MIKSI / MIKSI ET ?
MILLOIN, PÄIVÄMÄÄRÄ?
MILLAISEN KINKUN?
Gallup aiotko hankkia joulukinkun ?
45
293
Vastaukset
Olen juutalainen.🧔♂️✡️ En syö sikaa.🐷🐗🐖🐽 Hanukkasilli hankittuna. 🕎🐟Kosher.🕍✡️🕎🇮🇱👍
- Anonyymi00005
Muslimitkaan eivät syö sikoja, eikä Adventistit.
- Anonyymi00001
Paistoin 5,5 kg:n kinkun jo joulukuun alulla, paloittelin useisiin osiin ja laitoin pakastimeen. Sieltä sulattelen palasia tarpeen mukaan. Saattaa riittää helmikuulle asti.
- Anonyymi00002
Joka joulu sama tarina. Eikö se mene piloille siellä pakastimessa?
- Anonyymi00003
olet se eräs nainen, jonka muistan hyvällä, kinkunpilkkoja pakastaja . olit keskustelussa kymmenisen vuotta sitten ,jossa kinkunsyöjiä joku pelotteli, mutta uskalsit sanoa syöväsi sikaa, silloin minäkin päätin uskaltaa sanoa syöväni kinkkua jouluna. en ollut täysin varma saanko kristittynä syödä kinkkua vai en, koskeeko se minuakin sianlihakielto vai ei. mielestäni olin vapaa syömään sikaa, mutta sitten kommenttien perusteella kokeneempi konkari sanoi tietävänsä paremmin.sinäkin olit siinä kokeneelta vaikuttava, itse olin vastasyntynyt tai jonkun vuoden vanha, nyt tiedän saavani syödä sikaa ja sanoa sen kirousuhkaa pelastusmenetyksestä pelkäämättä.
- Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
olet se eräs nainen, jonka muistan hyvällä, kinkunpilkkoja pakastaja . olit keskustelussa kymmenisen vuotta sitten ,jossa kinkunsyöjiä joku pelotteli, mutta uskalsit sanoa syöväsi sikaa, silloin minäkin päätin uskaltaa sanoa syöväni kinkkua jouluna. en ollut täysin varma saanko kristittynä syödä kinkkua vai en, koskeeko se minuakin sianlihakielto vai ei. mielestäni olin vapaa syömään sikaa, mutta sitten kommenttien perusteella kokeneempi konkari sanoi tietävänsä paremmin.sinäkin olit siinä kokeneelta vaikuttava, itse olin vastasyntynyt tai jonkun vuoden vanha, nyt tiedän saavani syödä sikaa ja sanoa sen kirousuhkaa pelastusmenetyksestä pelkäämättä.
Kaikkea, mitä marketin lihatiskeiltä löytyy, saa syödä. Mutta jos selkeästi ilmaistaan lihan olvan epäjumalille uhrattua, niin parasta jättää syömättä.
Vanhan liiton säännöt ovat vain varjoa ja kuvia uuden liiton todellisuudesta. Jos kuka tahansa ottaa vanhan lain määräyksen ja tuo vanhan liiton sellaisenaan uuteen liittoon, niin kyseessä on mitä ilmeisemmin eksytys. Jerusalemin vanhimmat antoivat ohjeen koskien vanhan liiton lain määräyksiä: kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta.
Vanhan liiton ruokamääryksen ovat uuden liiton hengellisen ruuan eli opetuksen kuvia. Kaikkia opetusta ei pidä ottaa vastaan: koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
- Anonyymi00007
Ostettu on, pakaste 3,5 kg.
Paistetaan jouluksi.
Perinteinen jouluherkku, joka syödään laatikoiden ja lisukkeiden kanssa. hyvällä ruokahalulla lähisukulaisten kanssa nauttien. - Anonyymi00008
Pakaste vatelmija sulaneena ja vatelmista vuotaistunut vatelmamehuvuoto, arlan oliko se ab luonto vaniljajokurttija sakkaroositon, danonen 0 pros fat ,juotavaa jogurttia sekoistettuna.
hyväätä herranen aika sentään.nyt maistuu suussa, ai että kun elävöittäväällistä. eka kerta tälläinen koosteutuma. olen vasta muutaman viikon ajan tajunnut alkamaan tekemään jokurtit koktaileiksi. Parenmallisenman makuisia monisekoitteisina silleen tälleen. Aloitin terveellisen vaihtoehtoelämän kun satuin huomaamaan pellavansiemenrouheesta ym. jauhomaisuuksista tehjyn vijejon.Rouheen saa jukurttiin sekaan ilman että makuhaittaa tulee , ja just tajusin että varmaan kahvikseenkin.
Kinkkua en ole aatellunna kun on ollut unohtuneena, mutta joo kyllä kinkku hommattava joku päivä jos pörssisähkönhinta tippuu lonpakolle sopivaksi jonnekin nollan tuntumaan pitkäks ajaks. kinkkuahan pitää sulatella kauvan joten sekin huomijoitava että uunitussaikaa jää riittävästi.Jos ei tipu niin ostan kaupasta jonkun valmiiksi uunitettua kinkkua.Sekin on hyväätä on tulut testattuu.
Selef Urge- Anonyymi00009
Tiedoksi.
Prismassa oli jo n. 5kg kinkku alle 5 e. /kg löysin siitä joukosta tuon 3,5kg kinkun.
Niin ja minä en boikotoi maallisia kauppoja, koska:
14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
Eli koko maailma on paha ja pahan vallassa, tavalla tai toisella, niin se vain on, täällä täytyy vain elää ja pärjätä niillä mitä on. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tiedoksi.
Prismassa oli jo n. 5kg kinkku alle 5 e. /kg löysin siitä joukosta tuon 3,5kg kinkun.
14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
Eli koko maailma on paha ja pahan vallassa, tavalla tai toisella, niin se vain on, täällä täytyy vain elää ja pärjätä niillä mitä on.Aloinkin justiinsa miettimään että kysyisinkö ketjussa kinkkujen kilohintaisuuksija.
Kiitos tiejost.
Selef Urge - Anonyymi00020
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tiedoksi.
Eli koko maailma on paha ja pahan vallassa, tavalla tai toisella, niin se vain on, täällä täytyy vain elää ja pärjätä niillä mitä on.Joo, koko maajilma onpa tosijaanki pahan vallaksessa, ei tosijaan rajoitu s-marketin ylläpitämään perkeleelliseen mafiaan, jota he eivät itse halua ymmärtää, mutta sen vaikutuksisuuksissa me etenemme lopun ajassa, sanon tämän kristittyjen syjän ahjoihin asti, Herramme Jeesuksen pyhässä nimessä ynnä veressä, älä kiusaannu minusta ollenkaan, olet herkkä nimimerkittömyyjestäis huolimatta. Katso, Herra sinua rakastaa, ja huomioi sinua alati.
Sinä pärjäät, mutta ennakoitavista riskeistä huolimattaa, laita Herrassa luottamuksesi myös siihen ettei kristitty sorru , kun aikanaan tulee tilanne, jossa olet koetuksessa kuten tuo kristitty, josta et osaa sanoa luottaako häneen vai ei niin kysy sitä Herralta, en osaa itsekään siihen nähdä , kenen ukollisuutta Herran tulet aikanasi epäilemään, mutta kaikessa epäselvyydessä ja selvyydessä , olethan tiiiissä yhteyvessä Herraan, koska hän on kaikki tarvitsemasi, mitä tulee yhteyteesi. Ajat muuttuvat vaikeammiksi , mutta ethän liikoja huoli.
Jumalan siunausta sinulle, hän vahvistavi sinuakin, jotta jaksat, jotta kestät, kun ajat vaikeutuvat, ne ovat täällä luonasi pian , kuten itse tämän kirjoittanut sen ymmärtää suruissaan, mutta en sinua sure vaan suruni on laajaa, kauaksi yltävää.
Seison kestävällisesti Herrassani Jeesuksessa Kristuksessa niin itkuisssani kuin iloissani ,
Selef Urge - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Joo, koko maajilma onpa tosijaanki pahan vallaksessa, ei tosijaan rajoitu s-marketin ylläpitämään perkeleelliseen mafiaan, jota he eivät itse halua ymmärtää, mutta sen vaikutuksisuuksissa me etenemme lopun ajassa, sanon tämän kristittyjen syjän ahjoihin asti, Herramme Jeesuksen pyhässä nimessä ynnä veressä, älä kiusaannu minusta ollenkaan, olet herkkä nimimerkittömyyjestäis huolimatta. Katso, Herra sinua rakastaa, ja huomioi sinua alati.
Sinä pärjäät, mutta ennakoitavista riskeistä huolimattaa, laita Herrassa luottamuksesi myös siihen ettei kristitty sorru , kun aikanaan tulee tilanne, jossa olet koetuksessa kuten tuo kristitty, josta et osaa sanoa luottaako häneen vai ei niin kysy sitä Herralta, en osaa itsekään siihen nähdä , kenen ukollisuutta Herran tulet aikanasi epäilemään, mutta kaikessa epäselvyydessä ja selvyydessä , olethan tiiiissä yhteyvessä Herraan, koska hän on kaikki tarvitsemasi, mitä tulee yhteyteesi. Ajat muuttuvat vaikeammiksi , mutta ethän liikoja huoli.
Jumalan siunausta sinulle, hän vahvistavi sinuakin, jotta jaksat, jotta kestät, kun ajat vaikeutuvat, ne ovat täällä luonasi pian , kuten itse tämän kirjoittanut sen ymmärtää suruissaan, mutta en sinua sure vaan suruni on laajaa, kauaksi yltävää.
Seison kestävällisesti Herrassani Jeesuksessa Kristuksessa niin itkuisssani kuin iloissani ,
Selef UrgeMulle ei ole valvontatilassa ennen käynyt näin. Se, mitä kirjoitin sulle, niin outoahan se on.
Sen kirjoitin kuitenkin mikä mullekkaalle painoa sai syvänalaan painoi,eka kerta tällainen, olikohan toi sitten jotain rohveetoimista, sillehän se kuulosti, en ota vastuuta ittellein. Tää 0n uutta mulle 100 pros unessa oon saanut toteutuneita näkyjä, mutta valvetilassa, uskaltaako sanoa että profeetallisuuksia, no en uskalla, EKA KERTA!! mutta JOS noin käy niin olisi kiva että saisinaikanaan palautetta, jos oon Herra suokoon silloin enää elossa, koska on mahtollisesti niin että kuolen Helsinkissä ennen ylösotoa , aijenman näkyni mukaan, kieltäytyjessäni petonmerkistä.
Joko en pääse näkyni mukaan ylösottoon tai se tapahtuu Jerusalemin temppelin, tämä ylöstempaus, mutta niin tai näin , näkyni mukaan joutuloisin tilanteeseen, kussa vaihtoehtona kuolema myrkkyruiskeena tai sitoutumiseni ottaa pedonmerkki.Se on vanha näkyni uskoontuloni alussa 2009jKr. jolloin Jumala minut uuvestsynnytti suuressa armossaan, elävä yhä.En pelkää yhtään kuola, mutta pelkään tai jotain sinne päin etten pääse ylösottoon, olen varakas mies, omistan piip en halua ejes ajatella summija maallisuuksia, etten vain onnettommuuveksein. Jumalan siunausta sinulle.
Selef Urge
- Anonyymi00011
Paavali kirjoitti että hyvä on olla syömättä jotain jos toisen omatunto siitä loukkaantuu.
Ei niin tee syntiä.
Mutta tekee jos osallistu toisen synteihin vaikka sotakiimaan, niin siitä pitää sanoutua irti eikä välittää jos toinen siitä loukkaantuu. En syö kinkkua tänäkään jouluna.
- Anonyymi00015
Hyvä Pasi !
- Anonyymi00024
mikset, oletko pelleluuseri, teeskentelevä katolilainen sika omena suussas kuollut kypsennetty katse 150 asteessa uunissa grillatuissa silmissäs?
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
mikset, oletko pelleluuseri, teeskentelevä katolilainen sika omena suussas kuollut kypsennetty katse 150 asteessa uunissa grillatuissa silmissäs?
Niin, ja hymy sillä on huulillaan, kunnes tulee tilinteon aikansa.
- Anonyymi00013
MIksi sinä käytät noita isoja kirjaimia koko ajan? Se on huutamista.
- Anonyymi00022
ei ole, on sairasta kieroutta ajatella isot kirjaimet huudoksi.
- Anonyymi00014
Aikomus olisi. Pelkään että siitä tulee liian suolainen. Iso luinen kinkku olisi varmaan maukkaampi, mutta yksinäiselle siinä on liikaa syömistä. Viiimeisin myyntipäivä näkyi olevan heti Joulun jälkeen. Kannattaiskohan paistaa jo nyt?
- Anonyymi00016
Luut terottaa hampaita.
- Anonyymi00025
Pakasta se määrä myöheenpäällistä käyttööllistä sulatukses myöhemmän ajan jälkitulleellisuuves. Kuulemma säilyyllisöityy kinkkuloimallisoituma pakastimes lämmöksitymänsä kuumaksi jälkehensä.
All the small things orijentoituneest,
Selef Urge
- Anonyymi00017
Kyllä muovikuusen ja muovikynttilöiden seuraksi kuuluu muovikinkku. Vastuullisen kuluttajan kestävän kehityksen valinta, ja vieläpä vegaaninen.
- Anonyymi00018
Nehän päätyy valaiden ruuaksi. Ei muovi ole ollenkaan hyvä juttu enää nykyisin, vaan kyllä kaiken täytyy olla puusta tai paperista. Se sulaa valaan vatsassa paljon paremmin kuin mitä muovi.
Joskin sinänsä ihme miten lopulta joutuvat joulupöydästä valaiden hampaisiin. - Anonyymi00036
Anonyymi00018 kirjoitti:
Nehän päätyy valaiden ruuaksi. Ei muovi ole ollenkaan hyvä juttu enää nykyisin, vaan kyllä kaiken täytyy olla puusta tai paperista. Se sulaa valaan vatsassa paljon paremmin kuin mitä muovi.
Joskin sinänsä ihme miten lopulta joutuvat joulupöydästä valaiden hampaisiin.Postimies Meri-Tuuli Haikeahko-Huuli viijä kulejettaa puhkuen, puhalleskellen , muovija ja muuta matkaanlähetettyneistöä mukanaan mereeseen, jossa on valaksijen vetinen koti .
Maajilmassa pn paljon ihmisijä, paljon muovikkuutta, meriejen pinta-ala muistaakseni kouuksessa 5.luokalla luveksin oppimuksen kirjassa että olis n.70 rosenttija koko Jumalan luoman maan pinta-alasta, joten tuulet kuljettaa riepottaa muovija mereksiin siinä missä maiseksiin eli n. 30 prossaa olis maapintaa, jten ajan kanssa merekseen kaikenlainen kertymä on luonnollinen siirtymä . Näin muistelen, kuuklettaa en kehtaa hallelujaa, tuo yksityiskohta vaan jäänyt mieleen , koska se on niin jotenkin ihmeellinen tieto miten paljon suurija vesijä maan päälläksellä vellooksii.
Laitan kohta mikroaaltoiseen uuniiseen lauta selli sen puurosta ja sitten sen lautasen otan sellin ovesta ulos ja laitan siihen sekaakseen vielä terveyslisäyksijä: maapähki näätä 3 kpl, saksan pähki näätä 3 kpl, cashewpähki näätä 3kpl,virkziin olive oilija, pellavansiemenii rouheena, sittn kun jäähtyy puurotelma jonkiin aikaa. Sit syön annoksen suuhukseeni.
Joo! Kyllä! Kinikkuuta en oo vielä ostanut. Mieleen tuli että mitäs jos kalakukkuna tai ihan vaan lohi. Mutta, kinkkuun se valinta varmaanniin osuu, ilmoittelen myöhemmin tarkemmin missä mennään ja mitä hankin tähän tai uuteen ketjuun riippujen siitä onko tää etusivuksella helppolöyväkkeiseellisenä vai eikö oo.
https://www.youtube.com/watch?v=cF-oXz6qklI&list=RDcF-oXz6qklI&start_radio=1
Kahvija hienostuneesti juomaisten kuin hevoinen hörpsähtäisten,
Selef Urge
- Anonyymi00019
En osta mitään isoa sianmöhkälettä kotiin paistettavaksi. Jos alkaa tehdä mieli sianlihaa, niin sellaistahan saa valmiina ravintolasta tai jopa kotiin tuotuna.
- Anonyymi00023
Sika on Jumalan luoma eläin. Miksi sikaa möhkäleeksi halventavasti sanot? Sika on ruokaamme, joka elättää monia.
- Anonyymi00027
1. Kuuluu suomalaiseen perinteeseen
2. 8.12.
3. 3 kg, luuton juhlakinkku, valmistaja joku pikku fabriikki, kotomainen
Hyvää, siunattua Joulua sinulle.- Anonyymi00028
Oliko Tamminen ja kilohinta 15.95 kilo, luomu kinkku?
Jos oli niin miten huomioit köy´hää, jolla ei ole rahaa ostaa kinkkua itselleen? - Anonyymi00033
Anonyymi00028 kirjoitti:
Oliko Tamminen ja kilohinta 15.95 kilo, luomu kinkku?
Jos oli niin miten huomioit köy´hää, jolla ei ole rahaa ostaa kinkkua itselleen?Vaimo aina valitsee kinkun. Olen rahastonhoitaja. Näin tämä asia toimii meillä.
- Anonyymi00037
Anonyymi00033 kirjoitti:
Vaimo aina valitsee kinkun. Olen rahastonhoitaja. Näin tämä asia toimii meillä.
Eeva näytti paratiisissa esimerkkiä otti kielletystä puusta omenan.
Jotka syövät sianlihaa, ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, NIISTÄ KAIKISTA TULEE LOPPU SANOO HERRA.
1234567--- - Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Jotka syövät sianlihaa, ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, NIISTÄ KAIKISTA TULEE LOPPU SANOO HERRA.
1234567---Kasvavatko siat puissa!
- Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
1234567---mistä tiedät että se hetelmä oli omena, Raamattu ei mainitse Paratiisin keskellä olleen kielletyn puun nimeä eikä sen hejelmän nimeä eikä niijen muijen puijenkaan nimiksiä yhtäkään ainakaan mun Raamatuksen käännöksessä.
"Me saamme syyä muijen puijen hetelmiä paratiisissa, mutta sen puun hetelmästä, joka pönöttää keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: Älkäättes syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisituisi."
Mooseksen Kirjaksen aluksessa.
Omenaksija saa syyä ei ne ole kiellettyjä hetelmijä.
Hiirii en haluu syyvä, sika sen sijaan maistuu hyvällisell suussaisessain.
Mutta mikä o suloinen puu antamaan ymmärrystä?
En tiijä, ei mikään tietämäiseni puun hetelmä anna syöjälleen ymmärrystä. Kuka tieteis? Jumala tietee mikä puu se o, josta syömäisemällä ihmisellä silmät aukaistuvat ja sen synnin takija nyt täällä kärvistelemme ku Aatami ja Eeva eevät totelleheet Jumalan kieltoa olla syömättä siitä syöntikieltopuusta.
Kun Jumala kieltää niin silloin on muistettava totella annettua kieltoa.Muuten syyllistyy kauheuteen, synnintekoon.
https://www.youtube.com/watch?v=NJWIbIe0N90&list=RDNJWIbIe0N90&start_radio=1
Siat kasvaksivat navetassa, jota sanotaan sikalaksi, sika taas sanoo siihen tapaan että se kuulostaa ikään kuin röhkäisyltä, röh. Myös kiljuvia ääniä se päästelee joissakin kokemissaan extreme tilanteissa.Yleensä karsinaksessa. Sikoja on mukava mennä
Selef Urge - Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
mistä tiedät että se hetelmä oli omena, Raamattu ei mainitse Paratiisin keskellä olleen kielletyn puun nimeä eikä sen hejelmän nimeä eikä niijen muijen puijenkaan nimiksiä yhtäkään ainakaan mun Raamatuksen käännöksessä.
"Me saamme syyä muijen puijen hetelmiä paratiisissa, mutta sen puun hetelmästä, joka pönöttää keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: Älkäättes syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisituisi."
Mooseksen Kirjaksen aluksessa.
Omenaksija saa syyä ei ne ole kiellettyjä hetelmijä.
Hiirii en haluu syyvä, sika sen sijaan maistuu hyvällisell suussaisessain.
Mutta mikä o suloinen puu antamaan ymmärrystä?
En tiijä, ei mikään tietämäiseni puun hetelmä anna syöjälleen ymmärrystä. Kuka tieteis? Jumala tietee mikä puu se o, josta syömäisemällä ihmisellä silmät aukaistuvat ja sen synnin takija nyt täällä kärvistelemme ku Aatami ja Eeva eevät totelleheet Jumalan kieltoa olla syömättä siitä syöntikieltopuusta.
Kun Jumala kieltää niin silloin on muistettava totella annettua kieltoa.Muuten syyllistyy kauheuteen, synnintekoon.
https://www.youtube.com/watch?v=NJWIbIe0N90&list=RDNJWIbIe0N90&start_radio=1
Siat kasvaksivat navetassa, jota sanotaan sikalaksi, sika taas sanoo siihen tapaan että se kuulostaa ikään kuin röhkäisyltä, röh. Myös kiljuvia ääniä se päästelee joissakin kokemissaan extreme tilanteissa.Yleensä karsinaksessa. Sikoja on mukava mennä
Selef UrgeOho, miten kirjoitusajatus katkesikin ikää kuin se olisi jo valmiiksi asti näpytelmölmälsinöitynä.
Jatkuu katkoviivakseisiis.
Sikoja on mukavaa mennä...... kahtomaan aina kun siihen tulee mahjollisuus.
Kova Karju,
Selef Urge - Anonyymi00041
Anonyymi00038 kirjoitti:
Kasvavatko siat puissa!
Kumpikin on kieltoja, hedelmäpuusta hedelmän ottaminen ja syöminen paratiisissa, oli se sitten omena, tai joku muu hedelmä, hedelmä kuitenkin.
Samoin Jumalan antama kielto sianlihan syömisestä.
Ihminen uppiniskaisuudessaan, ei kuuntele Jumalan kieltoja.
1234567--- - Anonyymi00043UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Kumpikin on kieltoja, hedelmäpuusta hedelmän ottaminen ja syöminen paratiisissa, oli se sitten omena, tai joku muu hedelmä, hedelmä kuitenkin.
1234567---Ihmisellä oma tahto.
- Anonyymi00044UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
1234567---Ruokasäädökset kuuluivat JO lakkautettuun lakiliittoon !
Alun perin Jumala ohjeisti näin ihmstä:
1. Mooseksen kirja 9
3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.
Siis !
Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi !
Mutta kun sinä raukka et käsitä sen vertaa, että lakiliitolla oli alku ja loppu, niin sinä raukka yhä vain jumitat lakkautetun lakiliiton ulkoisissa säädöksissä !
Voi voi sentään, tuota sinun umpisokeuttasi !
Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa - Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00044 kirjoitti:
Ruokasäädökset kuuluivat JO lakkautettuun lakiliittoon !
Alun perin Jumala ohjeisti näin ihmstä:
1. Mooseksen kirja 9
3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.
Siis !
Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi !
Mutta kun sinä raukka et käsitä sen vertaa, että lakiliitolla oli alku ja loppu, niin sinä raukka yhä vain jumitat lakkautetun lakiliiton ulkoisissa säädöksissä !
Voi voi sentään, tuota sinun umpisokeuttasi !
Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaaEn pitäydy näkemyksiisi.
1234567---
- Anonyymi00030
Kinkkua en osta. Suurin osa tuttavista on poissa ja vanhemmatkin kalmistossa. Kynttilän sytytän haudalle. Joulut olivat ja menivät...
- Anonyymi00031
Osta nyt vaan edes pieni kinkku ja pyydä köyhin sukulaisesi syömään sitä kanssasi, vai onko niin että ylenkatsot häntä?
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Osta nyt vaan edes pieni kinkku ja pyydä köyhin sukulaisesi syömään sitä kanssasi, vai onko niin että ylenkatsot häntä?
Siskoani ei taitaisa kiinnostaa kinkkuni. Käy täällä, vaan usein hänellä on kuin tuli perseen alla. Hädin tuskin ehdin auttaa siskoani pyörän huolloissa. Kaiken päällle kinkuissa on ylenmäärin suolaa ja siskollani verenpainetauti.
- Anonyymi00042
saatanaa jumalana kumartajat murhasivat juutalaisia.
https://www.youtube.com/watch?v=SXVHgkMyo48 - Anonyymi00045UUSI
en tiedä. ehkä. riippuu onko rahaa silloin vai ei.
>>mikset, oletko pelleluuseri, teeskentelevä katolilainen sika omena suussas kuollut kypsennetty katse 150 asteessa uunissa grillatuissa silmissäs?>>
Oletko juovuksissa?
En ymmärtänyt sanaakaan.
😊😊😊😊😊>>Mutta kun sinä raukka et käsitä sen vertaa, että lakiliitolla oli alku ja loppu, niin sinä raukka yhä vain jumitat lakkautetun lakiliiton ulkoisissa säädöksissä !>>
En syö joulukinkkua koska kyseessä pakanallinen germaaninen tapa.
Jos minä jumitan lakkautetun lakiliiton ulkoisissa säädöksissä, se tuskin on sinulta pois.
😊😊😊😊😊
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544736
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1724286- 673902
- 1273882
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans493681Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe793508- 983051
- 542895
- 252726
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p152460