Se on uskovien tehtävä, kertoa Jeesuksen pelastavasta armosta ja varoittaa heitä synnin seurauksista.
Jumalattomia PITÄÄ varoittaa!
32
290
Vastaukset
- Anonyymi00001
Uskonnosta pitää varoittaa: Ei alaikäisille eikä vajaavaltaisille.
- Anonyymi00037
Se on oikeustoimikelpoisten velvollisuus, ei siis pelkkä suositus.
- Anonyymi00002
Synnin seurauksista pitää varoittaa vaikka syntiä tehden!
- Anonyymi00003
Ei tosiaan kannata kansanmurhan puolesta huudella.
- Anonyymi00012
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei tosiaan kannata kansanmurhan puolesta huudella.
Ei varmasti!
- Anonyymi00004
Uskonlahkoista pitää varoittaa.
Gal.5:20..."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa." - Anonyymi00005
Kuka muu heitä voisikaan varoittaa kuin Jumalan ihmiset, jotka ovat päässeet valoon?
Oikea jumala tietenkin voisi varoittaa jos olisi olemassa.
Oman epäjumalansa puolesta puhuva ihminen tunnustaa palvelevansa epäjumalaa, koska ei luota jumalansa olevan kyvykäs puhumaan omasta puolestaan.- Anonyymi00011
Ei ole pakko. Saat mennä ihan vapaasti siihen toiseen paikkaan, jos ei sinulle taivas kelpaa.
- Anonyymi00006
Sananlaskut:
24:11 Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat.
24:12 Jos sanot: "Katso, emme tienneet siitä", niin ymmärtäähän asian sydänten tutkija; sinun sielusi vartioitsija sen tietää, ja hän kostaa ihmiselle hänen tekojensa mukaan.
Niin se vaan on. - Anonyymi00007
Ehdottomasti!
- Anonyymi00009
Me olemme vastuussa tästä sukupolvesta!
- Anonyymi00015
Kyllä!
- Anonyymi00016
Kyllä!
- Anonyymi00018
Pitääkö niistä varoittaa että älkää missään nimessä tulko uskoon, jossa herjaatte Paavalia, muita uskovia tai jossa sotakiima on päälimmäisin asia.
Onkin syytä varoittaa. - Anonyymi00019
Tietenkin uskon tiellä on niin monta karikkoa että niistä tulee varoittaa jo etukäteen niitä jotka eivät edes vielä ole uskossa, että vahingosakaan edes ajattele sellaista uskoa.
- Anonyymi00020
Jeesus varoitti itsensä uskovaisiksi julistaneista.
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi00021
Keniassa lahkopastori kehotti seurakuntalaisia paastoamaan, koska heidät piti pian temmata taivaaseen.
Lehtitietojen mukaan 300 nälkiintyneen ihmisen ruumiit on löydetty ja 400 vielä etsittiin. - Anonyymi00022
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.
Tarjolla kun oli vain syntiseksi itsensä tunnustavien katumuskaste vettä pään päälle valelemalla Jordanjoen matalassa ylityspaikassa, missä joki voitiin ylittää kävellen molempiin suuntiin.- Anonyymi00023
Ihmisiä tuli kävellen joen toiselta puolelta katsomaan Johanneksen kastetoimintaa.
Jordanin joessa oli useita matalalia ylityspaikkoja, niitä kutsuttiin kahluupaikoiksi. - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ihmisiä tuli kävellen joen toiselta puolelta katsomaan Johanneksen kastetoimintaa.
Jordanin joessa oli useita matalalia ylityspaikkoja, niitä kutsuttiin kahluupaikoiksi.Kaste syntien anteeksisaamiseksi on evankeliumin alku.
Syntisten kaste.
Mikä usein unohtuu mainita.
Mark.1
1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. - Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kaste syntien anteeksisaamiseksi on evankeliumin alku.
Syntisten kaste.
Mikä usein unohtuu mainita.
Mark.1
1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.Perisyntinen ihminen ei ilman Kristukseen kastamista edes elä ikuisesti, vaan on syntinen ja kadotuksen alainen.
22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä. - Anonyymi00030
Anonyymi00023 kirjoitti:
Jordanin joessa oli useita matalalia ylityspaikkoja, niitä kutsuttiin kahluupaikoiksi.Koko Israelin kansakin käveli kerran aikuiset lapset sylissä Jordanjoen yli pelastukseen.
Jordan oli iso joki, missä virtasi paljon vettä vuoden aikana, mutta kesäkuivalla joen ylityspaikoissa vettä oli vain nilkkoihin asti. Joki voitiin ylittää kävelemällä.
Kasteita tehtiin turvallisesti matalassa joen ylityspaikassa.
Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrokset kertovat: Jeesus ja Johannes seisoivat matalassa vedessä kun Jeesus on kumartuneena eteenpäin ja Johannes valoi käsistään vettä Jeesuksen pään päälle.
Jeesus kruunattiin kasteessa Ylipapin tehtävään ja Pyhä Henki tuli Jeesuksen pään päälle Kyyhkysen hahmossa.
Isä, Poika ja Pyhä Henki oli paikalla, kun Jeesus kastettiin Jordanilla.
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Hepr. 5:5
Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
- Anonyymi00025
Jenkkilahkot kieltää kokonaan, että kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan. Ne levittää todella pahoja harhaoppeja eli heresioita kristittyjen sekaan heitä käännyttääkseen.
- Anonyymi00026
Käärme kieltää perisynnin monen uskonlahkon tavoin.
1.Ms.3
1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
- Anonyymi00028
Kannattaa tosiaan varoittaa ettei missään nimessä tule kukaan uskoon, jossa herjataan muita.
Sitä on jo riittämiin.- Anonyymi00029
Käännyttämällä aikaansaatuun päänuskoon ei kenenkään pidä tullakaan.
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
- Anonyymi00031
Uskon huutokauppakeisarit myyskentelevät uskoa pelastuksen nimissä ja monet erehtyy menemään lahkoihin väkevämmän hengellisyyden houkuttelemina.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi00032
Aina silloin kun uskosta tehdään irrallinen asia, tekemisestä ja laista irroitettu asia, niin silloin mennään harhaan ja pahasti.
Jaak.2:24 " Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista
eikä ainoastaan uskosta." - Anonyymi00033
Kannattaaa varoittaa jumalattomia, että jos tulevat uskoon, heistä voi tulla kauhempia herjaajia mitä ikinä ja Raamatulla mätkijöitä.
- Anonyymi00034
Niin. En ikinä haluaisi olla apostoli Paavalin herjaaja, sillä siitä on Raamatussa varoitettu, mihin se johtaa.
- Anonyymi00036
On paljon asioita mitä tulee välttää. Paavalin herjaamista, sotakiimaa, toisten Raamatulla mätkimistä sekä yleistä apatiaa, jossa kaikki on päin sitä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413918Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3563041Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt131967Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101675Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41119- 71964
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar39884Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23831- 70808
- 44794