AABRAHAMIN HELMAN LAAJUUS ?

Anonyymi-ap

Onko kenelläkään tietoa, kuinka laaja se Aabrahamin Helma on noin niinkuin ihmismitassa mitattuna, joka siis on enkelin mitta ? Onko kenelläkään yhteyksiä Helmaan, niin että olisi saanut esimerkiksi sanomia sieltä ?

Mietityttää vaan, että mahtavatkohan kaikki mahtua sinne Aabrahamin Helmaan ja mikä sen kantokyky oikein on ?

Ettei vaan tapahtuisi niin hirvittävää tragediaa, että joku tippuisi Helman reunan yli suoraan alapuolella olevaan Helheimiin...! Tai jos se Helma repeäisikin ja kaikki ne suistuisivat sinne Helheimiin, jotka ei jaksaisi roikkua siinä Helmassa kiinni...!!!

Ja entä jos Aabraham kyllästyisi istumaan ja nousisi ylös, puhumattakaan, että lähtisi kävelemään, niin silloinkin olisi vaarana tippua Helmasta !

36

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Ettei vaan tapahtuisi niin hirvittävää tragediaa, että joku tippuisi Helman reunan yli suoraan alapuolella olevaan Helheimiin...! "

Tuossa piilee kyllä todellinen vaara, sillä uskovat tietävät hyvin, että Aabrahamin Helmakin on litteä, kuten tämä meidän Telluksemmekin.

• Anonyymi

Abrahamin syli eli Abrahamin helma on vertauskuvallinen sanonta. Sillä ilmaistaan Jumalaan uskoneen olevan turvassa patriarkka Abrahamin suojeluksessa (Luuk. 16) Raamatun mukaan. Yleensä syli yhdistyy ihmisten mielikuvissa äitiin, mutta myöhäisjuutalaisuudessa sen ohella tunnettiin "patriarkan syli" paratiisissa. Vertausta on käytetty myös maallisesta rikkaudesta ja jälkeläisten runsaasta määrästä, joilla Jumala oli Vanhassa testamentissa Abrahamia siunannut.[

Elämä on mielteitä

• Anonyymi

"Abrahamin syli eli Abrahamin helma on vertauskuvallinen sanonta. Sillä ilmaistaan Jumalaan uskoneen olevan turvassa patriarkka Abrahamin suojeluksessa (Luuk. 16) "

Ei ole mikään vertauskuvallinen sanonta, sillä Luuk.16:ssa Jeesus kertoo tositapahtumasta, jossa Aabraham sekä rikas mies ja Lasarus keskustelevat keskenään.

Luuk.16
        19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Abrahamin syli eli Abrahamin helma on vertauskuvallinen sanonta. Sillä ilmaistaan Jumalaan uskoneen olevan turvassa patriarkka Abrahamin suojeluksessa (Luuk. 16) "

Ei ole mikään vertauskuvallinen sanonta, sillä Luuk.16:ssa Jeesus kertoo tositapahtumasta, jossa Aabraham sekä rikas mies ja Lasarus keskustelevat keskenään.

Luuk.16
        19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Vai kertoo Jeesus tositapahtuneesta ? Älähän nyt tuo ei voi olla muuta kuin vertaus.
        Missään muualla Raamatussa ei pelastettujen olinpaikkaa kutsuta Abrahamin helmaksi. Muussa juutalaisessa kirjallisuudessa nimitystä kylläkin käytetään.

• Anonyymi

Se on 12000 stadionin mittaa kanttiinsa oleva kuutio eli Uuden Jerusalemin mitta.

• Anonyymi

Käytetäänkö Raamatussa jossakin stadionin mittoja?

Kyllä Aabrahamin helma täytyy mitata ihmismitalla, eikä millään stadionionin mitalla, sillä ihmismitta kertoo sen, kuinka paljon ihmisiä mahtuu sinne Helmaan.

Ilm. 21:17
        Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.

Jos helma liikakansoittuu, niin ylimääräiset tippuvat Helman reunan yli ja putoavat Helheimiin!

Tai jos siellä vallitsee painottomuus, niin ylimääräinen porukka irtoaa ja lähtee leijailemaan holtittomasti avaruudessa !

• Anonyymi

Helma on avaruudessa, joten siellä ei ole painovoimaa. Ei tarvitse pelätä putoamista Helheimiin. Helvettiin on suora näköyhteys ja suuri juopa erottaa nämä kaksi paikkaa toisistaan. Helvetti on maan alla, syvyydessä; helma on taivaassa Jerusalemin yllä.

• Anonyymi

Helvetissä olevia kidutetaan siis myös sillä, että heillä on näköyhteys suoraan Helman alle?

Mahtaakohan Aabraham käyttää alushousuja? Toivottavasti...

• Anonyymi

Se on valkoinen pitkä vaate, ehkä 4-12 metrinen. Sen avulla Aabraham vetää haudasta väkeä pois ylösnousemukseen, ylös tempaukseen tms UUTEEN ELÄMÄÄN.
      Se on pieni vaate metreissä mitaten, mutta suuri vuosissa mitaten.

• Anonyymi

Aabrahamin helma tarkoittaa hänen perillisiään. Israelin 12 heimon jäseniä.

Ei pakanoita.

Pakanat tuomitaan kotimaissaan tekojensa mukaan. Ei pakanasta tule Israelin heimon perillistä.

• Anonyymi

Aloittaja ei osaa suomea.
      "Helma" tarkoittaa muutakin kuin kaavun helmaa.

Helmassa = huomassa, huolenpidossa, luona, jalkojen juuressa...

• Anonyymi

"Helmassa = huomassa, huolenpidossa, luona, jalkojen juuressa..."

No missäs se Aabraham sitten oli, jos se "Aabrahamin helma" ei olekaan mikään välitilapaikka, jossa pelastuneet viettävät aikaansa ennen "lopullista ylösnousemustaan" taivaaseen ?

• Anonyymi

Aabrahamin helmaa ei enää tarvita sillä nyt ihmiset pääsevät paratiisiin. Jeesuksen ajoista lähtien.

• Anonyymi

Paratiisi hävitettiin. Ei sitä enää ole olemassa.

Paavali valehteli käyneensä taivaassa/tai paratiisissa.

Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paratiisi hävitettiin. Ei sitä enää ole olemassa.

Paavali valehteli käyneensä taivaassa/tai paratiisissa.

Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

"Paratiisi hävitettiin. Ei sitä enää ole olemassa."

Messias Trumppi rakentaa paratiisin korvikkeen eli Gazan rivieran Trump-hotelleineen.

Tosin sinne ei ole asiaa muilla kuin rikkailla, sillä köyhillä ei ole varaa asua tai lomailla siellä.

• Anonyymi

Helluntailaisten temppelissä ei voi kohdata Jumalaa. Jumala on taivaassa.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.

• Anonyymi

"Helluntailaisten temppelissä ei voi kohdata Jumalaa. Jumala on taivaassa."

Ei Jumalaa voi kohdata enää taivaassakaan, sillä Hänellä on ikuisuusprojekti piinahelvetissä jumalattomia lapsukaisiaan kiduttamassa.

Osat siis kääntyvät päinvastaisiksi, sillä Jumala viettääkin loppuikuisuuden jumalattomien lapsukaistensa kanssa ja kirkkoisät tuuraavat jatkossa Jumalaa sijais-isinä siellä taivaassa ja pitävät teistä Jumalan lapsista hyvää huolta.

• Anonyymi

Aabraham oli Tuonelassa, ei missään taivaassa eikä paratiisissa.

Luuk. 16:31

Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Helluntailaiset haki itsemurhan tehneen saarnamiehensä ruumiin ja yrittivät herättää tätä henkiin, kirjoitetaan Raija Pellin kirjassa: Harhaanjohtajat, vahvassa uskossa.

• Anonyymi

Luukkaan evankeliumi:
      23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

• Anonyymi

Oliko Jeesus sinä päivänä paratiisissa ?

Jospa kaksoispiste on laitettu väärään paikkaan ja lause kuuluukin: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa."

• Anonyymi

Matteuksen evakeliumi on säilynyt alkuperäisenä.

Matt. 27:44

Samalla tavoin häntä pilkkasivat myös rosvot, jotka oli ristiinnaulittu yhdessä hänen kanssaan.

Jeesus meni kuoltuaan Tuonelaan, ei rosvojen kanssa hengailemaan paratiisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jospa kaksoispiste on laitettu väärään paikkaan ja lause kuuluukin: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa."

Jehovalaisten valheita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ryöväri ei välttämättä kuollut vielä samana päivänä eli pitkäperjantaina. Yleensä ristiinnaulitut elivät useita päiviä. Sen vuoksi sapatin alkaessa vielä elossa olleiden ryövärien sääriluut murskattiin. Jeesuskaan ei itsekään menyt samana päivänä paratiisiin.
        Ylösnousemuspäivänään hän sanoi Magdalan Marialle: "En minä vielä ole noussut Isän luo" Joh. 20:11-17 Samassa yhteydessä hän sanoi menevänsä sinne myöhemmin.
        Onkin muistettava ettei Uuden testamentin kirjoittamisen aikaan vielä tunnettu välimerkkejä. Ne on asetettu paikoilleen myöhemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asian on just loogisesti ajatellen noin, että tuplapiste on väärässä paikassa, ja Jeesus sanoo: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa".
        Paratiisihan on suljettu, eikä sitä avata ennen lopullista Jumalan tuomiota.

• Anonyymi

Pennutkin syö murusia. Hienon pöytäliinan alla.

• Anonyymi

Uuteen Testamenttiin on tehty alunperin kreikkalaisten käännyttämiseksi kaikenlaisia lisäyksiä, mitkä on paljastunut Raamatun alkuperäisten kirjoituksien tutkimisessa.

Esim. koko Markuksen evankeliumin loppu "lähetyskäsky" myrkynjuonnit ja käärmeillä pistämiset, on täysin tuntemattoman henkilön kirjoittama lisäys kirkolliskokousta varten.

Asiasta on varoitus -92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Kristuksen kärsimys ja korotus

Jeesus meni kuoltuaan Tuonelaan, ei rosvojen kanssa hengailemaan hävitettyyn paratiisiin.

1. Piet.3
      18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi.
      19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
      20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä , tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhrina (perisynti)

Uusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt kaste, Kristuksen omaksi verensuojaan,
        kasteen lahja Pyhä Henki on uuden liiton sinetti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä , tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhrina (perisynti)

Uusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt kaste, Kristuksen omaksi verensuojaan,
        kasteen lahja Pyhä Henki on uuden liiton sinetti.

Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta.

Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma, hen on numeraali yksi, kasteiden lukumäärää yksi (1) ilmaiseva sana. Ei useita erialaisia kasteita.

1. Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi

Raamatussa on metaforia eli kielikuvia joilla ilmaistaan joku asia. Niitä ei tule ottaa suoraan "kirjaimellisesti" vaan ymmärtää sen taustalla oleva asia.

Epäjumalan kuvat ja patsaat eivät mitään jumalia ole mutta niitä palvovat palvovat niiden taustalla olevia riivaajia.
      ------
      ”Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta. Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon. Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?

Koska leipä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis; sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset. Katsokaa luonnollista Israelia; eivätkö ne, jotka syövät uhreja, ole alttarista osalliset? Mitä siis sanon?

Ettäkö epäjumalanuhri on jotakin, tai että epäjumala on jotakin? Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista.

Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä. Vai tahdommeko herättää Herran kiivauden? Emme kaiketi me ole häntä väkevämmät?”
      ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭10‬:‭14‬-‭22‬ ‭FB38‬‬
      -----
      ”Kuulkaa sana, jonka Herra on puhunut teitä vastaan, te Israelin heimo. Näin sanoo Herra: "Älkää totutelko itseänne pakanain menoon älkääkä kauhistuko taivaan merkkejä, sillä pakanat niitä kauhistuvat.

Sillä kansat noudattavat turhia jumalia; sillä ne ovat puuta, joka hakataan metsästä puusepän kätten tekemiä, työaseella tehtyjä. Ne koristetaan hopealla ja kullalla sekä kiinnitetään nauloilla ja vasaroilla, niin etteivät ne horju.

Ne ovat kuin linnunpelätin kurkkumaalla, eivät ne voi puhua; kantamalla täytyy niitä kantaa, sillä eivät ne voi astua. Älkää peljätkö niitä, sillä eivät ne voi pahaa tehdä; mutta eivät ne myöskään voi tehdä hyvää.”
      ‭‭Jeremia‬ ‭10‬:‭1‬-‭5‬ ‭FB38‬‬
      -----
      ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
      ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
      ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬

”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
      ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭18‬ ‭FB38‬‬

”Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
      ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭23‬-‭24‬ ‭FB38‬‬

”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut

ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
      ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭1‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

sokoe saa ampuaq pistooleilla ainakin is5tal4lissa vammaqisia..

• Anonyymi

Toivottavasti ampuu omaan jalkaansa.

• Anonyymi

Jumalan läsnä olo. Hän asuu Henkensä kautta omissaan jotka Hän on vanhurskauttanut uskon kautta. Jumalan vanhurskauttamalla on Jumala yhteys.

"Aabrahamin helma" . Jumala vanhurskautti Aabrahamin uskosta Jumalan lupaukseen , hän uskoi Jumalan Sanaan.

”Mutta katso, hänelle tuli tämä Herran sana: "Hän ei ole sinua perivä, vaan joka lähtee sinun omasta ruumiistasi, hän on sinut perivä". Ja hän vei hänet ulos ja sanoi: "Katso taivaalle ja lue tähdet, jos ne taidat lukea". Ja hän sanoi hänelle: "Niin paljon on sinulla oleva jälkeläisiä". Ja Abram uskoi Herraan, ja Herra luki sen hänelle vanhurskaudeksi.”
      ‭‭1. Mooseksen kirja‬ ‭15‬:‭4‬-‭6‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Joh.1:18 Ei ole kenkään koskaan Jumalaa nähnyt: ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, hän ilmoitti meille. Biblia (1776) 2Moos.33:20. Matt.11:27. Luuk.10:22. Joh.6:46. 1TiM.6:16. 1Joh.4:12.

• Anonyymi

Anonyymi-ap
      2025-12-04 00:18:57

Onko kenelläkään tietoa, kuinka laaja se Aabrahamin Helma on noin niinkuin ihmismitassa mitattuna, joka siis on enkelin mitta ? Onko kenelläkään yhteyksiä Helmaan, niin että olisi saanut esimerkiksi sanomia sieltä ?

Mietityttää vaan, että mahtavatkohan kaikki mahtua sinne Aabrahamin Helmaan ja mikä sen kantokyky oikein on ?

xxx ongelma se on sinullakin.

Arvaapa- kuinka pitä matka on taivaasta maanpäälle?

Se on polvesta --- jalkapohjaan.... Eikös vain.
      Pähkäillään tasollasi.

Katsos Jumala istuu Valtaistuimella ja maa on hänen jalkojensa astinlauta.

• Anonyymi

Istuukohan se Aabraham sitten Jumalan sylissä ja pelastuneet puolestaan Aabrahamin sylissä?

Eli Jumalan syli on tuonela ja Aabrahamin helma on Jumalan sylissä, kun Aabrahanm istuu siinä lootusasennossa pelastuneet helmassaan ?

Näin se vanhurskasten polku kirkastuu kirkastumistaan päivä päivältä, kun Raamatun salaisuudet vähitellen aukenevat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      73
      5569
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      273
      4876
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      44
      3194
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      255
      3014
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      105
      2643
    6. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      2242
    7. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      341
      2091
    8. Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin

Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik
      Maailman menoa
      65
      1811
    9. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      2
      1566
    10. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1555
    Aihe