Älyllisesti rehellinen keskustelu

Anonyymi-ap

Vain vilpittömille! Jeesus lupasi tulla takaisin. Valitut temmataan ylös pilviin Herraa vastaan. Loppu koittaa jumalattomille.

Saa kommentoida.

63

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Luste eli jälkiteen kylvetyt lahkot temmataan pois, jotta Jeesus voi tulla rauhassa takaisin Galilean vuorelle ja häihin, joita vietetään Jerusalemissa, ei missään pilven päällä.

Siihen aikaan ajateltiin, että maa on pannukakun muotoinen ja pilven reunalla vietetään niitä Jeeesuksen häitä. Ne on pelkkiä utopioita.

Pakkokasteetkin tulee viellä käyttöön, jotta kaikilla olisi hääpuku päällä.

Luuk. 14:23

Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;

• Anonyymi00041

Sananl. 17:6 Vanhusten kruunu ovat lastenlapset, ja isät ovat lasten kunnia.

• Anonyymi00002

- Juu tuolla naapurissa se Jeesus käy lähes joka ilta :

Naapurin rouva Kiljuu lähes joka ilta, -että - " herra Jeesus -taasko se tulee "

• Anonyymi00005

Niitä taivaaseen tempaavia valejeesuksia piisaa joka lahkoon. Minä se olen..ja aika on lähellä...

Luuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

• Anonyymi00003

Ps. 115:16

Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.

Ei ihmiset mene koskaan mihinkän Jumalan taivaaseen.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.

• Anonyymi00004

Valitut tarkoittaa Juutalaisia.

Ei siellä pyhässä kaupungissa ole muita kuin Israelin heimon jälkeläisiä.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

Pakanat pysyy kotimaissaan, missä heidät tuomitaan tekojensa mukaan.

• Anonyymi00032

Valitut tarkoittaa Juutalaisia.

Tuli vain mieleen tuo Hitlerin aika ja ne kuuluisat leirit, savuna ilmaan.
        Josko se tempaaminen jo tapahtui.

Ja tämä ei ole mitään Jumalan pilkkaa vaan vaihtoehtoinen näkökulma. Antoihan Jumala kaiken tämän tapahtua.

• Anonyymi00006

Tuo on hyvä, että loppu koittaa. En halua nimittäin että on yhtään mitään sen jälkeen kun kuolen.

Rest

• Anonyymi00007

Pelkkiä rehellisiä vaatauksia tähän mennessä. Hyvä!

• Anonyymi00008

Kerro vielä missä oli se älyllisyys.

• Anonyymi00009

Ihan hyviä pointteja mutta tuo yksi noista hieman särähti korvissa.
      Tarkoitan ylöstempaamista.
      Kaikkea mitä saamme evankeliumin kirjoituksista lukea ei pidä ottaa kirjaimellisesti. Esimerkiksi joitakin häiritsi aikanaan se, kun Jeesus puhui usein käyttäen vertauksia. Monille vertaukset eivät heti " auenneet" eli he eivät niitä aluksi ymmärtäneet. Jotkut valitettavasti hylkäsivät Jeesuksen liian hätäisesti hänen puheittensa johdosta.

On muistettava ettei "liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.”
      Joten jos teidät ylöstemmataan, teidän on ensiksi fyysisesti kuoltava. Tuossahan Paavali niin toteaa " liha ei voi periä taivasten valtakuntaa".
      Mitä tähän sanotte?

• Anonyymi00010

Paavali oli kova puhumaan. Huonona päivänä hän alisti puheissaan naisia, vähän kirkkaampana päivänä hän saattoi puhua yhdenvertaisuuden puolesta. Kovin ailahteleva kaveri Jumalan mieheksi.

Mitä tulee lihaan niin kannattaa muistaa että Jeesus otettiin taivaaseen luineen päivineen. Joten ei hätiä mitiä.

• Anonyymi00012

1 Thess 4 (KJB)
        13 But I would not have you to be ignorant, brethren, concerning them which are asleep, that ye sorrow not, even as others which have no hope.

14 For if we believe that Jesus died and rose again, even so them also which sleep in Jesus will God bring with him.

15 For this we say unto you by the word of the Lord, that we which are alive and remain unto the coming of the Lord shall not prevent them which are asleep.

16 For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God: and the dead in Christ shall rise first:

17 Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds, to meet the Lord in the air: and so shall we ever be with the Lord.

18 Wherefore comfort one another with these words.

Ja
        1 Cor 15 (KJB)
        50 Now this I say, brethren, that flesh and blood cannot inherit the kingdom of God; neither doth corruption inherit incorruption.

51 Behold, I shew you a mystery; We shall not all sleep, but we shall all be changed,

52 In a moment, in the twinkling of an eye, at the last trump: for the trumpet shall sound, and the dead shall be raised incorruptible, and we shall be changed.

53 For this corruptible must put on incorruption, and this mortal must put on immortality.

Meidän viimeisen sukupolven uskovien ei tosiaan tarvitse kuolla, vaan me saamme kirkastetun ruumiin ja meidät temmataan pilviin Jeesuksen luo heti uskossa kuolleiden jälkeen. Tapaamme uskossa kuolleet rakkaamme pilvissä. Saamme aina olla Jeesuksen luona. Lohduttakaammer siis toisiamme tällä ihanalla asialla.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

1 Thess 4 (KJB)
        13 But I would not have you to be ignorant, brethren, concerning them which are asleep, that ye sorrow not, even as others which have no hope.

14 For if we believe that Jesus died and rose again, even so them also which sleep in Jesus will God bring with him.

15 For this we say unto you by the word of the Lord, that we which are alive and remain unto the coming of the Lord shall not prevent them which are asleep.

16 For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God: and the dead in Christ shall rise first:

17 Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds, to meet the Lord in the air: and so shall we ever be with the Lord.

18 Wherefore comfort one another with these words.

Ja
        1 Cor 15 (KJB)
        50 Now this I say, brethren, that flesh and blood cannot inherit the kingdom of God; neither doth corruption inherit incorruption.

51 Behold, I shew you a mystery; We shall not all sleep, but we shall all be changed,

52 In a moment, in the twinkling of an eye, at the last trump: for the trumpet shall sound, and the dead shall be raised incorruptible, and we shall be changed.

53 For this corruptible must put on incorruption, and this mortal must put on immortality.

Meidän viimeisen sukupolven uskovien ei tosiaan tarvitse kuolla, vaan me saamme kirkastetun ruumiin ja meidät temmataan pilviin Jeesuksen luo heti uskossa kuolleiden jälkeen. Tapaamme uskossa kuolleet rakkaamme pilvissä. Saamme aina olla Jeesuksen luona. Lohduttakaammer siis toisiamme tällä ihanalla asialla.

"meidät temmataan pilviin Jeesuksen luo heti uskossa kuolleiden jälkeen."

Keitä "meidät" temmataan?

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

"meidät temmataan pilviin Jeesuksen luo heti uskossa kuolleiden jälkeen."

Keitä "meidät" temmataan?

Keitä "meidät" temmataan>>>>

Paavali ja sen ajan uskovat.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Keitä "meidät" temmataan>>>>

Paavali ja sen ajan uskovat.

Meidät, ei Jeesukseen uskovat, silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella.

Ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valittunsa neljältä ilmalta, maan äärestä hamaan taivaan ääreen.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Meidät, ei Jeesukseen uskovat, silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella.

Ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valittunsa neljältä ilmalta, maan äärestä hamaan taivaan ääreen.

Valituilla tarkoitetaan Juutalaisia.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00033

Joten jos teidät ylöstemmataan, teidän on ensiksi fyysisesti kuoltava. Tuossahan Paavali niin toteaa " liha ei voi periä taivasten valtakuntaa".

Minä olen samaa mieltä, ei sinne suoraan grillijonosta lähdetä.

• Anonyymi00017

Jeesushan lupasi tulla takaisin Maan päälle vielä osan kuulijoistaan eläessä, joten mikä on, ettei miestä ole näkynyt?
      Voihan siinä tietysti olla olemassa sekin hyvin epätodennäköinen vaihtoehto, että osa Jeesuksen sanan tuolloin kuulleista on kuluneesta kahdesta vuosituhannesta huolimatta edelleen elossa. . .

• Anonyymi00018

Tempaus tapahtui ja apostolit katosivat pilviin.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Tempaus tapahtui ja apostolit katosivat pilviin.

Eikös ne siellä tuomiokirkon kattoräystäällä seiso. Pietarilla on avaimet kourassa.

Sitä minä ihmettelen, kun siellä porteilla on kaikenlaisia vahteja niin mitä se Pietari niillä avaimilla tekee. Pietari kuitenkin palasi lain alle ja tuomittiin ristille pää alaspäin vielä laitettiin.
        Ettei Pietari olisi sinne alakerran portinvahdiksi joutunut. portin vahti on vain porttivahti, harvemmin ne sisälle saleihin pääsee. Tämähän on tosiasia, ja kyllä minua ainakin keljuttaisi jos jäisin pitojen ulkopuolelle portinpieleen seisomaan, kun kutsutut menee ohi.
        Etenkin jos olisin ollut ns. kantaporukkaa.

Kävikö näin Pietarille?

• Anonyymi00019

Rehellisyys ja älyllisyys tulee siitä kun kukin vain lainaa Raamattua, mutta ei lisäksi siihen mitään omia kommetteja pilaamaan hyvää sanaa.

• Anonyymi00020

Ei ihmiset mene mihinkään Jumalan taivaaseen.

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.

• Anonyymi00021

Jeesus on taivaassa.

• Anonyymi00036

Kyllä sen Jumalan voi nähdä ainakin näyn kautta, ehkä muuten ei. Tosin Mooses näki jumalan takaapäin ainakin VT:n mukaan.

Siinä vaiheessa, kun sain kokea Jumalan armon hänen tahtonsa kautta näin lopuksi näyn Jumalasta edestäpäin. No se oli minun pään sisällä joten paha tuota on kenenkään kiistää ettei näin muka olisi tapahtunut. Toisaalta ei minulla ole mitään syytä myöskään valehdella asiasta.

Joku tietenkin voi väittää minun seonneen päästäni etenkin tuntematta minua ja ei sekään minua häiritse. Me kaikki elämme kuitenkin omassa todellisuudessa ja minun todellisuudessa kävi näin.

En minä sitä tuolla toreilla ole huudellut, ihmisethän pitäisi minua hulluna. Tänne sen voi kirjoittaa, anonyymina.

Siunausta

• Anonyymi00056

Tarkoitetaankohan tuossa Aurinkoa mikä on kirkkain täti ja jos se sammuu ei tännekään jää mitään.

• Anonyymi00022

Jos tosiaan halutaan älyllisyyttä ja rehellisyyttä, niin ihmiset pitävät suunsa kiinni ja lainaavat vain Raamattua.

Hyväkin kohta Raamatusta menee piloille, kun ihminen alkaa aukomaan siitä päätään.

• Anonyymi00037

Se vika siinä tietty on, kun aletaan keskustelemaan pelkillä Raamatun jakeilla häviää asiayhteys.
        Hyvä kohta menee pilalle silloin, kun se poistetaan kontekstista ja sepitetään ympärille oma taru. Sitä näissä ketjuissa tapahtuu koko ajan. Toisaalta sanan ja uskonnon vapaus antaa siihen vapauden.

• Anonyymi00023

Sehän on hulluinta harhaoppia mitä voi keksiä, että toistelee jotain samaa Raamatun jaetta ja lisää siihen omia hulluja huomioitaan.

Ei pyhää sanaa niin saa raiskata omilla sepustuksillaan, vaan pitää omat sepustukset ominaan ja Raamatun kertomukset ominaan.

• Anonyymi00024

Siare väittää, etteivät kristityt pysty älyllisesti rehelliseen keskusteluun. Tämä keskustelu osoittaa, että hän on väärässä. Pelkästään vilpittömiä uskon ilmaisuja tässä ketjussa.

• Anonyymi00025

Kun kerran Raamattu sanoo, että ylöstempaus on jossakin vaiheessa, niin uskon Raamattuun.

• Anonyymi00027

Tuota Tess. kohtaa ei voi ymmärtää ja kakki tulkinnat ovat ylitulkintaa. Siinä oikeasti puhutaan Jeesuksen paluusta ja uskovat 'temmataan' VASTAAN ja tullaan maanpäälle ja alkaa viimeinen tuomio. Pilviin voi tarkoittaa muutakin kuin ylös ilmakehän pilviin ja ilman tuomiota kaikille maanpäällä, asiassa ei olisi tolkkua eikä lohdutusta, mutta kohta on vaikea selkoinen.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Tuota Tess. kohtaa ei voi ymmärtää ja kakki tulkinnat ovat ylitulkintaa. Siinä oikeasti puhutaan Jeesuksen paluusta ja uskovat 'temmataan' VASTAAN ja tullaan maanpäälle ja alkaa viimeinen tuomio. Pilviin voi tarkoittaa muutakin kuin ylös ilmakehän pilviin ja ilman tuomiota kaikille maanpäällä, asiassa ei olisi tolkkua eikä lohdutusta, mutta kohta on vaikea selkoinen.

Oleellisinta on, että kaikki uskovat lopulta saavat aina olla ja elää Herran kanssa (4:14,17). Tämän tulisi rohkaista ja vapauttaa kaikista peloista.

• Anonyymi00026

Taivaaseen menot on pelkkiä illuusioita ja matkalauluja, joilla ihmisiä on rohkaistu vaikeissa olosuhteissa.

Ei ihmiset mene mihinkään Jumalan taivaaseen.

Jeesus ja uusi Jerusalemin kaupunki temppeleineen laskeutuu taivaasta alas maan päälle, missä niitä Jeesuksen häitä vietetään. Ei missään pilven päällä.

Paavali ajatteli, että maa on pannukakun muotoinen ja pilven päällä vietetään Jeesuksen häitä.
      Ei käsitetty että siellä on kova pakkanen ja happi vähissä. Häissä olisi pitänyt olla happilaitteet ja pilkkihaalarit päällä.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

Jeesus ei käytä enää tavallista miehen nimeä, koska hänen mentyä taivaaseen teki Saatana identiteettivarkauden ja esiintyy Jeesuksena.

• Anonyymi00038

Jeesus ei käytä enää tavallista miehen nimeä, koska hänen mentyä taivaaseen teki Saatana identiteettivarkauden ja esiintyy Jeesuksena.

Tästä olen samaa mieltä, Kaikki mitä ihminen luulee Pyhän Hengen tuotokseksi ei välttämättä ole Pyhästä Hengestä lähtöisin. Jotkut ihmiset kuulee ääniä ja siitä voi tulla jopa mielisairaalareissukin eteen. Tällaisia tapauksia on varmaan lataamossa useitakin. jotkut taas ottavat ne Pyhän Hengen tuotoksena ja alkaa saarnaamaan Jumalan sanaa ja johtaa muita harhaan. Ei kannata lähteä jokaisen äänen perään juoksemaan kannattaa jättää ne omaan arvoonsa. Kyllä ne äänet sitten lopulta oppii tunnistamaan mistä ne on kotoisin.

Eihän niitä oma pää tuota, vai tuottaako?

• Anonyymi00029

Ei ihmisillä ole mitään asiaa mennä Jumalan taivaaseen. Eikä sitä paratiisia ole enää olemassa täällä maan päällä.

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]

• Anonyymi00030

Molemmat ryövärit pilkkasivat Jeesusta. Ei Jeesus mennyt roistojen kanssa mihinkään paratiisiin hengailemaan.

Matt. 27:44

Samalla tavoin häntä pilkkasivat myös rosvot, jotka oli ristiinnaulittu yhdessä hänen kanssaan.

• Anonyymi00039

Minä muistelen, että Jeesus lupasi sille toiselle taivaspaikan. En viitsi tarkistaa asiaa, voihan se olla muistikuva elokuvasta eikä Raamatusta.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Minä muistelen, että Jeesus lupasi sille toiselle taivaspaikan. En viitsi tarkistaa asiaa, voihan se olla muistikuva elokuvasta eikä Raamatusta.

Harhaoppisilla on aivan oma Raamattu mistä he lukevat juttujaan.

Heidän tosiaan vain kannattaa antaa höyrytä.

• Anonyymi00031

Tarinat taivaassa käymisistä on valheita.

Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Anonyymi00035

Paavali valehteli käyneensä taivaassa ja tehneensä ihmeitä.

• Anonyymi00043

Meinaatko, että taivaspaikka on tyhjä lupaus? Ihmisessä on Henki, sielu ja ruumis. Minne se henki sitten menee, kun ruumis haudataan. Jos Henki ja sielu on yhtä, eli Pyhä Henki on laskeutunut ihmiseen ihmisen saatua Jumalan armon niin eikö ne myös poistu yhdessä ruumiista siinä vaiheessa, kun kuolema tulee. Mikäli Henki ja sielu ei ole yhtä pelkkä henki nousee ylös ja sielu jää ruumiin kanssa tänne alakertaan
        Näin minä sen koen lukemani perusteella ja omaa ymmärrystäni käyttäen. En tiedä sitten olenko oikeassa tämä on kuitenkin minun näkemys. Voihan se jonkun mielestä olla harhaoppia ja se heille suotakoon mielipiteeksi joka niin ajattelee, Tämä on vain minun näkemys ja tuskin tästä roviolle joudun vaikka tällaisen näkemyksen esitän.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Meinaatko, että taivaspaikka on tyhjä lupaus? Ihmisessä on Henki, sielu ja ruumis. Minne se henki sitten menee, kun ruumis haudataan. Jos Henki ja sielu on yhtä, eli Pyhä Henki on laskeutunut ihmiseen ihmisen saatua Jumalan armon niin eikö ne myös poistu yhdessä ruumiista siinä vaiheessa, kun kuolema tulee. Mikäli Henki ja sielu ei ole yhtä pelkkä henki nousee ylös ja sielu jää ruumiin kanssa tänne alakertaan
        Näin minä sen koen lukemani perusteella ja omaa ymmärrystäni käyttäen. En tiedä sitten olenko oikeassa tämä on kuitenkin minun näkemys. Voihan se jonkun mielestä olla harhaoppia ja se heille suotakoon mielipiteeksi joka niin ajattelee, Tämä on vain minun näkemys ja tuskin tästä roviolle joudun vaikka tällaisen näkemyksen esitän.

Mikä ero on sielulla ja hengellä? Millaisia ne ovat?

• Anonyymi00048

Kerro lisää!

Sieluja on taivaassa alttarin alla ja valtaistuimilla. Katoavatko ne?

• Anonyymi00050
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Jumalan antama henki kuoli perisynnissä.

1. Moos. 3:19

Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

• Anonyymi00052
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Kerro lisää!

Sieluja on taivaassa alttarin alla ja valtaistuimilla. Katoavatko ne?

Sielu tarkoitti koko ihmistä: body, mind, spirit.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Paavali valehteli käyneensä taivaassa ja tehneensä ihmeitä.

Eikö ne Pietarit ja muutkin parantaneet ihmisiä pelkästään ohi kulkemalla tai vastaavaa. Tosin epäilen vähän tarinaa liioitelluksi. Apostolien teoissahan niistä taidetaan mainita. Jeesus elää ihmisessä joka on saanut Jumalan armon, ei kyseinen henkilö tee ihmeitä vaan henki joka on tullut ihmisen sieluun.

Vähissä ne kuolleista heräämiset on siitä huolimatta olleet ainakin näin kotikulmilla. Intiassa ja muilla lähetyskentillä nämä vapaiden suuntien pastorit kertoo tällaista tapahtuneen mutta en ole yhtään sellaista tapausta kuullut mikä olisi silminnäkijän suoraan kertoma.

Muistelen lukeneeni kuitenkin tapauksesta jossa joku Ruotsalainen oli elvytetty henkiin jotain 47 minuuttia veden alla olleena ja itse tunnen henkilön joka oli 16 minuuttia veden alla ja hänet saatiin elvytettyä. Näissä on ollut Jumala mukana, vaikka työn teki ihminen.

Kyllähän niitä ihmeitä tapahtuu mutta ei se kahvipaketti kouraan tipahda suoraan taivaasta vaan sen teon välineenä on joku toinen ihminen joka tuo sen sinulle.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Mikä ero on sielulla ja hengellä? Millaisia ne ovat?

Sielu, henki ja liha.
        Henki on erikseen ja se liittyy sieluun, sielu on ihmisessä ja henki tulee Jumalasta.
        Isä on ylin ja Poika sekä Pyhä Henki on alistettu Isälle.
        Pyhä henki on alistettu sekä Isälle ja Pojalle.
        Henki laskeutuu sieluun.
        Sielu on ihmisen minä.
        Sielu elää lihassa.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Sielu, henki ja liha.
        Henki on erikseen ja se liittyy sieluun, sielu on ihmisessä ja henki tulee Jumalasta.
        Isä on ylin ja Poika sekä Pyhä Henki on alistettu Isälle.
        Pyhä henki on alistettu sekä Isälle ja Pojalle.
        Henki laskeutuu sieluun.
        Sielu on ihmisen minä.
        Sielu elää lihassa.

Onpa sekava soppa!

• Anonyymi00042

Vilpittömästi iloitsen kun valitut viimein temmataan.
      Tuo jumalattomien loppu on kyllä hieman eksyttävä tulkinta tulevasta.
      Tempausten mukana vaivanaika loppuu ja me jumalattomat saamme rauhan maanpäälle.

• Anonyymi00046

Jumalattomat ei saa rauhassa melskat maan päällä, vaan Jeesus tulee takaisin ja perustaa oman tuhatvuotisen valtakunnan.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Jumalattomat ei saa rauhassa melskat maan päällä, vaan Jeesus tulee takaisin ja perustaa oman tuhatvuotisen valtakunnan.

Kenelle perustaa kun kaikki valitut on temmattu taivaaseen.
        Kyllä se vaan on niin ikävää valituille, että kun lähtö viimein tulee niin se on sitten siinä.
        Eihän Jeesuskaan enään palannut kun taivaaseen nousi.
        Höh! Mikä eksytys

• Anonyymi00045

Miten kuollut tulee takaisin ja miten ihminen tempaistaan jonnekin mielikuvitus paikkaa mielikuvitus hahmon tykö. Paljonko se vaatii huumeita ja muuta mömmöjä, että tuollaiseen alkaa uskomaan?

• Anonyymi00049

Paljonko se vaatii huumeita ja muuta mömmöjä, että tuollaiseen alkaa uskomaan?>>>>

Hihhulit uskoo selvin päin.

• Anonyymi00051

Lahkoluste temmataan pois, jotta Jeesus voi palata takaisin rauhassa.

• Anonyymi00053

Tempausopit on pahaa eksytystä.

Jeesus tulee takaisin maan päälle, missä niitä Jeesuksen häitä vietetään.

• Anonyymi00057

Minä olen samaa mieltä tuosta tempauksesta. ja kuka se morsian on, kun häitä vietetään? Seurakuntako vai joku muu? Näitä juttuja minä en ymmärrä vaikka jotkut pitävätkin niitä peruskysymyksinä niin aika menee kiistellessä niistä täällä maan päällä ja unohtuu se rakkauden evankeliumi täysin, kun väitellään typeristä asioista ja kulutetaan aika siihen.

• Anonyymi00064

Karitsan häistä evlut opin mukaan

https://luterilainen.com/fi/lue/saarnoja/ilm-19-5-9,-autuaat-ne,-jotka-ovat-kutsutut-karitsan-hääaterialle

Toiset häät, joista Raamattu puhuu, on tekstimme tarkoittamat häät, tuo taivaallinen Karitsan hääateria. Siinä morsian ja häävieraat ovat sama asia, Kristuksen kirkko. Kun kuninkaan pojan häihin kutsuttiin kaikkia, näihin häihin saa kutsun tuomiopäivänä vain ne, jotka erkanivat tästä elämästä Kristukseen turvaten, eli ne, jotka olivat hääpuvussa kuninkaan pojan häissä.

Minä itse vierastan sanaa karitsa tässä Jeesus yhteydessä ja vielä häät vaikuttaa perin oudolta.

Tulee mieleen pakkoavioliitto missä alaikäinen naitetaan. Ilmestyskirja on jäänyt pois enkä näe mitään syytä edes tutustua siihen tarkemmin. Ilmestykset on ilmestyksiä ja jokainen tulkitkoon ne omalla tavallaan.

• Anonyymi00054
      • Anonyymi00058

Kaikki ne, jotka Kristuksen nimessä heikkoja ja arkoja omiatuntoja peloittavat, ne eivät ole Kristuksesta vaan perkeleestä.

Tämä osui linkistä silmään ja eikös näillä sivuilla juuri tuota tehdä. Tai ainakin yritetään, ne harhaan johtajat vai johtavat.

• Anonyymi00059

Johanneksen evankeliumin luvussa 6 on ilmoitettu neljä kertaa milloin Jeesus Kristus tulee takaisin ja herättää Häneen uskovat.Eli " viimeisenä päivänä"Jakeet 39,40,44 54.
      ------
      ”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
      ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭39‬ ‭FB38‬‬
      ------
      ”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
      ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭40‬ ‭FB38‬‬
      -----
      ”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
      ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭44‬ ‭FB38‬‬
      -------
      ”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
      ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭54‬ ‭FB38‬‬
      --------
      Silloin kun Jeesus Kristus viimeisenä päivänä tulemuksessaan herättää Kristuksessa kuolleet, silloin myös Kristuksen omat temmataan Herraa vastaan.Ei löydy UT:ssa mitään Kristuksen omien " tempauksia sitä ennen.
      -----
      ”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;

ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.”
      ‭‭1. Tessalonikalaiskirje‬ ‭4‬:‭15‬-‭18‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00065

Johannes 6
        [39] Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki.

[40] Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet.»

[44] Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

[54] Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

Viimeisenä päivänä minä herätän hänet. tämä voisi tarkoittaa myös sitä, että siinä vaiheessa, kun ihminen kuolee Jeesus herättää hänet. Sielu nousee ylös taivaisiin Pyhän Hengen kanssa ja liha jää maan päälle. Tämä minulle tulee ajatuksena mieleen noista lauseista. Kuoleman kautta tässä ylös noustaan tai temmataan ei sinne mennä elävänä ihmisenä. Liha on lihaa ja se elää maan päällä.

Tämä on minun näkemys eikä tämä perustu mihinkään pastorien opetuksiin vaan omaan päättelykykyyn. Lutherin kootut teoksen on tietty rakentanut ajatusmaailmaani minulle antoisalla tavalla. Suosittelen niitä luettavaksi niitä muillekin ei ne ainakaan mistään perkeleestä ole vaan ihmisen kirjoittamia.

Isän luokse pääsy on vain Pojan kautta. Siinä vaiheessa, kun ihminen saa kokea Jumalan armon, ihminen uskoo myös siihen ettei kaikki pääty kuolemaan. Mitä sitten tapahtuu se on avointa.

Nyt on nyt ja nyt on hyvä.

Usko on ihmisen ja Jumalan välinen asia ei siinä seurakuntaa tarvita väliin sotkemaan. Jotkut kokevat sen välttämättömäksi vaan näinhän se ei ole. Seurakunta on paikka missä samanuskoiset kokoontuvat Jumalan sanan ääreen ei muuta.

• Anonyymi00060

Sana "harhaoppi" on käytetty keskustelussa perusteluna 7 kertaa. Kertonee paljon siitä, kuinka sekava kristinusko on.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      226
      7047
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      343
      4941
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      150
      3720
    4. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      123
      3520
    5. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      76
      3456
    6. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      56
      2965
    7. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      270
      2769
    8. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      84
      2480
    9. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      25
      2406
    10. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      101
      2058
    Aihe