Menetetyn nimi / samanniminen uusi ihminen

Anonyymi-ap

Menetin veljeni reilu vuosi sitten aivan yllättäen. Sisäelin petti, kuoli nukkuessaan 35-vuotiaana. Suremaan jäi me sisarukset (4kpl), vaimo, 6-vuotias poika ja tietenkin vanhempani, joiden esikoinen kyseessä.

Suru on läsnä jokainen veljen syntymäpäivä, isänpäivä, itsenäisyyspäivä (veljen nimipäivä) ja jouluna.

Meillä on lapsuudesta asti ollut perinne mennä vanhempieni luokse jouluksi, tämä perinne vaan jatkuu ja laajenee lastenlasten mukana. Meidän sisarusten puolisot/poika- tai tyttöystävät ovat aina olleet tervetulleita. Nyt minun 17 v. tytölläni on poikaystävä. Tietenkin hän on tervetullut perhejouluun vanhempieni luokse.

Hän on samanniminen kuolleen veljeni kanssa.

Olen hänet jo melkein vuoden tuntenut, on ihana poika, mutta jostain syystä tämä joulu nyt tuo tunteita pintaan. Vanhempani tapaavat hänet nyt ensimmäisen kerran.

Tunnen surua, kun kirjoitan joulupaketin päälle nimen, joka kuului veljelleni. En voi olla miettimättä mitä joulupukkina toimiva isäni miettii paketin päällä lukevasta nimestä tai veljenpoikani, jolle isä oli niin tärkeä.

Ystävät, jolle olen puhunut aiheesta, uskovat ettei tämä ole niin iso juttu kuin luulen. Mutta tiedän, että vanhempani yhä surevat. Jouluperinteemme oli aiemmin käydä sukuhaudalla, nyt käymme veljeni haudalla.

Löytäisinkö täältä jotain helpotusta huoleeni? Onko kokemusta tällaisesta? Sukuun tulee samanniminen henkilö ja nimi nostattaa muistoja ja surua pintaan

P.s. Tytön poikaystävä on kertakaikkiaan valloittava. En ole miettinyt nimiasiaa ennenkuin nyt, kun hän tulee suvullemme esittäytymään

12

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinä surisit joka tapauksessa vaikka ei olis mitään poikaystävää.

• Anonyymi

en usko että kyse on nimestä vaan surustta ja ikävästä . Pitäiskö sun mennä puhumaan johonkin tuosta sun surusta. Jos sitä poikaystävää ei olis niin se sun veljen nimipäivä on edelleen kalenterissa ja eikä se joulu yms häviä vaikka ei olis saman nimistä poikaystävää. Sinä surisit joka tapauksessa . Luuletko jos ei olis poikaystävää niin et surisi ja ikävöisi

• Anonyymi

Ehkäpä en saanut avaukseen riittävän tarkasti kuvattua, että oon ennen kaikkea huolissani muiden tunteista, joita sama nimi ehkä aiheuttaa.
      Sillä tämä kuolema kosketti montaa muuta paljon jyrkemmin kuin mua (esikoislapsen menetys, isän menetys, puolison menetys)

Nyt toivoisin kokemukseen perustuvia kommentteja. Mitä tunteita menetetyn nimi nostattaa? Entä samannimiset henkilöt?

• Anonyymi

Jos se nimi ahdistaa teitä kaikkia niin on parempi että poikaystävä jätetään niin sun ei tartte olla huolissasi muista yhen nimen takia

• Anonyymi

Koska sulla ei ole kokemusta, niin älä kiitos kommentoi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kannattako sen poikaystävän tulla jos tiedät että kaikki ahdistuu lisää kun poikaystävän tapaavat. Jos se nimi herättää noin voimakkaista ahdistuksen tunteita jo ennen kuin olette nähneet niin mitä se sitten on kun se poikaystävä on oikeesti paikalla. Kun se pelkkä nimi jo aiheuttaa surua ja ikävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei ole kokemusta. Yleensä suvussa samat nimet voi toistua mutta teillä tämä nimi ei ole esiintynyt suvussa muilla henkilöillä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eikö tätä samaa nimeä ole kuin sun veljellä ja sillä poikaytsävällä. Mitä tunteita muut saman nimiset herättää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mun veljellä on yksi sama nimi kuin isällä ja suku ei ole ikinä ahdistunut tai surrut kun ollaan nähty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mun veljellä on yksi sama nimi kuin isällä ja suku ei ole ikinä ahdistunut tai surrut kun ollaan nähty.

ja isä on kuollut. Vanhempasi i eivät siis surisi jos ei olis saman nimistä ihmistä. Että heillä menisi paremmin jos ei olis saman nimistä ihmistä . Ei suru sillä lähe että jollain ihmisellä on sama nimi

• Anonyymi

Voisiko tuon samannimisyyden kääntää positiiviseksi?

Olen menettänyt kaksi puolisoa. Heidän nimisiään on paljon. Aina kun olen tekemisissä edesmenneitten puolisoitteni nimisten ihmisten kanssa, nämä tuntuvat jotenkin erityisiltä. Tulee hyvä olo. Tuntuu heti tutulta.

• Anonyymi

Etkö ole törmännyt veljesi nimeen muualla kuin veljelläsi ja poikaystävällä. Mitä tapahtuu jos sä törmäät jossain saman nimiseen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      150
      9715
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      673
      5434
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      27
      3849
    4. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      50
      2665
    5. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      70
      2373
    6. 71
      2073
    7. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      144
      2001
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      233
      1788
    9. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      140
      1491
    10. Roger Karimus

– Sain muun muassa vuonna 2008 kolmen vuoden vankeustuomion törkeästä pahoinpitelystä. Autoin naispuolista tuttuani, kun
      Voimailulajit
      2
      1331
    Aihe