Ensirekisteröidyt
Sähkö 2 336
Bensiini/Sähkö (ladattava hybridi) 1 121
Diesel/Sähkö (ladattava hybridi) 9
Yhteensä 3 466 sähköautoa.
Marraskuussa ensirekisteröitiin Suomessa yhteensä 6 175 henkilöautoa, joten tuo 3 466 on siitä 57 %.
Käytettynä maahantuodut
Täyssähkö 1 580 autoa
Bensiini/Sähkö (ladattava hybridi) 406
Diesel/Sähkö (ladattava hybridi) 33
Yhteensä 2 019 sähköautoa
Kaikkia autoja Suomeen tuotiin käytettynä yhteensä 3 583, joten tuo 2 019 sähköautoa on siitä 57 %.
Marraskuussa ensirekisteröidyistä ja käytettynä maahantuoduista autoista 57 % oli sähköautoja.
18
127
Vastaukset
- Anonyymi
Hurjaa on sähköautojen suosio. Kasvaakin koko ajan.
- Anonyymi
Miksi tätä ketjua ei meinannut löytyä. Kertooko se liian kovan totuuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tätä ketjua ei meinannut löytyä. Kertooko se liian kovan totuuden.
Taitaa olla kova paikka palstalla spämmivälle polttoääliölle...
- Anonyymi
Vai on se sähköautojen kysyntä olematonta. Ei tuo otsikon tieto siltä näytä.
- Anonyymi
Pian lukumäärät ovat niin suuria, että sähköautoista valehtelevat kalpenevat.
- Anonyymi
Tämän ketjun otsikko harmittaa minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän ketjun otsikko harmittaa minua.
Mutta harmistus on turhaa. Sähköautojen rekisteröintimäärät kasvavat kokoajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta harmistus on turhaa. Sähköautojen rekisteröintimäärät kasvavat kokoajan.
Ja silti sähköautojen ensirekisteröintejä on vähemmän kuin vuonna 2023. Eikä vuosi 2023 ollut edes hyvä vuosi autokaupassa vaan pikemminkin surkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti sähköautojen ensirekisteröintejä on vähemmän kuin vuonna 2023. Eikä vuosi 2023 ollut edes hyvä vuosi autokaupassa vaan pikemminkin surkea.
Vuonna 2023 toimitettiin kolmen edellisen vuoden aikana tehdyt sähköautojen tilaukset, kun tilauksia ei voitu toimittaa komponenttipulan vuosi aiemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2023 toimitettiin kolmen edellisen vuoden aikana tehdyt sähköautojen tilaukset, kun tilauksia ei voitu toimittaa komponenttipulan vuosi aiemmin.
Komponenttipula koski sekä polttiksia että sähköautoja. Ja mitään merkittävää pomppua ei ensirekisteröinneissä näkynyt vuonna 2023 vaan vuoden 2023 ensirekisteröintien määrä oli surkean heikko.
Joten tuo väitteesi on todistettavasti puhdasta paskaa ja valetta, jota ei näy missään tilastossa. Vuonna 2023 toimitettiin VÄHEMMÄN uusia autoja kuin normaalisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Komponenttipula koski sekä polttiksia että sähköautoja. Ja mitään merkittävää pomppua ei ensirekisteröinneissä näkynyt vuonna 2023 vaan vuoden 2023 ensirekisteröintien määrä oli surkean heikko.
Joten tuo väitteesi on todistettavasti puhdasta paskaa ja valetta, jota ei näy missään tilastossa. Vuonna 2023 toimitettiin VÄHEMMÄN uusia autoja kuin normaalisti.Lisään... Esimerkiksi vuonna 2021 toimitettiin ENEMMÄN uusia autoja kuin vuonna 2023. Itse asiassa paljon enemmän.
- Anonyymi
Vielä kun muistettaisiin, etteivät nuo ladattavat hybridit ole sähköautoja.
- Anonyymi
Paitsi, että ovat kansainvälisen määritelmän mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi, että ovat kansainvälisen määritelmän mukaan.
Tuolla "kansainvälisellä määritelmällä" voi lähinnä pyyhkäistä persettä. Joka kerta kun ladattavassa hybridissä käynnistyy polttomoottori niin sillä hetkellä kyseessä on polttomoottoriauto.
Ladattava hybridi on puoliksi polttomoottoriauto ja muun väittäminen on valehtelua. Ladattava hybridi on sähköauto vasta kun polttomoottori ja polttoainetankki revitään irti autosta eikä autolla voi ajaa metriäkään bensalla.
- Anonyymi
Nämä luvut pitäisi olla kaikkien autonostajien tiedossa.
- Anonyymi
Autonvalmistajien kannalta on huono, että pienet tarvikeosavalmistajat pitävät polttomoottoriautot liikenteessä helposti yli 20 vuotta.
Sähköautojen suunnittelussa tähän on nyt tehty korjaus.
Niiden tuleva käyttöikä on oleva lyhyempää kuin polttiksilla. Korjaus tulee auton markkinahintaa kalliimmaksi jo 10 vuoden kohdalla.
Mut kai se seuraava auto silti on sähkis mullakin.- Anonyymi
Suomi on ollut poikeus autojen arvonalenemassa. Meillä arvo on puolittunut noin 5 vuodessa kun keskieuroopan automaissa puoliintumis aika on noin 2-3 vuotta eli puolet meikäläisestä ajasta.
Ite tilasin sähköauton hinnan ja ominaisuuksien vuoksi. Sähköauto nyt vaan on halvempi kun vaatimuksena on neliveto ja hyvä varustelu.
Plugarin ja portaattomaan voimansiirtoon tottuneena en voi kuvitella enää itselleni pykälävaihteistoa enkä minkäänlaista viivettä toivomuspedaaliin.
Siksi itselle sähköauto oli se valinta.
Ei sähköauto kaikille ole yhtä hyvä valinta kuin minulle mutta autohan ostetaan itselle omaan käyttöön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on ollut poikeus autojen arvonalenemassa. Meillä arvo on puolittunut noin 5 vuodessa kun keskieuroopan automaissa puoliintumis aika on noin 2-3 vuotta eli puolet meikäläisestä ajasta.
Ite tilasin sähköauton hinnan ja ominaisuuksien vuoksi. Sähköauto nyt vaan on halvempi kun vaatimuksena on neliveto ja hyvä varustelu.
Plugarin ja portaattomaan voimansiirtoon tottuneena en voi kuvitella enää itselleni pykälävaihteistoa enkä minkäänlaista viivettä toivomuspedaaliin.
Siksi itselle sähköauto oli se valinta.
Ei sähköauto kaikille ole yhtä hyvä valinta kuin minulle mutta autohan ostetaan itselle omaan käyttöön.Ehkä sen takia, koska keskieuroopassa ollaan idiootteja ja autoja vaihdellaan jatkuvasti ja tuhlataan siis rahaa typerästi autoon. Autojen jatkuva vaihtelu on idiotismia ja järkevää on käyttää autoja mahdollisimman kauan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam22814000Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu587153Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö1966793K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon994710Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju734644Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä224457Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos734313Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko754112Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1003886- 933681