Feministit patistaa naisia töihin.
Miksi?
- Feministit jopa yleistää Suomen siten, että sanovat, että Suomessa kaikki naiset käyvät töissä (palkkatyössä).
Asia ei ole noin.
(Meidän perhe on tällainen vähemmistöperhe)
Tämä on sikäli harmi, että naiset ovat alkaneet olla siinä uskossa, että heidän kuuluu olla töissä. Tätä opetetaan heille jo pienestä pitäen. Sen ei tarvitse olla niin. Minä tyytyisin siihen, että koulussa myös huomautettaisiin naisille, että on mahdollisuus myös löytää sellainen mies, joka elättää perheen.
- Miehet eivät ainakaan patista naisia töihin. Minusta tämä on ollut pelkästään feministien aikaansaannosta. Mielestäni naisten ei tarvitse kärsiä feministien aikaansaannoksista.
(toki jotkut miehet vaativat naisia käymään töissä, mutta joidenkin miesten mielestä, kuten myös minun, se on kohtuutonta)
- Eikä mielestäni miesten tarvitse elää siinä harhaluulossa, uskomuksessa, että miehen palkka eri riitä perheen elättämiseen. (toki tämä on palkkapolitiikkaa, myös muuta politiikkaa)
Se ajatus, että mies elättää perheen, alkaa olla jo vieras ajatus yhteiskunnassa. Tuntematon.
Tämä on vähintään keskustelun arvoinen asia.
(Laitan myös tämän viestin Feminismi ja Sovinismi -palstoille.)
Uskotko feministejä
5
434
Vastaukset
- meillä
mies sanoo ettei minun tarvitse mennä töihin, jään pois samantien! Mutta kun ei sano! Pakko vain olla töissä kun mies ei halua hankkia lapsia ja elättää perhettää!
- muorienkeli
mielestäni jokaisen tehtävä on katsoa että elinto riittää joka suulle ja puulle.
niin on aina tehty, eletty lompakon mukaan. sama se kuka maksaa, jos lompakko sietää.
se on jokaisen asia.
mutta se, että asialla ruvetaan riitelemään, millaista ja kuinka paksua akkaa on vara elättää?
täh?
mielestäni, minä ainakin naisena haluan turvata oman elintoni ja sen, että mitä ostan, teen palkkatyölläni. en ole kenenkään elätti tms.
minä makaan kuin petaan.
se ei ole feminismiä, se on todellisuutta. se on todellista elämää. ja jos minulla on varaa, vien sinutkin minne haluan, väkisin en vie.
- seipäänniellyt puusilmä
Kärsivätkö ihmiset mielestäsi työssäkäynnistä? Eikö jokainen kuitenkin itse tiedä parhaiten mitä haluaa?
- animagus
No sitä minäkin jäin ihmettelemään. Miksiköhän keskustelun aloittajaa vaivaa se, että naiset käyvät töissä? Ja samaan aikaan puhutaan siitä kuinka paljon uutta työvoimaa Suomessa tarvitaan ja kuinka paljon eläkeläisiä maassa muutaman vuosikymmenen kuluttua on... Olisi ollut mielenkiintoista kuulla joku perustelu sille, mikseivät naiset saisi käydä töissä, mutta keskustelu näyttää lässähtäneen tähän jo heinäkuussa! Hm. Ehkeipä hänellä olisi ollut mitään perustelua esittääkään.
- M135
animagus kirjoitti:
No sitä minäkin jäin ihmettelemään. Miksiköhän keskustelun aloittajaa vaivaa se, että naiset käyvät töissä? Ja samaan aikaan puhutaan siitä kuinka paljon uutta työvoimaa Suomessa tarvitaan ja kuinka paljon eläkeläisiä maassa muutaman vuosikymmenen kuluttua on... Olisi ollut mielenkiintoista kuulla joku perustelu sille, mikseivät naiset saisi käydä töissä, mutta keskustelu näyttää lässähtäneen tähän jo heinäkuussa! Hm. Ehkeipä hänellä olisi ollut mitään perustelua esittääkään.
"Olisi ollut mielenkiintoista kuulla joku perustelu sille, mikseivät naiset saisi käydä töissä"
- Kuka on sanonut että naiset eivät saisi käydä töissä?
- Ainoastaan on puhuttu siitä kuinka feministit patistavat naisia töihin mm. yleistämällä, halveksuen perheitä joissa nainen on omasta tahdostaan kotiäiti tai kotivaimo.
Kirjoitus on suunnattu miehille, kysymyksen muodossa että uskooko jotkut miehet tähän feministien patistukseen, ja siten eivät enää antaisi mahdollisuutta vaimon halutessa vaimon jäädä kotiin.
Itse en patista vaimoani töihin. Minulla ei ole sellaiseen mitään velvollisuutta eikä oikeutta.
Parisuhdekeskeiselle perhe-elämälle on hyvät perusteet. Yhteistä mukavaa aikaa on paljon.
Elämässä on makua.
Ei muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982