen saakka.
Jeesuksen kuolema kidutuspaalussa vapautti juutalaiset 5.moos.21:33 ”lain kirouksesta.”
Gal.3 ”Kaikki, jotka perustautuvat (Mooseksen) lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on 5.moos.21:33: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
Jeesuksen seuraajien ei tarvinnut olla yhteydessä muiden uskontoryhmien kanssa, ei liittyä niihin eikä noudattaa niiden harjoittamia uskonnollisia muotomenoja eikä perinteitä, jotka pian tultaisiin lakkauttamaan.
Jeesus perusti jotakin ihan uutta, ja jokaisen elämää kaipaavan ihmisten, joka oli vielä vanhoissa systeemeissä, oli tultava uuteen.
Heidän ei pitänyt eikä yrittää käyttää tuota uutta ”paikkana”, millä olisivat vahvistaneet entisiä uskontojärjestelmiään, jotka piti hylätä.
Jeesuksen muodostaman uuden kristillisen organisaation ei siis pitänyt olla ”paikkana vanhaan vaatteeseen”, ei ommella aikaisempiin uskontokuntiin. Nuo vanhat järjestelmät eivät olleet sopivia tälle uudelle järjestelmälle eivätkä voineet olla olemassa ekumeenisesti yhdessä, vaan uuden organisaation tuli lopettaa ne.
Mooseksen Lakikin piti naulata kidutuspaaluun täyttyneenä ja poispyyhittynä – anteeksi vaan, papit ja karismaattiset saarnajohtajat: Kymmenykset mukaan luettuna!
Mooseksen laki esti Israelia katoamasta kansojen joukosta, koska Luoja paljasti sen kautta tarkoituksensa ja pelastuskeinon maan ja ihmiskunnan suhteen.
Jeesus sanoi, että kun ylkä otetaan pois, opetuslapset paastoavat. Niinpä he murehtivat hänen kuoltuaan, koska he olivat luulleet hänen perustavan valtakuntansa maan päälle heidän aikanaan. Joten kun Jeesus surmattiin, he olivat hämmentyneitä ymmärryksensä puutteen takia. Mutta Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen, saatuaan valaistusta asioista he toipuivat.
Jeesus esitti hyvän kuvauksen tehdäkseen selväksi asian ytimen:
Kuten uudesta puserosta ei pitänyt leikata paikkaa vanhaan puseroon, vaan antaa olla koskemattomana ja uutena, niin uuden kristillisen organisaationkin olla täysin uusi asiainjärjestelmä, täysin ja pysyvästi erossa vanhoista uskonnollisista organisaatioista, jotka olivat joko hurahtaneet lavealle tielle tai joiden ”parasta-ennen-päivämäärä” oli jo ohitettu. - Anonyymi
uskon että raamattu on totta kun voin nimetä dioraurusten synnytäjän esiminen
mielestä niin joku Jees oli tavallinen tallaaja, eikä mikää Jeesukseek rukoile mitään vaikuta...
Brön Walhreruusin koko suvun varallisuuden poistamien voisivaikuttaa jotain.. - Anonyymi
Vanha Tetamwntti on totta, mutta Jeesus on vlhtta.
- Anonyymi
Joh.8 ”Kaikki kansa tuli hänen luoksensa; ja hän istuutui ja opetti heitä.
"Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä (se on vlhtta)".
Jeesus vastasi: "Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden todistus on pätevä. Minä olen se, joka todistan itsestäni, mutta minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."
Nämä sanat Jeesus puhui; mutta kukaan ei vielä ottanut häntä kiinni.
Jeesus taas sanoi: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Ellette usko minua VT:n ennustusten mukaiseksi messiaaksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne.
Minä puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista.
Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
ja TE TULETTE TUNTEMAAN TOTUUDEN, JA TOTUUS ON TEKEVÄ TEIDÄT VAPAIKSI."
.
Fariseukset vastasivat: "Emme ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: Te tulette vapaiksi?"
Jeesus vastasi: "Jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Jos siis Poika tekee vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi
.
Mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä,
tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta.
Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette siedä kuulla minun sanaani.
Te olette isästä Paholaisesta, jonka haluja tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole.
Kun hän puhuu valhetta (vlhtta), niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija (vlhtta) ja sen isä.
Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
Niin he vastasivat: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen (alempiarvoista rotua) ja sinussa on demoni?"
Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua.
Minun Isäni on hän, josta te sanotte: Hän on meidän Jumalamme, mutta te ette tunne häntä; mutta minä tunnen hänet.
Ja jos sanoisin, etten tunne häntä, niin minä olisin valhettelija (vlhtta) niinkuin tekin; mutta minä tunnen hänet ja pidän hänen sanansa.”
Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä; mutta Jeesus pakeni …”
-
Mutta he huutelivat hänen jälkeensä - aina tähän päivään saakka:
”Vanha Tetamwntti on totta, mutta Jeesus on vlhtta.”
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1686529Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv1023031Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?1021845Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am501575Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko111290- 151228
Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m131185- 561130
"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?291093Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N751063