Ihminen ei voi pelastaa itseään

Anonyymi-ap

Eli ihmisen turvautuminen lakiin ei riitä.
Siksi Jumala lähetti Jeesuksen Pelastajaksi.

40

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä riittää kun lainataan sopivia kohtia Raamatusta, herjataan lahkolaisia ja tehdään Paavalista valehtelija.

Helppo nakki harhaoppiselle.

• Anonyymi00034

Näinhän se Tepe juurikin päivittäin tekee. Hyvää satiiria.

• Anonyymi

Israelin kansan pelastuminen perustuu Jumalan Aabrahamille antamaan lupaukseen.

Jumala lunastaa kaikki lupauksensa.

Portto Rahab ei ollut kuullutkaan puhuttavan Jeesuksesta.

Jaak. 2:25

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

• Anonyymi

Ei kaikkien tarvitse tehdä parannusta, kuten ihmisiä ahdistellaan, painostetaan uskonasioilla ja vaaditaan liittymään uskonlahkoihin ja käytetään henkistä väkivaltaa.

Luuk. 15:7

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

• Anonyymi

Ei mikään uskonsuuntaus pelasta! Vain Jeesus Kristus voi syntisen ihmisen pelastaa!

• Anonyymi00031
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mikään uskonsuuntaus pelasta! Vain Jeesus Kristus voi syntisen ihmisen pelastaa!

Ja lakihan pitäisi pitää 100%. Vähempi EI riitä.

• Anonyymi00035

🎚️🩸🎚️🩸🎚️🩸

• Anonyymi

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

• Anonyymi

On vain yksi pelastava usko: usko Jeesukseen Kristukseen!
        Herjaamalla muita uskovia ihminen vahingoittaa vain itseään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On vain yksi pelastava usko: usko Jeesukseen Kristukseen!
        Herjaamalla muita uskovia ihminen vahingoittaa vain itseään.

Riivaajatkin uskoo ja tunnustaa Jeesuksen Korkeimman Jumalan pojaksi.

Room. 2:6

"joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riivaajatkin uskoo ja tunnustaa Jeesuksen Korkeimman Jumalan pojaksi.

Room. 2:6

"joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

Ihminen saadaan käännyttämälllä tulemaan vaikka minkälaisen hihhulilahkon uskoon.

Raamatussa usko tarkoittaa Jumalan käskyjen ja lakien noudattamista.

1. Joh. 5:2

Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään.

• Anonyymi

Jer. 10:2

Näin sanoo Herra: -- Älkää omaksuko vieraiden kansojen tapoja, älkää peläten tuijottako taivaan merkkejä, niin kuin nuo pakanat tekevät. [Jes. 47:13]

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin PAKANAT, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40 "mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi

Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä eli uskonlahkoa ja uskonkulttia.

Jos ne kaikki kuuluisivat Jeesuksen ruumiiseen, niin Jeesus vaikuttaisi tuhatjalkaiselta madolta.

• Anonyymi

Jeesus ilmestyy kunnon kansalaisille, jotka noudattavat Jumalan lakia ja käskyjä. Rakastavat Jumalaa. Sitä se uskominen tarkoittaa, tekoja.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi

Raamatun mukaan oikea uskominen tarkoittaa tekemistä, uskon kuuliaisuutta käskyille ja Jumalan laille ja tahdolle, tekoja, joista jokainen joutuu viimeiselle tuomiolle.

Jer. 17:10

Minä, Herra, tutkin sydämen, koettelen munaskuut, ja annan jokaiselle hänen vaelluksensa mukaan, hänen töittensä hedelmän mukaan.

Jumala on sama, eilen, tänään ja iankaikkisesti. Jumala ei muutu.

4. Moos. 23:19

Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?

• Anonyymi

Tietenkään ei pidä syntiä puolustaa, ei boikotoida synnin puolesta, ei herjata muita, vaan viettää Pyhää elämää Jeesuksen lahjoittamassa Pyhässä Hengessä jos halua pelastua.

Kuka nyt tieten tahton muita herjaamalla tasoittaisi itsellen tien helvettiin.

• Jos et syntiä tee halvennat fiktiivisen jeesuksen fiktiivistä uhrausta! Siispä joukolla syntiä tekemään ja joutuin!

• Anonyymi

1. Kun. 11:38

Jos sinä olet kuuliainen kaikessa, mitä minä käsken sinun tehdä, ja vaellat minun tietäni ja teet sitä, mikä on oikein minun silmissäni, ja noudatat minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin minun palvelijani Daavid teki, niin minä olen sinun kanssasi ja rakennan sinulle pysyväisen huoneen, niinkuin minä Daavidille rakensin, ja annan Israelin sinulle.

Ilm. 20:12

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ilm. 20:13

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

• Anonyymi

Matt.25
      40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
      41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
      43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
      44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
      45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
      46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

• Anonyymi

Köyhiä ja vähäosaisia kuritetaan ja vähäosaisilta leikataan sekin vähä pois,
        kehitysapu ja vapaaehtoistoiminta halutaan ajaa alas.

Rikkaille järjestetään lisää tuloja ja varallisuutta eri keinoin.

• Anonyymi

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, KUKIN TEKOJENSA MUKAAN.

• Anonyymi00019

Vain Jeesuksen TEKO riittää loppupeleissä. Vain Jeesuksen armo on riittävä.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Vain Jeesuksen TEKO riittää loppupeleissä. Vain Jeesuksen armo on riittävä.

Vaatii se lain puolesta kiivailun, kovan korvasyyhy lainailun, muiden herjaamisen että edes pääsee kalkkiviivoille.

• Anonyymi00021

Ihmisen pitää itse pelastaa itsensä lahkojen ja uskonnon kuristusotteesta.
      Kannattaa kokeilla uskonnottomuutta.♥️Uskonnon uhrien tuki ry auttaa myös 🙏♥️

• Anonyymi00022

Itse itsensä pelastaminen on harhaoppi.

Ei sillä pötki pitkälle.

• Anonyymi00024

Helluntailaisuuden otteesta irtaantumaan onnistunut mies on perustanut Uskontojen Uhrien auttavan palvelun. Lahkot kannattaa kiertää kaukaa.

• Anonyymi00023

Ilmestyskirja on viimeinen luotetta Jumalan ilmoitus ihmisille.

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, KUKIN TEKOJENSA MUKAAN.

1. Piet. 1:17

Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen TEKOJENSA MUKAAN, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,

• Anonyymi00025

Jumalan ikuiset käskyt tulee Uuteen Jerusalemin temppeliin, ne on Liitonarkussa. Niitä pitää noudattaa, jos haluaa päästä elämään sisälle.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        Matt. 19:17

Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, NIIN PIDÄ KÄSKYT"

Vasta tuhatvuotisen valtakunnn jälkeen Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle.

• Anonyymi00026

Ja niin Jumala ajoi ihmisen ulos Eedenistä ja asetti leimuavan kerubin Elämän puulle vievän tien eteen. Jotta ihminen ei söisi Elämän puusta ja niin eläisi ikuisesti.

Jumala on sama eilen, tänään ja ikuisesti.

Opin eräältä Efraim heimon kaverilta että tuosta kerubista käytetään nimeä PIRU mikä lienee sama kuin BELIAR. se pelottelee ja piruilee.

Saatana, Perkele, Paholainen ja Piru. Neljä kovaa lukkoa ihmisen onnen tiellä. He ovat 432000 vuotta kestävän Kali yuogan ajan pahojen pomoja. Vasta tuon ajan lopussa Kalki eli Muhammed (Saas), joka on Toinen Puolustaja kykenee voittamaan Kali yuogan pahisten viimeisen linnakkeen joka on kristillinen Afrikka.

Pahisten aikaa on tämä Kali yuoga.

• Anonyymi00027

Kerubit tarkoitaa Jumalan ylienkeliä.

Saatana oli yksi Jumalan pojista.

Job 1:6

Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa.

• Anonyymi00028

Jeesus hoiti oman osansa, mutta kyllä ihmisen on hoidettava oma osuutensa pelastuksesta.

Kaikki tuomitaan kerran tekojensa mukaan.

Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika.

• Anonyymi00036

Silloin kannattaisi elää aika siivosti kun ei vain pahoista sanoista tuomita, vaan myös turhista sanoista.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Silloin kannattaisi elää aika siivosti kun ei vain pahoista sanoista tuomita, vaan myös turhista sanoista.

Niin kuin esim. tyhjänpäiväinen "aamenen" hokeminen.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Niin kuin esim. tyhjänpäiväinen "aamenen" hokeminen.

Siitäkin tulee tuomio, niin voi kuvitella mitä pahoista sanoista.

• Anonyymi00039

Perisynnin takia ihminen ei elä ikuisesti.

Kristillisten kirkkojen toimittamassa pyhässä Kasteessa ikuisen elämän lahja annetaan, se tarkoittaa pelastusta.

Kyllä kaikki ikuiseen elämään pelastuneeet silti tuomitaan tekojensa mukaan, eivät he ole mitään vapaamatkustajia. Ei ne asiat sulje toisiaan pois.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.

• Anonyymi00040

Apt.2
      37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?"

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne
      40 Tästä sukupolvesta

• Anonyymi00041

Jeesuksen paluuta odotettiin silloin eläneen sukupolven aikana. Tulevien sukupolvien ihmisistä ei osattu vielä edes murehtia.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Jeesuksen paluuta odotettiin silloin eläneen sukupolven aikana. Tulevien sukupolvien ihmisistä ei osattu vielä edes murehtia.

"Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana."

• Anonyymi00043

Raamatun Jeesus ei pelotellut kuolemalla eikä puhunut pelastuksesta. Jumalan Valtakunta on henkinen vapaus elää omaa elämäänsä. Väärästä seurakunnasta pääsee pois kun lähtee. Tämä vapaus kuuluu kaikille eikä vaadi minkään uskomista tai seurakuntaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2168
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2122
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1271
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1100
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      57
      1043
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      959
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe