Olen viimeaikoina miettinyt kotimaamme kymmeniä tuhansia ylivelkaantuneita; Teistä osa on sellaisessa tilanteessa jossa velan maksu tämän elämän aikana ei ole millään tavalla realistista. Silti teitä roikotetaan jopa 20-vuotta kuin löysässä hirressä. Saamani selvitysten mukaan osa perintäyrityksistä ei noudata alkuunkaan lakeja. mm yli 20-vuotta sitten syntyneitä velkoja on myyty toisille perintäyrityksille ja alisteisessa asemessa olevat velkavankeuteen joutuneet eivät enää jaksa taistella laittomia mafiosoja(perintäyritykset) vastaan.
Olen nähnyt myös perintä kirjeitä; ne ovat jopa uhkaavan sävyisiä. Olen miettinyt mitä tekisin vastaavassa tilanteessa. Ainakin tekisin kaikkeni etten maksaisi mafian kaltaisille toimijoille eurokaan. Ulosottolaitos on sentään jollain tapaa luotettava, sillä on valtiollinen toimija.
Päättäjille ongelma on kiusallinen ja kysymys velkojen anteeksiantamisesta on erittäin tärkeä; onhan nimittäin niin että huomattava osa velkaantuneista ymmärtää ettei voi elämänsä aikana maksaa velkaa. Näin ollen työnteko saa jäädä. Eletään loppuelämä tuilla. Suojaosa takaa edes jonkinlaisen takeen että saa ruokaa ja asumuksen.
Pasi Viheraho on yksi jota jollaintapaa idoloin. Perintä ja ulosotto pilasi hänen elämänsä jo 20-vuotiaana. hänen velkansa alkoi nuoruuden pienistä hölmöylyistä. Kuitenkin hän toimii siten ettei anna rahojaan mafialle. osaa pelata kovaa peliä rikollisia perintäyhtiöitä vastaan. itse toimisin vastaavassa tilanteessa juuri näin.
Ylivelkaantuneet- miksi maksatte mafialle?
10
72
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo Jetro Rohsted on muuten jännä velkaantunut. on näetä niin että hänen lienee mahdotonta maksaa velkojaan; kuitenkin tekee videoita milloin Espanjasta, Berliinistä , Usasta ja nyttemmin jopa Aasian maista.
Eikö velkojia häiritse että rahaa on matkustella :=) - Anonyymi
erittäin mielenkiintoisia pohdintoja! itse mietin vähän samaa.
- Anonyymi
Huomattava osa veloista ja perittävistä on syntynyt arjen tavallisista asioista. kannattaa miettiä mihin tämä maa on menossa! päättäjät, MIKSI SALLITTE tämän tapahtua meille? ihmisiä ajeteaan maksukyvyttömyyteen ja se tilanne on hirveä. omaa kokemusta on. Pitkällä aikavälillä tämä vain lisää näköalattomuutta ja lamaannuttaa ihmiset. töihin ei kannata ryhtyä jos on ylivelkainen. mitään ei jää käteen.
- Anonyymi
tässä muuten osoitus Pasin ulosotto tilanteesta;
https://www.youtube.com/watch?v=VkRwxQkZHLA
kaikesta huomaa että tilanne on hänen kohdallaan mahdoton ja aikanaan joutunut yhteikunnan taholta mielettömään tilanteesseen. kukaan ei ottanut koppia tästä - Anonyymi
Velat on maksettava ettei yleinen luottamus talouteen horju. Jos velkoja ei tarvitsisi maksaa, ei sitä velkaa kukaan enää saisikaan. Suosittelen pähkäilijöille edes talouden alkeisiin tutustumista.
- Anonyymi
taitaa olla laittomia laskuja mitä perivät;
https://www.youtube.com/watch?v=IMNXMOzB6J0 - Anonyymi
Mä en maksanu penniäkään 90 luvun laman velkoja koska pankki itse irtisanoi lainat. Lipposen hallituksen päätöksen ansiosta velat sitten vanheni aikanaan, oli muuten korkoinee, aivan vitun iso potti. Olin sen aikaa varaton ja opiskelija. Nuoruus meni köyhänä, mutta eiphän niistä silloisista tuloista olis paljoa kostunu voudin otteessa. Sossusta piti hakea ruokalappu lähikauppan, muutaman kuukauden jaksoin sitten heitin hanskat tiskiin.
- Anonyymi
Todelliset mafiaperheet ovat Suomessa puolueet.
- Anonyymi
Onko muita kokemuksia? 0
- Anonyymi
Eikös Ano Turtiainen ole myös veloissaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834423Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243028Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt272829Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162605Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172499Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1122238Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e1022198Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka352090Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6382078MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142005