😱😱😱😱😱 Mitä ihmeen järkeä!!!! 😱😱😱😱😱
Itse olen aina jättänyt muutaman tontun rempparahaa siltä varalta, että autoa pitää laittaa.
Käytetyssä voi olla alla liukkaat Kiinan lipsuttimet eli renkaat lähtevät vaihtoon. Pyöränkulmat kannattaa tsekata. Samoin teettää merkkihuolto, että tulee mahdolliset päivitykset. Jarrun kulutusosat voivat olla loppu jne. Jokin varuste voi puuttua.
Ja nykyautoissa voi ajoakku vaatia huoltoa mikä sekin maksaa.
Miksi suomalaiset ostavat kalleimman käytetyn mihin rahat riittävät? Sitten itketään vikoja.
16
199
Vastaukset
- Anonyymi
No itse tutkin kyllä auton hyvin ja osaan arvioida näkyvät huolto-/korjauskohteet. Enkä ikinä laita "kaikkia" rahoja autoon, joka kulutustavaraa ja menettää arvoaan nopeasti.
- Anonyymi
"Samoin teettää merkkihuolto, että tulee mahdolliset päivitykset."
Nämä saa missä tahansa huoltamolla eikä siihen tarvita merkkihuoltoa. Itse en ole merkkihuolloissa käynyt ainakaan 15 vuoteen. Merkkihuolto on vain ylihintaista huijausta.- Anonyymi
Päivitykset tulevat OTA uudehkoihin autoihin 2020-> Ei niiden takia tarvitse missään käydä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivitykset tulevat OTA uudehkoihin autoihin 2020-> Ei niiden takia tarvitse missään käydä.
Ja vanhempiinkin autoihin ne saadaan ilman merkkihuoltamoita.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Käytin pari ekaa vuotta autoani paikallisella Autoasi korjaamolla. Öljynvaihto 300 euroa kiitos.
Vein sitten kerran merkkihuoltoon. 250 euroa ja koko auto käytiin läpi ja kaksi A4 paperia käytiin läpi minun kanssani että mitä autosta tarkastettiin. Renkaiden urasyvyydetkin ja paikkapullon päivämääränkin merkkaavat ylös ja kaikkea muuta. Huoltokirjaan merkittiin myös että koritarkastus on tehty. Siitä lähtien aina merkkihuoltoon koska he tietävät autostani kaiken. Monimerkkikorjaamoita ei voisi vähempää kiinnostaa mitä autolle pitää milläkin kilsoilla ja iällä tehdä.
- Anonyymi
Ostan autoni yleensä n. 3 vuotiaina . Maksaneet n. 15 000 € . Ei noissa mitään vikoja ole ollut .
- Anonyymi
Käytetyn ostamiseen liittyy aina riski ja mitä vanhempi, niin sitä isompi riski ja siihen voi upota enemmän rahaa. Ikuinen arpapeli.
- Anonyymi
Auton ostaminen on aina riski, myös uuden ostaminen on riski. Toki takuu korvaa monet ongelmat, mutta harmittaa se silti kun auto hajoaa kesken matkan ja auton joutuu jättämään korvattavaksi. Nimittäin toisinaan jopa ihan uudet autot hajoavat. Lisäksi tuosta "mielenrauhasta" maksaa uuden auton kohdalla monta kymppitonnia eikä useimmat ole valmiita niin paljon autosta maksamaan.
Lisäksi 2-4 vuotta vanhoissa käytetyissä autoissa on lähes aina takuu vielä voimassa ja auto maksaa silti huomattavasti vähemmän.
Ja jos ostaa parin tonnin auton niin on käytännössä mahdotonta, että korjauksiin kuluisi lähellekään sitä määrää kuin uuden auton arvonalenemaan. Ei kukaan korjaa parin tonnin autoa monella tonnilla, kun korjausten hinnalla saa toisen auton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton ostaminen on aina riski, myös uuden ostaminen on riski. Toki takuu korvaa monet ongelmat, mutta harmittaa se silti kun auto hajoaa kesken matkan ja auton joutuu jättämään korvattavaksi. Nimittäin toisinaan jopa ihan uudet autot hajoavat. Lisäksi tuosta "mielenrauhasta" maksaa uuden auton kohdalla monta kymppitonnia eikä useimmat ole valmiita niin paljon autosta maksamaan.
Lisäksi 2-4 vuotta vanhoissa käytetyissä autoissa on lähes aina takuu vielä voimassa ja auto maksaa silti huomattavasti vähemmän.
Ja jos ostaa parin tonnin auton niin on käytännössä mahdotonta, että korjauksiin kuluisi lähellekään sitä määrää kuin uuden auton arvonalenemaan. Ei kukaan korjaa parin tonnin autoa monella tonnilla, kun korjausten hinnalla saa toisen auton.Jos ostaa 2-4 vuotta vanhan auton, niin takuuta ei usein ole ja goodwill ei anna apua. Toisaalta uuden ostaja saa sellaisen version minkä itse päättää ja valitsee ja tietää auton historian ja kuinka sitä on käytetty. Käytetty voi olla edellisen kuskin rääkkäämä ja raiskaama ja muutenkin huonosti pidetty ja olevia vikoja ei ole välttämättä korjattu, vaikka ne olisi menneet takuuseen, kaikenlaisia kuskeja kun meiltä löytyy, se voi olla myös kolaroitu. Uuden auton kohdalla on useimmiten ajoturva joka antaa sijaisauton nopeasti jos matka katkeaa jonkin syyn takia ja jos korjaus kestää pidempään, niin saa sijaisauton siksi ajaksi. Hyvästä pitää aina maksaa ja usein myös halvasta, tavalla tai toisella.
Toisaalta, onko se raha ainoa asia mikä on autoilussa se oleellisin ja tärkein asia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ostaa 2-4 vuotta vanhan auton, niin takuuta ei usein ole ja goodwill ei anna apua. Toisaalta uuden ostaja saa sellaisen version minkä itse päättää ja valitsee ja tietää auton historian ja kuinka sitä on käytetty. Käytetty voi olla edellisen kuskin rääkkäämä ja raiskaama ja muutenkin huonosti pidetty ja olevia vikoja ei ole välttämättä korjattu, vaikka ne olisi menneet takuuseen, kaikenlaisia kuskeja kun meiltä löytyy, se voi olla myös kolaroitu. Uuden auton kohdalla on useimmiten ajoturva joka antaa sijaisauton nopeasti jos matka katkeaa jonkin syyn takia ja jos korjaus kestää pidempään, niin saa sijaisauton siksi ajaksi. Hyvästä pitää aina maksaa ja usein myös halvasta, tavalla tai toisella.
Toisaalta, onko se raha ainoa asia mikä on autoilussa se oleellisin ja tärkein asia?"Jos ostaa 2-4 vuotta vanhan auton, niin takuuta ei usein ole ja goodwill ei anna apua."
Monilla automerkeillä on 7 vuoden takuu, joten tuo ei pidä paikkaansa.
"Toisaalta uuden ostaja saa sellaisen version minkä itse päättää"
Suomessa on myytävänä joka hetki noin 80 000 käytettyä autoa. On aivan helppoa valita sellainen auto minkä haluaa. Ja itse en ainakaan piittaa esimerkiksi auton väristä, koska se ei vaikuta auton käyttöön ollenkaan.
"Toisaalta uuden ostaja saa sellaisen version minkä itse päättää ja valitsee ja tietää auton historian ja kuinka sitä on käytetty"
Mutta onko tuo monen kymppitonnin arvoinen asia? Useimpien mielestä ei ole. Lisäksi tuolla logiikalla asuntokin pitäisi aina ostaa uutena. Mieluiten rakennuttaa se alusta pitäen. Eli maksaa vaikka yli puoli miljoonaa asunnosta vaikka samalta alueelta saisi kohtuukuntoisen asunnon sadalla tonnilla.
"Uuden auton kohdalla on useimmiten ajoturva joka antaa sijaisauton nopeasti jos matka katkeaa jonkin syyn takia ja jos korjaus kestää pidempään, niin saa sijaisauton siksi ajaksi."
Eli käytät monta kymppitonnia säästääksesi muutaman satasen. Itse saan helposti lainaksi tuttavilta auton, jos auto jää korjaukseen. Ja vuokra-autonkin saa, jos niin haluaa. Ei ole sen arvoinen asia että autosta maksaa useita kymppitonneja.
Mikään sinun tekstistäsi ei anna järkevää perustetta käyttää monta kymppitonnia uuteen autoon. Minusta tekstisi perusteella olet autokauppias eli ammattimainen huijari.
Minusta ihmiset ostavat jo nyt liian kalliita autoja eikä ole mitään tarvetta ostaa nykyistä enempää uusia autoja.
- Anonyymi
Kunhan ei osta käytettyä "premiumia". Käytetyissä Mersuissa, Bemareissa ja Audeissa on paljon kalliita ja isoja vikoja.
Kannattaa ostaa joku tylsä Toyota tai vastaava.- Anonyymi
Premium viat tulevat kalliiksi jos viet marmorille. Näitä ostavat yleensä harrastajat, joilla omat "hovikorjaajat" ja keinot päästä huomattavasti halvemmalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Premium viat tulevat kalliiksi jos viet marmorille. Näitä ostavat yleensä harrastajat, joilla omat "hovikorjaajat" ja keinot päästä huomattavasti halvemmalla.
Ei kukaan tee Bemarin kolmen tonnin jakopäätä tonnilla. Huonoa bisnestä. Köyhiltä pitää ottaa rahat pois.
- Anonyymi
Jos myyjä sanoo että ei ole vikoja niin eikai sitten mitään rempparahoja tarvita.
- Anonyymi
Vaihdoimme viime vuonna auton, Tiguanin uuteen Tiguaniin. Pitoaika oli yli 3 vuotta. Aurton hinta oli ostaessa vähän yli 48,000 e. Arvonalenema oli 338 e / kk. noin 28 %. Ei paha. Mutta sitten se huono asia. Autojen hinnat ovat nousseet aivan älyttömästi. Tämän uuden, Tiguanin hinta oli varusteineen 57,000 e. No, ostimme uuden, ilman velkaa, mutta hintojen nousu on järjetöntä .
- Anonyymi00017
Kuumat jutut alkaa tästä 🍓 Liity nyt https://Joanne.hoty.lat/Joanne#/?/?/ej3r2h3a7
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 961549
- 741374
- 501287
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s1041188- 511155
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p9955- 36817
- 60761
- 49744
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41715