Joskus nähnyt jonkun kirjoittavan autofoorumeilla tai jossakin uutissivuston jutun kommenteissa, jos ostaa "halvalla" 500-3000€ maksaneen auton niin sitä joutuu korjaamaan vuosittain sadoilla euroilla tai enemmän.
Huvittavia juttuja sellaiset, en tiedä ketään joka on aina ostanut auton järkevimmin eli juuri tuolla hl.
90 luvulla lähtien 4 eri autoa, ostettu 800-3400eur. Tuo 3400eur maksanut oli väliaikainen 1 vuoden käytössä.
Ei ole mennyt koskaan kerralla 200eur. Hyvissä uutena paljon myydyissä autoissa on vähän eri paikkoja joita uusitaan ja osat ei maksat oikeastaan mitään. Ainoastaan öljyt ja suodattimia, nämä uusin vuosittain. kiinteät kulut pyörii 30-50 euron välillä. Vaihteistoon uusin itse heti kun auto on tullut.
Mikään mahdollinen häiriö/vika ei ole ollut yllätys. Polttoainepumppu
17 vuotiaana ostettu Vw golf 1.6 16V manuaali, ostohetellä 272 000km nurkilla ajettu. Reilun vuoden käytön aikana on uusittu 20€ sytytyspuola, sen vaihtaa ensikertalainen vaikka silmät kiinni, 30€ bensapumppuun, etuakselille uudet jarrupalat 20€, 7€ käsijarruvaijeri, 7€ uusi kaasujousi konepeltiin.
60€ uudet laakerit eteen napaan.
Jos katsotaan miten vähän maksaa ohjattavuuteen, auton vakauteen liittyvät osat, nivelet joita on todella vähän, puslat niin ne on melkein ilmaisia ja helppoja vaihtaa itse. Niitä ei todellaakaan uusitaa vuosittain tai 3 vuoden välein. Niitä on vaihdettu 22 vuotta käytettyyn autoon 50eurolla vuosia sitten. Virheetön ajettava, ei yhtään välystä ohjauksessa. Ei ole ajeltu huolimattomasti kaikkia monttuja läpi.
Joku tekee aivan käsittämättömän "numeron" henkilöauton vioista" Ehkä johtuu siitä että itse ei ymmärrä / halua ymmärtää kuljettanut ulkopuoliselle suurin hinta muodostuu muusta kuin auton osista.
Kiitos ja näkemiin, minä lähden pihalla laitamaan traktorin moottorin lämmitykseen, made in finland tohon voimin.
Joskus nähnyt jonkun kirjoittavan, jos ostaa 1000- 3000e, menee satoja eur joka vuosi korjauksiin.
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Näin on, itse korjaamalla halpaa kuin makkara. Pelkästään autojen myyjät huolissaan vanhenevasta autokannasta.
- Anonyymi00002UUSI
Ketä kiinnostaa sinun kokemuksesi ja intosi vanhoja autoja kohtaan?
Se on paljolti onnen kauppaa kuinka vanha ja käytännössä loppuun ajettu auto kestää ja paljonko menee korjauksiin rahaa.- Anonyymi00003UUSI
Tosiasiassa kaikki on aivan tuurista kiinni. Kakkosautona on ollut noita edullisempia autoja, joillakin on päässyt muutaman vuoden käytännössä perushuolloilla, mutta joukkoon mahtuu myös 2500 euroa maksanut auto josta noin vuoden jälkeen kansi halki -> paaliin.
- Anonyymi00004UUSI
Jos ostaa halvan auton, niin sittenhän on varaa vaikka vähän korjaillakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu1067548Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2437454K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1455153Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1404839PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *504593Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko904282Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1164100- 1641826
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.91619Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell2601479