Miksi Uudessa Testamentissa

Anonyymi-ap

Ei ole Isä Jumalan suoraa puhetta? Löytyy kyllä välittäjien kuten Paavalin (ent. murhamies Saul Tarsolainen) opetuksia. Myös Jeesus sanoi, että hän vain välittää taivaallisen Isänsä tahdon.

Isä Jumala on sen sijaan henkilökohtaisesti läsnä VT:n sivuilla. Hänen suoraa puhetta, ooetuksia ja käskyjä on monessa luvussa.

Miksi Isä Jumala on poistettu melkein kokonaan UT:sta?

20

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Koska Raamatuksi kutsuttuun ihmisen vilkkaan mielikuvituksen tuotteeseen piti saada Vanhan testamentin Jumalan tilalle Uuteen testamenttiin uusi pääroolihahmo, Jeesus. Noin se menee tv-sarjoissakin, uutta näyttelijää areenalle.
      Vaihtelu virkistää, sanoi kissa kun akalla pöytää pyyhki.

• Anonyymi00002

VT puolella on elohimit, YHWH, Adonai , Sebaot ,Korkein. Herra

• Anonyymi00003

Taivaassa on nähtävästi tapahtunut sukupolvenvaihdos. Vanha Isä Jumala ei enää jaksanut.

Raamatussa puhutaan Isän lupauksesta uudesta maasta ja taivaasta. Lupaus ei nähtävästi tarkoitakaan niitä konkreettisesti. Lupauksella Isä tarkoitti sitä, että tulee uusi Herra j sen mukana uudet säännöt ja lait.

• Anonyymi00004

Jeesus on syrjäyttänyt helluntaissa kokonaan Isän. Isää ei tarvita mihinkään, Jeesusta tarvitaan kaikkeen.

• Anonyymi00005

Ei-helluntailainen kommentti:

Taivaasta kuului ääni, tämä on minun rakas poikani.

• Anonyymi00006

Niskurikansa ei kuunnellut Jumalan lähettämiä profeettoja, joten Jeesus inkarnoitui maan päälle. Näinhän hän itse kertoo vertauksessa viinitarhan työmiehistä:

"Ja hän rupesi puhumaan kansalle ja puhui tämän vertauksen: "Mies istutti viinitarhan ja vuokrasi sen viinitarhureille ja matkusti muille maille kauaksi aikaa.
      Ja ajan tullen hän lähetti palvelijan viinitarhurien luokse, että he antaisivat tälle osan viinitarhan hedelmistä; mutta viinitarhurit pieksivät hänet ja lähettivät tyhjin käsin pois. Ja hän lähetti vielä toisen palvelijan; mutta hänetkin he pieksivät ja häpäisivät ja lähettivät tyhjin käsin pois.
      Ja hän lähetti vielä kolmannen; mutta tämänkin he haavoittivat ja heittivät ulos.
      Niin viinitarhan herra sanoi: 'Mitä minä teen? Minä lähetän rakkaan poikani; häntä he kaiketi kavahtavat.' Mutta kun viinitarhurit näkivät hänet, neuvottelivat he keskenään ja sanoivat: 'Tämä on perillinen; tappakaamme hänet, että perintö tulisi meidän omaksemme'." (Luuk. 20:9-14)

• Anonyymi00007

Jeesus ei edes tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi00008

Helluntailaisten opit on pahoja harhaoppeja, jumalattomat miehet perusti sen lahkon. Tulivat kuuluisaksi ihan muista asioita kuin Raamatun tuntemuksesta.

• Anonyymi00009

”Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus!

Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.”
      ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭8‬-‭10‬ ‭FB38‬‬

”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
      ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
      ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬

”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
      ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭18‬ ‭FB38‬‬

Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Lihassa ilmestynyt Jumalan Sana ( Jumalan Poika Jeesus Kristus) Jumalan Poika on Hänet ilmoittanut

”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
      ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭24‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00010

Kaikki, mitä Jeesus opetti, oli suoraa puhetta Isältä Jumalalta.

• Anonyymi00023

Ihmisen Jeesukselle kirjoittamia repliikkejä ne olivat.

• Anonyymi00011

VT ei puhu mitään, että Jeesus olisi ollut mukana luomistyössä. Ne on jälkikäteisiä lisäyksiä Uuteen Testamenttiin.

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. [Job 9:8]

Saatana siellä paratiisissa huseerasi ja eksytti ihmisiä. Jeesuksesta ei puhuta yhtään mitään.

VT:n mukaan Saatana on Jumalan poika.

Job 1:6

Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa.

• Anonyymi00012

Luukkaan evankeliumi:
      9:35 Ja pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun Poikani, se valittu; kuulkaa häntä".

Isä delegoi puhumisen Jeesukselle.

• Anonyymi00014

Tekeekö puhuminen Jeesuksesta Jumalan? Ei tee, joten missä on Isä Jumala ja miksi hänet on vaiennettu Paavalin kaltaisten välittäjien toimesta?

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Tekeekö puhuminen Jeesuksesta Jumalan? Ei tee, joten missä on Isä Jumala ja miksi hänet on vaiennettu Paavalin kaltaisten välittäjien toimesta?

"Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän"
        -Jeesus-

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

-Jeesus-

Älä höpötä. Et nähnyt Jeesusta.

Edelleen, missä on Isä Jumala ja miksi hänet on vaiennettu Paavalin kaltaisten välittäjien toimesta?

• Anonyymi00022
        Anonyymi00015 kirjoitti:

-Jeesus-

Isä on minussa ja minä olen Isässä.

Jeesus

Ei niin että "Minä olen Isä "

• Anonyymi00026
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Isä on minussa ja minä olen Isässä.

Jeesus

Ei niin että "Minä olen Isä "

"Isä on minussa ja minä olen Isässä"

Aika hоmоa ja sairasta, eikö niin?

• Anonyymi00024

Tuli kaikki tähdellinen heti luomisen jälkeen sanottua.
      Loppu saa mennä omalla painollaan.

• Anonyymi00025

Jumala puhui ääneen Jeesuksen kasteessa ja myöhemmin Jeesuksessa. Mitäs sitä turhaan enempää puhumaan.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      240
      3666
    2. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      57
      3413
    3. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      91
      2863
    4. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      48
      2656
    5. Työvoimatoimisto

Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve
      Työttömyys
      118
      2411
    6. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      35
      2042
    7. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      101
      2001
    8. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      42
      1875
    9. Mikä aate kaiken pahan takana?

Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.
      Maailman menoa
      105
      1804
    10. Mietin sua liikaa

Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli
      Ikävä
      71
      1159
    Aihe