Mika saa miehet vihaamaan naisia ja naiset vihaamaan miehia?

tea

Mua on aina mietityttanyt sukupuolten valinen viha. Mika ihme saa nykypaivana miehen vihaamaan naisia tai nykypaivan naisen vihaamaan miehia? Onko taustalla yleensa jonkinlainen huono kokemus, kenties itsen ja puolison suhde tai ehka vanhempien valinen suhde? Onko naisia vihaavilla miehilla tai miehia vihaavilla naisilla yleensa normaalia dominoivampi aiti tai isa? Ovatko vihaajat yleensa joutuneet karsimaan vihaamansa sukupuolen kaytoksesta? Mika ihme saa sukupuolet vihaamaan toisiaan?

*Anteeksi, kun puuttuu skandikirjaimet!*

21

1431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen

      Mies vihaa naista, koska miehen muka haluaa/täytyy olla parempi kuin nainen. Ja miksi täytyy olla? No koska naisen luullaan olevan jotenkin huonompi.

      Jos nainen vihaa miestä, niin vihan syy on vain se, että mies pitää naista huonompana.

      • Parikymppinen mies

        Eli siis oli miten oli, vika on miehissä? Ja nainen on aina viaton uhri?

        *hymiöitä tuhansittain*


    • muoriska

      että asialla on jotakin tekemistä itsetunnon kanssa. Jos oma itsetunto on huono, sitä täytyy yrittää pönkittää toistelemalla kuka mitäkin kliseitä ("mies on vahvempi, siis parempi", "nainen on kokonaisvaltaisempi, siksi parempi") loputtomiin. Ja kaiken takana pelko ja epävarmuus, että jospa itse on kuitenkin huonompi...

      Sitten kun aletaan ottaa todesta näitä väittämiä, vaikka tavallaan kaikki tietävätkin, etteivät ne ole totta yleisellä tasolla, niin alkaa syntyä vihaa. Kateutta. Raivoa: miten joku voi olla noin tyhmä...

      Kannattaa tietty itsekunkin ajatella mitä sanoo: niinhän se nimittäin on, että mitä ikinä suustaan päästääkin, sehän kertoo jotakin vain puhujasta, eikä suinkaan kohteesta.

      Toivottavasti suuri osa tästä avauksen tekijän esilleottamasta vihasta naisten ja miesten välillä kuitenkin kuuluu sarjaan "rakkaudesta se hevonenkin potkii". Ehkä tätä "vihaa" pahempi vaihtoehto olisi kuitenkin keskinäinen täydellinen välinpitämättömyys...

    • .....

      Missä se Mika on?

    • jorojukka-kukka

      Tänään kysyin puolisoltani juuri samantapaista asiaa. Miksi miehet vastustavat sp välistä tasa-arvoa ja pelkäävät myöntää, että naiset eivät ole vielä tasa-arvoisia yhteiskunnassamme miesten kanssa. Puolisoni sanoi hetkeäkään miettimättä, että nämä miehet pelkäävät oman asemansa puolesta ja pelkäävät kilpailua naisten kanssa. Ja hyvä naismenestys vaikkapa työelämässä aiheuttaa lisää pelkoa näiden miesten keskuudessa. Itsetunnoltaan terve mies ei juurikaan pelkää kilpailua, pikemminkin saattaa kokea ainaisen kilpailun vähän rasittavana, mutta ei muuta.

      • muorienkeli

        miesten pelkäävän naisia, päinvastoin. naiset pelkäävät toisiaan ja käyttävät valtaansa toisiinsa nähden.

        naisjärjestöt voisivat koska vaan pysäyttää melkeinpä koko Suomen ja vaatia lisää palkkaa mutta kun eivät niin tee.

        ja miksi eivät, koska he ovat kateellisia toisilleen kuka mistäkin syystä. ei ne voi toistensa puolesta vaatia lisää palkkaa, kun kaikki eivät edes halua käydä töissä ! ;)) näinhän se menee.


      • Kapal
        muorienkeli kirjoitti:

        miesten pelkäävän naisia, päinvastoin. naiset pelkäävät toisiaan ja käyttävät valtaansa toisiinsa nähden.

        naisjärjestöt voisivat koska vaan pysäyttää melkeinpä koko Suomen ja vaatia lisää palkkaa mutta kun eivät niin tee.

        ja miksi eivät, koska he ovat kateellisia toisilleen kuka mistäkin syystä. ei ne voi toistensa puolesta vaatia lisää palkkaa, kun kaikki eivät edes halua käydä töissä ! ;)) näinhän se menee.

        oletko sinä mies tyhmä?


      • muorienkeli
        Kapal kirjoitti:

        oletko sinä mies tyhmä?

        kunnolla


      • Kapal
        muorienkeli kirjoitti:

        kunnolla

        Provosi on vaan niin heikkoa ettei se ole uskottavaa. Ota mallia alempaa, se oli onnistunut ketju.


      • muorienkeli
        Kapal kirjoitti:

        Provosi on vaan niin heikkoa ettei se ole uskottavaa. Ota mallia alempaa, se oli onnistunut ketju.

        vaan ihan totta.

        kirjoitin mielipiteeni ja piste. (.)

        moni mies ja moni nainen on aivan OK.

        Tarja Halonen ei olisi Presidentti ellei olisi näin.

        Sukupuolien välinen tasa-arvo on toteutunut jo kauan sitten muu riippuu, johtuu yksilöistä.

        olen nainen 40 ja tiedän mistä puhun ja piste. (:))


      • jorojukka-kukka
        muorienkeli kirjoitti:

        vaan ihan totta.

        kirjoitin mielipiteeni ja piste. (.)

        moni mies ja moni nainen on aivan OK.

        Tarja Halonen ei olisi Presidentti ellei olisi näin.

        Sukupuolien välinen tasa-arvo on toteutunut jo kauan sitten muu riippuu, johtuu yksilöistä.

        olen nainen 40 ja tiedän mistä puhun ja piste. (:))

        Mistä tiedät, ettet ole jonkun mielestä provo?


      • muorienkeli
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Mistä tiedät, ettet ole jonkun mielestä provo?

        tiedän sen itse, se riittää.

        jos olen muiden mielestä provo, niin ihan sama.

        itse tiedän etten ole provo, kyllä 40 tietää onko provo vai ei. ja minä tiedän. minä en ole provo. kannatan Halosta edelleen.


      • että
        muorienkeli kirjoitti:

        tiedän sen itse, se riittää.

        jos olen muiden mielestä provo, niin ihan sama.

        itse tiedän etten ole provo, kyllä 40 tietää onko provo vai ei. ja minä tiedän. minä en ole provo. kannatan Halosta edelleen.

        SINUT ON TUNNISTETTU!


    • jaina

      Jos ihmissuhde on metafora valtataistelusta, ei ole mikään ihme, että häviäjä joutuu nielemään sekä itsetuntonsa, että ylpeytensä. Tästä hän vihastuu perusteellisesti.

      Kai perimmältään tässä on kyse kyvyttömyydestä kohdata ihmistä ihmisenä: että katselee toista vain sukupuolena tai sukupuoliroolina. Väistämättähän se tarkoittaa, että määrittelee itsensäkin sitten melko litteäksi ja latteaksi.

    • Pikku-H

      Itseänikin tämä kummallinen viha toista sukupuolta kohtaan ihmetyttää. Maalaisjärjellä ajatellen kyseessä täytyy olla jonkinnäköiset traumaattiset kokemukset tai uhatuksi tulemisen tunne toisen sukupuolen taholta. Todella ikävää, että edelleen monet ihmiset osaavat hahmottaa maailma pelkästään tiukkojen stereotyyppisten ajatusten mukaan, eikä nähdä jokaisen miehen ja naisen sisällä sitä ainutlaatuista yksilöä.

      Täällä sovinisti-palstalla kun ollaan, niin ihmettelen nimeomaan miesten vihaa naista kohtaan. Eikö monella sovinistilla ole kuitenkin rakas puoliso, tyttäriä ehkä naispuolisia ystäviä? Sovellatteko stereotyyppisia näkemyksiä myös näitä läheisiä ihmisiä kohtaan?
      Pahemmin ei ole tullut kommenttia sovinistien suusta, mikä tekee naisesta vain haukkumisen arvoisen...edelleen kiinnostaisi tietää.

    • naisia vihaava mies

      Vihaani on vaikuttanut monet kokemukset. Vihani kehittyi koska ihastun herkästi. Jouduin riutumaan tunteissani useita vuosia koska en pystynyt pääsemään yli ihastuksistani. Vihani vain sitten kehittyi monista pettymyksistä. Oli helpompi päästä ihastuksestaan yli kun kohdisti vihan yleisesti kaikkiin naisiin. Minusta tasa-arvo on hyvä asia mutta minusta siinä ei oteta yhtään huomioon miehiä. Miehiltä vaaditaan enemmän että heistä tulisi kunnollisia kansalaisia. Eihän asia näin ole mutta koska vihaan naisia kiinnitän huomioni juuri näihin epäkohtiin jotka tukevat näkemystäni. Esimerkiksi parisuhteessa miehille asetetaan ties minkälaisia odotuksia kun naisen riittää vain olla nainen. Kokemukseni ovat myös osoittaneet että naisen on helpompi päästä parisuhteesen kuin miehen. Nainen saa myös seksiä niin paljon kuin haluaa. Minusta tuntuu että naisille myös sallitaan pettäminen paremmin kuin miehille. Miehen tunteita ei tarvitse ottaa huomioon koska miehen täytyy vain kestää. Edellä maininuista syistä toivon että kaikki lapseni olisivat tyttöjä jotta heillä olisi helpompi elämä kuin minulla miehenä. Yritän antaa heille hyvä itse tunnon koska nainen jolla on itsetunto kohdallaan pärjää varmasti kun miehen itsetunto voidaa romuttaa milloin vain. Lapseni saavat käyttää miehiä hyväkseen niin paljon kuin haluavat koska ovathan he kuitenkin minun lapsiani että kai tässä joku itsekkyys on takana. Toivottavasti en kuitenkaan sorru alistamaan tyttöjä vaan pystyn kasvattamaan heidät kunnolla nais vihasta huolimatta.

      • mango

        Miten hankit omia lapsia, jos vihaat naisia? En ymmärrä, selitä. En ymmärrä oikein motiiviasi naisvihaan. Jos motiivisi on se, että yritit päästä ihastuksistasi irti, niin siitä et voi syyttää kaikkia naisia. Valitettavaa on, että ehkä ihastut helpolla, mutta siitä et voi syyttää naisia, kehen ihastut.

        Selittämäsi asiat parisuhteesta eivät ole välttämättä naisesta riippuvia juttuja; taustalla on monesti sinua mahdollisesti ahdistavat sukupuoliroolit.

        Toivottavasti sinäkin löydät rakastavan naisen, jota sinä voit rakastaa, ja joka on samaa mieltä asioista kuin sinä niin ei tule ristiriitoja.

        Tasa-arvossa on edelleen siis parantamisen varaa! Niin miesten kuin naisten osalta! =)


      • naisia vihaava mies
        mango kirjoitti:

        Miten hankit omia lapsia, jos vihaat naisia? En ymmärrä, selitä. En ymmärrä oikein motiiviasi naisvihaan. Jos motiivisi on se, että yritit päästä ihastuksistasi irti, niin siitä et voi syyttää kaikkia naisia. Valitettavaa on, että ehkä ihastut helpolla, mutta siitä et voi syyttää naisia, kehen ihastut.

        Selittämäsi asiat parisuhteesta eivät ole välttämättä naisesta riippuvia juttuja; taustalla on monesti sinua mahdollisesti ahdistavat sukupuoliroolit.

        Toivottavasti sinäkin löydät rakastavan naisen, jota sinä voit rakastaa, ja joka on samaa mieltä asioista kuin sinä niin ei tule ristiriitoja.

        Tasa-arvossa on edelleen siis parantamisen varaa! Niin miesten kuin naisten osalta! =)

        En tietenkään jatkuvasti vihaa naisia. Jotku asiat saavat minut vihaiseksi. Tottakai voin vihata ketä tahansa ilman tarkempaa motivaatiota. Pohjoiskorealaisten ja muslimiterroristien viha amerikkalaisia kohtaan perustuu propagandaan jossa korostetaan huonoja puolia ja unohdetaan hyvät puolet. Näin elämäni on ollut helpompaa kun en ole ihastunut lähes kahteen vuoteen. Olen oppinut tuntemaan itseni ja tiedän milloin ihastun jolloin voin lopettaa ihastumisen vihalla. Näin on ollut helpompaa. En minä vihaani julista julkisesti vaan pidän ajatukseni omanatietoni. Eihän siitä kellekkään haittaa ole.
        Luulen että minua ahdistaa juuri nuo mainitsemasi sukupuoli roolit. Esim miehen kuulu tarjota naisen juomat ja ruuat ravintolassa ja baarissa. Silti miehen ja naisen kuuluisi saada samaa palkka. Onko se sitten tasa-arvoista?
        Minulla on nainen joka rakastaa minua. Tämä onkin sitten ainut haitta mikä minulle koituu naisvihasta koska en ole koskaan ihastunut häneen. Niinpä ihastuminen ei ole voinut muuttua rakkaudeksi. Tämä ei tarkoita ettenkö haluaisi olla hänen kanssaan vaikka loppuelämän, mutta tuntuu pahalta kun hän sanoo rakastavansa mutta en voi sanoa samaa hänelle.


      • mango
        naisia vihaava mies kirjoitti:

        En tietenkään jatkuvasti vihaa naisia. Jotku asiat saavat minut vihaiseksi. Tottakai voin vihata ketä tahansa ilman tarkempaa motivaatiota. Pohjoiskorealaisten ja muslimiterroristien viha amerikkalaisia kohtaan perustuu propagandaan jossa korostetaan huonoja puolia ja unohdetaan hyvät puolet. Näin elämäni on ollut helpompaa kun en ole ihastunut lähes kahteen vuoteen. Olen oppinut tuntemaan itseni ja tiedän milloin ihastun jolloin voin lopettaa ihastumisen vihalla. Näin on ollut helpompaa. En minä vihaani julista julkisesti vaan pidän ajatukseni omanatietoni. Eihän siitä kellekkään haittaa ole.
        Luulen että minua ahdistaa juuri nuo mainitsemasi sukupuoli roolit. Esim miehen kuulu tarjota naisen juomat ja ruuat ravintolassa ja baarissa. Silti miehen ja naisen kuuluisi saada samaa palkka. Onko se sitten tasa-arvoista?
        Minulla on nainen joka rakastaa minua. Tämä onkin sitten ainut haitta mikä minulle koituu naisvihasta koska en ole koskaan ihastunut häneen. Niinpä ihastuminen ei ole voinut muuttua rakkaudeksi. Tämä ei tarkoita ettenkö haluaisi olla hänen kanssaan vaikka loppuelämän, mutta tuntuu pahalta kun hän sanoo rakastavansa mutta en voi sanoa samaa hänelle.

        Naisia on niin erilaisia, samalla lailla kuin miehiä on joka lähtöön. Koska olen omasta mielestäni suhteessa reilu, en seurustelisi miehen kanssa, joka kertoisi tai vihjailisi olevansa sovinisti tai naisia vihaava. Huomaan, että sinulla on huonoja kokemuksia. But never give up!

        Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että kaikki maksakoot omat kulunsa itse, kunhan siihen kykenevät, enkä odota, että minua palvellaan. Tietenkin on mukavaa, jos kaveri (tai miesystävä) avustaa maksamalla vaikka minulle drinkin, mutta minäpäs muistankin tällaiset asiat hyvin ja tarjoan hänelle ensi kerralla. Harva nainen myöskään olettaa, että mies maksaa aina kaiken. Mutta sillä taas ei ole mitään tekemistä palkansaannin kanssa; ei miehille makseta palkkaa siksi enemmän, että he voisivat tarjoilla naisille ruokia. Palkkaerot johtuvat aivan eri syistä, mutta se on jo offtopic.

        Osoitatko sitten naisellesi koskaan sitä, että tahdot olla hänen kanssaan loppuelämäsi? Sanoisin tuon muuten rakkauden osoittamiseksi, mutta et rakasta häntä. Ristiriitaista. Sinusta kuitenkin tuntuu pahalta, kun et sano koskaan "minäkin sinua". Kuitenkin välität hänestä. ..Vaikka hän onkin nainen?


      • naisia vihaava mies
        mango kirjoitti:

        Naisia on niin erilaisia, samalla lailla kuin miehiä on joka lähtöön. Koska olen omasta mielestäni suhteessa reilu, en seurustelisi miehen kanssa, joka kertoisi tai vihjailisi olevansa sovinisti tai naisia vihaava. Huomaan, että sinulla on huonoja kokemuksia. But never give up!

        Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että kaikki maksakoot omat kulunsa itse, kunhan siihen kykenevät, enkä odota, että minua palvellaan. Tietenkin on mukavaa, jos kaveri (tai miesystävä) avustaa maksamalla vaikka minulle drinkin, mutta minäpäs muistankin tällaiset asiat hyvin ja tarjoan hänelle ensi kerralla. Harva nainen myöskään olettaa, että mies maksaa aina kaiken. Mutta sillä taas ei ole mitään tekemistä palkansaannin kanssa; ei miehille makseta palkkaa siksi enemmän, että he voisivat tarjoilla naisille ruokia. Palkkaerot johtuvat aivan eri syistä, mutta se on jo offtopic.

        Osoitatko sitten naisellesi koskaan sitä, että tahdot olla hänen kanssaan loppuelämäsi? Sanoisin tuon muuten rakkauden osoittamiseksi, mutta et rakasta häntä. Ristiriitaista. Sinusta kuitenkin tuntuu pahalta, kun et sano koskaan "minäkin sinua". Kuitenkin välität hänestä. ..Vaikka hän onkin nainen?

        Tuosta palkka asiasta oisin tosiaan voinut kirjoittaa paljon pidemmästikkin, mutta siitä varmaa n on jo toinen topic. En vihjaile tai "tunnusta" olevani sovinisti. Mielipiteeni voin kertoa.
        Kohtelen mielestäni tyttöystävääni hyvin ja otan hänet huomioon. Jos joudumme olemaan erossa minulla on ikävä häntä. Voisin elää hänen kanssaan loppuelämän koska tulemme niin hyvin toimeen ja hänen kanssaan on helppo olla. En voi kuitenkaan sanoa rakastavani koska olen tuntenut paljon voimakkaampia tunteita ihastuksiani kohtaan.


    • Sot-uri

      ainainen syytteleminen ja lokeroiminen jonkin ulkonäön/aseman yms. perusteella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe