Minun perhetuttava valitta jos olen lian kohtelias ja jos olen lian epä kohtelias tämän minä laittoin hänelle:
Minulla on kahdet housut ja toiset niistä ovat revenneet perseestä.
Mitä housuja minun pitäisi pitää päällä, kun pesen ne ehjät?
Eikö teitä hävetä, että minun täytyy kulkea perse paljaana?
Voitteko laittaa rahaa, että saan ostettua housut?
Ja sitten hän vasta näin:
En minä mitään rahaa laita, sen sinun pitäisi tietää. Jos sinä kuljet rikkinäisissä housuissa, niin ei se ole minä, jonka pitäisi hävetä.
Jan minä vastan näin:
Hei! Haluan vain selittää, että minulla on tällä hetkellä aika tiukkaa taloudellisesti, ja minulla on enää yhdet ehjät housut jäljellä. Yritän hoitaa asian itse, mutta juuri nyt rahat eivät riitä. Jos sinulla olisi mahdollisuus auttaa minua pienellä summalla uusia housuja varten, olisin todella kiitollinen. Jos ei onnistu, ymmärrän sen täysin. Halusin vain kysyä.
Ja hän vasta näin:
Tämä ei ole Thomasin teksti, aivan liian kohteliasta! Talouteni ei kestä kaikkia avustuksia, olisinhan voinut esimerkiksi ostaa vähän vähemmän elektroniikkaa.
Ja minä vastan näin:
Hei! Kyllä, minä se kirjoitin – yritin vain ilmaista asiani siististi, koska tuntuu vähän nololta pyytää apua. Ymmärrän täysin, jos sinulla ei ole mahdollisuutta auttaa, ei se ole mikään ongelma. Halusin vain selittää tilanteeni, en laittaa painetta. Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin.
Ja tähän perhetuttava ei vasta mitän ja minä laittan hänelle tämän:
Halusin vain sanoa, että sinun ei tarvitse vastata, jos se tuntuu epämukavalta. Arvostan, että luit viestini, ja toivon, että meillä on kaikki hyvin. Pidä huolta itsestäsi, ja jutellaan sitten kun sopii.
Ja perhetuttava ei vasta tähän mitän niin laitan hänelle tämän:
En tarkoittanut olla sen enempää liian ystävällinen kuin epäystävällinenkään. Tarkoitin vain sitä, että jos olisin tiennyt housujen menevän rikki, olisin ostanut uudet housut elektroniikan sijaan, koska talouteni on rajallinen.
Ja hän ei vasta tähän mitän eli perhetuttavalle ei käy että on lian kohtelias tai epä kohtelias tai sitten jos on nöyrä niin on lian nöyrä.
Mitenkä minä muotolien sen viestin niin että perhetuttava anta minulle raha housuhin olen kysynyt chat gpt joka on ehdottanut mitä minun pitä laitta perhetuttavalle että hän anta raha housuja varten mutta kun sittä ei ole apua niin kysyn nyt suomi24 keskustelusta apua.
Minä saan vain 182 euroa kuukaudessa käyttöraha.
Perhetuttavalle ei saa olla lian kohtelias tai epä kohtelias
7
71
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Osta olutta, pummi.
- AnonyymiUUSI
Aloittaja on edunvalvonnassa niin tuo tilanne voi olla ettei edes edunvalvoja laita rahaa esim, housujen ostoa varten. Ihmisillä on omia menoja niin ei ne ilkeyttään jätä siirtämättä rahoja.
- AnonyymiUUSI
Ikävä sanoa, mutta muutamat perhetutut ottavat yhteyttä vain kun heillä on
aivan vimmattu rahantarve ja vielä kiireesti.
Mutta jos kysyy heitä vaikka talkoisiin, missä pitäisi siirtää esim. huonekaluja
tai joku lautapino tai säkkipino, niin he eivät millään jouda siihen.
Muuten on vapaa-aikaa aivan tolkuttomasti käytettävissä.
Kyllä sellaiset ihmiset pitää siirtää sinne vähemmän tuttujen osastolle ja
hoitaa nuo hommat ja raha-asiat rehtien kavereiden kanssa. - AnonyymiUUSI
Niin pieni jelppaus jossakin hommassa että saa rahaa lainaks,
- AnonyymiUUSI
Rutiköyhälle ei kannata lainata latin latia.
- AnonyymiUUSI
Mää tööhi ja elätä ihtes!
issees ja äätees ol kunnon miehhii! - AnonyymiUUSI
Pese housut illalla,laita patterille kuivumaan!
Jos on lankaa ja neula, yritä korjata.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.1509863Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d26735474Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras273889- 502685
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan722409- 712093
Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1442021Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.2331818Nainen, ota nyt rauhallisesti
Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä1401501Roger Karimus
– Sain muun muassa vuonna 2008 kolmen vuoden vankeustuomion törkeästä pahoinpitelystä. Autoin naispuolista tuttuani, kun21441