Hellarit eivät julista juurikaan Jeesuksen Kristuksen ristinkuolemaa ja kuolleista heräämistä uskon synnyttämiseksi. Sen sijaan he vetoavat tunteisiin ja yrittävät herätellä synnin tuntoa kuulijoissa. Sitten he tarjoavat anteeksiantoa jonkun epämääräisen Jeesuksen kautta, josta ei puhuta juuri mitään. Näin kun tullaan uskoon, niin ei tulla uskoon Raamatun opettamalla tavalla.
Liekö nuo edes kristittyjä?
Helluntaisaarna vetoaa tunteisiin
9
143
Vastaukset
- Anonyymi
Helluntaiseurakunta saarnaa Jeesusta Kristusta. Minä tosin en ole tullut uskoon helluntaiseurakunnassa, vaan tulin uskoon ollessani laivakokkina Etelä-Ameriikassa. Silloin, kun aktiivisesti olin Helluntaiherätyksessä, se oli yhtenäinen. Julistus ja opetus oli hyvää. Sitten tuli hajaannus. Tuli Helluntaikirkko ja jotka eivät siihen menneet, tuli Helluntaikansa. Minä kuulun Helluntaikansaan. Nyt kotiseudullani käyn Pelastusarmeijassa, liittymättä siihen. Olen virallisesti helluntaikansalainen, Tampereen.
- Anonyymi
Lisään vielä. Minulla on ollut helluntaiseurakunnissa parhaat paimenet. Julistivat Jeesusta Kristusta. Vielä nytkin pidän yhteyttä kahteen heistä. Varhaisimmilla vuosilla, kun oli vaikeuksia, sain apua helluntaiseurakunnissa ihan niin paljon kun tarvitsin, eli paljon. Fiksuimmat ihmiset, mitä olen eläessäni tuntenut, ovat olleet helluntailaisia.
- Anonyymi
Tietenkin jos vetoaa tunteisiin pitää niitä olla.
Kun Anne Abreu koelauloi ja selitti että yritää vedota Nikulan herkkiin tunteisiin, niin muut nauroivat, että ei voi vedota sellaisiin asioihin mitä ei ole olemassa.
Eli jos seurakunta on puupökkelöitä, turha on yrittää tunteilla.
Tai jos seurakunta on sotakiimassa, niin turha on yrittää luoda synnintuntoa. Heillä on kaikkeen selitys valmiina. - Anonyymi
"Ehkä sitä tyypillisimmin kuitenkin esiintyy karismaattisissa liikkeissä, joissa liikutellaan paljon tunteita. Yleensä tällaisissa liikkeissä on myös vahva johtohahmo.”
”Uskoon liittyy voimakkaasti tunteet. Niiden manipuloiminen on yksi hyvin yleinen hengellisen väkivallan muoto. Jos ihmisellä ei ole yhteyttä omiin tunteisiinsa, on hän erityisen herkkä manipuloinnille.”
Uskonnon uhria voidaan kieltää tuntemasta tietyllä tavalla tai pakottaa uskomaan jonkun muun ”oikeaksi” määrittelemällä tavalla.
Esim oppikiistat.
Ahdistusta voi aiheuttaa katteettomien lupausten antaminen joka on tyypillistä helluntailaisuudessa. - Anonyymi
”Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois. Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille. Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt. Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa. Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.”
1. Korinttilaiskirje 15:1-11 FB38
-------
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
Roomalaiskirje 10:8-13 FB38
"tunnustat" " homologeoo" eli suu ja sydän ovat sopusoinnussa. Elämä joko todistaa että Jeesus on Herra, tai Hän ei ole.
Sydämen usko minun syntieni tähden kärsineeseen ja kuolleeseen Jeesuksen Kristukseen ja että Jumala Herätti hänet kuolleista.
Suulla on helppo sanoa vaikka uskovansa Jumalaan vaikka sydän on kaukana Hänestä.
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
”Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:6-9 FB38 - Anonyymi
Vain harvat tulevat helluntaiseurakunnassa uskoon.
Pastorit valittavat että kastealtaat ovat kuivuneet.
Onko vika julistuksessa vai kuulijoissa? - Anonyymi
Altaissa ei ole ollut tulppa paikoillaan.
- Anonyymi
Koeta kestää kaamos. Ota kirkasvalo käyttöön. Ota myös mielialalääkkeesi. Olet aika sekaisin.
- Anonyymi
Kyllähä allas kuivuu jos pohjatulppa otetaan pois. Silloin pitää ottaa kippoon vettä ja valella kastettava tai äysköröivät vettä niin kauan että edes jalat kastuu.
Mutta niin sekaisin ei kuitenkaan mene koskaan eikä mistään lääkkeistä että alkaisi kasteesta kinaamaan miten se pitää tehdä ja toinen toisiaan herjaamaan jos pohjatulppa jäänyt pois paikoiltaan. Siihen hulluuteen vain harvat yltää.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam26814375Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu677285Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2117091Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä605135K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1134872Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju754724Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos964495PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *214417Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko784165Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1023958