Apt. 11:13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
11:14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
11:15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
Tässä kerrotaan, kuinka Pietari julisti Jumalan Sanaa Korneliuksen kodissa ja nuo ihmiset pelastuivat kuultuaan evankeliumin korvillaan ja sydämellään ja Pyhä Henki tuli heidän päälleen.
Toivottavasti evankelis-luterilainen kirkko ei unohda evankeliumin eläväksi tekevää voimaa. Sanoma Jeesuksen ristinkuolemasta meidän puolestamme on evankeliumin ydin.
Evankeliumi pelastaa
81
345
Vastaukset
Enkeli pelastaa👼
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kun luin evankeliumia niin uskoni loppui.
Vedä kuule hame päälles, ämmä!
Anonyymi kirjoitti:
Kun luin Raamattua ylipäätään kunnolla, niin uskoni meni. Sitä ehdottanut serkku on jo kuollut.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kun luin Raamattua ylipäätään kunnolla, niin uskoni meni. Sitä ehdottanut serkku on jo kuollut.
Ne kolme yleisintä tapaa ja paikkaa mihin siemenesi menee.
Ilmeisesti omaan käteesi kun muuta et kykene esittämään. Anonyymi kirjoitti:
Ne kolme yleisintä tapaa ja paikkaa mihin siemenesi menee.
Ilmeisesti omaan käteesi kun muuta et kykene esittämään.Moni asia on muuttunut vuosien varrella.. Mutta parhaiten kun.... Tämä palsta on huono siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoistasi sinut tuomitaan 😡
- Anonyymi
Ei unohda
Ovatko muutamat luterilaiset seurakunnat unohtaneet luterilaisen kristinuskon perusteet, tai onko niitä koskaan kunnolla opittukaan? Näin kysyi teologi Jarmo Tarkki Vartija-lehdessä 4/2022. Tämä on tullut mieleeni kirkon jäsenmäärän edelleen laskiessa. Onko ihminen ja hänen ratkaisunsa kaiken mitta ja tarvitaanko Jumalaa enää mihinkään? Onko evankeliumi, sanoma Jumalan armosta ja ehdottomasta rakkaudesta unohdettu? Kun ”luterilainen” pastori saarnaa pelastuksesta yksin armosta ja kertoo sitten, mitä on tehtävä saadakseen pelastuksen ”yksin armosta”, alan ihmetellä mistä näin epälooginen ajatus syntyy. Luterilaisuudessa Kristus yksin pelastaa uskonpuhdistuksen hengen mukaisesti, eivät ihmisen oma teot eivätkä ratkaisut. Lutherin teologinen käsitys pelastuksesta perustuu suurelta osin Efesolaiskirjeen 2. lukuun: ”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.” (Ef. 2:8–9).
Evankeliumi Jumalan armosta on mielestäni kristinuskon keskeisin sanoma, ja rakkaudella kyllä olisi kysyntää meidänkin aikanamme. Jo rippikoulussa opin mitä armo tarkoittaa: Armo tarkoittaa ansaisematonta rakkautta minun ja sinun, meidän osaksemme. Isätön Jeesus vertasi usein Jumalan rakkautta isän rakkauteen omaan lapseensa. Rakkaus ei kuitenkaan ole pelkkä lahja vaan vanhemman ominaisuus koska hän ei voi olla rakastamatta lastaan. Huuteleeko isä tai äiti vain omia neuvojaan kun hän näkee lapsensa juoksevan vilkkaasti liikennöidylle ajotielle? Ei. Hän juosee ja tempaa lapsen syliinsä ja pelastaa hänet varmalta kuolemalta. Eikö Jumala pystyisi vieläkin parempaan? Tänä jouluna monen lapsen suurin toive saada isä jouluksi kotiin ei valitettavasti toteudu sydäntä raastavasti Ukrainassa vaikka se olisi lapselle paras lahja. Vanhempanakin me vielä kaipaamme samanlaista rakkautta jota lapsena toivottavasti saimme kun rukoilemme Isä meidän, joka olet taivaissa...
Kristillisen kirkon evankeliumin ilosanoma kuuluu kaikelle kansalle tänäkin jouluna. Yksin armosta pelastuminen tekee luterilaisuudesta sen mitä se on. Se vapauttaa kaikesta uskonnollisesta tekopyhyydestä, tiukkapipoisuudesta, teeskentelystä, lähimmäistemme syrjimisestä ja tuomitsemisesta.- Anonyymi
Evlut kirkko ei kuulu enää luterilaisuuteen.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kun Suomessa sai erota kirkosta, niin siitä lähtien on erottu kirkosta. Sata vuotta päälle.
Ohhhot! Miesvaimo se olet sinä! 😂
Siemenet kourassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evlut kirkko ei kuulu enää luterilaisuuteen.
Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, vaan paha eksytys ja heresia.
Pelastuslaitos pelastaa, samoin taistelupelastaja jos sellaiseen päädytään.
Voitte uskonharhaiset pian kokeilla evankeliumin pelastavaa voimaa kävelemällä heikoilla jäillä avantoon. Muistakaa olla ottamatta vastaan apua muilta kuin satuolennoilta.- Anonyymi
Saarnat ei ketään pelasta yhtään mistään.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi
33/38 käännös:
1 Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Tuo jae on väärennetty verrattuna aikaisempaan käännökseen.
Oikeassa käännöksessä ei puhuta mistään liitosta.
Nooa oli uskossa ja pelastunut jo ennen vedenpaisumusta. Myös Pietari puhuu uskovaisille ihmisille eikä suinkaan väitä, että kaste pelastaisi pikkulapsia. Kaikki lapset kuolivat vedenpaisumuksen takia, eivätkä pelastaneet. Tuo väärennös nykyisessä käännöksessä kieltää evankeliumin voiman. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
33/38 käännös:
1 Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Tuo jae on väärennetty verrattuna aikaisempaan käännökseen.
Oikeassa käännöksessä ei puhuta mistään liitosta.
Nooa oli uskossa ja pelastunut jo ennen vedenpaisumusta. Myös Pietari puhuu uskovaisille ihmisille eikä suinkaan väitä, että kaste pelastaisi pikkulapsia. Kaikki lapset kuolivat vedenpaisumuksen takia, eivätkä pelastaneet. Tuo väärennös nykyisessä käännöksessä kieltää evankeliumin voiman."Kaikki lapset kuolivat vedenpaisumuksen takia, eivätkä pelastaneet."
Eikö Nooa ottanut lapsia arkkiinsa? Olipas lapsivihamielinen tyyppi niin kuin sinäkin. Sitä se lahkolaisuus (helluntailaisuus) teettää.
- Anonyymi
eli simo pieraisi ja kaikki haukkoivat henkeään ?
- Anonyymi
Mitä on evankeliumi? Joskun vaikuttaa siltä ettei jotkut jotka pitävät " evankelioimis puheita" itsekään sitä ymmärrä ?
Roomalaiskirje 10:8-13 FB38
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, (evankeliumi )jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
-------
”Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi,...."
Roomalaiskirje 10:9 FB38
--------
---"tunnustat"—Siinä alkutekstin mukaan käytetään sanaa "homologeoo" ---"Suoraan käännettynä se tarkoittaa puhua samaa, eli yhden mukaista puhumista". Miten yhdenmukaista?
yhdenmukaiseen puhumiseen viittaava sana kertoo sydämen ja suun keskinäisestä sopusoinnusta.Toisin sanoen kristityn tunnistaa siitä, että hänen sanansa ja tekonsa pitävät yhtä eli ne puhuvat samaa...
Pelkkiä sanoja on on helppoa singautella suuntaan jos toiseenkin.Ja helppoa on myös sopivassa tilanteessa
sanoa jopa uskovansa Jumalaan, vaikka oma sydän todistaisi vallan muuta. Silloin sydän ja suu ovat ristiriidassa keskenään.
Pelkät sanat eivät tuo pelastusta.Ne nerkitsevät pelastusta vasta silloin , kun ne totuudenmukaisesti kertovat sydämen uskosta ristiinnaulittuun ja ylösnousseeseen Herraan Jeesukseen.."
1.Kor.15: 1. ( 1-11.) Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte 2. ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. 3. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, 4. ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
5. ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista. 6. Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.( Olivat Paavalin aikana vielä elossa, eli heiltä ollsi voinut mennä kysymään mitä olivat nähneet,)- Anonyymi
Terveen opin mukaisen evankeliumin uskoneen ihmisen sydämeen on Jumala antanut Pyhän Hengen asumaan.
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
Jumalan Henki heti syntymässä
Jumalan Henki asuu Jumalan lapsessa heti syntymästä( uudestisyntymästä, eli uskoon tulosta ) alkaen. Ei Jumalan Henkeä erikseen pyydetä. Eikä erikseen jotakin "täyttymistä Hengellä". Niinhän se on ihmis lapsellakin ihmisellä on oma henki heti syntymästä alkaen,ellei ole henkeä on kuollut.
”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:9 FB38
Jumalan Henki asuu uskovassa heti uudestisyntymästä alkaen.Ei ole erikseen jotakin "voimalla pukemista ylhäältä". Kristuksessa on jo annettu Hänen tuntemuksensa kautta kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.
Jumalan Henki joka on tullut ihmiseen asumaan tämän uskoon tullessa on myös "Voiman Henki"
2. kirje Timoteukselle 1:7 FINRK
”Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä vaan voiman, rakkauden ja terveen ymmärryksen hengen.”
”Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,...”
2. Pietarin kirje 1:2-3 FB38
Jumalaa ei tule tuntemaan ellei itse lue Raamattua ( asiayhteyksineen).ja ojentaudu Sanan ilmoituksen mukaan. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan , ei ihmisen vaihtelevissa tunne tiloissa.
---------
Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on Henki.( Joh.4:23,24.) Jumalan Sanaa (Raamattua) lukemalla ja ojentautumalla sen neuvojen mukaan tulee tuntemaan Jumalan.
Johannes 7:16-17 FB38
”Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.”
”Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:23-24 FB38 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveen opin mukaisen evankeliumin uskoneen ihmisen sydämeen on Jumala antanut Pyhän Hengen asumaan.
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Jumalan Henki heti syntymässä
Jumalan Henki asuu Jumalan lapsessa heti syntymästä( uudestisyntymästä, eli uskoon tulosta ) alkaen. Ei Jumalan Henkeä erikseen pyydetä. Eikä erikseen jotakin "täyttymistä Hengellä". Niinhän se on ihmis lapsellakin ihmisellä on oma henki heti syntymästä alkaen,ellei ole henkeä on kuollut.
”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:9 FB38
Jumalan Henki asuu uskovassa heti uudestisyntymästä alkaen.Ei ole erikseen jotakin "voimalla pukemista ylhäältä". Kristuksessa on jo annettu Hänen tuntemuksensa kautta kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.
Jumalan Henki joka on tullut ihmiseen asumaan tämän uskoon tullessa on myös "Voiman Henki"
2. kirje Timoteukselle 1:7 FINRK
”Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä vaan voiman, rakkauden ja terveen ymmärryksen hengen.”
”Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,...”
2. Pietarin kirje 1:2-3 FB38
Jumalaa ei tule tuntemaan ellei itse lue Raamattua ( asiayhteyksineen).ja ojentaudu Sanan ilmoituksen mukaan. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan , ei ihmisen vaihtelevissa tunne tiloissa.
---------
Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on Henki.( Joh.4:23,24.) Jumalan Sanaa (Raamattua) lukemalla ja ojentautumalla sen neuvojen mukaan tulee tuntemaan Jumalan.
Johannes 7:16-17 FB38
”Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.”
”Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:23-24 FB38”Käyttäkää oikein jokainen hetki, sillä tämä aika on paha. Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto. Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne. Veisatkaa yhdessä psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja, soittakaa ja laulakaa täydestä sydämestä Herralle ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.”
Kirje efesolaisille 5:16-20 FB92
Miten tämä " antakaa Hengen täyttää itseänne "näkyy arki elämässä?
”Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
Roomalaiskirje 6:17-23 FB38
------
”Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.”
Johannes 15:4-5 FB38
-------
Hengen hedelmä on seurausta Hengessä elämisestä. Hedelmää ei tehdä vaan se on seurausta siitä että "oksa" pysyy "Totisessa viinipuussa"( Joh.15.)josta oksaa saa ravintonsa hedelmän tuottamiseen.
”Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.”
Galatalaiskirje 5:18 FB38
”Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.”
Galatalaiskirje 5:22-26 FB38
Synnin seuraus eli "hedelmä" on kuolema.
”Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.”
Roomalaiskirje 6:20-21 FB38 - Anonyymi
Suosittelen pientä kriittisyyttä näihin Jeesuksen nimessä saarnaaviin ja omasta uskostaan kerskuviin tyyppeihin. Jeesus suositteli tarkkailemaan heidän tekojaan. Niistä tunnistaa sudet jotka esiintyvät valkeuden enkeleinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Käyttäkää oikein jokainen hetki, sillä tämä aika on paha. Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto. Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne. Veisatkaa yhdessä psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja, soittakaa ja laulakaa täydestä sydämestä Herralle ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.”
”Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
------
”Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.”
-------
Hengen hedelmä on seurausta Hengessä elämisestä. Hedelmää ei tehdä vaan se on seurausta siitä että "oksa" pysyy "Totisessa viinipuussa"( Joh.15.)josta oksaa saa ravintonsa hedelmän tuottamiseen.
”Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.”
”Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.”
Roomalaiskirje 6:20-21 FB38Paavali oli murhamies ja yritti kiemurrella lakiasian kanssa, ettei olisi tullut tuomitusi murhasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Käyttäkää oikein jokainen hetki, sillä tämä aika on paha. Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto. Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne. Veisatkaa yhdessä psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja, soittakaa ja laulakaa täydestä sydämestä Herralle ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.”
------
-------
Roomalaiskirje 6:20-21 FB38Taivaasta ei tule mitään "Hengen sateita". Raamattu ei sellaista ilmoita. Vaikka miten huutaa ja hyppii .
Miksi pyytää sellaista mitä on jo annettu? Mitä se on ? Se on epäuskoa.
Uskoa on laittaa käytäntöön sitä mitä on jo annettu . Hengen virrat eivät tule taivaasta vaan uskovan suusta lähimmäiselle siunaukseksi.
”Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat.” Tämän hän sanoi Hengestä, jonka häneen uskovat tulisivat saamaan. Sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.”
Johannes 7:38-39 FINRK
>>>”Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, <<<< Mitä Raamatussa sanotaan ?
”Ennen kaikkea annoin teille tiedoksi sen, minkä myös itse olin saanut: Kristus kuoli meidän syntiemme tähden Kirjoitusten mukaan, hänet haudattiin ja hänet herätettiin kolmantena päivänä Kirjoitusten mukaan, ja hän näyttäytyi Keefakselle ja sitten niille kahdelletoista.”
1. kirje korinttilaisille 15:3-5 FINRK
”vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme, joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.”
Roomalaiskirje 4:24-25 FB38
”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
Roomalaiskirje 5:1-2 FB38
”Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,”
Efesolaiskirje 1:3 FB38
(Siunattu että olisi siunaukseksi lähimmäisille)
”Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,”
2. Pietarin kirje 1:3-5 FB38 (3-11)
Lahjoittanut JO että laittaisinme käytäntöön.
”Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä. Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea; sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.”
2. Pietarin kirje 1:9-11 FB38
- Anonyymi
Pelastusta liukkaasti. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi
Julistukset ja saarnat ei ketään pelasta yhtään mistään.
Jumala pelastaa ihmisen kasteessa synnyttämällä perisyntiin hengellisesti kuolleen sielun uudeksi kasteen vedestä ja Hengestä.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Efter denna förebild bliven nu och I frälsta genom vatten -- nämligen genom ett dop som icke betyder att man avtvår kroppslig orenhet, utan betyder att man anropar Gud om ett gott samvete -- i kraft av Jesu Kristi uppståndelse.
The like figure whereunto even baptism doth also now save us (not the putting away of the filth of the flesh, but the answer of a good conscience toward God,) by the resurrection of Jesus Christ.
Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä. Tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina. (perisynti)
Uusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt, Kristillinen kaste Jeesuksen verensuojaan.- Anonyymi
Tyhmät neistsyet on kastamattomia lahkolaisten lapsia, joilta puuttuu kasteen lahja Pyhä Henki, uuden liiton sinetti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmät neistsyet on kastamattomia lahkolaisten lapsia, joilta puuttuu kasteen lahja Pyhä Henki, uuden liiton sinetti.
Jenkkilahkojen eksytettäväksi ei pidä mennä.
- Anonyymi
Minut kastettiin lapsena mutta minä uudestisynnyin vasta aikuisena, kun ymmärsin evankeliumin.
- Anonyymi
Minutkin kastettiin lapsena, mutta satukirjan hylkäsin heti aikuistuttuani ja kirkosta erottuani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minutkin kastettiin lapsena, mutta satukirjan hylkäsin heti aikuistuttuani ja kirkosta erottuani.
Tietysti sinulla oli oikeus tehdä noin, vaikka väärin teitkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2.Tessalonikalaiskirje:
3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
- Anonyymi
Sairas - suorastaan mielisairas - uskonto, joka perustuu ihmisen kuoliaaksi kiduttamiseen ja kiroamiseen kaiken Luojana, ja edustaa käsitettä petollisesta Luojajumalasta sekä perustana pelastuksellaan tekemään vaikka sitä pahaa mitä mitä vihaan, psykopaattitasoista ihmiskuvaa, joka on kykenemätön täysin hallitsemaan omaa käytöstään.
- Anonyymi
Universumin mitan päässä siitä opetuksesta, mitä Jeesus - sen vähänkin perusteella opetti ihmisen vastuusta, etiikkaa ja moraalia - mikä löytyy Raamatusta, ja tästä huolimatta uskovaiset käyttävä kaikessa törkeydessään pahuudessaan Jeesuksen nimeä hyväkseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Universumin mitan päässä siitä opetuksesta, mitä Jeesus - sen vähänkin perusteella opetti ihmisen vastuusta, etiikkaa ja moraalia - mikä löytyy Raamatusta, ja tästä huolimatta uskovaiset käyttävä kaikessa törkeydessään pahuudessaan Jeesuksen nimeä hyväkseen.
Näin uskovaiset loivat muka Pyhän uskonnon valekasvuun, mikä perustuu vain törkeään valheeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin uskovaiset loivat muka Pyhän uskonnon valekasvuun, mikä perustuu vain törkeään valheeseen.
"Evankeliumi pelastaa".
Tuota pitää hieman korjata. "Evankeliumin VASTAANOTTAMINEN pelastaa."
Monethan kyllä kuulevat tai lukevat evankeliumia, mutta ylpeys estää ottamasta sitä vastaan:
Joh 1
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Evankeliumi pelastaa".
Monethan kyllä kuulevat tai lukevat evankeliumia, mutta ylpeys estää ottamasta sitä vastaan:
Joh 1
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, "Vastaanottaminen tarkoittaa uskomista. Me luterilaiset ymmärrämme sen niin että Jumala sen uskonkin meissä synnyttää kun Jeesus on meidät ensin pelastanut. Usko eli luottamus Jumalaan ei ole millään tavalla meidän oma päätöksemme tai ratkaisumme. Tässä on suuri ero mm. vapaakirkkojen opetukseen. Jeesus on sataprosenttisesti meidän pelastajamme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaanottaminen tarkoittaa uskomista. Me luterilaiset ymmärrämme sen niin että Jumala sen uskonkin meissä synnyttää kun Jeesus on meidät ensin pelastanut. Usko eli luottamus Jumalaan ei ole millään tavalla meidän oma päätöksemme tai ratkaisumme. Tässä on suuri ero mm. vapaakirkkojen opetukseen. Jeesus on sataprosenttisesti meidän pelastajamme.
Tuo pitää paikkansa. "Usko eli luottamus Jumalaan ei ole millään tavalla meidän oma päätöksemme tai ratkaisumme."
Luterilainen usko on lapsen kummien ja vanhempien ratkaisu. Siksi useat lapset kasvaessaan hylkäävät luterilaisuuden.
Raamatun malli taas on se, että Jumala vaikuttaa uskon niiden sydämessä, jotka kuulevat evankeliumia:
"Usko tulee kuulemisesta." Room 10 Anonyymi kirjoitti:
"Evankeliumi pelastaa".
Joh 1
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, "Ei ole kyse ylpeydestä, vaan siitä, että kaikki uskonnot ovat epäuskottavia ja siitä, että maailmassa on jo niin paljon uskontoja. Kristinusko ei vedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo pitää paikkansa. "Usko eli luottamus Jumalaan ei ole millään tavalla meidän oma päätöksemme tai ratkaisumme."
Luterilainen usko on lapsen kummien ja vanhempien ratkaisu. Siksi useat lapset kasvaessaan hylkäävät luterilaisuuden.
Raamatun malli taas on se, että Jumala vaikuttaa uskon niiden sydämessä, jotka kuulevat evankeliumia:
"Usko tulee kuulemisesta." Room 10Helluntailainen usko on vanhempien ja kummien teko
Luterilainen usko on Jumalan teko - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailainen usko on vanhempien ja kummien teko
Luterilainen usko on Jumalan tekoHelluntailaisuus vihaa kristittyjä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailainen usko on vanhempien ja kummien teko
Luterilainen usko on Jumalan tekoOvatko luterilaisten valheetkin Jumalan teko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko luterilaisten valheetkin Jumalan teko?
Helluntailaisten valheet ovat heidän omia tekojaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus vihaa kristittyjä
Siksikö ne liikkuu täällä yöllä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuudessa, kuten koko kristinuskossahan, Jumala on edelleenkin kuoliaaksi kidutettu ja kirottu Jeesuksen nimeen, joten kai sitä ennemmin kuuluisi miettiä, että onko koko kristinusko valetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuudessa, kuten koko kristinuskossahan, Jumala on edelleenkin kuoliaaksi kidutettu ja kirottu Jeesuksen nimeen, joten kai sitä ennemmin kuuluisi miettiä, että onko koko kristinusko valetta.
Mikä tämä "meidän luottamus Jumalaan" oikein sitten on?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tämä "meidän luottamus Jumalaan" oikein sitten on?!
Kertokaapa uskovaiset, että mihin te luotalle Jumalassa, kun tämä on uskonnossanne kirottu ja kidutettu kuoliaaksi Jeesuksen nimeen itse sanomananne kaiken Luojana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, kristinuskossa Jeesus on kidutettu kuoliaaksi meidän syntiemme tähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, kristinuskossa Jeesus on kidutettu kuoliaaksi meidän syntiemme tähden.
Niinpä, kiva että vielä kuittasit asian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisten mielestä kolehdin kerääminenkin on Jumalan teko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, kiva että vielä kuittasit asian.
Ja tämä kohta - että asia on todella näin, on monelle vaikea ymmärtää, että uskovaiset todella ymmärtävät kyllä, että mistä on kyse tässä Jeesuksen uhraamisessa, mikä on koko kristinuskon ydin kolminaisuusopilla.
Se onkin sitten vaikeampi kohta Raamatusta uskovaisten ymmärtää, että tarinan mukaa, kun Paavali kirosi Jeesuksen helvettiin, mitään ylösnousemusta ei tapahtunutkaan Raamatun mukaan, vaan Jeesus jäi lunnaiksi helvettiin heidän sieluistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä kohta - että asia on todella näin, on monelle vaikea ymmärtää, että uskovaiset todella ymmärtävät kyllä, että mistä on kyse tässä Jeesuksen uhraamisessa, mikä on koko kristinuskon ydin kolminaisuusopilla.
Se onkin sitten vaikeampi kohta Raamatusta uskovaisten ymmärtää, että tarinan mukaa, kun Paavali kirosi Jeesuksen helvettiin, mitään ylösnousemusta ei tapahtunutkaan Raamatun mukaan, vaan Jeesus jäi lunnaiksi helvettiin heidän sieluistaan.Raamattu ei kerro tarinaa, että pahuus voittaisi, vaan tarinan, että hyvyys lopulta voittaa, ja ilmestyskirja 22:3 kohdassa kirous lopulta on purettu - on käänteinen luku luomiskertomuksen 3:22 jakeeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei kerro tarinaa, että pahuus voittaisi, vaan tarinan, että hyvyys lopulta voittaa, ja ilmestyskirja 22:3 kohdassa kirous lopulta on purettu - on käänteinen luku luomiskertomuksen 3:22 jakeeseen.
Mutta kuten ilmestyskirja luku 12 kertoo, että miten alkaa sota taivaassa, ja olette voineet tätä sotaa seurata tässä osiossa läheltäkin, että miten lujaa uskovaiset taistelevan pahuuden oppinsa puolesta, esimerkiksi veljiä syyttämällä yötä päivää, kun esitän totuuksia Raamatusta, että mitä he todellisuudessa palvovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastajien mielestä usko on vanhempien ja kummien teko ja kolehdin kerääminen Jumalan teko
Kristittyjen mielestä usko on Jumalan teko - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon kommentin on kirjoittanut demoninen noita, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon kommentin on kirjoittanut demoninen noita, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
No kuka muukaan, yöllä neljän aikaan se on taas vikissyt täällä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö jonglööri luulee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö jonglööri luulee?
Uudestikastaja-inttäjäeksyttäjä näin raamatussa on demoninen pedofiilinoita joka haluaa jonglööriä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastaja-inttäjäeksyttäjä näin raamatussa on demoninen pedofiilinoita joka haluaa jonglööriä
Kuulemma uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä on saatananpalvoja
- Anonyymi
Enkelit ovat kuolleiden sieluja. Ei ole sellaisia enkeleitä jotka ovat olleet aina enkeleitä.
- Anonyymi
Enkeli sana on uskovaisten keksimä. kansankielellä sanottuna ne on "kummituksia, haamuja"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli sana on uskovaisten keksimä. kansankielellä sanottuna ne on "kummituksia, haamuja"
Ihan eri asia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkelit tarvitaan siihen, että onnistutaan tuhoamaan kristinuskon pahuuden oppi, muutenhan uskovaiset tuhoaisivat koko maapallon lopulta. Löytyy Ilmestyskirja luku 12 ja 14 sekä Matt.24 - ovat 'maasta ostettuja'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkelit tarvitaan siihen, että onnistutaan tuhoamaan kristinuskon pahuuden oppi, muutenhan uskovaiset tuhoaisivat koko maapallon lopulta. Löytyy Ilmestyskirja luku 12 ja 14 sekä Matt.24 - ovat 'maasta ostettuja'.
Tämä on sellainen hyvän ja pahan tietokonepeli, joka kertoo, että miten paha ihminen on ja jo luonnostaan vihattava - Lutheri sanoin Paavalin opista.
Eihän muuten kukaan palvoisi hyvää tietoa ja moraalia opettanutta Jeesusta kuoliaaksi kidutettuna uhrinaan, jopa kaiken Luojana, ettei itse tarvitse vastata omista pahoista teoistaan.
Ja tämä pahuus Raamatussa ja uskonnossa ihmissyönteineen ja lasten uhrauksin on kuvattu jo äärimmäisenä pahuutena (kumarretaan puhuvaa Pedon kuvaa), ja tästä huolimatta ihmiset puhuvat jopa Pyhästä uskonnosta!
"Enkelit" ovat sitten tämän pahuuden vastapuolena, kuten sanonta "maasta ostettu" kuvaakin, nämä eivät ole samalla tavalla ihmisiä, kuin ovat nämä luonnostaan vihattavat uskovaiset, jotka tarvitsevat pelikentälle vastavoiman. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on sellainen hyvän ja pahan tietokonepeli, joka kertoo, että miten paha ihminen on ja jo luonnostaan vihattava - Lutheri sanoin Paavalin opista.
Eihän muuten kukaan palvoisi hyvää tietoa ja moraalia opettanutta Jeesusta kuoliaaksi kidutettuna uhrinaan, jopa kaiken Luojana, ettei itse tarvitse vastata omista pahoista teoistaan.
Ja tämä pahuus Raamatussa ja uskonnossa ihmissyönteineen ja lasten uhrauksin on kuvattu jo äärimmäisenä pahuutena (kumarretaan puhuvaa Pedon kuvaa), ja tästä huolimatta ihmiset puhuvat jopa Pyhästä uskonnosta!
"Enkelit" ovat sitten tämän pahuuden vastapuolena, kuten sanonta "maasta ostettu" kuvaakin, nämä eivät ole samalla tavalla ihmisiä, kuin ovat nämä luonnostaan vihattavat uskovaiset, jotka tarvitsevat pelikentälle vastavoiman.Tavallaan tämä idea näkyy myös katolisuudessa, kun puhutaan 'synnittömästä sikiämisestä', mikä ei tarkoita tekotapaa, vaan syntymistä ilman perisyntiä, vaikka koko Paavalin perisyntikäsite tuleekin jo Paavalin valheesta petollisesta Luojajumalasta, mutta voidaan ajatella asia niinkin, että kuvaa sitä, että on ihmisiä, joihin ei tuo valhe uppoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavallaan tämä idea näkyy myös katolisuudessa, kun puhutaan 'synnittömästä sikiämisestä', mikä ei tarkoita tekotapaa, vaan syntymistä ilman perisyntiä, vaikka koko Paavalin perisyntikäsite tuleekin jo Paavalin valheesta petollisesta Luojajumalasta, mutta voidaan ajatella asia niinkin, että kuvaa sitä, että on ihmisiä, joihin ei tuo valhe uppoa.
Ja tähän taas liittyy käsiten siitä, että nimi on ollut elämän kirjassa jo aikojen alusta - he eivät kumarra puhuvaa Pedon kuvaa (ilmestyskirja, luku 13).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tähän taas liittyy käsiten siitä, että nimi on ollut elämän kirjassa jo aikojen alusta - he eivät kumarra puhuvaa Pedon kuvaa (ilmestyskirja, luku 13).
Ja ne, jotka eivät kumartaneet puhuvaa Pedon kuvaa, tapettiin. Ilmestyskirjan tarinassa nämä ovat uhrialttarin alla ja kysyvät, että koska sinä suuri kaikkivaltian kostat maassa asuville meidän verenne. Mikä jälleen kuvaa heidän eroaan pahoihin maan ihmisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ne, jotka eivät kumartaneet puhuvaa Pedon kuvaa, tapettiin. Ilmestyskirjan tarinassa nämä ovat uhrialttarin alla ja kysyvät, että koska sinä suuri kaikkivaltian kostat maassa asuville meidän verenne. Mikä jälleen kuvaa heidän eroaan pahoihin maan ihmisiin.
Ilmestyskirja - tämä on oikea sanamuoto Raamatussa:
"6:9 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli." Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirja - tämä on oikea sanamuoto Raamatussa:
"6:9 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli." Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"Ja tämä sotkuhan syntyy siitä, että myös puhuvaa Pedon kuvaa kutsutaan Jumalan nimellä.
Tarinassa on siis niin hyvä Jumala (Jeesuksen opettama) ja paha Jumala (Paavalin opettama), ja kristinuskolla uskovaiset palvovat Jeesuksen nimeen hänen opettamaa hyvää Jumalaa kirottuna uhrina pahalle Jumalalle.
Löytyy Augsburgin tunnustus, jossa näitä kutsutaan nimillä 'tosi Jumala' ja 'vihainen Jumala'. Tosi Jumala on ristiin kidutettu uhri vihaiselle Jumalalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä sotkuhan syntyy siitä, että myös puhuvaa Pedon kuvaa kutsutaan Jumalan nimellä.
Tarinassa on siis niin hyvä Jumala (Jeesuksen opettama) ja paha Jumala (Paavalin opettama), ja kristinuskolla uskovaiset palvovat Jeesuksen nimeen hänen opettamaa hyvää Jumalaa kirottuna uhrina pahalle Jumalalle.
Löytyy Augsburgin tunnustus, jossa näitä kutsutaan nimillä 'tosi Jumala' ja 'vihainen Jumala'. Tosi Jumala on ristiin kidutettu uhri vihaiselle Jumalalle.Nämä olisi kuulunut erottaa hyvän tiedon ja pahan tiedon perusteella (1.Moos.3:22), eikä uskoa nimeen 'Jumala'. Vain ne uskoivat, jotka ovat jo 'luonnostaan vihattavia'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaiset eivät keksi, eikä uskontoon kuulu 'enkelit', koska uskonto perustuu pahuuteen. Paavali kiroaa Raamatussa taivaan enkelinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaiset eivät keksi, eikä uskontoon kuulu 'enkelit', koska uskonto perustuu pahuuteen. Paavali kiroaa Raamatussa taivaan enkelinkin.
Niinkö helluntailaiset opettaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö helluntailaiset opettaa?
Olipa nerokas kysymys. Ihan itsekö sen keksit vai pitikö katsoa Katekismuksesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa nerokas kysymys. Ihan itsekö sen keksit vai pitikö katsoa Katekismuksesta?
Ihan itse keksin kysymyksen ja helluntailaisen vastauksesta päätellen osuin oikeaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan itse keksin kysymyksen ja helluntailaisen vastauksesta päätellen osuin oikeaan
Varsinkin sen noidat joka liikkuu yöllä
- Anonyymi
Tässä on mielenkiintoinen kohta.
Apostolien teot:
19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
19:7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.
Nuo ihmiset olivat tulleet uskoon mutta heitä ei oltu kastettu vielä ollenkaan.
He olivat uudestisyntyneitä ilman kastetta.
Tämä todistaa vääjäämättä, että kaste ei uudestisynnytä ketään.- Anonyymi
Kohta ei sano että he olisivat uudestisyntyneet. Eikä kohta kumoa sitä Raamatun opetusta että kaste uudestisynnyttää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta ei sano että he olisivat uudestisyntyneet. Eikä kohta kumoa sitä Raamatun opetusta että kaste uudestisynnyttää
Näin juuri! Ihme että eräillä on valtava tarve yrittää kumota Raamatun opetuksia
Anonyymi kirjoitti:
Näin juuri! Ihme että eräillä on valtava tarve yrittää kumota Raamatun opetuksia
Raamattu on tuhansia vuosia vanha teos. Ei sen opit toimi nykyään. Se kun opettaa jopa naurettavia sodankäyntejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Raamatun opetusta että kaste uudestisynnyttää”
Mistä kohtaa tämä löytyy? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Raamatun opetusta että kaste uudestisynnyttää”
Mistä kohtaa tämä löytyy?Esim. Roomalaiskirjeen kuudes luku
- Anonyymi00081UUSI
Etsitkö vaaleita, tummaihoisia vai punapäitä? Täältä löytyy 💦 https://Kimtoria.hoty.lat/Kimtoria#/?/?/cgv1eftme
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1895109- 181812
Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?
SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka631636Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois1271527Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s101507Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?
Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit511185Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi
Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.961084Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa
Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249307980- 196945
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö7840