Venäjää ei kaadeta ulkopäin. Venäläiset ravistelevat itse itsensä irti Putinin diktatuurista. Diktatuurit eivät kuitenkaan kaadu helposti. Mutta Putinin tekemä virheiden jono johtaa vääjäämättä hänen hallintonsa kaatumiseen. Todennäköisesti tähän menee vielä joitakin vuosia, mutta venäläiset saattavat myös yllättää ja vapauttaa itsensä nopeastikin.
Vastaukset 15
- Anonyymi
Todennäköisempää on EUn luhistuminen. Se on jo menettänyt kilpailukykynsä ja EUn jäsenmaiden taloudet ovat suurissa vaikeuksissa.
Venäjän vastaiset pakotteet purevat hyvin, sillä EU on menettänyt 1,6 triljoonaa euroa pakotteiden johdosta.
Suomi on saanut maistaa kuinka hyvin pakotteet purevat.- Anonyymi
Mitä vielä, kiitos venäjän sotakiiman Suomen puolustusteollisuudesta tullut viennin veturi jonka avulla Suomi nousee. Suomi harvoja maita euroopassa jotka nähneet venäläisten naamion taakse ja pitäneet/kehittäneet puolustusteollisuuttaan nykyaikaisena. Koska venäjä, niin ollut pakko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vielä, kiitos venäjän sotakiiman Suomen puolustusteollisuudesta tullut viennin veturi jonka avulla Suomi nousee. Suomi harvoja maita euroopassa jotka nähneet venäläisten naamion taakse ja pitäneet/kehittäneet puolustusteollisuuttaan nykyaikaisena. Koska venäjä, niin ollut pakko.
.
- Anonyymi
Tiltun ilmoittamiin lukuihin kannattaa suhtautua suurella varauksella!
Venäjä PÄÄTTI ITSE PUTLERIN JOHDOLLA HERETÄ SOTAKIIMAISEKSI MAAKSI. TOKI SIINÄ KAUPPA VÄHENEE LÄNNESSÄ, MUTTA ERIKOISESTI SE VÄHENEE SAMALLA SOTIVALLA VENÄJÄLLÄ!
PAKOTTEET OVAT KUITENKIN AINA HINTANSA VÄÄRTTI!
- Anonyymi
Milloin se tapahtuu, yritä arvata edes vuosisata.
- Anonyymi
Venäjän talous on vajaat neljä vuotta jatkuneen hyökkäyssodan Ukrainassa aiheuttamien taloudellisten pakotteiden ja massiivisten sodankäyntikulujen seurauksensa kaikkea muuta kuin hyvässä kunnossa.
Budjettivaje, öljyn ja kaasun matalat hinnat, Ukrainan toistuvat iskut jalostamoihin, pankkien myöntämien lainojen maksamatta jättämisen voimakas kasvu, konkurssit kuljetusalalla,voimakas inflaatio ja korot, työvoimapula, Venäjän rautateiden jättimäinen velka, samalla kun rautaieinfra rapistuu kovaa kyytiä huoltoon tarvittavien resurssien puutteessa.
Venäjän talous horjuu siis pahasti, tai hyvästi, riippuu katsantokulmasta, ja se on selvää niille, jotka ovat seuranneet vähäkään enemmän maan asioita. - Anonyymi
Miten Putin herättää henkiin ne yli 200 000 kaatunutta juhlimaan "voittoa"? Miten parantaa yli miljoona invalidia? Miten hoitaa mieleltään järkkyneet? Miten korjaa tuhoutuneen talouden?
Historia tuomitsee hänet, joka aloitti järjettömän sodan ei minkään vuoksi.- Anonyymi
Putin ei lähtenyt sotaan Ukrainaa vastaan, vaan miehittämään maan nopeasti ja vaihdattamaan Kiovan hallinnon Moskova-mieliseksi.
Usko Venäjän armeijan mahtavuuteen oli helmikuussa 2022 Kremlissä suuri, ja se olisi voinut onnistua, jos Ukrainan presidentti Volodomyr Zelenskyi olisi paennut maasta, kuten häntä joidenkin läntisten maiden toimesta kehotettiin tekemään, tai jos Venäjän erikoisjoukot olisivat kyenneet surmaamaan hänet, mitä sitäkin yritettiin.
Se, että Kiovan valtaaminen epäonnistui ja Venäjä joutui perääntymään, osoittaa sen, että puheet maan armeijan voimakkuudesta maailman toiseksi vahvimpana, olivat suuresti liioiteltuja. - Anonyymi00017
Silläkin pääsee historiaan.
- Anonyymi
Putte tuhosi Venäjän.
- Anonyymi
10, 9, 8...
- Anonyymi
Lieveilmiö
- Anonyymi
7...
- Anonyymi
Venäjällä ei mene hyvin. Kansa väsyy.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3411359Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan77936Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61823Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.69800Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt45702- 120693
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38682- 49648
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45547
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9526- 32521
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 25515
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o32492Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485- 79457
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447- 44425