>>> Perustelut Raamatulla eikä lahkolaisten mielipiteillä ja tuntemuksilla.
Voiko harhaoppinen olla uudestisyntynyt ?
32
174
Vastaukset
No ei vitussa!🍑
7 Moos. 6:66 📖- AnonyymiUUSI
Hellarit kuvittelevat olevansa pyhempiä uskovia.
😇😖😇😖
- AnonyymiUUSI
Onko se totta että kaikki helluntailaiset ovat ihan aikuisen oikeasti pelastusvarmoja (pelastuneita) ?
- AnonyymiUUSI
Kyllä se nyt aiheuttaa kovasti kateutta, jos jollain on sydämessään pelastusvarmuus !
Kirjoitin jo aiemmin aiheesta seuraavaa:
Nyt ei tunnuta ymmärtävän ollenkaan sitä Hengellistä Totuutta, että oikeasti uudestisyntyneellä, eli todellisella Jumalan lapsella on Pyhä Henki !
1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
Eli Pyhä Henki tuo ja vaikuttaa sen pelastusvarmuuden sydämeen !
Room. 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Tätä siis on se ns. pelastusvarmuus !
Ja se varmuus säilyy niin kauan kun Pyhä Henki asuu meissä, siis uudestisyntyneissä, eli todellisissa Jumalan lapsissa, eli todellisissa Uskovissa !
Siis Uskova isolla siksi, että kyse ei ole ihmisen omasta uskosta, eli oikeammin vain ihmisen omasta uskottelusta, kuten on monien ns. "uskovien" kohdalla, joiden usko on samaa laatua, kuin jos uskoisi vaikkapa joulupukkiin !
Siis sen todellisen Uskon saa aikaan ja synnyttää ihmisen sydämeen VAIN Jumalan itse, ihminen ei sitä todellista Uskoa kykene itsestään puristamaan !
Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
- AnonyymiUUSI
Käärmeen lupuksiin tuskin kannattaa luottaa.
🌀🌀🪱🪱🪱 - AnonyymiUUSI
Voihan toki esim. kirkkokuntiin kuuluva ns. "tapauskova" tulla uskoon, eli uudestisyntyä, eli syntyä Hengestä, kunhan vain Jumala synnyttää sen todellisen Uskon hänen sydämeensä ja Herra kastaa hänet Pyhällä Hengellä, jolloin hänestä tulee Jumalan asumusja Jumalan todellinen lapsi.
Mutta sitten alkaa siitä vasta se Pyhän Hengen opetustyö, jonka kautta ja avulla todelliseen Uskoon tullut vapautuu harhaopeista, kuten esim. kirkkokuntien "vauvakaste pelastaa" harhaopista.
Edellä jo perustelin näitä asioita Raamatun sanoilla, en lähde toistelemaan.- AnonyymiUUSI
"Perustelut Raamatulla eikä lahkolaisten mielipiteillä
ja tuntemuksilla." - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Perustelut Raamatulla eikä lahkolaisten mielipiteillä
ja tuntemuksilla."Kuten jo edllä teinkin !
Se on Jumalan teko, se todelliseen Uskoon tulo !
Eikä ihmisen suorittama vesikaste rituaali !
Ja siitä vasta, kun uudestisyntymisessä saadaan se Pyhä Henki, alkaa oppiminen ja esim. kirkkokuntien hapatuksista ja harhaopeista vapautuminen:
Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuten jo edllä teinkin !
Se on Jumalan teko, se todelliseen Uskoon tulo !
Eikä ihmisen suorittama vesikaste rituaali !
Ja siitä vasta, kun uudestisyntymisessä saadaan se Pyhä Henki, alkaa oppiminen ja esim. kirkkokuntien hapatuksista ja harhaopeista vapautuminen:
Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.Tämä jäi pois:
Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
Minä siis ihan aidosti uskon niin, että kirkkokunnissakin, kaikista harhaopeista huolimatta Jumala voi synnyttää sen todellisen Uskon, siis evankeliumin Sanan kautta ja avulla, kuten Paavali sanoo:
1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
- AnonyymiUUSI
Antaako pastorien lupaukset uudestikastetuille pelastusvarmuuden !?
- AnonyymiUUSI
Käärmeen lupauksista on kyse
- AnonyymiUUSI
Jeesus Kritus sanoi pastoreita kyykäärmeen sikiöiksi.
- AnonyymiUUSI
Ovatko siis kaikki kirkkokuntien papit kyykäärmeen sikiöitä ?
Sitäkö halusit sanoa ? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko siis kaikki kirkkokuntien papit kyykäärmeen sikiöitä ?
Sitäkö halusit sanoa ?Miksi täytyy uskoa pastorien lupauksiin varmasta pelastuksesta (pelastusvarmuus)?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi täytyy uskoa pastorien lupauksiin varmasta pelastuksesta (pelastusvarmuus)?
Tälläisiäkin uskovia löytyy.
Miten helluntailsuudessa, adentismissa ja luterilaisuudessa?
- AnonyymiUUSI
Sananlaskut 23:23
Osta totuutta, älä myy, osta viisautta, kuria ja ymmärrystä.
Seurakunta kuri antaa ymmärrystä.
Se on totuutta!
Psalmit 51:8
Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden. - AnonyymiUUSI
"Voiko harhaoppinen olla uudestisyntynyt ?"
Vastaus:
:Ei voi olla uudetisyntynyt koska hänet on eksytetty. - AnonyymiUUSI
Sananlaskut 8:13
Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.
Herran pelkoakan ei ole.- AnonyymiUUSI
Psalmit 52:7
[7] Sentähden myös Jumala kukistaa sinut ainiaaksi, hän tarttuu sinuun ja raastaa sinut majastasi, repäisee sinut juurinesi elävien maasta. . - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Psalmit 52:7
[7] Sentähden myös Jumala kukistaa sinut ainiaaksi, hän tarttuu sinuun ja raastaa sinut majastasi, repäisee sinut juurinesi elävien maasta. .Sananlaskut 12:17
[17] Toden puhuja lausuu oikeuden, mutta väärä todistaja petoksen.
Väärät todistajat lupailevat pelstusvarmuuksia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sananlaskut 12:17
[17] Toden puhuja lausuu oikeuden, mutta väärä todistaja petoksen.
Väärät todistajat lupailevat pelstusvarmuuksia.Miksi itse annat väärän todistuksen monista uskovista ?
Tämä jostain syystä poistettiin, en ymmärrä miksi:
Kyllä se nyt aiheuttaa kovasti kateutta, jos jollain on sydämessään pelastusvarmuus !
Kirjoitin jo aiemmin aiheesta seuraavaa:
Nyt ei tunnuta ymmärtävän ollenkaan sitä Hengellistä Totuutta, että oikeasti uudestisyntyneellä, eli todellisella Jumalan lapsella on Pyhä Henki !
1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
Eli Pyhä Henki tuo ja vaikuttaa sen pelastusvarmuuden sydämeen !
Room. 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Tätä siis on se ns. pelastusvarmuus !
Ja se varmuus säilyy niin kauan kun Pyhä Henki asuu meissä, siis uudestisyntyneissä, eli todellisissa Jumalan lapsissa, eli todellisissa Uskovissa !
Siis Uskova isolla siksi, että kyse ei ole ihmisen omasta uskosta, eli oikeammin vain ihmisen omasta uskottelusta, kuten on monien ns. "uskovien" kohdalla, joiden usko on samaa laatua, kuin jos uskoisi vaikkapa joulupukkiin !
Siis sen todellisen Uskon saa aikaan ja synnyttää ihmisen sydämeen VAIN Jumalan itse, ihminen ei sitä todellista Uskoa kykene itsestään puristamaan !
Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
- AnonyymiUUSI
Voi olla uudestisyntynyt mutta on suuressa vaarassa eksyä.
- AnonyymiUUSI
Voiko herjaaja olla uudestisyntynyt?
- AnonyymiUUSI
Ne " mielipiteet " on Raamatusta.
- AnonyymiUUSI
Kyllä luterilaisuus on harhaoppia.
- AnonyymiUUSI
Ei vaan helluntailaisuus
- AnonyymiUUSI
Kaikki herjaavat uskonnot ovat harhaoppia. Sen erityisemmin niitä ei tarvitse nimetä ja harhaoppi lähtee aina yksilötasolta.
- AnonyymiUUSI
Luterilaisuus on erikoinen uskonto, kun pitää tänne kirjoitella aloituksia ja herjata 24/7.
Onko tämä jostakin oppikirjasta?- AnonyymiUUSI
Ei luterilaiset täällä herjaa uskovia pakkovauvakastetuiksi. Se on helluntailaisuuden tapa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei luterilaiset täällä herjaa uskovia pakkovauvakastetuiksi. Se on helluntailaisuuden tapa
Pakko vauvakastetut eivät ole pääsääntöisesti uskovaisia. Mene vaikka kadulle kysymään ihmisiltä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pakko vauvakastetut eivät ole pääsääntöisesti uskovaisia. Mene vaikka kadulle kysymään ihmisiltä.
Ueamman kerran kylvetetty jatkaa uskovien solvaamistaan. Useamman kerran kylvetetyt ei ole uskovia vaan uskovien vihaajia
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ueamman kerran kylvetetty jatkaa uskovien solvaamistaan. Useamman kerran kylvetetyt ei ole uskovia vaan uskovien vihaajia
Joo, tuo pakkovauvoista jankkaminen kertoo myös todella sairaasta mielenlaadusta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.34212070Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko453566- 823149
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan1202907- 992804
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam602597Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1592516Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.2732409- 451501
Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �151488