Asiasta tuntuu olevan suurta hämmennystä jopa uskovien itsensä kesken. Löytyykö asiasta mitään kunnollista selvitystä?
Mitkä osat Raamatusta ovat kirjaimellisesti totta ja mitkä metaforia?
86
262
Vastaukset
- Anonyymi
Ei Raamattuun kuulu edes suhtautuu tuota pohtien, haloo! 2000 vuotta vanhaa asiaa!
- Anonyymi
Ymmärrättekö aikaa - miten valtavan pitkästä ajasta on kyse?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrättekö aikaa - miten valtavan pitkästä ajasta on kyse?!
Raamattu kertoo tarinan, mikä on sen pointti. Ja tuo tarina alkaa luomiskertomuksen hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla, kun ihminen tuli jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla, ja sitten luodaan tarinaa. Ja miten kävi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu kertoo tarinan, mikä on sen pointti. Ja tuo tarina alkaa luomiskertomuksen hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla, kun ihminen tuli jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla, ja sitten luodaan tarinaa. Ja miten kävi?
Lopputuloksena on hyvää tietoa opettanut opettaja pahalla tiedolla, uhrina tarinan tulivuorijumalalle, ettei ihmisen itse tarvitse vastata omista pahoista teoistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopputuloksena on hyvää tietoa opettanut opettaja pahalla tiedolla, uhrina tarinan tulivuorijumalalle, ettei ihmisen itse tarvitse vastata omista pahoista teoistaa.
Ja pääpointtina oli osoittaa ja todistaa se, että mistä syystä luomiskertomuksen mukaan ihminen oli sidottava aikaan materialla, ikuinen elämä suojaamiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pääpointtina oli osoittaa ja todistaa se, että mistä syystä luomiskertomuksen mukaan ihminen oli sidottava aikaan materialla, ikuinen elämä suojaamiseksi.
Siis ikuisen elämän suojaamiseksi, ja tehtävänä oli keksiä, että mikä tuo ikuinen elämä tarinan mukaan sitten on, joka tällä tavalla suojattiin, kun oli kaksi tietä (Matt.7), joista toinen vei kadotukseen, toinen takaisin sinne paratiisiin, mistä ihminen juuri sidottiin materiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ikuisen elämän suojaamiseksi, ja tehtävänä oli keksiä, että mikä tuo ikuinen elämä tarinan mukaan sitten on, joka tällä tavalla suojattiin, kun oli kaksi tietä (Matt.7), joista toinen vei kadotukseen, toinen takaisin sinne paratiisiin, mistä ihminen juuri sidottiin materiaan.
Oikea tie olisi tietysti ollut löytää se tie takaisin paratiisiin (Ilmestyskirja 2:7) eikä päätyä tielle, joka vei tulivuorijumalan tulenliekkeihin (1.Kor.3:13).
- Anonyymi
ILMESTYSKIRJA ON TOTTA JA SITÄ EI OLE TARKOITUS AVATA KAIKILLE.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei muka - kyllä se menee ihan kuin muukin tarinointi Raamatun kertomuksessa - se rikkavilja kootaan pois.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan sanan janoiselle Raamatun lukijalle, alkaa kehittyä taito nähdä kokonaisuuksia ja kertomusten monikerroksiset opetukset. Kelvoton lukija kyylää vain omasta mielestään virheitä ja ristiriitoja, Hän nyppii erillisiä jakeita ja rakentaa niistä oman tarinansa, vajaan tietämyksensä perusteella. Puhuva käärme ja aasi, vilahtelee usein pilkalliseen sävyyn ilmaistuna, v aikka niilläkin on opettava sisältö, oikein käsitettäessä. Kokonaisuudessaan Raamattu on suurenmoinen kirjallinen mestariteos, jonka Jumalallisen sanoman huomaa Pyhän Hengen avulla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirja on varsinainen kahjouden ylistys!
Ei siinä ole muuta, kun houreista sekoilua.
- Anonyymi
Raamatussa on myös runoutta ja sananlaskuja ja virsiä mitkä ovat ohjeita meille elävään elämään mutta jotka eivät kuvaa sen aikaista elämää vaan profeettojen ym. Jumalan miesten näkemää siitä mitä Jumalalta ovat saaneet.
- Anonyymi
Kyse onkin Raamatun kokonaisjuonesta, ei niistä hyttysten siivilöinneistä, kun niellään kameli.
- Anonyymi
En usko, että uskovat eivät erottaisi eri tyylilajeja. Sehän kuuluu yleissivistykseen. Ehkä liberaaliuskovat ovat sen verran tyhmiä että eivät erota. Siinä on sukupolvien kuilu, sillä suuri osa perinteisistä kristityistä, jotka ovat eläneet kirjallisen kulttuurin kasvattamana, ovat yli 50-vuotiaita.
- Anonyymi
Niin kysehän ei ole tyylilajien erottamisesta, vaan Raamatun tarinan juonesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kysehän ei ole tyylilajien erottamisesta, vaan Raamatun tarinan juonesta.
Kyllä puhutaan nimenomaan tyylilajeista, kun puhutaan kirjaimellisesta ja metaforasta. Sinä et ilmeisesti ymmärrä mitä aloituksessa kysyttiin.
- Anonyymi
Uskojat eivät löytäneet oikeaa tietä, joten heltä on täysin turhaa nyt mielipiteitä edes asiasta kysellä.
- Anonyymi
Kaikki uskojat päätyvät tulen liekkeihin, jopa uskonnon vainajan siunaamisella, fyysiseen ylösnousemukseen, koko maailman viimmeisenä päivänä. Mikä todistaa myös kirkon tieneen sen oikean tarinan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki uskojat päätyvät tulen liekkeihin, jopa uskonnon vainajan siunaamisella, fyysiseen ylösnousemukseen, koko maailman viimmeisenä päivänä. Mikä todistaa myös kirkon tieneen sen oikean tarinan.
Ja tämä liittyy myös itse tarinaan, kun sen elon peltoon (tämä meidän todellisuus, elämä) vihollinen olikin kylvänyt rikkaviljaa (pahoja ihmisiä) hyvän nisun joukkoon, kylväjävertauksen mukaan, jonka kirkko kokoaa pois ja polttaa tulessa.
Tämä liittyy myös siihen, että miksi kristinuskossa ei voi olla käsitettä sielunvaellus, vaikka esimerkiksi sellaisesta kerrotaan Jeesusksen puhuneen, mutta Jeesushan in tarinassa vain uhrina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä liittyy myös itse tarinaan, kun sen elon peltoon (tämä meidän todellisuus, elämä) vihollinen olikin kylvänyt rikkaviljaa (pahoja ihmisiä) hyvän nisun joukkoon, kylväjävertauksen mukaan, jonka kirkko kokoaa pois ja polttaa tulessa.
Tämä liittyy myös siihen, että miksi kristinuskossa ei voi olla käsitettä sielunvaellus, vaikka esimerkiksi sellaisesta kerrotaan Jeesusksen puhuneen, mutta Jeesushan in tarinassa vain uhrina.Valehtelet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hakutulos
tulemus:ut:x
1. Matt. 24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
2. Matt. 24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
3. Matt. 24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
4. 2.Tess. 2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
5. Jaak. 5:8 Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.
6. 2.Piet. 1:16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet!
En ole Raamattu, en sen kirjoittaja, joten joudut keksimään syytöksillesi toisen kohteen.
- Anonyymi
Hanki Raamatun lukuopas!
- Anonyymi
Olen pahoillani, että astuitte miinaan ja jouduttekin tarinan mukaan helvettiin. Siksi tuo testi juuri oli.
- Anonyymi
"Asiasta tuntuu olevan suurta hämmennystä jopa uskovien itsensä kesken."
Olen koko työrupeamani työskennellyt kirkossa ja parissa "kirkollisissa järjestössä" enkä ole koskaan kuullut seurakuntalaisten parissa olleen mitään "suurta hämmennystä" ilmassa esille ottamassa asiassa. Vaikealukuisia kirjoituksia saattaa kyllä ollakin varsinkin nykyajan ihmiselle, joka ei ole aiemmin tutustunut Raamatun ajan ajatteluun, kirjoituksiin ja sisältöön. Mutta jos ei ole tutustunut aiemmin Raamatun sanomaan, ihminen voikin olla suuren hämmennyksen äärellä. Mutta mitä enemmän lukee Raamattua, sitä selkeämmäksi ja myös yllätyksellisemmäksi se tulee. Mutta eihän se ole mikään romaani tyyliin "Täällä Pohjan tähden alla".
Raamattuhan on monisäikeinen kokoelma kerrontaa, Israelin kansan historiaa, ihmiskohtaloita ja erityisesti uskonnollista opetusta, varoituksia ja myös Jumalan ilmoituksia eri asioista ihmiskunnalle. Kyseiset asiat on kyllä esitetty oikein selkeästi ja niitä on siksi helppo lukea ja yleisesti ymmärtääkin. Tosin Psalmit ja Johanneksen ilmestyskirja tuottavat monille harmaita hiuksia monisyisinä kirjoituksina.
Mitä enemmän Raamattua lukee ja siihen tutustuu, sitä ihmeellisemmältä se tosiaan tuntuu. Asiaa tuntemattoman olisikin parasta tutustua siihen jonkin selittäjän kanssa, niin lukuhetkistä saisi paljon enemmän irti ihan oikeaa asiaa ja historian vivahteita. Raamatun selitysteoksia on kyllä yllin kyllin saatavilla esim. kirjastoissa.
k_v- Anonyymi
On hyvin helppoa nähdä tarinan totuus tiestä, joka vie takaisin paratiisiin ja löytyy Ilmestyskirja 2:7, ja teidän valitseman tien päästä 1.Kor.3:13, jossa palaa tuli.
Ei Raamatun totuuteen edes muuta todistetta tarvita, koska jos elämän puu olisi teidän tien päässä, se olisi palanut hiillokseksi. - Anonyymi
Jaarittelu tiivistettynä:
Väärä kysymys. Pitää vain lukea ja uskoa ja lukea lisää ja uskoa lisää eikä pidä analysoida liiaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaarittelu tiivistettynä:
Väärä kysymys. Pitää vain lukea ja uskoa ja lukea lisää ja uskoa lisää eikä pidä analysoida liiaksi.Niin, ei uskonto kristiuskona älykkäitä koskekaan, jos ei erota Saatanaa Jumalasta, eikä keksi, ettei paratiisissa voi palaa tuli.
- Anonyymi
Ja vasta kun ymmärtää itse tarinan, voi pohtia, että mikä siinä olisi totta.
Ja yllättäen siinä on totta juuri tieteen mukaan se, että meidän aikamme on sidottu materiaan - aikaa mitataan vain materian hajoamisen perusteella, hajannan perusteella, ja 'se oikea aika' on ikuista, iätöntä.- Anonyymi
Ja nyt tarinassa, kun oikea tie viekin takasin paratiisiin, ihminen siis vapautuu materian sitovuudesta - niin mitä tapahtuu, mikä merkitys sillä on? Myös tuo johtopäätös on täysin tieteen mukainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt tarinassa, kun oikea tie viekin takasin paratiisiin, ihminen siis vapautuu materian sitovuudesta - niin mitä tapahtuu, mikä merkitys sillä on? Myös tuo johtopäätös on täysin tieteen mukainen.
Tämä ei liity kuolemaan, vaan elämään - onhan kyse 'elämän puusta'.
Kuten eräs viisas henkilö täällä kerran totesi - ei Jeesus tullut pelastamaan kuolemaa, vaan elämän.
En anna tähän kohtaan vastausta, koska teidän kuuluu keksiä se itse, että mistä on kyse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ei liity kuolemaan, vaan elämään - onhan kyse 'elämän puusta'.
Kuten eräs viisas henkilö täällä kerran totesi - ei Jeesus tullut pelastamaan kuolemaa, vaan elämän.
En anna tähän kohtaan vastausta, koska teidän kuuluu keksiä se itse, että mistä on kyse.Tässä kävikin niin, että 2000 vuoden jälkeen tiede todistikin Raamatun (oikean) tarinan todeksi.
- Anonyymi
Ilm. 13. luku Uusi Testamentti 1938
1. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
2. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
4. Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"
5. Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.
6. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
7. Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
8. Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
9. Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.
10. Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
11. Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
12. Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
13. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14. Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
2. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
4. Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"
5. Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.
6. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
7. Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
8. Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
10. Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
11. Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
12. Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
13. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14. Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.Maailman päättäjät 7 ja euroopan kuninkaat 10 ja matu 666.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.Tarinan pituus ei paranna lastua, eikä ymmärryskykyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailman päättäjät 7 ja euroopan kuninkaat 10 ja matu 666.
Luku 666 tulee kuningas Salomosta, jonka jumala on tulivuori, ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luku 666 tulee kuningas Salomosta, jonka jumala on tulivuori, ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva.
Kristinuskon ja islamin jumala juutalaisuuteen perustuen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja löytää, kun laittaa raamattuhakuun: kuusisataa kuusikymmentä kuusi, ja lukee wikisivun Jahve, jolle kuningas Salomo rakensi Jerusalemin temppelin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja löytää, kun laittaa raamattuhakuun: kuusisataa kuusikymmentä kuusi, ja lukee wikisivun Jahve, jolle kuningas Salomo rakensi Jerusalemin temppelin.
Jahve on tulivuori ja kristinuskon Jumala tarinan mukaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahve on tulivuori ja kristinuskon Jumala tarinan mukaan
Löytyy Raamatusta Mooseksen suulla puhuvana tulivuorena 5.Mooseksen kirja luku 4:10 alkaen, kun antaa 10 käskyään ja wikisivu Jahve, kuningas Salomon jumaluus joka vaatii ihmisuhreja.
- Anonyymi
Raamattu on ihmisten kirjoittama ja sanelema kansallis eepos kuten esim:
Kalevala ja Odysseus.- Anonyymi
Sopii toivoa näin, koska yllättäen se sopiikin täysin tieteeseen 2000 vuotta vanhana teoksena, joten järki-ihminen kyllä miettisi, että miten ihmeessä tämä edes on mahollista, koska ilmestyskirjan mukaan käy uskoville todella kurjasti - emmekä me muutkaan voi siitä verilöylystä selvitä ehjin nahoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopii toivoa näin, koska yllättäen se sopiikin täysin tieteeseen 2000 vuotta vanhana teoksena, joten järki-ihminen kyllä miettisi, että miten ihmeessä tämä edes on mahollista, koska ilmestyskirjan mukaan käy uskoville todella kurjasti - emmekä me muutkaan voi siitä verilöylystä selvitä ehjin nahoin.
Niin sopii. Tieteen mukaan vanhimmat osat Raamatusta sepitettiin Salomonin temppelin tuhon jälkeen juutalaisten kirjurien toimesta
- Anonyymi
Raamatulla on ainakin kaksi funktiota:
1) Toimii evankeliumi eli siinä että ihminen tajuaa syntisyytensä ja on sitten valmis ottamaan vastaan uskon Jeesukseen
2) Kun ihminen on uskossa niin Raamatun yhdessä Pyhän hengen kanssa toimii opettaja eri kysymyksissä sen mukaan mikä on hänen kristillisen kasvunsa vaihe.- Anonyymi
Edelleen funktiosi vie Raamatun mukaan helvettiin, tulivuoren uumeniin, joka on tarinassa Jumalasi, löytyy 1.Kor.3:13, kun piti löytää tie takaisin paratiisiin ilm. .2:7.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen funktiosi vie Raamatun mukaan helvettiin, tulivuoren uumeniin, joka on tarinassa Jumalasi, löytyy 1.Kor.3:13, kun piti löytää tie takaisin paratiisiin ilm. .2:7.
"13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on."
Ja se joka Kristuksessa on elänyt ja Jeesus hänessä niin tekojamme Jumala katsoo Jeesuksen sovituksen kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on."
Ja se joka Kristuksessa on elänyt ja Jeesus hänessä niin tekojamme Jumala katsoo Jeesuksen sovituksen kautta.TEKO sana on ykskkö, ja viittaa edelliseen jakeeseen, jos rakentaa Paavalin opin perustalle niin "KUNKIN TEKO - rakentaa tälle perustalle - ON TULEVA NÄKYVIIN.
Etkö sinä ihminen osaa lukea? Siinä edellähän lukee, että vaikka rakensi sitten oljista tai jullasta, teoilla ei ole merkitystä.
- Anonyymi
On kirjoitettu. Ja tapahtukoon niin. Ja niin tapahtui kuten on kirjoitettu. Muistammehan Egyptistä.
- Anonyymi
Voisitteko taas välillä keskittyä myös koko ketjun lukemiseen, kun kerton, että mistä Raamatussa on todella kyse.
- Anonyymi
Raamattu on hyvin ihmeellinen. Jumala on sen kirjoittamisen takana ja hän pystyy puhumaan yksittäisille ihmisille ihmeellisiä asioita sen kautta, jos tuo ihminen on Pyhän Hengen johdatuksessa.
1.Korinttolaiskirje:
2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
2:3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
2:6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
2:8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
2:9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
2:16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.- Anonyymi
Juu, eivät olisi 'kirkkauden Herraa' ristiinnaulinneet, jos olisivat olleet viisaita, puhuu henkilö, joka itse määräsi Jeesuksen ristiinnaulitsemisen jumalanpilkkasyytteellä, kun tämä vastusti juutalaisten uskontoa ja sanoi sen jumaluutta Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
- Anonyymi
Ehkäpä Raamattu on tässäkin suhteessa buffe-pöytä, josta voi valita todeksi ja vertauskuvallikseksi milloin mitäkin, mikä uskovan omiin mutu-vaikutelmiin sopii.
Paratiisi? Totta ja tavallaan ei?
Syntiinlankeemus? Totta ja tavallaan ei?
VT:n henkilöiden satojen vuosien iät? Vertauskuvaako?
Kain ja Aabel? Entä vedenpaisumus?
Neitsyestä syntyminen?
Miten kukakin parhaaksi näkee.- Anonyymi
Raamatussa ei ole sellaisia kirjoituksia, jotka olisi tahallaan kirjoitettu valheellisiksi. Kaikki Raamatun kertomukset on tarkistettu useiden ihmisten toimesta, usein kymmenien tai satojen ihmisten toimesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ei ole sellaisia kirjoituksia, jotka olisi tahallaan kirjoitettu valheellisiksi. Kaikki Raamatun kertomukset on tarkistettu useiden ihmisten toimesta, usein kymmenien tai satojen ihmisten toimesta.
Niinkuin Jeesuksen (tai oikeastaan Marian kihlatun Joosefin) kaksi tyystin erlaista sukutaulua. Jokainen huomaa heti, että ne ovat ristiriidassa, miksi ne sadat Raamattua tutkineet tavarantarkastajat eivät huomanneet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on 'tahallinen kirjoittaa valheesti'? Tulee niin mieleen poliitikko Jäätteenmäen kuuluisa öause 'Puhun niin totta kuin osaan '.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on 'tahallinen kirjoittaa valheesti'? Tulee niin mieleen poliitikko Jäätteenmäen kuuluisa öause 'Puhun niin totta kuin osaan '.
Raamatussa on tahallisesti puhuttu niin totta, että Saatana esiintyy Jumalan nimellä ja varastaa uskojansa sielun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkuin Jeesuksen (tai oikeastaan Marian kihlatun Joosefin) kaksi tyystin erlaista sukutaulua. Jokainen huomaa heti, että ne ovat ristiriidassa, miksi ne sadat Raamattua tutkineet tavarantarkastajat eivät huomanneet?
Onko mennyt ohi, että jos ei kumartanut puhuvaa Pedon kuvaa, niin katkaistiin tavaran tarkastajien kaula.
Kaikki nuo 'virheet' on vihjeeksi tehtyjä, ettei USKOISI, kun muuten ei pystytty viestittämään ja varottamaan.
Olemme nyt vasta ajassa, jossa minäkin selviän hengissä, laukomalla täällä Raamatun totuuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko mennyt ohi, että jos ei kumartanut puhuvaa Pedon kuvaa, niin katkaistiin tavaran tarkastajien kaula.
Kaikki nuo 'virheet' on vihjeeksi tehtyjä, ettei USKOISI, kun muuten ei pystytty viestittämään ja varottamaan.
Olemme nyt vasta ajassa, jossa minäkin selviän hengissä, laukomalla täällä Raamatun totuuksia.Vielä 1940-luvulla pääsi tunnettu Sigmund Freud hengestään Raamatun totuuksilla, kirjoittamalla kirjan Mies nimeltä Mooses. Välittömästi kirjan julkaisun jälkeen Britaniassa, hän kuoli myrkytettynä.
- Anonyymi
Hieno kysymys. Kannattaa lukea Raamattua aina niin kuin siinä on kirjoitettuna. Jeesuksen sanat ovat aina kirjaimellisia, vaikka Hän toki käyttää paljon vertauksia ja metaforia. Jos Jeesus sanoo, että joku aisa on syntiä, niin silloin se on syntiä jne. Ennemminkin Jeesus niissä kohdin usein tarkoittaa, että kukaan ihmisistä ei ihan synnittömänä täältä selviä ja siksi Hän juuri maan päälle tulikin, että voisi pestä ihmiset puhtaiksi synnistä ja vapauttaa kuoleman otteesta,
Vanhassa Testamentissa myös asiat ovat ihan totta. Niin on tapahtunut, mitä siellä kerrotaan, ainakin jossain päin maailmaa. SIellä kerrotaan peittelemättä, mitä ihminen on tehnyt, mutta myös annetaan ohjeita, miten Jumala haluaisi ihmisen toimivan. Ja ennen kaikkea siellä kerrotaan, miten Jumala on toiminut ihmiskunnan ja Israelin kansan histoiriassa. Jumala voi toki surmata, mutta kykenee herättämään myös henkiin. Ihminenkin voi omaksi turmiokseen kyllä surmata, mutta koskaan hän ei pysty herättämään henkiin. Siksi jos hän noin toimii, hän toimii aina omaksi tappiokseen ja turmiokseen. Täsät usein Vanhassa Testamentissa eri tavoin Jumala yrittää opettaa ja ohjata. Kaikkea hyvää!- Anonyymi
"Jeesuksen sanat ovat aina kirjaimellisia, vaikka Hän toki käyttää paljon vertauksia ja metaforia."
Johan oli savolainen selitys, jos tällainen semirasistinen ilmaus sallitaan. Totta on, paitsi ei siltä osin kun ei ole.
"Vanhassa Testamentissa myös asiat ovat ihan totta."
Tarkoitatko tosissasi, että Metusalemin 900 vuoden ikä tai paradiisin puhuva käärme sun muut faabelit ovat kirjaimellisesti totta eikä miltään osin vertauskuvia?
Jumala totta vie antaa ohjeita toimintaan: "Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesuksen sanat ovat aina kirjaimellisia, vaikka Hän toki käyttää paljon vertauksia ja metaforia."
Johan oli savolainen selitys, jos tällainen semirasistinen ilmaus sallitaan. Totta on, paitsi ei siltä osin kun ei ole.
"Vanhassa Testamentissa myös asiat ovat ihan totta."
Tarkoitatko tosissasi, että Metusalemin 900 vuoden ikä tai paradiisin puhuva käärme sun muut faabelit ovat kirjaimellisesti totta eikä miltään osin vertauskuvia?
Jumala totta vie antaa ohjeita toimintaan: "Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit."Ensimmäisenä kyllä on lähdettävä kristinuskossa siitä, ettei Jeesus sano Raamatussa sanaakaan, ja toiseksi - vaikka sanoisi - hän on kristinuskossa vain kuoliaaksi kidutettu ja kirotti uhri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäisenä kyllä on lähdettävä kristinuskossa siitä, ettei Jeesus sano Raamatussa sanaakaan, ja toiseksi - vaikka sanoisi - hän on kristinuskossa vain kuoliaaksi kidutettu ja kirotti uhri.
Kuoliaaksi kidutettu ja kirotti uhri MEIDÄN PUOLESTAMME.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäisenä kyllä on lähdettävä kristinuskossa siitä, ettei Jeesus sano Raamatussa sanaakaan, ja toiseksi - vaikka sanoisi - hän on kristinuskossa vain kuoliaaksi kidutettu ja kirotti uhri.
Kun ihminen kirotaan ja uhrataa, on kyseessä ihmisuhrikultti, jonka jumaluutena on Saatana, ihan uskonnon rittejä myöten. Ei siinä ole uskontona mitään pohtimista - tällä tavalla ajatellen voidaan Raamattu saman tie määrätä poltettavaksi ja kielletyksi kirjaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ihminen kirotaan ja uhrataa, on kyseessä ihmisuhrikultti, jonka jumaluutena on Saatana, ihan uskonnon rittejä myöten. Ei siinä ole uskontona mitään pohtimista - tällä tavalla ajatellen voidaan Raamattu saman tie määrätä poltettavaksi ja kielletyksi kirjaksi.
Ja näin tapahtuu, ellei pää käännynyt nykyaikaan, ymmärtämään hyvään tietoon ja pahaan tietoon perustuva Raamatun tarinan totuus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näin tapahtuu, ellei pää käännynyt nykyaikaan, ymmärtämään hyvään tietoon ja pahaan tietoon perustuva Raamatun tarinan totuus
Voi olla, että joudutaan vielä siihen, että uskovaiset on rahdattava jollekin autiolle saarelle, Raamatun pelastamiseksi, syömään vain happamatonta leipää veljiensä kanssa, siskojenkin nykyään. On lainaus 2.Kuningasten kirjan luvusta 23.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, että joudutaan vielä siihen, että uskovaiset on rahdattava jollekin autiolle saarelle, Raamatun pelastamiseksi, syömään vain happamatonta leipää veljiensä kanssa, siskojenkin nykyään. On lainaus 2.Kuningasten kirjan luvusta 23.
Ja viittaa Paavalin tekstin kohtaan 1.Korinttolaiskirje luku 5:7.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sitten toinen asia, että löytyykö muita kuin minä, jotka edes haluaisivat pelastaa Raamatun Jeesuksen totuudella tienä takaisin paratiisiin, sopien tämän päivän tieteeseen.
Mutta teenpähän nyt työni ainakin. Ei kai minulta enempää vaadita?!
Tai muuten tarvitsen hieman lisää kykyjä napsauttaa sormia, rakentaa kuuraketti ja siirtää vaikka uskomaiset Marsiin, mistä todennäköisesti ovat tieteen mukaan tulleetkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuoliaaksi kidutettu ja kirotti uhri MEIDÄN PUOLESTAMME.
Niin se MEIDÄN tarkoittaa Gal.3:13 juutalalaisia, Raamatussa Paavali puhuu kristityistä TE.
Vai uhraavatko juutalaiset edelleen Jumalansa määräyksellä esikoispoikansa?
Juutalaiset pelastuivat lain kirouksesta, kun Kristus tuli kiroukseks heidän edestään.
Ymmärrätkö, sinä ihminen, mitä tarkoittaa sana KIROUS? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se MEIDÄN tarkoittaa Gal.3:13 juutalalaisia, Raamatussa Paavali puhuu kristityistä TE.
Vai uhraavatko juutalaiset edelleen Jumalansa määräyksellä esikoispoikansa?
Juutalaiset pelastuivat lain kirouksesta, kun Kristus tuli kiroukseks heidän edestään.
Ymmärrätkö, sinä ihminen, mitä tarkoittaa sana KIROUS?Ja tuota KIROUSTA kristityt Raamatun mukaan seuraava uhreiksi,niiden esikoispoikien sijasta, tulivuorijumala Jahven helvettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuota KIROUSTA kristityt Raamatun mukaan seuraava uhreiksi,niiden esikoispoikien sijasta, tulivuorijumala Jahven helvettiin.
Ja näin juutalaiset itse pelastuivat lain kirouksesta uhrata esikoispoikansa.
- Anonyymi
Metafoorat ovat vertauskuvia, jotka aukeavat kristitylle Jumalan sanasta, (Raamatusta).
Jeesus puhuu usein vertauksilla.- Anonyymi
Kuten sekö myös, että paratiisissa palaakin tuli kristinuskolla, jonka juutaisuuden Jumalaa Jeesus sanoo Raamatun tekstissä Saatanaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sekö myös, että paratiisissa palaakin tuli kristinuskolla, jonka juutaisuuden Jumalaa Jeesus sanoo Raamatun tekstissä Saatanaksi?
Lisäystä - kerrotko miten 'nämä kielikuvat' aukeavat, kun sopivat niin hyvin yhteenkin?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - kerrotko miten 'nämä kielikuvat' aukeavat, kun sopivat niin hyvin yhteenkin?!
Jeesuksen opastaman tien piti viedä takaisin siis paratiisiin, löytyy ilmestyskirja 2:7, ja kristinuskon tie uskomalla Paavalia viekin tulenliekkein 1.Korinttolaiskirje 3:11-13.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen opastaman tien piti viedä takaisin siis paratiisiin, löytyy ilmestyskirja 2:7, ja kristinuskon tie uskomalla Paavalia viekin tulenliekkein 1.Korinttolaiskirje 3:11-13.
Eikä tässä.ole mitään epäselvää tai tulkittavaa.
Uskovaiset valitsivat Raamatun Matteuksen evankeliumin 7 luvusta, sen tien, joka veikin kadotukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaiset valitsivat Raamatun Matteuksen evankeliumin 7 luvusta, sen tien, joka veikin kadotukseen.Juutalainen - Jeesuksen vihamies ja hänen murhaajansa - huijasi teitä. Piste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaiset valitsivat Raamatun Matteuksen evankeliumin 7 luvusta, sen tien, joka veikin kadotukseen.ei pidä uskoa pilalle leikattuihin!
ei niillä ole evankeliumia hylkäsivät kulmakiven. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei pidä uskoa pilalle leikattuihin!
ei niillä ole evankeliumia hylkäsivät kulmakiven.Ja minkä kulmakiven ja miten hylkäsivät - voi hyvä Luoja! Kyllä näitä hyttysiä riittää, millä on koottu varmasti tuhansia kristinuskon lahkoja, kun yritetään silkka pahuus muuttaa muka Pyhyydeksi.
- Anonyymi
Jeesus eli niin kuin opetti Hän oli täydellinen ja täytti lain
se on esimerkki mihin pyritään
Jeesus oli ideaali että käytäntö yhtä aikaa
mutta kun ihminen ei pääse siihen hän tarvitsee Jeesuksen armon
Hän täytti lain tähän voimme kalibroida elämämme
Minä olen tie ja totuus ja elämä
usko Jeesukseen on kristityn lahjavanhurskaus muuttava voima ja taivastie.- Anonyymi
Täytti lain?! Minkä lain - eikä tarvitse kuin ottaa wikisivu Pyhä Stefanos, joka myös tapettiin Jeesuksen opetuksien takia, kun VASTUSTI LAKIA, TEMPPELIÄ JA UHRAUSTA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytti lain?! Minkä lain - eikä tarvitse kuin ottaa wikisivu Pyhä Stefanos, joka myös tapettiin Jeesuksen opetuksien takia, kun VASTUSTI LAKIA, TEMPPELIÄ JA UHRAUSTA.
Muuten edellä olevaan ilmestyskirjan 12 luvun Saatanan enkelin kirjoitukseen ei ole muuta lisättävää, lakien täyttämisestä ihmisuhrauksin, ettei hänen itse tarvitse muka vastata teoistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten edellä olevaan ilmestyskirjan 12 luvun Saatanan enkelin kirjoitukseen ei ole muuta lisättävää, lakien täyttämisestä ihmisuhrauksin, ettei hänen itse tarvitse muka vastata teoistaan.
Kannattaa lukea tuo, kun alkaa sota taivaassa ja nämä Saatanaa jumalanaan palvovat aloittavat riehumisensa, mutta he eivät voita.
- Anonyymi
Ajatelkaa nyt tuolla edellä uskovainen oikein korostaa kuoliaaksi KIDUTETTU JA KIROTTU UHRI MEIDÄN PUOLESTAMME, kun luulee Paavalin tekstillään tarkoittavan heitä.
Ymmärrätkö uskovainen - IHMISEN - JA ELÄIMENKIN - KUOLIAAKSI KIDUTTAMINEN JA KIROAMINEN ON JULMAA PAHUUTTA!!!
Se ei ole mikään pyhä uskonto!- Anonyymi
Miten, jukolavita, ihmiset on saatu näin sekaisin! Ja kenellään ei ole mitään vastuuta tilanteesta - vain kaksi pappia manaa paholaisia heidän kimpustaan, kun ensin on saanut ne aikaiseksi?!
- AnonyymiUUSI
<<Ajatelkaa nyt tuolla edellä uskovainen oikein korostaa kuoliaaksi KIDUTETTU JA KIROTTU UHRI MEIDÄN PUOLESTAMME, kun luulee Paavalin tekstillään tarkoittavan heitä.<<<
Jumala otti kaikesta vastuun kun saatana ylpistyi ja perisynti tuli maailmaan hänen kauttaan
mutta Jumala teki Jeesuksessa armon ristintyön kautta ja
se on kirous joka ei ota sitä armoa vastaan
Tämä on ilosanoma ihmisellä
saat kantaa itse syntisi rangaistuksen se on kuolema. - AnonyymiUUSI
Lieneekö missään päin maailmankaikkeutta elävillä olennoilla uskontoja?
Jospa ei, pääsevät paljon vähemmällä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju524367S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam1114189Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu424100Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko673953- 853374
Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta673269IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan1523241Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �171592- 451531
Jos sulla ei olis ollut tunteita
Tuskin olisit reagoinut niin voimakkaasti, mies? Vai oliko vetäytymiseen jokin muu syy kuin luulit ettei mua kiinnosta?1291140