Pelastusvarmuus kumottu?

Anonyymi-ap

Toisessa keskustelussa tuli tällainen opetus vastaan:

---- lainaus ------
Todellisuudessa pelastusvarmuutta ei ole olemassa. Jumalan antama lupaus ei tarkoita pelastusvarmuutta, vaikka uskosi olisi omasta mielestäsi puhtain mahdollinen (Matt. 7:21-23):

7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: "Herra, Herra!", pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: "Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?"
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät."

Kehotan kiinnittämään erityistä huomiota Jeesuksen sanoihin:

"...taivasten valtakuntaan pääsevät ne, jotka tekevät minun taivaallisen Isäni tahdon."

Isän, ei Jeesuksen tahdon.

Hengelliset jobbarit opettavat turvautumaan Jeesukseen ja sitä kautta täyttämään Jeesuksen tahdon. Jeesuksen itsensä mukaan, uskovaisten tulee tehdä Isän tahdon.

Jeesus korostaa tämän vielä toistamiseen (Matt. 12:50):

12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.
-----------

Mitä mieltä helluntailaiset ovat tästä opetuksesta joka käytännössä kumoaa Jeesuksen sanoin heidän tärkeimmän oppinsa?

76

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Usko on varmuutta, jos ei ole uskoa, niin ei myöskään ole varmuutta. Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle! Uskosta osattomilla ei ole uskoa, toisin sanoen uskosta osattomilla EI OLE lujaa luottamusta ja varmuutta.
      Sana todistaa Aabrahamista, uskon isästä: Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle, ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.
      Jeesus itse lupaa: Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Siis Jeesus puhuu Hänen äänensä ja Sanansa kuulevista, ei niistä joiden päähän on valutettu vettä papin käsistä. Niille, jotka kuulevat ja toimivat Sanan mukaan, Jeesus antaa lupauksen: Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
      Uskosta osattomat luterilaiset, ne joiden uskonto on lihan mukaan syntynyt, irvittelevät lupauksen mukaan syntynyttä: "Saara näki egyptiläisen Haagarin pojan, jonka tämä oli Aabrahamille synnyttänyt, ilvehtivän"...

• Anonyymi

"Usko on varmuutta, jos ei ole uskoa, niin ei myöskään ole varmuutta"

Luot tahallasi vääriä mielikuvia uskon voimasta. Ihminen voi olla varma monista asioista vaikka ei olisikaan uskossa. Vastaavasti vahvassa uskossa oleva ei voi olla varma edes omasta seuraavasta hetkestä. Oletko sinä uskovaisena varma huomisesta päivästäsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Usko on varmuutta, jos ei ole uskoa, niin ei myöskään ole varmuutta"

Luot tahallasi vääriä mielikuvia uskon voimasta. Ihminen voi olla varma monista asioista vaikka ei olisikaan uskossa. Vastaavasti vahvassa uskossa oleva ei voi olla varma edes omasta seuraavasta hetkestä. Oletko sinä uskovaisena varma huomisesta päivästäsi?

Uskolla on myös kohde, eikä ole uskoa ilman kohdetta ja kohteen tuntemusta. Jeesus on uskon alku ja täydelliseksi tekijä. Vaikka kirkkosi lupaa osan ensimmäiseen ylösnousemukseen, niin todellisuudessa kastevesi ei anna uskoa, eikä usko kasteveteen anna varmuutta pelastuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskolla on myös kohde, eikä ole uskoa ilman kohdetta ja kohteen tuntemusta. Jeesus on uskon alku ja täydelliseksi tekijä. Vaikka kirkkosi lupaa osan ensimmäiseen ylösnousemukseen, niin todellisuudessa kastevesi ei anna uskoa, eikä usko kasteveteen anna varmuutta pelastuksesta.

Yrität jälleen sekoittaa ja laitat kaikki munat samaan koriin. Nyt ei puhuta kirkoista, ei kasteesta, ei uskon kohteesta vaan uskon antamasta varmuudessa. Koitahan pysyä aiheen parissa.

Jeesuksen mukaan ihmisen oma varmuus ei merkitse mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yrität jälleen sekoittaa ja laitat kaikki munat samaan koriin. Nyt ei puhuta kirkoista, ei kasteesta, ei uskon kohteesta vaan uskon antamasta varmuudessa. Koitahan pysyä aiheen parissa.

Jeesuksen mukaan ihmisen oma varmuus ei merkitse mitään.

Ei ole uskoa ilman kohdetta ja tietoa kohteesta. Kuinka joko voi uskoa, siihen mistä ei ole kuullut? EI MITENKÄÄN! Usko ei anna varmuutta, vaan usko kohde, Jeesus.
        !

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole uskoa ilman kohdetta ja tietoa kohteesta. Kuinka joko voi uskoa, siihen mistä ei ole kuullut? EI MITENKÄÄN! Usko ei anna varmuutta, vaan usko kohde, Jeesus.
        !

"Usko ei anna varmuutta"

Opettele käyttämään oikeat sanat oikeisiin tarkoituksiin äläkä sekoita ihmisten mieliä.

Juurihan kirjoitit: "Usko on varmuutta".

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Usko ei anna varmuutta"

Opettele käyttämään oikeat sanat oikeisiin tarkoituksiin äläkä sekoita ihmisten mieliä.

Juurihan kirjoitit: "Usko on varmuutta".

Sinä valehtelet päin silmiä, mistä otit väitteen: "Usko ei anna varmuutta"

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä valehtelet päin silmiä, mistä otit väitteen: "Usko ei anna varmuutta"

Tuosta sinun viestistäsi.

• Anonyymi

Aloittaja=hengellinen jobbari

• Oliko Job jobbari?🤔

• Anonyymi

Kaikki eivät saavuta pelastusvarmuutta, sillä suurin osa ihmisistä on uskosta osattomia.

• Anonyymi

Room 8 : 16
      Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia
      2 Kor 1 :22
      joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämeemme
      2 Kor 5 :5
      Mutta se , joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi
      Efes, 1 : 13
      Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, , pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvattu Pyhän Hengen sinetti
      Efes, 4 ; 30
      Älkääkä saattako murheelliseksi Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

• Anonyymi

Kyllä jää epäselväksi koko pelastus!
      Mitä siellä pelastuksessa tehdään? Miten saadaan ikuisuus kulumaan siellä?

• Anonyymi

Katos kun siellä on uudet asteikot kaikissa mittareisza !

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Katos kun siellä on uudet asteikot kaikissa mittareisza !

selvästi vaarin jokallusta tuo

• Anonyymi

Pelatusvarmuus oppi nousee omasta ylpeydestä ja käärmeeen $ikiöiden lupauksista.
      Sokeita sokeiden taluttajia HELL-pastorit.

• Anonyymi
        UUSI

Lue nuo viisi Raamatun paikkaa, jotka tuohon ylös kirjoitin,

• Anonyymi

Pelastusvarmuuden kumoaminen vaikuttaa eniten pakkovauvakastettujen oppiin pakkovauvakasteen tuomasta varmasta pelastuksesta!

• Anonyymi

Miksi HELL-pastorit uudestikastvat?
        >>> se antaa helluntailaisille PELASTUSVARMUUDEN

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa on vain uskovien upotuskaste.
        Valtiokirkon pakkovauvakastetta sieltä ei löydy!
        Eikö tämä mene pakkovauvakastettujen "kaaliin", kun jatkuvasti pitää kysellä!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pelastusvarmuuden ainakin minä sain Etelä-Ameriikassa , kun tulin uskoon 24-vuotiaana. Kaste on sitten eri asia.
        Kyllä ne ihmiset, jotka ottavat Jeesukseen sydämeensä, kokevat Jumalan Sanan kautta pelastusvarmuuden.
        Tehkää siis parannus ja pyytäkää Jeesusta sydämeenne asumaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa on vain uskovien upotuskaste.
        Valtiokirkon pakkovauvakastetta sieltä ei löydy!
        Eikö tämä mene pakkovauvakastettujen "kaaliin", kun jatkuvasti pitää kysellä!

Useamman kerran kylvetetty pedo ei tajua ettei Raamatussa ole mitään uskovien upotuskastetta vaan siellä on kaste

• Anonyymi

Helluntailaiset tarkoittavat uskolla käännyttämällä aikaansaatua psykologista mielentilaa ja ymmärrystä.

1. Moos. 3:6

Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.

• Anonyymi
        UUSI

minä tulin uskoon Etelä-Ameriikassa 24-vuotiaana. Luin Billy Grahamin kirjaa VARTIJAN HUUTO Siinä nuori Billy Graham julisti 10 saarnaa. Kun Jumala alkoi puhua minulle, Hän käytti paljon Billy Grahamin puheita, Tietääkseni Billy Graham oli Baptisti.

• Anonyymi

Ei lahkopastotoreiden lupaukset pekalastusvarmuudesta pelasta.
      On ne aika jumalia.

• Anonyymi
        UUSI

Jumala antoi minulle Etelä-Ameriikassa heti uskoon tultuani pelastusvarmuuden. Olin huimaavan onnellinen. Tajusin: nyt on oli! Alkoholi ym. Siihen jäi heti vanha elämä. Vasta se sitten Suomeen tullessa vahvistui kestäväksi.

• Anonyymi

Kannattaako uskoa lahkopastoreiden lupauksiin pelastusvarmuudesta ?

Eroa lahkoloista niin pelastut!

• Anonyymi
        UUSI

Miljoona ihmistä on jo eronnut Lut.kirkosta.
        Sama meno jatkuu.
        Pakkovauvakastettuja on vain kolmannes kuolleiden määrästä!
        Mitä pitää tehdä?

• Anonyymi
        UUSI

Minä olin pelastunut, uudestisyntynyt. Sitten Suomessa myöhemmin liityin Helluntaiseurakuntaan. Siellä sitten sain kasva Sanassa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miljoona ihmistä on jo eronnut Lut.kirkosta.
        Sama meno jatkuu.
        Pakkovauvakastettuja on vain kolmannes kuolleiden määrästä!
        Mitä pitää tehdä?

Useamman kerran kylvetetty pedo vihaa kai luterilaisia kun alkaa puhumaan luterilaisista täällä hel palstalla

• Anonyymi
        UUSI

Ei kannata

• Anonyymi
      UUSI

Helluntailaisuus tuottaa eniten uskontojen uhreja.

Helluntailiike on maallikkojen ja jumalattomien miesten perustama harhaoppinen lahkoliike, mikä on tuotu Amerikasta tänne Suomeen 1920-luvulla.

Kannattaa kiertää kaukaa, vaikka kitarakuorot soittaa, seireenit laulaa ja kerberokset heittää sisälle...iloon ja autuuteen.

• Anonyymi
        UUSI

Valehtelu ja panettelu on syntiä, mitä luulet saavasi palkaksi siitä!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelu ja panettelu on syntiä, mitä luulet saavasi palkaksi siitä!

Synnin palkka on kuolema, lupaa kirkkoraamattu !

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Synnin palkka on kuolema, lupaa kirkkoraamattu !

Vanhemmalla ajalla kirkko istutti synnintekijöitä jalkapuussa ja häpeänurkassa !

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhemmalla ajalla kirkko istutti synnintekijöitä jalkapuussa ja häpeänurkassa !

niinkö helluntaikirkko teki?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

nykyään uudestikastajat pahoinpitelvät synnintekijöitä henkisesti

• Anonyymi
      UUSI

On itse asiassa raitis opetus joka perustuu Sanaan. Täytyy syventyä siihen tarkemmin.

• Anonyymi
      UUSI

Koko juttu on jo lähtökohtaisesti ihan pielessä !

Siis Jeesus On Jumala !

Mutta kirjoitus siis väittää ihan toisin !

Antikristuksen oppeja tyrkytetään ja Jeesuksen Jumaluutta yritetään väen vängällä kieltää !

• Anonyymi
        UUSI

Olet pihalla kuin lumiukko. Jeesus käski tekemään Taivaallisen Isänsä tahdon. Kiellätkö nämä Jeesuksen sanat?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet pihalla kuin lumiukko. Jeesus käski tekemään Taivaallisen Isänsä tahdon. Kiellätkö nämä Jeesuksen sanat?

Sori vaan, mutta sinä itse olet siellä pihalla, sillä Jumala On Yksi, Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä !

Eli Jeesuksen tahto on Jumalan tahto, koska Hän On Jumala !

Mutta tätäkään perusasiaa sinä raukka et edes tiedä / ymmärrä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sori vaan, mutta sinä itse olet siellä pihalla, sillä Jumala On Yksi, Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä !

Eli Jeesuksen tahto on Jumalan tahto, koska Hän On Jumala !

Mutta tätäkään perusasiaa sinä raukka et edes tiedä / ymmärrä.

Enpä taida olla. Jokainen tervejärkinen ihminen ymmärtää että Jeesuksen tarkoittama "Taivaallinen Isä" on täysin eri olento. Kirkon kolminaisuusoppi on humpuukia. Isä Jumala on myös Jeesuksen lähettänyt.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä taida olla. Jokainen tervejärkinen ihminen ymmärtää että Jeesuksen tarkoittama "Taivaallinen Isä" on täysin eri olento. Kirkon kolminaisuusoppi on humpuukia. Isä Jumala on myös Jeesuksen lähettänyt.

Et siis usko edes apostoli Johannesta !

Oletko nyt ihan tosissasi ?

Mihin oikein uskot ?

• Anonyymi
      UUSI

Nyt ei ymmärretä ollenkaan sitä Hengellistä Totuutta, että oikeasti uudestisyntyneellä, eli todellisella Jumalan lapsella on Pyhä Henki !

1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

Eli Pyhä Henki tuo ja vaikuttaa sen pelastusvarmuuden sydämeen !

Room. 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

Tätä siis on se ns. pelastusvarmuus !

Ja se varmuus säilyy niin kauan kun Pyhä Henki asuu meissä uudestisyntyneissä, eli todellisissa Jumalan lapsissa, eli todellisissa Uskovissa !

Siis Uskova isolla siksi, että kyse ei ole ihmisen omasta uskosta, eli oikeammin vain ihmisen omasta uskottelusta, kuten on monien ns. "uskovien" kohdalla, joiden usko on samaa laatua, kuin jos uskoisi vaikkapa joulupukkiin !

Siis sen todellisen Uskon saa aikaan ja synnyttää ihmisen sydämeen VAIN Jumalan itse, ihminen ei sitä todellista Uskoa kykene itsestään puristamaan !

Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

• Anonyymi
        UUSI

On oma valinta ketä haluaa uskoa. Jeesusta vai murhamies Paavalia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On oma valinta ketä haluaa uskoa. Jeesusta vai murhamies Paavalia.

Miksi vihaat noin kovin Paavalia ?

Mikä hänen kirjoituksissaan niin ahdistaa sinua ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi vihaat noin kovin Paavalia ?

Mikä hänen kirjoituksissaan niin ahdistaa sinua ?

Eipä mikään ahdista. Luotan ennemmin Jeesuksen opetukseen jonka mukaan hyvä puu tekee hyvää hedelmää jne. Paavali oli murhamies ja mätä päästä varpaisiin. Hänen hedelmänsä on mätä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä mikään ahdista. Luotan ennemmin Jeesuksen opetukseen jonka mukaan hyvä puu tekee hyvää hedelmää jne. Paavali oli murhamies ja mätä päästä varpaisiin. Hänen hedelmänsä on mätä.

Etkö usko edes Herran omiin sanoihin ja Hänen todistukseensa Paavalista ?

10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra".
        11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
        12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".

!!!
        15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
        16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
        17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
        !!!

18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
        19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.
        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.
        23 Ja pitkän ajan kuluttua juutalaiset pitivät keskenään neuvoa tappaaksensa hänet.

Eikö siis Jeesuksen todistus riitä sinulle ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko lukenut Pietarin kirjoituksen, että Paavalin rienaajat menevät kadotukseen?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä "uutta testamenttia" luet? Paavalin on kirjoittanut 30% oikean UudenTestamentin teksteistä!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö usko edes Herran omiin sanoihin ja Hänen todistukseensa Paavalista ?

10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra".
        11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
        12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".

!!!
        15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
        16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
        17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
        !!!

18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
        19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.
        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.
        23 Ja pitkän ajan kuluttua juutalaiset pitivät keskenään neuvoa tappaaksensa hänet.

Eikö siis Jeesuksen todistus riitä sinulle ?

Paavalin oma todistus itse itsestään ei ole pätevä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä "uutta testamenttia" luet? Paavalin on kirjoittanut 30% oikean UudenTestamentin teksteistä!

Tyhmä olet kun arvelet että tervejärkinen ihminen lukisi murhamiehen kirjoituksia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko lukenut Pietarin kirjoituksen, että Paavalin rienaajat menevät kadotukseen?

Kyseessä on sama Pietari joka tappoi opetuslasten kanssa sen pariskunnan. Ei kiinnosta murhamiesten kirjoitukset.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyseessä on sama Pietari joka tappoi opetuslasten kanssa sen pariskunnan. Ei kiinnosta murhamiesten kirjoitukset.

No, huh huh, mitä puppua !

1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
        2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
        3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
        5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
        7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.
        8 Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".
        9 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
        10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.
        11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.

Missä tässä lukee niin, että Pietari saati apostolit nuo tappoivat ?

Voitko näyttää sen ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No, huh huh, mitä puppua !

1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
        2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
        3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
        5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
        6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
        7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.
        8 Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".
        9 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
        10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.
        11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.

Missä tässä lukee niin, että Pietari saati apostolit nuo tappoivat ?

Voitko näyttää sen ?

Tapaus on loppuun käsitelty.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18022450/tapaus-ananias-ja-safiira

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä puhut Saul Tarsolaisesta, et Kristuksen apostoli Paavalista!

Huomaa tämä; Saul ja Paavali ovat kaksi eri henkilöä.
        Saul kuoli Damaskon tiellä ja Paavali syntyi. Tämän
        todistaa heidän hedelmänsä. Saul vainosi Jeesusta,
        Paavali palveli Häntä ja julisti Hänen nimeään.

Paavali on kirjoittanut UT;n kirjeitä, ei Saul.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä puhut Saul Tarsolaisesta, et Kristuksen apostoli Paavalista!

Huomaa tämä; Saul ja Paavali ovat kaksi eri henkilöä.
        Saul kuoli Damaskon tiellä ja Paavali syntyi. Tämän
        todistaa heidän hedelmänsä. Saul vainosi Jeesusta,
        Paavali palveli Häntä ja julisti Hänen nimeään.

Paavali on kirjoittanut UT;n kirjeitä, ei Saul.

Koitahan ymmärtää että Saul ja Paavali ovat yksi ja sama henkilö. Nimi on vain eri.

Saul vaihtoi nimekseen Paavali ja piileskeli virkavallalta yli 10 vuotta. Jos mies olisi saatu ajoissa kiinni hän olisi päätynyt tehdyistä rikoksistaan köyden jatkeeksi hirsipuuhun.

• Anonyymi
      UUSI

Mitä "uutta testamenttia" te luette, kun Paavalin ja Pietarin kirjoituksia on oikeassa Uudessa Testamentissa 40% !

• Anonyymi
      UUSI

Ai noinko se meneekin, eli Uusi testamentti ja siten Raamattu on silkkaa valhetta ?

Oletko nyt ihan tosissasi ?

Raamattu ei olekkaan Jumalan Sanaa ja Totuus, vaan ihan valhetta vain ?

Kyllä nyt taitaa olla syy tuohon vihaan varsinkin Paavalia kohtaan siinä, että hän paljastaa hyvin ikävästi sinun itsesi omaksumat valheet.

Eli kaikki se, mikä Raamatussa ei sovi sinun oppiiisi on valhetta.

No, huh huh sentään, kyllä olet jo todella pitkälle mennyt.

• Anonyymi
        UUSI

Harhaopit on tuollaisia. Heille Raamattu on käännsövirheitä täynnä, katolisten valheita ja muita vääristelyä, mutta sitten joku asia on sitten toden totta mitä pitää koko ajan toistella ja muille lainailla, että näin tässä valehtelevassa kirjassa sanotaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Harhaopit on tuollaisia. Heille Raamattu on käännsövirheitä täynnä, katolisten valheita ja muita vääristelyä, mutta sitten joku asia on sitten toden totta mitä pitää koko ajan toistella ja muille lainailla, että näin tässä valehtelevassa kirjassa sanotaan.

Sitä vain en voi ymmärtää, että miksi tuollainen henkilö ylipäänsä kirjoittelee täällä, kun ei usko edes Raamatun olevan Jumalan sanaa ?!

• Anonyymi
        UUSI

Paavali oli murhamies ja valehtelija. Raamattu on täynnä Paavalin valheita. Olet vain tyhmä kun et sitä ymmärrrä.

• Anonyymi
      UUSI

Yksi asia pisti silmään. Yksikään helluntailaisista lahkolaisista ei toistaiseksi kysynyt mikä on tuo Jeesuksen taivaallisen Isän tahto josta Jeesus puhuu. Johtuu siitä että lahkolaisen pää on niin syvällä pelastuvarmuuden takapuolessa kiinni ettei ressukka näe eikä kuule mitään muuta kuin yhden sanan: pelastusvarmuus.

• Anonyymi
        UUSI

"Anonyymi
        2025-12-10 01:10:54
        Johtuu siitä että lahkolaisen pää on niin syvällä pelastuvarmuuden takapuolessa kiinni ettei ressukka näe eikä kuule mitään muuta kuin yhden sanan: pelastusvarmuus."
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,
        Myös sinä olet lahkolainen.
        Sinä pidät itselläsi oikeuden Tuomita.

Tulee mieleen nämä peruSSuomalaiset.
        Vassarit on niille tuhon pääoma.
        Sillä eletään vaikka ei niille korkoja maksetakkaan.

• Anonyymi
        UUSI

En ole helluntailainen.

Mutta toimin kuten Herra Jeesuskin toimi, kun Häntä yritettiin kiusata.

Eli esitän vastakysymyksen samalla tavalla, kuin aloituksessa tehtiin:

Eli esitän ensin selvän valheen ja sitten siihen päälle esitän kysymyksen.

Kas näin:

Joulupukki lentää pulkallaan lentoporojen vetämänä ja jakaa lahjoja sadoille miljoonille lapsille.

Kysymys kuuluu nyt, että miten joulupukki ehtii jokapaikkaan ja mahtuu savupiipuista sisään, ja eihän nykyään enää ole paljon niitä savupiippujakaan, mutta miten siis kaikki käy?

Nyt alan penätä sinulta samoin vastausta, kuten sinä nyt teet.

Etkö kykene vastaamaan?

Huomaatko nyt tuon aloituksen ja aloittajan säälittävän kieroilu yrityksen?

Eli valheiden päälle esitetään kysymys / kysymyksiä.

Todella säälittävä yritys, eikö itseäsi yhtään hävetä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole helluntailainen.

Kas näin:

Joulupukki lentää pulkallaan lentoporojen vetämänä ja jakaa lahjoja sadoille miljoonille lapsille.

Kysymys kuuluu nyt, että miten joulupukki ehtii jokapaikkaan ja mahtuu savupiipuista sisään, ja eihän nykyään enää ole paljon niitä savupiippujakaan, mutta miten siis kaikki käy?

Etkö kykene vastaamaan?

Käsitellään nyt samalla se aloituksen emävalhe:

---- lainaus ------
        Todellisuudessa pelastusvarmuutta ei ole olemassa. Jumalan antama lupaus ei tarkoita pelastusvarmuutta, vaikka uskosi olisi omasta mielestäsi puhtain mahdollinen (Matt. 7:21-23):

7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: "Herra, Herra!", pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: "Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?"
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät."

----------------

Tämän kirjoittaja ei edes ymmärtänyt sen vertaa, että keistä tuossa puhutaan !

Jeesus sanoo selvääkin selvemmin siinä näin:

"Minä en ole koskaan teitä tuntenut; "

Kyse ei siis ole oikeasti Uskovista, siis Uskoon tulleista / uudestisyntyneistä Jumalan todellisista lapsista, vaan uskosta osattomista, jotka itse ovat itselleen uskotelleet olevansa Jumalan lapsia !

Sillä kyllä toki Herra omat lapsensa tuntee ja on tuntenut !

Mutta noita "tapakristittyjä" sun muita uskottelijoita Herra EI KOSKAAN ollut tuntenut.

Ja eihän noilla uskosta oikeasti osattomilla mitään pelastusvarmuutta voinut eikä voi olla !

Eihän heillä näet ole siihen tarvittavaa Pyhää Henkeäkään, joten sula mahdottomuus se sydämen Usko ja pelastusvarmuus olisi !

Raamattu näet kertoo siitä uudestisyntyneen / Hengestä syntyneen / Jumalan lapsen pelastusvarmuudesta seuraavaa:

Room. 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

Ja siitä vasta, kun uudestisyntymisessä saadaan se Pyhä Henki, alkaa oppiminen ja esim. kirkkokuntien hapatuksista ja harhaopeista vapautuminen:

Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Se on Jumalan teko, se todelliseen Uskoon tulo !

Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"

Eikä ihmisen suorittama vesikaste rituaali !

No, niinhän se onkin, että eihän "vauvakaste" oppiin ja sakramentteihin "uskova" ihminen voi ymmärtää Hengellisen Jumalan todellisen lapsen Hengellisiä asioita ja todellisuutta !

Mahdotontahan se on, kun ei heillä / teillä raukoilla ole omakohtaista kokemusta siitäkään Pyhän Hengen mukanaan tuomasta pelastusvarmuudesta / sydämen varmuudesta Jumalan lapseudesta !

Kuinka moni teistäkin kuuluu juurikin tähän joukkoon, itse sitä tajuamatta:

7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: "MINÄ EN OLE KOSKAAN TEITÄ TUNTENUT; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät."

Huom !

Kenelle he sanovatkaan noin ?

Herralle Jeesukselle ja Hän siis vastaa noille juurikin noin !

Mutta minä sanon kuten epäilevä Tuomaskin aikanaan, että:

27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Käsitellään nyt samalla se aloituksen emävalhe:

---- lainaus ------

----------------

Tämän kirjoittaja ei edes ymmärtänyt sen vertaa, että keistä tuossa puhutaan !

Jeesus sanoo selvääkin selvemmin siinä näin:

"Minä en ole koskaan teitä tuntenut; "

Kyse ei siis ole oikeasti Uskovista, siis Uskoon tulleista / uudestisyntyneistä Jumalan todellisista lapsista, vaan uskosta osattomista, jotka itse ovat itselleen uskotelleet olevansa Jumalan lapsia !

Sillä kyllä toki Herra omat lapsensa tuntee ja on tuntenut !

Mutta noita "tapakristittyjä" sun muita uskottelijoita Herra EI KOSKAAN ollut tuntenut.

Ja eihän noilla uskosta oikeasti osattomilla mitään pelastusvarmuutta voinut eikä voi olla !

Eihän heillä näet ole siihen tarvittavaa Pyhää Henkeäkään, joten sula mahdottomuus se sydämen Usko ja pelastusvarmuus olisi !

Raamattu näet kertoo siitä uudestisyntyneen / Hengestä syntyneen / Jumalan lapsen pelastusvarmuudesta seuraavaa:

Ja siitä vasta, kun uudestisyntymisessä saadaan se Pyhä Henki, alkaa oppiminen ja esim. kirkkokuntien hapatuksista ja harhaopeista vapautuminen:

Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Se on Jumalan teko, se todelliseen Uskoon tulo !

Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"

Eikä ihmisen suorittama vesikaste rituaali !

No, niinhän se onkin, että eihän "vauvakaste" oppiin ja sakramentteihin "uskova" ihminen voi ymmärtää Hengellisen Jumalan todellisen lapsen Hengellisiä asioita ja todellisuutta !

Mahdotontahan se on, kun ei heillä / teillä raukoilla ole omakohtaista kokemusta siitäkään Pyhän Hengen mukanaan tuomasta pelastusvarmuudesta / sydämen varmuudesta Jumalan lapseudesta !

Kuinka moni teistäkin kuuluu juurikin tähän joukkoon, itse sitä tajuamatta:

7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: "MINÄ EN OLE KOSKAAN TEITÄ TUNTENUT; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät."

Huom !

Kenelle he sanovatkaan noin ?

Herralle Jeesukselle ja Hän siis vastaa noille juurikin noin !

Mutta minä sanon kuten epäilevä Tuomaskin aikanaan, että:

27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

"Kyse ei siis ole oikeasti Uskovista, siis Uskoon tulleista / uudestisyntyneistä Jumalan todellisista lapsista, vaan uskosta osattomista, jotka itse ovat itselleen uskotelleet olevansa Jumalan lapsia !"

Kirjoitit paljon tekstiä ilman varsinaista sisältöä. "Pelastusvarmuuden" saaneena lahkolaisena valehtelit tälläkin kertaa. Luulitko oikeasti että tekstin paljous voisi hämätä ketään?

Valehtelijana sivuutit tarkoituksella sen tosiasian että Jeesus puhui omille opetuslapsille täysin samalla tavalla. Opetuslapsille jotka tuskin itse olivat itselleen uskotelleet olevansa Jumalan lapsia (Matt. 12:50):

12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.

Tee parannus äläkä yritä enää huijata ketään uskon asioissa. Käänny pois lahkolaisuudesta ja ala tehdä taivaallisen Isän tahtoa niin kuin Jeesus opetti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole helluntailainen.

Kas näin:

Etkö kykene vastaamaan?

"Eli esitän ensin selvän valheen ja sitten siihen päälle esitän kysymyksen."

Näet harhoja. Aloituksessa ei ole valheita vaan lainauksia Jeesuksen opetuksista. Vain lahkolaiset pitävät Jeesuksen opetuksia valheina ja luottavat ainoastaan Paavalin horinoihin.

• Anonyymi
      UUSI

Herjaaminen tuo pelastusvarmuuden.

• Anonyymi
      UUSI

Tähän olen tässä ketjussa jo vastannut muutamalla Raamatun paikalla.

• Anonyymi
        UUSI

Raamattu on aivan hyvä kun sekaan vielä lisää oman herjan.

Mutta niin pölvästi ei pidä olla että ensin väittää että Raamattu on valetta joltain osin ja sitten lainaa sitä pokkana että näin kirjoitettu on.

• Anonyymi
      UUSI

Ei myöskään voi olla pelastusvarma ja kannattaa sotarikoksia sekä niistä puolustaa.

• Anonyymi
        UUSI

Lahkolaiset ovat poikkeuksetta Trumpin kannattajia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkolaiset ovat poikkeuksetta Trumpin kannattajia.

Ei se eikä muiden herjaaminen tuo pelastusvarmuutta, vaan kadotusvarmuuden.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se eikä muiden herjaaminen tuo pelastusvarmuutta, vaan kadotusvarmuuden.

Lahkolaiset valehtelevat ja vääristelevät totuutta aina tilaisuuden tullen. Tämä on totuus, ei herja. Totuuden esille tuominen ei vie ketään kadotukseen.

• Anonyymi
      UUSI

Eräs kirjoittaja oli sitä mieltä, että Jeesus oli tarkoittanut uskosta osattomia:

"Kyse ei siis ole oikeasti Uskovista, siis Uskoon tulleista / uudestisyntyneistä Jumalan todellisista lapsista, vaan uskosta osattomista, jotka itse ovat itselleen uskotelleet olevansa Jumalan lapsia !"

Todellisuudessa Jeesus tarkoitti myös uskossa olevia, kuten opetuslapsia. Se lukee myös itse aloituksessa.

Matt. 12:50:

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      299
      11121
    2. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      28
      3167
    3. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      78
      3033
    4. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      95
      2731
    5. 89
      2601
    6. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      154
      2301
    7. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      270
      2196
    8. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1471
    9. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      13
      1435
    10. Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta

Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va
      Maailman menoa
      135
      1350
    Aihe