Helluntaisaarna vetoaa tunteisiin

Anonyymi-ap

Hellarit eivät julista juurikaan Jeesuksen Kristuksen ristinkuolemaa ja kuolleista heräämistä uskon synnyttämiseksi. Sen sijaan he vetoavat tunteisiin ja yrittävät herätellä synnin tuntoa kuulijoissa. Sitten he tarjoavat anteeksiantoa jonkun epämääräisen Jeesuksen kautta, josta ei puhuta juuri mitään. Näin kun tullaan uskoon, niin ei tulla uskoon Raamatun opettamalla tavalla.

Liekö nuo edes kristittyjä?

9

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helluntaiseurakunta saarnaa Jeesusta Kristusta. Minä tosin en ole tullut uskoon helluntaiseurakunnassa, vaan tulin uskoon ollessani laivakokkina Etelä-Ameriikassa. Silloin, kun aktiivisesti olin Helluntaiherätyksessä, se oli yhtenäinen. Julistus ja opetus oli hyvää. Sitten tuli hajaannus. Tuli Helluntaikirkko ja jotka eivät siihen menneet, tuli Helluntaikansa. Minä kuulun Helluntaikansaan. Nyt kotiseudullani käyn Pelastusarmeijassa, liittymättä siihen. Olen virallisesti helluntaikansalainen, Tampereen.

• Anonyymi

Lisään vielä. Minulla on ollut helluntaiseurakunnissa parhaat paimenet. Julistivat Jeesusta Kristusta. Vielä nytkin pidän yhteyttä kahteen heistä. Varhaisimmilla vuosilla, kun oli vaikeuksia, sain apua helluntaiseurakunnissa ihan niin paljon kun tarvitsin, eli paljon. Fiksuimmat ihmiset, mitä olen eläessäni tuntenut, ovat olleet helluntailaisia.

• Anonyymi

Tietenkin jos vetoaa tunteisiin pitää niitä olla.

Kun Anne Abreu koelauloi ja selitti että yritää vedota Nikulan herkkiin tunteisiin, niin muut nauroivat, että ei voi vedota sellaisiin asioihin mitä ei ole olemassa.

Eli jos seurakunta on puupökkelöitä, turha on yrittää tunteilla.

Tai jos seurakunta on sotakiimassa, niin turha on yrittää luoda synnintuntoa. Heillä on kaikkeen selitys valmiina.

• Anonyymi

"Ehkä sitä tyypillisimmin kuitenkin esiintyy karismaattisissa liikkeissä, joissa liikutellaan paljon tunteita. Yleensä tällaisissa liikkeissä on myös vahva johtohahmo.”

”Uskoon liittyy voimakkaasti tunteet. Niiden manipuloiminen on yksi hyvin yleinen hengellisen väkivallan muoto. Jos ihmisellä ei ole yhteyttä omiin tunteisiinsa, on hän erityisen herkkä manipuloinnille.”

Uskonnon uhria voidaan kieltää tuntemasta tietyllä tavalla tai pakottaa uskomaan jonkun muun ”oikeaksi” määrittelemällä tavalla.
      Esim oppikiistat.

Ahdistusta voi aiheuttaa katteettomien lupausten antaminen joka on tyypillistä helluntailaisuudessa.

• Anonyymi

”Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.

Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.

Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois. Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille. Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt. Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa. Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.

Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.”
      ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭15‬:‭1‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
      -------
      ”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭8‬-‭13‬ ‭FB38‬‬

"tunnustat" " homologeoo" eli suu ja sydän ovat sopusoinnussa. Elämä joko todistaa että Jeesus on Herra, tai Hän ei ole.
      Sydämen usko minun syntieni tähden kärsineeseen ja kuolleeseen Jeesuksen Kristukseen ja että Jumala Herätti hänet kuolleista.

Suulla on helppo sanoa vaikka uskovansa Jumalaan vaikka sydän on kaukana Hänestä.

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
      ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

”Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭6‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Vain harvat tulevat helluntaiseurakunnassa uskoon.
      Pastorit valittavat että kastealtaat ovat kuivuneet.

Onko vika julistuksessa vai kuulijoissa?

• Anonyymi

Altaissa ei ole ollut tulppa paikoillaan.

• Anonyymi

Koeta kestää kaamos. Ota kirkasvalo käyttöön. Ota myös mielialalääkkeesi. Olet aika sekaisin.

• Anonyymi

Kyllähä allas kuivuu jos pohjatulppa otetaan pois. Silloin pitää ottaa kippoon vettä ja valella kastettava tai äysköröivät vettä niin kauan että edes jalat kastuu.

Mutta niin sekaisin ei kuitenkaan mene koskaan eikä mistään lääkkeistä että alkaisi kasteesta kinaamaan miten se pitää tehdä ja toinen toisiaan herjaamaan jos pohjatulppa jäänyt pois paikoiltaan. Siihen hulluuteen vain harvat yltää.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      205
      6578
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      279
      4506
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      142
      3585
    4. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      110
      3403
    5. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      61
      3396
    6. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      49
      2866
    7. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      254
      2539
    8. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      75
      2427
    9. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      25
      2366
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      101
      1941
    Aihe