Tänä päivänä, joulukuun ensimmäisenä, vuonna 1939 Otto Wille Kuusisen johtama Suomen kansanhallitus antoi Terijoella ensimmäisen julistuksensa.
Mielipidepankki on kuvaillut Kuusisen ja kumppaneiden 1918 antamaa julistusta ultrademokraattiseksi, joka toteutessaan olisi ollut suuri onni suomalaisille, siis ainakin MPP:n historian tulkinnan mukaan.
Tuo 1939 julistus oli vieläkin ultrademokraattisempi, joten varmasti tämä on surullinen päivä MPP:lle kun Otto Willestä ei tullut Suomen johtajaa ja kansan vapauttajaa.
Itse näen historian hieman eri valossa kuin MPP, ja täytyy edelleenkin antaa suuri tunnustus niille miehille, jotka pysäyttivät puna-armeijan. Se oli kova suoritus.
Ensimmäinen merkittävä torjuntavoitto saavutettiin Pelkosenniemellä, jonne oli saatu haalittua täydennysrykmentti, JR 40, varsinainen malli Cajander osasto, joka kuitenkin saartoi ja löi venäläiset ja ajoi heidät aina Savukosken ja Sallan välimaastoon, liki 100 km itään.
Suomussalmi, Raate, Kollaa, Kuhmo jne. Tärkeitä torjuntavoittoja tuli sittemmin useampiakin, kunnes helmi-maaliskuun uusi hyökkäysten aalto kulutti armeijaamme tolkuttomasti, ja olimme pakotettuja kannaltamme raskaaseen rauhansopimukseen.
Talvisota 1939 nyt muistelon aika 6.12
7
115
Vastaukset
- Anonyymi
Nytten tämä minkä veteraanit teki, on tuhottu demarien ym, vihervasemmiston toimesta!!
- Anonyymi
Huvittavaa, kuinka punaisten jälkeläiset tuomitsevat isoisiensä teot. Useimmat perussuomalaiset ovat torppareiden ja sotien jälkeen pientiloja saaneiden jälkeläisiä.
- Anonyymi
Krasnovin vertaaminen kekkoseen on surkuhupaisaa.
Demokratiaa ja suomen asioita ajava henkilöä verrataan oranssiin sätkynukkeen jota putleri vetää anukseen minkä ehtii - Anonyymi
Persauskokoomus on myymässä putlerin oligarkeille kokoajan suomea
- Anonyymi
Korruptoitunein hallitus ikinä suomessa
Anonyymi kirjoitti:
Korruptoitunein hallitus ikinä suomessa
Mihin tuolla korruptoitumisväitteelläsi mahdat viitata? Itse kun en ole havainnut!
- Anonyymi
Otto Willestä ei tullut Suomen johtajaa ja kansan vapauttajaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1066756KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3786387Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei613198Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521132689Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082330- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro201677Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341495Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821357- 741247