Ihmisellä Kristuksella Jeesuksella on alku

Anonyymi-ap

jota ennen hän ei ollut olemassa. Jeesus on ihmisenä kokonaan eri olento kuin Jumala. Hänellä on oma tahto, tunteet, ajatukset ja muisti. Ihminen ei ole Jumala.

37

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Raamattu taas sanoo ihan muuta:

Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

Johannes 14
      6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
      7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
      8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
      9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
      10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
      11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

On paljon niitä, jotka eivät usko Jeesukseen, eivätkä Raamatun selviin sanoihinkaan !

• Anonyymi
      UUSI

💩💩💩💩💩💩💩💩💩

• Anonyymi
        UUSI

Jopa Tuomas sai tunnustaa:

26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

!!!
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        !!!

• Anonyymi
      UUSI

Tuosta alusta vielä :

1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Siis Sana, eli Jumala tuli lihaksi / lihaan, se on jatkumo, ei alkua !

Tässä lisää ilosanomaa:

1 Sillä tämä Melkisedek, Saalemin kuningas, Jumalan, Korkeimman, pappi, joka meni Aabrahamia vastaan, hänen palatessaan kuninkaita voittamasta, ja siunasi hänet;
      2 jolle Aabraham myös antoi kymmenykset kaikesta ja joka ensiksi, niinkuin hänen nimensäkin merkitsee, on "vanhurskauden kuningas" ja sen lisäksi vielä "Saalemin kuningas", se on "rauhan kuningas";
      !!!
      3 jolla ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua, mutta joka on Jumalan Poikaan verrattava - hän pysyy pappina ainaisesti.
      !!!

Jumalan Pojalla ei ole päivien alkua, eikä elämän loppua !

• Anonyymi
        UUSI

Niin, sinähän et tunnusta sitä, että Jeesus on täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ruumiineen. Sinusta Jeesus vain muistutti ihmistä - oli ihmisen kaltainen - mutta hän ei ollut ihminen. Näin kiellät evankeliumin ja joudut kadotukseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, sinähän et tunnusta sitä, että Jeesus on täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ruumiineen. Sinusta Jeesus vain muistutti ihmistä - oli ihmisen kaltainen - mutta hän ei ollut ihminen. Näin kiellät evankeliumin ja joudut kadotukseen.

Sinä luulet tietäväsi mihin muut uskovat. Mikä selvännäkijä sinä luulet olevasi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä luulet tietäväsi mihin muut uskovat. Mikä selvännäkijä sinä luulet olevasi.

Olet itse sanonut Paavalia siteeraten, että Jeesus vain näytti ulkoisesti ihmiseltä, mutta ei ollut ihminen vaan ihmisen muotoinen ja kaltainen Jumala ihmisen ruumiissa.

Tuollainen harhaoppi kadottaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet itse sanonut Paavalia siteeraten, että Jeesus vain näytti ulkoisesti ihmiseltä, mutta ei ollut ihminen vaan ihmisen muotoinen ja kaltainen Jumala ihmisen ruumiissa.

Tuollainen harhaoppi kadottaa.

Mikä se nyt kadottaakaan ?

Siis Raamatun mukaan !

1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Eli alussa oli Sana, joka oli Jumala ja se Jumala tuli lihaksi / lihaan !!!

Noihin evankeliuminsa sanoihin Johannes sitten kirjeissään viittaa seuraavasti:

1. Johanneksen kirje 4

1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        !!!
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        !!!

2. Joh. 7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

Kuka siis on nyt antikristuksen asialla ?

Siis ihan oikeasti !

• Anonyymi
      UUSI

Eläessään maan päällä Jeesus oli ihmisen muodon ottanut Jumala.

• Anonyymi
        UUSI

Ei vaan ihmisen muotoinen ihminen, täysi ihminen.

Monet hellarit eivät usko Jeesuksen olevan ihminen. Sen huomaa livenä ja täällä.

• Anonyymi
        UUSI

Näin Raamatun ilmoituksen mukaan.

5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        (Fil 2)

Eli, ennen maailmaan tulemistaan Hänellä oli Jumalan muoto, Jumalan kaltainen.
        Siitä asemasta Hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        (Fil 2)

Siitä asemasta Hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi.

Usko Toivonen

Ai, sinäkään et usko Jeesuksen olleen täysi ihminen. No, tämä ei yllätä...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ai, sinäkään et usko Jeesuksen olleen täysi ihminen. No, tämä ei yllätä...

Uskon siihen, mitä Jeesus itse todistaa ja se löytyy Raamatun ilmoituksesta.

Ja siihen, mikä Raamatun ilmoitukseen on kirjoitettu.

Se ei yllätä minua, jos Raamatun ilmoitusta vastaan hyökätään omilla opeilla.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

(Fil 2)

Usko Toivonen

Näin Raamatun mukaan:

Roomalaiskirje:
        5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
        5:11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
        5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
        5:13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
        5:14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.
        5:15 Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi.
        5:16 Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi.
        5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -
        5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
        5:19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.

Ihminen. Ihminen ihmisen ruumiissa. Täysi ihminen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Näin Raamatun mukaan:

Roomalaiskirje:
        5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
        5:11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
        5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
        5:13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
        5:14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.
        5:15 Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi.
        5:16 Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi.
        5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -
        5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
        5:19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.

Ihminen. Ihminen ihmisen ruumiissa. Täysi ihminen.

Raamattu sanoo näin:

Fil. 2: 5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,

7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten KALTAISEKSI ja Hänet HAVAITTIIN OLENNALTAAN SELLAISEKSI, KUIN IHMINEN !

Hänelle piti antaa nimi Immanuel !

Jes. 7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        "
        Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Voidaan kääntää myös: Jumala keskellämme !

• Anonyymi
      UUSI

"..jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.."

Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
      Miik. 5:2

• Anonyymi
        UUSI

Ihmistä Kristusta Jeesusta ei ollut olemassa ennen kuin hän syntyi äitinsä kohdusta. Ihmisen alku on hedelmöityksen hetkessä.

• Anonyymi
      UUSI

Mutta älä unohda aloittaja, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Ilman syntiä me kaikki olisimme jumalia.

• Anonyymi
      UUSI

Tässä Jumala itse nimittää Moosesta jumalaksi

2. Mooseksen kirja:
      4:14 Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
      4:15 Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
      4:16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.
      4:17 Ja ota käteesi tämä sauva, jolla olet tekevä nuo tunnusteot."

• Anonyymi
        UUSI

Kun ihmistä sanotaan jumalaksi, niin sillä viitataan arvoasemaan Jumalan edustajana; ei siihen, että ihminen olisi Jumala, maailman luoja ja Herra.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kun ihmistä sanotaan jumalaksi, niin sillä viitataan arvoasemaan Jumalan edustajana; ei siihen, että ihminen olisi Jumala, maailman luoja ja Herra.

Lue ja usko!

24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
        25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
        26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

!!!
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        !!!

Jos Jeesus ei olisi ollut Jumala, niin Hän olisi syyllistynyt Jumalan pilkkaan, eli olisi siis tehnyt syntiä tässä kohtaa !

Tajuatko edes sen vertaa ?

• Anonyymi
      UUSI

Jeesus on Yehovah
      Raamatun jakeet, jotka osoittavat Jeesuksen olevan lihaksi tullut Isä, eivät tyhjennä todisteitamme siitä, että Jeesus on yksi Jumala. Alla on raamatunjaetta, jotka erityisesti todistavat, että Jeesus on Yehovah – Vanhan testamentin yksi Jumala.

1. Jesaja 40:3 ennusti, että ääni erämaassa huutaisi: "Valmistakaa Herran (Yehovah) tie"; Matteus 3:3 sanoo, että Johannes Kastaja on tämän profetian täyttymys. Tietenkin tiedämme, että Johannes valmisti Herran Jeesuksen Kristuksen tien. Koska nimi Jehova oli pyhä nimi yhdelle Jumalalle, Raamattu ei soveltaisi sitä kehenkään muuhun kuin Israelin Pyhään;
      tässä se sovelletaan Jeesukseen.

2. Malakian kirja 3:1 sanoo: "Herra, jota te etsitte, tulee äkkiä hänen temppeliinsä, liiton sanansaattaja." Jeesus täytti tämän,
      tarkoitettiinpa sitten kirjaimellista temppeliä tai Jeesuksen ruumiin temppeliä (Joh. 2:21).
      3. Jeremia 23:5-6 puhuu Daavidin vanhurskaasta oksasta – selkeä viittaus Messiaaseen – ja nimeää Hänet "HERRA, MEIDÄN VANHURSAUTEEMME". (Katso myös Jeremia 33:15-16.) Toisin sanoen Jeesus on
      "Yehovah, meidän vanhurskautemme".
      4. Jesaja sanoi puhuessaan Jehovasta: "Hänen käsivartensa toi pelastuksen" (Jesaja 59:16), ja "hänen käsivartensa hallitsee häntä" (Jesaja 40:10). Jesaja 53:1-2 kuvailee
      Messiasta Herran käsivarren ilmestyksenä.

• Anonyymi
      UUSI

Miksi Jeesuksen Jumaluutta vastaan hyökätään tässä lopun ajassa niin rajusti ?

No, kun antikristuksen ja hänen palvelijoittensa pitää kaikin keinoin kieltää Jeesuksen Jumaluus, jotta antikristus, eli se lopullinen ns. "kadotuksen lapsi", pyrkii esittämään Kristusta / Vapahtajaa ja tulee siis julistautumaan rakennettavassa temppelissä Jumalaksi !

Tässä se ydin syy on, miksi niin laaajalti ja paljon hyökätään Jeesuksen Jumalauutta vastaan !

Nyt tapahtuu se suuri ja laajamittainen LUOPUMUS, josta Raamattu jo edeltä kertoi !

Luovutaan siis Elävästä Jumalasta, eli Sanasta / Jumalasta / Jeesuksesta !

• Anonyymi
        UUSI

Eivät nykyajan ihmiset palvo ihmistä jumalanaan. Ainoan poikkeuksen tekevät hihhulit.

• Anonyymi
        UUSI

Luopumus tapahtui heti Jerusalemin vanhinten ja Jeesuksen valitsemien apostolien kuoltua.

• Anonyymi
        UUSI

Herra Jeesus opettaa: "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        "Sanassa on lupaus: "kun hän (Jeesus) ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        Johannes näki Jeesuksen sellaisena kuin hän on: lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
        Sellaisena kuin Hän on, ei vain ihminen ja Jumalan Poika vaan, Jeesus on suuri ylimmäinen Pappi, Jumala kaikkivaltias, Jehovah, sillä Jeesus sanoo:
        Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        Jeesuksen tunnustaminen ihmiseksi ei pelasta, vaan Jeesuksen uskominen kaikkivaltiaaksi Jumalaksi, pelastaa, sillä sellainen Hän on.
        "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        Saamme nähdä Jeesuksen sellaisena kuin Hän on: Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät nykyajan ihmiset palvo ihmistä jumalanaan. Ainoan poikkeuksen tekevät hihhulit.

Porttokirkolla on kolminaisusoppi ja kolminaisuuden jeesus, puolijumala jeesus!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luopumus tapahtui heti Jerusalemin vanhinten ja Jeesuksen valitsemien apostolien kuoltua.

Luetko sitä Raamattuasi, edes hieman enemmän ja tarkemmin.

2. Tess. 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

Tässä se on selvästi liitetty kadotuksen lapsen ilmestymiseen, siis tässä lopun ajassa.

Laajemmin tuo Raamatunkohta, jotta sen kautta todella selviää se, milloin se luopumus on ajankohtainen.

2. Tessalonikalaiskirje 2
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

• Anonyymi
      UUSI

Ihminen kristus Jeesus on ollut aina olemassa. Hän on yhtä ikuinen kuin Jumala.

• Anonyymi
        UUSI

Nyt menee kyllä pieleen.

Ihminen Jeesus ei ole ollut aina olemassa, mutta Sana / Jumala on.

Ja vasta sitten siitä asti kun Sana, eli Jumala tuli lihaksi, on ollut Jeesus, ihmisen kaltainen ja olennaltaan kuin ihminen.

Huom!

Olennaltaan KUIN ihminen ja ihmisen KALTAINEN, sillä vain Jeesus on lihaksi / lihaan tullut Jumala.

• Anonyymi
      UUSI

...tyhjensi itsensä, otti orjan muodon...
      (fil 2:7)

• Anonyymi
        UUSI

Aika harva ymmärtää tuon Hengellisen Totuuden, mutta luetaan se vähän laajemmin:

Oli siis Jumalan muoto, se tarkoittaa Jumaluutta.

Tyhjensi itsensä, eli Herra eli ihmisen KALTAISENA ja oli OLENNALTAAN KUIN ihminen.

Eli vaikka siis Jeesus olikin Jumala ihmiskehossa, Hän ei saanut käyttää Jumaluuttaan hyväkseen, vaan Hänen tuli pärjätä siis "orjan" eli siis ihmisen keinovalikoimalla, Hän ei saanut käyttää Jumaluuttaan hyväkseen, ja siksi tämä perkeleen kiusaaminen ja koetus:

1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
        2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
        3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".
        4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

Eli perkele yritti saada Jeesuksen käyttämään Jumaluuttaan hyväkseen, eli toimimaan Luojana ja luomaan leipää.

Jeesus toki teki tunnustekoja ja ihmeitä, mutta ei siis Jumalana, vaan ihmisen asemassa ja keinovalikoimalla, Jeesus itse sanoi :

Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

Joh. 17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.

Joh. 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Eli kirous ei olisi rikkoontunut, jos Herra olisi toiminut Jumalana, sillä mikäs juttu se on toimia synnittömänä, jos voisi käyttää omaa Jumaluuttaan hyväkseen.

Joten siksi siis se "tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon" ja siinä ennen se, "vaikka Hänellä oli Jumalan muoto", eli vaikka Hän olikin Jumala, Hän ei käyttänyt Jumaluuttaan hyväkseen.

• Anonyymi
      UUSI

2 Moos 4:16 Ja hänen pitää puhuman sinun puolestas kansalle. Hänen pitää oleman sinun suunas, ja sinun pitää oleman hänelle Jumalana.

Biblua nimittää Moosesta Jumalaksi.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä Jeesuksenkin täytyi olla Jumala koko ajan.

• Anonyymi
        UUSI

Tuo Mooses asia on ns. "kuva" tulevasta, eli Aaron oli lakiliiton ylipappi ja Mooses antoi hänelle sanat annettavaksi kansalle.

Samoin oli Jeesuksen kohdalla, kuten Hän itse sanoo selvästi:

Joh. 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

• Anonyymi
        UUSI

Siis tähän viittasin:

Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta

Eli lakiliitto oli ulkoinen ja ulkoisten toimitusten / lihan sääntöjen liitto.

Mutta uusi liitton taas on sisäinen / Hengellinen ja koska Hengelliset Totuudet ovat meille ihmisille monasti vaikeita ymmärtää, niin lakiliiton "kuvien ja varjojen" kautta Herra niitä voi selventää ja opettaa meille.

Siksi Sana sanoo:

Matt. 13:52 Ja hän sanoi heille: "Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut taivasten valtakunnan opetuslapseksi, perheenisännän kaltainen, joka tuo aarrekammiostaan esille uutta ja vanhaa".

• Anonyymi
      UUSI

Johanneksen evankeliumi:
      17:5 Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.

Näin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      112
      7022
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      640
      4763
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      3104
    4. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      138
      1317
    5. 50
      1275
    6. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      116
      1018
    7. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      57
      997
    8. Ajattelen sinua kiitollisuudella

Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      50
      929
    9. Mitä olisitte sanonut hänelle?

Onko teille jäänyt mieleen joku tietty ihminen ja tilanne, joka polttelee yhä – se asia, jota ette uskaltaneet sanoa ään
      Ikävä
      50
      854
    10. Sinulle tiedoksi

Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      27
      843
    Aihe