Jeesus antoi synoptisten evankeliumien lopussa käskyn saarnata evankeliumia kaikille kansoille, siis myös pakanoille. Pietari ja Jerusalemin vanhimmat eivät tienneet tästä mitään. Apt. 10-11
Miten Paavalin seurassa olleet miehet kokivat Jeesuksen ilmestyksen? Seisoivatko vai kaatuivat, kuulivatko vai eivätkö kuulleet, näkivätkö vai eivätkö nähneet?
Sama kertomus on esitetty neljä kertaa ristiriitaisesti poikkeavilla tavoilla.
Raamatun ristiriidat ja virheet
36
137
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Jeesus syntyi Matteuksen mukaan noin 4 eaa., mutta Luukkaan mukaan noin 6 jaa. Luukkaan versio on ilmeisen virheellinen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Publius_Sulpicius_Quirinius - AnonyymiUUSI
Ei Jeesus tarkoittanut kollektiivisa pakanakansoja, vaan Israelin heimon jälkeläisiä, jotka ovat hajaantuneet eri kansojen sekaan Juutalaisyhteisöiksi.
Matt. 15:24
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten." - AnonyymiUUSI
Kaikki oikeat apostolit olivat paikalla, kun Jeesus antoi kastekäksyn.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Juudaksen tilalle uudeksi oikeaksi 12. apostoliksi valittiin Mattias, ei Paavalia kuten usein väärin opetetaan.- AnonyymiUUSI
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Kastekäskyn oikeille apostoleilleen annettuaan helatorstaina Jeesus nousi taivaaseen.
Ei hän sen jälkeen mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut, mitä on kirjoitettu esim. Markuksen evankeliumin loppuun.
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - AnonyymiUUSI
Apt 8:12 Mutta kun he >>>nyt uskoivat<<< Filippusta, joka >>>julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä,<<<<< sitten tuli sen julistetun sanan seuraus... !!!!1 niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. !!!!!!
vauvat ei ilmeisesti kuulleet... ei ollut lutteri puhumassa- eikä kummit kehottamassa kastamaan. lapsia.- siis vauvoja.
Millaisen toimenkuvan käskyn Jeesus antoi Uudenliiton käskynä opetuslapsille,
Toimitko SINÄ näin?
Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
! 1. Joka uskoo ja kastetaan, >>>>se pelastuu; >>>mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mar 16:15-16)
Eihän tuossa puhuta mitään Martin vauvasta perkeleen ulosajoja- kummin puheista ja papin toimista.... että vauvauskopuhe on kummin tehtävä.... Olkaahan tarkkana, kuin porkkana - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Apt 8:12 Mutta kun he >>>nyt uskoivat<<< Filippusta, joka >>>julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä,<<<<< sitten tuli sen julistetun sanan seuraus... !!!!1 niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. !!!!!!
vauvat ei ilmeisesti kuulleet... ei ollut lutteri puhumassa- eikä kummit kehottamassa kastamaan. lapsia.- siis vauvoja.
Millaisen toimenkuvan käskyn Jeesus antoi Uudenliiton käskynä opetuslapsille,
Toimitko SINÄ näin?
Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
! 1. Joka uskoo ja kastetaan, >>>>se pelastuu; >>>mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mar 16:15-16)
Eihän tuossa puhuta mitään Martin vauvasta perkeleen ulosajoja- kummin puheista ja papin toimista.... että vauvauskopuhe on kummin tehtävä.... Olkaahan tarkkana, kuin porkkanaHellarit lukevat Etiopialaisen eunukin kastetta ja huudahtavat voitonriemuisasti, ei mainittu lapsia kastetun.
Aikuisia tietenkin alussa kastettiin.
Perheelliset kastettiin perhekunnittain.
Lasten kastaminen oli täysin selvä asia sen ajan Juutalaisille jo proselyyttikasteen muodossa, jossa koko perhe kastettiin.
Monta sotaorpoja lasta kastettiin paljon ennen Jeesuksen aikaa.
- AnonyymiUUSI
Pakanoiden turha uskoa Jeesukseen ja kun juutalaiset ei usko, ei Jeesuksella ole mitään käyttöä siinä harhaopissa.
- AnonyymiUUSI
no mieti sinä vain omiasi. olet pihalla, juttuinesi
- AnonyymiUUSI
Paavali sai Damaskontiellä Saatanan enkelin henkioppaakseen.
"Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan."
Pistin on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi, eli samaa tarkoittava sana.
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Demonia ei otettu hänestä pois rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.- AnonyymiUUSI
King James
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
Saatanan viestintuoja, The messenger of Satan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
King James
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
Saatanan viestintuoja, The messenger of Satan.Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.
Kannattaa lukea Jeesuksen ja hänen kanssaan eläneiden ja kulkeineden apostolien opetuksia, unohtamatta VT:n ikuisia totuuksia, jotka ovat olleet luettavissa tuhansia vuosia.
Matt. 7:24
Jeesus: "Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle." - AnonyymiUUSI
jaa- jaa- Jeesus myös - kasteensa jälkeen komikymppisenä - niin S.anahan vei hänet erämaahan.
Ei se vierasta ole, jos et sitä ole lukenut.
Aikansa olivat erämaassa... otahan selvää
pistelläänpä sinuakin pistimelläsi - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.
Kannattaa lukea Jeesuksen ja hänen kanssaan eläneiden ja kulkeineden apostolien opetuksia, unohtamatta VT:n ikuisia totuuksia, jotka ovat olleet luettavissa tuhansia vuosia.
Matt. 7:24
Jeesus: "Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle."Onhan sana kertonut, että on paljon kirjoittamatonta - eli se sinun päpättämisestä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
jaa- jaa- Jeesus myös - kasteensa jälkeen komikymppisenä - niin S.anahan vei hänet erämaahan.
Ei se vierasta ole, jos et sitä ole lukenut.
Aikansa olivat erämaassa... otahan selvää
pistelläänpä sinuakin pistimelläsiSaatana vei sekä Jeesuksen että Paavalin erämaahan.
Gal. 1:17
enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.
- AnonyymiUUSI
Jresus teki itsestään turhan jätkän jos pakanoiden ei pidä uskoa ja juutalaiset ei usko vaikka pitäisi.
Mutta onneksi siihen harhaoppiin harva uskoo vaikka miten sitä jankuttaisi.- AnonyymiUUSI
Ei ole ketään vanhurskasta
9 Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
10 Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta,
11 ei yhtäkään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa.
12 Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ketään vanhurskasta
9 Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
10 Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta,
11 ei yhtäkään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa.
12 Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan.Room. 9:18
Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Room. 9:18
Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.Room. 10:20
Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet". - AnonyymiUUSI
Joh. 1:49
Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".
Helluntaina 3000 kastettua olivat kaikki Juutalaisia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joh. 1:49
Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".
Helluntaina 3000 kastettua olivat kaikki Juutalaisia.Ja pian heillä ei ollut synagoogaan asiaa tai olisi käynyt kuin Jeesukselle.
- AnonyymiUUSI
Helluntailaisten teltoista ja tivoleista ei mitään Jumalaa löydy.
Muita henkiä ja tämän maailman alkeisvoimia heissä kyllä vaikuttaisi olevan. - AnonyymiUUSI
Jos Jeesus oli vain juutalaisille tarjonnut pelastusta, olisi pelastuneita vähän.
Juutalaiset ei usko eikä edes sekundajuutalaiset pelastu uskoivat miten vain.
Mutta harhaoppi se on. - AnonyymiUUSI
Apostolien olisi pitänyt tietää, että evankeliumi oli julistettava pakanoille pelastukseksi, mutta he eivät tienneet. Lähetys käskystä meni noin viisi vuotta Pietarin ilmestykseen, jolloin vasta tiedettiin tämä asia. Sitä ennen pelastettiin vain juutalaisia.
Apostolien teot aikajärjestyksessä | Jumalan valtakunta https://share.google/nieKFEPSLgXCwHWPI- AnonyymiUUSI
Ei pakanoista puhuta alussa mitään.
Juutalaiset olivat eri kansojen joukossa. Siksi kaikille heille eri kansoihin piti mennä julistamaan Juutalaisille. Heitä tulikin pitkin eri kansoista 3000 Juutalaista helluntaina paikalle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei pakanoista puhuta alussa mitään.
Juutalaiset olivat eri kansojen joukossa. Siksi kaikille heille eri kansoihin piti mennä julistamaan Juutalaisille. Heitä tulikin pitkin eri kansoista 3000 Juutalaista helluntaina paikalle.Jeesuksen tarkoitus oli, että kristityksi kastetut pysyvät synagoogan yhteydessä, kuten hän oli itsekin.
Rahanahneet antikristuksen keräsivät ihmisiltä rahat pois perustamissaan erillisissä suurakunnissa. Yksi pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen tarkoitus oli, että kristityksi kastetut pysyvät synagoogan yhteydessä, kuten hän oli itsekin.
Rahanahneet antikristuksen keräsivät ihmisiltä rahat pois perustamissaan erillisissä suurakunnissa. Yksi pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi heiltä.Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin Paavali kokeneena murhamihenä olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon.
Paavali olisi yhdellä nyrkinlyönnillä pystynyt tappamaan heidät.
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
Nyrkkeily oli siihen aikaan tappolaji. Vastustaja tuli tappaa. - AnonyymiUUSI
Evankeliumi tuli julistaa kaikille pakanakansoille todistukseksi, mutta ei pelastukseksi.
Matt. 24:14
Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.
- AnonyymiUUSI
Jeesus paransi sokean syljestä ja maan tomusta tehdyllä tökötillä. Hieraisi köntin potilaan silmiin. Niin alkoi entinen sokea ylistää Jumalaa.
Aamen!- AnonyymiUUSI
Jeesuksella oli valta maan päällä tehdä niitä ihmeitä. Hän antoi saman vallan 12 apostolilleen, mutta ei muille.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksella oli valta maan päällä tehdä niitä ihmeitä. Hän antoi saman vallan 12 apostolilleen, mutta ei muille.
Kaikki muut ovat valhettelijoita ja eksyttäjiä, vaikka heillä jotain henkimaailman voimia olisikin.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä"
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR38/JHN.14 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä"
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR38/JHN.14Jeesuksen antaman Hengen voimalla 12 apostolit tekivät ihmeitä, ei muut.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
Jeesus lopetti ihmeiden tekemisen.
Mark. 8:12
Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen antaman Hengen voimalla 12 apostolit tekivät ihmeitä, ei muut.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
Jeesus lopetti ihmeiden tekemisen.
Mark. 8:12
Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä.Ei Raamattu mikään loitsukirja ole. Monet sieltä napsii jakeita ja uskottelee, että ne koskevat heitä. Ei ne lupaukset muita koske. Konteksti pitää ottaa huomioon.
Jeesus antoi omaa Totuuden Henkeä vain harvoille ja valituille maan päällä eläissään.
Joh.20
21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
- AnonyymiUUSI
Kaikki taikausko kuten eri uskonnot ovat ihmisten keino tuoda elämään jotain joka selittäisi asioita. Nämä harhaankohdetut ihmiset ovat kyvyttömiä tai haluttomia ajattelemaan omilla aivoillaan ja selvittämään asioita tieteen todistettujen faktojen kautta. Ihminen on eläin siinä kuin muutkin. Mitään yliluonnollista ei ole.
- AnonyymiUUSI
Harhaooit ovat yliluonnollisia. Niitä tiede ei osaa selittää.
- AnonyymiUUSI
Lahkolaiset saavat henkivalloista voimia tehdä niitä ihmeitä, millä he ihmisiä eksyttävät.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.913942Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973307Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1252617Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2071938Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.201774Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m801675Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä951668- 1101529
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11291- 571192