paniikkihäiriö ja väsymys

Paniikkihäiriö ja väsymys

Hei,

Kerron vähän taustaa : Sain viime tammikuussa paniikkihäiriö- ja burn out-diagnoosin. Lääkitykseksi sain aluksi Xanor, myöhemmin lääkeriippuvuuden ehkäisemiseksi lääke vaihdettiin Seroxat 20 mg päivässä, jota käytän edelleen. Lääke on toiminut hyvin, paniikkikohtauksia on ollut ainoastaan lääkkeen vaihtamisen aikoihin.

Olin töissä sairasloman jälkeen nelisen kuukautta, nyt kesälomalla. Ongelmani on nyt totaalinen väsymys. Voisin nukkua vuorokaudet läpi, koti on kuin pommin jäljiltä. Muuta en jaksa tehdä kuin aivan pakollisen eli ruuan lapsille. Vaikka nukkuisin 12 tunnin yöunet, koko päivän väsyttää ja kaikkeen täytyy itsensä pakottaa, mikään ei kiinnosta. Mistä mahtaa olla kyse ? Onko saman kokeneita ?
51705
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Burn out myöskin väsyttää,ja tuntuu,ettei mikään kiinnosta.Voisitko pyytää apua itsellesi kodinhoitoon mieheltäsi,tai joltain ystävältäsi?Kannattaa myöskin lääkärin kanssa jutella asiasta.Voimia sinulle toivon.

Äänestä

lääkkeestäkin tuollainen väsymys

Äänestä

Kiitos vastauksista =)
Lääkkeestä voi toki johtua väsymys, mutta ilmenisikö vasta nyt ? Olen kuitenkin käyttänyt lääkettä samalla annoksella jo helmikuusta, ja väsymys on tullut kuvioihin vasta nyt kesällä... Itse pelkään pahoin, että toipumiseni onkin menossa huonompaan suuntaan ja lääkitystä tulisi lisätä. Hermotkin on olleet taas niin kireällä, että oksat pois. Lapsethan tuosta pääasiassa kärsivät, mies kun on työmatkalla...

Äänestä
  • Helmikuusta lähtien oot popsinu Seroxatia, ei ihmeellistä vaikutusta paitsi p-oireet ollu poissa; no se on hyvä, mut voin omasta kokemuksestani kertoo et toi jatkuva väsymys ja sen paheneminen yhdistettynä viel tohon et hermot on jotenki kireellä ku yritttää kuiteski olla jollain tapaa hereillä, viittaa siihen et toi S. ei sovi sulle, väsyttää liikaa eikä anna sitä potkua mitä kaipaat.

    Joopa joo, ai vaihdettiin ihan hyvä Xanor ihan ens alkuu riippuvuusriskin takii. Joo, riippuvuus jostain lääkkeestä on Suomessa todellinen tabu ja monille lääkäreille yhtä ku paholaisen pahin juoni...Tosiasia on et Xanor on hyvä lääke paniikkihäiriön estoon/kohtauksen tullessa, ja riittää monelle pelkkänä ahdistuslääkkeenäkin. Kohtuudella käytettynä ei myöskään hirveesti väsytä, vaan ennemminki antaa tietynlaista energiaa ja potkua, ja joo, aiheuttaa riippuvuutta. Sen takia itsekin sitä syön edelleen, tosin en oo niin paljon saanu lääkäriltä mitä oisin tarvinnu, välillä on pakko ottaa viinaa sen lisäks, mikä ei oo hyvä.

    Vaihda kuitenkin lääkitystä, Seroxat ei anna sulle riittävästi potkuu.

    Äänestä

lääkkeet kuin minulla,mulla oli paniikki ja masennusta,mutta 10 vuotta jo syönyt ja olen pysynyt oireettomana tosin ,joskus xanor väsyttää kun on kolmio lääke, mut en ole tullut ainakaan riippuvaiseksi kun sama annos ollut jo noinkin kauan ja paniikit on pois ,pystyy elämään normaalia elämää,

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Eppuliina kirjoitti:

Paniikkihäiriö ja väsymys

Hei,

Kerron vähän taustaa : Sain viime tammikuussa paniikkihäiriö- ja burn out-diagnoosin. Lääkitykseksi sain aluksi Xanor, myöhemmin lääkeriippuvuuden ehkäisemiseksi lääke vaihdettiin Seroxat 20 mg päivässä, jota käytän edelleen. Lääke on toiminut hyvin, paniikkikohtauksia on ollut ainoastaan lääkkeen vaihtamisen aikoihin.

Olin töissä sairasloman jälkeen nelisen kuukautta, nyt kesälomalla. Ongelmani on nyt totaalinen väsymys. Voisin nukkua vuorokaudet läpi, koti on kuin pommin jäljiltä. Muuta en jaksa tehdä kuin aivan pakollisen eli ruuan lapsille. Vaikka nukkuisin 12 tunnin yöunet, koko päivän väsyttää ja kaikkeen täytyy itsensä pakottaa, mikään ei kiinnosta. Mistä mahtaa olla kyse ? Onko saman kokeneita ?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu