Ensimmäinen kerta pahan tekoa saa tuntemaan syyllisyyttä. Tekee mieli korjata asia, mutta kun ei sitä tee, niin toinen kerta ei syytä yhtä paljon. Kolmas ja neljäs kerta vielä vähemmän ja niin edelleen, kunnes syyllisyyttä ei enää tunneta. Sydän paatuu.
Näin käy pienille lapsille ja uskoville, kun antautuvat palvelemaan tottelemattomuutta.
Oletko paatunut vai hengessä elävä?
Miten ihminen paatuu
16
271
Vastaukset
- Anonyymi
Ensin hän katkeroituu, jonka juuret laajenevat, viimein hän pimentyy eikä käsitä mistä on kyse kun on niin huono olo, jonkun kehoitus parannukseen, hän ei ota sitä kuuleviin korviin.
- Anonyymi
Elävällinnen, elävöitetty, Jumalan evällistöimällistöimällistelmäisemä.
https://www.youtube.com/watch?v=lDK9QqIzhwk&list=RDlDK9QqIzhwk&start_radio=1
Selef Urge - Anonyymi
Room.9:18 Niin hän siis armahtaa, ketä hän tahtoo, ja paaduttaa, kenenkä hän tahtoo. 2Moos.4:21 Ja Herra sanoi Mosekselle: katso, koskas tulet Egyptiin jällensä, ettäs teet kaikki ne ihmeet Pharaon edessä, jotka minä olen antanut sinun kätees. Ja minä paadutan hänen sydämensä, ja ei hän päästä kansaa. Biblia (1776)
- Anonyymi
Jes.6:10 Paaduta tämän kansan sydän, ja anna heidän korvansa paksuksi tulla, ja sokaise heidän silmänsä, ettei he näkisi silmillänsä, eikä kuulisi korvillansa, eli myös ymmärtäisi sydämellänsä, eli kääntyisi itsiänsä ja parannetuksi tulisi. Room.11:8 (Niinkuin kirjoitettu on: Jumala on antanut heille uppiniskaisen hengen, silmät, ettei he näkisi, ja korvat, ettei he kuulisi) tähän päivään asti. Biblia (1776)
- Anonyymi
2Kor.3:14-16 Vaan heidän taitonsa olivat paatuneet. Sillä tähän päivään asti, kuin vanhaa Testamenttia luetaan, pysyy se peite ottamatta pois, joka Kristuksessa lakkaa. Mutta tähän päivään asti, kuin Mosesta luetaan, riippuu se peite heidän sydämensä edessä. Mutta kuin he palajavat Herran puoleen, niin peite otetaan pois. Biblia (1776) 2Moos.34:1-35.
- Anonyymi00007
Kiitos Jeesus!
- Anonyymi00008
2Moos.7:3 Mutta minä tahdon paaduttaa Pharaon sydämen, ja tehdä monta minun ihmettäni ja tunnustähteäni Egyptin maalla. Biblia (1776)
- Anonyymi00009
Kun aikansa herjaa ihmisiä, niin kyllä siinä saavuttaa paatumuksen huipun.
- Anonyymi00010
Hyvä aihe aloituksessa, se vanha sananlasku sanoo:
"Kun antaa pirulle pikkusormen, se vie koko käden".
Uskoville Jumala on antanut Pyhän Hengen puolustajaksi, opettajaksi, johdattajaksi.
17 Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,
18 nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden,
19 ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.
.
30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka. ( Ef 4)
Jos puhdistettu omatunto turtuu, siitä voi seurata paatumus.
7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
8 Älkää paaduttako sydämiänne, ..
..
12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti. (Hep 3)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi00016
Usko toivonen, vaikka kopioisit koko Raamatun palstalle ja käytäiset jopa herjoja, niin pysyt uskosta osattoma!
Huomaa, sydämen kovuus epäusko ovat kuin kaksoset!
- Anonyymi00011
Olen hyvin paatunut. Juuri mikään ei enää shokeeraa tai sen erityisemmin yllätä.
- Anonyymi00014
Olet siis elänyt vauhdikasta elämää, vai?
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Olet siis elänyt vauhdikasta elämää, vai?
Vähän riippuu mitä tarkoittaa ”vauhdikas elämä”. Käyttäisin itse mieluummin kuvausta ”tapahtumarikas”.
- Anonyymi00018
Vedän nappeja. Mikään ei tunnu miltään. Jarrua. Dopamiinitaso alhaalla.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 31327093
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?482314- 2021661
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1561586Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien391554- 341331
- 1221028
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30932Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex96910Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t81840