Lapuan olisi parempi erota Etelä-Pohjamaan hyvinvointialueesta ja luoda oma terveys-ja sosiaalitoimi vanhalta pohjalta ja palata omalääkärijärjestelmä joka toimisi.
Lapua ero Sotesta
17
385
Vastaukset
- Anonyymi
Ja millähän rahalla Lapua sen pystyisi luomaan? Ensi vuoden talousarvio on saatu kikkailemalla vedettyä nollaan ja siinä ei ole yhtään särkymävaraa. Jos Lapua alkaisi tuottaa sote palveluita heilahtaisi budjetti useita miljoonia miinukselle. Pari vuotta sitä ja sen jälkeen konkassa kuntaliitos Seinäjokeen.
- Anonyymi
onhan se ennenkin toiminut esim.Ylängön aikana.
nyt menee rahat hyvinvointialuelle ja ei piisaakkaan .
olemalla omavarainen niin veikkaan että rahaa jää
säästöön aimo tukku.kysymys on siitä miten asia
hoidetaan ja organisoidaan.kysymys on tahdosta ! - Anonyymi00008
Juu, vaikka sillä rahalla olisi hyvin tultu toimeen Lapuan sotessa, joka on nyt haaskattu uijien uimahalliin ja kokoomuslaisten siellä tuleviin uusiin kokoustiloihin eihän nuo lapuan pikkutakkiherrat välitä tuon taivaallista vaikka vuode-osasto 1 on jo 3 vuotta sitten annettu iso tila diabetes hoitajalle ja nyt kokoomuksen vahtivuorolla pannaan 2 vuode-osastokin kiinni ja vanhuksia lennätetään kelakyydeillä pitkin maakuntaa hoitoon. Eikä se ole halpaa kyytiä, eikä kannattavaa, mutta siitäkös oikeistopopulistit välittää, tukka hyvin ja näkyykö mun älykello, surkeimpia lapuan soten hoitajia saa hakea. Alavudelle seinäjoen hyvvointialueen pehtoori t.järvinenrakentaa 30milj. Sotea, ei näy olevan rahasta pehtoorilla puutetra, eikä siellä säästellä terveyspalveluista, ei tietenkään ja monelta taholta työpalkkioita keräävä risikko se leikka ympäryskunnilta palvelut, muuten mihin se raukja joutuu ja kuinka hommat hanskassa kun istuskelee monissa työtehtävissä! Ärseestä jokatapauksessa tämä lapuan ns.valtuutettujen ylipäätään toiminta. Elämän ja kuoleman kysymys.
- Anonyymi
juuri näin.tuostahan olen jo pitemmän aikaa valistanut kaupungin asukkaita ja päättäjätasoja.olemalla omavarainen emme maksa kuraisen seinäjoen lisäsiipiä ja muita kohteita.
- Anonyymi
Soteasiat on lainsäädännössä määritelty. Ei siitä voi irtautua. Ne on määritelty toimivaksi yli kuntarajojen. Ei piskuinen Lapua voi irtautua Suomen valtiosta.
- Anonyymi
no se nähdään
- Anonyymi00009
Anonyymi kirjoitti:
no se nähdään
Meinaakko että Lapua ainoana kuntana Suomessa, irtautuis valtiosta. Pitää sitten perustaa oma valtio. Köpelösti siinä kävisi. Ei meillä ole mitään Liechtensteinin kaltaisia varoja siihen.
- Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Meinaakko että Lapua ainoana kuntana Suomessa, irtautuis valtiosta. Pitää sitten perustaa oma valtio. Köpelösti siinä kävisi. Ei meillä ole mitään Liechtensteinin kaltaisia varoja siihen.
Miksi terveyskeskuksen kunnosta ei ole piitattu
- Anonyymi00006
Ei ny joda näin vakavia miettimän, pitää kaikki kunnallispoliittinen arvovalta käyttää meidän simssiövuoren kehittämisen.
- Anonyymi00007
Kunnanlääkärijärjestelmä Lapualle.
- Anonyymi00010
No ku ei voi luistaa valtion velvoitteista, eikä irtautua sotesta. Siitä päättää valtio.
- Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
No ku ei voi luistaa valtion velvoitteista, eikä irtautua sotesta. Siitä päättää valtio.
höpö höpö ,kyllä voi jos tahtoa riittää,lyödäänkö vetoa mulla on sulle ehdotus !
- Anonyymi00016
Anonyymi00010 kirjoitti:
Eikös me olla se valtio
- Anonyymi00011
Monarkia Lapualle!
- Anonyymi00012
Jos lapuasta tehtäis itsenäinen valtio niin silloin saattas lapualaisetkin päästä oikein ulkomaille 🤣
- Anonyymi00017
Ei pääsisi. Se olisi toisaalta hieno juttu Lapualaiset aitojen taakse keskenään. Loppu Suomi nauttisi :)
- Anonyymi00015
Tehdään uimahalli, mutta sairaat, etenkin vanhukset hylätään täysin. Hienoa. Onneksi en ole lapualainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896082KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3475470Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222737Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521021982Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071738- 1141601
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181573seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241474Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351433