Jumalattomat ateistipakanat tuhoavat kristinuskoa, vesittämällä Jumalan käskyjä.

Anonyymi-ap

Älkää syökö sikaa, sanoo Jumala ja Jeesus.
Älkää uskoko, syökää sikaa, sanovat Jumalattomat ateistipakanat, ja moni heistä väittää vieläpä uskovansa Jumalaa ja seuraavansa Jeesusta.
Pitäisikö itkeä vai nauraa?
😭😄😇 🤔?

JUMALA:

5.Mooseksen kirja:
14:8 sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.

JEESUS:

Matteuksen evankeliumi:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. 
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

🕵️pikkuruisia usko_vaisia 👀?

72

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

FARISEUS PAAVALI:

1.Korinttolaiskirje:
      10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

Apostolien teot:
      23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".

Apostolien teot:
      26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

Filippiläiskirje:
      3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,

JEESUS:

Matteuksen evankeliumi:
      3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

Matteuksen evankeliumi:
      5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• Anonyymi

Mikä rangaistus oli sian syömisestä?

Kun lait olivat voimassa, niiden rikkomisesta rangaistiin jopa kuolemalla.

Jos ei rangaista, ei lakia ole.

Ei olisi liikennesääntöjä jos niiden rikkomisesta ei rangaistaisi.

• UUSI

Miksi uskonharhaiset sallivat noitanaisten elää?

• Anonyymi
        UUSI
        he-ma kirjoitti:

Miksi uskonharhaiset sallivat noitanaisten elää?

Kyse oli muinaisen Israelin valtionlakien osa, ei esim. kristittyjen yleismaailmallinen ohje

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse oli muinaisen Israelin valtionlakien osa, ei esim. kristittyjen yleismaailmallinen ohje

Laki jonka jeesus vahvisti ei kuulukaan kristinuskonhaisille?

Näillä mennään suoraan helvettiin kulkematta lähtöruudun kautta.

• Anonyymi
        UUSI
        he-ma kirjoitti:

Laki jonka jeesus vahvisti ei kuulukaan kristinuskonhaisille?

Näillä mennään suoraan helvettiin kulkematta lähtöruudun kautta.

Ei ole vahvistanut.

Hyvin yksinkertaista:

Jeesus vahvisti lain moraalisen sisällön, mutta ei Israelin valtionlakeja
        Sekä Jeesus että apostolit tekevät selkeän rajauksen:

KYLLÄ
        Moraalilaki (Jumalan tahdon periaatteet)
        - jatkuu Jeesuksen opetuksessa
        * rakasta Jumalaa, rakasta lähimmäistä
        * ei murhaa, ei varasta, ei tee aviorikosta jne.

EI
        Siviili- ja rikoslaki (kuten ”älä salli noitanaisen elää”)
        - kuului muinaiselle Israelin valtiolle
        * EI sido kristittyjä
        * Jeesus ei koskaan käskenyt opetuslasten panna täytäntöön Mooseksen rikoslakeja

EI
        Seremonialaki
        * temppeli, uhrit, rituaalit
        - Jeesuksen ristinkuolema täytti ja päätti ne

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole vahvistanut.

Hyvin yksinkertaista:

Jeesus vahvisti lain moraalisen sisällön, mutta ei Israelin valtionlakeja
        Sekä Jeesus että apostolit tekevät selkeän rajauksen:

KYLLÄ
        Moraalilaki (Jumalan tahdon periaatteet)
        - jatkuu Jeesuksen opetuksessa
        * rakasta Jumalaa, rakasta lähimmäistä
        * ei murhaa, ei varasta, ei tee aviorikosta jne.

EI
        Siviili- ja rikoslaki (kuten ”älä salli noitanaisen elää”)
        - kuului muinaiselle Israelin valtiolle
        * EI sido kristittyjä
        * Jeesus ei koskaan käskenyt opetuslasten panna täytäntöön Mooseksen rikoslakeja

EI
        Seremonialaki
        * temppeli, uhrit, rituaalit
        - Jeesuksen ristinkuolema täytti ja päätti ne

Jeesus teki osan laista vanhentuneeksi, koska sen tarkoitus toteutui hänessä
        Siksi UT opettaa:
        ruokasäännöt eivät sido kristittyjä (Mark. 7:19, Apt. 10, Room. 14)
        ympärileikkausta ei tarvita (Apt. 15, Gal. 5)
        temppelipalvelus on päättynyt (Hepr. 10)
        Mooseksen rikoslait eivät sido seurakuntaa (Room. 12–13)

• Anonyymi

Suomalaiset syö sikaa 28kg vuodessa /henkilö joten puheet sianlihan syömättömyydestä voi unohtaa.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä oikein olisi, jos kirkko vaan heittäisi nuo sääntöjen rikkojat pellolle!

Nehän vaan häpäisee Raamatun ikiaikaista sanomaa!!!

• Anonyymi

2.Korinttolaiskirje:
      12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Job:
      2:6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä".

"erinomaisten ilmestysten tähden"

1.Korinttolaiskirje:
      11:14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;

[JEESUS KUVATAAN AINA PITKÄTUKKAISENA]
      ("se on hänelle häpeäksi", olla pitkätukkainen, toteaa lyhyttukkainen fariseus saulus/paavali Jeesuksesta)

Näkikö fariseus Paavali sittenkään ilmestyksessään itsensä Jeesuksen, herää kysymys.

Matteuksen evankeliumi:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.

Markuksen evankeliumi:
      13:21 Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.

Apostolien teot:
      9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.
      26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

1.Korinttolaiskirje:
      9:1 Enkö minä ole vapaa? Enkö minä ole apostoli? Enkö ole nähnyt Jeesusta, meidän Herraamme? Ettekö te ole minun tekoni Herrassa? 

1.Korinttolaiskirje:
      15:8 Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt.

?
      1.Korinttolaiskirje:
      9:1 Enkö minä ole vapaa? Enkö minä ole apostoli? Enkö ole nähnyt Jeesusta, meidän Herraamme? Ettekö te ole minun tekoni Herrassa?
      ?
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa. 
      ? (No miten se nyt on, olla vai ei)?

Roomalaiskirje:
      11:13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
      Galatalaiskirje:
      4:8 Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
      4:12 Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Ette ole minua mitenkään loukanneet.

1.Korinttolaiskirje:
      10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

Fariseus Paavalin ja pakanakristitittyjen uskontunnustuksen apostoli ja ylimmäinen pappi on Jeesus!
      TOISIN SANOEN:
      Jeesus on fariseus Paavalin ja pakanakristittyjen apostoli ja ylimmäinen pappi!
      TOISIN SANOEN:
      Kun fariseus Paavali sanoo ja lupaa, että sikaa saa syödä, niin Jeesus on tuon Paavalin lupauksen apostoli ja ylimmäinen pappi!

Hebrealaiskirje:
      3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

• Anonyymi

Ja Jeesus sanoi ettei syöminen saastuta,mikä menee sisään, vaan herjaus mikä tulee ulos.

• Anonyymi

Älä valehtele!
        Likaisilla käsillä syömisestä siinä oli kysymys!
        Lue Raamatusta!

• Anonyymi

Tässä näin.

Matteuksen evankeliumi:
        15:20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

Markuksen evankeliumi:
        7:1 Ja fariseukset ja muutamat kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, kokoontuivat hänen luoksensa.
        7:2 Ja he näkivät, että muutamat hänen opetuslapsistaan söivät leipää epäpuhtailla, se on pesemättömillä, käsillä.
        7:3 Sillä eivät fariseukset eivätkä ketkään juutalaiset syö, ennenkuin ovat tarkoin pesseet kätensä, noudattaen vanhinten perinnäissääntöä,

Markuksen evankeliumi:
        7:5 Niin fariseukset ja kirjanoppineet kysyivät häneltä: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät vaella vanhinten perinnäissäännön mukaan, vaan syövät leipää epäpuhtailla käsillä?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Markuksen evankeliumi:
      5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.

On oma mielipiteesi sianlihan syönnistä mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide.

Fariseus Paavali:
      2.Korinttolaiskirje:
      10:14 Sillä me emme kurota itseämme liiaksi, ikäänkuin emme teihin ulottuiSIKAAn, sillä olemmehan ehtineet Kristuksen evankeliumin julistamisessa teihinkin asti.
      1.Korinttolaiskirje:

3.Mooseksen kirja:
      11:7 sikaa, jolla tosin on kokonansa halkinaiset sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen.

Matteuksen evankeliumi:
      5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. 
      5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
      5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
      5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Jaakobin kirje:
      2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

APUA! OLENKO MINÄ MUKA NYT HOMO, KUN OLEN SYÖNYT SIANLIHAA?

En ole, mutta on se kumma kirja toi Raamattu!
      Haukkuu taas meitä joulukinkun syöjiä homoiksi!
      No en ainakaan minä ole enää mitään siitä listasta, kun muutamia vuosia sitten sain syödäkseni pilaantunutta kinkkua ja sairastuin siitä. En ole sen jälkeen sitä suuhuni pistänyt, en ainakaan paljon, niin tai... pieni maistelu ei nyt sentään sen syömistä ole! Ja ihan kohteliaisuussyistähän minä vaan, jos tarjotaan! Lohtahan minä vaan kun lampaasta enkä kanasta pidä ja jos epäilen sikaa minulle syötettävän, niin silmät kiinni ja suu auki vaan, niin ei tiedä että mitä syö. Niin tai jos oikein sievä tyttö sitä tarjoaa... ei mutta... APUA! TAASKO MINUA HOMOKSI NIMITELLÄÄN???
      Matteuksen evankeliumi:
      5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
      ITE OOT!!!
      Johanneksen evankeliumi:
      13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.
      Enhän minä nyt sitä niin tarkoittanut!
      Uskon Jeesuksen olleen Maria Magdalenan kanssa naimisissa!
      Aivan tosissani!
      Raamattua on muuteltu, kirkon halutessa aikoinaan painaa naisia alas, kuten naimaton, miehiä vain suuteleva fariseus Paavalikin teki.
      Valitti kun ei saanut vaimoa mukanaan matkoillaan pitää, joten ympärileikkasi omin käsin erään miesystävänsä, ja otti hänet matkakumppanikseen.
      Mutta homoja vastaan minulla ei mitään! Jumala heidät on luonut!!!
      Lähimmäisiämme hekin ovat!
      Eivät meitä huonompia Jumalan luomia ihmisiä!
      Vihaan ihmisten aiheetonta jahtaamista!!!
      Se on Jumalan ja Hänen luomistyönsä arvostelua ja vihaamista, ja se on väärin, josta jokainen joutuu vielä vastaamaan tuolla puolen Jumalan edessä!!!
      Ugh! Olen puhunut! (eikun kirjoittanut)

• Anonyymi

Jeesuksen aikaan ei ollut ruokailuvälineitä, vaan syötiin käsin?

Toisaalta jos ei ollut koronaa, mitä se toisille kuului miten pesi kätensä.

Fariseukset siitä kuten sapatista saattoivat huomauttaa, mutta sellaisia fariseukset yhä ovat, vaativat sitä ja tätä Jumalan lapsilta.

• Anonyymi

Minkä Jumalan lapsilta?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä Jumalan lapsilta?

Heh, hyvä kysymys!

• Anonyymi

On nämä jumalattomat sitten sekaisin. Jos kristityt palvovat Jumalaa itsensä puolesta Jeesuksen nimeen kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrina Jeesuksen nimeen, kyllä he ovat tasan tarkkaan jumalattomia.

• Anonyymi

On siinä lause - uskoa Jumalaan ja seurata Jeesusta.

Mihinkähän ajattelit Jeesusta seurattavan kuoliaaksi kidutettuna uhrina ja kirottunna tosi Jumalana, ja mitenkähän uskotaan Jumalaan, jota palvotaa kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrina Jeesuksen nimeen?!

Eikö teillä kenelläkään ole logiikkaa?!

• Anonyymi

Tuo jumalhahmo on Jeesuksen nimeen Kristus, ja paikka mihin seurataan, on helvetti, ja Pietarin 2.kirjeen mukaan Kristus on Lucifer (Kointähti), Paavalin luoma kulttihahmo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo jumalhahmo on Jeesuksen nimeen Kristus, ja paikka mihin seurataan, on helvetti, ja Pietarin 2.kirjeen mukaan Kristus on Lucifer (Kointähti), Paavalin luoma kulttihahmo.

Jeesuksen eläessä ei ollut mitään Kristus nimeä, eikä Jeesuksella ole mitään tekemistä moisen hahmon kanssa.

Kyseessä on juutalaisten uskontovedätys saada kristityt omalle jumaluudelleen helvettiin uhreiksi, ettei heidän tarviten uhrata esikoispoikiaan tai mitään (Danielin kirja ennustus turmion iljetyksestä).

Vai oletteko kuulleet juutalaisten noudattavan mitään oman Jumalansa uhrausmääräyksiä?

Mutta nyt tilanne muuttuu. Trump on kirjoittanut uuden Raamatun, mitä ilmeisemmin siinä eivät kristityt olekaan enää uhreja, eivätkä seuraa Luciferia, koska Trump lupasi rakentaa juutalaisille uhrausta varten uuden temppelin.

Maailmassa on minun lisäksi toinenkin ihminen, joka tietää, että mikä on Raamatun tarina.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jesaja:
        14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!

2.Pietarin kirje:
        1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.

Ilmestyskirja:
        22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=Koint%E4hti&kaannos=fi-38&kirjat=kr

🤔😇 Tunnen Raamatun kuin omat taskuni!
        🙋 Tule kultsu jo pois sieltä saunasta!
        🥴 Eh juu! Joko pyykki on kuivumassa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jesaja:
        14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!

2.Pietarin kirje:
        1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.

Ilmestyskirja:
        22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=Koint%E4hti&kaannos=fi-38&kirjat=kr

🤔😇 Tunnen Raamatun kuin omat taskuni!
        🙋 Tule kultsu jo pois sieltä saunasta!
        🥴 Eh juu! Joko pyykki on kuivumassa?

Niin minäkin, koska ne ovat omat taskuni. Mitä haluat tietää?

• Anonyymi

Fariseukset tosiaan puuttuvat joka asiaan, syömiseen, sapattiin ja kaikkeen kuvitellen jotain olevansa, mutta eivät ole mitään.

• Anonyymi

Etkö aloittaja ole koskaan ihmetellyt, että miksi juutalaiset ovat vesittäneet oman Jumalansa uhrauskäskyt?

• Anonyymi
        UUSI

En! Kerro tarkemmin!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En! Kerro tarkemmin!

Juurihn kerron edellä. Etkö osaa lukea?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juurihn kerron edellä. Etkö osaa lukea?

Tuohon en voi vastata ja syyn siihen kerroit itse.

• Anonyymi

"Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi." Mark. 7:19

Joku kiukkuileva venäjän rölli pilkkaaja ( 😠 ) vääntää kyllä tämänkin jakeen kieroon.

• Anonyymi
        UUSI

Venäläisiä en rakasta, kuoli ja haavottui sodassa sukulaisiani niitä rölleja vastaan Suomea puolustaessaan!

Tuo lause "Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi." Mark. 7:19" on myöhempi lisäys ja siis väärennös Raamatussa!
        Jeesus ei ikinä olisi noin sanonut! Eikä Markuskaan noin kirjoittanut!

• Anonyymi
        UUSI

Johanneksen evankeliumi:
        3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.

"Mutta Johanneskin kastoi"

3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä. 

3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta. 
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".

Se eräs juutalainen oli Jeesus!
        Se, joka oli Johannes Kastajan kanssa Jordanin tuolla puolella, oli Jeesus!

4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes

Myöhempi lisäys/väärennös:

4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa - 

Luukkaan evankeliumi:
        3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,

", niinkuin luultiin," on myöhempi lisäys/väärennös!

Matteuksen evankeliumi:
        1:16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.

",Marian mies," myöhempi lisäys, joka saa lukijan uskomaan, että Joosef olisi ollut vain Jeesuksen äidin mies, eikä Jeesuksen isä!

1:18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä. 

Kuka huomasi ja miten?
        Maria vasta kihlattuna jo raskaana?
        Kivitettyhän hänet olisi!
        Raamattu ei kerro missään (poistettu?!) että milloin Maria ja Joosef vihittiin!
        Lähtivät kihlattuina Beetlehemiin, ja siellä olivat jo aviopari?!
        Eivät heitä sen matkan aikana ole voitu aviopariksi vihkiä!
        Täysi mahdottomuus!

Matteuksen evankeliumi:
        1:1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.

Ei vaan Joosefin, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.

Luukkaan evankeliumi:
        3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,

Toinen Joosefin, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.

Joosef oli Daavidin poika!!!
        Jos Joosef ei olisi ollut Jeesuksen biologinen isä, ei Jeesus olisi voinut olla Daavidin poika!!!

Jeesuksen perheen naapurit ja tutut pitivät Joosefia Jeesuksen biologisena isänä!!!

Raamattua on muuteltu ja vääristelty paljon!!!

2000 vuoden päästä ehkä kerrotaan että,
        [ Urh* Kekkonen oli Juh* Kekkosen poika --- niinkuin luultiin--- ] 🤔😂

Nyt kerrotaan että,
        [ Jees*s ei ollut Joosef*n poika --- niinkuin luultiin--- ] 🤔😂

Jotta sillä lailla joo!

Koivuniemen Raamattuhaku ja Nettiraamattu

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=Enk%F6+min%E4kin&kaannos=fi-38&kirjat=ut

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:
        3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.

"Mutta Johanneskin kastoi"

3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä. 

3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta. 
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".

Se eräs juutalainen oli Jeesus!
        Se, joka oli Johannes Kastajan kanssa Jordanin tuolla puolella, oli Jeesus!

4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes

Myöhempi lisäys/väärennös:

4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa - 

Luukkaan evankeliumi:
        3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,

", niinkuin luultiin," on myöhempi lisäys/väärennös!

Matteuksen evankeliumi:
        1:16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.

",Marian mies," myöhempi lisäys, joka saa lukijan uskomaan, että Joosef olisi ollut vain Jeesuksen äidin mies, eikä Jeesuksen isä!

1:18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä. 

Kuka huomasi ja miten?
        Maria vasta kihlattuna jo raskaana?
        Kivitettyhän hänet olisi!
        Raamattu ei kerro missään (poistettu?!) että milloin Maria ja Joosef vihittiin!
        Lähtivät kihlattuina Beetlehemiin, ja siellä olivat jo aviopari?!
        Eivät heitä sen matkan aikana ole voitu aviopariksi vihkiä!
        Täysi mahdottomuus!

Matteuksen evankeliumi:
        1:1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.

Ei vaan Joosefin, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.

Luukkaan evankeliumi:
        3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,

Toinen Joosefin, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.

Joosef oli Daavidin poika!!!
        Jos Joosef ei olisi ollut Jeesuksen biologinen isä, ei Jeesus olisi voinut olla Daavidin poika!!!

Jeesuksen perheen naapurit ja tutut pitivät Joosefia Jeesuksen biologisena isänä!!!

Raamattua on muuteltu ja vääristelty paljon!!!

2000 vuoden päästä ehkä kerrotaan että,
        [ Urh* Kekkonen oli Juh* Kekkosen poika --- niinkuin luultiin--- ] 🤔😂

Nyt kerrotaan että,
        [ Jees*s ei ollut Joosef*n poika --- niinkuin luultiin--- ] 🤔😂

Jotta sillä lailla joo!

Koivuniemen Raamattuhaku ja Nettiraamattu

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=Enk%F6 min%E4kin&kaannos=fi-38&kirjat=ut

Aloitetaan vaikka siitä, että Jeesus ei ollut juutalainen, vaan Israelilainen, joka opetti Israelin Jumalasta, ja sanoi juutalaisuuden Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi (Joh.8).

• Anonyymi
      UUSI

Yritätkö pilkata kristinuskoisia, omaa seurakuntaasi vai vain itseäsi?

"Jumalattomat ateistipakanat, ja moni heistä väittää vieläpä uskovansa Jumalaa ja seuraavansa Jeesusta."

Tässä ei meinaan ole järjen häivää. Kyseessä on oksymoron.

Tämän on pakko olla aitolaisen aloitus. Sanat kun ovat vaikeita hänelle.

• Anonyymi
        UUSI

Katsos kun on suomenkieli yli puolivuosisataa täällä lännessä päin Suomen rajasta pois päin päässyt hieman ruostumaam. Eläkä nimittele minua aitolaiseksi kun minä hän loukkaannun siitä! 😠 < (kato nyt ko olen loukkaantuneena näköinen)

• Anonyymi
        UUSI

Ei todellakaan ole järjen häivää, koska kristityt palvovat Jumalaa kirottuna uhrinaan ja ovat jumalattomia.

• Anonyymi
      UUSI

Luuletko todella että Jumalaan uskominen on kiinni jostain sian tai lehmän lihan syömisestä. Lienee ennemmin siitä ettet syö mitään mikä satuttaa eläintä/luomakuntaa ja jolla rahastetaan/rikastutaan. Eläimiä kohdellaan kaltoin häkki karsinoissa ja teurastamoilla. Aivan sama onko lehmä/possu tai kana. Mikä sinä olet sallimaan heidän kärsimykset mässäilläksesi toisten hädällä. Sitten kehtaat täällä oikeassaoleminesi moralisoida. Mene itseesi.🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI

Eihän ihmisenkään kärsimykset sodassa ole joillekin mitään.

Sitten muka eläinten.

• Anonyymi
        UUSI

😭 voi anna anteeksi mässäilyni, oon ihan sitten... auta! Mikä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten muka eläinten.

Aivan, tätä minäkin ihmettelen näissä jutuissa. Ja sitä, että wikipediasivu 'kansallissosialismi' eli natsi-Saksa ketoo - heille oli kaksi asiaa tärkeimmät; tupakan vastustamiskampanjat ja eläinsuojelu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan, tätä minäkin ihmettelen näissä jutuissa. Ja sitä, että wikipediasivu 'kansallissosialismi' eli natsi-Saksa ketoo - heille oli kaksi asiaa tärkeimmät; tupakan vastustamiskampanjat ja eläinsuojelu.

On kuin ilmielävää Suomea, kun varustaudutaan sotaan henkiä säästämällä rokotuksin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On kuin ilmielävää Suomea, kun varustaudutaan sotaan henkiä säästämällä rokotuksin.

Kaksinaismoraalia on kristinuskolla ollut jo niin kauan voimassa, etteivät ihmiset enää edes näe sitä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten muka eläinten.

Sepäse. Kaikki sodatkin syntyy itsekkyydestä ja oikeassaolemisesta. Muiden yli kävelemisestä. Paremmuuden tunnosta. Siinä ei ole inhimillisyydestä tietoakaan,ei lähimmäisen rakkaudesta eikä toisten arvostamisesta. Jos olisi ,täällä maapallo telluksella olisi jokaisen hyvä olla. Mutta emmehän se sitä halua...🙄 🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sepäse. Kaikki sodatkin syntyy itsekkyydestä ja oikeassaolemisesta. Muiden yli kävelemisestä. Paremmuuden tunnosta. Siinä ei ole inhimillisyydestä tietoakaan,ei lähimmäisen rakkaudesta eikä toisten arvostamisesta. Jos olisi ,täällä maapallo telluksella olisi jokaisen hyvä olla. Mutta emmehän se sitä halua...🙄 🤷‍♀️

Sodat synttvät rahan ahneudesta - asekauppa on se mikä kannattaa. Yksi ilmassa pamahtanut pommi maksaa 40.000 euroa, mitä muut aseet, ammukset, ohjukset dronet?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sodat synttvät rahan ahneudesta - asekauppa on se mikä kannattaa. Yksi ilmassa pamahtanut pommi maksaa 40.000 euroa, mitä muut aseet, ammukset, ohjukset dronet?

VAIN RAHA PUHUU.

• Anonyymi
      UUSI

hiekkakansan alueella sika bisnestä hoiti vääräuskoiset 🤔 ei sitä muuten voi selittää

• Anonyymi
        UUSI

siis uskonnottomat

• Anonyymi
        UUSI

Puolivälistä - jos Espanjasta - tiedusteli valveutunut suomalainen, että saakohan sieltä ollenkaan sianlihaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Puolivälistä - jos Espanjasta - tiedusteli valveutunut suomalainen, että saakohan sieltä ollenkaan sianlihaa.

Kyllä on mentävä Välimeren yli, ja jo alkoholinkin hankinta on salatiedettä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

siis uskonnottomat

Oli uskova tai uskonnoton niin moraali ja inhimillisyys/lempeys ja empatia pitää olla. Se ei ole uskomisista kiinni.🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oli uskova tai uskonnoton niin moraali ja inhimillisyys/lempeys ja empatia pitää olla. Se ei ole uskomisista kiinni.🤷‍♀️

Jos kaikki olisivat samaa mieltä kanssasi niin olisimme ja asuisimme nyt paratiisissa. Mutta ehkäisyä olisi pakko koventaa ilman sotia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kaikki olisivat samaa mieltä kanssasi niin olisimme ja asuisimme nyt paratiisissa. Mutta ehkäisyä olisi pakko koventaa ilman sotia.

Mitä höpäjät. Ei ehkäisyjä tarvittaisi jos lisäännyttäisiin ainoastaan lisääntyäkseen ja Rakkaudesta,eikä (likaisista) itsekkäistä himoista 🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä höpäjät. Ei ehkäisyjä tarvittaisi jos lisäännyttäisiin ainoastaan lisääntyäkseen ja Rakkaudesta,eikä (likaisista) itsekkäistä himoista 🤷‍♀️

Ps. paratiisissa ei tunnettaisi/tunneta pornoa. Ainoastaan kahden ihmisen aitoa sielun yhteyttä/sielujen syvällistä yhteyttä,rakastelua.🤷‍♀️

• Anonyymi
      UUSI

Montako kertaa olet ap,päästellyt siemenet lakanoille? Mitä raamattu on siitä mieltä? Jos olet naista pannut niin oletko tehnyt sen puhtaasti lisääntyäksesi? Ainoastaan silloin lapsentekomielessä. Jos et niin olet tehnyt syntiä,eikös?🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI

Ps. Aika pitkä syntilista on tainnut tulla raapustettua. Etkä edes oo tajunnut syntiä tehneesi. Pata kun kattilaa soimaa ja musta kylki kummallakin🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. Aika pitkä syntilista on tainnut tulla raapustettua. Etkä edes oo tajunnut syntiä tehneesi. Pata kun kattilaa soimaa ja musta kylki kummallakin🤷‍♀️

Juu, totta, kun tekee syntiä, niin Saatana laittaa helvettiin, eikö? Mutta kun kristinusko perustuu, että Jeesun kuoli uskovaisten syntien puolesta, niin riittääkö silloin, että vain Jeesus on helvetissä?

• Anonyymi
      UUSI

Tuossa joku kirjoitti: Sanoi kaikki ruuat puhtaiksi, mutta eihän sika ruokiin kuulunutkaan.

• Anonyymi
        UUSI

Kuului tietysti, mutta ei juutalaisten keskuudessa. Kristityt saivat syödä sitä mitä teurashuoneelta tuotiin.

Kun evankeliumissa sanotaan ”kaikki ruuat puhtaiksi”, kyse ei ole siitä, että juutalaiset olisivat jo syöneet sikaa, vaan siitä, että Mooseksen ruokasäännöt eivät sido kristittyjä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuului tietysti, mutta ei juutalaisten keskuudessa. Kristityt saivat syödä sitä mitä teurashuoneelta tuotiin.

Kun evankeliumissa sanotaan ”kaikki ruuat puhtaiksi”, kyse ei ole siitä, että juutalaiset olisivat jo syöneet sikaa, vaan siitä, että Mooseksen ruokasäännöt eivät sido kristittyjä.

Mutta totta se, vaikka sika oli puhdas syötäväksi myös kristityille, niin Jeesuksen läheinen kuulijakunta ei alkanut sitä suinpäin syömään, jo siksi koska se oli kulttuurisesti vaikeaa. He ottivat Jeesuksen sanat vastaan moraalisena ohjeena.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta totta se, vaikka sika oli puhdas syötäväksi myös kristityille, niin Jeesuksen läheinen kuulijakunta ei alkanut sitä suinpäin syömään, jo siksi koska se oli kulttuurisesti vaikeaa. He ottivat Jeesuksen sanat vastaan moraalisena ohjeena.

Juuri näistä juutalaisten laista ja tavoista tuli alkuseurakunnassa kinaa niin kauan kuin siihen kuului juutalaisia. Piti olla kohtelias muille, mutta ei antautua lakihenkisyyteen ja sitä kautta muiden tuomitsemiseen kuten oli käymässä ja niin Kristuksen risti tulisi mitättömäksi.

Raamatun kertomukset vain toistavat itseään.

Ei ole evoluutio 2000 vuodessa uskontoa kehittänyt. Joskin sille siihen lyhyt aika, ainakin miljoona vuotta vaaditaan.

• Anonyymi
      UUSI

Fariseus Paavalin kaikki teot ja puheet vaikuttavat olleen suunnattuina juutalaiskristittyjä vastaan ja heidän tuhoamisekseen.
      Siinä hän onnistuikin yli odotusten.
      Kun fariseus Saulus /Paulus /Paavali ei onnistunut alkukristittyjä vainoamalla ja tappamalla tuhoamaan, soluttautui hän heidän joukkoonsa, heidät sisältäpäin tuhoamaan.
      Alkukristityt tuhottiin ja heidän irvikuvanaan pakanakristityt valloittivat maailman.
      Paavali lopulta tuntee omantunnon tuskia kieroudestaan, saatana kalvaa hänen lihaansa (mieltään) mutta jatkaa silti myyräntyötään.
      Tuo niin tärkeä tarinakin "Jeesuksen ilmestymisestä hänelle", muuttaa ajan kuluessa muotoaan, milloin kaatui tai sokeutui hän, milloin hänen seuralaisensa.
      Sen olisi luullut olleen hänelle niin järisyttävän ja mieleen kuin poltinraudalla poltetun ja painuneen kokemuksen, ettei hän koko ajan olisi sitä muutellut!
      Jeesus aikaisemmin varoitti ooetuslapsiaan siitä, ettei hän tuolla tavoin kenellekään tulisi ilmestymään.

Matteuksen evankeliumi:
      10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,

Paavali ex. pakanoille:
      Galatalaiskirje:
      4:12 Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Ette ole minua mitenkään loukanneet. 
      4:13 Tiedättehän, että ruumiillinen heikkous oli syynä siihen, että minä ensi kerralla julistin teille evankeliumia,
      <--->
      Apostolien teot:
      16:6 Ja he kulkivat Frygian ja Galatian maan kautta, sillä Pyhä Henki esti heitä julistamasta sanaa Aasiassa. 
      16:7 Ja tultuaan Mysian kohdalle he yrittivät lähteä Bityniaan, mutta Jeesuksen Henki ei sallinut heidän sitä tehdä.
      (Pyhä Henki ei ole Jeesuksen Henki!)
      <--->
      1.Korinttolaiskirje:
      2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
      2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
      (Juutalais-alkukristityt, joita Paavali oli vainonnut ja tappanut, HE TUNSIVAT JEESUKSEN, mutta... tunsiko Paavali Jeesusta vieläkään, koska halusi vain riidellä, Jeesuksen tunteneiden ja Jeesuksen tehtäviinsä asettamien ja pyhittämien opetuslasten kanssa?! EI!)
      2:3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,

Fariseus Paavalilla oli tehtävänään alkukristittyjen tuhoaminen ja
      Fariseuksena fariseuksien rahaa hänellä myös täytyi olla siihen käytettävissään, vaikkapa vanginvartiankin lahjomiseen.
      Kaikki vaikuttaa vain suurelta valheelliselta teatterilta, mitä tekee ja on kokevinaan.
      'Tarkoitus pyhittää keinot"!
      Hyvänä esimerkkinä siitä mennä asioimaan lihakauppaan, ja yritys pistää ne sanat valheellisesti Jeesuksen suuhun.
      Myöhemmin vuosien päästä kehuu hän fariseuksena aina noudattaneensa lakia, joka tarkoittaa tietenkin sitä, ettei häntä itseään ikinä ole muille mainostamissaan lihakaupoissa nähty asioivan, elikkä ei itse ole sikaa ikinä suuhunsa pistänyt!

1.Korinttolaiskirje:

Galatalaiskirje:
      1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

JEESUS JULISTI !

Paavali tuhosi ja hävitti Jeesuksen sanoman ja työn, sekä Jeesuksen henkilökohtaisesti pyhittämät ja asettamat apostolit!
      Paavalin "tuntema jeesus", oli vain sokaiseva valonvälähdys taivaalla!
      Jeesus varoitti juuri tuollaisesta!

Matteuksen evankeliumi:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko. 
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

Luukkaan evankeliumi:
      17:22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä. 
      17:23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.

2.Korinttolaiskirje:
      12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Puhuikohan Fariseus Saulus/Paulus/Paavali itse sitä ymmärtämättään itsestään ja jättämästään perinnöstään <---> 2.Tess. ???

• UUSI

Kaupassa ei ole vuosiin myyty sianlihaa.🥩
      Kaupasta saa vain PORSAANLIHAA. 🐷🐖🐽

• Anonyymi
      UUSI

1.Korinttolaiskirje:

Galatalaiskirje:
      1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

<===>

Matteuksen evankeliumi:

• Anonyymi
      UUSI

Joskus tulevaisuudessa kristittyjä sanotaan pakanoiksi.
      Kristinusko loppuu omaan järjettömyyteensä.

• Anonyymi
        UUSI

Ei uskovien keskinäinen herjaaminen ja kilvan Raamatun lainaaminen koskaan lopu.

Se vain kiihtyy kiihtymistään.

• Anonyymi
      UUSI

Mitäs Suuri Satukirja sanoo tästä aiheesta? Tai Aku Ankka?

• Anonyymi
      UUSI

Usein ateistit viittaavat tuohon Matt. 5:17:
      ”En ole tullut lakia tai profeettoja kumoamaan, vaan täyttämään.”
      Moni lukee tämän väärin:
      he kuulevat ”täyttää” = ”panna kristityt noudattamaan koko lakia”.
      Mutta raamatullisesti se tarkoittaa päinvastaista:
      Täyttää (kreik. plēroō) = saattaa päätökseen, viedä täyteen mittaansa.
      Ei = jatkaa sen voimassaoloa.
      Sama sana käytetään profetioiden täyttymisestä:
      kun profetia täyttyy, se ei jatku, vaan täyttyy ja päättyy tehtävänsä.

Jeesus täytti osan laista. Moraalilait jäivät voimaan kristityille. Niistä ei katoa pieninkään piirto.

• Anonyymi
      UUSI

Sanan tehokkaaseen julistamiseen
      PUUKANTINEN
      3,14 KILOINEN
      Sillä uppoaa Sanaa kilokaupalla jääräpäisemmänkin päähän

RAAMATTU VUODELTA 1852

Kustantaja: SKS
      Painovuosi: 1852, Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kirjapaino (Helsinki)
      Mitat: korkeus 28 cm, leveys 24 cm, paksuus 8.5 cm, paino 3140 g
      Kunto: runsaasti kulumaa, patinaa ja repeytymiä, etukansi lähes irronnut, kaikkien sivujen mukana oloa ei taata, kiinnityssoljet puuttuvat
      Huom: puukantinen

€49.90

https://goodwill.fi/kauppa/tuote/raamattu-vuodelta-1852/

R*s*selle sopiva joululahja
      vai jaksaiskohan sitä heilutella
      ja sillä huitoa? 🤔

• Anonyymi
      UUSI

Jeesuksen ristintyö oli siis vaillinainen. Hän valitsi mitä täyttää ja mitä ei jaksa täyttää ristillä. Ei olisi pitänyt sitten sanoa, että se on täytetty, vaan että on yritetty täyttää ja osin täytetty.

Tosin siitä mitä on täytetty ja mitä jätetty täyttämättä täytyy kysellä harhaoppisilta, mistään muualta siitä ei saa tietoa.

• Anonyymi
        UUSI

Pitäähän ihmisten vastata pahoista teoistaan, eikä voi elää täällä itsekkäästi miten huvittaa. Moraalilaki löytyy luonnostaan ihmisten sydämistä, mutta ymmärrys oikeasta ja väärästä voi syystä tai toisesta vääristyä. Kristityllä omatunto on sidottu Jumalan sanaan.
        Kukaan ei pääse pälkähästä, vaan joutuu viimeistään viimeisellä tuomiolla vastaamaan teoistaan Jumalansa edessä.
        Uskosta ja armosta ihminen voi saada syntinsä anteeksi ja päästä Jumalan luo. Uskova ihminen elää sydämenuskonsa mukaisesti ja se vaikuttaa siihen, ettei tunnu ok:lta tehdä syntiä. Jeesuksen ristintyön ja syntisyytensä vähättelyllä ei Taivaaseen ole lähtökohtaisesti mitään asiaa, mutta Jumala yksin päättää kuka pelastuu, kuka ei. Pelastuksen suhteen me ihmiset voimme turvautua vain Jumalan sanaan siinä milloin ihminen voi luottaa siihen, että pelastuu, milloin taas on vaarana joutua Helvettiin.

• Anonyymi
      UUSI

Toisiaan ja ulkopuolisiakin raamatunsanalla tuomitsevien "uskovaisten" olisi syytä miettiä sitä, että Raamatusta kyllä löytyy heitäkin tuomitsevaa Sanaa!
      Ei kukaan ole täydellinen!
      Oliko edes... Hmm...

Hebrealaiskirje:
      5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin

Jesaja:
      29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,

Matteuksen evankeliumi:
      15:7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
      15:8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;

("Te"... koskee myös minua... meitä kaikkia! 🤔 niin... tai ehkä ei sentään minua... 😇?🤔?... 😭❗)

• Anonyymi
      UUSI

Ei vain Jeesus tehnyt siinä virhettä että jätti osan tehtävästään tekemättä ja täyttämättä ja ihmisen täytyy itse tehdä loput, vaan myös apostolit jättivät tämän kertomatta ja ihmisiä tule uskoon ja kastettiin ilman että heille kerrottiin selkeästi mikä homman nimi on, mitä Jeesus heidän puolestaan täytti ja mitä jätti täyttämättä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      52
      8274
    2. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      143
      7384
    3. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      95
      3910
    4. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      59
      3909
    5. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      106
      3721
    6. 55
      3273
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      75
      3259
    8. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      37
      2633
    9. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      239
      2581
    10. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      53
      1764
    Aihe