Voiko harhaoppinen olla uudestisyntynyt ?

Anonyymi-ap

>>> Perustelut Raamatulla eikä lahkolaisten mielipiteillä ja tuntemuksilla.

32

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

No ei vitussa!🍑
      7 Moos. 6:66 📖

• Anonyymi
        UUSI

Hellarit kuvittelevat olevansa pyhempiä uskovia.
        😇😖😇😖

• Anonyymi
      UUSI

Onko se totta että kaikki helluntailaiset ovat ihan aikuisen oikeasti pelastusvarmoja (pelastuneita) ?

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä se nyt aiheuttaa kovasti kateutta, jos jollain on sydämessään pelastusvarmuus !

Kirjoitin jo aiemmin aiheesta seuraavaa:

Nyt ei tunnuta ymmärtävän ollenkaan sitä Hengellistä Totuutta, että oikeasti uudestisyntyneellä, eli todellisella Jumalan lapsella on Pyhä Henki !

1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

Eli Pyhä Henki tuo ja vaikuttaa sen pelastusvarmuuden sydämeen !

Room. 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

Tätä siis on se ns. pelastusvarmuus !

Ja se varmuus säilyy niin kauan kun Pyhä Henki asuu meissä, siis uudestisyntyneissä, eli todellisissa Jumalan lapsissa, eli todellisissa Uskovissa !

Siis Uskova isolla siksi, että kyse ei ole ihmisen omasta uskosta, eli oikeammin vain ihmisen omasta uskottelusta, kuten on monien ns. "uskovien" kohdalla, joiden usko on samaa laatua, kuin jos uskoisi vaikkapa joulupukkiin !

Siis sen todellisen Uskon saa aikaan ja synnyttää ihmisen sydämeen VAIN Jumalan itse, ihminen ei sitä todellista Uskoa kykene itsestään puristamaan !

Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

• Anonyymi
      UUSI

Käärmeen lupuksiin tuskin kannattaa luottaa.
      🌀🌀🪱🪱🪱

• Anonyymi
      UUSI

Voihan toki esim. kirkkokuntiin kuuluva ns. "tapauskova" tulla uskoon, eli uudestisyntyä, eli syntyä Hengestä, kunhan vain Jumala synnyttää sen todellisen Uskon hänen sydämeensä ja Herra kastaa hänet Pyhällä Hengellä, jolloin hänestä tulee Jumalan asumusja Jumalan todellinen lapsi.

Mutta sitten alkaa siitä vasta se Pyhän Hengen opetustyö, jonka kautta ja avulla todelliseen Uskoon tullut vapautuu harhaopeista, kuten esim. kirkkokuntien "vauvakaste pelastaa" harhaopista.

Edellä jo perustelin näitä asioita Raamatun sanoilla, en lähde toistelemaan.

• Anonyymi
        UUSI

"Perustelut Raamatulla eikä lahkolaisten mielipiteillä
        ja tuntemuksilla."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Perustelut Raamatulla eikä lahkolaisten mielipiteillä
        ja tuntemuksilla."

Kuten jo edllä teinkin !

Se on Jumalan teko, se todelliseen Uskoon tulo !

Eikä ihmisen suorittama vesikaste rituaali !

Ja siitä vasta, kun uudestisyntymisessä saadaan se Pyhä Henki, alkaa oppiminen ja esim. kirkkokuntien hapatuksista ja harhaopeista vapautuminen:

Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten jo edllä teinkin !

Se on Jumalan teko, se todelliseen Uskoon tulo !

Eikä ihmisen suorittama vesikaste rituaali !

Ja siitä vasta, kun uudestisyntymisessä saadaan se Pyhä Henki, alkaa oppiminen ja esim. kirkkokuntien hapatuksista ja harhaopeista vapautuminen:

Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Tämä jäi pois:

Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"

Minä siis ihan aidosti uskon niin, että kirkkokunnissakin, kaikista harhaopeista huolimatta Jumala voi synnyttää sen todellisen Uskon, siis evankeliumin Sanan kautta ja avulla, kuten Paavali sanoo:

1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

• Anonyymi
      UUSI

Antaako pastorien lupaukset uudestikastetuille pelastusvarmuuden !?

• Anonyymi
      UUSI

Käärmeen lupauksista on kyse

• Anonyymi
      UUSI

Jeesus Kritus sanoi pastoreita kyykäärmeen sikiöiksi.

• Anonyymi
        UUSI

Ovatko siis kaikki kirkkokuntien papit kyykäärmeen sikiöitä ?

Sitäkö halusit sanoa ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ovatko siis kaikki kirkkokuntien papit kyykäärmeen sikiöitä ?

Sitäkö halusit sanoa ?

Miksi täytyy uskoa pastorien lupauksiin varmasta pelastuksesta (pelastusvarmuus)?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi täytyy uskoa pastorien lupauksiin varmasta pelastuksesta (pelastusvarmuus)?

Tälläisiäkin uskovia löytyy.
        Miten helluntailsuudessa, adentismissa ja luterilaisuudessa?

• Anonyymi
      UUSI

Sananlaskut 23:23
      Osta totuutta, älä myy, osta viisautta, kuria ja ymmärrystä.

Seurakunta kuri antaa ymmärrystä.
      Se on totuutta!

Psalmit 51:8
      Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.

• Anonyymi
      UUSI

"Voiko harhaoppinen olla uudestisyntynyt ?"
      Vastaus:
      :Ei voi olla uudetisyntynyt koska hänet on eksytetty.

• Anonyymi
      UUSI

Sananlaskut 8:13

Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.

Herran pelkoakan ei ole.

• Anonyymi
        UUSI

Psalmit 52:7
        [7] Sentähden myös Jumala kukistaa sinut ainiaaksi, hän tarttuu sinuun ja raastaa sinut majastasi, repäisee sinut juurinesi elävien maasta. .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Psalmit 52:7
        [7] Sentähden myös Jumala kukistaa sinut ainiaaksi, hän tarttuu sinuun ja raastaa sinut majastasi, repäisee sinut juurinesi elävien maasta. .

Sananlaskut 12:17
        [17] Toden puhuja lausuu oikeuden, mutta väärä todistaja petoksen.

Väärät todistajat lupailevat pelstusvarmuuksia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sananlaskut 12:17
        [17] Toden puhuja lausuu oikeuden, mutta väärä todistaja petoksen.

Väärät todistajat lupailevat pelstusvarmuuksia.

Miksi itse annat väärän todistuksen monista uskovista ?

Tämä jostain syystä poistettiin, en ymmärrä miksi:

Kyllä se nyt aiheuttaa kovasti kateutta, jos jollain on sydämessään pelastusvarmuus !

Kirjoitin jo aiemmin aiheesta seuraavaa:

Nyt ei tunnuta ymmärtävän ollenkaan sitä Hengellistä Totuutta, että oikeasti uudestisyntyneellä, eli todellisella Jumalan lapsella on Pyhä Henki !

1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

Eli Pyhä Henki tuo ja vaikuttaa sen pelastusvarmuuden sydämeen !

Room. 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

Tätä siis on se ns. pelastusvarmuus !

Ja se varmuus säilyy niin kauan kun Pyhä Henki asuu meissä, siis uudestisyntyneissä, eli todellisissa Jumalan lapsissa, eli todellisissa Uskovissa !

Siis Uskova isolla siksi, että kyse ei ole ihmisen omasta uskosta, eli oikeammin vain ihmisen omasta uskottelusta, kuten on monien ns. "uskovien" kohdalla, joiden usko on samaa laatua, kuin jos uskoisi vaikkapa joulupukkiin !

Siis sen todellisen Uskon saa aikaan ja synnyttää ihmisen sydämeen VAIN Jumalan itse, ihminen ei sitä todellista Uskoa kykene itsestään puristamaan !

Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

• Anonyymi
      UUSI

Voi olla uudestisyntynyt mutta on suuressa vaarassa eksyä.

• Anonyymi
      UUSI

Voiko herjaaja olla uudestisyntynyt?

• Anonyymi
      UUSI

Ne " mielipiteet " on Raamatusta.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä luterilaisuus on harhaoppia.

• Anonyymi
        UUSI

Ei vaan helluntailaisuus

• Anonyymi
      UUSI

Kaikki herjaavat uskonnot ovat harhaoppia. Sen erityisemmin niitä ei tarvitse nimetä ja harhaoppi lähtee aina yksilötasolta.

• Anonyymi
      UUSI

Luterilaisuus on erikoinen uskonto, kun pitää tänne kirjoitella aloituksia ja herjata 24/7.
      Onko tämä jostakin oppikirjasta?

• Anonyymi
        UUSI

Ei luterilaiset täällä herjaa uskovia pakkovauvakastetuiksi. Se on helluntailaisuuden tapa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei luterilaiset täällä herjaa uskovia pakkovauvakastetuiksi. Se on helluntailaisuuden tapa

Pakko vauvakastetut eivät ole pääsääntöisesti uskovaisia. Mene vaikka kadulle kysymään ihmisiltä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pakko vauvakastetut eivät ole pääsääntöisesti uskovaisia. Mene vaikka kadulle kysymään ihmisiltä.

Ueamman kerran kylvetetty jatkaa uskovien solvaamistaan. Useamman kerran kylvetetyt ei ole uskovia vaan uskovien vihaajia

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ueamman kerran kylvetetty jatkaa uskovien solvaamistaan. Useamman kerran kylvetetyt ei ole uskovia vaan uskovien vihaajia

Joo, tuo pakkovauvoista jankkaminen kertoo myös todella sairaasta mielenlaadusta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      342
      12070
    2. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      45
      3566
    3. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      82
      3149
    4. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      120
      2907
    5. 99
      2804
    6. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      60
      2597
    7. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      159
      2516
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      273
      2409
    9. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1501
    10. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      15
      1488
    Aihe